افتتاح حساب ترکیه
بهترین گوشی تاشو بازار

پس از گذشت چند سال از عرضه جدیدترین گوشی های تاشو بازار اما اقبال مردم به سمت بهترین گوشی تاشو بازار کم نشده است. در این مقاله با گروه تکنولوژی شادمگ همراه باشید تا بهترین گوشی های تاشو موجود در بازار را بررسی کنیم.

گوشی تاشو

فناوری ساخت گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و یکی از نتایج این پیشرفت، عرضه گوشی تاشو بوده است. تب گوشی تاشو چند سالیست که شرکت‌های کوچک و بزرگ دنیای موبایل را درگیر کرده و اکثر آنها توانسته‌اند حداقل یک گوشی تاشو را معرفی کنند.

بهترین گوشی تاشو بازار

بعضی از این مدل‌ها به بازار راه یافته‌اند و بعضی دیگر فقط در حد نمونه باقی مانده‌اند. اگر شما هم به هر دلیلی قصد خرید یکی از این محصولات را داید، در این مطلب با بهترین گوشی تاشو و دیگر مدل‌های موجود در بازار ایران و جهان آشنا می‌شوید.

گوشی‌های تاشو گزینه‌های متفاوت و جذابی برای بسیاری از کاربران محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی دارند، چون طراحی متفاوت و منحصربه‌فرد این محصولات، نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند. با این حال باید توجه کنید که فناوری‌های پیشرفته که در این محصولات به‌کار رفته، قیمت آنها را نیز بسیار بالا می‌برد. در حال حاضر گوشی‌های تاشو قیمت بسیار بالاتری نسبت به یک گوشی معمولی با سخت‌افزار مشابه دارند یا نسبت به گوشی‌های هم‌قیمت، قابلیت‌های کمتری را ارائه می‌دهند.

دلایل استفاده از گوشی تاشو چیست ؟

شاید یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از گوشی های تاشو ، سادگی و کوچک بودن آن ها باشد. پیوند خوردن تکنولوژی با نسل های قبلی (پدران و مادران ما) که کمتر حوصله سر و کله زدن با امکانات پیشرفته گوی های پیشرفته را دارند ، باعث شده است که هنوز هم نسل های قبل از ما علاقمند به استفاده از گوشی های موبایل ساده باشند که بتواند کار آنها (تماس گرفتن و پاسخ دادن به تماس) را راه بیندازد.

بهترین گوشی تاشو بازار

معمولا سازندگان گوشی های تاشو به ارزان بودن آن نیز توجه می کنند. چرا که استفاده کنندگان از این گوشی ها به علت استفاده از این مدل گوشی برای شماره دوم خود ، معمولا به دنبال قیمت پایین و مناسب هستند. بنابراین به جز برخی مدل ها ، معمولا امکانات گسترده و وسیعی برای گوشی های تاشو طراحی نمی شود.

با توجه به اینکه این گوشی ها برای پاسخ دادن به تماس فقط نیاز به باز کردن درب گوشی هستند ، گزینه بسیار مناسبی برای افراد کهنسال و یک نسل عقب تر از فناوری های فعلی هستند.

بهترین گوشی تاشو جهان چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین گوشی لمسی تاشو دنیا چیست؟ انتخاب بهترین گوشی تاشو بازار با توجه به این که برندهای معروف هر روز در این زمینه پیشرفت می‌کنند و هرکدام یک ویژگی خاص دارند، بسیار دشوارست و شاید بهتر باشد در ابتدا بهترین گوشی های تاشو را جداگانه بررسی کنیم، اما در نظر داشته باشید که بی‌شک گوشی تاشو سامسونگ “ZFOLD3” و “Xiaomi Mi Mix Fold”در جهان حرف اول را می‌زنند.

بهترین گوشی تاشو بازار

البته این نکته را هم فراموش نکنید که قیمت گوشی تاشو سامسونگ به مراتب بالاتر از برندهای دیگر است.

ویوو X Fold

ویوو X Fold را به جرأت می‌توان بهترین گوشی تاشو در دنیای موبایل دانست. این گوشی یک پکیج کامل را ارائه می‌دهد و تقریبا نقصی در آن نمی‌یابید. به همین دلیل ویوو X Fold حداقل روی کاغذ می‌تواند تمام رقبای پیش روی خود را کنار بزند و تبدیل به بهترین گزینه موجود شود. البته قیمت این گوشی تاشو چندان کم نیست و در چین با قیمت پایه معادل حدود ۱۹۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

بهترین گوشی تاشو بازار

ترا‌شه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در این گوشی از پس هر کاری بر می‌آید. سیستم دوربین اصلی ویوو X Fold در نوع خود پیشرفته‌ترین است و از ترکیب متنوع و به‌روزی استفاده می‌کند. همچنین نمایشگر داخلی ۸.۰۳ اینچی این گوشی به لطف فناوری LTPO، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی متغیر را در اختیار شما می‌گذارد. قابلیت پشتیبانی از قلم نیز در ویوو X Fold موجود است.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خفن / پادشاه اندروید را بیشتر بشناسید

برخلاف سامسونگ، ویوو خساست به خرج نداده است؛ گوشی تاشوی این کمپانی نه تنها از شارژر ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند، بلکه این شارژر در جعبه آن قرار داده شده که اقدام تحسین برانگیزی محسوب می‌شود. این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند. در کل می‌توان این دستگاه را پادشاه تمام گوشی‌های تاشوی ارائه شده دانست.

آنر Magic V

آنر مجیک V و ویوو X Fold رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و همین اتفاق باعث شده تا بازار گوشی‌های تاشوی پرمیوم در چین داغ‌تر از همیشه باشد. البته ویوو X Fold در کل ویژگی‌های بهتری دارد، اما قیمت آنر Magic V کمی ارزان‌تر است. در نتیجه اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای بیشتر از این را بپردازید آنر مجیک V هم یک انتخاب‌ عالی خواهد بود.

بهترین گوشی تاشو بازار

این گوشی تاشو آنر از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 به همراه 12 گیگابایت رم می‌تواند عملکرد بی‌نقصی را در انواع برنامه‌ها و بازی‌ها از خود به نمایش بگذارد. سیستم دوربین اصلی و سلفی این گوشی نیز در رده گوشی‌های تاشو فوق‌العاده است و بی‌شک شما را راضی می‌کند. مشکلی در پشتیبانی از سرویس‌های گوگل نیز در آنر Magic V وجود ندارد.

مسئله اصلی این گوشی مربوط به نرخ رفرش نمایشگر داخلی آن است؛ جایی که انتظار داشتیم به جای نمایشگر 90 هرتزی، از نمایشگر 120 هرتزی با نرخ رفرش متغیر استفاده شود. با این حال آنر سعی کرده تا جای ممکن جلوی افزایش قیمت را بگیرد و شاید این نقص به چشم بسیاری از کاربران بی‌اهمیت باشد.

اوپو Find N

متفاوت‌ترین مشخصه‌ای که اوپو Find N ارائه می‌دهد، طراحی کم‌نقص آن در رده گوشی‌های تاشو است. این دستگاه کم‌ترین میزان چروک روی نمایشگر را نسبت به دیگر رقبای خود دارد و حداقل مزاحمت را حین کار کردن با نمایشگر داخلی برای شما ایجاد می‌کند. ابعاد اوپو فایند N کوچک‌تر از دیگر نمونه‌هاست، ظاهر زیبایی دارد و رنگ‌بندی متنوع به جذابیت‌های آن می‌افزاید.

بهترین گوشی تاشو بازار

این گوشی باز هم قیمت پایین‌تری نسبت به دو نمونه قبلی دارد. تراشه به‌کار گرفته شده در آن، اسنپدراگون 888 است که در گران‌ترین نسخه این گوشی، توسط ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. دوربین اصلی و دوربین‌های سلفی اوپو Find N کیفیت بالایی دارند و می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

با وجود استفاده از تراشه پرمصرف اسنپدراگون 888، شارژدهی این گوشی به لطف باتری 4500 میلی‌آمپر‌ساعتی استفاده شده در آن بالاست. شارژر ۳۳ واتی نیز می‌تواند آن را در حدود ۱ ساعت به طور کامل شارژ کند.

بهترین گوشی های تاشو در ایران

در سال ۲۰۲۰ چندین مدل گوشی تاشو در بازار عرضه شد که توجه زیادی را به خود جلب کردند. در این بین، دو مدل موبایل تاشو سامسونگ یعنی “Zflip 5G” و “ZFold2” محبوبیتی فراتر از تصور پیدا کردند که در ادامه به آن‌ها و چند مدل دیگر از بهترین گوشی های تاشو موجود در بازار اشاره خواهیم کرد. هرچند هنوز هم قیمت گوشی سامسونگ تاشو می‌تواند مانع بزرگی برای خرید آن‌ها باشد.

بهترین گوشی تاشو سامسونگ

Galaxy Z Fold3 5G

ین مدل را می‌توان جدیدترین گوشی سامسونگ تاشو معرفی شده در سال ۲۰۲۱ نامید که از قابلیت ۵G نیز برخوردارست و برخی معتقدند این مدل بهترین گوشی موبایل تاشو امسال خواهد بود. کیفیت ساخت بالای این گوشی نظر هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند. در ساخت این سامسونگ تاشو جدید از فریم آلومینیومی و پنل پشتی شیشه‌ای استفاده شده و با گوریلاگلس ویکتس هم محافظت می‌شود.

این سامسونگ جدید تاشو در مقابل آب مقاومست و با یکی از قوی‌ترین تراشه‌های ساخته شده توسط شرکت آمریکایی کوالکام یعنی Snapdragon 888 5G عرضه شده است.

بهترین گوشی تاشو بازار

این گوشی جدید سامسونگ تاشو نه تنها قدرتی بی‌نظیر داشته، بلکه مصرف شارژ آن نیز بسیار بهینه است. نمایشگر ۷.۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X کیفیتی فرای تصور را برای شما به ارمغان می‌آورد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن، وب گردی، بازی کردن و کار با گوشی را به لذت‌بخش‌ترین کار ممکن برای شما تبدیل می‌کند.

دوربین ۳گانه ۱۲ مگاپیکسلی و باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری از دیگر مشخصات بارز این گوشی سامسونگ تاشو جدید به حساب می‌آید. این گوشی سامسونگ تاشو جدید قیمت ۱۵۰۰دلاری در بازار جهانی دارد.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان

Galaxy Z Flip3

یکی از پرسروصداترین گوشی های تاشو سامسونگ که در فوریه ۲۰۲۰ معرفی شد. در ساخت این مدل فوق‌العاده خوش ساخت از فریم آلومینیومی و پنل پشتی گوریلاگلس ۶ استفاده شده است. نمایشگر این گوشی تاشو سامسونگ هنگام باز شدن به ۶.۷ اینچ می‌رسد و از نوع Dynamic AMOLED بوده که گویای کیفیت فوق‌العاده آن است.

بهترین گوشی تاشو بازار

از دیگر امکانات این گوشی تاشوی سامسونگ می‌توان به تراشه Snapdragon 855+ اشاره کرد که فناوری ساخت ۷ نانومتری آن باعث مصرف بهینه باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری این گوشی می‌شود.

Galaxy Z Fold2

یکی دیگر از گوشی های تاشوی سامسونگ در سال ۲۰۲۰ که مشخصات بسیار خوبی دارد و برای طرفداران گوشی‌های فولد می‌تواند جذاب باشد. این گوشی ۲۸۲ گرمی از شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده است. نمایشگر ۷.۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X این گوشی یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگرهای ساخته شده توسط این کمپانیست که نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن، پیمایش، وب گردی و بازی کردن را برای شما لذت بخش می‌کند. ناگفته نماند قیمت گوشی تاشوی سامسونگ Zfold2 در بازار جهانی حدود ۱۰۰۰دلار است.

بهترین گوشی تاشو بازار

چیپست این گوشی تاشو سامسونگ Snapdragon 865 5G قدرت بسیار بالایی را برای این مدل تأمین کرده و بازی کردن با آن را امکانپذیر می‌کند. دوربین سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی به همراه باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری، مشخصات این سامسونگ تاشو را تکمیل می‌کنند.

بهترین گوشی تاشو برندهای معروف

سال ۲۰۲۱ برای گوشی‌های تاشو سال پیشرفت محسوب می‌شود و کم‌کم همه‌ی برندها یک مدل از گوشی های تاشو را به بازار عرضه می‌کنند تا در این بخش جذاب نیز از رقبای خود عقب نمانند. در ادامه به چند مدل از معروف‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. البته قیمت گوشی های تاشو سامسونگ در حال حاضر بسیار زیاد است و شاید شما را برای خرید دو دل کند.

بهترین گوشی تاشو شیائومی

Xiaomi Mi Mix Fold

اولین گوشی تاشو شرکت شیائومی که با مشخصاتی فوق‌العاده ظاهر شده و شاید بهترین گوشی تاشو ۲۰۲۱ لقب بگیرد. این گوشی خوش‌ساخت در دو نسخه با پنل پشتی از جنس گوریلاگلس ۵ و یا سرامیکی عرضه شده که هر دو از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند.

بهترین گوشی تاشو بازار

این گوشی که در بین مدل‎های تاشو با توجه به امکاناتی که دارد خوش قیمت محسوب می‌شود، امکانات بی‌نظیری مثل نمایشگر ۸.۰۱ اینچی AMOLED با قابلیت نشان دادن ۱ میلیارد رنگ را داراست. همچنین نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتزی آن به شما در روان اجرا کردن بازی‌ها و وب گردی کمک شایانی می‌کند.

دوربین سه‌گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی، آن را به بهترین گوشی تاشو در زمینه عکاسی تبدیل می‌کند که همچنین از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۸K آن نیز نباید چشم‌پوشی کرد. این مدل شیائومی در پردازنده از تراشه قدرتمند Snapdragon 888 5G استفاده می‌کند که فناوری ساخت ۵ نانومتری آن نوید مصرف شارژی بهینه را می‌دهد.

این گوشی به قدری قدرتمندست که می‌توان از آن به عنوان یک مدل گیمینگ استفاده کرد. همچنین قابلیت اتصال به اینترنت پر سرعت ۵G را هم دارد. باتری این مدل ۵۰۲۰ میلی‌آمپریست که به لطف فست شارژ فوق‌العاده ۶۷ واتی خود، تنها در ۳۷ دقیقه فول شارژ می‌شود.

قیمت گوشی تاشو هواوی در ایران

Huawei Mate Xs

هواوی نیز به جمع سازندگان گوشی تاشو پیوسته و در این زمینه هم بسیار با قدرت عمل کرده است و شاید اغراق نباشد که بگویم بهترین گوشی تاشو موجود در بازار از این برندست. همچنین قیمت گوشی های تاشو هواوی نسبت به امکاناتش منصفانه است. ایکس اس هواوی یکی از بهترین گوشیهای تاشو محسوب می‌شود که سخت افزار و عملکرد بسیار خوبی دارد. این گوشی تاشو ۳۰۰ گرمی نمایشگری بزرگ و ۸ اینچی از جنس OLED دارد که با باز شدن نمایشگر شبیه به یک تبلت می‌شود.

بهترین گوشی تاشو بازار

این مدل با برخورداری از دوربین ۴گانه ۴۰ مگاپیکسلی در کنار تراشه قدرتمند Kirin 990 5G یک گوشی همه‌فن‌حریف محسوب می‌شود. همچنین باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری آن با فست شارژ ۵۵ واتی، تنها در نیم ساعت ۸۵ درصد شارژ می‌شود. لازم به ذکرست این گوشی از قابلیت اتصال ۵G نیز برخوردارست.

Huawei Mate X2

هواوی در سال ۲۰۲۱ هم در زمینه گوشی‌های تاشو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی تاشو هواوی که از قابلیت اتصال ۵G نیز برخوردارست، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر OLED 8 اینچی که علاوه بر رزولوشن و کیفیت بالا در نشان دادن رنگ‌ها، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز دارد، فیلم دیدن، وب گردی و بازی کردن با این گوشی را جذاب‌تر کرده است.

پاک کردن حافظه کش گوشی با روش های ساده

دوربین ۴ گانه ۵۰ مگاپیکسلی، انتخاب‌های متنوعی در عکاسی به شما می‌دهد و این مدل هواوی تاشو را برای عکاسی نیز مناسب می‌سازد.

بهترین گوشی تاشو بازار

قدرت این گوشی هواوی تاشو از تراشه انحصاری و قدرتمند هواوی یعنی Kirin 9000 5G تأمین می‌شود که فناوری ساخت ۵ نانومتری آن، مصرف شارژ را در بهینه‌ترین حالت خود قرار می‌دهد. با وجود چنین چیپست قدرتمندی می‌توان از این گوشی برای اجرای گرافیکی‌ترین بازی‌ها و به عنوان یک دستگاه گیمینگ هم استفاده کرد.

باتری این مدل نیز ۴۵۰۰ میلی‌آمپریست و فست شارژ ۵۵ واتی دارد که بسیار ایده‌آل است. در کل گوشی های تاشو هواوی کیفیت بسیار بالایی دارند.

هواوی پی ۵۰ پاکت

هواوی قرار بود طی سال گذشته این محصول را وارد بازار ایران کند، اما هنوز این امر محقق نشده است. P50 Pocket یک گوشی تاشوی متفاوت به شمار می‌رود، چرا که ویژگی‌های متمایزکننده‌ای دارد و می‌تواند برای برخی از کاربران، جایگزین خوبی برای گلکسی زد فلیپ ۳ باشد، اگرچه قیمت بسیار بالاتری دارد.

بهترین گوشی تاشو بازار

مشابه دو نماینده تاشوی سامسونگ، قلب تپنده این دستگاه نیز اسنپدراگون ۸۸۸ با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است. این گوشی طراحی بسیار زیبایی دارد و در یک نسخه ویژه نیز عرضه می‌شود. البته خبری از استاندارد مقاومت در برابر آب نیست.

سیستم دوربین اصلی سه‌گانه این دستگاه کیفیت خوبی دارد و می‌تواند شما را راضی نگه دارد. همچنین کیفیت نمایشگرهای هواوی پی ۵۰ پاکت رضایت‌بخش است. چروک روی نمایشگر این گوشی کم‌تر از گلکسی زد فلیپ ۳ است و این موضوع مزاحمت کم‌تری برای شما ایجاد می‌کند.

وجود شارژر ۴۰ واتی داخل جعبه نماینده تاشوی هواوی یک ویژگی کم‌نظیر است که به عنوان امتیاز مثبت در برابر رقبای کره‌ای تلقی می‌شود. البته این دستگاه نیز بی ایراد نیست. عدم پشتیبانی از شبکه 5G و سرویس‌های گوگل را می‌توان از مهم‌ترین نقاط ضعف این گوشی برشمرد.

موتورولا ریزر 5G

موتورولا Razr 5G یک گوشی تاشو متعلق به دو سال پیش است. این گوشی تاشو اگرچه نسبت به اولین گوشی تاشو جدید موتورولا یعنی ریزر ۲۰۱۹ به‌مراتب بهتر بود اما در زمان خودش هم حرف خاصی برای گفتن نداشت. همین حالا هم این گوشی در بازار ایران و با قیمت گزاف حدود ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و از این نظر با گلکسی زد فولد ۳ برابری می‌کند.

بهترین گوشی تاشو بازار

از حیث مشخصات فنی، این دستگاه یک میان‌رده محسوب می‌شود. تراشه اسنپدراگون 765G در این گوشی توان زیادی برای اجرای هم‌زمان چندین برنامه ندارد. شارژدهی باتری موتورولا Razr 5G هم چندان زیاد نیست. دیگر ویژگی‌های این دستگاه نیز ضعیف‌تر از رقباست. بنابراین ما خرید موتورولا ریزر 5G را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، مگر این‌که عاشق موتورولا و طراحی نوستالژی این گوشی باشید.

مایکروسافت Surface Duo

مایکروسافت Surafe Duo مدل جدیدی نیست، اما هنوز در بازار ایران حضور دارد. مدتی پیش بررسی این گوشی را در دیجیاتو منتشر کردیم و به‌خوبی با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شدید. این گوشی ابعاد بزرگ‌تری نسبت به هواوی P50 Pocket و گلکسی Z Flip 3 دارد ولی از گلکسی زد فولد 3 کوچک‌تر و به‌مراتب ارزان‌تر است. ویدیوی بررسی این گوشی را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

بهترین گوشی تاشو بازار

بهترین گوشی های تاشو در یک نگاه

  • می میکس فولد (Mi Mix Fold)
  • گلکسی زد فلیپ 3 (Samsung Galaxy Z Flip 3)
  • زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip 5G)
    گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3)
  • زد فولد 2 (Samsung Galaxy Z Fold 2)
  • هواوی میت ایکس اس (Huawei Mate Xs)
  • میت X2 هواوی (Huawei Mate X2)
  • موتورولا ریزر 2020 (Motorola Razr 2020)

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

13 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *