جاهای دیدنی لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان بسیار زیاد و بکر و جذاب هستند. ما در این مطلب گروه سفر شادمگ سعی کرده ایم که شما را با لاهیجان و جاهای دیدنی آن آشنا کنیم.

شهر لاهیجان کجاست؟

لاهیجان از شهر‌های شرقی استان گیلان است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. این شهر در قرن هشتم هجری در سال ۷۰۵ توسط فردی به نام اولجایتو فتح و سپس محل حکومت کیانیان شد. لاهیجان در زمان حمله مغول ویران می‌شود، ولی پس از چندسال دوباره رونق می‌گیرد و مکانی برای تولید برنج، ابریشم، ذرت و مرکبات می‌شود.

جاهای دیدنی لاهیجان

شهر سرسبز لاهیجان در منطقه کوهپایه‌ای قرار دارد که تمام تپه‌های آنجا از بوته‌های چای و باغ‌ها از درخت نارنج پوشیده شده‌اند. به همین دلیل است که لاهیجان به شهر چای معطر و بهارنارنج شهرت دارد.

این شهر سرسبز از سمت شمال به دریای خزر، از جنوب به دیلمان، از شرق به لنگرود و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. لاهیجان آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و چشم اندازهای طبیعی، آن را به یکی از زیباترین شهرهای گیلان تبدیل کرده است.

تاریخچه لاهیجان

لاهیجان به عنوان بزرگترین شهر شرق استان گیلان و نود و پنجمین شهر پر جمعیت کشور ایران شناخته می شود. مردم این شهر به زبان گیلکی صحبت می کنند. لاهیجان در منطقه ای کوهپایه ای واقع شده و در شرق سفید رود و در ارتفاع 94 متری از سطح دریا قرار گرفته و همچنین تپه های آن پوشیده از بوته های چای خوش عطر لاهیجان می باشد.

طبق آماری که از سرشماری در سال 1395 در این شهر به دست آمد، جمعیت لاهیجان برابر با 101 هزار و 73 نفر بود که به عنوان سومین شهر پر جمعیت استان گیلان معرفی شد. در دوره ای از تاریخ، لاهیجان به عنوان شهر اصلی و مرکز اداری کل ایالت و پایتخت تاریخی بیه پیش شناخته می شد. جالب است بدانید که شهر لاهیجان را با القاب مختلفی می شناسند، اما عروس گیلان از تمام القاب آن مشهور تر می باشد.

جاهای دیدنی لاهیجان

در مورد معنی نام شهر لاهیجان اینگونه آمده است که برخی معتقدند این نام ریشه در خصیصه اقتصادی داشته و در اصل لاهیگان بوده که به صورت عربی لاهیجان درآمده است. لاهیگ به معنی بافتنی و ان به عنوان پسوند مکانی در انتهای آن می آید که در کل به معنای شهر بافندگان، نساجان یا ابریشم بافان می باشد.

لاهیجان به عنوان قدیمی ترین شهر گیلان به شمار می آید و در دوران اشکانیان قلعه ای در فاصله 6 کیلومتری شهر کهندژ وجود داشت. تا زمانی که مغولان به ایران حمله کردند، این دژ مستحکم باقی مانده بود و پس از آن رو به ویرانی رفت. این شهر دارای اقلیم گرم و مرطوب بوده و در فصل های زمستان بادهای گرم می وزد و پس از مدتی بارش برف شروع می شود. اقتصاد مردم لاهیجان بیشتر از طریق کشاورزی می باشد.

جاذبه های طبیعی لاهیجان

۱. شیطان کوه ، یک جای خاص در میان جاهای دیدنی لاهیجان

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان کوهی است در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان به نام شیطان کوه که از زیباترین کوه آبشارهای ایران است. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد.

یکی از مناطق دیدنی و معروف شهر لاهیجان، محوطه دیدنی و تفریحی شیطان کوه است. این کوه در واقع محلی برای جمع‌آوری آب مورد نیاز آبیاری مزارع بوده است. امروز برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره‌ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می‌کند. این منطقه به دلیل وجود تله کابین، شهربازی، رستوران و امکانات دیگر تفریحی یکی از مهم‌ترین مراکز گردشی این منطقه است.

جاهای دیدنی لاهیجان

۲. آبشار زیبای شیطان کوه

در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لاهیجان معروف است، تأمین می‌شود. منطقه خوش آب و هوایی که با آبشار و دریاچه‌ای به همین نام، گردشگر پذیرترین نقطه لاهیجان به حساب می‌آید .غاری قدیمی بین دو کوه وجود دارد که بر اثر گذشت زمان الآن تخریب شده یا این‌گونه اعلام شده و ورودی هایش مسدود است این کوه رو شیخان و بزرگان برای تفریح و شکار مورد استفاده قرار میدادند.

از غار برای رفتن به کوه مجاور استفاده میکردند ولی اجازه برای عموم از استفاده از این کوه داده نمیشد و مردم اطلاعی از وجود غار هم نداشتند. صداهایی هم که شنیده میشد صدایی بود که از انعکاس صدای باد و یا عبور و مرور بوده که شنیده میشده. به مرور زمان شیخان کوه با توجه به داستان‌هایی که مردم برای یکدیگر تعریف میکردند به شیطان کوه تغییر یافت.

۳. تالاب سوستان ، تالابی زیبا در استان گیلان

از جاهای دیدنی لاهیجان و استان گیلان میتوان به تالاب ها که جلوه ی خاصی به این استان بخشیده اند نام برد .همچنین مکان های گردشگری زیبایی برای طبیعت دوستان هستند که با استقبال گردشگران مواجه می شوند، تالاب سوستان نمونه ای بارز از این تالاب ها است.سوستان یکی از روستا های دهستان لیل در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است که به خاطر تالابی که در نزدیکی این روستا معروف است. تالاب سوستان داری مناظر زیبا و بکری است و راه دسترسی به آن نیز هموار و راحت می باشد.

این مزیت باعث شده تا طبیعت دوستان و گردشگران استقبال جالبی از تالاب کنند و به تماشای زیبای های آن نشسته و از این همه زیبایی لذت ببرند.برای رفتن به تالاب سوستان چندین مسیر وجود دارد که کوتاهترین مسیر از میدان دانشگاه آزاد در شهر لاهیجان به سمت روستای سوستان است.

معرفی بهترین جاهای دیدنی تالش زیبا و رویایی | سفر به بهشتی میان دریا و جنگل

جاهای دیدنی لاهیجان

همچنین مسیر میدان تربیت به سمت روستای سوستان نیز مناسب است. در طول مسیربا مناظر طبیعی و بی نظیری روبرو میشوید که اشتیاق دیدن تالاب را دو چندان می کند.در هنگام سفر به شهر سرسبز لاهیجان حتما از تالاب سوستان هم دیدن کنید چرا که این تالاب واقعا ارزش تماشا دارد.

۴. بام سبز لاهیجان از جاهای دیدنی لاهیجان

بام سبز یکی از بهترین جاهای دیدنی لاهیجان در استان گیلان است. اگر از پای شیطان کوه حدود هزار پله بالا بروید به بام سبز لاهیجان می‌رسید . فضایی مسطح که در مسیر بالای شیطان کوه واقع شده و به بام سبز لاهیجان شهرت یافته است. وجود آب و هوای معتدل و پاک و چشم‌اندازهایی زیبا از شهر لاهیجان و طبیعت شمال باعث شده تا مسئولان شهری هم امکانات ویژه‌ای را برای راحتی و رفاه مسافران و گردشگران این منطقه در نظر بگیرند.

حدود هزار پله سیمانی از بام سبز تا پای کوه است که این، یکی از شورانگیزترین مسیرهای منتهی به بام سبز است. در کنار بام هم طرح تله‌کابین بام سبز لاهیجان به عنوان نخستین تله‌کابین گیلان در سال ۱۳۸۴ احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.بام لاهیجان به وسیله تله‌ کابین احرار از بام سبز تا قله تاج‌خروس وصل شده است.

۵. استخر لاهیجان ، همسایه شمشادها

در بخش شرقی لاهیجان و در پایین قله‌ای سرسبز و پوشیده از شمشاد به نام شیطان کوه ، استخری بزرگ به وسعت ۱۷ هکتار و عمقی در حدود ۴ متر قرار دارد که در گذشته مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج بوده است و از جاهای دیدنی لاهیجان به حساب می آید .

این استخر توسط آب‌های جاری شده از کوه تغذیه می‌شد. در وسط استخر جزیره زیبایی وجود دارد (در گذشته به آن «میان پشته» گفته می‌شد) که به وسیله یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است. طول حاشیه این استخر نزدیک به ۲ کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد و دور تا دور استخر را احاطه کرده و از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان و با بازدید از این استخر در میان جاهای دیدنی لاهیجان با یک تیر چند نشان می‌زنید.

۶. تالاب بین‌المللی امیر کلایه

تالاب بین‌المللی امیر کلایه یکی دیگر از تالاب‌های دیدنی و زیبای استان گیلان است که با وسعتی معادل ۱۲۳۰ هکتار و عمق متوسط ۱٫۸۵ متر در ناحیه شمالی لاهیجان واقع شده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تالاب در مقایسه با دیگر تالاب‌های استان گیلان، این است که این تالاب از معدود محیط‌های تالابی آب شیرین است که به فاصله یک کیلومتری دریا قرار دارد. پسته دریایی که در زبان محلی به آن ثعله به اقلی می‌گویند یکی از گیاهان زیبایی است که در این تالاب می‌روید و محصول آن لاله تالابی است.

این گونه گیاهی با کلاهک سبز رنگ و دانه‌های کوچک به رنگ سبز دارای خاصیت‌های دارویی و درمانی است و در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر زیبایی‌های طبیعی تالاب، نیلوفر آبی سفید است، این تالاب در زمستان‌ها محل گذر هزاران پرنده مهاجر و همچنین زیستگاه ۱۱ گونه از انواع ماهیان است. دسترسی به این تالاب در حال حاضر از طریق جاده کنار گذر چمخاله به کیاشهر امکان‌پذیر است.َ

جاهای دیدنی لاهیجان

۷. شیخانبر ، میدان مشقی تاریخی

شیخانبر از جاهای دیدنی لاهیجان است که بر کمرکش کوه سرسبز امتداد یافته و پوشیده از درخت است. این منطقه در عهد پادشاهان صفویه به بهانه زیارت مرقد جد مادریشان شیخ زاهد بسیار مورد توجه بوده است. آثار و خرابه‌های بناهای آجری اطراف مقبره شیخ زاهد و چشمه‌های زلال آب مبین این مسئله است. همچنین وجود سنگ‌های بسیار بزرگ در شاه خانی ور در منطقه‌ی عمر سنگ بیانگر آن است که این منطقه میدان مشق سپاهیان آن دوران بوده است.

۸. تله‌کابین لاهیجان از جاهای دیدنی لاهیجان

تله‌کابین لاهیجان دو ایستگاه دارد که ایستگاه اول بام سبز و ایستگاه دوم تاج خروس است. این تله کابین از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب کار می‌کند و به طور میانگین در هر ساعت هزارنفر را جابه‌جا می‌کند. این مجموعه ۳۶ کابین ۶ نفره دارد که ۲۰ دقیقه‌ای مسافت رفت و برگشت ایستگاه اول تا دوم را طی می‌کند. اگر سوار این تله‌کابین بشوید می‌توانید از یک طرف مزارع سرسبز چای و از یک طرف شهر زیبای لاهیجان و شیطان کوه را ببینید.

جاهای دیدنی لاهیجان

۹. پارک جنگلی میر صفا ، گوشه دنج لاهیجان

پارک جنگلی میر صفا یکی از جاهای دیدنی لاهیجان برای گردشگران است وهمواره پذیرای گردشگران است. این مکان با درختان سر به فلک کشیده و با آلاچیق های دنج خود در هر فصل به یک شکل در می‌آید و جایی بسیار خوب برای استراحت و گشت وگذار است.

10. پل خشتی لاهیجان ، میراث کیاییان

این پل که از آثار به جا مانده قرن ۹ قمری (دوره کیاییان) است، و شما با دیدن آن می‌توانید در زمان سفر کنید .در منتهی الیه محله پردسر و در فاصله ۵۰۰ متری بقعه حاجی دان روی رودخانه سیم رود یا سیم جو قرار گرفته است. پل خشتی لاهیجان دارای ۵ چشمه است و در زمان قاجاریه مرمت شده است. چشمه میانی از چشمه‌های دیگر بزرگتر بوده و طاق چشمه‌ها هلالی است و بلندی لبه طاق چشمه میانی از سطح آب به ۴ متر می‌رسد.

طول این پل ۵۰ متر و عرض آن ۴/۵ متر و ارتفاع آن ۱۱ متر است. پل دارای دو دهانه بزرگ با طاق جناقی است. در قسمت پایه میانی پل، سیل برگردان وجود دارد. پل دارای یک سطح عابر رو مسطح و دو سطح شیب‌دار جانبی است که با سنگ قلوه سنگ فرش شده است. مصالح بنا آجر قرمز رنگ، آهک و ساروج است.پل خشتی لاهیجان در سال ۱۳۵۵ توسط وزارت فرهنگ و هنر با شماره ۱۴۳۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. شما وقتی از روی این پل قدم بزنید حس آدمی را خواهید داشت که صدو پنجاه سال پیش از روی این پل رد شده است و حتما مانند او خیره ی طبیعت می‌مانید و از این اثر کهن در میان جاهای دیدنی لاهیجان لذت خواهید برد.

جزیره‌ آشوراده ؛ تنها جزیره دنج دریای خزر + آدرس و موقعیت

جاهای دیدنی لاهیجان

11. روستای چی چی نی کوتی از جاهای دیدنی لاهیجان

روستای چی چی نی کوتی از جمله جاهای دیدنی لاهیجان واقع در استان گیلان است که مناظر بی نظیر و آب و هوای مطبوع آن موجب شده سالانه بسیاری از گردشگران و مسافران، این روستا را در لیست سفرهای تفریحی خود بگنجانند و از آن دیدن نمایند. با گشت و گذار و گردش در جنگل و دشت های سر سبز، بکر و کوهپایه ای این روستا می توانید از طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید، طبیعتی که هنوز از دست درازی انسان ها در امان مانده است و به همین دلیل هنوز گونه های متعدد جانوری در آن به چشم می خورند.

با وجود شکارهای غیرمجاز و بی رویه شکارچیان غیرقانونی، این روستا همچنان از گزند شکارچیان در امان مانده است و در آن، گونه های جانوری همچون خرس قهوه‌ای، شغال، روباه، کفتار و نوعی خوک خاکستری در حال زیستن می باشند.

گیاهان خاص روستای چی چی نی کوتی

روستای چی چی نی کوتی علاوه بر گونه های جانوری متنوع، دارای گونه های گیاهی غنی نیز می باشد که از جمله آنها می توان به نوعی تمشک وحشی که در پایان فصل بهار و آغاز فصل تابستان می روید، اشاره کرد . نام عجیب روستای چی چی نی کوتی به معنای لانه گنجشک می باشد.

از جمله دیگر مناطقی که می توانید علاوه بر طبیعت زیبا و گونه های جانوری و گیاهی در اطراف این روستا و در میان جاهای دیدنی لاهیجان مشاهده نمایید، مزارع سبز چای هستند.

روستای چی چی نی کوتی در تمام فصول سال، زیبایی منحصر به فرد خود را دارد اما بهترین زمان برای گشت و گذار در طبیعت آن از اواسط فصل بهار و تا اواسط فصل پاییز می باشد.

برای دسترسی به روستای چی چی نی کوتی می بایست به استان گیلان، شهرستان لاهیجان سفر کنید و از لاهیجان مسیر جاده کوی زمانی بوجایه سادات‌ محله را به طرف روستای چوشل، سپس روستای آزارستان طی کنید تا به روستای چی چی نی کوتی برسید.

اگر از تهران و بوسیله اتومبیل شخصی خود به این روستا سفر می کنید می بایست مسیری ۳۳۰ کیلومتری از تهران را طی کنید و با عبور از شهرهای کرج، قزوین و رودبار به رشت و در نهایت در فاصله‌ی ۴۲ کیلومتری شرقی به لاهیجان برسید و پس از عبور از روستاهای نام برده شده به روستای چی چی نی کوتی برسید و از این روستا در میان جاهای دیدنی لاهیجان، یک خاطره‌ی خوب برای خود ثبت کنید.

12. بقعه چهارپادشاه از جاهای دیدنی لاهیجان

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان که حتما باید از آن دیدن کرد مسجد چهار پادشاهان یا چهار پادشاه یا بقعه چهارپادشاه است . یکی از آثار تاریخی شهر لاهیجان و مدفن چهار تن از شاهان کیایی بیه پیش است. این مکان از آثار تاریخی مهم کشور ماست که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این مکان دیدن کنید . این اثر با شماره ۳۲۲ در تاریخ ۱۳۱۷/۰۸/۲۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. این مسجد در ابتدای خیابان کاشف و روبروی مسجد جامع شهر لاهیجان و حمام گلشن قرار دارد.

جاهای دیدنی لاهیجان

این محل در ابتدا مرقد سید خور کیا (مقتول در سال ۶۴۷ ه‍. ق) بود و بقعه‌ای برای او ساخته شد که متصل به مسجد است و پس از آن سید علی کیا سال ۷۹۱ یعنی ۴۴ سال بعد رحلت کرد و در طرف چپ آن حجره، حجره‌ای دیگر ساختند و وی را در آن به خاک سپردند. پس از آن ۳۸ سال بعد رضا کیا پسر سید علی کیا را در کنار پدرش دفن کردند و چون در همان روز سید رضی کیا پادشاه گیلان رحلت کرده بود وی را در همان حجره دفن کردند.

13. آرامگاه کاشف السلطنه و موزه تاریخ چای ایران

یکی دیگر از جاهی دیدنی لاهیجان آرامگاه کاشف السلطنه است .وقتی از چای ایرانی صحبت می‌کنیم نمی توانیم لاهیجان را نادیده بگیریم زیرا لاهیجان پایتخت چای ناب ایرانی است. انتقال چای ابتدا از جاده ابریشم توسط چینی ها انجام می شد و به تدریج کشت و تولید آن در هندوستان رونق یافت و از راههای بازرگانی جنوب به ایران نیز وارد می شد. برای اینکه کشت و مصرف چای در همه طبقات عمومی شود سختی ها و محدودیت های زیادی کشیده شد تا سرانجام حاج محمد میرزا قوانلو ملقب به کاشف السلطنه به تشویق مظفرالدین شاه به این امر همت گمارد.

این مقبره در حال حاضر یکی از دیدنی های شهر است که در کنار موزه تاریخ چای قرر دارد. این موزه در سال ۱۳۷۵ به همت سازمان میراث فرهنگی با شماره ۱۷۶۹ ثبت وتبدیل به موزه شد. این موزه از صبح ساعت ۸ تا ۶ غروب بغیر از دوشنبه ها برای بازدیدعموم باز است.

جاهای دیدنی لاهیجان

14. بقعه تاریخی شیخ زاهد گیلانی

بقعه تاریخی شیخ زاهد گیلانی، پیکر پاک یکی از علما و عرفای معروف این خطه را در آغوش خود گرفته است. این بقعه در میان جنگل و مزارع چای لاهیجان قرار گرفته و به همین خاطر یکی از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان محسوب می‌شود. بقعه شیخ زاهد گیلانی در کمال سادگی و بدون هر گونه آلایش و زرق و برق اضافی ساخته شده و تار و پود آن از تیرهای چوبی تشکیل شده‌اند. به همین خاطر از همان لحظه‌ای که ظاهر این بقعه را می‌بینید، حس آرامش خاصی را در قلب خود احساس خواهید کرد. آرامشی از جنس سادگی، انگار که این بقعه آینه‌ای از زندگی خود شیخ زاهد گیلانی است. گنبد این بقعه با کاشی‌های لاجوردی مزین شده و ظاهری بسیار آرامش بخش و زیبا به منطقه بخشیده است. بر اساس اسناد تاریخی، قدمت این بقعه به حدود ۲۰۰ سال پیش باز می‌گردد. اما گفتنی است که هنوز برخی از افراد اعتقاد دارند که پیکر پاک شیخ زاهد گیلانی نه در اینجا، بلکه در روستای سیاه رود به خاک سپرده شده است.

تمیزترین و بهترین سواحل مازندران برای شنا و تفریح را بشناسید

آدرس بقعه تاریخی شیخ زاهد گیلانی: گیلان، لاهیجان، روستای شیخانور

جاهای دیدنی لاهیجان

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

15. بازار سنتی لاهیجان

قطعا همه ما بارها و بارها تصاویر زیبایی از بازارهای سنتی خطه سرسبز شمال و مخصوصا گیلان را در تلویزیون و ویدئو‌های مختلف دیده‌ایم. بازارهای سنتی لاهیجان را بی‌شک باید زیباترین تصویری دانست که می‌توان از فرهنگ این مردم زنده دل مشاهده کرد. بازار سنتی لاهیجان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شود که حتما باید از آن دیدن فرمایید. مردم محلی در کنار بساط‌ خود ایستاده‌اند و شما را با مهمان نوازی تمام به داخل مغازه دعوت می‌کنند. این بازار همانند زندگی مردم همین شهر، بسیار بی‌آلایش و دور از زرق و برق است. همیشه بوی ماهی و سبزی تازه بازار را پر می‌کند. کسبه این بازار را اکثرا افراد قدیمی تشکیل می‌دهند یعنی کسانی که از طلوع آفتاب کرکره مغازه خود را بالا می‌دهند و تا غروب برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند. در بازار سنتی لاهیجان می‌توان جریان زندگی را احساس کرد. در ضمن فراموش نکنید که می‌توانید تازه‌ترین محصولات کشاورزی و همچنین ماهی را از این بازار تهیه کنید!

آدرس بازار سنتی لاهیجان: لاهیجان، میدان چهارپادشاهان، خیابان کاشف شرقی

ساعت بازدید: هشت صبح تا هشت شب

هزینه بازدید: رایگان

جاهای دیدنی لاهیجان

16. پل خشتی پاشاکی

پل خشتی پاشاکی نیز جزو یادگار دوران قاجار است. این پل در بالامحله و روستای پاشاکی قرار دارد. برای دسترسی به آن باید خودتان را به دهستان لفمجان برسانید. این پل از جنس سنگ و ساروج ساخته شده است و روی رودخانه قرار دارد. در گذشته مردم این منطقه برای عبور از رودخانه دچار مشکل بودند. به همین خاطر اقدام به ساخت این پل کردند. این پل پس بعد بیش از ۱۰۰ سال هنوز هم پابرجا باقی مانده تا یادمان نرود چه روزگاری سختی را از سر گذراندیم. همچنین لازم به ذکر است که پل خشتی پاشاکی در میان طبیعت بکر و تماشایی قرار دارد. پس هم فال است هم تماشا.

آدرس: لاهیجان، بخش مرکزی، دهستان لفمجان، روستای پاشاکی، بالامحله

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

17. زیپ لاین لاهیجان

مگر هیجانی بهتر از زیپ لاین وجود دارد؟! زیپ لاین یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که می‌توان تجربه کرد. در زیپ لاین از بالای ارتفاعات به یک کابل وصل می‌شوید و با سرعت به‌سمت پایین سر می‌خورید! حال تصور کنید که از فراز بام سبز لاهیجان و در شیطان کوه، سوار بر زیپ لاین شوید و از ارتفاع ۱۰۰۰متری به‌سمت پایین بیایید! این تجربه به یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی شما تبدیل خواهد شد. همچنین در بخش زیپ لاین لاهیجان نیز چندین و چند رستوران و کافه مختلف حضور دارند. پس می‌توانید حسابی از تفریح در این منطقه لذت ببرید.

جاهای دیدنی لاهیجان

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، خیابان کارگر، میدان کاشف، جاده طلای سبز، بام سبز

ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۱۹

هزینه بازدید: ۱۵۰هزار تومان

خرید سوغاتی در بازار لاهیجان

اما پس از گشت و گذار در لاهیجان و ثبت خاطراتی شیرین نوبت به خرید سوغاتی برای دوستان و خانواده می‌رسد. محصولات عمده‌ای که در این شهر تولید و عرضه می‌شوند عبارتند از چای، برنج، کنف، کلوچه‌های خوشمزه و… که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان تهیه کنید.

علاوه‌بر آن مردم لاهیجان لباس‌های محلی مخصوص به خود را دارند که این لباس‌ها انتخابی جذاب و دوست داشتنی برای سوغاتی هستند. برای خرید این محصولات می‌توانید به بازار لاهیجان یا مغازه‌های در سطح شهر بروید. برخی از مراکز خرید لاهیجان عبارتند از:

مرکز خرید

  • ولیعصر
  • مجنون
  •  نادری
  •  ابریشم

مسیر دسترسی به آن

لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است که در استان گیلان واقع شده است. از آنجایی که لاهیجان دارای طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی می باشد و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی در آن وجود دارد، در تمام طول سال و به خصوص فصل بهار که بهترین زمان سفر به لاهیجان است گردشگران زیادی به آن سفر می کنند.

جاهای دیدنی لاهیجان

اگر می خواهید از تهران به این شهر زیبا سفر کنید حدود 350 کیلومتر مسافت دارد و جاده تهران به لاهیجان یکی از زیباترین جاده های کشور به شمار می رود. در این صورت می توانید از آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و یا آزادراه قزوین – رشت استفاده کنید. در این صورت باید پیش از آن که به رشت برسید از آزادراه خارج شوید و با استفاده از جاده سنگر سیاهکل به سمت شرق، خود را به لاهیجان برسانید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

14 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

  • سید:

    ایران کشوری با دیرینه وپیشنه تاریخی ومکان های زیباست .

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *