کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم سخت ترین بخش آرایش چشم است و زمان زیادی هم از خانم ها میگیرد. اما با رعایت برخی اصول حرفه ای می شوید. گروه زیبایی شادمگ این ترفند ها را به شما آموزش داده است.

ترفندها جالب کشیدن خط چشم

برخی از خانم ها هم اصلا خط چشم کشیدن بلد نیستند و آن را کار غیرممکنی میدانند. از آنجایی که خط چشم تاثیر زیادی در زیبایی چشم ها دارد همه خانم ها باید بتوانند برای خود خط چشم بکشند.در ادامه این بخش ترفندهای ساده و کاربردی برای کشیدن خط چشم را به شما میگوییم تا بتوانید در کمترین زمان زیباترین خط چشم را بکشید.

کشیدن خط چشم

از انگشتان پا کمک بگیرید!

برای کشیدن خط چشم دقیق باید حوصله داشته باشید و اصلا دستان تان نلرزد پس ما یک روش به شما معرفی میکنیم که با تمرکز بیشتر بتوانید خط چشم بکشید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید جمع کردن انگشتان پا باعث تمرکز و از بین رفتن لرزش دستان میشود.

از کانسیلر استفاده کنید

در خط چشم کشیدن احتمال لرزیدن دست وجود دارد, اگر شما هم همیشه خط چشم تان کج و کوله میشود میتوانید با یک گوش پاک کن و کانسیلر و پاک کننده آرایش آنرا را اصلاح کنید. گوش پاک کن را به پاک کننده آرایش بزنید و اضافات خط چشم و جاهایی که دست تان لرزیده است را پاک کنید, حالا باید به قسمت های پاک شده کانسیلر بزنید.

استفاده از تکنیک نقطه چین

اگر خط چشم کشیدن خیلی برایتان سخت است و دوست دارید خط چشم گربه ای یا دنباله دار بکشید باید از تکنیک نقطه چین استفاده کنید به این صورت که با یک مداد محدوده خط چشم و میزان دنباله آن را با نقطه چین های کمرنگ مشخص کنید سپس با خط چشم نقاط را به هم وصل کنید.کشیدن خط چشم

از فرمژه استفاده کنید

با این ترفند میتوانید همزمان هم خط چشم بکشید و هم مژه هایتان را فر کنید, باید مداد چشم را روی لبه داخلی فرمژه بکشید و با این کار همزمان خط مداد روی لبه پلک مینشیند و مژه ها فر میشوند.

انواع مختلف خط چشم

مدادی

یکی از آسان‌ترین مدل‌های خط چشم است که امروزه اکثر خانم‌ها به دلیل راحت بودن آن برای کشیدن خط پشت چشم‌ها از آن استفاده می‌کنند. از مزیت‌های خط چشم مدادی، پاک شدن راحت و سریع آن است که به‌راحتی با یک دستمال مرطوب پاک می‌شود . برای بانوانی که نمی‌خواهند برای طولانی‌مدت آرایش داشته باشد مناسب است.

اگر مبتدی هستید بهتر است از خط چشم مدادی استفاده کنید، زیرا کار با آن راحت است به شرطی که نوع باکیفیت آن را انتخاب کنید.کشیدن خط چشم

انواع رنگ لاک تابستانی خفن و شیک ؛ گرمای تابستون رو حس نکنید

مایع

این مدل یکی از دقیق‌ترین و زیباترین مدل‌هاست که کشیدن آن نیاز به‌دقت و تمرکز بسیار بالا و تمرین زیادی دارد پس اگر از قبل تمرین نداشته و یا تمرکز بالایی ندارید بهتر است سراغ این مدل‌ها نروید و هر زمان در کشیدن آن ماهر شدید از آن استفاده کنید.

خط چشم مایع سخت‌ترین نوع خط چشم است که نیاز به‌دقت زیاد و دست قوی دارد، خشک شدن آن نیز زمان‌بر است.

خط چشم مایع خود به دو نوع ماژیکی و مویی تقسیم می‌شود که نوع ماژیکی آن بسیار راحت‌تر از نوع مویی آن است .کشیدن خط چشم با مدل ماژیکی خیلی زیباتر و دقیق‌تر است.

خط چشم‌های ژلی

حالتی مات دارند و بهترین نوع خط چشم هستند (البته موقع کشیدن آن نباید دست بلرزد). تنها تفاوت آن در نوع مایع این خط چشم است که نسبت به سایر خط چشم‌ها ژله‌ای است و نوع کاربری آن، تفاوت عمده‌اش با سایر انواع خط چشم‌ها است! یعنی اگر به مایع خط چشم‌های ژله‌ای دقت کنید خواهید دید که ترکیب آن‌ها کمی غلیظ‌تر، کرمی تر و نرم‌تر هستند.

به این صورت که استفاده از آن برای افرادی که در کشیدن خط چشم خیلی حرفه‌ای نیستند مناسب‌تر خواهد بود. زیرا مایع آن به‌اندازه ی خط چشم‌های حرفه‌ای‌تر شل و آبکی نیست، در نتیجه به‌راحتی و با درصد خطای کمتری می‌توانید آن را روی پلکتان بکشید و نگران خط خوردگی و پخش شدن مایع اطراف چشمتان نشوید.

قلم خط چشم و مویی

این نوع خط چشم یکی از بهترین نوع‌های موجود در بازار است و استفاده از آن خیلی راحت‌تر از نوع مایع آن است. پس اگر می‌خواهید یک خط چشم زیبا و بی‌نقص داشته باشید بهتر است از این نوع قلمو‌ها استفاده کنید.

کشیدن خط چشم

نحوه صحیح خط چشم کشیدن

بدون تردید یکی از بهترین و محبوب ترین وسایل آرایشی، خط چشم است. خط چشم می تواند چشم ها را درشت تر، جذاب تر و گیراتر نشان دهد، اما زمانی خط چشم می تواند کار خود را به خوبی انجام دهد که شما نحوه صحیح خط چشم کشیدن را بیاموزید، در غیر این صورت جز چند خط مج و معوج دور پشت چشم خود نخواهید کشید:

نحوه صحیح خط چشم کشیدن با خطوط دقیق

این مشکل زمانی پیش می آید که شما به جای کشیدن خطوط باریک، یک خط پهن روی خط مژه خود می کشید. در این حالت اغلب ممکن است دستان شما بلرزد و نتوانید خط چشمی نازک و دقیق بکشید. به همین دلیل بهتر است از این ترفندها کمک بگیرید:

دستانتان را با پاهایتان بگیرید

اگر حین کشیدن خط چشم، دستان شما می لرزد، می توانید از پاهای خود برای محکم نگه داشتن و نلرزیدن دستان خود کمک بگیرید. چگونه؟ روی زمین بنشینید و آرنج خود را روی ران های خود قرار دهید، البته می توانید از سطوح هم برای محکم نگه داشتن دستان خود استفاده کنید.

معرفی 10 مدل از بهترین آبرسان های قوی برای انواع پوست ؛ به پوستت جون تازه بده

همچنین جمع کردن انگشتان پای شما نیز برای تمرکز و نلرزیدن دستان شما بسیار کمک کننده خواهند بود.

کشیدن خط چشم

نقطه چین بچینید

کودکی خود را به یاد آورید که برای یادگرفتن کشیدن خطوطی صاف، نقطه چین می کشیدید و آن خطوط را به هم وصل می کردید.

یکی از تکنیک های نحوه صحیح خط چشم کشیدن این است که شما پشت پلک خود و روی خط مژه، نقطه چین بکشید تا در نهایت این خط ها را به یکدیگر وصل کرده و خط چشمی صاف بکشید. توجه داشته باشید که پیش از انجام این کار، نوک قلموی خود را تیز کرده باشید.

کانسیلر را فراموش نکنید

مشکل لرزیدن دست ها حین کشیدن خط چشم بسیار رایج است. از این رو ممکن است حین انجام این کار، خطوطی کج و معوج بکشید. برای درست کردن این خطوط کج، می توانید از کانسیلر استفاده کنید.

به این منظور گوش پاک کنی برداشته و به آن کمی پاک کننده آرایش بزنید و خطوط کجی که با خط چشم کشیدید را صاف نمایید. بعد از پاک کردن اضافات خط چشم، از کانسیلر استفاده نمایید تا در نهایت دور چشمان شما تمیز و مرتب باشد.

از فر مژه استفاده کنید

یکی دیگر از تکنیک های نحوه صحیح خط چشم کشیدن استفده از فر مژه است. شما با این ابزار می توانید همزمان هم خط چشم بکشید و هم مژه هایتان را فر کنید. فر مژه را روی خط مژه قرار دهید و از آن برای کشیدن خطوط صاف استفاده کنید و پس از خشک شدن خط چشم مژه هایتان را فر کنید.

کشیدن خط چشم

نکات مهم خط چشم کشیدن که خوب است بدانید

  • قبل از شروع کار، حتما نوک قلموی خط چشم خود را تیز کنید تا بتوانید خطوط دقیق تری را بکشید.
  • اضافی مایع خط چش را بگیرید تا خط چشم زیادی روی خط مژه شما کشیده نشود.
  • از خط چشم های باکیفیت استفاده کنید در غیر این صورت حین استفاده از این وسیله آرایشی، شاهد گلوله گلوله شدن مایع خط چشم و در نهایت خطوطی کج و معوج خواهید بود.
  • گوشه چشم خود را بکشید تا بتوانید دنباله ای صاف بکشید.
  • می توانید برای کشیدن دنباله، گوشه های چشم خود را چسب بزنید تا دنباله ای صاف بکشید.

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

کشیدن دنباله خط چشم یکی از بخش های سخت آرایش چشم است. دنباله داشتن خط چشم باعث می شود چشمان شما کشیده تر و زیباتر به نظر آید. بنابراین دانستن راهی برای دنباله دار کردن خط چشم حتما به کار شما می آید.

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای کشیدن خط چشم دنباله دار می توانید از وسایلی همچون لبه یک کارت استفاده کنید و آن را در لبه بیرونی پلک خود در زاویه دلخواه قرار دهید و خط چشم را بکشید.

راه های مراقبت از موی رنگ شده | 27 راز برای داشتن موی ابریشمی و زیبا

کارت ویزیت را همانطور که در تصویر می بینید کنار چشم خود قرار دهید. سپس خطی بالای کارت بکشید. این خط باعث می شود خط چشم شما دنباله دار شود. همانطور که می بینید در این روش خط چشمی نازک با دنباله ای کوتاه کشیده می شود که برای آرایش چشم ریز بسیار مناسب است.

رفع ایرادهای خط چشم

یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که بلد باشید ایرادات آن را اصلاح کنید. اما برای رفع ایرادات خط چشم چه باید کرد؟

 استفاده از گوش پاک کن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، رفع ایرادهای خط چشم است. حتما بارها برای شما هم پیش آمده که خط چشمی کشیدید و به دلیل لغزش دست یا دلایل دیگر بخشی از خط چشم خراب شده است.

در این زمان چه می کنید؟ همه خط چشم را پاک می کنید و دوباره از اول می کشید؟ اگر جواب شما آری است، حتما این کار باعث به هم ریختن اعصابتان می شود و اگر این اشتباه بیش از دو بار تکرار شود بیخیال خط چشم کشیدن می شوید.

کشیدن خط چشم

اما راه حل بسیار ساده است. از این به بعد اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. یک گوش پاک کن را آغشته به پرایمر، کانسیلر یا آرایش پاک کن کنید (یا هر ماده ای که از آن برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کنید) . سپس خطای پیش آمده در کشیدن خط چشم را پاک کنید. به همین راحتی بدون پاک کردن همه خط چشم خطای ایجاد شده را پاک کرده و آن را اصلاح کنید.

 استفاده از سایه چشم همرنگ پوست

به جز روش استفاده از گوش پاک کن، می توانید برای رفع ایرادات خط چشم خود از سایه چشم همرنگ با پوست استفاده کنید. یک براش کوچک را به سایه چشم همرنگ با پوست یا آرایش تان آغشته کنید و خط چشم را مرتب نمایید.

تکنیک نقطه چین در کشیدن خط چشم چگونه است؟

اگر خط چشم کشیدن خیلی برایتان سخت است و دوست دارید خط چشم گربه ای یا دنباله دار بکشید باید از تکنیک نقطه چین استفاده کنید به این صورت که با یک مداد محدوده خط چشم و میزان دنباله آن را با نقطه چین های کمرنگ مشخص کنید سپس با خط چشم نقاط را به هم وصل کنید.

برای رفع ایرادات کشیدن خط چشم چه کاری می شود کرد؟

به جز روش استفاده از گوش پاک کن، می توانید برای رفع ایرادات خط چشم خود از سایه چشم همرنگ با پوست استفاده کنید. یک براش کوچک را به سایه چشم همرنگ با پوست یا آرایش تان آغشته کنید و خط چشم را مرتب نمایید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

12 دی 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *