جلوگیری از جاسوسی گوشی

از آنجا که امروزه بسیاری از مردم برنامه های زیادی را در گوشی های اندرویدی خود نصب کرده اند که هر کدام از آنها احتمال جاسوسی و هک را زیاد میکند گروه تکنولوژی شادمگ در این مطلب راهکارهای  جلوگیری از جاسوسی گوشی را یه شما آموزش میدهد.

جلوگیری از جاسوسی گوشی

از آنجایی که امروزه برنامه های موجود در گوشی‌های اندرویدی و سایر گوشی های هوشمند می‌توانند دسترسی های زیادی به اطلاعات گوشی داشته باشند، لازم است تا برای جلوگیری از جاسوسی در گوشی و جلوگیری از هک گوشی راهکارهایی اندیشیده شود.

تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند بیش از 1000 اپلیکیشن اندرویدی این امکان را دارند تا به داده‌های شما در گوشی دسترسی داشته باشند و بتوانند از آنها استفاده کنند.

حتی زمانی هم که بسیاری از آنها ادعا می‌کنند که چنین کاری را انجام نمی‌دهند، باز هم احتمال جاسوسی داده‌ها از گوشی وجود دارد؛ درواقع این یک احتمال روشن است.

در این مقاله می‌توانید درباره هر آنچه باید درباره دسترسی‌های اندروید بدانید و جلوگیری از جاسوسی گوشی آشنا شوید.

امروزه ما شرکت‌های مطرحی همچون گوگل، فیسبوک و آمازون را می‌بینیم که برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر، تحت قوانینی به داده‌های بسیاری از سوی کاربرانشان دسترسی دارند و بیش از همه زیر نظر هستند تا مواردی را در این زمینه رعایت کنند.

اما از طرف دیگر بسیاری از اپلیکیشن‌ها نیز هستند که بدون اینکه مجوزی برای دسترسی به اطلاعات کاربران داشته باشند، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

براساس تحقیقات انجام شده می‌توانیم بگوییم که بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌توانند داده‌های بسیاری زیادی را از طریق اتصالات وای فای جمع‌آوری کنند.

نشانه جاسوسی در گوشی

اگر تاکنون تبلیغاتی را در مرورگر و یا برخی از اپلیکیشن‌های خود مشاهده کرده‌اید، این می‌تواند نشانه این باشد که اطلاعات و داده‌های شما مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند، چراکه اگر دقت کرده باشید تبلیغات اکثر اوقات مطابق جستجوها و سرچ‌هایی است که در اینترنت صورت گرفته است.

حالا در این زمینه گوگل به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران و حل مشکلات ایجاد شده و احتمالی اندروید Q خود را در بخش امنیت آپدیت کرده است که اواخر امسال قرار است منتشر گردد.

با این حال اگر شما هم از این مدل جاسوسی‌ها خوشتان نمی‌آید باید بگوییم که می‌توانید در ادامه ما را همراهی کنید تا راه‌هایی را برای جلوگیری از جاسوسی در گوشی به شما نشان دهیم.

در واقع تنظیمات و کارهایی وجود دارند که بتوانید در مورد جلوگیری از جاسوسی در اندروید کارهایی را انجام دهید. در ادامه این مطلب با موضوعات زیر شما را همراهی خواهیم کرد.

تنظیماتی که برای جلوگیری از جاسوسی گوشی باید انجام دهید

خوب است بدانید برای جلوگیری از جاسوسی در گوشی اندرویدی راهکارهایی وجود دارد که با اعمال‌ برخی از تنظیمات می‌توانید باعث جلوگری از جاسوسی در گوشی شوید.

گفتنی است برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید، ممکن است از شما درخواست‌هایی برای دسترسی به دوربین، بلندگو، تقویم، اس ام اس، میکروفون، مکان و مخاطبین داشته باشند.

خب از یک منظر که نگاه کنیم چنین اطلاعاتی برای اجرای برخی از برنامه‌ها لازم است اما برخی از این دسترسی‌ها اضافه هستند به عنوان مثال برای اجرای یک برنامه نقشه، اپلیکیشن به شناسایی مکان شما نیاز دارد. این در حالی است که یک بازی هیچگاه به اطلاعات مکانی شما دسترسی نخواهد داشت.
حالا مشکل زمانی ایجاد می‌شود که برنامه‌ای دسترسی به اطلاعاتی را از شما بگیرد که برای اجرا نیازی به آن نباشد. بنابراین باید توجه داشته باشید که چه نوع دسترسی‌هایی را به چه برنامه‌ای می‌دهید.

به عنوان مثال توجه داشته باشید که اگر مثلا اجازه دسترسی به میکروفون را به برنامه‌ای بدهید آن برنامه می‌تواند از داده‌های میکروفون استفاده کند.

با این حساب باید در دادن مجوزهای دسترسی به برنامه‌ها حواستان جمع باشد تا با این کار از جاسوسی در اندروید یا گوشی جلوگیری به عمل آید. همچنین با انجام چنین راهکارهای ساده‌ای می‌توانید باعث جلوگیری از هک گوشی خود شوید.

با این حال اگر برنامه برای اجرا به آن نیاز داشته باشد، حتما به شما اخطار فعال کردن دسترسی را خواهد دارد. بنابراین برای جلوگیری از جاسوسی در گوشی و یا جلوگیری از هک گوشی حواستان به مجوزهایی که در اختیار برنامه‌های مختلف قرار می‌دهید باشد.

طریقه فعال کردن و یا غیر فعال کردن مجوزهای دسترسی در یک برنامه

اگر شما برنامه‌ای را با مجوزهای مختلف نصب کرده باشید و یا دسترسی‌هایی را از آن در زمان نصب گرفته باشید، هنوز هم می‌توانید از طریق تنظیمات این مجوزها را فعال و یا غیرفعال کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. بر روی گزینه تنظیمات (Setting) در گوشی اندروید خود ضربه بزنید.
  2. به بخش Apps یا Application Manager بروید.
  3. برنامه‌ای که قرار است دسترسی‌هایش را تغییر دهید برگزینید.
  4. حالا می‌توانید گزینه‌هایی مانند دوربین، میکروفون و غیره را مشاهده کنید که قابل فعال کردن و یا غیرفعال کردن هستند.
آموزش مرحله به مرحله انتقال اطلاعات سامسونگ به سامسونگ

ویروس ها و سایر نقص های گوشی خود را بیابید

یکی از اپلیکیشن‌هایی که شما می‌توانید برای این کار از آن استفاده کنید، اپلیکیشن Google Play Protect است. این برنامه تمامی برنامه‌های شما را اسکن می‌کند و اسکن دوره‌ای گوشی با چنین برنامه‌هایی می‌تواند خیال شما را از بابت جلوگیری از هک گوشی جمع کند.

برای استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید و مراحل زیر را در استفاده از آن در پیش بگیرید.

  1. به بخش تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. گزینه Security را برگزینید.
  3. وارد بخش دیگری می‌شوید که از آنجا می‌بایست Google Play Protect را انتخاب کنید.
  4. حالا گوشی شما اسکن خواهد شد و اگر برنامه‌ای از داده‌ها‌ی شما سواستفاده کند به شما نشان داده می‌شود. درنتیجه شما می‌توانید از ادامه کار با آن صرف نظر کنید.

تنظیمات مکان یا Location Setting را غیرفعال کنید

بخش عظیمی از ردیابی‌ها و جاسوسی‌هایی که از گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد، از طریق همین ویژگی Location است که نیاز است در صورتی که نیازی به آن ندارید، این تظیمات را خاموش کنید. برای خاموش کردن کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. به بخش تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. گزینه Location را برگزینید.
  3. گزینه Google Location Settings را انتخاب کنید.
  4. حالا گزینه‌های Location Reporting و Location History را خاموش کنید.
  5. همچنین در یک گام دیگر نیز شما می‌توانید تاریخچه مکان‌هایی که توسط گوشی ثبت شده است را پاک کنید.

توجه داشته باشید که اگر به روشن بودن موقعیت مکانی یا Location نیاز دارید، سعی کنید آن را به صورت دستی روشن کرده و بعد از رفع نیاز آن را خاموش کنید تا از این طریق مانع دسترسی اپلیکیشن‌های جاسوسی به داده‌های مکانی خود شوید.

ویژگی موقعیت مکانی را در تصاویر خاموش کنید

برای این کار باید از اپلیکیشن Photos در گوشی خود وارد بخش Setting شوید و بر روی گزینه Remove Geo Location ضربه بزنید. همچنین می‌توانید از این طریق موقعیت مکانی عکس خاصی را غیرفعال کنید.

جلوگیری از جاسوسی گوشی

معرفی بهترین برنامه های ضد هک و جاسوسی برای گوشی

اگرچه احتمال کمی وجود دارد که گوشی‌های آیفون، یا گوشی‌های اندرویدی و همچنین تبلت‌هایی همچون آیپد به مانند کامپیوترهای شخصی در معرض آسیب و حمله بدافزارها قرار بگیرند، اما این بدین معنی نیست که احتمال این اتفاق صفر باشد.

با این حال همان‌طور که می‌دانید امروزه گوشی‌های هوشمند نیازهای کاربران را تا اندازه زیادی برطرف می‌کنند و جایگزین نسبتا خوبی هم برای کامپیوترها و یا حداقل لپ تاپ ها محسوب می‌شوند.

در عین حال که از آن‌ها استفاده می‌کنیم باید به امنیتشان نیز توجه شود. اگر هیچ نرم افزار ضد جاسوسی اندروید و یا آیفون بر روی گوشی شما نصب نیست، حواستان باشد که گوشی شما ممکن است در معرض حمله بدافزارها قرار بگیرد.

در این راستا بهترین راه جلوگیری از هک گوشی، جلوگیری از شنود تلفن همراه و کارهایی از این قبیل، باستفاده از نرم افزار ضد جاسوسی اندروید و یا آیفون را بر روی گوشی هوشمند خود است.

با توجه به این مطلب در ادامه قرار است بهترین برنامه های ضد هک گوشی را به شما معرفی کنیم. همچنین شما در این مقاله می‌توانید با بهترین آنتی ویروس های کامپیوتر آشنا شوید.

 

اپلیکیشن Avast

همه ما اپلیکیشن Avast را به عنوان یک نرم افزار ضد جاسوسی می‌شناسیم. درواقع می‌توانیم این نرم افزار را آنتی ویروسی معرفی کنیم که نسخه‌های رایگان آن هم برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS و هم برای گوشی‌های اندرویدی عملکردی حرفه‌ای را از خود نمایش می‌دهد.

این نرم افزار قادر است همه گوشی‌های هوشمندی که از اتصال وای فای بهره‌مند هستند را از گزند جاسوسی و هک شدن دور نگه دارد.

همچنین خوب است اشاره کنیم که این نرم افزار در زمینه جلوگیری از جاسوسی در اندروید انرژی کمی از باتری موبایل مصرف می‌کند و اجرای بهینه‌ای را نیز به ارمغان می‌آورد.

خوب است بدانید این برنامه همچنین با یک VPN ارائه می‌شود و امکان رمزگذاری داده‌ها را فراهم می‌آورد. علاوه بر این قابلیت حفاظت از ایمیل‌ها، داده‌های مرورگر و اطلاعات شخصی را نیز دارد. برای دانلود نسخه iOS این برنامه شما می‌توانید از اینجا و همچنین نسخه اندروید آن از این لینک اقدام کنید.

اپلیکیشن مکافی موبایل سکیوریتی (McAfee Mobile Security)

شاید همه ما مکافی قدرتمند را بشناسیم و نیازی به توضیح درباره‌اش نباشد. درواقع یکی از راه‌های جلوگیری از جاسوسی در گوشی استفاده از اپلیکیشن مکافی موبایل سکیوریتی است.

این نرم افزار از بهترین برنامه های ضد هک گوشی است که می‎‌تواند به طور خودکار گوشی شما را اسکن کرده و نقص‌ها و ایرادات را به شما گزارش دهد.

جلوگیری از جاسوسی گوشی

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این برنامه آنتی ویروس موبایل آن است که می‌تواند به طور خودکار تماس‌ها را کنترل کند، اگر گوشی شما دزدیده شود، از راه دور مخاطبین را پاک کند و میزان مصرف باتری را نیز به شما نشان دهد.

آیا استفاده از کول پد برای لب تاپ لازم است + مزایا و معایب خنک کننده ها

همچنین خوب است بدانید امکان چک کردن باتری اپل واچ نیز در گوشی از دیگر مزایای این برنامه قدرتمند محسوب می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید تصویری از خود را به نرم افزار بدهید و اگر شخص دیگری گوشی شما را بردارد، برنامه می‌تواند تصویری از آن را نیز ثبت کند.

اپلیکیشن لوک اوت (Lookout)

آپلیکیشن موبایل لوک اوت یکی از عجیب‌ترین و در عین حال کامل‌ترین اپلیکیشن‌های آنتی ویروس موبایل است که در جلوگیری از هک گوشی، می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

این برنامه که می‌‌توان آن را بهترین نرم افزار ضد جاسوسی اندروید نیز معرفی کرد، قابلیت‌های بسیاری را در دل خود پنهان کرده است.

درواقع این برنامه به راحتی می‌تواند بر روی همه برنامه‌های در حال اجرا بر روی گوشی هوشمند شما نظارت داشته باشد و باعث جلوگیری از جاسوسی در گوشی شود. همچنین جلوگیری از شنود تلفن همراه، نظارت بر داده‌هایی که از شبکه وای فای منتقل می‌شوند، از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار محسوب می‌شود.

خوب است بدانید در این مقاله می‌توانید با شنود تلفن همراه توسط اپلیکیشن‌ها و جلوگیری از ضبط مکالمه آشنا شوید. در ویدیوی زیر هم می‌توانید در مورد اینکه چگونه شنود تلفن همراه را تشخیص دهیم آشنا شوید.

علاوه بر این‌ها خوب است بدانید این نرم افزار از قابلیت ضد سرقت نیز بهره می‌برد و بعد از گم شدن، گوشی کاربر را قادر می‌سازد تا بتواند گوشی خود را رصد کند.

پشتیبان گیری از تماس‌ها، پیام‌ها، تصاویر و ذخیره آنها در فضای ابری نیز از دیگر ویژگی‌های لوک اوت است که می‌توان به آنها اشاره کرد. برای دانلود نسخه اندروید این نرم افزار ضد هک گوشی و نرم افزار جلوگیری از جاسوسی Lookout می‌توانید از اینجا و برای دانلود نسخه iOS آن نیز می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

همچنین حفاطت از گوشی در برابر بد افزارها و جلوگیری از شنود تلفن همراه نیز از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن موبایلی محسوب می‌شود و می‌توان آن را بهترین برنامه ضد هک گوشی در این زمینه‌ها معرفی کرد.

اپلیکیش ترند میکرو موبایل سکیوریتی (Trend Micro Mobile Security)

یکی از راه‌هایی جلوگیری از جاسوسی در اندروید استفاده از اپلیکیشن ترند موبایل سکیوریتی (Trend Micro Mobole Security) است که باعث خواهد شد تا گوشی هوشمند در صورت وجود بدافزارها سلامتی خود را بدست آورد و در مواردی هم باعث جلوگیری از هک گوشی خواهد شد.

درنتیجه خوب است بدانید اسکن گوشی و حفاظت از آن، ذخیره باتری، افزایش سرعت حافظه، پاکسازی بدافزارها، جلوگیری از جاسوسی در گوشی و بستن برنامه‌‎های پس زمینه برای اینکه از استفاده داده‌ها جلوگیری کند از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار مفید شناخته می‌شود.

این برنامه قابلیت رفع هک گوشی اندروید و iOS، وبگردی امن و ویژگی فیلتر پیام‌ها را در خود جای داده است. می‌توان آن را به عنوان بهترین برنامه ضد هک گوشی نیز معرفی کرد.

اپلیکیشن موبایل سکیوریتی و آنتی تفت پروتکشن (Mobile Security & Anti Theft Protection)

اپلیکیشن موبایل سکیوریتی و آنتی تفت پروتکشن (Mobile Security & Anti Theft Protection) به عنوان یک نرم افزار ضد هک گوشی در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های مبتنی بر iOS شناخته می‌شود.

این نرم افزار هوشمند از اطلاعات مالی شما در گوشی محافظت می‌کند. وبگردی‌های شما را هم مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت بروز مشکل به شما اخطار خواهد داد. در این راستا می‌توان آن را به عنوان نرم افزاری برای جلوگیری از جاسوسی در گوشی مبتنی بر iOS با خیال راحت استفاده کرد.

همچنین این برنامه این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید از فیلم‌ها و تصاویر شخصی خود با خیال راحت محافظت کنید. همچنین بتوانید آنها را به راحتی با انجام مراحل ساده‌ای پنهان کنید.

در این صورت می‌توان به جلوگیری از هک گوشی نیز امیدوار بود و یا در صورت هک، نگران اطلاعات خود نبود.

 

جلوگیری از جاسوسی در گوشی

در این راستا باید بگوییم که حتی بهترین گوشی‌ها نیز می‌توانند در معرض تهدیدات امنیتی قرار داشته باشند. علاوه بر گوشی‌های اندرویدی، گوشی‌های آیفون نیز معمولاً ممکن است با این مشکل مواجه شوند.

برای مقابله با این مشکل، نرم افزارهایی برای جلوگیری از جاسوسی در گوشی ، جلوگیری از هک گوشی و جلوگیری از شنود گوشی وجود دارند که می‌توانند امکانی را فراهم آورند تا کاربران با خیال از گوشی‌های خود استفاده کنند.

در این راستا برای جلوگیری از جاسوسی در گوشی های آیفون می‌توان برنامه‌هایی همچون FlexiSpy و mSpy را معرفی کرد که به طور تخصصی بر روی حفره‌های امنیتی محصولات اپل کار می‌کنند.

ترفندی ساده برای جلوگیری از جاسوسی گوشی هوشمند

مصرف باتری را بررسی کنید

گاهی برنامه‌ها بدون رضایت کاربر در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. ردگیری این برنامه‌ها دشوار است، زیرا پنهانی عمل می‌کنند. میزان باتری گوشی شاخص خوبی برای شناسایی برنامه‌های جاسوسی است که به‌طور ناشناس عمل می‌کنند.

بهترین روش نگهداری از باتری گوشی | راه افزایش عمر باتری موبایل چیست ؟

 

اجرای هر برنامه به انرژی باتری نیاز دارد؛ بنابراین، سریع‌تر خالی‌شدنِ باتری گوشی ممکن است به‌دلیل اجرای برنامه‌ای جاسوسی در پس‌زمینه گوشی باشد.

فقط نسخه رسمی برنامه‌ها را نصب کنید

این مورد یکی از قوانین مهم حفظ امنیت در دنیای برنامه‌ها و راهی برای جلوگیری از جاسوسی گوشی است. هرکسی می‌تواند برنامه‌ای بنویسد و آن را در فروشگاه بارگذاری کند. شما همیشه باید برنامه‌هایی را نصب کنید که شرکت‌های معتبر تولید کرده‌اند.

معمولا اطلاعات توسعه‌دهنده در قسمت توضیحات برنامه ارائه می‌شود.

 از WiFi عمومی استفاده نکنید

امروزه WiFi عمومی به منبع اصلی نفوذ در اطلاعات شخصی تبدیل شده است. WiFi عمومی شبکه بازی است که هرکسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

اگر واقعا به استفاده از WiFi عمومی نیاز دارید، راه‌هایی برای اطمینان از امن‌بودن اتصال وجود دارد. پیش از استفاده از WiFi عمومی، حتما درمورد نکات و طرز استفاده از آن پرس‌وجو کنید.

حساب‌هایتان را باز رها نکنید

در میان بسیاری از کاربران گوشی‌های همراه، ورود خودکار به حساب‌ها مسئله‌ای پذیرفته‌شده است. ویژگی ورود خودکار موجب شده است ورود به حساب‌ها کار بسیار ساده‌ای باشد.

منتها این کارِ هکرها را نیز بسیار ساده کرده است. تنها کاری که هکر باید انجام دهد دسترسی به مرورگر است! زیرا حساب‌ها از قبل باز شده‌اند و به تلاش برای ورود به آن‌ها نیازی ندارد.

 از انتشار اطلاعات شخصی پرهیز کنید

این مورد به‌ویژه درمورد کسانی کاربرد دارد که از تاریخ تولد و نام و آدرس خود به‌عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند. منتها باید از انتشار چنین اطلاعاتی در رسانه‌های اجتماعی یا انجمن‌های عمومی پرهیز کنید.

 برنامه‌هایتان را به‌روز نگه دارید

شاید به‌روزرسانی برنامه‌ها برایتان آزاردهنده باشد، چون بسیاری از برنامه‌ها به‌طور مرتب به‌روز می‌شوند.

منتها این کار در بلندمدت به حفاظت از گوشی هوشمندتان کمک می‌کند، زیرا برنامه‌ها با به‌روزرسانی‌های جدید نسخه‌های قدیمی خود را در برابر آسیب‌ها تعمیر و ایمن می‌کنند.

جلوگیری از جاسوسی گوشی

 از داده‌هایتان پشتیبان‌گیری کنید

همیشه توصیه می‌شود نسخه پشتیبانی از داده‌هایتان را در فضای ذخیره‌سازی ابری امنی نگهداری کنید. این کار به‌ویژه در موارد اضطراری مفید است. نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم شما در برابر هک یا سرقت محافظت می‌کند.

اجازه ندهید غریبه‌ها از گوشی‌تان استفاده کنند

این مورد کاملا بدیهی است. فضای دیجیتالی در طول سال‌ها گسترش یافته است و گوشی هوشمند دیگر فقط گوشی تلفن شما نیست، بلکه کیف پول الکترونیکی شماست و اطلاعات شخصی‌تان در آن وجود دارد. از قرض‌دادن گوشی خود به غریبه‌ها پرهیز کنید.

سطح دسترسی هر برنامه را بررسی کنید

برنامه‌های جدید، در زمان نصب، برای دسترسی به بخش‌های خاصی از گوشی، از شما اجازه می‌گیرند. این بخش‌ها می‌تواند شامل فهرست مخاطبان، آدرس ایمیل یا موارد دیگری باشد.

همیشه اجازه دسترسی‌های خواسته‌شده در هر برنامه را به‌دقت بررسی کنید. اگر برنامه از شما دسترسی‌هایی را می‌خواهد که درمورد آن‌ها مطمئن نیستید، از استفاده از آن برنامه خودداری کنید و آن را نصب نکنید.

 برنامه‌های مهم را قفل کنید

در برنامه‌هایی که به اطلاعات مهمی مانند اطلاعات بانکی شما دسترسی دارند، با استفاده از رمز عبور، اطلاعات شخصی‌تان را قفل کنید. استفاده از رمز عبور موجب می‌شود از اطلاعات شخصی‌تان به‌خوبی حفاظت شود.

چگونه بفهمیم گوشی ردیابی می شود؟

بعضی از نرم افزار ها هنگام نصب از شما دسترسی هایی را درخواست می کنند که یکی از آنها می تواند برای شناسایی موقعیت مکانی باشد.

اگر شما می خواهید واقعا این اجازه را به نرم افزار بدهید ابتدا باید از صحت امنیت آن مطلع شوید.

برای مثال به نرم افزار هایی که منبع یا سازنده مشخصی ندارد هیچگاه دسترسی ندهید و سعی کنید از نرم افزار های مطمئن تر و معروف تر استفاده کنید.

شاید شما فکر کنید که حتما باید به یک نرم افزار هواشناسی اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را بدهید. این درست است در صورتی که نرم افزار از امنیت بالایی برخوردار باشد و توسط شرکت معتبری توسعه یافته باشد.

بعضی از نرم افزار ها ممکن است اطلاعات موقعیت مکانی شما را با دیگران یا شرکت ها به اشتراک بگذارند که این می تواند یک برنامه جاسوسی آیفون و اندروید به حساب آید که در نقش یک نرم افزار هوا شناسی است.

چرا باید به فکر جلوگیری از جاسوسی گوشی بود ؟

از آنجایی که امروزه برنامه های موجود در گوشی‌های اندرویدی و سایر گوشی های هوشمند می‌توانند دسترسی های زیادی به اطلاعات گوشی داشته باشند، لازم است تا برای جلوگیری از جاسوسی در گوشی و جلوگیری از هک گوشی راهکارهایی اندیشیده شود.

اپلیکیشن Avast چیست؟

همه ما اپلیکیشن Avast را به عنوان یک نرم افزار ضد جاسوسی می‌شناسیم. درواقع می‌توانیم این نرم افزار را آنتی ویروسی معرفی کنیم که نسخه‌های رایگان آن هم برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS و هم برای گوشی‌های اندرویدی عملکردی حرفه‌ای را از خود نمایش می‌دهد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

27 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *