راههای افزایش صمیمیت با همسر

راههای افزایش صمیمیت با همسر چیست؟

بسیار مهم است که زوجین رابطه عاطفی بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند زیرا هر چه رابطه عاطفی زوجین با یکدیگر بهتر باشد علاوه بر بهتر شدن زندگی و رابطه جنسی نیز، صمیمیت زوجین بیشتر شده و به مانند دوستانی صمیمی به زندگی عاشقانه خویش می پردازند..و چه ترکیب زیبایی است رفاقت و عاشقی در زندگی مشترک.

از این رو قصد داریم جهت بهبود روابط عاطفی زوجین و به قولی بیشتر شدن صمیمیت زوجین با هم به راههای افزایش صمیمیت با همسر اشاره کنیم.

13 راه موثر بر افزایش صمیمیت زوجین

مشاورین مرکز مشاوره روان آرام، به سبب تجربه و تخصص بالایی که در زمینه بهبود روابط زناشویی و مشاوره زوج دارند راه های موثری بر افزایش روابط عاطفی زوجین را در ادامه شرح داده اند که با پیشبرد دو طرفه این راه ها می توان شاهد صمیمیت بیشتر بین زوجین بود.

1.همدلی

مهم است که زوجین همدلی زیادی با یکدیگر داشته باشند. منظور از همدلی این است که زوجین در هر شرایطی با یکدیگر درد و دل کرده و همدیگر را درک کنند..این درک و درد و دل کردن با یکدیگر سبب می گردد زوجین صمیمیت بیشتری پیدا کنند.

اگر تنها یکی از طرفین به درد و دل کردن بپردازد اما طرف مقابل در هیچ یک از موقعیت های مختلف فرضا ناراحتی و خوشحالی با همسر خویش درد و دل نکند نمی توان صمیمیت زیادی را بین زوجین مشاهده نمود..همه چیز بین زوجین باید دو طرفه بوده و هر دو برای بهبود روابط عاطفی شان تلاش کنند.

2.مهارت گوش دادن

خوب است که زوجین هنر خوب گوش کردن را بیاموزند..تنها شنیدن حرف ها کافی نیست بلکه زوجین باید به هر هنگام با دقت و توجه بالا به حرف های همسر خود گوش فرا دهند و واکنش نشان دهند..این نیز سبب می گردد همسر متوجه گردد که نیازها، دغدغه ها و حرف هایش برای طرف مقابل اهمیت دارد و این نیز اگر دو طرفه باشد زوجین به مرور رابطه بهتری پیدا می کنند.

3.احترام به یکدیگر

اگر عشق باشد اما احترام نباشد رابطه صمیمی و خوبی حاصل نمی گردد بنابراین نیاز است که زوجین حتی به هنگام عصبانیت و ناراحتی به یکدیگر احترام گذاشته و به یکدیگر توهین نکنند.

این از نشانه های بلوغ زوجین در رابطه عاطفی می باشد که به مرور همدلی و صمیمیت زوجین را افزایش می دهد.

سفری به سوی تغییر: کشف اسرار جراحی سینه و گام‌هایی به سمت زیبایی و اعتماد به نفس

4.وقت گذرانی و تفریح

اگر زوجین بخواهند رابطه صمیمی با یکدیگر داشته باشند نیاز است که برای هم وقت بگذرانند. وقت گذرانی با یکدیگر تنها برقراری رابطه جنسی نبوده و مهم است که زوجین به تفریح و سرگرمی در کنار یکدیگر اهمیت دهند. فرضا تماشای فیلم و سریال مورد علاقه یکدیگر با هم، رستوران و سینما رفتن، سرگرمی در خانه با بازی های فکری و.. قطعا از راههای افزایش صمیمیت با همسر است.

تفریح کردن نیاز به هزینه بالایی ندارد همین که زوجین با توجه به علایق یکدیگر برای هم وقت بگذارند می توان صمیمیت بین زوجین را به خوبی مشاهده نمود.

راههای افزایش صمیمیت با همسر

5.حل مسائل و مشکلات به جای دعوا

از راه های افزایش صمیمیت با همسر که سبب می گردد زوجین رابطه عاطفی خوبی با هم داشته باشند این است که به جای دعوا، قهر و..به هنگام بروز اختلافات و مشکلات با یکدیگر صحبت می کنند تا هر چه سریع تر مشکل را در کنار یکدیگر حل کنند. این نیز سبب می گردد زوجین در طی زمان خیالشان جمع باشد که به هنگام بروز اختلافات به جای قهر کردن های طولانی می توانند با یکدیگر حرف زده و اختلاف را حل کنند.

مهارت حل مسئله برای زوجین بسیار مهم و مفید است و سبب می گردد زوجین آرامش روانی بیشتری در کنار یکدیگر داشته و صمیمیت بینشان بیشتر گردد.

6.بهبود روابط جنسی

متاسفانه برخی زوجین به رابطه جنسی شان اهمیت زیادی نمی دهند و یا اصولا بانوان این باور غلط را دارند که خوب نیست زن به همسرش پیشنهاد برقراری رابطه جنسی بدهد و این نیز سبب می گردد مرد همیشه داوطلب رابطه جنسی باشد و حتی این میزان نیاز در مرد به مرور کاهش یابد زیرا وی همیشه درخواست رابطه جنسی دارد.

مهم است که زوجین به رابطه جنسی شان اهمیت دهند و هر دو به هنگام نیاز، این نیاز را به یکدیگر بگویند. زمانی که زوجین بتوانند به خوبی برای رابطه جنسی شان وقت بگذارند می توانند محبت و عشق خود به یکدیگر را افزایش دهند.

توصیه می گردد به هنگام برقراری رابطه جنسی، زوجین از کلمات و جملات عاشقانه با یکدیگر استفاده کنند، خاطرات خوبی که با یکدیگر داشته اند مرور کنند و همیشه از یک پوزیشن برای رابطه جنسی شان استفاده نکنند بلکه از پوزیشن های جنسی متعددی برای تحریک یکدیگر بهره گیرند.

این نیز سبب می گردد رابطه عاطفی و جنسی زوجین بهتر و بهتر گردد.

لیفت صورت و لیفت غبغب در کلینیک گونه

7.شناخت علایق و افکار یکدیگر

زمانی که زوجین بدانند همسرشان چه علایقی دارد، چه طرز فکری دارد و..به خوبی می تواند با ایشان همراهی های لازم را داشته باشد فرضا زمانی که مرد بداند همسرش دوست دارد پیش از رفتن به محل کار یکدیگر را در آغوش بگیرند به این خواسته احترام می گذارد و بالعکس..

اینکه زوجین به تمایلات یکدیگر اهمیت دهند و از کارهایی که همسرشان را ناراحت می کند اجتناب کنند رابطه عاطفی زوجین روز به روز بهتر می گردد زیرا زوجین در کنار یکدیگر، هم را با احساس آرامش و عشق به هم رشد می دهند.

8.به آراستگی خود اهمیت دهید

برخی این تصور را دارند که چون مدت زمان طولانی از ازدواجشان گذشته است پس دیگر دلیلی برای حفظ آراستگی و پاکیزگی در کنار همسر خویش نیست در حالی که آراستگی و اهمیت به ظاهر و زیبایی در هر دو زوج بسیار اهمیت دارد.

زیبایی و آراستگی با تهیه لباس های گران قیمت یا عمل های زیبایی و..نیست همینکه زوجین حمام رفته؛ مسواک بزنند، از عطرهای مورد علاقه هم استفاده کنند به طور کل خوش بو باشند و..می توان شاهد افزایش عشق و علاقه زوجین به یکدیگر بود.

9.مشورت کردن با یکدیگر

مهم است که زوجین این مسئله را حائز اهمیت قرار دهند که در زندگی مشترک نیز باید با هم و در کنار هم فکر کرده و تصمیمات مهم زندگی را اتخاذ نمود.مشورت کردن زوجین با یکدیگر سبب می گردد زوجین با افکار هم بیشتر آشنا شده و بتوانند برای دغدغه های یکدیگر زمان بگذارند..

فرضا خوب است که زن برای خرید وسایل دکوری برای خانه یا حتی لباس برای خود با همسر خویش مشورت کند یا مرد زمانی که قصد دارد همکار یا دوستش را به خانه دعوت کند برای تعیین روز و زمان مهمانی با همسرش مشورت کند تا وی با آرامش خاطر بیشتری برای مهمانی آماده گردد و..

10.به فکر یکدیگر بودن

خوب است که زوجین در طی روز با یکدیگر در ارتباط بوده و به یکدیگر توجه کنند خصوصا زمانی که در محل کار هستند..این بدین معنی نیست که زن یا مرد در محل کار مدام با همسرشان در تماس باشند بلکه در زمان های آزاد نیز با یکدیگر صحبت کرده و برای یکدیگر حتی در پنج دقیقه زمان بگذارند.

آوافون مرکز فروش آیفون قسطی با گارانتی و واردات قانونی

راههای افزایش صمیمیت با همسر

11.محدود نکردن یکدیگر

متاسفانه اغلب زوجین تصور می کنند حال که زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند همسرشان دیگر نباید با دوستان خود و یا حتی به تنهایی وقت بگذراند در حالی که هر انسانی نیازهای شخصی خود را هم دارد و خوب است که زوجین این مهم را در نظر گیرند.

درست است که ارتباط زیاد با دوستان پس از شروع زندگی مشترک، زیاد جالب توجه نیست اما خوب است که گاهی زوجین برای خود هم فارغ از همسر وقت گذاشته و به ارزش های خود اهمیت دهند.

فرضا اگر یکی از زوجین نیاز داشت زمانی را به تنهایی برای خود وقت گذرانده و فکر کند بهتر است طرف مقابل به این خواسته احترام بگذارد و سپس به همدلی با همسر خویش بپردازد.

12.ابراز علاقه کلامی و فیزیکی

از سری راه های افزایش صمیمیت با همسر بهتر است بدانید که مهم است که زوجین در طی روز با ابراز علاقه کلامی و فیزیکی به یکدیگر عشق بورزند فرضا با بیان جملاتی مثل دوستت دارم و.. و نیز در آغوش گرفتن و بوسیدن یکدیگر، عشق خود نسبت به هم را نشان داده و از این ابراز علاقه خجالت نکشند.

13.هدیه دادن به یکدیگر

نیاز نیست زوجین همیشه به سبب مناسبتی خاص برای یکدیگر هدیه بخرند بلکه می توان در هر زمان به یاد همسرشان بوده و برای وی هدیه بخرند..نیاز نیست این هدیه گران قیمت و نفیس باشد همین که تداعی کننده این باشد که زن و مرد به فکر یکدیگر بوده اند کافیست..

فرضا مرد به هنگام برگشت به خانه از محل کار، خوراکی مورد علاقه همسرش را بخرد..یا زن با پختن غذایی که همسرش دوست دارد نیز خستگی یک روز کاری را از تن وی در بیارد و..

اینکه زوجین بدانند در کنار یکدیگر می توانند خود واقعی شان باشند و با ابراز علاقه خالصانه شان عشق خود نسبت به یکدیگر را بیشتر سازند می توانند به مرور شاهد صمیمیت بیشتر بین خود بوده و با حفظ آن زندگی عاشقانه بسیار قشنگی را برای یکدیگر بسازند..

به گونه ای که نقطه امن زندگی شان، محیط خانه و آغوش همسرشان باشد که از راههای افزایش صمیمیت با همسر است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

20 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *