افتتاح حساب ترکیه
تمیز کردن قمقمه

تمیز کردن قمقمه کار آسانی است به شرطی که اصول آن را خوب بدانید و به طور مرتب اینکار را انجام دهید. پیشنهاد ما در گروه سبک زندگی شادمگ را خوب بخاطر بسپارید.

تمیز کردن قمقمه آب

این، یکی از ساده ترین کارهایی است که ممکن است فراموش کنید اما اگر در تمرین تان از دیگران موفق ترید، باید بخاطر بسپارید که قمقمه تان را هم تمیز کنید.

تمیز کردن قمقمه

فقط یک آبکشی سریع کافی نیست (این کار باعث ایجاد یک محیط مرطوب و تاریک مناسب برای رشد باکتریها می شود) در حالیکه مطمئن هستیم که شما از یک بطری قابل بازیافت آب می نوشید، اما اگر hand wash only (فقط قابل شستشو با دست) باشد همه چیز می تواند کمی دشوار شود.

به همین دلیل است که به سراغ بکا ناپلبام، کارشناس نظافت در Handy رفتیم تا مطمئن شویم هر بار به بهترین نحو قمقمه تان را تمیز می کنید. تمام کاری که باید انجام دهید دنبال کردن این مراحل است:

چگونه قمقمه تان را تمیز کنید

۱- ببینید که آیا می توان آن را در ماشین ظرفشویی شست یا فقط قابل شستشو با دست است

برخی قمقمه ها می توانند در ماشین ظرفشویی انداخته شوند، بنابراین برای پیدا کردن دستورالعمل شستشو به قسمت پایین قمقمه نگاه کنید.اگر شستن آن در ماشین ظرفشویی مجاز است، قطعات قمقمه را از هم جدا کنید، به طوری که تک تک اجزاء جدا شوند ( بطری، سر قمقمه، دهانه و نی جدا شدنی) برای جلوگیری از تاب برداشتن بخاطر آب داغ آنها را در طبقه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید.

۲- آن را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید

ناپلبام می گوید که نباید هیچ استثنایی در این قانون وجود داشته باشد. او می گوید: اگر برای رفتن به باشگاه دوچرخه سواری یا دویدن، یک قمقمه با خودتان می برید و آن را پس از استفاده تمیز نمی کنید؛ هر جرعه ای که می نوشید پر از هزاران باکتری خواهد بود! درست همانطور که سینه بند ورزشی‌تان را در لباسشویی می اندازید، قمقمه تان را نیز در سینک بگذارید.

تمیز کردن قمقمه

۳- شروع به سابیدن کنید

اگر قمقمه شما از نوعی است که فقط باید با دست شسته شود بهترین کار آن است که از روش آب و صابون استفاده کنید. مطمئن شوید که آب گرم و صابونی است (خوب است هرچه که برای شستن ظرف ها با دست استفاده می کنید را به کار ببرید.) از یک اسفنج غیر ساینده یا برس مودار برای دستیابی به شکاف های قمقمه و قسمت زیر دهانه بطری استفاده نمایید (همچنین می توانید از یک قرص تمیزکننده استفاده کنید.) آن را وارونه کنید و بگذارید در طول شب در معرض هوا خشک شود.

۴- سرکه بردارید

اگر برای یک مرحله اضافی وقت دارید، او پیشنهاد می کند که یک پنجم قمقمه تان را با سرکه و بقیه را با آب پر کنید سپس بگذارید یک شب بماند. می‌توانید این کار را هفته ای یکبار انجام دهید، قبل از بردن آن برای تمرین بعدی تان آن را با آب بشویید.

نحوه تمیز کردن قمقمه جنس استنلس استیل با نوشابه و برس

قمقمه ها از مواد مختلفی ساخته می شوند. شیشه یا فولاد ضد زنگ به عنوان ماده اولیه فلاسک استفاده می شود. ظروف داخل بقایای پلاک یا بوهای چای، ناخالصی‌های تمام نوشیدنی‌هایی که قبلاً در قمقمه بودند، جمع می‌شوند. به خصوص اگر اغلب از آن استفاده می کنید و پس از استفاده فراموش کرده اید که تهویه کنید و بشویید.

در صورت بروز مشکل، فلاسک ضد زنگ را می توان با محلول سودا شستشو داد. علاوه بر این، انجام این کار چندان دشوار نیست، اما سطح داخلی قمقمه تمیز و بدون هیچ بو خواهد بود. برای انجام این کار ، به آب جوش و سودا به میزان لازم نیاز دارید 30 گرم جوش شیرینبر آب گرم 225 میلی لیتر… این محلول باید در ظرف ریخته شود. سپس قمقمه را با یک درب روی آن فقط شل می پوشانند و یازده ساعت می گذارند. پس از مدتی آب را ریخته و فلاسک را با برس بشویید.

طرز تهیه چای دو رنگ جذاب و خاص شمالی مرحله به مرحله

همچنین یک روش خوب دیگر تمیز کردن فلاسک ضد زنگ با جو مروارید، نوشابه، آب جوش است. برای تمیز کردن ظرف به این روش ، باید آن را پر کنید 35 گرم جوش شیرین، 75 گرم جو مروارید و 225 میلی لیتر آب داغ… سپس قمقمه را کاملاً ببندید و آن را خوب تکان دهید ، انگار که دارید کوکتل Sex on the Beach را آماده می کنید. جو جایگزین نقش یک دستمال می شود و فلاسک تمیز می شود.

تمیز کردن قمقمه

مهم

ودر سودا به طور موثر نه تنها پلاک های سطح فلاسک را از بین می برد، بلکه بوی بد را نیز از بین می برد.

تمیز کردن فلاسک ضد زنگ با لیمو و برس

فولاد ضد زنگ بیشتر به رسوبات رسوب حساس است، رنگ های نوشیدنی های مختلف را به خوبی جذب می کند و عطرها را کاملاً روی سطح خود حفظ می کند. طبیعتاً نوشیدن چای با بوی انباشته شده در داخل فلاسک کاملاً خوشایند نیست. بنابراین، به طور دوره ای، شما باید یک تمیز کردن عمومی رگ را انجام دهید. اما این کار را نباید خیلی متعصبانه انجام داد تا به سطح صاف داخل فلاسک آسیبی وارد نشود.

برای تمیز کردن قمقمه می توانید از لیمو استفاده کنید. برای انجام این کار، یک لیمو معطر را بردارید، آن را به صورت ورقه ای برش دهید و آن را در یک فلاسک قرار دهید، سپس روی آن آب جوش بریزید. سپس درب ظرف را ببندید، دوازده ساعت بگذارید. سپس تنها چیزی که باقی می ماند تخلیه آب و حذف مرکبات است. حالا فقط باید فلاسک را با آب جاری بشویید و با برس تمیز کنید. فقط از برس استفاده کنید نه خیلی سفت و به هیچ عنوان از برس های آهنی استفاده نکنید.

مهم: اگر در خانه خود لیمو ندارید ، به جای آن از اسید سیتریک استفاده کنید.

چگونه فلاسک فولادی ضد زنگ را با اسید سیتریک تمیز کنیم؟

اگر اغلب از قمقمه استفاده می کنید، احتمالاً یک پلاک قوی در داخل فلاسک آن ظاهر شده است و حذف آن با یک برس غیرممکن است. بنابراین ، لازم است از روشهای م effectiveثرتری برای فرایند تمیز کردن استفاده کنید تا فقط ظروف معمولی را با ژل شستشو دهید.

اسید سیتریک به حذف رسوبات قهوه ای از داخل رگ کمک می کند. برای انجام این کار، بدون صرفه جویی در لیمو، آن را در یک فلاسک اسید سیتریک بریزید و آن را با آب داغ پر کنید. (4 قاشق دسر در هر 225 میلی لیتر آب جوش)… قمقمه را ببندید ، تکان دهید و بگذارید دوازده ساعت بماند. سپس محتویات قمقمه را بریزید و آن را با یک برس بشویید ، کاملاً بشویید.

تمیز کردن قمقمه با سرکه و برس ظرفشویی

برای تمیز کردن قمقمه از مواد ساینده بسیار قوی استفاده نکنید ، زیرا خطر خراشیدن فلاسک و کاهش عمر آن به میزان قابل توجهی وجود دارد. برس های فلزی، ماسه را دور بریزید.

 

تمیز کردن قمقمه

علاوه بر این، با سرکه معمولی 9 درصد، می توانید کثیفی را از فلاسک ضد زنگ فقط در نیم روز پاک کنید. بگیر 125 میلی لیتر سرکه، با آب جوش پر کنید. توصیه می شود بلافاصله این محلول را در یک قمقمه درست کنید. درب آن را خوب ببندید، ظرف را مانند شیکر تکان دهید. اجازه دهید محلول چند ساعت دم بکشد، سپس آبکش کنید و فلاسک را با برس و آب معمولی بشویید. سپس اجازه دهید فلاسک باز بماند تا بوی سرکه به طور طبیعی از بین برود.

مهم: حتی اگر پلاک دیواره های رگ را به خودی خود ترک کند ، باز هم با یک قلم مو روی تمام سطح بروید تا آلودگی های ظریف را از روی آنها پاک کنید.

بهترین راه برای تمیز کردن قمقمه شیشه ای

اگر یک فلاسک شیشه ای در قمقمه وجود داشته باشد ، آنگاه کمتر در معرض آلودگی است ، گرما را بهتر حفظ می کند ، اما شکننده است. بنابراین باید با نهایت دقت تمیز شود.

روشهای زیادی برای تمیز کردن چنین ظروف وجود دارد ، به ویژه:

تمیز کردن با نوشیدنی های شناخته شده – فانتا، کوکاکولا. کافی است آن ها را در ظرفی جداگانه حرارت دهید تا به جوش بیایند و سپس در قمقمه بریزید. درپوش را محکم نبندید، فقط ظرف را بپوشانید. پس از 10-12 ساعت، پلاک را بشویید و فلاسک را بشویید.
آمونیاک مایع نیز به خلاص شدن از شر آلودگی کمک می کند.

برای انجام این کار ، کافی است آن را در یک بطری پلاستیکی معمولی بریزید. سپس سوراخ‌های منظمی در چوب پنبه ایجاد کنید و آن‌ها را با نخ عبور دهید. نخ ها را داخل فلاسک فرو کنید و به طور مساوی در آن پخش کنید و سپس بطری را به قمقمه برگردانید. پس از دوازده ساعت ، فلاسک را با مواد شوینده و مسواک کاملاً بشویید.

تميز كردن شيشه عينک با چند ترفند ساده ولی مهم

چگونه داخل قمقمه شیشه ای را با اسید سیتریک تمیز کنیم؟

علاوه بر گزینه های بالا، می توانید فلاسک شیشه ای را با لیمو، سرکه، نوشابه و اسید سیتریک تمیز کنید.

تمیز کردن قمقمه

فرآیند تمیز کردن عملاً مانند تمیز کردن فلاسک ضد زنگ است. تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که شیشه شکننده است، بنابراین با دقت با آن برخورد کنید و تکان دادن شدید آن نامطلوب است.

برای تمیز کردن ظرف با لیمو. چهار قاشق غذاخوری اسید بریزید و آب جوش بریزید. قمقمه را دوازده ساعت بگذارید، سپس کاملاً بشویید، آبکشی کنید.

مهم: برای ظروف شیشه ای از پاک کننده های تهاجمی (Whiteness، Domestos و …) استفاده نکنید، همچنین فلاسک را با ماسه، برس سفت و سایر مواد ساینده که می توانند سطح را خراش دهند تمیز نکنید.

آنچه شما برای تمیز کردن قمقمه های ضد زنگ نیاز دارید

برای تمیز کردن فولاد ضد زنگ ، می توانید از محصولاتی مانند:

لیمو

به طور کلی ، بسیاری از مرکبات تقریباً در همه جا به عنوان یک درمان موثر در برابر آلودگی سطحی استفاده می شود. آنها (به ویژه لیمو) برای تمیز کردن قمقمه نیز مثر هستند.

برای تمیز کردن با لیمو با کیفیت بالا ، باید یک لیمو تازه بگیرید ، آن را به برش برش دهید ، در یک قمقمه قرار دهید و مقداری آب جوش بریزید. بعد از آن ، فلاسک را ببندید و یک شب بگذارید بماند. گاهی اوقات ، در صورت لزوم ، این روش باید چندین بار تکرار شود. علاوه بر لیمو ، از اسید سیتریک نیز استفاده می شود. 2 قاشق غذاخوری پودر باید داخل آن ریخته شود ، و سپس ظرف را با حداکثر سطح با آب جوش بریزید.

جوش شیرین

نوشابه همه دارند و برای تمیز کردن قمقمه بسیار مناسب است. محلول سودا به نسبت مساوی سودا و آب ساخته می شود. این محلول نوشابه را باید داخل فلاسک ریخته و سپس به آرامی با درپوش آن را بپوشانید و تا صبح روز بعد بگذارید. پس از آن ، صبح محلول تخلیه می شود و دستگاه خود با مواد شوینده ظرفشویی تمیز می شود.

سرکه

سرکه همچنین یک درمان موثر برای از بین بردن پلاک از قمقمه است. باید 3/4 آن را با آب گرم پر کنید و بقیه فضا را باید با 9 درصد سرکه پر کنید. پس از آن ، شما باید قمقمه را ببندید و آن را تکان دهید – سرکه و آب باید مخلوط شوند. بعد ، شما باید چندین ساعت در این حالت بمانید ، و آن را به صورت دوره ای تکان دهید.

تمیز کردن قمقمه

قرص تمیز کننده دندان مصنوعی

قرص هایی که برای تمیز کردن دندان مصنوعی استفاده می شوند. این یک روش جدید است که قبلاً اثربخشی خود را نشان داده است. دستور العمل ساده است: در یک قمقمه پر از لبه ، 3 قرص را حل کرده و یک شب بسته بگذارید. بعد ، باید مایع را تخلیه کنید و دستگاه را با مواد شوینده استاندارد بشویید.

نحوه تمیز کردن قمقمه از رسوبات چای و قهوه

برای خلاص شدن از سطح داخلی رسوبات قهوه یا چای ، می توانید از یکی از چندین روش استفاده کنید:

اگر اخیراً از قمقمه استفاده شده است ، گاهی شستشو و خشک شدن کافی است.

سودا و سرکه

محلول های سودا و سرکه (به نسبت 1 قاشق به 1 لیوان آب گرم) به خلاص شدن از شر پلاک های ساده چای / قهوه کمک می کند. برای انجام این روش ، باید قمقمه ها را با آب داغ پر کنید و آن را به مدت 1 ساعت بسته بگذارید. در بیشتر موارد ، تمام آثار قهوه و چای ناپدید می شوند.

خردل

خردل همچنین به مقابله با پلاک های حاصل از نوشیدنی کمک می کند. لازم است 30 گرم خردل را در آب گرم رقیق کنید ، و سپس محلول را با آب تا لبه های قمق پر کنید. دستگاه بسته شده یک شبه قرار می گیرد. در صبح همه چیز باید از آن تخلیه و شسته شود.

کوکاکولای معمولی ، که همه آن را به عنوان پاک کننده زنگ زدگی (غیر از نوشیدنی) می شناسند ، لجن نوشیدنی ها را نیز از بین می برد.

تمیز کردن قمقمه

نحوه تمیز کردن آهک در قمقمه آینه ای

قمقمه با یک فلاسک شیشه ای بهتر است با سرکه (بهترین ماده سیب سیب) یا اسید سیتریک تمیز شود. برای تمیز کردن فلاسک ، باید یک قاشق بزرگ اسید لیمو برداشته ، آب جوش را روی کل سطح داخلی ریخته و بگذارید به مدت یک ساعت بماند. یا می توانید سرکه بگیرید و یک چهارم قمقمه را با آن پر کنید و فضای باقیمانده را با آب جوش پر کنید و همچنین به مدت یک ساعت بمانید. برای اثر بخشی ، می توانید کمی نوشابه به محلول آب و سرکه اضافه کنید.

جلوگیری از چسبیدن غذا به ماهیتابه با چند ترفند حرفه ای ؛ دیگه هیچ مدله غذا به تابه نمی چسبه

دومین روش محبوب که در تمیز کردن قمقمه شیشه ای م effectiveثر است ، استفاده از سفیدی (ظرفیت 1/4) است. همانند روش قبلی ، فضای باقیمانده با آب پر می شود و پس از آن دستگاه به مدت 5-7 دقیقه تکان می خورد.

روش های تمیز کردن قمقمه

محبوب ترین روش ها عبارتند از:
استفاده از سرکه میز در چند آب جوش به نسبت 1 به 3. این روش در صورت آلودگی مناسب است.

لیمو

از خود اسید سیتریک یا لیمو استفاده می شود.

جو مروارید و نوشابه

نصف فنجان غلات و 3 قاشق کوچک جوش شیرین می تواند به مقابله با پلاک و بو کمک کند.

روش های تمیز کردن ممنوع نیز وجود دارد. توصیه نمی شود که برای تمیز کردن روشهای مختلف فنی که برای سفید کردن و یا تمیز کردن سطوح آشپزخانه در نظر گرفته شده است ، استفاده کنید. اینها شامل domestos و اردک پانسمان است. این مواد حاوی اجزایی هستند که می توانند به واشرهای لاستیکی نرم یا درزهای جوش آسیب برسانند. سفیدی نیز در این لیست وجود دارد ، اما در صورت رقیق شدن با آب ، همانطور که در بالا ذکر شد ، می توان از آن استفاده کرد.

راه ممنوع دیگر – استفاده از برس های فلزی ، شن و ماسه و سایر مواد پاک کننده خشن و ساینده. البته در نتیجه می توان قمقمه ها را با آنها تمیز کرد ، اما در این صورت خطر خراب شدن قسمت پولیش وجود دارد.

تمیز کردن قمقمه

چگونه می توان بو را از بین برد

چندین روش اثبات شده و اثبات شده برای از بین بردن بو از ظروف وجود دارد:

آب لیمو

محصولی عالی که نه تنها بوها را از بین می برد بلکه پس از تمیز کردن عطر و بویی سبک و بسیار دلپذیر می دهد. برای از بین بردن هرگونه بوی نامطبوع ، آب لیمو و آب جوش به قمقمه اضافه می شود. بعد از آن ، باید آن را ببندید و بگذارید نیم ساعت بماند. پس از تاریخ انقضا ، آب تخلیه می شود و خود ظرف چندین بار زیر آب شستشو می شود. مزیت این روش: بلافاصله پس از شستشو قابل استفاده است ، بدون نیاز به صبر کنید تا کاملا خشک شود.

برگهای چای خشک

روش دیگر قرار دادن مقداری برگ چای در یک قمقمه (هر دو کیسه چای و چای برگ بزرگ این کار را انجام می دهد). برگهای خشک چای بوی نامطبوع را به سرعت جذب می کنند.
نمک.

یک محلول نمکی گرم معمولی تا لبه ریخته می شود و خود قمقمه برای 2-3 ساعت بسته می شود. پس از آن ، شما باید محلول را ریخته و بشویید. ثابت شده است که این روش موثر است ، به خصوص اگر بلافاصله پس از بازگشت از پیک نیک یا محل کار ، داخل آن را بشویید.

کوکاکولا

از بین برنده زنگ زدگی شناخته شده ، در از بین بردن بوهای نامطبوع بسیار عالی عمل می کند. فقط باید یک کوکاکولا را داخل یک فلاسک بریزید ، آن را ببندید و بگذارید یک شب بماند. در صبح هیچ پلاک و بو وجود ندارد.

جوش شیرین

روش خوب دیگر برای از بین بردن هرگونه بو در قمقمه ، استفاده از جوش شیرین معمولی است. مزیت جوش شیرین این است که ماندگاری آن بسیار بیشتر از آب لیمو است. برای از بین بردن بو ، باید یک قمقمه را با آب داغ پر کنید ، و سپس دو قاشق غذاخوری سودا در آن اضافه کنید و آن را چندین بار تکان دهید.

توصیه می شود ظرف را چند ساعت با محلول نوشابه کنار بگذارید ، اما در حالت ایده آل باید آن را یک شب بگذارید.

تمیز کردن قمقمه

از مقاله مشخص است که روش های تمیز کردن قمقمه از مقیاس و پلاک و همچنین روش های از بین بردن بوی نامطبوع تقریباً یکسان است. همه آنها کارآیی خود را در عمل ثابت کرده اند.

اما بهتر است قمقمه ها را بلافاصله بعد از استفاده بشویید و خشک کنید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

18 مهر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *