افتتاح حساب ترکیه

کمک پرستار یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که مراقبت های اولیه پرستاری را تحت نظارت یک پرستار انجام می دهد. وظایف کمک پرستار ممکن است شامل کمک به بیماران در انجام فعالیت های روزمره زندگی، گرفتن علائم حیاتی، نظارت بر وضعیت بیماران و کمک به اقدامات پزشکی باشد. آنها همچنین ممکن است از بیماران و خانواده هایشان حمایت عاطفی کنند و هرگونه نگرانی یا مشاهدات خود را به پرستار ناظر در میان بگذارند. کمک پرستار ها نقش مهمی در تضمین آسایش و ایمنی بیماران دارند.

در نظر داشته باشید که شغل کمک پرستاری با اینکه زیر مجموعه کارهای پرستاری است اما خطر کمتری نسبت به پرستاری دارد. در بیمارستان ها وظیفه ی هماهنگی کمک پرستار ها به عهده پرستاران بخش می باشد. با ما همراه باشید تا از ظرح وظایف شغل کمک پرستاری اطلاع پیدا نمایید و تفاوت این ردیف شغل را با بهیاران درک نمایید.

شرح وظایف کمک پرستار

کمک پرستار ها در محیط‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، درمانگاه‌ها، مراکز توانبخشی ، آسایشگاه‌ها، اورژانس‌ها، خانه و .. فعالیت می‌کنند. مهم ترین وظایف آنها عبارتند از:

1. کمک به بیماران در انجام فعالیت های روزمره زندگی مانند حمام کردن، لباس پوشیدن، نظافت و…

2. تغذیه بیمارانی که برای خوردن و آشامیدن نیاز به کمک دارند.

3. جمع آوری نمونه و انجام آزمایشات اولیه پزشکی مانند آزمایش قند خون و ادرار.

4.گرفتن و ثبت علائم حیاتی مانند فشار خون، دما و ضربان نبض.

انواع میز جلو مبلی مدرن

5. کمک به بیماران برای حرکت و انتقال آنها از تخت به صندلی چرخدار یا سایر تجهیزات.

6. تمیز و مرتب نگه داشتن اتاق های بیماران، تعویض ملحفه و جوراب ساق بلند.

7. کمک به اقدامات پزشکی

8. برقراری ارتباط با بیماران و خانواده های آنها، ارائه حمایت عاطفی و پاسخ به سوالات احتمالی.

9. مشاهده و گزارش هرگونه تغییر در وضعیت بیماران به پرستار ناظر.

شرایط فعالیت به عنوان کمک پرستار چیست؟

محدودیت سنی: یکی از موضوعات بسیار مهم قبل از فعالیت در ردیف شغلی کمک پرستار، قطعا شرایط سنی این شغل می باشد. با توجه به شرح وظایفی که این شغل دارد، از محدودیت سنی برخوردار می باشد. افرادی که در محدوده سنی 18 تا 32 سال هستند می توانند به عنوان کمک پرستار فعالیت نمایند.

سلامت جسمی و سلامت روان: از دیگر شرایطی که می بایست در نظر گرفته شود، سلامت جسمی و سلامت روان کمک پرستار ها می باشد. با توجه به شرح وظایف این شغل که دردسر ها و مشکلاتی را به همراه دارد و افراد می بایست با بیماران و خانواده بیمار در شرایط سخت به خوبی برخورد کنند، باید از صبر و حوصله زیادی برخوردار باشند تا بتوانند وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. معمولا افرادی که یک بیماری خاص دارند از صبر و حوصله کمتری برخوردار هستند و نمی توانند رفتار مناسبی با بیماران و خانواده های آنها داشته باشند.

مهارت ارتباطی مناسب: از دیگر شرایط کار به عنوان کمک پرستار می توان به داشتن آراستگی ظاهری مرتب بودن و خوش صحبت بودن اشاره کرد.  کمک پرستاران باید بتوانند با بیماران و خانواده های آنها رفتار مناسبی داشته باشند تا بتوانند به افرادی که از لحاظ روحی دچار ضعف می شوند، کمک نمایند

لوله بازکنی در تهران؛ ارائه خدمات به موقع، به روز و باکیفیت

سایر مهارت ها: از دیگر مهارت های مورد نیاز فعالیت به عنوان کمک پرستار می توان به مواردی همچون توجه به جزئیات، ارتباط نوشتاری مناسب، ارتباط شفاهی مناسب، توانایی در خواندن دستور العمل های پزشکی، دارا بودن انعطاف پذیری در انجام وظایف، مهارت کار تیمی و دانش مناسب درباره امور پزشکی اشاره داشت.

وظایف کمک پرستار در منزل

یکی دیگر از مکان هایی که کمک پرستار ها می توانند فعالیت نمایند در منازل افرادی است که نیاز به کمک به بیماران خود دارند. از وظایف کمک پرستار در منزل می توان به مواردی همچون: جمع آوری نمونه، گرفتن نشانه های حیاتی، مطمئن شدن از آرامش بیمار، تجویز دارو و اعلام شرایط بیماران می باشد. مهم ترین وظایف کمک پرستار در منزل انتقال تمامی مشکلات بیمار به پزشکان و پرستاران مربوطه است تا در کم ترین زمان ممکن بتوانند آن مشکلات را برطرف نمایند.

منابع آزمون کمک پرستاری

آزمون کمک پرستاری به این علت برگزار می‌شود که با استخدام بهیار در بیمارستان‌ها بخشی از وظایف بهیاران در سطوح پایین‌تر به کمک پرستاران واگذار شود. فرد داوطلب باید از شراط ثبت نام آزمون کمک پرستاری برخودار باشد. همچنین در آزمون کمک پرستاری نمره حد نصاب را کسب نماید. درصورتی که داوطلب بتواند این نمره حد نصاب را کسب کند، پس از گذراندن آزمون مصاحبه تخصصی می‌تواند به‌عنوان کمک پرستار شروع به کار کند.

70 درصد نمره نهایی داوطلب در آزمون کمک بهیاری از طریق نمره آزمون کتبی، و 30 درصد آن از طریق آزمون مصاحبه تخصصی به دست می‌آید. نمره حد نصاب آزمون نیز 50 درصد نمره کسب شده توسط نفر اول هر شهرستان است.

انتخاب صحیح بین لباسشویی پاکشوما و اسنوا

احتمالاً اگر قصد شرکت در آزمون کمک بهیاری را دارید، تمام این موارد را مطالعه کرده‌اید و اکنون به دنبال کتاب‌هایی می‌گردید که بتوانید با مطالعه آن‌ها نمره لازم برای گذراندن مرحله اول این آزمون را کسب کنید، بنابراین مستقیم به سراغ معرفی کتاب می‌رویم.

  • کتاب کمک پرستاری یکساله
  • بانک آزمون کمک پرستاری

منبع: کتاب روز

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

9 فروردین 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *