افتتاح حساب ترکیه
نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک پس از شیوع کرونا در کشور و برای مقابله با گسترش آن توسط پلیس راهور اجرایی شد و کار بسیاری از مردم را اسان کرده است. شلوغی و ازدحام مراکز تعویض پلاک به خصوص در دوران شیوع کرونا از جمله چالش هایی بوده است که حالا قرار است از طریق فعال سازی یک سیستم نوبت دهی آنلاین برای مراکز تعویض پلاک، اندکی تسهیل شود. این مطلب از گره سبک زندگی شادمگ به شما آموزش میدهد که برای انجام اینکار چه مراحلی را باید طی کنید.

راهنمای نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک

۱- ابتدا وارد سایت نوبت دهی پلیس راهور ناجا به آدرس nobatdehi.epolice.ir می شوید.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

۲-استان، شهر و نوع وسیله نقلیه خود را انتخاب می کنید و روی دکمه جست و جو کلیک می کنید تا مطابق تصویر زیر مراکز تعویض پلاکه نوبت دهی اینترنتی و غیرحضوری تعویض پلام دارند را مشاهده کنید.

۳- سپس تقویم کاری و نوبت های خالی مرکز تعویض پلاک انتخابی را مشاهده کرده و بنا بر امکان خود روز معین را انتخاب می کنید:

۴- در مرحله بعدی ساعت مورد نظر خود را برای حضور در تاریخ مشخص کرده انتخاب می کنید.

۵- در مرحله آخر نیز اگر قبلا دراین سایت ثبت نام کرده اید با یوزر و پسورد خود وارد می شوید.

۶- در صورتی که نام کاربری و رمز عبور ندارید در ادامه ثبت نام را انجام می دهید و نوبت دهی اینترنتی مرکز تعویض پلاک تمام می شود.

شرايط و مدارک لازم جهت نقل و انتقال خودرو

قبل از رزرو نوبت از تکميل بودن مدارک مورد نياز خصوصاً مدرک احراز محل سکونت اطمينان حاصل نماييد:

الف)حضور خريدار و فروشنده يا نماينده قانوني آن ها (وکيل) به همراه وسيله نقليه

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

ب)اصل شناسنامه و کارت ملي خريدار و فروشنده

ج)اصل سند مالکيت و کارت شناسايي وسيله نقليه

تذکر

در صورت مفقود شدن سند مالکيت درج يک نوبت آگهي در روزنامه هاي کثير النتشار مبني بر مفقوديت سند و سپري شدن 10 روز از تاريخ درج آگهي.

روش شستن مبل با سرکه | مثل روز اولش مبلتو برق بنداز

د)گواهي مفاصا حساب تخلفات رانندگي وسيله نقليه

ت)بيمه شخص ثالث

ز)معاينه فني معتبر (خودروهايي که 4 سال از سال ساخت آن ها سپري شده باشد)

ر)مدرک احراز محل سکونت خريدار شامل: سند مالکيت يا اجاره نامه معتبر بنام خريدار، همسر ، پدر يا مادر و…
تذکر: در صورت عدم احراز محل سکونت خريدار، ارائه مدرک تکميلي شامل : دفترچه تأمين اجتماعي،معرفي نامه از کارگزيني محل خدمت با درج آدرس منزل براي کارکنان دولتي، معرفي نامه از آموزش و پرورش منطقه محل سکونت فرزندان با درج آدرس منزل

نحوه ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

در کنار سامانه هایی نظیر سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو که در سال های اخیر، در جهت تسهیل و تسریع روند قانونی نقل و انتقال خودرو، راه اندازی شده است، سامانه نوبت گیری تعویض پلاک، نیز به تازگی جهت سهولت متقاضیان برای تعویض پلاک خودرو، موتور سیکلت و خودرو های سنگین و نیمه سنگین راه اندازی شده است، که این سامانه، توانسته مزایای بسیار زیادی را برای افرادی که قصد تعویض پلاک دارند فراهم آورد. کاربران، جهت ورود به این سامانه می توانند طبق مراحل زیر اقدام کنند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

برای ورود به سامانه نوبت گیری تعویض پلاک، ابتدا می بایست که آدرس سایت nobatdehi.epolice.ir، را در کادر جستجوی یکی از مرورگر های اینترنتی خود، وارد کنید و به این سایت وارد شوید. پس از ورود به سایت سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، صفحه اصلی این سامانه که در تصویر زیر مشاهده می کنید نمایش داده می شود.

ثبت نام در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، به کاربران این خدمت را ارائه می دهد که در یک زمان مشخص به مراکز تعویض پلاک مراجعه و در زمان کمتری کار تعویض پلاک خود را انجام دهند.

سایت تعویض پلاک به آدرس nobatdehi.epolice.ir، همان سامانه ای است که افراد می بایست برای دریافت نوبت تعویض پلاک به آن مراجعه کنند و در صورت عدم تعویض پلاک امکان توقیف پلاک وجود دارد. برای گرفتن نوبت از سامانه نوبت دهی تعویض پلاک افراد می بایست ابتدا، در این سامانه ثبت نام نمایند. در ادامه، راهنمای تصویری جهت ثبت نام در این سامانه آورده شده است.

متقاضیان در سایت اصلی سامانه نوبت گیری تعویض پلاک برای ثبت نام در این سامانه، کافی است بر روی گزینه ثبت نام کاربران کلیک نمایند.

در این قسمت، می بایست افراد شماره همراه خود را وارد نموده و سپس، عبارت تصویر را وارد نمایند و در نهایت، بر روی دکمه سبز رنگ عضویت کلیک کنند.

18 دعا برای گرفتن حاجت قوی و سریع الاجابه ؛ فوری حاجت روا بشین

یک کد تایید 5 رقمی به شماره همراه متقاضی، ارسال می شود که کافی است آن را در قسمت مربوطه وارد نموده و در نهایت، بر روی دکمه سبز رنگ ارسال کلیک نمایند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

در این صفحه، می بایست اطلاعات شناسنامه ای که شامل نام و نام خانوادگی می باشد را به همراه تابعیت خود وارد نموده و پس از انتخاب یک رمز عبور، بر روی دکمه سبز رنگ تکمیل عضویت کلیک نمایند.

کاربران، با طی نمودن مراحلی که بیان شد، به راحتی می توانند ثبت نام خود را در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک تکمیل نمایند و شایان به ذکر است که متقاضیان از تمامی استان ها می توانند در این سامانه ثبت نام و اخذ نوبت کنند. کاربران توجه داشته باشند، برای دیگر خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی می توانند از برنامه پلیس راهور 120 نیز استفاده کنند.

زمان بندی رزرو نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

با توجه به اینکه جهت تعویض پلاک، متقاضیان زیادی، شخصا یا با در دست داشتن وکالت تعویض پلاک خودرو، در بازه های زمانی مختلف برای اخذ نوبت بابت استفاده از خدمات مراکز تعویض پلاک به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک مراجعه می کردند، گرفتن نوبت از طریق سامانه نوبت دهی تعویض پلاک بطور همزمان، باعث اختلال در این سامانه شده بود.

افرادی که از بیمه نامه بدنه خودرو استفاده می کنند، نیز می توانند جهت گرفتن استعلام بیمه بدنه خودرو خود، به صورت غیر حضوری، از سایت بیمه مرکزی، اقدام نمایند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

از این رو پلیس راهور ناجا برای جلوگیری از خطا های احتمالی سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، بازه های زمانی مختلف را برای هر استان، مشخص نموده است. در ادامه، جدول زمانبندی جهت رزرو نوبت استان ها در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک آورده شده است.

راهنمای دریافت نوبت در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

در قسمت های قبل، توضیح دادیم، همانطور که معاینه فنی، دارای سامانه نوبت دهی معاینه فنی بوده، تعویض پلاک نیز دارای سایت مخصوص به خود است و کاربران، پس از تکمیل نمودن مراحل ثبت نام در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، می توانند، جهت دریافت نوبت، اقدام نمایند که اخذ نوبیت، مطابق مراحل زیر است:

افرادی که قصد دریافت استعلام سوابق کلی بیمه خودرو خود را دارند نیز می توانند به صورت غیر حضوری، از طریق سایت بیمه مرکزی، اقدام نمایند.

از بین بردن زنگ زدگی آبچکان و رفع رد رسوب آّب سه سوته

کاربران، برای ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک می بایست پس از ورود به سایت nobatdehi.epolice.ir، گزینه ورود را انتخاب نمایند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

در این مرحله، کافی است کاربران شماره همراهی که در هنگام ثبت نام و همچنین رمز عبوری که انتخاب نموده اند را وارد نموده و کد امنیتی را نیز وارد نمایند و سپس، بر روی دکمه سبز رنگ ورود کلیک کنند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

کاربران با وارد نمودن اطلاعات حساب کاربری وارد حساب کاربری خود می شوند که در تصویر زیر، نمونه صفحه کاربری یک شخص نمایش داده شده است.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

پس از ورود به صفحه حساب کاربری، می بایست بر روی گزینه صفحه نخست کلیک نموده و وارد قسمت نوبت دهی تعویض پلاک شوند.

در این صفحه، افراد می بایست نام استان، نام شهر، نوع خدمتی که قصد دریافت نوبت برای انجام آن را دارند و نوع وسیله نقلیه خود را انتخاب نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمایند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

افراد برای دریافت نوبت اینترنتی تعویض پلاک، بر روی یکی از گزینه های دریافت نوبت کلیک نمایند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

در این مرحله، از کاربران درخواست می شود که مجددا نوع خدمت خود را انتخاب نموده و تیک مربوط به آن را فعال نمایند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

کاربران، پس از انتخاب نوع خدمت مورد نظر، می بایست تاریخی که برای حضور به مراکز تعویض پلاک به عنوان مثال، برای مراجعه به مرکز تعویض پلاک قزلحصار برایشان مناسب است را انتخاب نمایند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

ادامه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

پس از انتخاب تاریخ، می بایست ساعت مورد نظر خود را انتخاب نمایند. برخی از ساعت ها با رنگ قرمز و بعضی دیگر با رنگ سفید نمایش داده می شوند. ساعت هایی که به رنگ قرمز هستند به این معنی است که در این ساعت قبلا نوبت رزرو صورت گرفته بنا بر این، می بایست از گزینه های سفید رنگ انتخاب کنند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

در این قسمت، متقاضیان می بایست نوع وسیله نقلیه خود را به همراه شماره پلاک آن وارد نمایند.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

کاربران، پس از انتخاب نوع وسیله نقلیه خود و وارد نمودن شماره پلاک آن، می بایست در پایین صفحه تیک گزینه شرایط و مدارک لازم جهت نقل و انتقال را مطالعه کرده ام، را فعال کنید.

نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

سپس، بر روی دکمه سبز رنگ ثبت نوبت کلیک نمایند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *