افتتاح حساب ترکیه

آشپزخانه، قلب یک خانه است، برای همین باید به زیباترین شکل ممکن چیده شود. سرویس آشپزخانه جهیزیه، نه‌تنها زیبایی بلکه کارایی بالایی هم دارد. سرویس پاسماوری، بانکه و دیگر ظروف نگهدارنده مواد غذایی برای هر آشپزخانه‌ای لازم هستند.

ما در این مقاله قصد داریم انواع سرویس آشپزخانه و اقلام موجود در هرکدام را با جزئیات برای شما شرح دهیم تا بتوانید با اطلاعات کامل سرویس آشپزخانه جهیزیه خود را انتخاب کنید.

چه اقلامی در سرویس آشپزخانه وجود دارد؟

یک سرویس کامل آشپزخانه می‌تواند شامل اقلام متعددی مثل سطل برنج، بانکه حبوبات، جا ادویه‌ای و… باشد. بسته به تعداد پارچه، اقلام موجود در هر سرویس با دیگری متفاوت است.

ما حداکثر و حداقل تعداد اقلام موجود در هر سرویس را با جزئیات خواهیم گفت پس برای انتخاب آسان‌تر این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

سطل برنج

استفاده ما ایرانیان از برنج، بسیار زیاد و کیفیت آن برایمان بسیار مهم است. برای همین سطل برنج یکی از اقلام اصلی و مهم یک سرویس آشپزخانه است.

سطل برنج معمولا استوانه‌ای شکل و بلند است. گنجایش هر سطل با توجه به سرویس، متفاوت است اما معمولا بیشتر از 4 کیلوگرم گنجایش دارند.

سطل زبالهZ:\mis. Rezanasab\مقاله\ریپورتاژ\Done\کدام سرویس آشپزخانه برای جهیزیه مناسب است\Which-kitchen-service-is-suitable-for-dowry4.jpg

برای حفظ پاکیزگی و نظافت آشپزخانه؛ یک سطل زباله مناسب لازم است. امروزه سطل‌های زباله مکانیزم پدالی داشته و دیگر نیازی به استفاده از دست برای بازکردن در آنها نیست.

قبل از خریداری سطل زباله به گنجایش و ارتفاع آن توجه کنید تا بتوانید آن را به‌راحتی در کنج آشپزخانه یا داخل کابینت جای دهید.

جای نان

دور ریز نان در ایران خیلی زیاد است و دلیل اصلی آن خرید بیش از نیاز و عدم نگهداری صحیح است. جا نونی یا جعبه نانی که در سرویس‌های آشپزخانه وجود دارد با درب محکم، اجازه نفوذ هوا را به داخل ظرف نداده و روند بیات شدن نان را کند می‌کند.

این جای نان را می‌توانید روی کابینت و اوپن قرار داده و به‌راحتی از آن برای تمام وعده‌های غذایی استفاده کنید.

بانکه حبوبات

غذاهای ایرانی پر از حبوبات هستند و استفاده از آنها در آشپزخانه‌های ایرانی زیاد است. بانکه‌های حبوبات موجود در سرویس آشپزخانه از حداقل چهار عدد شروع می‌شوند.

بهترین قالیشویی آنلاین در تهران و حومه

شما می‌توانید انواع حبوبات را در این بانکه‌ها نگهداری کنید بدون اینکه نم بکشند یا خراب شوند.

بانکه قند و شکر

در سرویس‌ آشپزخانه جهیزیه معمولا دو قوطی بزرگ برای نگهداری قند و شکر و چای هم وجود دارند که می‌توانید قند، شکر، چای، قهوه، نبات و دیگر خوراکی‌ها را در حجم بالا داخل آنها نگه‌دارید.

این بانکه‌های بزرگ معمولا گنجایش زیادی دارند و به طبع ابعاد بزرگی هم دارند، به همین خاطر داخل کابینت و دور از دید قرار می‌گیرند.

جا ادویه‌ای

مهم‌ترین چیز در نگهداری از ادویه، حفظ عطر و طعم آن است. بانکه‌های ادویه با درب کیپ جلوی جریان هوا را به داخل ظرف می‌گیرند.

بدنه جا ادویه‌ای بهتر است که از فلز یا شیشه باشد تا بوی ادویه در آن ظرف نماند. ادویه باید در دسترس آشپز باشد، پس هنگام خرید به فضای کابینت‌ و کشوهای و همچنین به کاربری آن توجه کنید.

پاسماوری

هرچیزی که روزانه برای پخت غذا و دم کردن چای لازم است را در ست پاسماوری نگهدارید. بانکه‌های کوچک که به آنها پاسماوری می‌گویند هم با پایه و هم بدون پایه تولید می‌شوند.

این ست‌ها برای نگهداری چاشنی‌های چای مثل دارچین، هل، زنجبیل یا ادویه‌های پرمصرف مثل نمک و فلفل مناسب هستند.

پاسماوری‌ها معمولا روی کابینت، کنار گاز یا پهلوی سماور قرار می‎گیرند، کارایی این ست‌های بانکه کوچک در تمام آشپزخانه‌ها بسیار زیاد است.

سرویس کفگیر و ملاقه

آشپزی، مستلزم ابزار و تجهیزات مناسب است. سرویس کفگیر و ملاقه خوب، می‌تواند ابزار بسیار مناسبی برای آشپزخانه شما باشد.

ست کفگیر ملاقه در همه‌ی سرویس‌های آشپزخانه وجود ندارند، اما بعضی از سرویس‌های بزرگ که تعداد اقلام زیادی دارند شامل سرویس آشپزخانه هم می‌شوند.

در خرید سرویس کفگیر ملاقه، به جنس و کیفیت آن توجه کنید، چون قابلمه‌های تفلون؛ گرانیت و چدن نیاز به کفگیر مناسب خود را دارند.

ست چاقو و ساطور

مثل کفگیر ملاقه، ست کارد و ساطور هم در بعضی از انواع سرویس آشپزخانه وجود دارد. خرید سرویس آشپزخانه‌های بزرگ که شامل اقلام متعددی می‌شوند، از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند.

نهال بادام؛ ثروتی که هرگز تمام نمی شود!

ست‌های چاقو و ساطوری که در کنار سرویس ابزار و تجهیزات آشپزخانه به فروش می‌رسند، معمولا ساده و مناسب رفع نیازها معمولی یک آشپزخانه هستند. برای چاقوهای تخصصی‌تر شما باید یک ست جداگانه یا یک چاقوی تک جدا بخرید.

ترازو

در آخر سراغ ترازو می‌رویم که به‌ندرت در سرویس‌های آشپزخانه پیدا می‌شود. اما وجود برای هر آشپزخانه ضروری است. ترازوهای موجود در سرویس‌ آشپزخانه جهیزیه می‌تواند دیجیتالی یا عقربه‌ای باشد.

ترازو به خودی خود، قیمت بالایی ندارد، اما خرید آن به‌همراه سرویس آشپزخانه قیمت آن را پایین‌تر هم می‌آورد، پس می‌توانید سراغ ست ابزار آشپزخانه‌ای بروید که ترازو را هم در خود داشته باشد.

تعداد اقلام سرویس آشپزخانه بسیار متفاوت و متنوع است، شما با کمی جستجو و بررسی می‌توانید سرویس آشپزخانه مناسب جهیزیه خود را پیدا و خریداری کنید.

سرویس آشپزخانه چند تکه بهتر است؟

نمی‌توان با‌اطمینان گفت که این سرویس بهتر از آن‌یکی است. هر خانه و هر آشپزی بسته به نیاز و سبک زندگی نیازمند یک سرویس آشپزخانه است.

توصیه ما انتخاب یک سرویس آشپزخانه جهیزیه بزرگ است، چراکه تعداد اقلام بالایی را به‌صورت یکجا و با تم و طرح یک‌شکل خریداری می‌کنید. هم از نظر اقتصادی به‌صرفه است و هم به زیبایی آشپزخانه کمک خواهد کرد.

بله؛ سرویس آشپزخانه تاثیر بسزایی در زیبایی آشپزخانه دارد. در ادامه ما راجع به این تاثیر مهم صحبت خواهیم کرد.

سرویس آشپزخانه؛ هم کاربردی هم تزئینی

یک سرویس آشپزخانه می‌تواند در کنار کارایی، زیبایی هم داشته باشد. برای دستیابی به این هدف باید در استفاده و چیدمان آن دقت کنید.

می‌توان تمام اقلام یک سرویس آشپزخانه جهیزیه را روی یک کابینت چید و همان‌جا نگهداشت، اما این شلوغی هم دست و پا گیر و هم نامناسب است، انتخاب بهتر پیداکردن جای مناسب برای هرکدام از وسایل است.

پاسماوری، بانکه حبوبات، جا ادویه‌ای و سطل قند و شکر

این‌ها از جمله وسایلی هستند که بعضی دم دست و بعضی در کابینت و کشو نگه می‌دارند، چون جای قرارگیری آنها کاملا به نیاز و سلیقه شما بستگی دارند. بعضی ترجیح می‌دهند پاسماوری روی کابینت و نزدیک اجاق‌گاز باشد، بعضی آن را داخل کشو می‌گذارند.

ترجمه ناتی چیست؟ شرایط و هزینه های آن

درمورد بانکه هم همین‌طور است؛ البته به‌خاطر ابعاد بزرگ بانکه‌ها معمولا داخل کابینت قرار می‌گیرند، اما در آشپزخانه‌های بزرگ که فضای کافی برای نگهداری ابزار دارند، بانکه‌ها روی طاقچه و شلف‌های دیواری نیز چیده می‌شوند.

جا ادویه‌ای می‌تواند بخشی از پاسماوری یا یک ست جداگانه باشد. اگر پاسماوری شما جای ادویه هم داشت، ادویه‌های پرکاربرد خود را در آن ریخته و دیگر ادویه‌جات را به‌صورت جداگانه در بانکه‌های کوچک و بزرگ نگهدارید.

سطل قند و شکر ولی به ندرت در دید قرار می‌گیرند، به‌خاطر ابعاد بزرگ که هم چهره آشپزخانه را خراب می‌کند و هم دست و پا گیر هستند. می‌توانید قند و شکر را در حجم کم داخل بانکه‌ها ریخته و در دسترس نگهدارید.

سطل برنج، سطل زباله و ظرف نان

ما پیشنهاد می‌کنیم سطل زباله را حتما داخل کابینت زیر سینک نگه دارید، تا آلودگی و بوی آن به بیرون نرسد. همچنین برای دور ریختن زباله‌ها در دسترس باشد. این یک پیشنهاد است و شما می‌توانید سطل زباله را هرجا در آشپزخانه که بیشتر برای شما کارایی دارد، قرار دهید.

سطل برنج چون حاوی مواد خوراکی حساس است، باید آن را دور از رطوبت و آلودگی نگه داشت. بعضی از سطل‌های برنج یک پیمانه دارند که می‌توان از آن برای اندازه‌گیری برنج استفاده کرد. این نوع سطل‌ها برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب هستند که بیرون از کابینت و روی سطح قرار بگیرند.

سرویس آشپزخانه مناسب جهیزیه را از کجا بخریم؟

پس از آشنایی با انواع سرویس آشپزخانه و اطلاع از کاربرد هرکدام وقت خرید رسیده است. شما می‌توانید با یک لیست بلند و بالا را بردارید و برای خرید جهیزیه به بازار بروید.

یا می‌توانید با همین لیست به سایت‌های فروشگاهی سر بزنید و کالاهای موردنظر خود را آنلاین سفارش دهید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

30 بهمن 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *