افتتاح حساب ترکیه
پیدا کردن گوشی گم شده

زمانیکه گوشی موبایل یا تبلت شما گم شده و یا به سرقت می رود، اولین سوالی که احتمالا به ذهن شما می رسد نحوه پیدا کردن گوشی است. برای پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی راهکارهایی وجود دارد که در این مطب از گروه تکنولوژی شادمگ می خوانید.

پیدا کردن گوشی گم شده اندروید

در پیدا کردن گوشی اندروید رایج ترین روش، ردیابی گوشی اندروید از طریق جیمیل و قابلیت “دستگاهم را پیدا کن” می باشد. برای پیدا کردن گوشی با جیمیل شرایطی را باید از قبل پیش بینی کرده باشید. این شرایط شامل: فعال کردن جیمیل روی گوشی اندرویدی، فعال کردن دسترسی به اینترنت و فعال کردن مکان یابی گوشی می‌باشد.

پیدا کردن گوشی گم شده

پیدا کردن گوشی گم شده اپل

برای پیدا کردن گوشی آیفون می توانید از قابلیت مهمی که این پلتفرم در اختیار شما قرار داده است بهره مند شوید. از طریق قابلیت Find My iPhone به معنی ” آیفون من را پیدا کن!” شما می توانید گوشی آیفون خود را پیدا کنید. در کنار این قابلیت کاربردی می توانید در صورتیکه گوشی شما هنوز به اینترنت متصل باشد، برای گوشی خود پیام ارسال کنید و یا اطلاعات خود را جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از راه دور پاک نمایید.

پیدا کردن گوشی گم شده خاموش

شاید شما هم یکی از مالباختگان گوشی های هوشمند باشید که به تازگی سارقین آن را دزدیده اند، و حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که با توجه به این مساله که سارقین بعد از سرقت گوشی را خاموش می کنند، آیا پیدا کردن و ردیابی گوشی خاموش امکان پذیر است؟

روش‌های “پیدا کردن گوشی” از طریق IMEI

روش هایی که در ادامه ذکر می شوند، روش هایی هستند که برای پیدا کردن گوشی از شماره IMEI آن استفاده می کنند:

۱- پیدا کردن گوشی همراه اول

جهت پیدا کردن گوشی مفقودی یا دزدیده شده خود از طریق اپرتور همراه اول می توانید، از سرویس هایی که این اپراتور بدین منظور ارایه داده است استفاده نمایید. برای استفاده از این سرویس ابتدا باید برای سوازاندن سیم کارت فعال روی گوشی اقدام نمایید. سپس شماره IMEI گوشی که بر روی جعبه گوشی مندرج شده را از طریق خطوط همراه اول، با یکی از روش های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی همراه اول را فعال نمایید.

ارسال شماره IMEI گوشی از طریق شماره گیری کد # شماره سریال *۲۱۴۱* ۱۱۱*
از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱
سامانه ردیابی گوشی همراه اول تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می پردازد و در پایان نتیجه را به اطلاع مشترک می رساند. در صورت عدم موفقیت، مشترک باید برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام کند.

روش های ساده برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل و بدون کابل

پیدا کردن گوشی گم شده

۲- پیدا کردن گوشی ایرانسل

اپراتور ایرانسل سامانه پیامکی #۶۱۰۱* را جهت ردیابی گوشی های مفقودی/ سرقتی در اختیار مشترکان قرار داده است.
جهت پیدا کردن گوشی مفقودی/مسروقه خود از طریق این سامانه باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا درخواست مسدودی یا سوزاندن سیم کارت فعال روی گوشی گمشده یا دزدیده شده را به اپراتور خود بدهید.

۲- ۵ روز پس از مسدود شدن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری نمایید. نتیجه ردیابی پس از ۴۸ ساعت برای شما ارسال خواهد شد.

۳- در صورت مثبت بودن نتیجه ردیابی، شما می توانید سایر مراحل را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید و در صورتی که نتیجه ردیابی شما منفی بود، باید حداقل ۵ روز پس از دریافت پیامک اول مجدداً درخواست ردیابی خود را ثبت کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب نحوه ردیابی گوشی سرقتی توسط اپراتور ایرانسل را مطالعه کنید.

۳- پیدا کردن گوشی رایتل

برای پیدا کردن گوشی ­های سرقتی یا گمشده از طریق اپراتور رایتل، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ابتدا نسبت به مسدود کردن سیم‌کارت اقدام نمایید.

پیدا کردن گوشی گم شده
۲- شماره IMEI دستگاه خود را به سرشماره ۶۱۰۱ پیامک کنید.

 

پس از ثبت موفق شماره سریال از شما درخواست می‌شود تا در صورتی‌که در زمان مفقودی دستگاه از سیم‌کارت رایتل استفاده می‌کردید شماره‌ آن را ارسال و در غیر اینصورت، عدد ۰ را ارسال فرمایید.

سپس باید یکی از بازه‌های زمانی اشاره شده در زیر را جهت ردیابی دستگاه خود انتخاب کنید:

۱: از ۱۰ روز گذشته تا ابتدای روز جاری (هزینه ۱۰۰۰ ریال)
۲: از ابتدای روز جاری تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۰،۰۰۰ریال)
۳: از ۱۰ روز گذشته تا ۱۰ روز آینده (هزینه ۱۱،۰۰۰ ریال)

توجه با ارسال عدد ۱ نتیجه ردیابی بعد از ۲۴ ساعت برای شما ارسال خواهد شد. در صورتی‌که عدد ۲ یا ۳ را انتخاب کنید در هر زمان که نتیجه ردیابی مثبت باشد، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد و در صورت منفی بودن حداکثر بعد از ۱۰ روز پاسخ اعلام می‌شود.

۵- بعد از کسر هزینه، درخواست شما جهت ردیابی در سیستم ثبت خواهد شد.

روش هایی برای پیدا کردن گوشی تلفن همراه

پیدا کردن گوشی گم شده با جیمیل و برنامه “دستگاهم را پیدا کن” یا Find My Device

ویژگی “دستگاهم را پیدا کن” یکی از روش ­هایی است که می ­تواند در پیدا کردن گوشی، قفل کردن و یا پاک کردن اطلاعات گوشی، تبلت یا ساعت اندرویدی به شما کمک کند.

پیدا کردن گوشی گم شده

قابلیت “دستگاهم را پیدا کن” از طریق اکانت گوگل در دسترس می­ باشد. برای استفاده از این روش می بایست شرایط زیر برقرار باشد:

“حساب کاربری گوگل (Gmail) “را به دستگاه خود اضافه کرده باشید.
دستگاه شما “روشن” باشد.
دستگاه شما به “اینترنت” متصل باشد.
قابلیت “مکان­ یابی” روشن باشد.
قابلیت «دستگاهم را پیدا کن» یا “Find My Device” فعال باشد.
برای آموزش کامل ردیابی گوشی از طریق جیمیل | دستگاهم را پیدا کن کلیک کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از روش های ردیابی و پیگیری موقعیت مکانی گوشی به منزله پیدا شدن ۱۰۰% گوشی و دستگاه گم شده یا سرقتی شما نیست اما تحت شرایطی این روش ها هم می توانند موثر واقع شوند. برای ردیابی قانونی گوشی می توانید به سامانه همیاب۲۴ مراجعه کنید.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون در اسفند 1402

پیدا کردن گوشی گم شده

پیدا کردن گوشی گم شده از طریق اپراتورهای مخابراتی

اپراتورهای تلفن همراه برای پیدا کردن گوشی های گم شده یا به سرقت رفته خدماتی را ارائه می کنند.

مشترکین همراه اول پس از سوزاندن سیم کارت فعال روی گوشی سرقتی می‌توانند، شماره IMEI گوشی که بر روی جعبه گوشی مندرج شده را از طریق خطوط همراه اول، با یکی از روش های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال کنند.

ارسال شماره سریال گوشی از طریق شماره گیری کد #۲۱۴۱*۱۱۱*
از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱

پیدا کردن گوشی گم شده

مشترکین ایرانسل ابتدا باید درخواست مسدودی یا سوزاندن سیم کارت فعال روی گوشی گمشده یا دزدیده شده را به اپراتور خود بدهند. سپس ۵ روز پس از مسدود شدن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری نمایید.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این باره مطلب نحوه ردیابی گوشی سرقتی توسط اپراتور ایرانسل را بخوانید.

مشترکین رایتل برای پیدا کردن گوشی سرقتی یا گمشده خود، می توانند مراحل زیر را دنبال کنند:

۱- جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ابتدا نسبت به مسدود کردن سیم‌کارت اقدام نمایید.

پیدا کردن گوشی گم شده
۲- شماره IMEI دستگاه خود را به سرشماره ۶۱۰۱ پیامک کنید.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این باره مطلب نحوه ردیابی گوشی سرقتی توسط اپراتور رایتل را بخوانید.

​پیدا کردن گوشی​ از طریق سامانه کشوری همیاب۲۴

سامانه همیاب۲۴ از طریق همکاری با دادگستری ها، کلانتری ها، بازرسی های مرزی و اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور به سرعت و از راه قانونی گوشی گمشده یا سرقت شده شما را ردیابی می کند.

جهت فعال شدن فرآیند ردیابی گوشی، شماره IMEI گوشی را در سامانه کشوری همیاب۲۴ ثبت نمایید تا ردیابی گوشی گمشده یا سرقتی شما فعال گردد. از این طریق علاوه بر ردیابی گوشی شما در اپراتورهای مخابراتی، با اطلاع رسانی کشوری از خرید و فروش و خارج شدن گوشی از مرزهای کشور جلوگیری می شود، بین تمام کالاهای پیدا شده سراسر کشور، کلانتری ها و بازرسی های مرزی جستجو شده و به شما اطلاع داده می شود.

مسدود سازی سیمکارت

برای مسدود کردن سیمکارت راه‌های مختلفی پیش روی شماست، می‌توانید به دفاتر خدمات ارتباطی یا نمایندگی اپراتور مورد نظرتان مراجعه کنید، همچنین می‌توانید با پشتیبانی اپراتور تماس بگیرید و درخواست مسدودی را ثبت کنید. شماره، پشتیبانی اپراتور همراه اول 9990، ایرانسل 700 و رایتل شماره 200 است

کد دستوری ردیابی گوشی

بعد از مسدود سازی می‌توانید از طریق کد IMEI گوشی و اپراتور سیمکارت‌تان، گوشی را ردیابی کنید.

پیدا کردن گوشی گم شده

برای اینکار باید سیمکارت‌تان از قبل مسدود شده باشد. برای پیدا کردن گوشی نیز هر اپراتور کد دستوری مخصوص به خود را دارد. البته بهترین راه آن است که با پشتیبانی اپراتور موضوع ردیابی گوشی را مطرح سازید، اما اگر نخواستید، با گرفتن کد‌های دستوری زیر می‌توانید جهت ردیابی گوشی توسط اپراتور اقدام کنید.

  • کد دستوری همراه اول برای ردیابی گوشی #سریال گوشی*111*2141* یا #سریال گوشی*10*2141*
  • کد دستوری ایرانسل برای ردیابی گوشی #6101*
  • دارندگان رایتل باید کد IMEI گوشی را به شماره 6101 ارسال کنند
کم کردن حجم عکس در کامپیوتر و گوشی به روشی ساده

ردیابی گوشی از طریق اپراتور به چند روز زمان نیاز دارد و سپس اطلاعات مورد نیاز از طریق sms برای‌تان ارسال می‌شود که با آن می‌توانید از طریق مراجع قضایی، نسبت به تنظیم شکایت برای پیدا کردن گوشی خود اقدام کنید.

اما راه حل دیگری نیز وجود دارد، سیستم عامل‌های اندروید و iOS قابلیت ردیابی گوشی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند، این قابلیت در آیفون Find my Phone و در گوشی‌های اندرویدی Find My Device نام دارد که باید از قبل روی گوشی‌تان فعال شده باشد.

پیدا کردن گوشی گم شده

قابلیت Find My Device در اندروید

به این منظور، اندرویدی‌ها باید از منوی تنظیمات، گزینه Google، بخش Security، گزینه Find My Device را فعال کنند. همچنین باید اینترنت و موقعیت مکانی گوشی نیز فعال باشد. اگر این اقدامات و گزینه‌ها را از قبل بر روی گوشی‌تان فعال کرده‌اید، حالا برای پیدا کردن گوشی باید وارد سایت android.com بشوید و به قسمت Find مراجعه کنید.

در این قسمت باید با اکانت گوگل خود سینک شوید، سپس محل دقیق گوشی به شما نشان داده می‌شود. در همین صفحه می‌توانید گوشی را قفل کنید، صدای آلارم آن را روشن کنید و یا یک پیام برای فردی که آن را دزدیده یا ممکن است آن را پیدا کند، ارسال نمایید.

قابلیت Find My Phone در iOS

دارندگان گوشی‌های آیفون نیز باید از قسمت تنظیمات، آی‌دی را انتخاب کنند و از منو ظاهر شده گزینه Find My را بزنند. سپس Share Location را فعال و مجددا Find My Phone را انتخاب کنند. در این بخش نیز گزینه‌های Find My Phone و Send Las Location باید فعال شوند.

این گزینه‌هایی است که باید قبل از گم کردن تلفن همراه فعال کرده باشید، برای استفاده از قابلیت Find My Phone در iOS نیز باید اینترنت و GPS گوشی فعال باشد، در غیر این صورت حتی در صورت فعال بودن هر دو گزینه، گوشی پیدا نمی‌شود.

دارندگان آیفون باید وارد سایت icloud.com شوند، از قسمت Find به اپل آی‌دی خود وارد شوند تا بتوانند موقعیت مکانی گوشی را مشاهده کنند. در همین صفحه قابلیت به صدا در آوردن صدای آلارم، پاک کردن اطلاعات گوشی و قفل کردن گوشی نیز وجود دارد. در این سایت حتی اگر گوشی خاموش باشد، زمانی که روشن شده و به اینترنت متصل شود، گزینه‌های فعال شده بر روی آن اعمال خواهد شد.

پیدا کردن گوشی گم شده

اما مورد آخر که در صورت دزدیده شدن گوشی‌تان باید حتما و سریعا انجام دهید، مراجعه به آگاهی و تشکیل پرونده است، با این کار نیز شانس زیادی برای دستگیری دزد و بازگشت گوشی شما وجود دارد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

1 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *