افتتاح حساب ترکیه
از بین بردن خط لبخند

خط لبخند از جمله مشکلاتی است که اشخاص زیادی به دنبال یافتن راهی برای  از بین بردن خط لبخند هستند. تزریق ژل، تزریق بوتاکس و تزریق چربی از جمله روش های رایج در رفع این مشکل به شمار می روند. این روش ها با حذف چین و چروک های اطراف دهان و چشم ها ظاهری جوان و شاداب را به شما می بخشند. گروه زیبایی شادمگ در این خصوص اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما گذاشته است. حتما با ما همراه باشید.

خط خنده چیست و چرا ایجاد می شود ؟

خط خنده یا خط لبخند به چین و چروک هایی گفته می شود که در کناره های دهان و همچنین نزدیک چشم ها ایجاد می گردند. همانطور که از نامش مشخص است، این خطوط در هنگام خندیدن بیشتر خود را نشان می دهند. با وجود آنکه بروز خطوط خنده در بسیاری از افراد شایع است، اما شدت آن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

از بین بردن خط لبخند

خط لبخند به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن سن، نور خورشید و استعمال دخانیات به وجود می آید. البته افزایش سن به تنهایی نیز و بدون دخالت موارد دیگر در این موضوع تاثیرگذار است. با افزایش سن ساختار استخوان های گونه صاف تر شده و پوست این ناحیه شل می شود. علاوه بر این علل، جاذبه زمین نیز سال ها است که به پوست فشار وارد می سازد و موجب کاهش کلاژن و الاستین پوست می گردد. همه این عوامل در بروز چین و چروک، افتادگی پوست و ایجاد خط خنده روی صورت نقش دارند.

تغییر وزن شدید نیز روی این مسئله تاثیرگذار است. کاهش وزن موجب شل شدن پوست به خصوص در ناحیه صورت و گردن می شود. افزایش وزن نیز گونه ها را چاق تر کرده و منجر به ایجاد خطوط لبخند می گردد. خوابیدن به پهلو نیز یکی دیگر از عوامل موثر در عمیق کردن خط های خنده یک سمت یا دو سمت صورت است. البته این موضوع به معنی این نیست که باید حتما به پشت بخوابید. زیرا داشتن یک خواب خوب شبانه نیز برای داشتن پوستی شاداب و سالم ضروری است.

تزریق ژل برای درمان خط خنده

روش‌های متنوعی مانند تزریق بوتاکس خط خنده، تزریق چربی، هایفوتراپی و … برای از بین بردن خط خنده (SmileLine) وجود دارد. یکی از این روش‌ها تزریق ژل برای خط خنده است. اما مسئله اینجا است که تبلیغات منفی و در بعضی مواقع تجربه‌های ناموفق اطرافیان به دلیل تزریق ژل در مراکز نامعتبر باعث ایجاد نگرانی‌هایی در میان مردم شده است. عده‌ای تصور می‌کنند که تزریق ژل می‌تواند به اعصاب آن‌ها آسیب رسانده و بخشی از صورت را به‌طور کامل فلج کند. عده دیگری نیز تصور می‌کنند که ژل‌های تزریق شده در زیر پوست جمع شده و پس از مدتی باعث ایجاد بیماری می‌شوند.

از بین بردن خط لبخند

اما مسئله اصلی اینجا است که این موضوعات تا چه حد صحت دارد؟ آیا حرف‌وحدیث‌های پیرامون مزیت‌ها و معایب و اثرگذاری این روش درست است؟ آیا تزریق ژل برای خط لبخند روش مناسبی است؟ در این مقاله قصد داریم یک‌بار برای همیشه به شک و تردید شما پایان داده و برای این سوالات پاسخ دقیقی ارائه کنیم.

ژل‌های مورداستفاده برای تزریق به خط خنده از نوع پرکننده هستند. بنابراین پس از تزریق ژل نواحی مختلف پوست که چربی خود را از دست داده‌اند پر می‌شوند. همین عامل باعث می‌شود که خطوط و چروک‌های ایجاد شده در این ناحیه از بین رفته و چهره شما همچنان جوان و زیبا بماند. به‌علاوه کسانی که پوست نواحی دور لبشان شل شده یا افتاده است می‌توانند از این روش برای برطرف کردن مشکل ایجاد شده استفاده کنند.

از بین بردن خط لبخند با فیلر

اصطلاح فیلر (filler) در زبان انگلیسی به معنای پرکننده است. به همین دلیل به برخی از نمونه موادی که به منظور پر کردن خطوط خنده یا چین و چروک صورت استفاده می‌شود، فیلر می‌گویند. فیلرها بسیار متنوع هستند و برخلاف باور عموم، چربی‌ها هم نوعی فیلر محسوب می‌شوند. یکی از بهترین روش‌های غیر جراحی رفع خطوط خنده فیلر است. فیلرها بر اساس نوع کارکرد به سه دسته دائمی، نیمه دائمی و موقتی تقسیم بندی می‌شوند.

فیلرهای دائمی

فیلرهای دائمی از آن دسته موادی هستند که در بدن تجزیه نمی‌شوند. این نوع فیلر تا سال‌ها بدون اینکه عوارضی به دنبال داشته باشد، در بدن فرد می‌مانند. این سری از فیلرها از خانواده پلی‌اکریل‌آمید هستند. ژل پاژ با ماندگاری ۸ تا ۱۲ سال در این دسته جای می‌گیرد. هر چند که چند سالی است که از آن دیگر استفاده نمی‌شود، زیرا تنها مزیت آن ماندگاری بالای این فیلر بود. عوارض این ژل مثل جابجایی در صورت باعث شد که به مرور محبوبیت آن کاهش پیدا کند.

فیلرهای نیمه دائمی

نوع دوم فیلرها نیمه دائمی هستند. کلسیم هیدروکسیل آپاتیت یکی از انواع این فیلرها محسوب می‌شود. فیلرهای نیمه دائمی همانطور که از نامشان پیداست، ماندگاری خوبی دارند. این ماندگاری در شرایط مناسب حتی می‌تواند تا ۴ سال هم ماندگاری داشته باشند.

از بین بردن خط لبخند

فیلرهای موقتی

وقتی صحبت از تزریق ژل لب یا پر کردن خطوط صورت و مواردی از این دست می‌شود، پای فیلرهای موقت به میان می‌آید. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که فیلرهای موقت بر پایه آن تهیه می‌شوند و البته نسبت به انواع روش‌های پرکردن صورت بهتر و کم ‌عارضه‌تر است. از این فیلرها نه تنها می‌توان برای پر کردن خطوط لبخند استفاده کرد، بلکه از آن‌ها می‌توان برای کانتور و زاویه‌ سازی صورت، پر کردن نواحی مختلف بدن و رفع گودی زیر چشم نیز استفاده کرد.

مزیت‌ها و معایب تزریق ژل از بین بردن خط لبخند

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تزریق ژل برای خط خنده جوان سازی پوست شما است. با استفاده از این روش می‌توانید چین‌ و چروک عمیق کنار لب را از بین برده و لبخند خود را زیباتر کنید. خوشبختانه این روش عوارض بسیار کمی داشته و پس از انجام عمل نیازی به پانسمان، استراحت یا بستری شدن وجود ندارد. هزینه‌ تزریق ژل خط خنده چندان بالا نیست و شما می‌توانید بدون نگرانی از ایجاد حساسیت یا عوارض بعدی آن را به‌عنوان شیوه‌ای برای جوان‌تر شدن انتخاب کنید.

با تینت مژه چشمانی مسحور کننده و جذاب داشته باشید | این افراد سراغ تینت مژه نروند !

به‌طورکلی اگر تزریق ژل برای خط خنده را در کلینیک معتبر انجام دهید عیبی در آن مشاهده نخواهید کرد. اما اصلی‌ترین معایب آن را می‌توان امکان بروز حساسیت و آلرژی دانست. همچنین ممکن است مقدار ژل تزریق شده در دو طرف صورت یکسان نبوده و حالت نامتقارنی به چهره شما ببخشد. توجه کنید که همه این معایب در صورت انجام تزریق در کلینیک نامعتبر و توسط فرد غیرمتخصص بروز پیدا می‌کند. پس پیش از تزریق به‌اندازه کافی تحقیق کنید.

مزایا تزریق ژل برای درمان خط خنده

  • رفع خطوط عمیق خنده و چین و چروک اطراف لب
  • جوانسازی و شادابی پوست
  • کمک به احیاء و بازسازی پوست
  • پیشگیری از روند پیر شدن پوست
  • هزینه مناسب در مقایسه با روش‌های جراحی

مراحل تزریق ژل

مهم‌ترین مرحله تزریق ژل یافتن کلینیک مناسب و پزشک متخصص و دارای تجربه بالا در زیبایی شناسی چهره شماست. درصورتی‌که در انجام این مرحله دقت کافی را به خرج دهید، نگرانی خاصی درباره مراحل بعدی و عوارض احتمالی وجود ندارد. معاینات اولیه در کلینیک معتبر مشخص می‌کند که نوع و حجم ژل موردنیاز برای برطرف کردن خط خنده چقدر است و چه مراقبت‌هایی باید پیش و پس از تزریق جدی‌تر گرفته شوند.

از بین بردن خط لبخند

پیش از مراجعه به کلینیک در نوبت تعیین شده باید کلیه نکات مطرح شده توسط پزشک را به‌درستی رعایت کرده باشید تا در طی عمل مشکلی برای شما پیش نیاید. ابتدا پزشک محل‌ تزریق را مشخص کرده و آن‌ها را ضدعفونی و بی‌حس می‌کند. در مرحله بعد نیز تزریق ژل با دوز مشخص در محل‌های تزریق انجام می‌شود. عمل تزریق ژل برای خط خنده خیلی طولانی نبوده و نیازی به بستری یا استراحت ندارد. به همین دلیل بلافاصله پس از تزریق می‌توانید از مطب خارج شده و به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

چه عواملی باعث عمیق شدن خط لبخند می‌شوند؟

همه افراد دارای خط لبخند (چینی که از کنار بینی تا دو طرف لب‌ها وجود دارد) هستند، با این حال با بالا رفتن سن به دلیل از دست دادن کلاژن طبیعی پوست، این خطوط قابل مشاهده‌تر می‌شوند. وقتی پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد، نرم‌تر می‌شود و در نتیجه این نوع چین و چروک‌ها عمیق‌تر می‌شوند.

عوامل دیگری نیز مانند نوسانات وزن، به پهلو خوابیدن و سیگار کشیدن می‌توانند منجر به عمیق‌تر شدن خط لبخند شوند که همگی قابل پیشگیری هستند. با این حال در صورت نارضایتی از خطوط به وجود آمده می‌توان از درمان‌های موقتی و بی‌خطری همچون تزریق ژل به خط خنده استفاده کرد.

تزریق ژل به خط خنده چگونه است؟

همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای ژل‌های پرکننده صورت، تزریق ژل به خط خنده است که با بالا رفتن سن عمیق‌تر می‌شود و چهره را پیر‌تر نشان می‌دهد و شادابی را از چهره می‌گیرد. تزریق ژل به خط لبخند با برندهای متفاوتی ممکن است انجام شود که معمولا با توجه به صلاح دید پزشک متخصص انتخاب می‌گردد. یکی از متداول‌ترین ژل‌هایی به این منظور توسط پزشک انتخاب می‌شود فیلرهای دارای مبتنی بر هیالورونیک اسید است. به منظور تزریق این فیلرها مراحل زیر طی خواهد شد:

از بین بردن خط لبخند

پس از یافتن یک پزشک ماهر و آموزش دیده در منطقه‌ای نزدیک به خود که در انجام تزریق ژل خط خنده مجرب است، باید یک جلسه مشاوره را قبل از تزریق در مطب ترتیب دهید. به دلیل ماهیت حداقل میزان تهاجمی، زمان کوتاه تزریق و عدم نیاز به بستری و بیهوشی کامل، می‌توان ژل را در همان روز مشاوره تزریق کرد.
در مرحله اول پزشک اقدام به ضد عفونی کردن ناحیه خط خنده به جهت جلوگیری از ورود میکروب می‌کند و سپس یک داروی بی‌حس کننده موضعی مانند لیدوکائین تزریق می‌کند تا آرامش زیباجو حین تزریق حفظ شود.
در مرحله بعد با استفاده از یک سرنگ با سوزن کوچک و نازک مقدار مشخصی از ژل به آرامی در ناحیه مورد نظز تزریق می‌شود و این پروسه تا زمانی که فرورفتگی خط لبخند با بافت‌های کناری‌اش هم سطح شود ادامه خواهد داشت.
به منظور جلوگیری از تزریق بیش از حد و غیر طبیعی شدن نتیجه، پزشک در حین تزریق ژل پوست زیباجو را به آرامی ماساژ می‌دهد تا از کافی بودن یا نبودن حجم فیلر مطمئن شود.

دلایل ایجاد خط خنده

سالخوردگی و پیری
قرار گیری در معرض نور خورشید
مصرف سیگار
حرکات دینامیک صورت
وضعیت بدن در هنگام خواب

از بین بردن خط لبخند

عوارض جانبی تزریق ژل از بین بردن خط لبخند

اکثر پزشکان تمایل دارند که به جای انجام جراحی‌های زیبایی، تزریق ژل به خط خنده را توصیه کنند زیرا این گزینه درمانی به ندرت خطر عفونت، خونریزی و سایر عوارض جانبی را که عمل جراحی می‌تواند به همراه داشته باشد، ایجاد می‌کند. با این حال مهم است بدانید که تزریق پرکننده‌های پوستی ممکن است عوارض جانبی جزئی ایجاد کنند که معمولاً ظرف چند روز از بین می روند و عبارت هستند از :

  • درد جزئی
  • تورم
  • خارش
  • خونریزی در حد دو یا سه قطره
  • کبودی بسیار کوچک
  • التهاب کم و کوتاه مدت (چند ساعت)
  • تورم بعد از تزریق ژل به خط خنده و درمان آن

در صورتی که بعد از انجام تزریق ژل به صورت هر یک از عوارض گفته شده را مشاهده کردید نگران نشوید؛ زیرا همانطور که گفته شد این عوارض موقتی هستند و مدتی بعد از گذشت تزریق فیلر به صورت فروکش می‌کنند. به طور معمول پزشکان برای جلوگیری از ایجاد این عوارض و یا کاهش شدت آن‌ها برای زیباجو آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند.

اگر هر یک از عوارض گفته شده را مشاهده کردید و بعد از گذشت 3 روز، کاهشی در آن ها ها ندیدید حتما به پزشک خود مراجعه کنید. با توجه به اینکه قرار است تزریق ژل در نقاط حساسی مانند خط لبخند انجام شود، در صورتی که پزشک متخصص و با تجربه‌ای را برای انجام تزریق انتخاب نکرده باشید ممکن است با عوارضی مواجه شوید که بعضا غیر قابل جبران هستند،

تکنیک های فوق العاده خانگی برای زاویه سازی صورت بدون جراحی

از بین بردن خط لبخند

برخی از این عوارض عبارت هستند از:

  • آسیب به رگ خونی
  • شوک آنافیلاکسی
  • سپسیس
  • لخته شدن خون در شریان
  • نکروزه شدن بافت پوست (مرگ بافت)
  • آبسه

بنابراین توصیه می‌شود علاوه بر در نظر گرفتن هزینه به عنوان یکی از معیارهای مهم قبل از انجام تزریق فیلر، حتما در انتخاب پزشک مناسب و یک کلینیک معتبر و خوشنام حساسیت به خرج دهید.

موارد منع تزریق ژل از بین بردن خط لبخند

  • سابقه حساسیت به تخم مرغ
  • عفونت فعال پوستی مثل تب خال
  • دوران بارداری و شیردهی
  • سابقه تشکیل کلوئید در پوست
  • ضعف سیستم ایمنی و سیستم انعقاد خون
  • مصرف داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین و مسکن های غیر استروئیدی از قبیل ایندومتاسین ، آسپرین ، دیکلوفناک و…
  • انجام لیزر درمانی ، میکرودرو ابرژن و لایه برداری شیمیایی ( پیلینگ ) بطور همزمان با تزریق ژل تداخل داشته و غیر مجاز می باشند.

از بین بردن خط لبخند

روش های دیگر برای از بین بردن خط لبخند

فیلرهای پوستی انتخاب هایی غیرتهاجمی برای درمان چین و چروک های عمیق هستند. اگر فیلرها برای دستیابی به نتایج مطلوب به شما کمک نکردند، روش های تهاجمی تری وجود دارند که می توانند در رفع خط های خنده به شما کمک کنند. برخی از این درمان ها عبارتند از:

اندولیفت خط خنده

اندولیفت روشی نوین برای جوانسازی پوست است که امروزه به روش های ترکیبی و جدیدی که پروفسور نیلفروش زاده ابداع کرده اند، در کلینیک جردن انجام می شود. این اقدام هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد، بسیار موثر است و میزان ماندگاری نتایج آن باور نکردنی می باشد.

تزریق چربی

تزریق چربی نیز یکی از روش های تزریق فیلر به خط خنده می باشد که دارای مزایای بسیاری است. در روش تزریق چربی به صورت از چربی بدن خود فرد برای از بین بردن خطوط چهره مخصوصا خطوط خنده استفاده می شود و به همین دلیل هیچ گونه عوارضی نظیر بروز حساسیت را به همراه نخواهد داشت.

رفع خطوط خنده با تزریق فیلر

خط های خنده به چین و چروک هایی گفته می شود که دور دهان و در کنار چشم ها ایجاد می شوند

روش هایی برای جلوگیری از ایجاد خط خنده

سبک زندگی تاثیر زیادی در ایجاد و تشدید خط خنده دارد. قبل از این که به فکر از بین بردن خط خنده باشید، پیشنهاد می کنیم با تغییر چند عادت ساده در برنامه زندگی تان از تشدید این مسئله جلوگیری کنید. در ادامه به بررسی نکاتی برای جلوگیری از ایجاد یا تشدید خطوط خنده می پردازیم.

از بین بردن خط لبخند

1. آب کافی بنوشید!

بی دلیل نیست که می گویند آب مایه حیات است! بدن ما بیش از هر چیزی به آب کافی احتیاج دارد و زمانی که بدن دچار کم آبی می شود، پوست خشک و چروکیده می شود. به همین خاطر کسانی که بدنشان دچار کم آبی است، بیشتر از باقی افراد مستعد ایجاد چین و چروک پوست هستند.

برای جلوگیری از چروک شدن صورت نوشیدن روزانه ۱۰ لیوان آب بنوشید. مصرف قهوه و چای بزرگترین علت کم آبی بدن است چراکه باعث کاهش احساس تشنگی و افزایش ادرار می شود. به همین دلیل برای از بین بردن خنده تا جای ممکن از نوشیدن چای و قهوه خودداری کنید.

2. به اندازه بخوابید!

وقتی شما خواب هستید بافت پوست شما شروع به بازسازی و ترمیم خود می کند. وقتی شما به اندازه کافی نمی خوابید به پوست خود، زمان لازم برای استراحت و بازسازی را نمی دهید. از سوی دیگر خواب کم باعث آزاد شدن کورتیزول در بدن و در نتیجه آسیب رسیدن به پوست می شود.

بنابراین برای از بین بردن خط خنده به میزان خواب تان هم توجه کنید. همچنین کاهش آسیب به مو و پوستتان از روبالشی و رو تشکی ابریشمی استفاده کنید.

3. دخانیات بزرگترین دشمن پوست شماست!

دخانیات برای سلامت بدن شما و از همه مهم‌تر، پوست تان به شدت مضر است. در واقع دخانیات یکی از عوامل مهم چین و چروک صورت و به وجود آمدن خطوط خنده است. سیگار کشیدن باعث از بین رفتن کلاژن پوست می شود و دائما پوست شما را از دستیابی اکسیژن و مواد غذایی محروم می کند.

به همین خاطر بهتر است به جای هر گونه درمانی برای از بین بردن خط لبخند، سیگار یا هر گونه دخانیات دیگر را ترک کنید.

از بین بردن خط لبخند

4. ضد آفتاب با SPF مناسب

پوست برای شادابی و جوانی باید حالت کشسانی داشته باشد، نور خورشید باعث از بین رفتن حالت کشسانی پوست و در نتیجه باعث افتادگی آن و ایجاد چین و چروک می شود.

تا جای ممکن سعی کنید، در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید و حتما هنگام خروج از خانه از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید و هر دو ساعت کرم خود را تمدید کنید. همچنین حتما توجه داشته باشید که بهترین کرم ضدآفتاب مناسب نوع پوست خود را تهیه کنید.

5. استرس خود را کاهش دهید!

بدن شما در هنگام مواجه با استرس شروع به تولید کورتیزول می کند و این هورمون علاوه بر اینکه از بین برنده ارتباط بین سلول ها با یکدیگر است، باعث به وجود آمدن رادیکال های فعال در بدن هم می شود. رادیکال های فعال یکی از مهمترین عوامل پیری پوست هستند و خسارات جبران ناپذیری به پوست شما وارد می کنند.

برای از بین بردن و جلوگیری از خط خنده باید استرس خود را کنترل کنید و از هرگونه استرس و اضطراب دوری کنید. روش های زیادی برای از بین بردن استرس وجود دارد، به عنوان مثال پیاده روی، دوش آب گرم، گوش دادن به موسیقی آرام، انجام فعالیت ها و تفریحات مورد علاقه یا هر کاری که شما را آرام کند.

روش های طبیعی برای از بین بردن خط خنده در خانه

در ادامه قصد داریم به معرفی چندین روغن و ماسک صورت طبیعی موثر در از بین بردن خطوط اطراف لب بپردازیم. همچنین در آخر این بخش موثرترین ورزش برای از بین بردن خط خنده را آموزش می دهیم.

1. درمان خانگی خط خنده با روغن زیتون

روغن زیتون خواص بسیار زیادی در تقویت پوست دارد و یکی از درمان های بسیار مفید برای از بین بردن خط خنده است، بسیاری از متخصصان معتقدند که این روغن حاوی ویتامین های A، D، K، E و خواص ضد پیری است و چربی موجود در روغن زیتون برای از بین بردن خط لبخند کمک زیادی می کند. همچنین این روغن در حفظ رطوبت پوست و بازسازی سلول ها موثر است.

ترفند های زیبایی ساده و تضمینی برای داشتن سينه خوش فرم بدون جراحی

از بین بردن خط لبخند

کدو حلوایی سرشار از امگا 3 و 6 است که به آبرسانی پوست کمک می کند، در نتیجه ظاهر چین و چروک را از بین می برد. دانه کدوتنبل له شده با روغن زیتون پوست صورت را نرم می کند و علاوه بر رطوبت رسانی پوست در از بین بردن خط خنده بسیار موثر است.

2. روغن نارگیل برای از بین بردن خط لبخند

روغن نارگیل برای جلوگیری از پیری پوست و از بین بردن خط خنده معجزه می کند. روغن نارگیل از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و باعث تاخیر در روند پیری پوست می شود. بهترین روش برای از بین بردن خط لبخند با روغن نارگیل این است که هر روز قبل از رفتن به خواب، روغن نارگیل را روی نواحی دور لب ماساژ دهید. روغن نارگیل خاصیت رطوبت رسانی بالایی دارد و از کمبود آب در پوست هم جلوگیری می کند. این یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن خطوط خنده به طور طبیعی است.

3. ماساژ خط لبخند با روغن ماهی

برای از بین بردن خط خنده به شما خوردن مکمل های روغن ماهی و خوردن ماهی چرب را پیشنهاد می کنیم. روغن ماهی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است و از آسیب پوست که منجر به چین و چروک اطراف دهان می شود، جلوگیری می کند. همچنین می توانید برای از بین بردن خط لبخند روغن ماهی را در اطراف ناحیه دهان ماساژ دهید.

4. روغن آرگان

اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان در از بین بردن خط خنده بسیار موثر است. همچنین این روغن حاوی ویتامین های A و E است که به کاهش چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و افتادگی پوست کمک زیادی می کنند. برای استفاده از خواص روغن آرگان در از بین بردن خط خنده، کافی است چند قطره روغن آرگان را به آرامی و با حرکات دایره ای بر روی ناحیه اطراف لب ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر باید این کار را ۱ بار در روز و قبل از خواب انجام دهید.

5. درمان خانگی خط لبخند با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا خواص زیادی برای پوست دارد و باعث کلاژن سازی بافت پوست می شود. ژل آلوئه ورا دارای چندین ماده مغذی مثل گلیسیرین، سدیم، کربنات، سوربیتول و… است که برای پوست بسیار مفید هستند و پوست را به خوبی از درون تغذیه رسانی می کنند. شما می توانید ژل داخل برگ آلوئه ورا را جدا کنید، هفته ای ۳ بار و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت و نواحی اطراف دهان ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

از بین بردن خط لبخند

6. درمان خط خنده خانگی با آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی پوست و ویتامین هایی مثل A و C است، به همین خاطر خواص بی نظیری برای پوست دارد. از ویتامین های موجود در گوجه فرنگی در داروهای ضد آکنه استفاده می کنند. اسیدیته موجود در گوجه فرنگی هم برای کاهش آکنه بسیار تاثیرگذار است. از سوی دیگر، گوجه فرنگی پوست را لایه برداری می کند و باعث تحریک بافت پوست برای ترمیم می شود. به همین خاطر برای از بین بردن خط خنده مناسب است.

قبل از اعمال گوجه فرنگی روی پوست تان یک لیوان از آن را بنوشید و سپس صورت تان را ماساژ دهید که باعث گردش خون بهتر و تحریک آن می شود و به ایجاد سلول های جدید پوستی کمک خواهد کرد و در نهایت بعد از 10 دقیقه با آب شستشو دهید.

7. ماسک عسل و انگور برای از بین بردن خط خنده

این راهکار خانگی رفع خط خنده در سفت شدن ماهیچه های اطراف دهان به شدت موثر است. برای ساخت این ماسک مقداری عسل، روغن هسته انگور، ماست و چای سبز را با هم مخلوط کنید و به آرامی بر روی نقاطی که دارای چین و چروک است ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

از بین بردن خط خنده با ماساژ

در ادامه به شما چند مدل ماساژ و ورزش صورت برای از بین بردن خط خنده را آموزش می دهیم. برای اثر بخشی این روش ها و رفع خط خنده در خانه باید آن ها به صورت مداوم تکرار کنید.

از بین بردن خط لبخند

روش اول ماساژ برای از بین بردن خط خنده

دو تا انگشت اشاره خود را داخل گوشه های دهان خود قرار دهید و آن را به طرفین صورت بیش از ۱ سانتى متر بکشید. همچنین لب هایتان را روى هم ببندید. با این کار عضله‎‌ای که در اطراف دهان شما قرار دارد و باز و بسته کردن دهان را کنترل مى کند، منقبض و تقویت می کنید. این وضعیت را برای چند ثانیه نگه دارید و بعد براى این که عضله بهتر کار کند، به آرامی گوشه های دهان خود را به سمت یکدیگر بکشید، از انگشتانتان به عنوان اهرم استفاده کنید. 10 ثانیه استراحت کنید و مجددا این کار را تا ۲۵ بار تکرار کنید. تقویت این عضله باعث می شود تا سطح پوست به اندازه کافی در برابر تضعیف شدن پشتیبانی شود.

روش دوم ماساژ صورت برای رفع خط خنده

دندان تان را روی یکدیگر نگه دارید. تا جایی که می توانید لبخندی کشیده بزنید، برای 10 ثانیه همین حالت بمانید.

سپس صورت تان را ریلکس کنید و مجددا این کار را انجام دهید. این ورزش را یک بار در روز به تعداد 10 تا 20 مرتبه انجام دهید.

از بین بردن خط لبخند

روش سوم ماساژ رفع خط خنده

۳ انگشت میانی دو دست را روی چانه یگذارید و فشار دهید. سپس مانند تصویر انگشت های دو دست را همزمان از کنار لب به سمت گوشه داخلی چشم ها حرکت دهید و از گوشه داخلی چشم به سوی گیجگاه ببرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

6 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *