افتتاح حساب ترکیه
ست کردن با کتانی سفید

ست کردن با کتانی سفید دغدغه این روزهای دخترها و پسراهای زیادی شده چون این مدل کفش کتانی سفید بسیار پرطرفدار و مجبوب واقع شده است. در این مطلب گروه استایل شادمگ برخی قوانین در خصوص ست ردن در این استایل برای شما آورده شده است.

تاریخچه کفش کتانی سفید

با واقعیت‌های سرگرم‌کننده تاریخی شروع می‌کنیم زیرا در مد می‌بینیم که ترندها (یک ترند چگونه به وجود می‌آید؟ 5 راه اصلی پیدایش و تحول ترند در دنیای مد) چرخش می‌کنند. برخی از قطعات هرگز از سبک خارج نمی‌شوند. تاریخ این کفش‌ها به سال 1800 برمی‌گردند.

کفش کتانی یک راه طولانی را پشت سر می‌گذارد. در اواخر قرن 18، مردم کفش‌های لاستیکی به نام plimsolls (باریک) پوشیدند، اما این کفش‌ها مشکلات زیادی داشتند، از جمله این‌که هیچ کفش مختص پای راست یا پای چپی وجود نداشت. در حدود سال 1892، شرکت لاستیک ایالات متحده کفش‌های لاستیکی راحت‌تری با تاج بوم به نام Keds تولید کرد. تا سال 1917، این کفش کتانی شروع به تولید انبوه کرد. کفش کتانی در سال 1924 بین‌المللی شد.

ست کردن با کتانی سفید

این زمانی است که یک مرد آلمانی به نام «آدی دسلر» با نام خود یک کفش کتانی را ایجاد کرد: آدیداس. این برند به محبوب‌ترین برند کفش کتانی و ورزشی جهان تبدیل شد. جسی اوونز وقتی در المپیک 1936 موفق به کسب چهار مدال طلا شد، آدیداس را پوشید. در نیمه اول قرن بیستم، کفش‌های کتانی را بیشتر برای ورزش می‌پوشیدند. اما در دهه 50، افراد شروع به پوشیدن آن‌ها به‌عنوان سبک مد کردند. نوجوانان بیشتری نیز بعد از دیدن جیمز دین در کفش کتانی در فیلم محبوب Rebel بدون علت، این مد را دنبال کردند. پوشیدن کفش کتانی سفید هرگز کهنه نمی‌شود، اما همیشه ایده‌های تازه در مورد چگونگی ست کردن آن‌ها موجود است. این کفش به راحتی با همه‌چیز ست می‌شود. در زیر برترین ست‌های کفش کتانی سفید را آورده‌ایم.

ست کردن با کتانی سفید ؛ چطور؟

برای بسیاری دختران و پسران این پرسش اساسی پیش می‌آید که با کتونی سفید چی بپوشیم؟ یقیناً همه می‌دانند که کتانی استایلی اسپرت دارد و لازمه آن پوشیدن شلوار جین یا کتان است. ولی بهتر نیست کمی فراتر برویم؟ آیا فقط شلوار لی مناسب کتونی سفید است؟

ما در این مقاله به‌طور جامع درباره سِت کردن کتونی سفید رنگ با انواع سبک پوشش بحث می‌کنیم. ناگفته نماند، بر حسب تفاو‌ت‌های بسیار پوشش بانوان و مردان در کشور، ما هر کدام را به‌طور جداگانه در زیر آورده‌ایم:

با کتانی سفید زنانه چی بپوشیم؟

شلوار جین

اولین انتخاب همه بانوان جهت ست کردن کتونی سفید با نوع پوشش، شلوار جین است. یقیناً بهترین استایل ممکن، ترکیب شلوار لی با کفش ورزشی سفید است. شما به راحتی می‌توانید با شلوار جین آبی پاره یا شلوار مشکی جذب یا اصلاً شلوار مام استایل گشاد، کتونی سفید به پا کنید؛ محدودیتی در رنگ و مدل ندارید.

مانتو بلند برای ست کردن با کتانی سفید

این مورد دغدغه بسیاری از بانوان است، ولی باید در این مورد بگوییم که اگر مانتوی کُتی ساده‌ یا مجلسی به تن دارید، از پوشیدن کتانی خودداری کنید، برای این نوع مانتو بهتر است کفش پاشنه بلند زنانه به پا کنید. فارغ از رنگ، اگر مانتوی شما سبکی اسپرت دارد، کتانی سفید انتخابی عالی است؛ برای مثال، مانتو کوتاه تا بالای زانو انتخاب مناسبی است، ولی بهتر است با مانتو خیلی بلند از پوشیدن کتانی خودداری کنید.

ست کردن با کتانی سفید

لباس شب

انتخاب کتانی با لباس شب! چرا که نه! یک استایل فوق‌العاده جسورانه، می‌تواند پوشیدن لباس شب کوتاهِ جذب با کتونی سفید باشد. در واقع، نوع لباس شب نیز در این انتخاب بسیار مهم است، لباس شب دِکُلته بلند، با کتانی سِت نخواهد بود. ولی منظور ما در اینجا نوع خاصی از لباس شب و یا لباس مخصوص مهمانی‌ها است؛ این لباس معمولاً جذب و با دامنی کوتاه تا بالای زانو یا بلند دخترانه است.

کت و شلوار

یکی دیگر از استایل‌های بسیار جسورانه، پوشیدن کتونی سفید با کت و شلوار زنانه است. امروزه به نسبت گذشته با تغییر مُد، کت و شلوار را برای کاهش ماهیت رسمی بودن این سبک، با کتانی ترکیب می‌کنند. یقیناً پوشیدن کت و شلوار طوسی رنگ با کفش ورزشی سفید، نشان از حس تازگی و سرزندگی دارد. سعی کنید کت و شلوار خود را بدون جوراب بپوشید، همچنین لازم است شلوار کوتاه بوده، به‌نحوی که مچ پاها دیده شود.

آشنایی با مدل های جدید کمربند زنانه + اطلاعات مهم در خصوص اکسسوری جذاب استایل زنانه

ست کردن با کتانی سفید

ساپورت برای ست کردن با کتانی سفید

برای ایجاد ظاهری جذاب، می‌توان جوراب شلواری ضخیم را با کفش ورزشی سفید ترکیب کرد. پوشیدن دامن کوتاه یا شلوارک لی با جوراب شلواری در کنار کتونی سفید فوق‌العاده استایلی دخترانه و متفاوت است.

کاپشن

در فصول سرد زمستان معمولاً بانوان ترجیح می‌دهند که با پالتو یا کاپشن، بوت و یا اینکه نیم‌بوت به پا کنند. ولی پیشنهاد ما در این است که اگر هوا بارانی نبود، با پالتو و کاپشن خود کفش ورزشی سفید بپوشید. همچنین، سفیدی رنگ کتانی در فصول سرد سال باعث کاهش سرد مزاجی و افسردگی در فرد می‌شود.

شلوار ورزشی

بدون شک پوشیدن لباس و شلوار ورزشی همان چیزی است که اغلب بانوان با رانینگ سفید دوست دارند. سِت ورزشی در هر مدل و رنگی با این کفش ورزشی سفید هماهنگ بوده و نشان از این دارد که شما تا چه اندازه فردی فعال و دارای روحیه‌ای جوان هستید.

ست کردن با کتانی سفید

با کتانی سفید مردانه چی بپوشیم؟

شلوار جین

پوشیدن تی‌شرت با شلوار جین در کنار یک کتونی سفید، ایده‌آل‌ترین استایل پسران در تابستان است. نیاز نیست خیلی خود را به زحمت بیاندازید، با هر رنگ و مدل شلوار جین، کفش ورزشی سفید همیشه در دسترس است. می‌توانید برای سبک پوششی منحصربه‌فرد، به اندازه یک‌لا شوار لی را تا کنید، و بدون آنکه جوراب به پا داشته باشید، کتونی سفید شیک خود را بپوشید.

ست کردن با کتانی سفید

کت چرمی

اسنیکرز سفید، انتخاب بسیار جسورانه برای سِت شدن با کت چرمی است. این سبک پوشش فوق‌العاده مردانه و جذاب است، به‌نحوی که نگاه هر خانمی را جلب می‌کند. بهتر است برای این سبک پوشش، کت چرمی، شلوار جین مشکی و کتونی سفید را با هم ترکیب کنید.

کت و شلوار

زیباشناسی نهفته در ترکیب کت و شلوار با کفش ورزشی سفید، امروزه به نحوی در سراسر جهان محبوب شده است، کمتر مردی را می‌توان یافت که از این استایل منحصربه‌‎فرد خبری نداشته باشد. در محیط‌های کاری، مراسم و مجالس رسمی و حتی رفتن به یک قرار عاشقانه، پوشیدن کت و شلوار سرمه‌ای با اسنیکرز سفید در ذهن دیگران ماندگار خواهد شد.

همچنین، می‌توانید در این استایل جوراب بنپوشید، ولی اگر به هر نحوی به پوشیدن جوراب علاقه دارید، سعی کنید جوراب را همرنگ کت و شلوارتان انتخاب کنید.

لباس ورزشی

این مورد بدون هیچ‌گونه تردیدی در هماهنگی کامل با کفش ورزشی مردانه سفید قرار دارد. هم برای مردان و هم زنان، این استایل در ایجاد ظاهری شاد و جوان، ماهیتی مشترک دارد. زمانی که سِت ورزشی به تن دارید، هر مدل کتونی سفید را می‌توانید انتخاب کنید.

ست کردن با کتانی سفید

شلوارک

پوشیدن شلوارک (کمی بالای زانو) در ایران به اندازه کشورهای اروپایی برای مردان متداول نیست. در کشورهای دیگر پوشیدن شلوارک برای پیاده‌روی داخل شهر، استایلی مرسوم و پذیرفته است، ولی مردان ایرانی معمولاً در سواحل کشور اقدام به پوشیدن شلوارک می‌کنند. ترکیب کتانی سفید با شلوارک استایلی تابستانی است و نشان از جوانی و سرزندگی دارد.

چرا ست کردن با کتانی سفید

دلیل اینکه بسیاری از مردم کتونی سفید را ترجیح می‌دهند، این است که آن‌ها فوق‌العاده شیک و مد روز هستند. زمانی که شما در خیابان، پسر و یا دختر جوانی را می‌بینید که اسنیکرز سفید به پا دارد، به‌طور ناخودآگاه می‌خواهید به او نزدیک شوید و با او رابطه دوستی برقرار کنید، زیرا در او نشاط و جوانی را می‌بینید.

ست کردن با کتانی سفید

سفیدی رنگ کتانی خود به تنهایی در جذابیت ظاهری افراد تأثیری چشمگیر دارد، حال شما آن را با شلوار جین آبی و یا با کت و شلوار بپوشید. در هر صورت، کتونی سفید مُد همیشگی این ۵۰ سال اخیر بوده، زمانی که صنعت ساخت کتانی‌های ورزشی انقلابی جدید در دنیای کفش‌ها ایجاد کردند.

حضور کتانی‌های سفید نیز در ایران بعد از دهه ۷۰ که اینترنت کم‌کم مورد استفاده عموم مردم قرار گرفت، به همراه مُد وارداتی مورد توجه جوانان قرار گرفت. سپس سال‌ها بعد، در دهه ۹۰ با ظهور شبکه‌های اجتماعی و توجه بی‌سابقه جوانان ایرانی به مُد و شیک‌پوشی، کتونی سفید به استایل خاص و محبوب این روزهای جامعه بدل شد.

کتونی ورزشی سفید ممکن است جالب‌ترین کفش شما نباشد ولی کمتر کسی را می‌توان یافت که آن را دوست نداشته باشد. یک چیز در مورد کفش ورزشی سفید همیشه صادق است: با داشتن سبکی ثابت و بدون تغییر، همیشه در مُد است. به‌طور کاملاً تخصصی، کتونی سفید الهام‌بخش بسیاری از افراد برای ایجاد استایل‌هایی متفاوت است.

دستبند و ساعت رو اینطوری ست کنید | 12 اصل مهم ست کردن دستبند و ساعت

قوانین پوشیدن کفش کتانی سفید

• جوراب نپوشید، یا حداقل اجازه ندهید که دیده شوند.

کار سختی است! خصوصاً برای کسانی که از عشاق سینه‌چاک جوراب هستند! اگر در کفش بدون جوراب پاهای‌تان راحت نیست، جوراب‌های مچی کوتاه را امتحان کنید.(واقعیت‌های جالب و خواندنی از تاریخچه جوراب: از مصریان باستان تا به امروز)

ست کردن با کتانی سفید

• با کفش کتانی سفید استایل خیلی جیغ نزنید.

سعی کنید با این نوع کفش، استایل کلاسیک داشته باشید تا بتوانید در طول روز به تمام قرارهای رسمی و غیررسمی خود برسید.

• ساق‌های شلوارتان را تا کنید و به استخوان مچ پا اجازه دیده شدن دهید.

علی‌رغم بسته بودن جلوی این نوع کفش، هنگام پوشیدن کفش کتانی سفید، می‌توانید به آن‌ها چیزی برای نشان دادن و جذابیت بدهید. بهترین راه برای انجام این کار استخوان مچ پا است. بنابراین باید شلوار شما درست بالای استخوان مچ پا قرار بگیرد. شلوار خود را تا کنید یا آن‌ها را برش دهید. کاری انجام دهید تا آن‌ها را به طول مناسب برسانید.

ست کردن با کتانی سفید

• به نظافت کفش کتانی‌تان اهمیت دهید.

آن‌ها را تمیز نگه دارید. مهم نیست کفش ورزشی شما چقدر گران‌قیمت باشد، اگر تمیز و خوش‌بو نباشند، اثر آن بر روی زیباتر کردن استایل‌تان از بین می‌رود. نگهداری مناسب کفش ورزشی شامل شستن بندها، از بین بردن بوها، دستمال کشیدن قسمت‌های بیرونی و استفاده از مواد مخصوص شستشو و نگهداری کفش سفید است.

• بدانید کجا باید از آن‌ها استفاده کنید.

آن‌ها را برای مناسبت‌های درست و به‌جا که برای آن ساته شده‌اند، بپوشید. کفش کتانی بسیار جذاب است، اما آن‌ها جایگزینی برای کفش‌های پاشنه بلند نیستند. شما می‌توانید با اکثر لباس‌های نیمه‌رسمی و کژوال از کفش‌های کتانی سفید استفاده کنید، اما بهتر است بدانید آن‌ها برای هر مناسبت (یعنی عروسی‌ها) مناسب نیست. خطای بیش از حد، زیبایی استایل شما را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

• مدل درست آن را خریداری کنید.

کفش کتانی را متناسب با کمد لباس فعلی خود بخرید. اگر یک مدل از آن مناسب سبک شما نیست، چه ضرورتی برای خرید آن دارید؟ کفش‌های کتانی را انتخاب کنید که آنچه را که قبلاً دارید، تکمیل کنید، نه کفش‌هایی که با خریدن آن‌ها نیاز دارید کل کمد لباس خودتان را بازسازی مجدد کنید!

• کفش باشگاه و بیرون را جدا نگه دارید.

خواه مارک کفش کتانی شما نایک باشد یا Yeezy Boosts، کفش تمرین باشگاه خود را با کفش بیرون رفتن خود مخلوط نکنید. آن‌ها را از هم جدا نگه دارید تا بیشتر عمر کنند.

کفش های سفید کژوال

این مدل کفش یک انتخاب هوشمندانه است که از ظاهر و تیپ ما، استایلی جذاب و بی نظیر می سازد. همچنان برای ست کردن کفش سفید جهت داشتن یک استایل کژوال می توانید از هر رنگ شلواری برای ست کردن استفاده کنید. زیرا رنگ سفید یکی از چهار رنگ اصلی می باشد و با هر نوع لباسی که بخواهید به راحتی ست می شود. به طور مثال ست کردن یک تی شرت راه راه با کت بلیزر سرمه ای و شلوار مشکی و کفش سفید، یک استایل کژوال و روزمره مناسب برای شما خواهد بود.

ست کردن با کتانی سفید

اگر دوست دارید خاص باشید و ظاهرتان بهتر از قبل دیده شود؛ می توانید یک تیشرت سفید به همراه یک پیراهن جین بپوشید و دکمه های پیراهن جین خود را باز بگذارید و با یک شلوار تیره و کفش کتانی سفید ستی جذاب و شیک را خلق کنید.

همچنان استفاده از اکسسوری ها را در کنار این نوع استایل ها فراموش نکنید. پیشنهاد ما انتخاب یک ساعت مچی رنگ سفید می باشد که کاملا با رنگ کفش تان ست باشد.

ست کردن با کتانی سفید به روش رسمی و نیمه رسمی

کفش های کتانی سفید به هیچ وجه مناسب ست کردن لباس های رسمی و کت شلوار نمی باشد. برای اینکه بتوانید به همراه لباس رسمی یا کت شلواری که برای رفتن به یک مراسم کنار گذاشته اید کفش سفید بپوشید؛ بایستی به فکر انتخاب کفش سفید در بین مدل های مجلسی سگک دار، کفش های بروگ باشید.

اگر خواهان این هستید که ظاهری کاملا لاکچری و تجملاتی داشته باشید، بهتر است به سراغ کفش های چرم ورنی (براق) بروید تا ظاهر استایل خود را درخشان تر نمایش دهید.

همچنان دوست دار آن نیستید که ظاهری کمی جلف داشته باشید می توانید، به جای کفش چرم ورنی، از چرم های مات که در بازار موجود است استفاده کنید. سعی داشته باشید مدل کفشی که خریداری می کنید با مدل شلواری که می خواهید با آن کفش بپوشید؛ را با هم تطابق دهید. دمپای شلوار در حالت رسمی بایستی به شکلی باشد که به روی کفش بنشیند و پاچه ی شلوار یک چین بخورد.

بهترین راهنمای انتخاب مانتو برای افراد با پایین تنه بزرگ

هماهنگی مدل کفش با مدل شلوار

پیشنهاد ویژه برای ست کردن لباس رسمی به همراه کفش سفید: کت شلوار طوسی روشن با طرح های چهار خانه ی سفید در داخل کت و پیراهن ساده به رنگ نیلی به همراه کفش بروگ سفید می تواند استایلی خارق العاده را برای شما رقم بزند.

ست کردن با کتانی سفید

همیشه رنگ سفید در مقایسه با سفید دیگر متفاوت به نظر می رسد و رنگ مشکی هم به همین منوال است. میزان سفیدی کفش بستگی به نوع جنس و ساختار آن کفش نیز دارد که نقش مهمی در ست کردن تیپ و استایل رسمی ما دارد

تیرگی لباسی که برای ست کردن با کفش سفید انتخاب می کنیم نیز مهم است. هر چه تیرگی آن لباس بیشتر باشد و تناژ رنگی آن به سمت تیره بودن باشد کفش سفیدی که به پوشیده ایم بیشتر به چشم می آید.

پیشنهاد ما این است که لباس های خود را به رنگ خنثی و ترجیحا رنگ های روشن و شاد انتخاب کنید تا تضاد رنگی ایجاد شده در بین رنگ لباس با رنگ سفید کفش کمتر باشد تا کفش سفید شما زیاد از حد توی چشم نزند.

چگونه کفش های کتانی سفید را تمیز کنیم؟

از پاک کننده پایه آب استفاده کنید. در مقایسه با یک پاک کننده بر پایه مواد شیمیایی ، سختی کمتری در پارچه و ایمنی روی چرم و مش ایجاد خواهد شد. برای تمیز کردن لکه ها از برس کفش موی متوسط یا مسواک قدیمی استفاده کنید.

ست کردن با کتانی سفید

چگونه کفش ساق بلند سفید بپوشیم؟

کفش های بوت کم برش و باریک را بدون جوراب با شلوار رنگ خنثی مانند خاکی یا استخوانی بپوشید. همچنین می توانید آنها را با شلوار جین آبی آسمانی یا مشکی ست کنید و از شلوار کرمی رنگ هم میتوانید استایل تابستانه را برای خود ست کنید.

چگونگی ست کردن کت و شلوار با کتانی سفید

اگر بخواهم شخصی را مثال بزنم که کت شلوار را بخوبی با کتانی سفید ست میکند دیوید بکهام است. اگر کت و شلوار گران قیمتی با تمام اکسسوری‌ها مانند کراوات و ساعت بند فلزی دارید ، کفش کتانی سفید خود را با جوراب سفید یا جوراب همرنگ شلوارتان بپوشید.

اشتباهات متداول در استایل ست کردن با کتانی سفید

بزرگ ترین اشتباه، مخفی کردن کتانی با شلوار های گشاد است. برای مثال نباید از شلوار های بگ و یا گشاد با کتانی استفاده کنیم. برعکس باید کاری کنیم که کتانی برجسته تر و به بهترین شکل ممکن به چشم بیاید. گزینه بهتر یک شلوار فیت جین یا کتان است، مخصوصا برای کتانی های بدون ساق که روی هم رفته متناسب تر و قد بلند تر به نظر برسید.

بند کتانی را محکم نبندید .برای بستن بند کتانی نباید خیلی وسواس به خرج داد. بیشتر از حد محکم بستن بندها هم باعث اختلال در گردش خون میشود و هم شکل طبیعی کتانی را از بین میبرد.

باید به اندازه ای بندها را محکم کنید که باز نشوند ولی انقدر هم تنگ نباشند، جوری که بتوانید انگشت اشاره را زیر زبانه کفش قرار بدهید که نشانه به اندازه بودن ان است.

ست کردن با کتانی سفید

اگر اهل پوشیدن کتانی های رنگی و طرح دار هستید، در انتخاب لباس ها دقت بیشتری داشته باشید و از رنگ هایی که داخل کتانی هستند برای لباس تان استفاده نکنید.

نکته جالب و مهمی که در پوشیدن کتانی سفید به چشم می اید، پوشیدن جوراب با کتانی سفید است،که در این صورت برای به نمایش گذاشتن استایل بهترلازم است که از جوراب های کالجی استفاده کرده ویا ساق جوراب خود را پنهان کنید.

نکته بعدی اشتباهی است که بعضی از ما در استفاده از کفش های کتونی خود انجام میدهیم. برای مثال یک استراحت کوتاه به کفشی که دیروز پوشیده شده است بدهید تا رطوبت و عرق ان از بین برود. بهتر است که بعد از استفاده از کفش خود از درخت کفش استفاده کنید تا فرم اصلی کفش از بین نرود و برای استفاده بعد کتانی شما یک ظاهر تازه و خوبی خواهد داشت. بین پوشیدن کتانی ها یک چرخه ایجاد کنید و متنوع بپوشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

4 شهریور 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *