افتتاح حساب ترکیه
کار نکردن صفحه گوشی

کار نکردن صفحه گوشی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما هر چه که هست می توان آن را تعمیر کرد و مشکل را برطرف کرد. گروه تکنولوژی شادمگ در این مطلب به شما در خصوص کار نکردن صفحه گوشی راهنمایی میکند.

کار نکردن صفحه گوشی

در حال حاضر، صفحه نمایش یکی از گران ترین قطعات گوشی های هوشمند است که تعمیر آن هزینه های سنگینی را به دنبال خواهد داشت. دقیقا به همین دلیل است که اکثر افراد هنوز هم با ال سی دی شکسته کار می کنند و ترجیح می دهند تا زمانی که گوشی به صورت کامل از کار نیوفتاده، از آن استفاده کنند.

کار نکردن صفحه گوشی

هر چند که با استفاده از قاب گوشی و گلس صفحه نمایش، همیشه احتمال شکستن ال سی دی گوشی کاهش پیدا می کند. گاهی اوقات نیز کارنکردن صفحه گوشی به علت هنگ کردن گوشی می باشد. اما اگر به هر دلیل این مشکل برایتان پیش آمده، پیشنهاد می کنیم قبل از مراجعه به تعمیرکار، این مقاله را مطالعه کنید. این احتمال وجود دارد که مشکل کار نکردن تاچ گوشی با روش های نرم افزار حل شود.

چه زمانی برای تعمیر صفحه نمایش باید به تعمیرکار مراجعه کنیم؟

همانطور که گفتیم، برخی مواقع بسیاری از مشکلات گوشی های هوشمند مانند مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی، با روش های نرم افزاری حل می شوند و نیاز به تعمیرات سخت افزاری نیست. کار نکردن تاچ و ال سی دی گوشی نیز از همین موارد است. در اولین مرحله باید مطمئن شوید که دلیل این مشکل، مسائل نرم افزاری است یا سخت افزاری.

چنان چه صفحه نمایش گوشی، دچار شکستگی یا ترک خوردگی شده باید به تعمیرکار مراجعه کنید. در مواردی تنها صفحه ال سی دی گوشی دچار شکستگی می شود اما تاچ موبایل همچنان کار می کند. اکثر کاربران در این مواقع، بدون تعمیر گوشی از آن استفاده می کنند.

الزامیست بدانید در چنین شرایطی استفاده از گوشی کار اصولی نیست و قطعا به مرور زمان آسیب های متفاوت به قسمت های دیگر گوشی اعم از تاچ صفحه وارد می شود.

چطور مشکل کار نکردن صفحه گوشی را حل کنیم؟

تا زمانی که دلیل مشکل کار نکردن تاچ و ال سی دی را پیدا نکرده اید، نمی توانید اقدام خاصی برای حل آن انجام دهید. در صورتی که گوشی هوشمند شما به تازگی خیس شده، یا ضربه خورده، این احتمال وجود دارد که خراب شدن صفحه نمایش گوشی به همین دلایل باشد.

به طور مثال مشکل کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ به دلیل آب خوردگی از مواردی است که برای حل آن باید از متخصص تعمیر کننده کمک بگیرید. اما در مواقع دیگر، با چندین روش کلی می توان دلیل خرابی صفحه نمایش گوشی را متوجه شد. در ادامه به بررسی تعدادی از این روش ها خواهیم پرداخت.

1-ریست کردن گوشی، اولین راه برای حل مشکل از کار افتادن صفحه نمایش

قبل از هر کاری، ابتدا گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید. انجام دادن این کار بسیار ساده است. منظورمان از ریست کردن گوشی یا راه اندازی مجدد همان خاموش و روشن کردن پشت سر هم است.

کار نکردن صفحه گوشی

می توانید دکمه پاور گوشی را نگه دارید سپس گزینه راه اندازی مجدد یا همان Restart را بزنید. یا اینکه گوشی را خاموش کنید سپس سی ثانیه بعد از ویبره زدن گوشی (به معنی خاموش شدن) مجدد گوشی را روشن کنید.

2-خارج کردن کارت حافظه گوشی و ریست کردن موبایل

هنگ کردن گوشی، یکی از رایج ترین دلایلی که در نهایت به گیر کردن صفحه نمایش موبایل، ختم می شود. این مشکل می تواند به دلایل متفاوت مانند ویروسی شدن موبایل یا کارت حافظه پیش بیاید. در صورتی که از مموری کارت استفاده می کنید، بهتر است آن را از گوشی خارج کرده سپس موبایل را دوباره راه اندازی کنید.

البته هنگ کردن گوشی می تواند به دلایل دیگر مانند پر شدن حافظه داخلی نیز اتفاق بیوفتد. از قسمت تنظیمات گوشی، میزان حافظه داخلی آزاد را بررسی کنید. در صورتی که حجم زیادی از حافظه داخلی را با دیتاهای مختلف پر کرده اید، بهتر است برای مدتی فایل های گوشی را به یک حافظه جانبی نظیر فلش مموری انتقال بدهید.

3-اجرای گوشی در حال سیف مود برای اطمینان از وجود برنامه های مخرب

گاهی اوقات، برنامه های مخرب در روند عملکردهای مختلف گوشی، اختلالاتی به وجود می آورند. فعال کردن قابلیت Safe Mode به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا مشکلات به وجود آمده با ریست فکتوری حل می شود یا نه.

اگر انجام دادن این مرحله برایتان سخت است یا اطلاعات کافی درباره سیف مود ندارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله روش فعال کردن Safe Mode را مطاطعه کنید.

4-اطمینان از سالم بودن قسمت های سخت افزاری گوشی

استفاده از کدهای تست، یکی دیگر از روش هایی است که به واسطه آن می توانید صحت عملکرد برخی از سخت افزارهای گوشی را تشخیص بدهید. برخی از افراد این کدهای تست را تحت عنوان نرم افزار تعمیر تاچ گوشی می شناسند. در صورتی که این کد ها با عناوینی نظیر کد تست صفحه نمایش، یا کد تست باتری گوشی و موارد مشابه شناخته می شوند.

کد تست سلامت صفحه نمایش گوشی:

  • گوشی های اندروید به خصوص سامسونگ: *#۷۳۵۳#
  •  مدل اچ تی سی: *#*#۳۴۲۴#*#*
  • گوشی های مدل سونی: *#*#۷۳۷۸۴۲۳#*#*
معرفی ساده ترین روش ها برای انتقال عکس از آیفون به اندروید

با توجه به مدل گوشیتان، باید این کد را در گوشی وارد کنید. بعد از وارد کردن این کد، صفحه ای ظاهر می شود که اجازه تست قسمت هکار نکردن صفحه گوشیای مختلف گوشی مانند اسپیکر، چراغ قوه، صفحه نمایش و موارد دیگر را به شما می دهد. با استفاده از منوهای ظاهر شده در قسمت بررسی تنظیمات صفحه نمایش، روی قسمت های مختلف ال سی دی دست می کشید و متوجه می شوید که آیا تمامی پیکسل ها دچار مشکل هستند یا نه.

 

5-ریست فکتوری، آخرین راه حل برای مشکل کار نکردن صفحه نمایش گوشی

در صورتی که هیچ یک از این راه حل ها، مشکل را حل نکرد باید گوشی را ریست فکتوری کنید. ریست فکتوری یا همان بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه، تمامی تنظیمات اعمال شده و تغییرات گوشی را حذف می کند. برای مشاهده روند ریست فکتوری، می توانید مقاله آموزش ریست فکتوری گوشی را مطالعه کنید.

کار نکردن تاچ موبایل چه دلایلی دارد؟

امروزه تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند دارای صفحه نمایش لمسی می‌باشند، صفحه نمایش لمسی یا تاچ اسکرین لمسی به صفحه نمایشگری گفته می‌شود که توسط لمس انگشت انسان یا قلم استایلوس دستورات را به قسمت‌های دیگر منتقل می‌کند. جالب است بدانید که بیش از نیم قرن از ورود تاچ اسکرین به زندگی بشر می‌گذرد، اریک آرتور جانسون اولین شخصی بود که صفحه نمایش لمسی به شکل امروزی را اختراع کرد.

تاچ اسکرین‌های لمسی امروزی از نظر نوع مقاومت به کار گرفته شده در آن‌ها به دسته‌های مختلفی مثل خازنی، مقاومتی، فروسرخ، پالس صوتی و … تقسیم بندی می‌شود که در گوشی‌های موبایل از دو نوع خازنی و مقاومتی بیشتر استفاده می‌گردد. یکی از مشکلاتی که تاچ اسکرین‌های گوشی همواره از ابتدای عرضه آن‌ها به بازار تا کنون داشته‌اند، اختلال در عملکرد تاچ در بعضی مواقع است که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد.

روان بودن تاچ صفحه نمایش و عملکرد درست آن یک ویژگی ضروری برای انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها می‌باشد، زیرا با توجه به این که گوشی‌های هوشمند امروزی هیچ دکمه‌ای ندارند با از کار افتادن تاچ عملا استفاده از گوشی غیر ممکن می‌شود و هیچ کاری نمی‌توان با آن انجام داد هر گونه آسیب مثل ضربه دیدن، خراشیدگی و … می‌توانند باعث اختلال در عملکرد تاچ گردد

جابه‌جایی تاچ اسکرین یا دیجیتایزر در اثر ضربه

تاچ گوشی که معمولا با نام‌های تاچ اسکرین یا صفحه تاچ نیز شناخته می‌‌شود، در زیر گلس و روی ال سی دی قرار دارد تاچ گوشی معمولا با لمس فشار دست کابر حساسیت نشان داده و محل دقیق لمس را به سی پی یو گزارش می‌دهد.

کار نکردن صفحه گوشی

در واقع وظیفه اصلی تاچ انتقال دستوراتی است که توسط کاربر به صفحه نمایش داده می‌شود، یعنی این دستورات که به وسیله انگشت دست کاربر بر روی صفحه نمایش ایجاد می‌گردد، به وسیله دیجیتایزر یا تاچ به واحد پردازنده مرکزی ارسال می‌شود تا در صفحه نمایش اجرا گردد، گاهی اوقات وارد شدن بعضی از ضربات به گوشی باعث جا به جایی تاچ اسکرین آن می‌شود که در نتیجه این جا به جایی عملکرد تاچ دچار مشکل می‌شود و باعث قطع شدن تاچ گوشی می‌شود.

عدم استفاده از شارژر مناسب برای گوشی

استفاده از کابل و آداپتور شارژر تقلبی و فیک یکی از مهم‌ترین عوامل انواع خرابی گوشی‌های هوشمند امروزی می‌باشد، یکی از خرابی‌هایی که ممکن است استفاده از شارژر نامناسب برای گوشی به وجود بیاورد عدم کار کردن تاچ گوشی می‌باشد، به این صورت که زمان‌هایی که از شارژر غیر اورجینال و فاقد کیفیت برای گوشی استفاده می‌کنید در دراز مدت باعث آسیب به سوکت شارژر و نیز آی سی شارژر می‌شود، از آن جا که آی سی شارژر یکی از قطعات مهم در گوشی به شمار می‌رود و ارتباط و تاثیر مستقیمی بر روی سایر قطعات دارد، خراب شدن آن می‌تواند باعث خرابی سایر قطعات از جمله تاچ اسکرین شود، بدین ترتیب استفاده از شارژر غیر از شارژر اصل گوشی می‌تواند عاملی برای کار نکردن تاچ باشد.

مرکز تعمیرات موبایل ارائه دهنده خدمات تعمیر گوشی تلفن همراه می باشد. این مرکز قادر است با بهره گیری از تیم تعمیرکاران حرفه ای و باسابقه خود در کمترین زمان ممکن، مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری موبایل شما را برطرف نماید. برای انجام تعمیر گوشی سامسونگ و نیز تعمیر گوشی آیفون توسط مرکز تعمیرات موبایل روی لینک آن کلیک کنید.

از دیگر خدمات این مرکز تعمیر گوشی هواوی و همچنین تعمیر گوشی شیائومی می باشد.

آسیب دیدن کارت sd

کارت sd که به آن فیلم دیجیتال نیز گفته می‌شود کارت‌هایی هستند که در دوربین گوشی جای می‌گیرند و اندازه‌ها و اشکال مختلفی دارند، در بعضی موارد کارت‌های sd دستگاه حافظه مطمئن نیز نامیده می‌شوند که علت این نام گذاری این است که این کارت‌ها بر خلاف هارد و دیسک کامپیوتر اجزای متحرک ندارند، به همین دلیل معمولا کمتر خراب می‌شوند کارت‌های sd متشکل از تعداد پیچیده‌ای مدارهای جمع شده و چیپ است، چیپ تامین کننده فضای ذخیره اطلاعات در یک کارت حافظه است و شامل یک شبکه توری شکل از سیم‌های بسیار ریز است.

کارت‌های sd به گرما حساس هستند و همچنین اگر در معرض میدان الکتریکی و یا مغناطیسی قرار گیرند خراب می‌شوند و خراب شدن کارت sd می‌تواند بر روی عملکرد تاچ تاثیر منفی داشته و حتی در موارد معدودی باعث هنگ کردن گوشی و قطع شدن تاچ آن شود، از جمله موارد دیگری که باعث خراب شدن کارت sd و در نهایت خرابی تاچ گوشی می‌شود.

می‌توان به آسیب‌های فیزیکی شامل آسیب الکتریکی ( در نتیجه قرار گرفتن طولانی در مجاورت آب یا رطوبت بالا )، آسیب به مدارها ( در نتیجه قرار گرفتن در دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین ) و خرابی حاصل از ضربه به کارت مثل خم کردن آن و … اشاره کرد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک چیست ؟

کار نکردن صفحه گوشی

دانلود برنامه‌های ناسازگار با گوشی

امروزه همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه گوشی‌های هوشمند، به همان میزان تهدیدات و خطرات در ارتباط با این گوشی‌ها نیز افزایش یافته است و به دلیل دسترسی بسیار بالای اندروید و گسترش استفاده از نرم افزارهای مختلف و متنوع و نیز افزایش تمایل افراد به دانلود و نصب انواع مارکت‌های مختلف باعث افزایش ضریب نفوذ خطرات گوناگون شده است.

گاهی اوقات کاربران بر روی گوشی تلفن همراه خود یک سری برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی نصب می‌کنند که متناسب با نوع و مدل گوشی نمی‌باشد و یا این که برنامه با محدوده جغرافیایی کاربر ناسازگار می‌باشد، نصب چنین برنامه‌هایی که مخرب و گاها ویروسی هستند مشکلات فراوانی برای گوشی تلفن همراه به وجود می‌آورند، یکی از مشکلات رایجی که وجود بدافزارها و نرم افزارهای مخرب در گوشی به وجود می‌آورد، قطع کردن تاچ گوشی می‌باشد که برای رفع این مشکل باید این نرم افزارها و بدافزارها شناسایی شده و از روی دستگاه حذف گردند که البته تشخیص آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

در صورتی که گوشی تلفن همراه شما فعالیت‌های مشکوکی دارد و یا سرعت آن کم شده است و یا مدام هنگ می‌کند و عملکرد تاچ آن دچار اختلال می‌شود نشان دهنده وجود بدافزار و یا نرم افزار ویروسی ناسازگار بر روی گوشی شما می‌باشد، برای جلوگیری از این امر توصیه می‌شود برنامه‌های مورد نیاز خود را حتما از فروشگاه‌های معتبر جهانی مثل گوگل پلی یا اپ استور دانلود نمائید و همیشه یک آنتی ویروس قوی بر روی دستگاه خود نصب داشته باشید و همواره آن را آپدیت نمائید.

داغ شدن بیش از حد گوشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال کار کردن با گوشی تلفن همراه خود باشید و بعد از مدتی متوجه شوید که دمای گوشی شما بسیار افزایش یافته است و به اصطلاح گوشی داغ شده است، داغ شدن گوشی می‌تواند برای گوشی بسیار خطرساز شود.

دلایلی مثل استفاده بیش از حد از گوشی، روشنایی صفحه زیاد، نصب بازی‌های سنگین، فعال بودن زیاد اینترنت و نرم افزارهایی که نیاز به اینترنت دارند، ویروسی شدن گوشی، باتری آسیب دیده و … از عمده‌ترین دلایل داغ شدن بیش از حد گوشی هستند که این داغ شدن گوشی علاوه بر آسیب به باتری به سایر قطعات داخلی گوشی مثل سی پی یو نیز آسیب وارد می‌کند.

یکی از قسمت‌های مهمی که ممکن است در هنگام داغ شدن بیش از حد گوشی آسیب ببیند و عملکرد آن دچار اختلال شود تاچ گوشی می‌باشد که در اثر حرارت و گرمای بیش از حد هنگ می‌کند و قادر به اجرای دستورات و انتقال آن‌ها به سی پی یو نمی‌باشد، بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات توصیه می‌شود که همیشه گوشی خود را در دمای متعادل نگه دارید و زمانی که احساس می‌کنید دمای گوشی در حال افزایش است برای مدتی به آن استراحت دهید.

کار نکردن صفحه گوشی

کثیف شدن گلس یا استفاده از محافظ صفحه غیر مناسب

یکی دیگر از عواملی که ممکن است باعث قطع شدن تاچ گوشی شود، کثیف شدن یا خیس شدن محافظ صفحه یا گلس می‌باشد، همچنین یکی دیگر از عواملی که باعث قطع شدن تاچ گوشی می‌شود استفاده از محافظ صفحه غیر مناسب و غیر استاندارد است که در آن صورت باید اقدام به تعویض محافظ صفحه نمائید.

سنگین شدن گوشی

زمانی که حجم زیادی از تلفن شما و حافظه داخلی آن با برنامه‌ها و فایل‌های مختلف پر شده باشد، به اصطلاح می‌گوییم گوشی سنگین شده است، در واقع وقتی که حجم بالایی از اطلاعات و برنامه‌ها در گوشی وجود دارد باعث می‌شود که گوشی کند کار کند و عملکرد آن ضعیف شود، در مواقعی نیز سنگین شدن گوشی باعث هنگ کردن‌های پی در پی می‌شود که این هنگ کردن‌ها در نهایت به گیر کردن صفحه نمایش و کار نکردن تاچ گوشی می‌انجامد.

بنابراین سعی کنید همیشه قسمتی از حافظه داخلی گوشی خود را آزاد نگه دارید تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید، سنگین شدن گوشی علاوه بر موارد گفته شده باعث وارد شدن آسیب به سی پی یو نیز می‌شود و با توجه به این که سی پی یو یک قطعه اساسی و مغز گوشی محسوب می‌شود خراب شدن آن آثار زیان باری خواهد داشت.

تا این جا به موارد و عواملی که باعث کار نکردن تاچ گوشی تلفن همراه می‌شود اشاره کردیم در ادامه به روش‌های رفع این مشکل خواهیم پرداخت البته در این باره باید گفت که اولین مرحله برای رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی این است که عیب یابی انجام دهیم و تشخیص دهیم که علت اصلی قطع شدن تاچ ناشی از چه مواردی است از مهم ترین راه‌ حل‌های کاربردی برای رفع کار نکردن تاچ گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ریستارت کردن گوشی

اولین مرحله در هنگام مواجه شدن با کار نکردن تاچ یا عملکرد ضعیف آن این است که گوشی را خاموش و روشن کنید یا آن را ریستارت کنید، برای انجام ریستارت در گوشی‌های مختلف باید دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا یا زیاد کردن صدا را همزمان با هم بفشارید تا ریستارت صورت گیرد، ریستارت کردن در بعضی موارد جوابگو خواهد بود و ممکن است مشکل تاچ گوشی را حداقل برای مدت کوتاهی رفع کند.

کار نکردن صفحه گوشی

روش های برطرف کردن مشکل کار نکردن تاچ گوشی

در ادامه روش‌های برطرف کردن ایراد صفحه لمسی را بررسی خواهیم کرد. بسته به شرایطی که گوشی شما دارد ممکن است راه‌حل‌های مختلفی برای برطرف کردن مشکل خراب شدن تاچ اسکرین نیاز داشته باشد.

همه چیز در مورد مشخصات گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس

1. گوشی خود را ری استارت کنید

شاید ساده بنظر برسد، اما در بسیاری از موارد راه‌اندازی مجدد و یا به اصطلاح ری استارت کردن دستگاه، کمک بسیاری به کارایی صحیح گوشی و علی‌الخصوص حل مشکل خراب شدن تاچ اسکرین گوشی خواهد کرد. فراموش نکنید که به دلیل اینکه صفحه نمایش شما کار نمی‌کند نمی‌توانید این کار را از طریق روش‌های قدیمی انجام دهید. بنابراین اگر می‌توانید باتری گوشی خود را خارج کرده و مجدد آن را جایگذاری کنید و سپس دستگاه خود را روشن کنید.

2. برای حل مشکل از کار افتادن لمس موبایل صفحه تاچ گوشی را تمیز کنید

با یک پارچه تمیز و مرطوب صفحه تاچ گوشی خود را تمیز کنید. در بعضی از موارد صفحه نمایش کثیف و جمع شدن گرد و غبار می‌تواند علت کار نکردن صفحه لمسی گوشی باشد. البته قبل از انجام اینکار حتما دستانتان را شستشو دهید تا گرد و خاک به نمایشگر منتقل نشود.

اگر چه طبق باور عموم مردم محافظ صفحه نمایش به جهت جلوگیری از آسیب مستقیم به آن است، اما در تعداد بسیار کمی از موارد اگر محافظ تاچ گوشی شما بسیار ضخیم باشد یا اگر خیلی کثیف شود، حساسیت تاچ گوشی هم پایین می‌آید و منجر به کار نکردن تاچ اسکرین خواهد شد.

3. کار نکردن تاچ گوشی در اثر آبخوردگی

از جمله دلایل مشکل تاچ گوشی می‌توان به مواردی نظیر آبخوردگی گوشی اشاره کرد. بسیاری از کاربران ممکن است با مشکل کار نکردن تاچ گوشی در اثر آبخوردگی مواجه شوند. که در این حالت عملکرد دستگاه کند یا به طور کلی مختل خواهد شد.

اگر گوشی شما خیس شده است، فورا آن را خاموش کنید و منتظر بمانید تا دستگاه خشک شود. راه‌های زیادی جهت خشک کردن گوشی‌های اندروید و آیفون که به دلیل آبخوردگی صفحه تاچ آنها مشکل پیدا کرده است وجود دارد.

از جمله خاموش کردن گوشی، قرار دادن گوشی در جای خشک، جدا کردن محافظ صفحه، خارج کردن سیمکارت و کارت حافظه بلافاصله پس از آبخوردگی، خشک کردن گوشی با یک پارچه خشک و در معرض باد سشوار قرار ندادن. اما بهترین راه برای خشک کردن گوشی، قراردادن آن در یک کیسه برنج است.

4. مشکل کار نکردن تاچ گوشی بر اثر ضربه

در صورتی که به‌تازگی به گوشی ضربه وارد آمده به احتمال فراوان علت کار نکردن تاچ گوشی همان ضربه است. ضربات بسته به شدتی که دارند می‌توانند به قطعات داخلی گوشی آسیب وارد کنند و منجر به از کار افتادن تاچ یا لمس شوند. در این صورت چاره‌ای به جز مراجعه به یک تعمیرکار ندارید.

کار نکردن صفحه گوشی

5. به آرامی بر گوشه های تلفن همراه ضربه بزنید

هنگامی که کارایی گوشی شما به دلیل ضربه وارده دچار اختلال شده و با مشکل از کار افتادن تاچ گوشی مواجه شده باشید، ممکن است از کار افتادن لمس گوشی، ناشی از مشکل قطعی رابط دیجیتالی دستگاه باشد. در این حالت، ضربه زدن به آرامی بر روی هر گوشه تلفن ممکن است باعث اتصال مجدد آن بشود. اگر این راه‌حل نیز کارساز نبود به ناچار باید قطعات گوشی از هم جدا گردد تا مشکل آن به طور تخصصی حل شود.

6. سیمکارت، کارت حافظه و لوازم جانبی را خارج کنید

لازم به ذکر است که در مواقع بسیار کمی ممکن است دلیل کار نکردن تاچ گوشی ناشی از اختلال در این موارد باشد. اما گاهی اوقات سیمکارت، کارت حافظه و لوازم جانبی نظیر USB ممکن است در روند کارکرد صفحه تاچ گوشی مشکل ایجاد کنند و یا کارکرد آن کند شود. بنابراین توصیه می‌شود پس از خاموش و روشن کردن گوشی اقدام به جدا کردن سیمکارت، کارت حافظه و… کنید و مجدد آنها را جایگذاری کنید تا ببینید به درستی کار می‌کند یا خیر.

7. از نرم افزار تست صفحه نمایش استفاده کنید

Display Tester از جمله نرم‌افزارهای کاربردی گوشی محسوب می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت تشخیص مشکل اعم از پیکسل‌های سوخته و سوختن صفحه نمایش OLED و هر گونه اختلال در آن، بلافاصله صاحب دستگاه را از وجود مشکل آگاه می‌کند. توصیه می‌شود ابتدا هنگامی که این اپلیکیشن را راه‌اندازی کردید، به قسمت Tests رفته و و صفحه تاچ گوشی خود را از لحاظ‌های مختلف بررسی کنید.

اگر گوشی به اطلاع شما رساند که تاچ مشکلی ندارد، پس قطعا علت هنگ کردن تاچ موبایل، از یکی از برنامه‌هایی است که به تازگی نصب کردید. علاوه بر این می‌توانید از طریق بوت کردن گوشی در حالت سیف مود، بدون نصب برنامه دیسپلی تستر هم اینکار را انجام دهید.

8. حالت ایمن گوشی (Safe Mode) را برای حل مشکل کار نکردن تاچ گوشی فعال کنید

جهت برطرف کردن ایراد از کار افتادن صفحه ی لمس گوشی ، ابتدا گوشی خود را در حالت Safe mode قرار دهید. علت هنگ کردن تاچ موبایل می‌تواند فایل‌ها یا برنامه‌هایی باشد که معمولا به دلیل حجم بالا کارکرد گوشی را کند کرده و در نهایت باعث عدم پاسخگویی دستگاه می‌شوند.

کار نکردن صفحه گوشی

وقتی این حالت را فعال کنید به طور اتومات گوشی شما برنامه‌های اضافی دیگر را بارگیری نخواهد کرد و صرفا از برنامه‌های اصلی گوشی استفاده خواهد شد. می‌توان گفت این شبیه به حالتی است که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانده‌اید. اگر پس از فعال کردن این حالت مشکل از کار افتادن لمس موبایل حل شد، مطمئن شوید که مشکل از اپلیکیشن‌ها و فایل‌هایی بوده است که اخیرا بارگیری کرده‌اید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

17 دی 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *