افتتاح حساب ترکیه

کمپانی ساعت ژاپنی سیکو، یکی از برترین و محبوب‌‌ترین کارخانه‌های ساعت‌‌سازی در جهان به شمار می‌‌رود. این شرکت فعالیت خود را به‌عنوان یک فروشگاه کوچک در گینزای توکیو در سال 1881 آغاز کرد. در طول تمام این سال‌ها به تولید و ساخت ساعت‌‌های باکیفیت ادامه داد تا درنهایت به یک صنعت بزرگ ساعت‌‌سازی ژاپنی ارتقاء یافت.

فعالیت کمپانی سیکو، توسط کینتارو هاتوری 22 ساله آغاز شد. سیکو در دهه اول به فروش و تعمیر ساعت می‌‌پرداخت سپس در سال 1892 در شهر سیکوشا، یک کارخانه ساعت‌‌سازی افتتاح کرد. سیکوشا مکانی بود که هاتوری در آن شروع به تولید ساعت‌‌های مختلف، از قبیل ساعت‌‌های دیواری و ساعت‌‌های جیبی کرده بود که سرآغازی برای تولید اولین ساعت مچی‌‌های ژاپنی است.

موتور ساعت‌‌های سیکو در ژاپن و همچنین چین، مالزی و سنگاپور تولید می‌‌شود. ساعت‌‌های لوکس این کمپانی نظیر «گرند سیکو» همگی در استودیوی شیزوکو ایشی شهر ایواتا ژاپن تولید می‌‌شوند. این استودیو دارای وب‌سایتی است که مهارت‌‌ و خلاقیت‌های تولیدکنندگان سیکو را به نمایش می‌‌گذارد. محصولات این برند که در خارج از ژاپن تولید می‌‌شوند در صورتی که تحت نظارت یکی از مقامات رسمی ژاپنی باشند، برچسب «ساخت ژاپن» بر آنها زده می‌شود.

خرید ساعت سیکو اصل

می‌توان خرید ساعت مچی را به‌عنوان یکی از حساس‌ترین اقدامات در نظر گرفت. معمولاً اکثر افراد به خرید ساعت مچی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه می‌کنند؛ اما باید به خاطر داشت که تنها یک ساعت مچی اصل می‌تواند نقش یک سرمایه را برای شما بازی کند؛ بنابراین در هنگام خرید این محصولات باید حواستان را جمع کنید و با اطلاعات و آگاهی لازم نسبت به خرید اقدام کنید.

شرایط مهاجرت به اسپانیا 2024 (صفر تا صد مهاجرت و هزینه)

برخی از روش‌ها که می‌تواند به شما در خرید یک ساعت سیکو اصل ژاپن کمک کنند عبارت‌اند از:

بررسی دفترچه راهنمای و کارت گارانتی ساعت سیکو

ساعت‌های سیکو اصل معمولاً همراه با کارت گارانتی و دفترچه راهنما به فروش می‌رسند. لازم است هنگام خرید، دفترچه راهنمای ساعت سیکو را بررسی کنید و مطمئن شوید که آیا شماره موتور با شماره حک‌شده بر روی ساعت مطابقت دارد یا خیر. ضمناً به ظاهر دفترچه دقت کنید. جزئیات ممکن است بسته به مدل ساعت و کشور سازنده متفاوت باشد.

بررسی ظاهری دفترچه و کارت گارانتی را نیز انجام دهید؛ چرا که معمولاً دفترچه‌های تقلبی رنگ و ظاهر خود را از دست می‌دهند و بسیار بی کفیت می‌باشند.

استعلام کد و شماره‌سریال ساعت سیکو

از جمله مطمئن‌ترین روش‌های تشخیص ساعت‌های این برند، می‌توان به شماره‌سریالی که در پشت آن حک‌شده، اشاره نمود. همه مدل‌های ساعت سیکو اصل یک شماره‌سریال ۶ رقمی اختصاصی را دارند که می‌توان از آن برای تائید اصالت محصول استفاده کرد. از این‌رو اگر این شماره‌سریال را در سایت اصلی سیکو بررسی کنید، مشخصات ساعت موردنظر نمایش داده می‌شود.

خوب است بدانید ساعت‌های سیکو قدیمی که برای قبل از سال ۱۹۷۰ می‌باشند، شماره‌سریال آنها هفت‌رقمی هستند.

بررسی لوگو و ظاهر ساعت سیکو

ساعت سیکو اصل ژاپن دارای لوگوی سیکو بر روی صفحه ساعت است. اندازه و شکل حروف را با دقت بسیار زیاد بررسی کرده تا هرگونه تغییر جزئی را متوجه شوید. در کل باید با دقت تمام جزئیات ظاهری ساعت موردنظرتان را در وب‌سایت اصلی برند سیکو با ساعتی که انتخاب کرده‌اید، مقایسه کنید تا از تطابق آن مطمئن شوید.

طرز تهیه انواع کیک

نام سیکو در صفحه با حروف بزرگ نوشته می‌شود (SEIKO) در برخی مدل‌های فیک و تقلبی به‌ندرت اختلاف نوشتاری در نام درج شده دیده می‌شود مثل SIEKO یا SIKO. همچنین به بسته‌بندی و جعبه ساعت و کیفیت آن دقت کنید. در برخی از ساعت‌ها لوگوی سیکو بر روی بزل ساعت هم حک می‌شود. چنانچه بر روی بزل ساعت لوگو وجود نداشت ممکن است که تقلبی باشد.

مقایسه قیمت ساعت سیکو اصل

به‌طورکلی در خرید هر ساعت مچی باید به قیمت آن ساعت توجه کرد. همواره سعی کنید قبل از خرید، قیمت اصلی محصول موردنظرتان را در اینترنت بررسی کنید. با توجه به تکنولوژی پیشرفته و متریال‌های باکیفیتی که در ساعت‌های سیکو اصل به کار می‌رود، به نسبت ساعت‌های فیک قیمت بالاتری دارند. از این‌رو اگر فروشگاهی محصول را با قیمت بسیار پایین‌تر عرضه می‌کند باید به اصل بودن آن شک کنید.

ضمناً از خرید ساعت سیکو در وب‌سایت‌هایی که تخفیف‌های بسیار بالا ارائه می‌دهند خودداری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نسخه‌های تقلبی ساعت سیکو تفاوت قیمت بسیار زیادی نسبت به نسخه اصلی‌شان دارند. البته باید به این نکته هم توجه کرد که متأسفانه بعضی افراد ساعت‌های تقلبی را نیز به قیمت ساعت اصل می‌فروشند.

بررسی مدل موتور ساعت سیکو

در ساعت سیکو اصل می‌توان شماره مدل و موتور را در پشت ساعت در دو مجموعه ۴ رقمی یافت. ۴ رقم اول شماره کالیبر موتور و چهار رقم دوم کد کیس ساعت می‌باشد. در ساعت‌های مکانیکی عدد کالیبر با ۹S” شروع شده و ساعت‌های اسپرینگ درایو عدد کالیبر با ۹R” و عدد کالیبر ساعت‌های کوارتز با «۹F” شروع می‌شود. همچنین برخی از اعداد کالیبر ساعت‌های کوارتز شروعشان با» ۸J” یا ۴J” است.

افزایش باردهی گیلاس با تکنیک‌های مدرن

در سایت رسمی ساعت سیکو می‌توانید شماره کالیبر ساعت خود رابررسی کنید تا اطلاعات آن به‌طور کامل برایتان نمایش داده شود.

بررسی مشخصات ساعت سیکو اصل ژاپن از سایت مرجع

نوع کارکرد، مشخصات و آپشن‌های هر ساعت سیکو ژاپنی در سایت اصلی آن از طریق سرچ رفرنس قابل مشاهده است. در صورتی که نمونه سایت با محصولی که مد نظر شماست مغایرت داشته باشد، ممکن است اصل نباشد. البته برخی امکانات و ویژگی‌ها نیز هستند که باید از نزدیک آنها را برای تشخیص ساعت سیکو اصل بررسی نمود.

به‌طور مثال در مدل خاص Seiko Prospex PADI Divers چرخش بزل (حلقه دور صفحه ساعت) در مدل اصل نرم و روان و بی‌صداست اما در ساعت فیک این مدل، حرکت آن با صداست و روان نمی‌باشد.

نمایندگی ساعت سیکو

خرید محصول اصل از نمایندگی ساعت سیکو یکی از مطمئن‌ترین راه است. متأسفانه امروزه افراد سودجو از استقبال بالای ساعت‌های برند سیکو، سوءاستفاده کرده و نمونه‌های مشابه که از کیفیت خوب و امکانات درستی برخوردار نیستند را در بازار به فروش می‌رسانند. در صورتی که محبوبیت و جایگاه ویژه سیکو در تمام جهان، برگرفته از کیفیت و تکنولوژی منحصربه‌فردی است که در محصولاتش به‌کاربرده شده است.

از این‌رو فروشگاه واچ لند به‌عنوان یکی از نمایندگی‌های معتبر ساعت سیکو در ایران، در حال ارائه خدمات و فروش ساعت‌های اصل سیکو به همراه ضمانت‌نامه است. شما می‌توانید برای دیدن محصولات بیشتر به فروشگاه اینترنتی این مجموعه نیز مراجعه کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

15 اسفند 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *