افتتاح حساب ترکیه
پیست اسکی سنت موریتز

پیست اسکی سنت موریتز تا کنون میزبان بیش از ۲۰ سری مسابقات جهانی اسکی بوده است و مسابقات دیگری چون گلف و چوگان در برف نیز در آن برگزار می‌شود. برای ا ینکه این پیست بزرگ جهان را بهتر بشناسید این مطلب گروه سفر شادمگ را از دست ندهید.

تاریخچه سنت موریتز سوییس

طبق آثار باستان شناسی یافت شده در سنت موریتز، قدمت این شهر به عصر برونز باز می‌گردد؛ اما اهمیت این منطقه از دوران رنسانس آغاز شد که سنت موریتز سوئیس به یک محل مذهبی و زیارتی برای مسیحیان تبدیل شد. در سال ۱۵۱۹ میلادی، پاپ لئون دهم (Leo X) مسیحیان را به زیارت از این شهر ترغیب کرد. همچنین در قرن شانزدهم میلادی، خاصیت درمانی چشمه ‌های آب معدنی شهر سنت موریتز سوئیس کشف شد و مسافران بیشتری به آن مراجعه می‌ کردند.

پیست اسکی سنت موریتز

اما سپتامبر سال ۱۸۶۴ میلادی را می‌ توان نقطه آغاز محبوبیت سنت موریتز سوئیس و حتی شروع گردشگری زمستانی در جهان دانست. در این سال کاسپار بادروت (Caspar Badrutt) که یکی از هتل داران سنت موریتز بود، با ۴ مهمان انگلیسی شرط بست. بادروت به آن ها گفت که در زمستان مجددا به سنت موریتز سوئیس سفر کنند و اگر از آب و هوا و شرایط سنت موریتز لذت نبردند، بادروت هزینه آن ها را می‌دهد! این ۴ گردشگر در زمستان به سنت موریتز بازگشتند و شیفته این شهر شدند.

پیست اسکی سنت موریتز

بدین ترتیب شهر سنت موریتز به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری و جذاب‌ترین شهرهای سوئیس تبدیل شد و اولین دفتر گردشگری سوئیس در همان سال در سنت موریتز افتتاح شد. سنت موریتز سوئیس به سرعت رشد کرد و اولین چراغ برقی کشور سوئیس، سال ۱۸۷۸ در هتل کولم (Kulm Hotel) سنت موریتز روشن شد.

سنت موریتز سوئیس خیلی زود به یک مقصد شناخته شده در اروپا تبدیل شد. اولین مسابقات کرلینگ (Curling) قاره اروپا در سال ۱۸۸۰، اولین مسابقات قهرمانی اسکیت روی یخ اروپا در سال ۱۸۸۲، اولین مسابقات گلف آلپ در سال ۱۸۸۹ و اولین مسابقات لژسواری (Luge) در سال ۱۸۹۰ همگی در سنت موریتز سوئیس انجام شدند.حتی اولین تراموای برقی آلپ نیز در سال ۱۸۹۶ در سنت موریتز سوئیس افتتاح شد.

پیست اسکی سنت موریتز

اسکی زیر نور مهتاب در سنت موریتز

اگر در زمستان به سنت موریتز بروید، احتمالا برنامه تان رفتن به پیست های اسکی است؛ اما تصور کنید که این کار را در شب انجام می‌دهید. در شب ‌های جمعه در طول فصل اسکی، در نزدیکی کورواتش (Corvatsch)، یک پست ۱۱ هزار فوتی در فاصله ۵ دقیقه‌ای خارج سنت موریتز می ‌توانید این کار را انجام دهید.

جاهای دیدنی آبادان که تحت هیچ شرایطی نباید از دستش داد

پیست اسکی سنت موریتز

این مسیر بی‌نظیر در طول شب زیر نور هیجان‌انگیزتر می ‌شود و یک تجربه منحصر به فرد ایجاد می ‌کند. همچنین می‌ توانید یک محل اقامت کوهستانی برای حداقل ۱۰ نفر اجاره کنید و از بسیاری از تفریحات آن لذت ببرید.

بهترین پیست اسکی را در این شهر می توانید پیدا کنید و بهترین تجربه خود را از اسکی در این شهر می توانید به دست آورید. این مسیر بی نظیر در طول شب زیر نور، هیجان انگیزتر می شود و یک تجربه منحصر به فرد ایجاد می کند. همچنین می توانید یک محل اقامت کوهستانی برای حداقل ۱۰ نفر اجاره کنید و از بسیاری از تفریحات آن لذت ببرید.

پیست سنت موریتز ملقب به پادشاه پیست‌های اسکی آلپاین، با امکانات متنوع و جاذبه‌های اطراف خود، یکی از مقصدهای اصلی برای عاشقان ورزش اسکی به حساب می‌آید.

پیست اسکی سنت موریتز

 پادشاه پیست‌های اسکی جهان

شهر سنت موریتز (St.Moritz) یکی از مقصدهای پرطرفدار در کشور سوئیس است. این شهر در دامنه جنوبی رشته کوه‌های آلپ واقع شده و با پیست اسکی معروفش شناخته می‌شود. بخش مهمی از دیدنی‌ها و نقاط جذاب شهر سنت موریتز، به ورزش اسکی اختصاص دارد. این شهر با میزبانی از بازی‌های المپیک زمستانی سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۴۸ به شهرت جهانی رسید.

پیست اسکی سنت موریتز

سنت موریتز حدود پنج هزار نفر جمعیت دارد و در ارتفاع ۱,۸۰۰ متری از سطح دریاهای آزاد واقع شده است. با این قسمت از تورهای مجازی همراه کجارو باشید که طی آن می‌خواهیم از پیست سنت موریتز سوئیس دیدن کنیم.

از سنت موریتز به‌عنوان پادشاه پیست‌های اسکی جهان یاد می‌شود. این ناحیه با ارائه خدمات متنوع و جذاب در بالاترین کیفیت ممکن،‌ یکی از تفرج‌گاه‌های محبوب برای عاشقان رشته اسکی است و از جذاب‌ترین مقصدهای بازیگران، اشخاص سیاسی و خانواده‌های سلطنتی به شمار می‌رود. وجود بیش از ۱۰۰ نوع زمین مختلف برای هر یک از زیرشاخه‌های رشته اسکی، پیست سنت موریتز را به زمین تمرینی ایدئال برای اسکی‌بازها تبدیل کرده است.

پیست اسکی سنت موریتز

در مورد سنت موریتز

از سنت موریتز به‌عنوان یکی از «نورانی‌ترین» تفرج‌گاه‌های سوئیس یاد می‌شود؛ چراکه حدود ۳۲۲ روز از سال، آب و هوای این منطقه آفتابی و شرایط جوی مساعد است. به‌لطف آب و هوای عموما آفتابی این منطقه، در فصل‌های گرم سال مثل اواخر بهار، تابستان و اوایل پاییز، فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی، رفتن به چشمه‌های آبِگرم، دوچرخه‌سواری، لذت بردن از منظره‌های تماشایی و سایر تفریحات در سنت موریتز رونق می‌گیرد.

هرآنچه که درباره ی تحصیل در مجارستان باید بدانید ؛ بررسی مزایا و معایب

پیست اسکی سنت موریتز

به‌ دنبال این موضوع، صنعت توریسم سنت موریتز حتی در فصل‌های گرم سال نیز از فعالیت باز نمی‌ایستد.

پیست سنت موریتز تنها جاذبه زمستانه این شهر نیست. مواردی مثل رستوران‌های اطراف پیست، تله‌کابین‌هایی که در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارند و به‌سمت کوه‌های پیز نوآر (Piz Noire) و بر فراز یخچال‌های قطبی در ارتفاع ۳,۰۵۷ متری سطح دریاها صعود می‌کنند در کنار سایر تفریحات موجود در این منطقه، همگی از جاذبه‌های سنت موریتز هستند.

پیست اسکی سنت موریتز

دیگر دیدنی های سنت نوریتز

دریاچه سنت موریتز

در حالی که دریاچه سنت موریتز به اندازه کافی گرم نیست که بخواهید در آن شیرجه بزنید، اما مرکز بسیاری از تفریحات این شهر است. مسیر اطراف این دریاچه در میان دوندگان و دوچرخه‌سواران بسیار محبوب است. قایق‌سواری یکی دیگر از سرگرمی‌های سنت موریتز در کنار این دریاچه است. رستوران ها و استراحتگاه های اطراف دریاچه برای یک شب عالی در کنار کسی که از صمیم قلب دوستش دارید، کافی است. کوه های بالای سن موریتس در زمستان اسکی بازان را ترسیم می کند، دریاچه پایین نیز مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان تابستانی قرار دارد.

باشگاه سنت موریتز نیز درست در کنار دریاچه قرار گرفته است که می توانید قایق اجاره کنید و آموزش ببینید. در طول زمستان نیز این شهر میزبان رقابت های جهانی چوگان روی برف (Snow Polo World Cup) است و مسابقات درست روی دریاچه یخ زده انجام می شود.

پیست اسکی سنت موریتز

به موسیقی جاز گوش دهید

یکی از جاذبه های گردشگری سنت موریتز سوئیس موسیقی است. باشگاه دراکولا در سنت موریتز جایگاه افسانه هاست. مدارس موسیقی حرفه ای و درجه یک برای یادگیری حرفه ای موسیقی برای هرفردی است. این مکان در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد و همواره به روی اعضای آن گشوده بوده است، اما همه روزه عموم مردم نمی توانند به این مکان بروند. اگر از علاقه مندان به موسیقی جاز هستید. این باشگاه در طول سال یک ماه و به هنگام فستیوال سالانه جاز سوئیس درهای خود را به روی عموم مردم از اوایل جولای تا آگوست باز می کند.

هرفردی از پیر و جوان کمی که عشق و علاقه موسیقی در وجودش باشد. با این مدرسه موسیقی می تواند به نوازنده یا آهنگساز حرفه ای تبدیل شود. آموزش و یادگیری و در این مدرسه موسیقی، از آرزوی خیلی از افراد است.

سفر ماجراجویانه و هیجان‌ انگیز به تنگه رغز | دیدنی های عروس دره های ایران را از دست ندهید

قطار را در سنت موریتز تجربه کنید

عشق و علاقه مسافرت با قطار و نشستن در قطار در دل خیلی از افراد هست. کسانی که دوست دارند برای یکبار که شده سفر با قطار را تجربه کنند. یکی از سرگرمی‌های این ایالت سوئیس شبکه ریلی گسترده آن است. که از زوریخ به سنت موریتز حرکت می‌کند. تصاویر زیبا و منحصر به فرد طبیعت در طول مسیر در یک قطار راحت و لوکس لذت هیجان سفر به این منطقه را چندین برابر می‌ کند.

پیست اسکی سنت موریتز

برای خیلی از افراد تکرار رفت و آمد از سنت موریتز به زوریخ و بالعکس تبدیل به سرگرمی شده است. سرگرمی که به خاطر جاده ی زیبای بین این دو شهر و قطار واقعا مزه می دهد. اگر می خواهید از تصاویر پانورامیک این منطقه لذت ببرید. وعده غذایی عالی را و در کنار دیگر امکانات تجربه کنید. می توانید بلیط بهترین کلاس Glacier Express را خریداری کنید.

قطار در سنت موریتزقله دیاولتزا (Diavolezza)

اگر اهل ورزش و کوهنوردی حرفه‌ای هستید، می ‌توانید خود را با قطار به ایستگاه دیاولتزا برسانید . از آنجا سوار بر تله کابین شده و به بالای قله ۲۹۷۳ متری برسید. از فراز این قله می ‌توانید منظره‌ای شگفت انگیز از طبیعت اطراف را تماشا کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

پارک ملی انگادین

پارک ملی انگادین، یکی از بزرگترین پارک ‌های ملی سوئیس است که در این منطقه قرار گرفته است. بیش از ۸۰ کیلومتر مسیر کوه پیمایی دارد که از میان طبیعت شگفت انگیز و بکر آن عبور می ‌کند. با گشت و گذار در این پارک می ‌توانید علاوه بر لذت بردن از طبیعت زیبای این منطقه، برخی از حیوانات وحشی را نیز از نزدیک ببینید.

مسیر ریلی برنینا

یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی سنت موریتز، مسیر ریلی برنینا است که از این ایالت آغاز می‌شود .

پیست اسکی سنت موریتز

پس از طی مسیری زیبا و جذاب از گردنه برنینا، شما را به ارتفاع ۲۲۵۶ متری می‌رساند. این مسیر زیبا و جذاب در سال ۲۰۰۸ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

14 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *