افتتاح حساب ترکیه

دستگاه های لاغری و رژیک یک راهکار اصولی برای لاغری سریع در یک ماه اما با دوام است. در این مقاله با انواع دستگاه لاغری و انواع رژیم آشنا شوید.

لاغر شدن های سریع و در بازه زمانی کم علاوه بر فشارهای زیادی که به بدن می آورند باعث ریزش مو و ضعیف بدن می شد اما یافته های جدید محققان نشان می دهد لاغر شدن سریع نیز اگر از روی اصول و قواعد خاصی باشد می توانند نتایج خوبی به همراه داشته باشد و عوارضی نداشته باشد.
برای لاغر شدن در بازه زمانی کوتاه معمولا به باشگاه های ورزشی و کلینیک های لاغری مراجعه می کنیم. ولی در کنار  تمام این هزینه ها اگر رژیم غذایی صحیح و مشاوره اصولی نداشته باشید شما هرگز نمی توانید به تناسب اندام ایده آل خود برسید.

برای لاغری سریع، با خودتان صادق باشید

قبل از آن که به ماه اول رژیم وارد شوید، تکلیف را با خودتان روشن کنید؛ خود شما بهترین قاضی هستید. سعی کنید اهداف ممکن و قدم‌های کوچک بردارید. یک رژیم غذایی سخت با تمرین‌های دشوار به زحمت از یک ماه می ‌گذرد و به ماه دوم و سوم می ‌رسد. با این حال جمع قدم ‌های کوچک ، آهسته و آسان اگر با صبوری و تداوم همراه شود ، می ‌تواند تغییراتی بزرگ را ایجاد کند. از ابتدای روند لاغری تصمیم بگیرید که استمرار را حفظ کنید و به پزشک یا مشاور متخصص مراجعه کنید.

دستگاه‌ های لاغری موضعی، راهی برای لاغری سریع

جراحی‌های لاغری تهاجمی ممکن است برای حذف چربی‌ های متراکم در بدن کمی ناخوشایند باشند. این روش لاغری به دلیل ازمان نقاهت طولانی مدت و هزینه های بالایی که دارد جزء اولین گزینه‌ها برای رسیدن به وزن ایده‌آل و تناسب اندام نیست. خوشبختانه امروزه روش‌های غیر تهاجمی و مدرن دیگری وجود دارد که می ‌توانید بدون نیاز به جراحی و بیهوشی از آن‌ ها برای رسیدن به لاغری استفاده کنید.

در این برای لاغری و از بین بردن سلولیت ‌های متراکم و چربی‌های انباشته شده در نقاط خاصی از بدن از دستگاه های لاغری موضعی استفاده می ‌شود. گفتنی است داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش در کنار این دستگاه ‌ها می ‌تواند باعث شود تا دوره درمان کوتاه‌ تر شده و به صورت تدریجی سلولیت ‌های متراکم از بدن حذف شود.

لاغری موضعی با دستگاه یکی از مهم‌ ترین روش ‌های ممکن برای کاهش وزن و تناسب اندام می ‌باشد. در این روش غیر تهاجمی امواج به وسیله دستگاه تولید شده و به صورت متمرکز و اختصاصی سلول ‌های چربی را نابود کرده و از ایمنی بالایی هم برخوردار هستند. از جمله جدیدترین دستگاه های لاغری می توان دستگاه های زیر را معرفی کرد:

  • دستگاه لاغری موضعی ایکس ویو
  • دستگاه لاغری موضعی لیم فستیم
  • دستگاه لاغری موضعی اکسیلیس
  • دستگاه لاغری موضعی ای ام اسکالپت

برای آشنایی با انواع دستگاه های لاغری و کارکرد آنها این مقاله را بخوانید.

برای لاغری در یک ماه باید تغذیه‌ مناسبی داشته باشید

برای لاغری در طول یک ماه ، میزان کالری دریافتی خودتان را کاهش دهید. ابتدا  سعی کنید به‌ تدریج مقدار کالری دریافتی خود را کم کنید، سپس بر روی مقدار کالری ‌ای تمرکز کنید که به شما کمک می ‌کند تا بدون سختی و تحمل گرسنگی زیاد ، وزن کم کنید. محاسبه ‌ی کالری کار لذت ‌بخش و سرگرم‌ کننده ‌ای نیست ، ولی برای رسیدن به وزن ایده آل باید پشت کار و صبر داشته باشید ؛ مطمئن باشید این روشی عالی برای رسیدن به تناسب اندام است.

چطور کودک شادی داشته باشیم،تربیت فرزند شاد

اگر بیشتر از مقدار کالری دریافتی در طول روز کالری بسوزانید ، حتما وزن کم می ‌کنید می توان  این روش را یکی از ساده ‌ترین و ابتدایی ‌ترین اصول کاهش وزن دانست. همچنین می‌توانید با یک متخصص تغذیه مشورت بکنید یا با مطالعه ، اطلاعات بیشتری در مورد سلامت ، سبک زندگی سالم و رژیم غذایی به ‌دست بیاورید.

اپلیکیشن های زیادی در این زمینه وجود دارد که با توجه به ‌شرایط جسمی و فعالیت بدنی هر فرد، کالری مناسب برای کاهش وزن را پیشنهاد می‌کنند. همچنین با استفاده از این نرم‌ افزارها می ‌توانید تقریبا مقدار کالری همه ‌ی مواد غذایی را به ‌آسانی محاسبه کنید. انتخاب درست متخصص تغذیه به شما کمک می کند تا روند لاغری را آسان تر و سریع تر طی کنید. برای آشنایی با انتخاب رژیم اصولی این مقاله را بخوانید. 

 

انواع رژیم های لاغری

رژیم غذایی که شما انتخاب می ‌کنید باید مؤثر باشد و در عین حال سبک زندگی شما را نیز در بر بگیرد. برای کاهش سردرگمی و رسیدن به مسیر سریع موفقیت ، بعضی از محبوب ‌ترین رژیم ‌های غذایی امروزی را انتخاب کردیم.

در ادامه با انواع رژیم لاغری آشنا شوید:

رژیم کتوژنیک (کتو)

این رژیم غذایی پرچرب ، با پروتئین کافی و کربوهیدرات کم ، بدن را وارد حالت کتوز می‌کند که در آن بدن از چربی ذخیره شده برای انرژی استفاده می‌ کند. تحقیقات منتشر شده در ارتباط با قلب و عروق بالینی نشان می ‌دهد که رژیم کتوژنیک یا کتو قادر است یک روش کاهش وزن مؤثر باشد ، ولی برای موفقیت ، باید این برنامه را به طور همیشگی بدون تقلب دنبال کنید در غیر این صورت ، فقط یک رژیم غذایی پرچرب می ‌خورید. رژیم غذایی که ممکن است بدون هیچ علتی سرشار از چربی ‌های نا سالم باشد. اگرچه رژیم کتو در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 رایج می باشد ، ولی اگر دیابت نوع 1 یا سایر اختلالات متابولیکی خاصی دارید ، باید از این رژیم اجتناب کنید.

یکی از بزرگترین موانع این رژیم خداحافظی با نان و سایر کربوهیدرات‌هاست. هالتین می ‌گوید: حتماً رسیدن به سطوح پایین توصیه شده برای مصرف کربوهیدرات‌ها می‌تواند چالش بر انگیز باشد. همین طور باید برای برخی از عوارض جانبی قابل توجه این برنامه ، مثل اسهال و یبوست مرتبط  با کتو ، خستگی ، نوسانات خلقی ، سردرد و بوی بد دهان آماده باشید. به گفته محققان ، این علائم بخش مشترکی از به اصطلاح آنفولانزای کتو هستند ، که هنگامی اتفاق می ‌افتد که بدن شما به جای سوختن کربوهیدرات برای کسب انرژی ، بدن را با سوزاندن چربی سازگار می‌ کند.

رژیم پالئو

معرفی و روشهای تشخیص ساعت سیکو اصل

تعریف رژیم غذایی پالئو کار راحتی است تنها مواد غذایی در دسترس انسان‌ های اولیه و شکارچی را بخورید. این به ان معنا می باشد که باید مواد غذایی فرآوری شده ، غلات تصفیه شده و غلات صبحانه را حذف کرده و به جای آن گوشت ، آجیل ، دانه ها ، غلات و میوه تازه بخورید.

فرضیه رژیم غار نشینی بر این اساس بوده که بدن ما برای خوردن مواد خوراکی گفته شده طراحی شده است و دلیل زیادی از مشکلات سلامتی و بیماری ‌های مزمن را مواد غذایی فراوری شده می ‌دانند. طرفداران رژیم غذایی پالئو بر این باو هستند که باعث بهبود در بسیاری از جنبه‌های سلامتی مثل کاهش التهاب و لاغری می ‌شود.

رژیم غار نشینی باید باید بدون غلات باشد به همین دلیل پروتئین و چربی بالا تری نسبت به دیگر رژیم‌ ها دارد. همینطور در این رژیم چندین گروه غذایی دیگر مثل حبوبات و لبنیات که دارای مواد مغذی مفید هستند حذف می‌ شوند.

رژیم غذایی اتکینز 

رژیم غذایی اتکینز (Atkins Diet) از جمله رژیم های لاغری و کاهش وزن به حساب می آید. در این رژیم لاغری ادعا می شود شخص با خوردن مقدار زیادی مواد غذایی در طی 2 هفته حدوداً  7 الی 6 کیلوگرم کاهش وزن خواهد داشت. اگر می خواهید از رژیم اتکینز به عنوان برنامه کاهش وزن خود استفاده کنید در ادامه نکاتی درباره شروع رژیم غذایی اتکینز را بخوانید.

نظریه رژیم اتکینز بر این پایه است که بدن مثل یک موتور می باشد کربوهیدرات سوخت آن است و باعث می شود این موتور کار کند. محدود کردن کربوهیدرات باعث می شود که بدن به دنبال جایگزین برای این سوخت برود و از چربی های ذخیره شده به‌ عنوان سوخت استفاده کند. از آنجایی که در رژیم اتکینز ، مصرف قند ها و کربوهیدرات های ساده مثل سیب زمینی ، نان سفید و برنج ، محدود می شود و پروتئین و چربی مثل مرغ ، گوشت و تخم مرغ بیشتر مصرف می شود ، چربی بدن سوخته می شود و وزن بدن کاهش می یابد و لاغری اتفاق می افتد.

رژیم غذایی  DASH

DASH مخفف کلمات Dietary Approaches to Stop Hypertension بوده و رژیم غذایی دش DASH، یک رژیم غذایی سالم برای کاهش فشار خون می باشد که بر اندازه مناسب و انواع غذاها و مواد مغذی تأکید دارد. رژیم غذایی DASH  یک رویکرد عمری  برای داشتن تغذیه سالم است که برای کمک به درمان یا جلو گیری از فشار خون بالا طراحی شده است. برنامه غذایی DASH برای کاهش فشار خون بدون دارو در تحقیقات تحت حمایت مؤسسه ملی بهداشت تهیه شد. رژیم غذایی DASH  شما را به کاهش سدیم در رژیم غذایی و مصرف انواع غذاهای غنی از مواد مغذی مثل پتاسیم ، کلسیم و منیزیم سوق می دهد تا فشار خون را کاهش دهند.

با پیروی از رژیم غذایی  DASH، ممکن است فقط در طول 2 هفته بتوانید فشار خون خود را تا چندین درجه کاهش دهید. با گذشت زمان ، ممکن است مقدار بالای فشار خون شما (فشار خون سیستولیک) 8 تا 14  درجه کاهش پیدا کند ، که می تواند تفاوت قابل توجهی در خطرات سلامتی شما ایجاد کند.

بهترین شرکت نظافتی در تهران

از آنجا که رژیم غذایی DASH یک روش غذایی سالم است، علاوه بر کاهش فشار خون ، مزایای سلامتی نیز دارد. رژیم غذای DASH همینطور با توصیه های رژیم غذایی برای جلوگیری از پوکی استخوان ، سرطان ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت مطابقت دارد.

رژیم غذایی MIND 

رژیم MIND ترکیبی از رژیم های غذایی مدیترانه ای وDASH  برای تاخیر در بیماری عصبی است. هدف رژیم MIND کاهش زوال عقل و زوال سلامت مغز می باشد که اغلب با افزایش سن افراد رخ می دهد. این رژیم حاصل ترکیب دو رژیم غذایی مدیترانه ای و رویکرد های غذایی برای جلوگیری از پرفشاری خون (DASH)  می باشد. بسیاری از محققان رژیم های مدیترانه ای و DASH را از بهترین ترین رژیم های غذایی می دانند. تحقیقات موجود نشان داده است که این رژیم ها می توانند فشار خون ، خطر بیماری های قلبی ، دیابت و چندین بیماری دیگر را کاهش دهند. با این وجود محققان قصد داشتند رژیم غذایی خاصی برای کمک به بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از زوال عقل ایجاد کنند. برای انجام این کار ، آن ها بخشی از رژیم های غذایی مدیترانه ای و DASH که برای سلامت مغز مفید هستند ، را ترکیب کردند.
برای نمونه ، هر 2 رژیم مدیترانه ای و DASH مصرف میوه زیاد را توصیه می کنند. اگرچه مصرف میوه با بهبود عملکرد مغز مرتبط نیست ، اما با خوردن انواع توت ارتباط دارد. بنابراین ، رژیم MIND پیروان خود را به خوردن توت  ها تشویق می کند ، ولی بر مصرف سایر میوه ها تاکید نمی کند. در حال حاضر، هیچ دستورالعمل مشخصی برای نحوه پیروی از این رژیم غذایی وجود ندارد. صرفا در این رژیم غذایی ، مصرف 10 ماده غذایی تشویق و 5 ماده غذایی محدود شده اند.

رژیم کم کربوهیدرات

خیلی از رژیم‌ ها ، از جمله اتکینز و رژیم کتو ، در این مجموعه جای می ‌گیرند. یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات این مواد را به کمتر از 60 گرم در روز محدود می‌کند ، ولی این مقدار در مصرف کربو هیدارت می ‌تواند متفاوت باشد. پیروی از این نوع برنامه غذایی می ‌تواند باعث  کمبود ‌های تغذیه ای خاص شود و کودکان و همچنین زنان باردار یا شیرده باید از آن اجتناب کنند.

نکته مهم برای لاغری در یک ماه

دستگاه های لاغری موضعی در کنار رژیم غذایی سالم یک روش لاغری سریع و بادوام و بدون عوارض است.  در روش‌ های موضعی، پچربی‌ های زیر پوستی از بین خواهند رفت و برای از بین بردن چربی ‌های احشایی که می ‌توانند خیلی خطرناک باشند حتما از مشاور تغذیه کمک بگیرید. انتخاب کلینیک لاغری با دستگاه های جدید و متخصص تغذیه برای رژیم اصولی به شما کمک می کند تا روند لاغری را سریع تر و آسان تر طی کنید. اگر شما هم به دنبال لاغری هستید پیشنهاد ما به شما کلینیک لاغری اکسیر شهرک غرب است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

12 فروردین 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *