افتتاح حساب ترکیه
پدیکور پا در خانه

پدیکور پا در خانه کار نسبتا آسان و کم هزینه ای است اما باید برای این کار وقت بگذارید و حسابی مراحل را اینطوری که گروه زیبایی شادمگ برایتان مطرح کرده مو به مو اجرا کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

طراحی و پدیکور پا در خانه

پدیکور یکی از روش های زیبایی انگشتان پا است که قبل از طراحی ناخن ها باید انجام دهید یعنی گوشت های اضافه دور ناخن ها را بگیرید, ناخن ها را کوتاه کنید, ناخن ها را سوهان بکشید و… بعد از انجام مراحل پدیکور میرسیم به طراحی و دیزاین ناخن های پا با لاک.

برای دیزاین ناخن های پا میتوانید از لاک های اکلیلی, شابلون های مخصوص, نگین, مرواریدهای ریز و … استفاده کنید. برای دیزاین ناخن های پا در خانه میتوانید طرح های ساده تری انتخاب کنید و به راحتی ناخن هایتان را طراحی کنید. مدل طراحی های ناخن که در ادامه مشاهده میکنید در انواع رنگی رنگی, گل گلی, اکلیلی, ساده و نگین دار هستند که میتوانید از آن ها ایده بگیرید و ناخن هایتان را این مدلی طراحی کنید.

آیا می دانستید که پاهای شما می تواند چیزهای زیادی در مورد شما بگوید؟ پا های آراسته نشانه زنی مغرور و بااعتماد به نفس است. لازم نیست وقت و پولی برای رسیدن به پا های زیبا صرف کنید; تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یک جلسه پدیکور در خانه مراحل ساده ای را که در این بخش از دنیای مد نمناک گفته شده است دنبال کنید.

مواد لازم برای پدیکور پا در خانه

پدیکور پا در خانه

  • یک وان آب گرم
  • نمک / شامپو حمام
  • یک اسکراب خوب کف پا
  • ناخن گیر
  • پوشر کوتیکول
  • سوهان
  • سنگ پا
  • اسکرابر ناخن
  • پاک کننده لاک ناخن
  • کرم کوتیکول
  • حوله تمیز
  • مرطوب کننده
  • پد های پنبه ای

مراحل انجام پدیکور پا در خانه

این منصفانه نیست که فقط به زیبایی دست و صورت اهمیت دهیم در حالی که پاها نیز به مراقبت نیاز دارند. از آنجا که پاها بیشتر از قسمت های دیگر بدن در معرض آلودگی قرار می گیرند پس برای زیبا بودن به مراقبت بیشتری نیز نیاز دارند. این کار را می توانید با این روش مرحله به مرحله پدیکور در خانه نیز انجام دهید.

مرحله اول : استفاده از سطل پدیکور

اولین مرحله برای پدیکور استفاده از سطل پدیکور برای گذاشتن پاها داخل آن است. برای این کار باید نصف سطل را از آب گرم پر کنید و کمی نمک حمام یا نمک بدن به آن اضافه کنید. اگر نمک حمام ندارید می توانید شامپو و مقداری نمک و آب لیمو به آب اضافه کنید. شامپو ونمک در کنار هم آلودگی های پوست وناخن را می گیرند.

پدیکور پا در خانه

مرحله دوم : پاک کردن لاک ناخن ها

پس از این که پاها را کمی داخل آب قرار دادید ناخن ها نرم می شوند و به راحتی می توانید لاک های اضافی روی ناخن را تمیز کنید.

مرحله سوم : گرفتن ناخن ها

اکنون ناخن ها را با ناخن گیر بگیرید. بعضی ها دوست دارند ناخن های پا کوتاه باشد ولی بعضی ها برعکس به ناخن های بلند علاقه دارند. فقط هنگام گرفتن ناخن ها نباید زیاد آن ها را کوتاه کنید.

مرحله چهارم پدیکور پا در خانه اسکراب

بعد از این که پاها را در آب گرم قرار دادید پاشنه های پا را راحت تر میتوانید اسکراب کنید. برای این کار می توانید از سنگ پا یا برس اسکراب پا استفاده کنید. با این کار سلول های مرده پاشنه پا از بین می روند. پدیکور برای پاهایی که پاشنه ترک خورده دارند بسیار مهم است.

پاک کردن آرایش با چند روش ساده و کم هزینه خانگی

مرحله پنجم : لایه برداری

دوباره پاها را به مدت ۱۰ دقیقه داخل سطل آب قرار دهید و با استفاده از اسکراب پا، پاها را لایه برداری کنید و سپس از ماسک پا استفاده کنید.

پدیکور پا در خانه

مرحله ششم پدیکور پا در خانه خشک کردن پاها

اکنون پاها را از سطل بیرون بیاورید و با حوله کاملا خشک کنید.

مرحله هفتم : درست کردن کوتیکول ها

اکنون بهترین زمان برای مرتب کردن کوتیکول ناخن هاست. با استفاده از انبر کوتیکول ها را به عقب می کشیم.

مرحله هشتم : تمیز کردن ناخن ها

با استفاده از انتهای سوهان کثیفی های زیر ناخن ها را تمیز کنید.

مرحله نهم پدیکور پا در خانه ماساژ

اکنون که پاها را اسکراب و لایه برداری کرده اید زمان ماساژ پا فرا رسیده است. با استفاده از مرطوب کننده پاها را به آرامی ماساژ دهید تا از خشک شدن پاها جلوگیری کنید.

پدیکور پا در خانه

مرحله دهم : لاک

در ابتدا لاک بیس بزنید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس روی آن لاک بزنید.

نکته :

  • اگر رنگ ناخن های تان زرد است دوباره آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب و آب لیمو قرار دهید.
  •  هر روز به پاها مرطوب کننده بزنید و هر ۲ روز یک بار لاک ناخن را عوض کنید.
  •  برای درمان ترک پاشنه پا از وازلین استفاده کنید و جوراب بپوشید. این کار را شب ها انجام دهید.
  • پاها را با روغن ماساژ دهید. ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام را با ۱۰ قطره روغن ضروری ترکیب کنید و پاها را با آن ماساژ دهید.
  •  هنگام کندن کوتیکول ها یا پوست های اضافی ناخن مراقب باشید چون ممکن است باعث ایجاد التهاب در ناخن ها شود.

چگونه می توان پدیکور پا در خانه انجام داد؟

در ابتدا ناخن هایتان را آماده کنید، این گونه که با استفاده از پاک کننده لاک و پنبه، لاک قدیمی ناخنتان را پاک کنید و سپس, ناخن های خود را با استفاده از یک ناخن گیر صاف ببرید و کناره های ناخن را خیلی عمیق نبرید وگرنه با ناخن های دردناک و داخل رونده به گوشت سر و کار خواهید داشت.

درباره شکل ناخن هایتان تصمیم بگیرید (مربع, بیضی, کنایه دار و گرد) تا بتوانید آن ها را درست کنید.

از سوهان برای شکل دادن ناخن به شکل مورد نظرتان استفاده کنید و سوهان کشیدن را با نیروی کافی برای تغییر شکل ناخن انجام دهید اما آنقدر آرام که آن ها را ضعیف نکنید و در مقابل انجام حرکات عقب و جلو بر روی نوک ناخن مقاومت کنید چون آن ها را ضعیف می کند و در عوض, سوهان را در یک جهت روی ناخن ها بکشید تا شکل مورد نظر را بگیرید.

پدیکور پا در خانه

سوهان کشی ناخن پا

این احتمالاً راحت ترین بخش پدیکور است و بعد پاهای خود را در آب گرم و معطر قرار دهید و این راه خوبی برای استراحت و آرامش پس از یک روز پر تنش است.

یک تشت را با آب گرم پر کنید تا قوزک پای شما را بپوشاند و اگر می خواهید ساده و معمولی باشد, می توانید شامپو و چند کریستال نمک را به مایع اضافه کنید اما اگر می خواهید کار را به طرز عالی انجام دهید, باید نصف فنجان نمک اپسوم را به آب اضافه کنید که این کار نه تنها التهاب را کم می کند, هر نوع درد را کاهش می دهد و زبری را نیز از بین می برد، بلکه به عنوان یک سم زدا نیز عمل می کند.

آب یک لیمو ترش کامل و یک قطره یا دو شامپو را نیز اضافه کنید و همچنین می توانید چند قطره روغن گیاهی را نیز اضافه کنید که این ها معمولاً اعصاب را آرام می کنند و درمان مشابه اسپا را به پا های شما می دهند.

راحت بنشینید و پاهای خود را برای چند دقیقه خوب خیس کنید و فراموش نکنید که وقتی این کار را می کنید کمی موسیقی آرامش بخش داشته باشید که این به عنوان یک کاهنده استرس عمل می کند و بعد پاهای تان را با حوله خشک کنید.

4 نکته برای جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی با لیزر

پاهایتان را اسکراب کنید

زمانی که پاهای شما خشک شدند, کمی کرم کوتیکول را روی پایه ناخن های پایتان بزنید و ماساژ دهید. درحالی که این کرم پوست مرده را نرم می کند, پوستتان را با استفاده از سنگ پاک کنید و همچنین می توانید از یک سوهان پا استفاده کنید که این کار پوست خشن, خشک و مرده را از بین می برد و اگر هر چند وقت یک بار این کار را نکنید, پوست سفت می شود و باعث ایجاد ترک و عفونت خواهد شد .

محکم و در عین حال نرم بکشید. باید تمام پوست را از بین ببرید اما نباید به خودتان آسیب برسانید.

پدیکور پا در خانه

پس از این که این کار انجام شد, کرم کوتیکول را بردارید و کوتیکول خود را با پوشر کوتیکول فشار دهید که کوتیکول ها پوست نرم ته ناخن شما است و در آنجا ناخن و پوست به هم می رسند.

با کمک کرم پاک کننده کوتیکول, آن را بردارید و دقت کنید که هیچ وقت کوتیکول را نبرید.

این نوع خوب حذف کوتیکول به رشد ناخن شما کمک می کند و ناخن های سالم را تقویت می کند.

دقت کنید که آرام کار کنید و بعد ناخن هایتان را با استفاده از یک اسکرابر ناخن اسکراب کنید و به سرعت پاهای خود را با حوله پاک کنید.

اکنون از یک تراشنده پا استفاده کنید تا پاهای خود را اسکراب دهید و می توانید از یک اسکراب کف پا یا صورت استفاده کنید و پاشنه های پایتان را اسکراب کنید و قسمت های بین پاهای خود و دو طرف انگشت هایتان را فراموش نکنید و حتما قوزک پا ها هم اسکراب شوند.

طرز تهیه کرم پدیکور پا در خانه

اگر در خانه کرم کوتیکول ندارید, دنیای مد نمناک یک دستورالعمل سریع برای تهیه آن است:

مواد لازم:

  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون / بادام
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • گلیسیرین / اسانس گیاهی1 قاشق غذا خوری

دستورالعمل:

روغن زیتون را در یک ظرف جوش دوبله یا در مایکروویو حرارت دهید و روغن نارگیل و روغن گیاهی و یا گلیسیرین را به مواد اضافه کنید، کرم کوتیکول شما آماده است. بگذارید در بطری خنک و نگهداری کنید.

پدیکور پا در خانه

اگر به خوبی نگهداری شود، می تواند مدت زیادی بماند.

تهیه اسکراب

همچنین می توانید یک اسکراب را در خانه بسازید

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
1 قاشق غذاخوری عسل
2 قاشق غذا خوری پودر جو دو سر
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
روغن زیتون1 قاشق چای خوری

دستورالعمل:
جو و شکر را با هم مخلوط کنید و آب لیمو و عسل را به مخلوط اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و روغن زیتون را اضافه و استفاده کنید.

اسکراب برای پدیکور پا در خانه

مرطوب کردن پا ها

پاهای شما اکنون تازه و تمیز هستند اما باید آن ها را برای داشتن احساس نهایی جوانی مرطوب کنید. مرطوب کننده قوی باید استفاده شود و شما می توانید پاهایتان، قوزک پا و ماهیچه های ساق پا را حدود 10 دقیقه ماساژ دهید و همچنین می توانید از مخلوطی از روغن بادام و روغن زیتون برای ماساژ پا پس از فرآیند تمیز کاری استفاده کنید.

پدیکور پا در خانه

یک قاشق چای خوری از هر مخلوط را با چند قطره روغن گیاهی انتخابی تان مخلوط کنید تا به عنوان یک ماساژور پا عمل کند و هنگامی که آن را اعمال می کنید بخشنده باشید و پاهایتان را خوب ماساژ دهید که ماساژ دادن منظم مغز شما را تحریک می کند و گردش خون را افزایش می دهد و در نتیجه پوست را تغذیه و ماهیچه های پا را تقویت می کند.

اگر بر روی پاهای خود ترک دیدید، مقداری وازلین با آب لیمو مخلوط کنید و آن را روی پاشنه تان اعمال کنید. پاهای خود را با پلاستیک بپوشانید و جوراب های پنبه ای گشاد بپوشید و اجازه دهید یک شب بماند و صبح روز بعد پاهایتان نرم و زیبا خواهند بود.

این کار را دو بار در هفته انجام دهید و حتما هر روز پاهای خود را تمیز و مرطوب کنید و خیلی زود پاهای زیبایی خواهید داشت .

ناخن های خود را زیبا کنید

هنگامی که تمام مراحل بالا را انجام دادید، می توانید ناخن های خود را با لاک ناخن مورد علاقه تان زیبا کنید و می توانید از این مرحله پیروی نکنید چون این کار اختیاری است . می توانید یک لاک ناخن معمولی بزنید یا حتی فرنچ کنید.

جوانسازی پوست دست در خانه با روش های طبیعی و خانگی

برای لاک زدن عادی ناخن ها، ابتدا یک پوشش پایه را بر روی ناخن هایتان بزنید و هم چنین می توانید یک لاک شفاف ناخن را به عنوان پوشش پایه اعمال کنید و سپس سایه انتخاب خود را به کار ببرید و بگذارید کمی خشک شود و بعد پوشش دیگری را روی آن بمالید و وقتی که خشک شد، آن را با یک پوشش عالی و زیبا تمام کنید که این باعث افزایش زیبایی ظاهر ناخن هایتان می شود.

پدیکور پا در خانه

برای فرنچ زدن، یک پوشش پایه شفاف بر روی ناخن هایتان بزنیدو بگذارید کمی خشک شود و بعد لاک ناخن سفید خود را روی نوک ناخن هایتان بزنید و بگذارید برای چند دقیقه خشک شود.

حالا نوبت به پوشش دوم است که این باعث می شود رنگ سفید کمتر لکه لکه شود و جذاب تر به نظر برسد و بگذارید پوشش سفید مدتی خشک شود و سپس یک پوشش از برق ناخن را روی ناخن هایتان بزنید و سعی کنید تا جای ممکن، لاک زدن را صاف و یکنواخت انجام دهید. و کار تمام است.

سایر نکات پدیکور پا در خانه

اگر وقت ندارید که به طور مرتب تمام فرآیند اسکراب را انجام دهید، می توانید دو بار در هفته زمانی که حمام می کنید پاهای خود را با سنگ پا مالش دهید تا پوست مرده را تمیز کنید.

دقت کنید که با تمیز نگاه داشتنشان از لاک ناخن، به آن ها نفس دهید.

اگر متوجه هر گونه عفونت و یا تیره شدن ناخن های خود شدید، سریعاً با پزشک خود مشورت کنید.

پدیکور پا در خانه

مزایای پدیکور پا در خانه

  • پدیکور به لایه برداری پوست پا کمک کرده و به پای شما ظاهری تمیزتر و زیباتر می‌دهد.
  • به از بین بردن پینه و به از بین بردن چرک و سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.
  • پدیکور به از بین بردن عفونت‌های قارچی از ناخن‌ها و همچنین به شناسایی این مشکل در مراحل اولیه ایجاد آن کمک می‌کند.
  • در بهبود جریان خون بسیار تاثیر مثبت دارد.

معایب پدیکور پا در خانه

پدیکور با همه مزایایی که دارد و به سلامت پوست کمک می‌کند، می‌تواند تا حدودی برای پوست آسیب‌هایی در بر داشته باشد. این آسیب‌ها می‌توانند هنگام انجام مراحل پدیکور خود را نشان دهند. از جمله:

گاهی کوتیکول‌های شما بیش از حد گرفته شده و در نتیجه به پوست شما آسیب می‌رساند و ممکن است منجر به عفونت شود.
چنانچه ابزارهای مورد استفاده استریل یا یک بار مصرف نباشد احتمال ابتلا به انواع عفونت‌ها افزایش می‌یابد.ورود افراد مختلف به سالن آرایشگاه که خود دارای عفونت هستند، می‌تواند باعث انتقال عفونت به افراد دیگر شود.
اگر در سالنی که پیش از شما فردی مبتلا به قارچ کرده باشد، به احتمال زیاد شما نیز به آن مبتلا می‌شوید.
قارچ ناخن در سالن‌های آرایشگاه خیلی سریع از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. بنابراین استفاده از مواد ضد قارچ در آرایشگاه‌ها ضروری است.

پدیکور پا در خانه

ساختن اسکراب خانگی برای پدیکور پا در خانه

دو قاشق شکر، دو قاشق عسل و چند قطره روغن زیتون. هر سه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس از آن برای لایه برداری پاهای خود استفاده کنید. از این اسکراب برای پاکسازی لب ها و دست ها نیز می توانید استفاده کنید.

رفع ترک پاشنه پا

اگر در قسمت پاشنه پا ترک ها و شکاف های عمیق دارید، برای درمان و بهبودی آن ها، شب ها مقداری وازلین به پاها بمالید و سپس یک جوراب ضخیم یا پلاستیک بپوشید.

پدیکور پا در خانه

اجازه دهید تا صبح بماند. با تکرار این روند به مرور ترک پای شما خوب می شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 اردیبهشت 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *