افتتاح حساب ترکیه
چیدمان نشیمن کوچک نقلی

چیدمان نشیمن کوچک چالش بزرگی نیست کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید تا از متراژ پایین اتاق نشیمن خود بهترین استفاده را کنید و شیک ترین دکوراسیون را داشته باشید. ما در گروه دکوراسیون شادمگ ایده هایی برای چیدمان نشیمن کوچک به شما ارائه کردیم.

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

امروزه با افزایش خانه هایی با متراژ پایین، مسائل و مشکلاتی از قبیل کوچک بودن اتاق خواب، محدودیت دکوراسیون پذیرایی، شلوغی بیش از حد آشپزخانه و… دامنگیر خیلی ها شده است. بسیاری از افراد به محض رو به رو شدن با چنین مسائلی به کلی ناامید می شوند و دیگر حوصله ای برای طراحی دکوراسیون منزل خود ندارند، اما قطعا می توان از پس این موضوع نیز به خوبی بر آمد.

فضای کوچک اتاق نشیمن را محدودیتی برای رسیدن به دکوراسیون ایده آل و مدرن به شمار نیاورید زیرا در همه فضاهای منزل چه کوچک و چه بزرگ چالش های بسیاری برای طراحی وجود دارد فقط کافیست کمی خلاق باشید تا از کوچکترین فضای منزل بهترین استفاده را ببرید. نشیمن جایی است که شما و مهمانان تان بیشترین زمان را در آنجا میگذرانید پس بهتر است برای عید امسال دست به کار شوید و با تغییراتی در فضای نشیمن به دکوراسیونی بی عیب و نقص برسید.

چیدمان نشیمن کوچک طوسی

با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و عید نوروز ایده های بسیار زیادی برای دکوراسیون نشیمن پیش روی شماست, از رنگ های شاد و گل های بهاری در منزل تان استفاده کنید و خانه ای سرشار از زیبایی و انرژی مثبت داشته باشید.

میتوانید از ایده های مد روز و جذاب سایت نمناک برای طراحی دکوراسیون منزل تان استفاده کنید و  اتاق نشیمن کوچک تان را به زیباترین شکل ممکن دکوراسیون کنید.

دکوراسیون نشیمن کوچک

به طور کلی می توان گفت که دکوراسیون منزل کوچک شما با وجود رعایت نکاتی کوچک و بزرگ می تواند به راحتی متحول شده و بسیار دلبازتر به نظر برسد. در مطلبی با عنوان «آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!» سعی شده تا با ارائه و توضیخ راهکارهایی بتوانید فضای خانه خود را بزرگ تر جلوه دهید. برخی از این راهکارها شامل این موارد می شوند:

  • نشیمن سکویی یا نیمکت های سفارشی برای خانه های کوچک
  • در خانه های کوچک فضاهای مختلف را در هم بیامیزید
  • هم پوشانی مرزها و دیوارها در خانه های کوچک
  • استفاده از متریال های سبک و شفاف در خانه های کوچک
  • تعریف ورودی برای داشتن خانه ای بزرگ تر
  • عمق دهی به خانه با تضاد رنگی در خانه
  • استفاده از عناصر تو کار برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک
  • پیوستگی طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک
  • مبلمان های پایه دار برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک
  • استفاده بهینه از گوشه و کنار خانه های کوچک

دکوراسیون نشیمن کوچک

حالا می خواهیم به طور خاص به موضوع دکوراسیون نشیمن کوچک بپردازیم.

در این رابطه نیز می تواند به منابع و مطالب بسیاری از وب سایت چیدانه مراجعه کرد، برای مثال در مطلبی با عنوان 15 ایده بزرگ برای چیدمان نشیمن کوچک مواردی بیان شده تا با کمک آنها بتوانید فضای نشیمن خود را بزرگ تر جلوه دهید، برخی از این موارد عبارت هستند از:

  • از آینه و کاغذ دیواری استفاده کنید
  • فضای نگهدارنده مخفی اضافه کنید
  • از مبلمان کوچک استفاده کنید
  • فضای عمودی غافل نشوید
  • از همه گوشه های خانه بهره بگیرید
  • کاناپه کوچک استفاده کنید
  • استفاده از کاناپه بدون پشتی
  • گل و گیاه را به خانه بیاورید
  • از مبلمان چندکاره استفاده کنید
  • فضاهای نگهدارنده سفارشی بسازید
  • تعدادی نشیمن ذخیره در خانه داشته باشید
  • چیدمان روتین اتاق های نشیمن را تغییر دهید
  • از کاناپه استفاده نکنید
  • یک قطعه نامرئی در اتاق بگذارید
  • در مقابل شومینه نشیمن های کوتاه قرار دهید

در این میان چیدمان مبلمان اتاق نشیمن نیز مقوله مهم دیگری است که باید به آن دقت کرد. برای این کار شما می توانید نگاهی به مطلب «7 ترفند چیدمان مبلمان در دکوراسیون اتاق نشیمن» بیندازید.

چیدمان نشیمن کوچک - مبل کوچک

در این مطلب با ارائه راهکارهایی از جمله، تعریف مسیر و فضا در دکوراسیون نشیمن، کاناپه تکی در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک، مبلمان ال شکل در اتاق نشیمن، استفاده از صندلی تکی، میز پذیرایی در دکوراسیون نشیمن، چیدمان مبلمان جلوی تلویزیون و لوازم دکوری در فضا نشیمن سعی شده تا راهی برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمنتان ارائه شود. شما می توانید با بهره گیری از این الگوها اتاق نشیمن خود را به مراتب بزرگ تر از آن چه که هست نشان دهید.

راه های دیگر بزرگ تر نشان دادن چیدمان نشیمن کوچک

همان طور که می دانید یکی از راه های دیگر بزرگ تر نشان دادن دکوراسیون نشیمن و یا هر فضای دیگری تمیز و منظم نگه داشتن آن است. به همین مناسبت در مطلبی با عنوان «10 راز برای منظم نگه داشتن اتاق نشیمن» سعی شده تا با بیان 10 مورد به شما کمک شود تا بتوانید خانه تان را منظم تر نگه دارید. این موارد به این شرح هستند:

  • تعدادی سرعت‌گیر در فضای ورودی خانه خود قرار دهید.
  • از مبلمان دو طبقه استفاده کنید.
  • از مبلمانی که دارای فضاهای نگهدارنده مخفی هستند استفاده کنید.
  • استفاده از فضاهای نگهدارنده چرخ‌دار برای نگهداری از اسبا‌ب‌بازی‌های کودکان
  • فضایی موقت را برای نگهداری از روزنامه‌ها و مجلات در نظر بگیرید.
  • با خودتان در مورد وسایل مورد نیاز در اتاق نشیمن صادق باشید و جایی را برای آن‌ها در نظر بگیرید.
  • از سبدها استفاده کنید.
  • کشویی را برای نگهداری از وسایل مختلف در نظر بگیرید.
  • به وسایل الکترونیکی نظم دهید.
  • مجموعه‌ای از کتاب‌های مورد علاقه خود را در اتاق نشیمن نگه دارید.

نکات مهم برای چیدمان نشیمن کوچک

طرح و الگوها در پذیرایی کوچک، مقیاس مهم است

نقش و نگاری که بر روی وسایل و یا مبلمان وجود دارد، بر روی فضای پذیرایی تاثیرگذار است. مثلا یک کاغذ دیواری با طرح ­های برجسته و یا نقوش بزرگ نمی ­تواند برای دکوراسیون پذیرایی مناسب باشد. چرا که مقیاس فضا باید با ابعاد نقش­ ها در تناسب و هماهنگی باشد. به طور کلی در دکوراسیون پذیرایی کوچک بهتر است سادگی و مینیمال بودن را مدنظر قرار دهید.

یک کاناپه خاص در پذیرایی، هماهنگ با فضا

اگر فضای پذیرایی منزلتان آنقدر کوچک است که به جای یک ست مبلمان ترجیح می ­دهید از ایده مدل کاناپه تکی استفاده کنید، هماهنگی رنک و طرح کاناپه با فضا را در نظر بگیرید. یک کاناپه خاص و راحت به رنگ خنثی حس جاگیری کمتری خواهد داشت.

چیدمان نشیمن کوچک ساده

وسایل چند منظوره، مخصوص پذیرایی کوچک

وسایل چند منظوره و یا کمجا از نیازهای ضروری خانه­ های نقلی هستند. اگر خانه کوچکی دارید که نمی ­توانید اتاق مهمان جداگانه ­ای در آن در نظر بگیرید؛ انتخاب مبلمان تختخواب شو می­ تواند نیاز شما به تخت اضافی برای مهمان را رفع کنند. یا مثلا یک میز جلومبلی که مانند یک کشوری جادار عمل می­کد و می­ توانید وسایل دم دستی را داخل آن قرار دهید.

مبلمان ال شکل، نهایت استفاده از گوشه­ پذیرایی

مبلمان ال شکل، یکی از ایده ­های نهایت استفاده از فضا، مخصوصا در چیدمان نشیمن کوچک است. به دلیل فرم و شکل این نوع مبلمان، فضای گوشه پذیرایی پر می ­شود. برخی از انواع مبل ال پذیرایی، طوری طراحی شده ­اند که می ­توانید بخش ­های مختلف آن را به هم متصل یا از همدیگر جدا کنید در نتیجه اگر به فکر تغییر دکوراسیون هستید دست­تان باز است. اگر در تهیه مبل ال برای پذیرایی تردید دارید، به مطلب مبل ال یا راحتی، کدام یک برای خانه شما مناسب­تر است؟ سر بزنید.

جای اکسسوری­ ها کجاست

یکی از ایده ­های نهایت استفاده از فضای پذیرایی کوچک، بهره بردن از فضای عمودی آن؛ یعنی دیوار است. شما می­ توانید با استفاده از شلف و قفسه­ هایی که روی دیوار نصب کرده ­اید؛ جایی برای اکسسوری ­های پذیرایی ایجاد کنید. تعادل را حفظ کنید و در نصب قفسه زیاده­ روی نکنید، زیرا ممکن است باعث بسته و دلگیر شدن پذیرایی شود.

یک مبل تکی، نقطه عطف پذیرایی کوچک شماست

برای اینکه همه­ چیز در چیدمان نشیمن کوچک ، به شکل خیلی ساده و خنثی در نیاید، یک مبل تکی که رنگی کمی تیره­ و یا خاص ­تر دارد می­تواند مانند یک نقطه عطف در پذیرایی باشد. این مبل تکی کمی هیجان را به فضا اضافه می ­کند. نمونه­ هایی از مبل تکی را در مطلب مبل تک نفره گرد، حتما می ­پسندید! ببینید.

در پنجره را در سالن های پذیرایی کوچک بدانید

نور فضا را بزرگ و دلباز می ­کند. پس از هر امکانی برای ورود نور به داخل پذیرایی کوچکتان استفاده کنید. اگر در پذیرایی پنجره دارید، قدر آن را بدانید و با انتخاب یک پرده زیبا و با ضخامت مناسب، نور را مهمان پذیرایی کنید. برای شب هم به فکر نورپردازی مناسبی باشید. از چراغ رومیزی گرفته تا یک لوستر مینیمال پذیرایی می ­توانند علاوه بر روشن کردن، فضایی شیک برای دکوراسیون پذیرایی ایجاد کنند.

یکی از دیوارها را در چیدمان نشیمن کوچک رنگ کنید

یک نگاه کلی به پذیرایی بیندازید، فکر نمی­ کنید همه ­چیز یکدست و کمی بی روح به نظر می ­آید؟ با یک راهکار ساده، کمی تنوع وارد فضا کنید. پیشنهاد من این است که ببینید کدام دیوار بیشتر دیده می­ شود؛ به فکر رنگ مناسب برای آن باشید. رنگ های تیره برای دکوراسیون پذیرایی کوچک اغلب انتخاب جالبی نیستند.

چیدمان نشیمن کوچک - دیوار

باید به تناسب رنگی بین دیوارها دقت کنید و یک رنگ مناسب برای دکوراسیون پذیرایی کوچک انتخاب کنید. همچنین وسایلی مانند مبلمان پذیرایی و فرش و پرده می ­توانند برای انتخاب رنگ دیوار راهنمایتان باشند. برای ایده­ های بیشتر برای دیوار پذیرایی به مطلب تزیین دیوار پذیرایی سر بزنید.

آینه به کمک شما می ­آید

هرجا که فضا تنگ و کوچک باشد، طراحان به فکر یک راهکار برای بزرگتر و دلباز شدن فضا هستند. اینجاست که آینه­ ها به داد ما می­ رسند. با استفاد از آینه در پذیرایی، فضا را کمی بزرگتر از آنچه هست نشان دهید. می ­توانید در یک قسمت از پذیرایی آینه ­کاری مدرن داشته باشید.

پذیرایی کوچک، حتما باید مبل داشته باشه

با اینکه وجود مبلمان استاندارد برای سلامتی افراد لازم است، ولی شما می­ توانید به طراحی بخشی از خانه بدون مبلمان هم فکر کنید. در مطلب دکوراسیون پذیرایی کوچک بدون مبل، ایده ­هایی برای طراحی پذیرایی کوچک بیان شده است که شاید با دیدن آنها این ایده را بپسندید. مخصوصا افرادی که خانه­ ی اجاره ­ای دارند و اسباب کشی برایشان کاری سخت و وقت گیر است این روش می­ تواند موثر باشد.

فرش و پرده، پس زمینه ­های دکوراسیون پذیرایی

از کجا بفهمیم که فرش و پرده مناسب پذیرایی کوچک ما کدام است؟ مانند دیوارها که نقش زیادی در دکور پذیرایی دارند و پس زمینه­ ای از پذیرایی هستند، پرده و فرش هم می­ توانند موثر باشند. اگر مبلمان پذیرایی طرح­ دار هستند، بهتر است پرده را ساده انتخاب کنید. اگر به فکر طراحی یک دکوراسیون هال کوچک ایرانی هستید، پس فرش ایرانی را فراموش نکنید.

راهنمای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی شیک و امروزی + معرفی ترند های 2022 سرویس بهداشتی

پذیرایی کوچک ما مربع شکل است

چیدمان پذیرایی کوچک مربع، در نگاه اول آسان­تر از یک پذیرایی مستطیل شکل به نظر می­ رسد، ولی هر فرم از فضا نکته­ های خودش را دارد. مواردی مانند فرم و شکل مبلمان و نورگیری فضا در چیدمان پذیرایی مربع شکل موثرند. ممکن است یک فضای مستطیل شکل بسیار مناسب مبلمان شما باشد، ولی فرشی که دارید را نمی­ توانید در پذیرایی مستطیل استفاده کنید. در پذیرایی مربع شکل هم می ­توانید از مبلمان کلاسیک و هم از مبلمان مدرن استفاده کنید. همچنین می ­توانید در یک سمت پذیرایی مبل ال بگذارید.

۳۰ ایده ناب برای زیباترشدن چیدمان نشیمن کوچک

 استفاده از بازتاب نور

آینه‌ها می‌توانند نمای داخلی خانه را بزرگ و‌ دلباز نمایش دهند. در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که آینه‌ها تأثیر قابل‌توجهی داشته‌اند. آینه‌ها همچنین می‌توانند تمام نور محیط را بازتاب دهند و فضای اتاق را روشن‌تر کنند.

پر کردن فضا در چیدمان نشیمن کوچک

اگر پذیرایی یا اتاق کوچکی دارید، احتمالا تصور می‌کنید که نمی‌توانید از مبلمان بزرگ استفاده کنید؛ اما گاهی اوقات، این تأثیر کاملا برعکس است. اگر از مبلمان و لوازم بزرگی استفاده کنید که دیوارها را کاملا بپوشانند، از دو ویژگی بهره‌مند می‌شوید؛ اول اینکه جای نشستن برای افراد بیشتری ایجاد کرده‌اید و دوم اینکه فضای امن و آرامی را فراهم آورده‌اید.

استفاده از دکور چشمگیر

گاهی اوقات برای اینکه بتوانید فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان بدهید، باید از دکوراسیونی شلوغ استفاده کنید که چشم‌ها در آن دائما در گردش باشند. توجه به اشیای اتاق باعث می‌شود که کوچکی آن کمتر به‌نظر برسد. در تصویر بالا که خانه‌ای ییلاقی را نشان می‌دهد، مشاهده می‌کنید که ترکیب رنگ‌ها و الگوها در کاغذ دیواری و پارچه‌ها، چه فضای آرام و امنی ایجاد کرده است.

چیدمان نشیمن کوچک - نور

توجه به خطوط

سعی کنید از الگوهای خطی و هندسی استفاده کنید. این الگوها برای دکوراسیون پذیرایی کوچک بسیار مناسب‌اند؛ چرا که باعث ایجاد ساختاری در فضا می‌شوند که توهم طول و عرض بیشتر را القا می‌کند.

حذف پایه‌ها در چیدمان نشیمن کوچک

اگر می‌خواهید که در دکوراسیون پذیرایی کوچک خود از قفسه یا لوازم تزئینی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از مدل‌های پایه‌دار استفاده نکنید و به‌جای آن قطعات متصل‌شونده به دیوار را انتخاب کنید. قطعات بزرگی که همچون تصویر بالا به دیوار متصل شده‌اند، باعث می‌شوند که سطح زمین خالی به‌نظر برسد و همین مسئله نمای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

بهترین استفاده از زوایای نامتقارن

برای اینکه زاویه‌های نامتقارن یا عیوب خانه را پوشش دهید، می‌توانید با روشی ویژه، تمام تمرکز و توجه را به زوایای دیگر اتاق هدایت کنید. مثلا در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که دیوار پوشیده‌شده با کاغذ دیواری گلدار، باعث شده است تا توجه به این سمت جلب شود.

از لوازم تزئینی کوچک و جذاب در چیدمان نشیمن کوچک استفاده کنید

در اتاق پذیرایی کوچکی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تمام توجه به لوازم و اثاث جالبی جلب می‌شود که محیط اتاق را زیباتر کرده‌اند. این کار باعث می‌شود تا در هر گوشه‌ی اتاق، ویژگی قابل‌توجهی وجود داشته باشد.

دیواری برای کتاب‌ها

یکی دیگر از روش‌ها برای دکوراسیون پذیرایی کوچک، استفاده از نمای کتابخانه‌ای است که از پایین تا بالای دیواری خالی را می‌پوشاند. قفسه‌های کتابخانه، علاوه‌بر اینکه ظاهری لوکس به اتاق می‌بخشند، باعث می‌شوند تا فضای بیشتری برای لوازم تزئینی ایجاد شود.‌

برای شیک‌تر کردن نمای اتاق می‌توانید از رنگ‌های غنی‌تر استفاده کنید و اگر به دکور سنتی علاقه دارید استفاده از زوار و حاشیه‌های طرح‌دار ایده‌ی بسیار خوبی خواهد بود.

استفاده‌ی بهینه از فضا

هدف اصلی در دکوراسیون پذیرایی کوچک این است که بتوانید از تمامی فضاها به بهترین شکل استفاده کنید. احتمالا شما هم از میزهایی استفاده می‌کنید که فضای زیرین آن خالی است؛ بنابراین می‌توانید از این قسمت برای قرار دادن زیرپایی‌‌ها و صندلی‌های راحتی استفاده کنید.

 قدرت موجودات زنده در چیدمان نشیمن کوچک

همه‌ی ما می‌دانیم که گیاهان می‌توانند فضای هر اتاقی را زیباتر کنند. شما هم می‌توانید با روش‌های خلاقانه، گیاهان را به بهترین شکل در محیط اطراف خود قرار دهید. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این اتاق نشیمن شلوغ با گل‌هایی که از سقف و دیوارها آویزان هستند (فضای زمین را اشغال نمی‌کنند) تزئین شده است.

چیدمان نشیمن کوچک

 از وسایل تک‌رنگ استفاده کنید

در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که چطور یک دیوار سفید، همانند بوم نقاشی عمل کرده است؛ مبلمان و وسایل اتاق در این زمینه‌ی سفید به‌زیبایی چیده شده‌اند. بعید به‌نظر می‌رسد که در نگاه اول، فضای کوچک اتاق به چشم آمده باشد.

 پرده‌هایی از کف تا سقف

شما می‌توانید با کمک پرده‌ها، سقف را بلندتر جلوه دهید. برای این کار باید از پرده‌هایی استفاده کنید که به ارتفاع سقف تا زمین دوخته شده باشند. مطمئن شوید که چوب پرده‌ را در بالاترین قسمت دیوار نصب کرده‌اید و اجازه بدهید که پرده کمی روی زمین بیفتد.

چیدمان سه‌تایی نشیمن کوچک

قرار دادن وسایل در گروه‌های سه‌تایی، یکی از بهترین روش‌ها برای بزرگ‌ نشان دادن فضاهای کوچک است. شما می‌توانید بدون اشغال کردن فضای کف اتاق، وسایل بیشتری را در اتاق قرار دهید. علاوه‌بر این، انتخاب مبلمان کوچک‌تر به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر آنها را در اتاق حرکت دهید.

 ساده و زیبا

اگر تجربه‌ی زیادی در تزئین اتاق‌های کوچک ندارید و می‌خواهید از رنگ‌ها استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا طرح‌های ساده را در نظر داشته باشید. با رنگ‌های پایه شروع کنید و سپس رنگ‌های ملایم دیگر را به فضا اضافه کنید. در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که طراح برای ایجاد عمق بیشتر در فضا از بافت‌های متنوع استفاده کرده است. علاوه‌بر این، محیط روشن و آزاد را نیز حفظ کرده است.

چیدمان نزدیک به‌هم

پر کردن فضاهای کوچک با وسایل و اهداف گوناگون از دیگر روش‌های مؤثری است که اتاق را در نظرتان بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. در آپارتمانی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اتصال یکپارچه‌ی اتاق نشیمن به اتاق کار ترکیب جالبی را ایجاد کرده است.

لایه‌‌هایی از نور

سقف بلند و پنجره‌های بزرگ در تصویر بالا، باعث شده‌اند که اتاق نشیمن بزرگ‌تر از اندازه‌ی واقعی خود به‌نظر برسد. البته باید به لایه‌های روشنایی نیز دقت کنید. در دکوراسیون این فضا از نورهای مختلفی استفاده شده است؛ از لوستر سقف گرفته تا چراغ مطالعه، همگی فضایی آرام با نورپردازی خوب را ایجاد کرده‌اند.

فضاها را در چیدمان نشیمن کوچک نادیده نگیرید

از لبه‌ها و طاقچه‌های باریک پنجره‌ها برای قرار دادن کتاب، گلدان‌ها یا هر وسیله‌ی تزئینی دیگر استفاده کنید. این فضاها می‌توانند تأثیر زیادی در دکوراسیون پذیرایی کوچک یا هر اتاق دیگری داشته باشند.

 شلف‌های دیواری

می‌توانید از شلف‌های دیواری برای نگه داشتن کتاب یا هر وسیله‌ی دیگری استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم که این شلف‌ها را همرنگ دیوار انتخاب کنید تا ظاهر شیک‌تری ایجاد شود. حتی می‌توانید آنها را در اندازه‌های متفاوت تهیه کنید.

 وسایل بزرگ در چیدمان نشیمن کوچک

از انتخاب وسایل بزرگ نترسید. برای مثال، استفاده از قالیچه‌ی بزرگ در این فضا باعث شده است تا اتاق بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

چیدمان نشیمن کوچک

 طراحی جسورانه، اما خنثی!

استفاده از الگوهای متنوع پارچه‌ برای مبل‌ها، کوسن‌ها، پرده‌ها، کاغذ دیواری و غیره که با یکدیگر همخوانی داشته باشند، باعث می‌شود تا نمای رسمی و درعین‌حال، آرامی در فضای کوچک اتاق ایجاد شود.

محفظه‌های کوچک در چیدمان نشیمن کوچک

در این تصویر، مبل جالبی را مشاهده می‌کنید که با هدف خاصی طراحی شده است. طراحی نوآورانه‌ی این مبل اجازه می‌دهد تا لوازم خود را در محفظه‌های کوچک آن انبار کنید.

خارج از قاعده‌ و چارچوب‌ها فکر کردن

همه‌ی ما تصور می‌کنیم که برای چیدمان مبلمان و میز‌های عسلی‌ باید از فرمول خاصی پیروی کنیم؛ اما آیا بهتر نیست که به کاربردی بودن آنها فکر کنیم؟ در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که صندلی‌ها در قسمتی چیده شده‌اند که معمولا مبل‌های راحتی را در آن قرار می‌دهند. علاوه‌بر این، هیچ میز عسلی کوچکی در تصویر دیده نمی‌شود؛ درعوض یک میز چرخدار کوچک در میانه‌ی اتاق وجود دارد و قالیچه‌های کرکی روی زمین پهن شده‌اند.

تغییر دکوراسیون پذیرایی کوچک

یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییر در فضای کوچک، چیدمان متفاوت مبلمان‌ است. اگر از طراحی دکوراسیون اتاق یا پذیرایی خود خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا چند وسیله‌ی اصلی را در زاویه‌ای متفاوت بچینید.

چیدمان نشیمن کوچک طوسی

طراحی خلاقانه با کمدها

می‌توانید کمدها و قفسه‌ها را به‌شکلی خلاقانه‌ روی دیوارها قرار بدهید تا در عین زیبایی، کاربردی باشند.

 طراحی عمودی در چیدمان نشیمن کوچک

مبل‌های راحتی در اتاق نشیمن، بهترین مکان برای چرت نیمروزی هستند. اما پتوهای کوچک یا ملافه‌ها را کجا قرار دهیم؟ می‌توانیم از سبدهای تزئینی استفاده کنیم. البته این سبدها، فضای ارزشمندی را اشغال می‌کنند. در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که راهکار خلاقانه و جالبی برای نگهداری پتوها طراحی شده است؛ نردبان عمودی!

 پاف‌ها به‌جای میز عسلی

در تصویر بالا که یک پذیرایی کوچک را نشان می‌دهد، نکات آموزنده‌ی بسیاری دیده می‌شود. دو پاف کوچک را که در طرف دیگر میز قرار گرفته‌اند می‌بینید؟ در فضاهای کوچک‌تر می‌توان این پاف‌ها را به‌جای میز عسلی استفاده کرد. آنها فضای بیشتر و بهینه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند.

استفاده از پاف‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای دکوراسیون پذیرایی کوچک است. می‌توان از این صندلی‌ها به‌عنوان میز استفاده کرد و مهمان‌ها می‌توانند نوشیدنی‌های خود را روی آن قرار دهند. جابه‌جا کردن آنها نیز بسیار راحت است و حتی می‌تواند فضای بیشتری را برای نشستن مهمان‌ها فراهم کند.

 طراحی شفاف در چیدمان نشیمن کوچک

مدت‌هاست که طراحان دکوراسیون‌ داخلی، از شیشه و اکریلیک برای دکوراسیون فضاهای کوچک استفاده می‌کنند. برای مثال، میزهای شیشه‌‌ای با هدف خاصی طراحی می‌شوند؛ این میزها، کمتر به چشم می‌آیند و درنتیجه موجب خلوت به‌نظر رسیدن فضای اتاق می‌شوند.

ظریف باشید

برای اینکه فضای اتاق را خلوت‌تر جلوه بدهید، از مبلمان‌ نامتعارف و درعین‌حال ظریف استفاده کنید. در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که این مبل‌های ظریف رزگلد چگونه در کنار میز شیشه‌ای، دکوراسیون پذیرایی کوچک را زیباتر کرده‌اند.

 ایجاد هماهنگی در فضا

برخی معتقدند که اتاق‌های تماما سفید باعث می‌شوند تا اتاق‌های کوچک، بزرگ‌تر به‌نظر برسند. بااین‌حال باید بگوییم فرقی نمی‌کند که از چه رنگی استفاده کنید، چرا که تأثیر رنگ‌ها، بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. ترفندی که همیشه برای دکوراسیون پذیرایی کوچک سازگار است، استفاده از پرده‌هایی است که همرنگ دیوارها هستند، مخصوصا اگر پرده‌ها را از پارچه‌های ظریف انتخاب کرده باشید.

 نوآوری در دکوراسیون پذیرایی کوچک

در تصویر بالا دکوراسیونی خلاقانه را مشاهده می‌کنید. این اتاق با وسایلی چیده شده است که همگی جذابیت خاصی دارند و نگاه را به سمت خود جلب می‌کنند؛ همین مسئله باعث می‌شود تا اتاق، بزرگ‌تر از اندازه‌ی واقعی به‌نظر برسد. برای مثال،‌ پرده‌ها کمی بالاتر از پنجره‌ها نصب شد‌ه‌اند و آنها را بلندتر نشان می‌دهد؛ درحالی که پشت این پرده‌ها، فقط دیوار است.

راهکارهایی برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک

 از دیوارهای سفید به‌درستی استفاده کنید

اگر رنگ کردن دیوارها برایتان مقدور نیست، بهتر است مبلمان و سایر لوازم چوبی را نیز به رنگ سفید انتخاب کنید. استفاده از مبلمان سفید در کنار دیوارهای سفید، راهی شیک و آسان است که نشیمن شما را بزرگتر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

آموزش ساخت گلخانه خانگی و نکات مربوط به آن

برای تکمیل این دکوراسیون متوانید رنگ‌ها و بافت‌های مختلف را چاشنی کار کنید. مثلا در نشیمنی که در تصویر مشاهده می‌کنید از گیاهان سبز و یک قالیچه حصیری بدین‌منظور استفاده شده است.

چیدمان نشیمن کوچک

اتاق‌های بدشکل و بدقواره هم می‌توانند به‌زیبایی چیده شوند

دکوراسیون اتاق نشیمنی که شکل هندسی منظمی ندارد ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. ولی هر فضایی و با هر شکلی می‌تواند به‌زیبایی چیده شود. برای نمونه دیوارهایی که قناسی دارند را می‌توانید با کمی خلاقیت به مرکز توجه خانه تبدیل کنید. مثلا در این آپارتمان، نصب تابلوها و قاب عکس‌ های متعدد روی چنین دیواری، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و نقص دیوار را کمتر نشان می‌دهد.

اتاق‌های بدشکل و بدقواره هم می‌توانند به‌زیبایی چیده شوند

همچنین اگر در چیدن مبل‌ها در چنین اتاق‌هایی به مشکل برخوردید، می‌توانید از کاغذدیواری ‌هایی که طرح و رنگ زیادی دارند کمک بگیرید. نصب این کاغذ دیواری‌ ها در دیوار پشت مبل‌ ها، فضای مشخصی برای چیدن مبل‌ها ایجاد می‌کند.

 از پارچه‌ های متنوع و طرحدار استفاده کنید.

نشیمن کوچکتان را با استفاده از پارچه‌ های طرحدار، به مکانی با دیزاین خاص و منحصر به فرد تبدیل کنید. برای مثال به نحوه‌ی اجرای این ایده در این تصویر دقت کنید: روی کاناپه ‌‌ای ساده و نه‌چندان گران ‌قیمت، پارچه کتانی زیبایی کشیده شده و دو کوسن پارچه‌ای با طرح گلیمی نیز قرار داده شده است. گلیمی که روی زمین پهن شده، راحتی اتاق را دوچندان کرده است و آویز دست‌ساز و پارچه‌ای زیبایی نیز در همان سبک استفاده شده برای مبل و قالی، از دیوار آویزان شده است.

دکوراسیون اتاق نشیمن باید متناسب با موقعیت و روحیات صاحب‌ خانه باشد

دوچرخه‌ های قدیمی و بلااستفاده را می‌توانید مطابق شکل، از یک شلف دیواری آویزان کنید و بدون اینکه فضای مفیدی را از دست بدهید، دکوری زیبا داشته باشید. ایده‌ی هوشمندانه‌ی دیگری که در تصویر به چشم می‌خورد و موجب استفاده‌ی بهینه از دیوارهای این نشیمن کوچک شده است، نصب میزی بدون پایه روی دیوار سمت چپ است.

همچنین کشوهایی زیر این میز طراحی شده‌اند که وسایل زیادی را در خود جا می‌دهند. ولی آنچه این نشیمن کوچک را به مکانی دنج و مناسب برای بزرگسالان تبدیل کرده است، جزئیات و سبک‌ های مختلف چیدمان است. مثلا تابلو‌های رنگی و نوع مبلی که در این اتاق استفاده شده است، کاراکتر منحصربه‌فردی به دکوراسیون بخشیده است.

در چیدمان نشیمن کوچک از گیاهان استفاده کنید

هیچ چیز به‌اندازه‌ی استفاده از گیاهان طبیعی در زیباسازی نشیمن شما تاثیر مثبت نخواهد داشت. گیاهان گلدار، مثل نرگس و لاله، رنگ ‌های زیبا و گیاهانی که برگ ‌های پهنی دارند، مثل سرخس ‌ها و گیاهان عنکبوتی، بافت بیشتری را به نشیمن شما می‌بخشند. همچنین گیاهان هوای داخل خانه‌ را نیز تصفیه می‌کنند. اگر علاقه‌ای به باغبانی ندارید می‌توانید از ساکولنت ها که به مراقبت چندانی نیاز ندارند استفاده کنید و با کمی خلاقیت، گلدان ‌هایی دست‌ساز و زیبا برای گیاهان خود بسازید.

در دکوراسیون نشیمن ‌های مستطیل‌شکل خلاقیت به خرج دهید

اگر نشیمن شما فاقد جزئیات معماری است و شکل هندسی کاملا منظمی دارد، بدون اینکه هزینه‌ی زیادی متقبل شوید یا نیازی به بازسازی آن داشته باشید، می‌توانید ویژگی‌های منحربه‌فردی را در آن به وجود آورید. برای مثال می‌توانید مطابق تصویر، با انتخاب کاغذدیواری مناسبی به سلیقه‌ی خودتان، نقطه‌ی کانونی چشم‌گیری در اتاق نشیمن ایجاد کنید.

برای نشیمن های باریک و کم‌عرض از مبلمان مناسب استفاده کنید

دکوراسیون نشیمن ‌های باریک و کم‌عرض، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. با این ‌وجود همانند نشیمن روشن و دل‌بازی که در تصویر می‌بینید، با انتخاب مبلمان مناسب می‌توانید نهایت استفاده را از فضای موجود ببرید. هنگام خرید مبلمان، دنبال مبل های کشیده ای که عرض دیوار را کاملا می‌پوشانند باشید. اینگونه نشیمن شما عمق بصری بیشتری خواهد داشت.

چیدمان نشیمن کوچک

هنگام چیدمان نشیمن کوچک به اندازه ‌ها دقت کنید

هنگام خرید به اندازه‌ی مبلمان دقت کنید تا نشیمنی لوکس و شیک داشته باشید. مثلا چیدن چندین کوسن روی کاناپه، اتاق‌ های کوچک‌ را کوچک‌تر نشان می‌دهد ولی در رابطه با مبل‌ های کوتاه‌تر، مطابق آنچه در تصویر می‌بینید، عکس این قضیه صادق است.

هنگام استفاده از دکوری‌ ها و وسایل طلایی نیز باید به ابعاد و اندازه‌ ها توجه کنید. تمام دکوری‌ های طلایی که در این تصویر می‌بینید با کاناپه‌ی کوتاه هم‌خوانی دارند. ولی نقطه‌ی عطف این نشیمن، میز شیشه‌ ای شفافی است که در وسط اتاق قرار داده شده است. این میز از نظر بصری فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد.

نشیمن ‌های کوچک هم می توانند لوکس و اعیانی باشند

تصویری که مشاهده می‌کنید بخشی از یک آپارتمان لوکس در لندن است. همان‌طورکه می‌بینید، این آپارتمان نشیمن کوچکی دارد که به سبکی لوکس چیده شده است. مثلا کنسول خاکستری که از نقره ساخته شده، سطحی برای چیدن دکوری‌های زیبا، لوکس و تیره‌رنگ فراهم کرده است. تابلویی که بالای مبل نصب شده، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده و فضا را بزرگتر نشان می‌دهد، ازاین‌رو نقطه‌ی عطف این نشیمن به حساب می‌آید.

از فضای خالی پشت مبل‌ها استفاده کنید

قرار دادن کتابخانه یا چندین قفسه‌ پشت مبل ‌ها، راهکاری زیرکانه و موثر برای افزودن زیبایی‌ های بصری و افزایش فضای قابل استفاده در اتاق نشیمن است.

از سبک شابی شیک استفاده کنید

تا پیش از رواج سبک اسکاندیناوی، سبک شابی شیک به‌طور گسترده‌ای برای دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این‌حال ظهور سبک جدید، چیزی از محبوبیت این سبک قدیمی کم نکرد.

در این تصویر، نشیمن کوچکی را مشاهده می‌کنید که برای دکوراسیون آن از سبک شابی شیک استفاده شده است. از عناصر اصلی این دکوراسیون می‌توان به رنگ‌ های روشن، کاناپه ‌ای که با کاور سفیدرنگ پوشانده شده است و نمادهای وینتیج اشاره کرد. لوستر زیبایی که در تصویر به چشم می‌خورد، مکمل کاناپه‌ی راحت، صندلی ‌های تک‌نفره‌ی صورتی و به‌طور کلی دکوراسیون این نشیمن است.

چیدمان نشیمن کوچک

در چیدمان نشیمن کوچک از سبک مدرن استفاده کنید

اگر به‌تازگی به خانه‌ی جدیدتان نقل مکان کرده‌اید و قصد دکوراسیون اتاق نشیمن‌تان را دارید، نشیمنی که در تصویر مشاهده می‌کنید می‌تواند نکات پایه و ساده‌ای را برای دکوراسیون فضاهای کوچک در اختیار شما قرار دهد.

پیش از هر چیز، همان‌طورکه گفته شد باید به فکر کاناپه‌ ای کوتاه و به رنگ خنثی باشید. وسایل پایه ‌دار، مثل میزی که در تصویر مشاهده می‌کنید، فضای بیشتری را در معرض دید قرار می‌دهند و از این‌رو نشیمن شما را بزرگتر نشان می‌دهد.

از یک یا چند گیاه طبیعی یا فرشی پرنقش‌ونگار برای افزودن رنگ به نشیمن استفاده کنید.

در گام بعدی روی دیوار خالی بالای کاناپه، تابلوی نقاشی یا یک آینه‌ی بزرگ نصب کنید.

در صورت نیاز به آباژور و نبود فضای کافی، می‌توانید از لامپ ‌های دیواری استفاده کنید.

سبک دکوراسیون فرانسوی را به کار بگیرید

در این تصویر، یک نشیمن زیبا در آپارتمانی در شهر پاریس که به سبک فرانسوی چیده شده به چشم می‌خورد. این نشیمن کوچک بدون اینکه به‌ هم ‌ریخته یا قدیمی به نظر برسد، به عنوان اتاق غذاخوری و آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای دکوراسیون این اتاق پیش از هر چیز، وسایل ضروری مثل کاناپه‌ای برای نشستن یا دراز کشیدن و یک دست میز غذاخوری برای غذا خوردن یا کار کردن، بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنند، در نشیمن جا گرفته‌اند. در گام بعدی، از چند دکوری رسمی مثل لوستر کریستالی و آینه‌ی تراش‌ کاری ‌شده، استفاده شده است. پس می‌توان گفت سبک فرانسوی در عین زیبایی بسیار کاربردی است.

در انتخاب وسایلتان چیدمان نشیمن کوچک دقت کنید

وسایلی که در قرن بیست‌و‌یکم رواج یافتند، برای نشیمن ‌های کوچک بسیار مناسب هستند. بسیاری از این وسایل از جمله میز غذاخوری پایه ‌دار و کوتاهی که در سمت چپ تصویر مشاهده می‌کنید، از نظر اندازه و ابعاد با اتاق‌ های کوچک هم ‌خوانی دارند.

 

آینه‌های بزرگ، مثل آینه‌‌ای که سرتاسر دیوار پشت مبل را فرا گرفته است نیز فضاهای کوچک را از نظر بصری بزرگتر نشان می‌دهند و از این ‌رو برای این فضاها بسیار مناسب‌اند.

نشیمن‌تان را مبله کنید

هنگام دکوراسیون هر فضایی و با هر متراژی، باید به فکر وسایلی برای تجهیز آن باشیم. کاناپه ‌ای که در این نشیمن استفاده شده است، به همراه کوسن ‌های متعددی که روی آن قرار داده شده، می‌تواند به عنوان تخت مهمان نیز استفاده شود. ازاین‌رو این کاناپه وسیله‌ای کاربردی و مناسب برای تجهیز اتاق نشیمن است.

چیدمان نشیمن کوچک - دو نفره

همچنین حالت کشویی میز وسط اتاق، ساختار ویژه‌ی میز عسلی و مبل عثمانی رویه‌ دوزی ‌شده‌ای که پشت کاناپه قرار گرفته است، فضای بیشتری را برای پذیرایی و جا دادن وسایل ایجاد کرده‌اند.

دکوراسیون پذیرایی مربع

برای چیدمان پذیرایی مربع شکل، ایده ­های مختلفی وجود دارد. همه­ی وسایل و مبلمانی که در دکوراسیون پذیرایی استفاده می­ شوند بخشی از هویت پذیرایی هستند. وجود تناسب و پیوستگی در طرح و رنگ وسایل به علاوه چیدمان صحیح، این انسجام را در پذیرایی ایجاد می­ کند. در طراحی دکوراسیون مربع شکل به موارد زیر و تناسب آنها با همدیگر توجه کافی داشته باشید:

  • ابعاد و اندازه فضا
  • اندازه و تعداد مبلمان
  • سبک طراحی مبلمان
  • نورپردازی فضای پذیرایی
  • پرده و فرش متناسب با فضا
  • انتخاب تنالیته رنگی در پذیرایی مربع
  • رنگ و طرح دیوارهای پذیرایی
  • دکوراسیون پذیرایی مربع
  • طراحی دکوراسیون پذیرایی مربع

چیدمان نشیمن کوچک مربع

اول فضای ورود و خروج را بررسی کنید

قبل از هر چیزی باید با دقت فضای پذیرایی و نشیمن خانه را بررسی کنید. ببینید چند فضای ورود و خروج به فضای پذیرایی خانه شما محدود می­ شود و این دریچه ­ها در چه موقعیتی قرار دارند. ممکن است فضای پذیرایی از یک طرف به نشیمن منتهی شود و از طرف دیگر دیوار پنجره داری باشد. و یا ممکن است راهروی فضا خصوصی خانه (اتاق­ خواب­ ها) در یک بخش آن باشند. در هر صورت مسیر عبور افراد بسیار اهمیت دارد. پس وسایل را طوری بچینید که افراد به راحتی بتوانند حرکت کنند. همچنین با چیدمان صحیح مبلمان، جلوی نور طبیعی که از پنجره می­ رسد را نگیرید.

حالا نوبت چیدمان مبلمان است

شما می­توانید هم از مبلمان مدرن و هم از مبلمان کلاسیک در چیدمان پذیرایی مربع شکل، استفاده کنید. روش چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع شکل می­ تواند به صورت قرینه و یا زاویه ­دار باشد. این موضوع به سبک طراحی مبلمان هم بستگی دارد. استفاده از چیدمان مبل ال در پذیرایی مربع هم پیشنهاد می­ شود. ترکیب مبلمان می­ تواند متفاوت باشد، مثلا دو مبلمان دو و سه نفره و یک مبل تکی، یا اینکه یک کاناپه خاص با دو مبل تکی و یا دو کاناپه راحتی دونفره می ­توانند انتخاب شما باشند. در این موضوع هم به ابعاد فضا و تعداد مبلمان مورد نیازتان توجه کنید. نقش تلویزیون، پنجره و شومینه را به عنوان نقاط عطف دست کم نگیرید.

چیدمان نشیمن کوچک مربع

در دیزاین پذیرایی کوچک ناچار به انتخاب مبلمانی جمع و جور هستید. پس اصلا به مبلمان کلاسیک و بزرگ فکر نکنید. همینطور به خرید وسایل اضافی مانند بوفه و یا هر وسیله­ ی صرفا دکوری که جاگیر باشد. شاید در کنار مبلمان کوچک یک کنسول جمع و جور بتواند جذابیت فضا را برایتان به ارمغان بیاورد. چیدمان مبل در پذیرایی مربع کوچک با محدودیت بیشتری همراه خواهد بود، به طور مثال شاید نتوانید چیدمان زاویه ­دار مبلمان را انتخاب کنید و مجبور باشید مبلمان را به دیوار بچسبانید.

معجزه ای که شیشه رنگی در دکوراسیون و معماری خانه مدرن شما می کند

چیدمان نشیمن کوچک - نشیمن مربع

چیدمان پذیرایی مربع بدون پنجره

همه ما دوست داریم یک پذیرایی پر نور و پنجره ­دار داشته باشیم، ولی ممکن است منزلی که در آن ساکن هستیم همه ویژگی­ های مطلوب را نداشته باشد. در نتیجه باید دست به دامان راهکارهای خلاقانه برای تامین نور کافی و دلباز شدن فضای پذیرایی بدون پنجره باشیم. برخی از ایده­ هایی که می ­توانیم برای چیدمان این نوع از فضاها به کار ببریم عبارتند از:

  • نورپردازی مناسب و کافی در فضای پذیرایی
  • استفاده از مبلمان رنگ­ های روشن
  • طراحی خلوت فضای پذیرایی
  • استفاده از رنگ ­های خنثی و روشن دیوارهای پذیرایی
  • به کار بردن سطوح شیشه ­ای و آینه دیواری مدرن
  • نصب پرده­ های سرتاسری برای القای حس پنجره
  • استفاده از نورهای تاکیدی و چراغ­ های پایه ­دار

چیدمان نشیمن کوچک با دو دست مبل متفاوت

باید یک پذیرایی متوسط و یا نسبتا بزرگ داشته باشید تا بتوانید به چیدمان دو دست مبلمان در پذیرایی فکر کنید. مطمئنا چیدمان سالن پذیرایی 40 متری با یک پذیرایی 15 متری، زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود. اگر فضای پذیرایی مربع منزلتان بزرگ است، با کمی خلاقیت، توجه به اصول چیدمان پذیرایی مربع و چند بار جابه­ جایی به یک چیدمان عالی خواهید رسید.

انگار در یک پذیرایی مستطیل شکل چیدمان دو دست مبلمان راحت ­تر است، ولی برای رسیدن به یک ترکیب جذاب به چیدمان مبل و میز ناهارخوری مدرن در پذیرایی مربع فکر کنید در این صورت اگر دکوراسیون پذیرایی تکراری شود، می ­توانید برای سال جدید آن را تغییر دهید.

یک ایده برای استفاده از دو دست مبلمان این است که؛ یکی از آنها را برای نشیمن منزل و در کنار تلویزیون قرار دهید تا فضایی برای دورهمی خانوادگی باشد و یک دست مبلمان دیگر که به نظرتان برای مهمان مناسب­تر است را در قسمت دیگری برای پذیرایی قرار دهید.

چیدمان نشیمن کوچک

چیدمان پذیرایی مربع شکل بزرگ ایرانی

یک پذیرایی بزرگ فضایی ایده­آل برای خانواده ­های ایرانی است. شما می­ توانید برای چیدمان پذیرایی مربع شکل بزرگ ایرانی از دو دست مبلمان استفاده کنید. یک دست مبلمان راحتی برای فضای نشیمن که در کنار تلویزیون قرار بگیرد و یک دست مبلمان کلاسیک و یا مدرن که برای پذیرایی از مهمان در نظر بگیرید. وجود یک کنسول چوبی مدرن و کشودار، می­ تواند یادآوری از کمدهای قدیمی که داخل آنها ظرف­های پذیرایی قرار می­ گرفت باشد. یک فرش دستباف ایرانی و جذاب، دکوراسیون پذیرایی ایرانی منزل را کامل خواهد کرد.

پذیرایی مربع بهتره یا مستطیل

در پاسخ به این سوال که پذیرایی مربع بهتر است یا مستطیل، نمی­توان جواب قطعی بیان کرد. چرا که به عوامل مختلفی مانند نورگیری؛ ابعاد مبلمان، طول و عرض فضای پذیرایی بستگی دارد. برای چیدمان دو دست مبلمان در یک پذیرایی مستطیل که اندازه ­ی متوسطی دارد، دست شما باز است.

از طرفی هم پذیرایی کوچک مربع شکل، فرم مشخصی برای قرار گرفتن یک دست مبلمان دارد. همچنین پذیرایی مربع شکل برای چیدمان مبلمان روبروی همدیگر به طوری که افراد به راحتی همدیگر را ببینند و گفتگو کنند فضای بهتری فراهم می­ کند. اگر یک پذیرایی مستطیل شکل دارید، با در نظر گرفتن یک تقسیم ­بندی فرضی فضای نشیمن و پذیرایی را جدا کنید. با این توضیحات متوجه شدیم که هر یک از پذیرایی مربع و مستطیل شکل می­ تواند مزیت­ هایی داشته باشد.

چیدمان نشیمن کوچک بدون مبل

ترفندهای دکوراسیون: تا به حال به تزیین خانه بدون مبلمان فکر کرده اید؟ نه این که خانه تان خالی باشد، یعنی این که مبلمان خانه تان فرق داشته باشد. متفاوت باشد با هر آنچه که تا به حال دیده اید هم مدرن باشد و هم شبیه خانه های پدربزرگ و مادر بزرگ باشد. یعنی بتوانی روی زمین بنشینی اما کاملا هم سبک مدرن باشد.

به نظر من که باید جذاب باشد؛ طراحی دکوراسیون داخلی خانه بدون مبلمان، اما اگر با نظر من مخالف هستید پیشنهاد می کنم با من و چیدانه تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با شما ایده های دکوراسیونی را مطرح کنیم که مطمئنا نظرتان را عوض خواهد کرد.

استفاده از پشتی و تشکچه ها

خانه های قدیمی را به یاد می آورید، همیشه مهمان خانه ها و نشیمن های شان با پشتی ها و تشکچه ها تزیین می شد، که اتفاقا بسیار هم جالب و دوست داشتنی بودند. شما هم می توانید از همین ایده ها استفاده کنید. و خانه تان را به سبک خانه های پدر بزرگ و مادر بزرگ دکور کنید، اما لزوما این پشتی ها نباید همان طور قدیی باشند، شما می توانید از پشتی های مدرن تری برای دکوراسیون داخلی خانه بدون مبل خود استفاده کنید. در ضمن پیشنهاد می کنم مطلب پشتی، مبلمان راحت خانه ایرانی را هم حتما بخوانید.

چیدمان نشیمن کوچک - تشکچه

کمک گرفتن از کوسن ها در چیدمان نشیمن کوچک

به نظر من کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی پدید می آورند و همیشه می توان به آن ها اعتماد کرد به همین دلیل این ایده برای من بسیار جذاب و دوست داشتنی است. تعداد زیادی کوسن یک شکل و اندازه درست کنید و بعد با چیدمان ها مختلف برای خودتان نشیمن درست کنید. خوبی این ایده این است که هر دقیقه می توانید آن را تغییر دهید و هر کسی می تواند نشیمن مورد علاقه خودش را بسازد.

رختخواب هایی که مبل می شوند

این ایده را می شود جزو ترفندهای دکوراسیونی هم دسته بندی کرد. برای این ایده می توانید از رخت خواب های تان کمک بگیرید. چیزی که در هر خانه ایرانی پیدا می شود تعداد زیادی رختخواب هست که همیشه هم مشکل کمبود جا دارند، خب پیشنهاد من این است که ابتدا برای تمام تشک ها و بالش های تان ملحفه های زیبا و رنگارنگ تهیه کنید و بعد هم مانند ایده بالا تعدادی از آن ها را تبدیل به نشیمن هایی در گوشه و کنار خانه تان کنید.

و بقیه را هم به همین ترتیب در گوشه و کنار خانه جای دهید. به همین سادگی هم دکوراسیون داخلی خانه تان را بدون مبلمان چیدمان کرده اید و هم رختخواب های تان را طبقه بندی و نظم دهی.

تشکچه های فانتزی

گاهی وقت ها خانه شما مبل دارد اما بد نیست گاهی هم نشستن روی زمین را تجربه کنید. بنابراین پیشنهاد می کنم برای یکی از طرف های میزهای جلو مبلی تان تعدادی کوسن بزرگ یا تشکچه فانتزی با پارچه های طرح دار و زیبا تهیه کنید و آن ها را روی زمین قرار دهید. فکر می کنم این ایده دکوراسیون داخلی خانه تان را حسابی تحت تاثیر قرار دهد.

چیدمان خانه بدون مبلمان: تشک های تاشو

حتما شما هم راجع به مبلمان تخت خواب شو شنیده اید، اما این بار می خواهیم برعکس آن را بگوییم، یعنی تخت خواب هایی که مبل می شوند. شاید خنده تان بگیرید و بگویید خب این ها چه فرقی با هم دارند.

اما باید خدمتتان عارض شوم که در مبل مان های تخت خواب شو، نشیمن مبل ها تبدیل به جایی برای خواب می شود، اما در تخت خواب های مبل شو این تشک ها هستند که با تا شدن شان یک مبل تر و تمیز و زیبا را به شما تحویل می دهند، در واقع همان تشکی که رویش می خوابید را با تعدادی دکمه و بست می توانید تبدیل به یک مبل کنید، عکس بالا هم کمک تان خواهد کرد.

چیدمان نشیمن کوچک؛ کاناپه های مدرن

این تشک ها را به انواع و اقسام روش ها می توانید در چیدمان خانه بدون مبل مورد مصرف قرار دهید. عکس بالا هم یکی دیگر از این ایده ها است. به جای آن که مثل ایده قبل آن ها را تا بزنید، آن را به دیوار تکیه دهید و یک کاناپه زیبا داشته باشد خوب است که طرز فکرتان را نسبت به کاناپه تغییر دهید!

چیدمان نشیمن کوچک - گیاه

 خانه ای امن برای کودکان

یکی از نگرانی ها و دغدغه های تمام نشدنی مادرها، نگرانی راجع به افتادن آن ها از مبل ها آن هم موقع شیطنت و بپر بپر است. خانه بدون مبل می تواند یکی از ایده هایی باشد که مادر ها از آن به شدت استقبال می کنند.

خب پس به جای مبل های مرتفع چند تشک گرم و نرم درست کنید و آن ها را در اختیار کودکان تان قرار دهید. تا هم خیال خودتان راحت باشد و هم چیدمان خانه بدون مبل تان صورت گرفته باشد. در ضمن این تشک ها را می توانید خودتان بسازید، اگر نمی دانید چگونه، از مادر ها و مادر بزرگ های تان کمک بخواهید.

چیدمان نشیمن کوچک ؛ غذاخوری بدون صندلی

فقط نشیمن خانه نیست که می تواند بدون مبل چیدمان شود، فضاهای دیگر خانه مانند غذاخوری هم می تواند شامل این قضیه شود. شما می توانید هم میزهای بدون صندلی داشته باشید.

یک چیزی شبیه میزهایی که در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. عکس بالا را ببینید، میزغذاخوری که در این عکس می بینید، میزهای کنار مبلی کوتاهی هستند که در کنار هم چیده شده اند، برای صندلی های آن ها هم از لاستیک هایی که کنف پیچ شده اند استفاده شده است و روی آن ها هم کوسن های کوچک قرار گرفته است. به همین راحتی. شما هم می توانید این ایده را اجرا کنید و از چیدمان خانه بدون مبل لذت ببرید.

خانه ای به سبک مراکشی

اگر پیگیر دیگر سبک های دکوراسیونی باشید، می بینید که در خانه های مراکشی خیلی کم از مبل استفاده می شود و بیشتر خانه ها بدون مبل هستند. دکوراسیون داخلی این خانه ها وابسته به کوسن ها و تشک ها است. مطلب خانه ای باب سلیقه ایرانی با دکوراسیون مراکشی را بخوانید تا هم بیشتر با این سبک آشنا شوید و هم ببینید که چگونه از این ایده ها می توانید برای چیدمان خانه بدون مبل خودتان بهره بگیرید.

 ترکیب کوسن های کوچک و بزرگ

اگر دوست دارید گوشه دنج خانه را تبدیل به پناهگاهی برای رهایی از خستگی ها کنید اما دوست هم ندارید که خیلی برای آن هزینه کنید و گرم و نرم بودن ن هم برایتان مهم است، اید ایده مختص به خود شما است.

تعدادی کوسن کوچک و بزرگ تهیه کنید و آن ها را با نظم و ترتیب دلخواه تان در گوشه دنج خانه تان بچینید، هر چه تعداد این کوسن ها بیشتر باشد اسایش و ارامش شما هم بیشتر است، در ضمن این هم خود راهی برای چیدمان خانه بدون مبل است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

14 فروردین 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *