خرید کوله پشتی

خرید کوله پشتی باید مطابق با اصولی باشد تا هیچ ضرری به بدن استفاده کننده نرساند. این ویژگی‌هایی استاندارد درباره وزن کوله پشتی، جنس کوله پشتی، بند پشتی آن، پد پشتی و بند کمری آن است که در این مطلب از گروه استایل شادمگ به طور مفصل به آن پرداخته است.

 خرید کوله پشتی شیک و مناسب

از جمله وسایلی که امروزه به صورت مداوم به همراه هر فردی می باشد، کوله پشتی است. در صورت داشتن یک انتخاب درست در خرید کوله پشتی، فرد بدون هیچ گونه مشکلی از آن استفاده می کند، اما چنان چه فرد در خرید کوله پشتی به نکات مهم و ویژه ای که در این ارتباط وجود دارد، توجه ننماید، با مشکلات فراوانی مانند کوچک و یا بزرگ بودن بیش از اندازه کوله پشتی، نداشتن جنس مرغوب و … رو به رو خواهد شد.

خرید کوله پشتی

به همین دلیل هنگام خرید کوله پشتی باید به نکات مهم توجه شود. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید کیف و کفش شما را با نکات مهم و قابل توجه در هنگام خرید کوله پشتی آشنا خواهیم کرد.

به طور کلی سه نکته مهم برای خرید کوله پشتی به عنوان مهمترین نکات در نظر گرفته می شوند که عبارت اند از:

  • مدت زمان سفر
  • مقصد و هدف از سفر
  • چگونگی سفر شخصی هر فرد

این سه مورد را هر فرد قبل از اقدام به خرید کوله پشتی باید در ذهن خود مشخص کند. با توجه به موارد گفته شده در قسمت زیر هر فرد به راحتی می تواند اقدام به خرید مناسب ترین کوله پشتی بای خود نماید.

میزان راحتی کوله پشتی

اگر بخواهیم یک نکته مهم را در خرید کوله پشتی مد نظر داشته باشیم، بدون شک میزان راحت بودن آن می باشد. بسیاری از کوله پشتی ها دارای یک کمربند هستند که به کمر با استفاده از یک بالشتک کوچک وصل می شود و در نتیجه استفاده از آن را بسیار راحت می کند.

خرید کوله پشتی

با استفاده از کمربندهای مختلف کتفی و به دور باسن، وزن کوله در تمام نقاط مختلفی از بدن تقسیم می شوند و به یک نقطه ی خاص مانند کتف فشار می آید و در نتیجه یک ناحیه دچار آسیب نمی شود.

استفاده از یک حالت استاندارد کانکتور برای پشت فرد باعث سلامتی کامل بدن فرد در جا به جا کردن کوله پشتی می شود. یک کوله پشتی راحت، باید راحتی را به اندازه ای داشته باشد که که فرد را اذیت نکند و به او آسیب نرساند.

میزان دوام کوله پشتی

از دیگر نکات مهم و قابل توجه برای خرید انواع کوله پشتی، دوام آن می باشد. دوام یک کوله پپشتی می تواند در جنس آن، جنس زیپ ها و … موررد نظر باشد. یکی از بهترین انتخاب برای خرید کوله پشتی، کوله پشتی با جنس پلی استر و نایلون می باشد. چرم نیز یکی دیگر از گزینه های موجود می باشد که می تواند قیمت یک کوله را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. به طور معمول کوله پشتی ها از ناحیه های بندهای رو شانه، زیپ و یا در رفتگی هایی ناحیه دوخت، دچار آسیب و صدمه می شوند.

خرید کوله پشتی

میزان محافظت وسایل:

از ویژگی هایی که یک کوله پشتی برای محافظت از وسایل می تواند داشته باشد، ضد آب بودن بدنه می باشد. اگر هنگام خرید به ضد آب بودن بدنه توجه داشته باشد، به مقدار بسیار زیادی از وسایل خود در برابر آب و … محافظت کرده اید. اگر به صورت مداوم به جا به جا کردن وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ و … مشغول می باشد بهتر است به این ویژگی جنس ضد آب کوله پشتی توجه بسیاری داشته باشید.

در کوله پشتی ها از یک پد برای محافظت لپ تاپ استفاده می شود و این از فاشرهای مختلفی که ممکن است به لپ تاپ وارد شود جلوگیری خواهد کرد، پس بنابراین یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کوله پشتی باید مورد توجه قرار بگیرد جنس کوله پشتی و دارا بودن پد محافظت از لپ تاپ می باشد.

خرید کوله پشتی

اندازه ی کوله پشتی

توجه به اندازه کوله پشتی یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب کوله پشتی است، اما نکته ای که در این ارتباط وجود دارد این است که انتخاب اندازه کوله پشتی یک انتخاب کاملاً سلیقه ای و فردی می باشد که فرد باید با توجه به نیاز شخصی خود آن را انتخاب نماید. فرد برای داشتن یک کوله پشتی راحت به اندازه ی آن هنگام خرید دقت داشته باشد. فرد استفاده کننده باید به اندازه و ابعاد و همچنین تناسب بین فیزیک بدن خود و کوله پشتی توجه کند تا هنگام استفاده از آن به مشکل برخورد نکند.

برای خرید کوله پشتی با اندازه ی مناسب باید به نکاتی مانند طول تنه، سایز باسن و … توجه داشته باشید

۱.طول تنه:

بسیاری از کوله ها متناسب با طول بالا تنه ساخته می شوند و فرد باید به این نکته تووجه نماید.

خرید کوله پشتی

۲.سایز باسن:

با توجه به این موضوع که مقدار بیشتری از وزن یک کوله پشتی توسط باسن فرد تحمل و جا به جا می شود، باید به سایز آن نیز توجه کرد و مد نظر داشت.

به طور کلی انداه های کوله پشتی به صورت زیر دسته بندی می شوند:

کوله پشتی های کوچک:

یکی از دسته های کوله پشتی از نظر اندازه و تناسب با تنه کوله پشتی های کوچک ۴۵ سانت می باشد.

کوله پشتی های متوسط:

یکی دیگر از انواع کوله پشتی ها، کوله پشتی های ۴۵ تا ۵۰ سانت می باشند.

کوله پشتی های بزرگ:

کوله پشتی های بزرگ برای اندام های ۵ سانت به بالا مورد استفاده قرار گرفته و متناسب می باشد.

خرید کوله پشتی

در صورتی که هنگام خرید کوله پشتی به این نکته توجه ننمایید و یک کوله پشتی بسیار بزرگ تر از اندام خود را انتخاب کنید، امکان واژگون شدن شما و یا ایجاد درد در ناحیه کمر وجود خواهد داشت.

هدف از خرید کوله پشتی

برای خرید یک کوله پشتی راحت بهتر است هدف خود را از خرید مشخص نمایید، زیرا کوله پشتی که برای کوهنوردی و یا مسافرت استفاده می شود، با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند. یک کوله پشتی می تواند مناسب برای کوهنوردی، مسافرت، مصرف های روزانه و … باشد.

خرید کوله پشتی

جنس مناسب کوله

کوله پشتی باید از یک جنس مناسب و با کیفیت باشد به گونه ای که فرد خریدار مطمئن باشد می تواند به مدت زمان زیادی از آن استفاده نماید. جنس های مناسب برای کوله پشتی عبارت اند از: کرباس کتان، پارچه ای نایلونی، کوردورا، پلی استر و چرم.

هر کدام از جنس های گفته شده دارای مزایای مربوط به خود می باشد و برای ساخت یک کوله خاص مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال کوله ای که از جنس پلی استر داشته باشد، نسبت به سایر جنس ها از خود مقاومت بیشتری را در برابر تخریب های فوق بنفش نشان خواهد داد و یا کوله ای که از جنس نایلون باشد، تمامی وسایل را در برابر رطوبت و یا آب محافظت می نماید.

برای خرید کوله پشتی مسافرتی و مدرسه ای به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

خریدن یک کوله پشتی می تواند یک تجربه سخت باشد، به خصوص اگر اولین بار است که شما این کار را انجام می دهید ؛ به طور متوسط، فروشگاه کالاهای ورزشی دارای یک بخش اختصاصی، و گاهی حتی یک دیوار، پر از کوله پشتی خواهد بود.

این مدل شومیز لمه پرطرفدار و ترند رو برای عید بپوش و پزشو بده

انتخاب و خرید کوله پشتی اهمیت دارد چراکه زمانی که در سرتاسر دنیا سفر می کنید، کوله پشتی تان بهترین دوست شما است همه جا با شما خواهد بود و مانند خانه تان عمل خواهد کرد پس به نکات پیشنهادی کارشناسان برای خرید کوله پشتی که در این بخش از دنیای مد نمناک گفته ایم دقت کنید.

از کجا می توان فهمید که کدام کوله پشتی برای شما مناسب خواهد بود؟
چندین عامل در فرآیند تصمیم گیری شما نقش خواهند داشت.نکات کلیدی که هنگام خرید یک کوله پشتی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

طول سفرتان
مقصد مورد نظرتان
سبک سفر شخصیتان

خرید کوله پشتی

در این راهنما برای خرید کوله پشتی، ما آنچه را که باید در مورد آن بدانید را به اشتراک می گذاریم و به دنبال آن هستیم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

چگونه می توان یک کوله پشتی کامل را برای نیازهای خود خرید؟

این 9 نکته تضمین خواهد کرد که تمام پایه های شما پوشیده شده و اطمینان حاصل کنید که شما یک خرید هوشمندانه را انجام می دهید.

1 – راحتی:

راحتی مهم ترین عامل در انتخاب یک کوله پشتی است. اگر این درد شما را آزار می دهد، بهتر است زیاد از آن استفاده نکنید. در بدترین حالت ممکن است به خودتان صدمه بزنید. داشتن یک کوله پشتی راحت، به خصوص به شکل کمر، بندهای شانه ها و بالشتک هایش مربوط است.

کوله پشتی با یک پانل پشتی راحت، کمربند کتفی و کمربند برای دور باسن ، وزنش را در کل بدن توزیع می کند. بندهای شانه قابل تنظیم برای حصول اطمینان از این که کوله به راحتی می نشیند و فشار را بر پشتتان کاهش می دهد، مناسب است.

کانتور و لایه های پشتی از شکل طبیعی پشت کمر شما می تواند حمایت کند. شکل آن اجازه می دهد تا یک قوس طبیعی برای اطمینان از درد پشت ایجاد کند. کمربندهای دور باسن از کمر و شانه ها جدا می شوند و بخش بزرگ تری از بار را روی ماهیچه پا قرار می دهند – به شما این امکان را می دهد که بارهای سنگین تر را برای مدت طولانی حمل کنید.

خرید کوله پشتی

2 – دوام:

کوله پشتی های با کیفیت، با استفاده از مواد بادوام ساخته شده اند. کوله پشتی های سنگین به طور کلی از مواد نایلونی جاذب بسیار قوی و زیپ ها و تسمه های نایلونی ساخته شده اند.

نایلون و پلی استر محبوب ترین مواد هستند. پارچه های سنگین مانند پارچه بوم، کیف های با دوامی را می سازند که برای چند سال استفاده خواهید کرد. حتی چرم هم کار می کند، اگرچه می تواند قیمت یک کیف را بالا ببرد.

رایج ترین دلایلی که مردان کوله پشتی قدیمی خود را کنار می زنند، پارگی بر روی بندهای شانه، زیپ های شکسته و کوک زده شده است. تسمه ها و بندهای شانه بیشتر در معرض پارگی قرار دارند. دوخت و نخ و جنسش را ببینید. دوخت های دوتایی بهتر است.

خرید کوله پشتی

3 – حفاظت از وسایل درونی:

کوله پشتی شما باید تا حدودی ضد آب باشد و نیاز به محافظت از وسایل الکترونیکی و ظریف دارد.

مواد مقاوم در برابر آب – ممکن است به کوله پشتی ضد آب 100 درصد نیاز نداشته باشید – اما یک کیفی ساخته شده از مواد ضد آب برای حفاظت از محتویات خود نیاز دارید. کیف ساخته شده از نایلون و پلی استر گزینه های بهتری برای سفرهای خارجی و سفر با کوله پشتی هستند.

پد ها – وجود جای ویژه برای لپ تاپ و تبلت ها در کوله پشتی ها معمول هستند. مطمئن شوید که به طور ایمن برای جلوگیری از فشار آوردن به تجهیزات الکترونیکی خود به اطراف بسته شده اند.

4 – اندازه:

پیدا کردن کوله پشتی به اندازه کامل یک موضوع انتخاب فردی است که متناسب با بدن شما است و این متناسب با تمام مواردی است که باید انجام دهید. پیش از این هم در بخش دنیای مد نمناک گفتیم که هنگام خرید یک کوله پشتی، باید اندازه فیزیکی آن را آنالیز کنید – زمانی که خالی و پر است را به طور جداگانه در نظر بگیرید.

آیا این یک چارچوب سخت دارد یا خیر؟ زمانی که پر است، آیا ابعادش متناسب با مقررات اندازه خطوط هوایی استاندارد برای یک ساک دستی است؟ اگر اینطور نیست، آیا کوله پشتی تان برای پرواز خوب هست؟

تناسب مناسب یک اندازه مناسب برای طول بالاتنه تان و نیز یک اندازه راحت بر روی باسن است.

طول تنه

بعضی از کیف های موجود در اندازه های چندگانه، از کوچک تا بزرگ، که متناسب با محدوده بالاتنه هستند، در دسترس هستند.

سایز باسن

بیشتر وزن یک کوله پشتی باید توسط باسن مورد حمایت قرار گیرد.

کوله پشتی اش قابل تنظیم یک محدوده وسیعی از اندازه های مفصل ران را در خود جای می دهد.

خیلی کوچک و متناسب با تنه ، 45 سانت است.

خرید کوله پشتی

کوله پشتی متوسط با تنه 45 تا 50 سانت است.

کولهپشتی بزرگ با تنه 5 سانت به بالا متناسب هستند.

اگر کوله شما بیش از حد بزرگ باشد و یا نسبت به بالاتنه تان بسیار کوچک باشد، وزن به درستی متعادل نخواهد شد. این عدم تعادل منجر به کمردرد و یا واژگون شدن شما می شود.

5 – نیازهای فعالیت شما:

انتخاب بین کوله روزانه، کوله پشتی کوهنوردی، کیف های مسافرتی و کوله پشتی ها کوچک می تواند هر خریداری را گیج کند. برای انتخاب درست، طراحی و ساخت کیف باید متناسب با اهداف شما باشد.

آیا مطمئنید که کوله پشتی تان برای تمام برنامه های مورد نیاز شما مناسب است؟
آیا شما پیاده روی می کنید و از یک مکان به مکان دیگر می روید و یا بیشتر روز در کلاس هستید؟
در هنگام پوشیدن کوله پشتی بیشتر در چه نوع از آب و هوایی هستید؟

خرید کوله پشتی
شما به چیزی نیاز دارید که برای فعالیت های شما مناسب باشد. اگر قصد دارید از کوله پشتی به طور عمده برای مسیرهای کوتاه یا کالج استفاده کنید – یک کوله پشتی برزنتی، ایده آل است.

اگر در طی دوچرخه سواری می خواهید که از آن استفاده کنید، یک کوله پشتی نایلونی جاذب آب لازم است. یک کوله پشتی چند منظوره برای هر نوع بار کلاس مناسب است – می توانید در این کیف ها دوربین با لنز، کتاب 700 صفحه ای، لب تاپ 15 اینچی، لباس ورزشی و یا چیزهای دیگر را جای دهید.

6 – مواد و جنس مناسب

یک کوله پشتی ساخته شده از مواد درست را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که برای سال ها سالم باقی می ماند. موارد استفاده شده در کوله پشتی این مواردی است که نمناک به شما معرفی خواهد کرد:

کرباس کتان:

یک پارچه پنبه ای سنگین و خشن است. کرباس مدرن از مواد طبیعی و مصنوعیساخته می شود – کاهش وزن و افزایش قدرت ضد آب و قدرت از ویژگی هایش است. مزیت اصلی آن این است که این یک ماده ارزان قیمت است. کیف های کرباسی برای دانش آموزان کالج و کوه نوردان بسیار محبوب هستند.

خرید کوله پشتی

کیف های پارچه های نایلونی :

پارچه های براقی هستند و با لمس کردن لیز می خورند. مزایای اصلی نایلون پوشش ضد آب، مقاومت به سایش و مقاومت سوراخ شدگی عالی هستند.

کوردورا :

یک پارچه نایلونی جاذب ” که در اصل توسط دوپونت طراحی شده بود.مزیت های اصلی بافت کوردورا مقاومت به سایش و وزن سبک آن است. برای سفرهای ماجراجویانه خوب است و آسیب نخواهد دید.

نکات مهم و طلایی برای پوشیدن لباس ماکسی | یکی از جذابترین استایل هایی که می توانید داشته باشید

پلی استر:

مقاومت بالاتری نسبت به تخریب فوق بنفش (UV) نسبت به نایلون دارد، اما این یک جنس ضخیم برای یک کوله پشتی نیست. با این حال، برای کودکان کوچک، محکم است.کوله های ساخته شده از پلی استر مقرون به صرفه هستند و رنگ را به خوبی حفظ می کنند .

کوله های چرمی

شیک و به مد هستند، اگرچه جایگزین گران قیمتی برای کوله پشتی استاندارد هستند.به طور کلی از چرم دباغی شده گیاهی ساخته می شود. این مواد در طول زمان یک رنگ و زنگار منحصر به فردی ایجاد می کنند و کیفیت ارگانیکی به کوله می دهد.کوله پشتی های چرمی مناسب برای استفاده در محل کار هستند ، زیرا آنها معمولا سبک رسمی دارند.

7 – بودجه:

این کوله پشتی چقدر می ارزد؟قیمت یک کوله پشتی باید طبق کیفیت مواد مورد استفاده، مهارت و زیبایی شناسی طرح منعکس شود. این شرم آور است که کیفیت برای قیمت را به خطر بیندازید. آخرین چیزی که شما می خواهید این است که کوله پشتی تان را بردارید، و تمام خرت و پرت ها را داخلش بریزد و سوار یک اتوبوس شوید و یا پیاده روی کنید.

آیا این نسخه از کوله محدود است؟ آیا مونتاژ شده یا در یک کارخانه تولید شده است؟

این عوامل بر هزینه کوله پشتی تاثیر می گذارند.

خرید کوله پشتی

8 – سبک:

آیا می خواهید آن را بخرید؟ انتخاب شما ممکن است ابتدا با طراحی کوله پشتی تعیین شود. یک کوله پشتی برای یک مرد باهوش باید عملی بودن و پیچیدگی را در شرایط برابر متعادل کند.

این کار باید به طور ماهرانه انجام شود و باید با ظاهر کلی شما هماهنگ باشد. یک کوله پشتی چرمی بسیار شیک است – با این حال جنس نایلونی نیز دارای گزینه های مناسبی برای آقایان است. به خاطر داشته باشید که ارتباط مستقیمی بین قیمت و کیفیت وجود دارد.

9- وزن:

نه تنها وزن چیزهایی که در کیف خود جمع می کنید، بالا می رود، بلکه باید وزن کوله پشتی خالی را نیز در نظر بگیرید.برخی از کیف ها از پارچه های ضخیم ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر از پارچه هایی با تکنولوژی بالا مانند Tyvec ساخته شده اند. پس هنگام انتخاب خریدن یک کوله پشتی که خیلی سنگین نیست چنانچه در نمناک اشاره شده است ضروری است.

مزایای سبک بسته بندی کردن:

ما همیشه توصیه کردیم که یک رویکرد سبک اتخاذ شود.

اندازه کوچک:

وقتی کم تر حمل کنید، گزینه های بیشتری دارید. یک کوله پشتی کوچک با اندازه کوچک شما را به زمین گره نمی زند و یا شما را از انجام کارها باز نمی دارد.

سهولت:

شرط می بندم از پیاده روی، اکتشاف و بررسی کامل مسائل زمانی که سفر می کنید، لذت می برید. بسیار عالی است که بتوانید به راحتی در شهری با تمام لوازم خود قدم بزنید و احساس سنگینی نکنید.

خرید کوله پشتی

ایمنی:

به خاطر اندازه کوچک آن، شما می توانید هر جا که می روید تمام لوازم خود را باخود حمل کنید. در نتیجه، اشیا شما کم تر در معرض خطر و گم شدن و به سرقت رفتن قرار خواهند داشت.

یک کیف بزرگ می تواند توجه بیشتری به خود جلب کند، در حالی که افراد زیادی در سراسر زندگی روزانه خود با کوله پشتی کوچک زندگی می کنند.

کوله پشتی مناسب برای مدرسه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

از مهمترین ویژگی‌های یک کوله‌ پشتی خوب برای مدرسه این است که ظرفیت و حجم مناسبی برای گذاشتن وسایل موردنیاز داشته باشد. با توجه به اینکه زمان بازگشت به مدرسه در فصل پاییز و زمستان است، باید در مقابل بارندگی مقاوم باشد. یک ویژگی مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید کیفیت کوله پشتی مدرسه است.

این مورد با توجه به استفاده مداوم و روزانه و بازیگوشی کودکان و اینکه بسیاری از آن‌ها ممکن است خیلی به مراقبت از کوله‌ی خود اهمیت دهند و آن را به هر سمتی پرتاپ کنند، بسیار مهم است. در ادامه شما را با این موارد به‌طور مفصل آشنا خواهیم کرد تا بهترین انتخاب را برای فرزندان‌تان داشته باشید.

۱. بررسی کیفیت کوله پشتی مدرسه

قطعا تهیه‌ی یک کوله پشتی مدرسه باکیفیت که بتواند در طول سال دوام بیاورد بسیار مهم است. برای خرید یک کوله‌ی باکیفیت عامل زمان هم تاثیرگذار است. مطمئنا بهترین زمان برای خرید یک کوله‌ی باکیفیت و دسترسی به بیشترین تنوع، درست قبل از بازگشایی مدارس است.

البته باید توجه داشته باشید که این تنوع زیاد شما را گیج نکند و در عوض پرداخت مبلغ بالایی با یک کوله‌ی عادی به خانه برنگردید. پس باید قبل از اقدام به خرید کوله پشتی، فاکتورهای انتخاب خود را مشخص کنید. از خرید کوله‌ پشتی‌های ارزان و مد روز و زیبا اما بی کیفیت خودداری کنید. چون در صورت خراب شدن آن ممکن است دیگر نتوانید با گذشت از فصل مدرسه، به راحتی یک کوله پشتی با کیفیت پیدا کنید.

برای بررسی کیفیت کوله پشتی مدرسه، باید به کل آن، داخل و خارج نگاه کنید و به موارد زیر توجه داشته باشید:

بررسی کنید که وزن کوله پشتی بسته به سن کودک شما بیش از ۱۰ تا ۲۰ درصد وزن بدن او نباشد. یک نکته خوب در حین خرید این است که چند کتاب، ظرف غذا و بطری آب همراه داشته باشید تا در کوله پشتی قرار دهید و تقسیم وزن وسایل در کوله پشتی را آزمایش کنید.

خرید کوله پشتی

چک کنید که پارچه‌ی کوله در برابر نفوذ آب مقاوم باشد.

به محافظ زیپ توجه کنید. بهتر است زیپ کوله با یک کاور پارچه‌ای پوشانده شده باشد یا طراحی آن به صورتی باشد که یک لا‌یه‌ی محافظ روی بخش محفظه‌ی اصلی را بپوشاند تا در برابر نفوذ آب مقاوم باشد.
درزها و سلامت زیپ‌ها را چک کنید و تمام بخش‌ها را مورد بازبینی قرار دهید تا کوله دچار زدگی یا پارگی نباشد.

۲. انتخاب اندازه‌ی درست

عرض کوله پشتی مدرسه باید متناسب با عرض فرد باشد. به عنوان مثال، اندازه‌ی کوله‌ای که برای یک کودک دوره‌ی پیش دبستانی انتخاب می‌کنید مطمئنا با اندازه‌ی کوله پشتی یک کودک دوره‌ی دبستان یا دبیرستان باید فرق داشته باشد.

همچنین به ارتفاع کوله پشتی نیز توجه کنید که باید از حدود ۵ سانتی‌متر پایین‌تر از شانه شروع شود و تا پایین کمر یا کمی بالاتر از آن امتداد بیابد.

۳. اهمیت محفظه‌های متعدد در انتخاب کوله پشتی مدرسه

کوله‌ پشتی‌هایی را انتخاب کنید که به شما در سازماندهی بهتر کمک می‌کنند. تقسیم‌کننده‌ها، جیب‌ها و محفظه‌های یک کوله‌ پشتی برای کمک به شما در سازماندهی بهتر و توزیع یکنواخت وزن طراحی شده‌اند. همچنین این محفظه‌ها به فرزندتان کمک می‌کنند که تقسیم‌بندی‌ مورد نظر خود را انجام دهند و سریع‌تر وسیله‌ی موردنیاز خود را پیدا کنند. نکته‌ی مهم در مورد نحوه‌ی استفاده از محفظه‌ها این است که وسایل سنگین‌تر را نزدیک‌تر به پشت قرار دهید، زیرا به مرکز ثقل و حفظ تعادل کمک می‌کند.

۴. کوله‌ای را انتخاب کنید که نوار شب‌رنگ دارد

این ویژگی در کوله پشتی مدرسه به بالا بردن ایمنی فرزندتان کمک می‌کند. کوله‌هایی که علامت یا نوار شب‌رنگ دارند، دید در شب را افزایش می‌دهند. به این ترتیب اگر فرزند شما صبح خیلی زود از خانه خارج شده و کنار خیابان منتظر سرویس مدرسه است یا در ساعات تاریک بعد از کلاس‌های فوق برنامه یا تقویتی برای آمدن به خانه در حال عبور از خیابان است، به راحتی توسط راننده‌ها دیده می‌شود و امنیت بیشتری خواهد داشت.

۵. علاقه و نظر فرزندتان را در نظر بگیرید

در حالی‌که تناسب درست و کیفیت بالا مهمترین فاکتورهایی هستند که در انتخاب کوله پشتی مدرسه به آن دقت کنید اما فراموش نکنید که باید به نظر و سلیقه فرزندتان هم توجه داشته باشید و بعد از در میان گذاشتن نکاتی که برای سلامتی او مهم است، بگذارید در تصمیم‌گیری برای انتخاب کوله‌ی موردعلاقه‌اش مشارکت داشته باشد.

صفر تا صد انتخاب بهترین و جذاب ترین اکسسوری مناسب لباس مشکی

زیرا او کسی است که می‌خواهد هر روز از این کوله استفاده کند و مهم است که فرزندان حس خوبی به وسایل‌شان داشته باشند. زمانی‌که به نظر فرزندتان اهمیت دهید، مطمئنا اثر آن را خواهید دید. کودکان وقتی به وسیله‌ای علاقه داشته باشند، بسیار بهتر از آن مراقبت خواهند کرد.

۶. کوله پشتی مدرسه باید از ستون فقرات حمایت کند

بند‌های کوله‌پشتی پهن و پددار برای محافظت از شانه‌ها در برابر فشار بیش از حد و ایجاد راحتی بهتر طراحی شده‌اند. یک کوله پشتی خوب باید سنگینی کیف را بین هر دو کتف به طور مساوی تقسیم کند. وجود پد روی دسته‌های کوله پشتی می‌تواند فشاری که کیف به کتف‌ها و کمر دانش‌آموز وارد می‌کند را کاهش دهد.

خرید کوله پشتی

بهتر است در بخش پشتی کوله که روی کمر قرار می‌گیرد هم پد به کار رفته باشد تا به شکل بهتری از ستون فقرات حمایت کند و در طولانی‌مدت از درد گرفتن و خستگی بیش از حد عضلات پشت دانش‌آموز جلوگیری کند. فراموش نکنید برای دانش‌آموزان دبیرستانی که معمولا وسایل بیشتری را باید هر روز به مدرسه ببرند، کوله‌ پشتی که دارای پشتی بالشتکی هستند، راحتی بیشتری را فراهم می‌کنند.

۷. هرگز از کیف دوشی کج و یک‌طرفه استفاده نکنید

همانطور که گفتیم کوله پشتی باید وزن را به صورت مساوی بین کتف‌ها تقسیم کند. این موضوع به‌ویژه زمانی که وسایل شما زیاد و سنگین است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به این ترتیب کیف‌های دوشی کج یا یک‌طرفه باید کلا از بازی خارج شوند؛ حتی اگر فکر می‌کنید خیلی زیبا و جذاب هستند.

کیف‌های دوشی یک‌طرفه تمام وزن را روی یک شانه می‌اندازند، در حالی‌که کوله پشتی دو بند وزن را بین شانه‌ها تقسیم می‌کند. تقسیم شدن وزن بین دو کتف نه تنها فشار وارد شده به کمر و شانه‌ها را کمتر و از انحراف ستون فقرات در کودکان جلوگیری می‌کند، بلکه برای حفظ سلامت زانو و ساق پا هم بهتر است.

علاوه بر این، فراموش نکنید که کوله پشتی دو بند را هم نباید به‌صورت یک‌طرفه روی دوش انداخت، چرا که در این حالت تفاوتی با کوله‌ی یک‌طرفه ندارد و در طولانی‌مدت می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی از جمله انحراف ستون فقرات شود. پس به کودک خود این نکته را آموزش دهید که هر دو بند گوله پشتی را در طول یکنواخت قرار دهد و از هر دو بند استفاده کند تا وزن به‌طور مساوی بین شانه‌ها تقسیم شود.

خرید کوله پشتی

۸. بندهای کوله پشتی باید قابل تنظیم باشد

مطمئن شوید کوله پشتی مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید بندهای قابل تنظیم داشته باشد. بند قابل تنظیم اجازه می‌دهد کوله را کاملا به کمر نزدیک کنید. همچنین وجود تسمه‌های قابل تنظیم برای این است که از تناسب و موقعیت مناسب کوله پشتی که باید کمی بالاتر از کمر قرار گیرد، مطمئن شوید. اگر بند کوله شل باشد و کوله از کمر فاصله بگیرد، وزن کیف بدن را به عقب می‌کشد و فشار بیشتری را به کمر وارد می‌کند.

۹. کوله‌ی سبک انتخاب کنید

وزن کوله پشتی مدرسه اهمیت زیادی دارد. طبق توصیه‌ی اکثر پزشکان متخصص ارتوپدی وزن کوله پشتی نباید بیش از ۱۰ درصد وزن دانش‌آموز باشد. کوله پشتی سنگین نه تنها باعث درد در ناحیه‌ی گردن و کمر می‌شود، بلکه خود به تنهایی می‌تواند با به هم زدن تعادل ستون فقرات از عوامل ایجاد انحراف در ستون فقرات و مهره‌ها باشد.

بنابراین، بهتر است از ابتدا یک کوله پشتی سبک‌تر انتخاب کنید تا بتوانید میزان بیشتری وسایل در آن جای دهید.

نحوه حمل کوله پشتی

یک کوله پشتی هر چند که استاندارد باشد و ویژگی یک کوله پشتی مناسب را داشته باشد، زمانی که به درستی حمل نشود مشکلاتی را برای دانش آموزان به وجود خواهد آورد. بنابراین علاوه بر دقت در انتخاب، نحوه حمل آن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. از نکات مهم جهت حمل کوله پشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید کوله پشتی

یک کوله پشتی حداکثر باید به میزان ۴ سانتی متر از خط کمر، خطی که در امتداد ناف است، پایین‌تر قرار بگیرد. بیشتر از این مقدار مجاز نخواهد بود و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
زمانی که کوله پشتی حمل می‌شود تنه‌ی دانش آموز باید به صورت راست نگه داشته شود. کوله پشتی‌ای که خیلی سنگین است و بالاتر از این حد استاندارد قرار می‌گیرد، دانش آموز را به سمت جلو خم می‌کند و فشار بیش از اندازه‌ای را به ساق پای او وارد می‌نماید.

نحوه قرارگیری وسایل داخل کوله پشتی باید به گونه‌ای باشد که وزن آن‌ها داخل کوله پشتی تقسیم شود. یعنی طوری نباشد که یک طرف کوله پشتی سنگین و طرف دیگر سبک باشد. با این کار فشار به طور مساوی بین شانه‌ها تقسیم می‌شود و از وارد کردن بیش از اندازه فشار روی یک شانه جلوگیری می‌شود. کوله پشتی‌هایی که جیب دار هستند این امکان یعنی پخش وزن وسایل داخل کوله پشتی را بیشتر فراهم کرده و در نتیجه کوله پشتی‌های مناسب‌تری هستند.

نحوه گذاشتن و برداشتن کوله پشتی

برای این که از وارد شدن فشار و صدمه به ستون مهره‌ای جلوگیری شود، هر دو بند کوله پشتی باید روی دوش انداخته شود تا از این طریق وزن کوله پشتی به طور مساوی بر روی هر دو شانه قرار بگیرد.
خرید کوله پشتی
چنانچه دانش آموز بخواهد کوله پشتی خود را بردارد بهترین کار این است که ابتدا آن را روی میزی که هم سطح کمر خود است قرار دهد و سپس آن را به پشت خود بلغزاند. در صورتی هم که بخواهد کوله پشتی را بلند کند بهتر است به جای خم کردن کمر زانوهای خود را خم کند.

همچنین از پیچ و تاب خوردن کوله پشتی در پشت نیز باید به شدت جلوگیری شود.
لوازم سنگین‌تر داخل کوله پشتی بهتر است نزدیک ستون مهره‌ای و لوازم سبک‌تر داخل کوله پشتی بهتر است دورتر از ستون مهره‌ای قرار بگیرند.

پیشنهادهایی برای خرید کوله پشتی

اگر حس می‌کنید پیدا کردن همه‌ی این ویژگی‌ها در یک کیف کمی دشوار است، ما برای شما پیشنهادهایی داریم که کار شما را راحت‌تر می‌کنند. می‌توانید برای شروع سال تحصیلی جدید کیف و کوله پشتی خود را از بین یکی از این برندهای شناخته‌شده و خوشنام انتخاب کنید.

تیمبرلند: اگر در کنار راحتی دنبال یک مدل خاص هستید، تیمبرلند (Timberland) با مدل‌های مینیمالیستی می‌تواند نظر شما را جلب کند.
ونس: اگر سبک بودن برای شما یک ملاک مهم است یا می‌خواهید کیف و کفش ست روزمره داشته باشید، سراغ برند ونس (Vans) بروید.
تامز: برای کسانی که به دنبال یک استایل خاص با مدل‌های متفاوت و جالب هستند، تامز(Toms) از آن برندهایی است که با هیچ چیز نمی‌توان عوضش کرد.
آدیداس: یک تیپ روزمره با کمی حال و هوای اسپرت همان چیزی است که مدل‌های آدیداس (Adidas) به شما می‌دهد.

خرید کوله پشتی
باتا: برای روزهای پر از وسیله، هیچ کیفی نمی‌تواند جایگزین کوله پشتی‌های ساده اما کاربردی باتا (Bata) باشد.
ریباک: اگر می‌خواهید هیچ فشاری روی کمر خود احساس نکنید، به یکی از آن مدل‌های ریباک (Reebok) نیاز دارید که به جز پشتی و بند پددار، یک بند اضافه برای بسته شدن در بخش زیر سینه داشته باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

27 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *