افتتاح حساب ترکیه
گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس بهترین عملکرد شرکت اپل در زمینه تراشه، دوربین، صفحه نمایش و خلاقیت را به نمایش می‌گذارد. این گوشی با امکانات برتر و نوآورانه خود قطعا طرفداران را شگفت زده خواهد کرد. گروه تکنولوژی شادمگ در خصوص این گوشی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده است.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس که پرچمدار اصلی اپل در مارکت خواهد بود، همراه با دیگر مدل‌های این سری در 7 سپتامبر 2022 معرفی شده و به زودی وارد بازار می‌شود. این مدل علاوه بر ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد و نوآوری‌های خارق‌العاده‌ای هم ارائه می‌دهد که پیش از این در هیچ گوشی شاهد آن نبودیم.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

البته آیفون 14 پرو مکس کار سختی در مقابل رقبا دارد و پس از عرضه این سری باید دید آیا اپل مثل همیشه می‌تواند کاربران خود را راضی نگه دارد یا در این زمینه شکست خواهد خورد؟ با ما در فروشگاه اینترنتی 19کالا همراه باشید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس چند دلاری خواهد بود و با چه مشخصاتی عرضه می‌شود.

قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس در چه محدوده‌ایست؟

قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس هم این مدل را در لیست گوشی‌های گران‌قیمت بازار قرار می‌دهد. با این حال این قیمت در محدوده‌ای اقتصادی‌تر از آنچه انتظار می‌رفت تعیین شده است. هرچند برخی خبرگذاری‌ها هم پیش‌بینی کرده بودند که بعیدست قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس با نسل قبل تفاوت چشمگیری داشته باشد و انتظار می‌رفت که کارشناسان اپل سعی کنند تا قیمت‌ها را فعلاً در همین رنج نگه دارند.

در واقع نسخه‌ی با ظرفیت پایه آیفون ۱۴ پرو مکس قیمت حدودی 1099 دلاری خواهد داشت؛ یعنی حدود 100 دلار از آنچه انتظار داشتیم ارزان‌تر خواهد بود. البته به مراتب با افزایش حافظه داخلی قیمت این گوشی هم افزایش می‌یابد به شکلی که قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس در نسخه‌ی یک ترابایتی حدود 1699 دلار تعیین شده است.

همه ما این جمله را شنیدیم که گوشی اپل یک کالای لوکس و مختص لاکچری‌هاست، اما این حرف از کجا می‌آید؟ در واقع قیمت بالای محصولات اپل و آیفون باعث شده که با چنین انتقادهایی روبه‌رو شود، اما اگر به کیفیت ساخت و طول عمر قطعات محصولات این شرکت آمریکایی نگاهی بیندازید، متوجه دلیل گرانی آن می‌شوید. به هرحال اگر از دوستداران این برند هستید و قصد خرید پرچمدار 2022 را دارید، باید تاعرضه شدن و ورود آن به کشور صبور باشید و بر اساس اطلاعات اولیه تصمیمی نگیرید.

البته باید دید اپل از چه فنآوری جدیدی رونمایی کرده و گوشی خود را با چه مشخصاتی عرضه می‌کند؟ در واقع این موضوع بیشترین تأثیر را در ارزشمند بودن قیمت آیفون 14 پرو مکس خواهد داشت. در ادامه همه‌ی آنچه در مورد این گوشی می‌دانیم را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانیم تعیین کنیم که این قیمت تا چه اندازه با گوشی جدید اپل تناسب دارد و آیا این مدل ارزش خرید دارد و یا خیر؟

مشخصات گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس از نظر نرم‌افزار

پیش از معرفی رسمی، قابل پیش‌بینی‌ترین قسمت در این مدل نرم‌افزار آن بود، چرا که هر ساله گوشی‌های اپل با ورژن جدید سیستم عامل انحصاری‌اش عرضه می‌شود. گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس نیز با iOS 16 معرفی شده که چندین قابلیت جدیدتر نسبت به iOS 15 به آن اضافه شده است.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

به عنوان مثال یکی از قابلیت‌های این نسخه‌ی نرم‌افزاری جدا کردن یک عکس از زمینه‌ی آن برای ارسال در برنامه‌هاست. البته این قابلیت پیش‌تر در گوشی‌های اندرویدی هم در دسترس بود، اما برای استفاده از آن در آیفون‌ها مجبور به بکار بردن یک نرم‎‌افزار جانبی بودیم.

یکی از نقاط قوت نرم‌افزار آیفون، پشتیبانی 5 ساله (یا حتی بیشتر) آنست. در واقع شما با خرید آیفون ۱۴ پرو مکس تا سال 2027 آپدیت نرم‌افزاری دریافت خواهید کرد و از نظر به‌روز بودن نرم‌افزار مشکلی نخواهید داشت. همچنین نکته قابل‌توجه، برطرف شدن باگ‌های احتمالی، مصرف بهینه‌تر و افزایش سرعت در هر آپدیت است که نسبت به رقبای اندرویدی قطعاً برتری و طول عمر استفاده بیشتری برای کاربر دارد.

مشخصات آیفون 14 پرو مکس از نظر سخت‌افزار

سخت‌افزار ایفون ۱۴ پرومکس با مدل پایه یکسان نیست. در واقع این گوشی از تراشه انحصاری و فوق‌العاده قدرتمند A16 bionic استفاده خواهد کرد که مسلماً از چیپست A15 که در سری قبلی آیفون‌ها و البته نسخه‌های پایه این سری بکار گرفته شده، سرعت و قدرت بیشتری خواهد داشت و عملکرد بهینه‌تری دارد.

با توجه به رونمایی شرکت کوالکام و گوشی‌های اندرویدی از تراشه جدید اسنپدراگون که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده بود، بعید به نظر می‌رسید متخصصان اپل رقابت را ببازند و باز هم از فناوری 5 نانومتری استفاده کنند که دقیقاً همین طور هم شد. در واقع A16 لیتوگرافی 4 نانومتری دارد، یعنی قطعات درون آن با فاصله‌ای کمتر از 4 نانومتر از یکدیگر چاپ شده‌اند که این ظرافت ساخت هم باعث افزایش سرعت می‌شود و هم مصرف شارژ بهینه‌تری را هم به همراه دارد.

کاربردی ترین روش ها برای افزایش سرعت اینترنت وای فای

همانطور که A15 جزء قوی‌ترین‌ها بود و از پس تمامی بازی‌های سنگین گرافیکی به بهترین نحو برمی‌آمد، مسلماً تراشه A16 نیز از قدرتی برخوردارست که حداقل تا سال‌ها هیچ اپلیکیشن و یا بازی سنگینی قادر نباشد تا قدرت آن را به چالش بکشد.

نسخه‌های متفاوت آیفون 14 پرو مکس از نظر حافظه‌ی داخلی هم تفاوتی با نسخه‌ی مشابه در سری قبلی ندارد و این مدل هم در 3 نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 128، 256 و 512 گیگابایتی و یک نسخه با رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 1 ترابایتی ارائه می‌شود.

طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس

iPhone 14 Pro Max ابعادی برابر 160.7 × 77.6 × 7.9 میلی‌‌متر و وزنی معادل 240 گرم خواهد داشت که اختلاف چندانی با نسخه‌ی مشابه سری قبلی ندارد.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

همان طور که در عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس پیداست، بالاخره اپل دست به یک طراحی جدید زده و ظاهر پنل جلوی این گوشی را تا اندازه‌ای تغییر داده است! هرچند کارشناسان این کمپانی آمریکایی با کوچک کردن ناچ در پرچمدار سال 2021، حسن نیت خود و توجه به نظر کاربران را نشان داده بودند، اما بازهم از اپل بیشتر انتظار می‌رفت که تغییرات بیشتری را برای حذف ناچ مستطیلی انجام دهد. ایفون ۱۴پرومکس به کلی ناچ را حذف کرده و از حالت هول-پانچ بیضی شکل استفاده کرده که به اصطلاح ناچ جزیره‌ای هم خوانده می‌شود.

شاید بپرسید Face ID چه می‌شود؟

در واقع سخت‌افزار مربوط به فیس آیدی ۱۴ پرو مکس در همین پانچ-هول قرصی شکل قرار می‌گیرند و دوربین سلفی هم در کنار آن جای داده می‌شود. سنسور مجاورتی که برای خاموش کردن نمایشگر در زمان نزدیک شدن گوشی به صورت مورد استفاده قرار می‌گرفت به زیر صفحه نمایش منتقل شده و عملاً در این بیضی که اپل آن را با عنوان داینامیک ایسلند (جزیره‌ی پویا) معرفی کرده فقط عناصر فیزیکی فیس ایدی و دوربین سلفی به چشم می‌خورند.

این قسمت در گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس بزرگ‌ترین نوآوری اپل نیز محسوب می‌شود. در واقع هرچقدر هم که یک پانچ-هول کوچک باشد، باز هم از نقاط منفی در طراحی است چراکه باعث می‌شود نمایشگر یک دست نباشد و همیشه یک نقطه‌ی اضافی در آن به چشم بخورد. اما این بار اپل از این قسمت اضافی بهترین استفاده را برده و آن را به یک ویژگی هیجان انگیز تبدیل کرده است.

این قسمت بیضی شکل قابلیت تغییر شکل دارد و همان طور که اپل نام آن را جزیره‌ی پویا گذاشته می‌تواند به تناسب محتوا بزرگ یا کوچک شود و مطابق به آنچه در پس زمینه اتفاق می‌افتد انیمیشن و محتواهایی را نمایش دهد.

گوریلاگلس وظیفه حفاظت از پنل‌های این مدل را خواهد داشت و همچنین آخرین گواهی ضدآب و گرد و غبار نیز در مشخصات گوشی آیفون 14 پرو مکس به چشم می‌خورد؛ یعنی IP68 دارد و می‌تواند تا عمق 6 متری زیر آب تا 30 دقیقه دوام بیاورد. همچنین خاطر نشان می‌شود که گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس در 4 رنگ بنفش، مشکی، نقره‌ای و طلایی وارد بازار می‌شود.

نمایشگر ایفون ۱۴ پرومکس

مشخصات نمایشگر گوشی آیفون 14 پرو مکس به صورت زیرست:

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

پنل6.7 اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED
پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی
پیک روشنایی 2000 نیت
رزولوشن 1290 × 2769 پیکسل
تراکم پیکسلی 460 پیکسل در هر اینچ
مساحت 110.2 سانتی متر مربع
نسبت تصویر 19.5 به 9
نسبت نمایشگر به پنل جلوی 88.3 درصد
پشتیبانی از نمایش محتوا باکیفیت HDR10 و Dolby Vision
محافظت شده توسط شیشه‌ی سرامیکی مقاوم
پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن

نکته

پنل نمایشگر ۱۴ پرو مکس می‌تواند روشنایی فوق‌العاده‌ی 2000 نیت ارائه دهد و عملاً حتی در صورتی که نور مستقیم آفتاب هم به آن بتابد مشکلی با مشاهده‌ی محتوای آن نخواهید داشت.

این مدل از قابلیت نمایشگر همیشه روشن هم پشتیبانی می‌کند، ولی سبک این ویژگی در آیفون 14 پرو مکس با گوشی های دیگر متفاوت است و عملاً حتی در این حالت هم تصویر زمینه‌ی شما را نمایش می‌دهد.

در این حالت رفرش ریت نمایشگر گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس به 1 هرتز می‌رسد که باعث می‌شود در مصرف انرژی هم تا اندازه‌ی زیادی صرفه جویی شود.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

باتری iPhone 14 Pro Max

در مورد باتری آیفون ۱۴ پرومکس هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست، اما پیش‌بینی می‌شود از همان باتری نسل گذشته استفاده شود و بیشترین تغییر به فست شارژ آن مربوط شود. iPhone 14 ProMax به احتمال زیاد به یک باتری 4500 میلی‌آمپری با فست شارژ 33 واتی مجهز خواهد شد.

البته بازهم تاکید می‌کنیم همه چیز در مورد باتری گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس در حد شایعات بوده و با توجه به اینکه اپل هیچ وقت ظرفیت دقیق باتری گوشی هایش را اعلام نمی‌کند، هیچگونه خبر موثقی در این مورد وجود ندارد، اما مطمئن باشید با وجود تراشه فوق‌العاده بهینه‌ی A16 و همینطور تلاش‌های اپل در چندسال اخیر، شاهد بیشترین شارژدهی و بهترین باتری ساخته شده توسط آیفون خواهیم بود.

فلش مموری چیست و چه کاربردی دارد؟

ارتقاء در دوربین گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

در عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس باز هم شاهد شکل و شمایل یکسانی در قسمت دوربین‌ها هستیم، اما اندازه‌ی لنزها بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

این بزرگ‌ترین تحول آیفون در قسمت دوربین در 5سال اخیر بوده است. لنز اصلی در این مدل از 12 به 48 مگاپیکسل ارتقاء یافته که باعث می‌شود عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس حتی از قبل هم بهتر باشد. با این حال دوربین‌های 12 مگاپیکسلی اپل نیز هرساله بهبود قابل‌توجهی داشته و به راحتی با لنزهای 108 مگاپیکسلی اندرویدی‌ها رقابت می‌کند و حتی اگر لنز اصلی به 48 مگاپیکسل ارتقاء پیدا نمی‌کرد هم بدون شک همه کاربران از توانایی در ثبت عکس آیفون 14 پرو مکس رضایت کامل خواهند داشت.

مشخصات لنزهای دوربین گوشی ایفون 14 پرو مکس به صورت فوق است:

لنز واید 48 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 24 میلی متر، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، قابلیت dual pixel PDAF و sensor-shift OIS

داشتن لنز 12مگاپیکسلی اولتراواید، دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 13 میلی متر، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، قابلیت dual pixel PDAF، زاویه تحت پوشش 120 درجه

لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.8، فاصله کانونی 77 میلی متر، قابلیت dual pixel PDAF و لرزشگیر اپتیکال تصویر، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری

اسکنر TOF 3D LiDAR برای تشخیص عمق

نکته

این لنز 48 مگاپیکسلی دست شما را در عکاسی باز می‌گذارد و امکانات متنوع و جذابی را برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال قابلیت quad-pixel در این نسخه در دسترس است که اطلاعاتی 4 برابر بیشتر از قبل را ذخیره می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که بدون از بین رفتن وضوح، یک عکس را کراپ کنید و یا انتخاب کنید که هر 4 پیکسل ترکیب شود و خروجی 12 مگاپیکسلی داشته باشید، که انتخاب این حالت باعث می‌شود عکس آیفون 14 پرو مکس بتواند روشن‌تر از قبل ثبت شود.

عملکرد این دوربین در نور کم و حالت شب نیز به شکل چشمگیری بهبود یافته است.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

دوربین سلفی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس هم با وجودی که 12 مگاپیکسلی باقی مانده نسبت به مدل قبلی ارتقاء یافته و در گرفتن سلفی‌های باکیفیت‌تر عملکرد بهتری دارد.

اپل امکانات و ویژگی‌های جدیدی مثل Action mode نیز را برای این گوشی در نظر گرفته که آن را تبدیل به بهترین گزینه برای فیلم برداری می‌کند.

بررسی اولیه آیفون 14 پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت

همان‌طور که پیش از این گفته شد، طراحی آیفون 13 پرو و حتی آیفون 12 را می‌توان در آیفون 14 پرو نیز مشاهده کرد. یعنی همانند گذشته در این گوشی نیز یک نوار فولادی ضد زنگ در اطراف پنل‌های پشتی و جلویی پیچیده شده و در پشت آن سه دوربین درون یک محفظه مربعی شکل به همراه یک سنسور کوچک LiDAr قرار گرفته است.

با این حال ابعاد و وزن آیفون 14 پرو با آیفون 13 پرو یکسان نیست. آیفون 14 پرو در مقایسه با 13 پرو با ابعاد 146.7 در 71.5 در 7.7 میلی متر کمی ضخیم‌تر بوده و در ابعاد 147.5 در 71.5 در 7.85 میلی متر تولید شده است. همچنین این گوشی با وزن 206 گرمی خود حدودا 2 گرم سنگین‌تر از 13 پرو خواهد بود.

این اولین سری آیفون است که از لبه‌ی صاف و بدون درگاه سیم کارت برخوردار است. اگرچه این مسئله با وجود سیم کارت الکترونیکی مشکل خاصی به وجود نمی‌آورد اما ممکن است برخی از کاربران، به خصوص کسانی که مرتبا سیم کارت‌های خود را تعویض می‌کنند، به آن عادت نداشته باشند.

سایر دکمه‌ها و درگاه‌ها مانند دکمه پاور، نوار لغزنده سایلنت کردن، دکمه تنظیم صدا، میکروفون‌ها و بلندگوهای استریو بدون تغییر نسبت به گذشته در این گوشی نیز ظاهر شده‌اند.

همچنین عدم جایگزینی پورت لایتنینگ با پورت USB تایپ C باعث تعجب برخی از حاضران در رویداد رونمایی اپل شد. به نظر می‌رسد که شرکت اپل قصد دارد این فناوری را در آیفون‌های 15 یا 16 به کار گیرد. چیزی که مسلم است، این بوده که شرکت اپل تا سال 2024 مجبور است که این تغییر را در گوشی‌های خود اعمال کند.

ارزش خرید گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

طرفداران آیفون روز‌به‌روز در حال بیشتر شدن هستند و با وجود پیشرفت اندرویدی‌ها، این غول آمریکایی همچنان پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند است. بالاخره در سال 2021 شاهد تغییرات ظاهری در آیفون بودیم و انتظار می‌رفت در سال 2022 این تغییر و تحولات در گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر هم شود.

در واقع گوشی ایفون 14 پرو مکس مدلی نیست که بتوان مشخصاتش را در چند جمله خلاصه کرد و یا حتی نیازی به تعریف کردن داشته باشد. سال‌ها سابقه‌ی خوب اپل بیانگر همه چیز هست و به تنهایی برای اطمینان به این گوشی کافیست.

با این حال به طور کلی می‌توان گفت که این گوشی نسبت به مدل های دیگر موجود در بازار دوربینی خارق‌العاده برای عکاسی و فیلمبرداری دارد، سخت افزار آن در حال حاضر قدرتمندترین مدل بین گوشی‌هاست و عملاً با خرید آن تا سالها از تعویض گوشی بی‌نیاز خواهید بود. اگر با قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس مشکلی ندارید، خرید آن بدون شک تجربه‌ای جدید و فوق‌العاده را برایتان رقم خواهد زد.

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی بدون نياز به متخصص

هرچند مانند تمامی گوشی‌های اپل، گوشی ایفون ۱۴ پرو مکس قیمت بالایی خواهد داشت، اما هیچکس نمی‌تواند منکر کیفیت ساخت و ارزش خرید بالای آیفون شود. این مدل نیز قطعاً رضایت شما را جلب می‌کند و در سال 2022 کاندیدای بهترین گوشی سال خواهد بود و کاربران زیادی از آن استقبال خواهند کرد.

بررسی اولیه آیفون 14 پرو از لحاظ دوربین و باتری

تا به امروز شرکت اپل با تکیه بر لنزها و حسگرهای پیشرفته به همراه پردازش قوی و فوق‌العاده‌ خود، تصاویر با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار می‌داد. با این حال اپل نمی‌توانست بیش از این استفاده از مگاپیکسل‌های چندگانه را در بخش دوربین گوشی‌های خود پشت گوش بیاندازد. از این رو بالاخره دوربین گوشی‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس به یک لنز 48 مگاپیکسلی مجهز شده‌ است. به طور کلی در آیفون 14 پرو سه دوربین وجود دارد که عبارتند از:

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با اندازه 24 میلی متر و دیافراگم ƒ/1.78
دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی با اندازه 13 میلی متر، دیافراگم ƒ/2.2 و میدان دید 120 درجه
لنز تله فوتو با زوم 3 برابر 12 مگاپیکسلی با اندازه 77 میلی متر و دیافراگم ƒ/2.8

دوربین اصلی آیفون 14

همان‌طور که پیش از این گفتیم دوربین اصلی آیفون 14 پرو همانند دوربین گوشی‌های اندرویدی می‌تواند چهار پیکسل را در یک پیکسل بزرگ‌تر ترکیب کند و به این ترتیب تصاویر با کیفیت‌تر و عکاسی بهتر در نور کم را برای کاربران به ارمغان بیاورد. همچنین فاصله کانونی همه دوربین‌ها افزایش یافته و این دوربین‌ها توسط پردازشگر تصویر سطح بالای اپل یعنی Photonic Engine Image پشتیبانی می‌شوند.

اپل برخلاف سامسونگ که زوم اپتیکال 10 برابر و زوم فضایی 100 برابر را به گوشی‌های Samsung Galaxy S22 Ultra خود اضافه کرده است، هیچ بهینه‌سازی در زمینه زوم انجام نداده و همچنان زوم اپتیکال 3 برابری را ارائه می‌دهد. با این حال گزینه جدیدی به نام زوم اپتیکال 2 برابر به دوربین‌های آیفون 14 پرو اضافه شده است که از سنسور 48 مگاپیکسلی و سنسور 12 مگاپیکسلی در مرکز، برای فیلمبرداری با کیفیت 4K استفاده می‌کند.

برخلاف انتظارها، قابلیت شارژ سریع در این سری از آیفون تغییری نکرده و طبق ادعای این شرکت با استفاده از شارژر 20 واتی می‌توان شارژ آیفون 14 پرو را در مدت 30 دقیقه به 50 درصد رساند. درباره عمر باتری نیز اپل ادعا کرده است که این گوشی 23 ساعت پخش ویدیو بدون وقفه خواهد داشت که بسیار خوب به نظر می‌رسد.

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

مشخصات فنی آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس گران‌ترین گوشی پرچمدار اپل برای سال 2022 است که علاوه بر وجود حفره در بالای نمایشگر بجای ناچ مورد استفاده در نسل‌های قبل و البته مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴، از چیپ سریع‌تر A16 Bionic بهره می‌برد و نمایشگر همیشه روشن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درست مانند مدل‌های پرو آیفون 13، نسخه پرو مکس نیز در مدل‌های 6.1 و 6.7 اینچی عرضه می‌شوند و اپل ادعا می‌کند که روشنایی نمایشگر آن‌ها به 1600 نیت می‌رسد و حتی در محیط‌های بیرون و زیر نور مستقیم این میزان تا 2000 نیت افزایش پیدا خواهد کرد.

آیفون 14‌ پرو مکس مانند مدل پرو در بالای نمایشگر خود به حفره‌ای بیضی شکل به نام «جزیره پویا» مجهز شده که در آن نوتیفیکیشن‌ها در ناچ جدید بالای نمایشگر به شیوه‌ای متحرک نمایش داده می‌شوند. اپل ادعا می‌کند که حفره بالای نمایشگر جدید نسبت به قبل 30 درصد کوچک‌تر شده است.

چیپ A16 Bionic و دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون 14‌ پرو مکس به چیپ A16 Bionic مجهز شده که عملکرد سریع‌تر و بهبودیافته‌ای را نسبت به قبل ارائه می‌کند. این تراشه که با لیتوگرافی 4 نانومتری توسعه پیدا کرده، نزدیک به 16 میلیارد ترانزیستور دارد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه آیفون 14 ‌پرو مکس این بار به دوربین 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.78 و فاصله کانونی 24 میلی‌متری مجهز شده که طبق ادعای اپل، 65 درصد نسبت به قبل بزرگتر شده و همچنین برای عکاس در شرایط با نور کم، عملکرد آن ارتقا پیدا کرده است. دوربین دستگاه در اکثر موارد، عکس‌های 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

دوربین فوق‌عریض دستگاه نیز در زمینه عکاسی ماکرو و زوم در شرایط کم نور بهبود پیدا کرده و اپل فلاش دوربین آیفون 14 پرو را نیز از نو طراحی کرده تا دو برابر نور بیشتر و روشن‌تر را به کاربران ارائه کند.

در نهایت، از دیگر نکات قابل‌توجه آیفون 14 پرو مکس می‌توان به دوربین سلفی بهبودیافته با فوکوس خودکار، سیستم تشخیص تصادف (مانند اپل واچ سری 8، اپل واچ SE و اپل واچ اولترا) و SOS اضطراری با بهره‌مندی از اتصال ماهواره‌ای اشاره کرد. در جدول زیر مشخصات آیفون ۱۴ پرو مکس را می‌بینید:

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 13 پرو مکس

در جدول زیر مشخصات آیفون 14 پرو مکس با آیفون 13 پرو مکس مقایسه شده است:

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *