سرامیک مات یا براق

اگر شما هم برای انتخاب سرامیک منزل خود مردد شدید و نمیداندی که سرامیک مات یا براق کدام بهتر و شیک تر است حتما این مطلب از گروه دکوراسیون شادمگ را تا انتها بخوانید.

سرامیک مات بهتر است یا براق

انتخاب سرامیک کف مات یا براق می تواند تاثیر بسیار بالایی روی فضای داخلی خانه شما داشته باشد و به زبان خودمانی استفاده از این سرامیک ها در حس و حال ساختمان شما از زمین تا آسمان تفاوت ایجاد می کند.

به همین دلیل نظر ما این است که قبل از اقدام برای انتخاب نهایی سرامیک و خرید حتما باید از خصوصیات سرامیک های مات و براق آگاه شوید.

سرامیک مات یا براق

سرامیک مات

انواع سرامیک کف مات و کاشی مات همیشه طرفداران مخصوص به خود را دارد. آنها معتقدند که سطوح مات از سطوح براق جذاب‌تر است؛ و در دوراهی‌های کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی، سرامیک کف پذیرایی مات یا براق، کاشی بین کابینتی مات یا براق و…، در انتخاب سرامیک مات درنگ نمی‌کنند.

انواع سرامیک کف مات به عنوان کفپوش حمام، سرامیک کف آشپزخانه، و حتی ورودی ساختمان نیز مناسب است؛ زیرا لعاب غیربراق انواع سرامیک کف مات، گرد و غبار و سایر کثیفی‌هایی که در اثر عبور و مرور به وجود می‌آید را به خوبی پنهان می‌کند.

پس از روش نصب انواع سرامیک کف که همانند دیگر تغییرات دکوراسیون و بازساری ساختمان مثل دکوراسیون دیوار، طریقه نصب شیشه بین کابینتی ،نصب انواع سنگ کابینت، سنگ پشت تلویزیون و سایر موارد انتخاب رنگ و طرح سرامیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرامیک مات یا براق

مزایای سرامیک مات

اگر از قبل تصمیم خود را در انتخاب سرامیک کف و اینکه سرامیک کف مات بهتره یا براق نگرفته‌اید، با ما همراه باشید تا سرامیک مات را دقیق‌تر بررسی کنیم:

1. سرامیک مات و نگهداری ساده

انواع سرامیک کف مات برخلاف سرامیک براق لکه و گردوغبار را بهتر پنهان می‌کند. بنابراین نیاز به تمیز کردن منظم ندارند و هنگامی که آنها را تمیز می‌کنید، دقت زیادی لازم نیست. همین مسئله به یک نقطه قوت برای سرامیک مات در انتخاب کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی و سرامیک کف پذیرایی مات یا براق می‌شود.

2. کاشی مات و لغزنده نبودن

انواع سرامیک کف مات برای حمام‌ ها و هتل‌ها بسیار ایده‌آل هستند. کافیست نگاهی به انواع سرامیک مات (به خصوص سنگ‌های طبیعی) بیاندازید تا متوجه شوید لغزش آنها بسیار کمتر از کاشی‌های براق است. البته سطوح مات تضمینی برای جلوگیری از لغزش ایجاد نکرده؛ و حتی سرامیک کف سفید مات هم هنگام خیس شدن می‌تواند لغزنده باشد.

صفر تا صد نکات مهم برای انتخاب پارکت مناسب خانه

3. ظاهر شیک انواع سرامیک کف مات

اگر طرفدار فضاهای مینیمال هستید، پاسخ شما به سوال سرامیک کف مات بهتره یا براق و انتخاب سرامیک کف مشخص است. برخلاف سرامیک براق، کاشی مات در ایجاد یک فضای ساده و شیک به شما کمک خواهد کرد. در حال حاضر انواع مختلفی از سرامیک مات مانند طرح چوب، سنگ، سیمانی وجود دارد که به اصالت و طبیعی بودن فضا می‌افزایند.

سرامیک مات یا براق

رنگ‌های تیره و خنثی در مدل‌های سرامیک مات نیز تاثیر زیادی بر ایجاد فضاهای آرام و مناسب (مخصوصا برای مطالعه) دارند.

معایب سرامیک مات

مزایای سرامیک مات را بررسی کردیم. اما معایب سرامیک مات شامل چه مواردی می‌شود؟ موارد زیر شاید تصمیم شما در انتخاب کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی، سرامیک کف پذیرایی مات یا براق، کاشی بین کابینتی مات یا براق را تغییر دهد:

1. نظافت دشوار سرامیک مات

هرچند در سوال سرامیک کف مات بهتره یا براق برگ برنده از لحاظ پنهان کردن لکه‌ها با کاشی مات است و نیاز به تمیز کردن منظم ندارند، اما پاک کردن آنها نسبت به سرامیک براق دشوارتر است.

2. کوچک‎تر نشان دادن فضا

در مقایسه با سرامیک براق، کاشی‌های مات نور را کمتر بازتاب داده و نمی‌توانند اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهند. به همین دلیل، استفاده از کفپوش‌های مات برای اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ مناسب‌تر است.

سرامیک براق

همانطور که از نام سرامیک براق مشخص است، این مدل جلوه نور و بازتاب بسیار خوبی دارد. همچنین، اگر به دنبال ایجاد فضایی لوکس و درخشان هستید، سرامیک براق هنگام انتخاب سرامیک کف بهترین گزینه برای شماست. سرامیک براق انواع مختلفی نیز دارد:

سرامیک مات یا براق

سرامیک براق معمولی: این سرامیک که آن سرامیک پرسلان نیز می گویند، بیشتر برای کف منازل مسکونی به کار می‌رود. قیمت سرامیک براق از سایر مدل‌های این دسته کمتر است و لغزندگی کمتری هم دارد.
سرامیک پولیش: این سرامیک­ها از مدل قبل براق‌تر هستند. از آنجایی که پولیش فقط روی سرامیک­های پرسلانی و گرانیتی قابل اجراست، همه سرامیک­های پولیش شده پرسلانی یا گرانیتی هستند.
سرامیک سوپر پولیش: این سرامیک بیشتر برای محیط‌های بزرگ استفاده شده و جلوه‌ای خاص به فضا می‌دهد. سرامیک سوپر پولیش از 2 نمونه قبلی سخت­تر بوده، و مقاومت بیشتری در برابر سایش و خش دارد. مراقب لغزندگی این سرامیک براق باشید!

سرامیک مات یا براق

مزایای سرامیک براق

در ادامه مزایای سرامیک براق را بررسی می‌کنیم تا بهتر بتوان برتری سرامیک مات یا براق را (با توجه به کاربرد) مشخص کرد:

1. نظافت راحت سرامیک براق

طبیعت لغزنده سرامیک براق به معنی نظافت آسان آن است. در نتیجه، اگر می‌پرسید کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی بهتر است یا کاشی بین کابینتی مات یا براق، حتما مدل‌های براق را هنگام انتخاب سرامیک کف در ذهن داشته باشید. یک مکان کاربردی دیگر برای سرامیک براق اطراف شومینه است. چراکه دود حاصل از آتش به راحتی از سطح این کاشی‌ها پاک می‌شود.

شیک ترین رنگ کابینت برای آشپزخانه را با این ملاک ها انتخاب کنید !

2. بزرگ‌تر نشان دادن فضا

سرامیک براق نور را بازتاب داده، و به آن اجازه می‌دهد تا در تمام فضای اطراف پخش شود. این کاشی‌ها به نوعی این تَوَهم را ایجاد می‌کنند که فضا دارای مساحت بیشتری است. بنابراین، کاشی براق یک گزینه عالی برای آپارتمان‌های کوچک، حمام و یا هر فضای کوچک دیگریست.

سرامیک مات یا براق

3. پرنور نشان دادن فضا

همان‌طور که اشاره شد، سرامیک براق (به خصوص کاشی براق سفید رنگ) می‌تواند محیط را پرنور جلوه دهد. بنابراین، کاشی براق گزینه‌ای عالی برای محیط‌های کم‌نور نیز به شمار می‌رود.

معایب سرامیک براق

امیدواریم نکات مطلب تا اینجا در انتخاب کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی، سرامیک کف پذیرایی مات یا براق، کاشی بین کابینتی مات یا براق، و تشخیص اینکه سرامیک کف مات بهتره یا براق به شما کمک کرده باشد. مطلب را با بررسی معایب سرامیک براق به پایان می‌بریم:

سرامیک مات یا براق

1. لکه‌پذیری بالا

کاشی براق گردوغبار، اثر انگشت، رد پا، و انواع لکه‌ها را به سادگی نشان می‌دهد. بنابراین، کاشی‌های براق نسبت به سرامیک مات نیاز به نظافت بیشتری دارد. با این وجود، تمیز کردن این کاشی‌ها بسیار راحت است.

2. لغزندگی بالا

سطح صاف و براق به نسبت سطوح مات، لغزندگی بیشتری دارند (به خصوص در محیط‌های مرطوب). بنابراین توصیه می‌کنیم از کاشی‌های براق برای کف حمام و آشپزخانه استفاده نکنید.

سرامیک مات یا براق

کاربرد سرامیک مات

این محصولات که لغزندگی ندارند انتخاب مناسبی برای هتل‌ها و فضاهای مرطوبی مثل حمام‌ها به‌شمار می‌روند. حقیقت این است که اگر در دسته افرادی که حوصله نظافت منظم ندارند قرار می‌گیرید باید از این نوع برای کاشی سرویس بهداشتی و سرامیک کف پذیرایی استفاده کنید.

کاربرد سرامیک براق

برای استفاده به‌عنوان کاشی بین کابینتی و یا سرویس بهداشتی جزو بهترین انتخاب‌ها است زیرا نظافت این نوع آسان‌تر از نوع مات است.

سرامیک مات یا براق

در صورتی که برای اطراف شومینه قصد انتخاب پوششی از جنس کاشی و سرامیک دارید نوع براق سرامیک ‌ها با تمیز کردن آسانی که دارد بهترین گزینه است زیرا دوده‌های حاصل از شومینه به‌راحتی زدوده می‌شوند.

یکی دیگر از موارد قابل استفاده از این محصولات در فضاهای محدود و کوچکی مثل حمام است زیرا بازتاب و انعکاس نوری که این مدل دارد باعث بازتر به‌نظر رسیدن این محیط‌ها می‌شود.

هر نوع سرامیکی که انتخاب شما باشد بستگی مستقیمی به نظر طراح و سلیقه شخص خودتان دارد. قانون کلی برای انتخاب نوع پوشش مناسب هر فضا وجود ندارد تنها با در نظر گرفتن نکاتی کاربردی امکان خلق محیطی متفاوت و خوش انرژی خواهید داشت.

کدام سرامیک کف بهتر است؟ مات یا براق؟

سرامیک ها باوجود همه تنوعی که در طرح و رنگ دارند، در دو دسته بندی کلی قرار می گیرند: مات یا براق

سرامیک مات یا براق

سرامیک های مات برای دکوراسیون

اگر شما شما به دنبال یک فضای باوقار و لوکس هستید و از طرفی دوست ندارید رزق و برق کورتان کند، سرامیک های مات برای شما بهترین انتخاب هستند. بگذارید تا در این قسمت مطلب راز مربوط به انتخاب سرامیک های مات را به شما بگویم: “اگر شما طرفدار فیلم های سینمای مستقل هستید، اسپرسو و لاته را به نسکافه و بستنی ترجیح می دهید، از رنگ های سفید و سیاه و خاکستری خوشتان می آید و از طرفی از زرق و برق و نور زیاد دل خوشی ندارید” شما طرافدار سرامیک کف مات هستید.

8 نکته ای که قبل از دکوراسیون با ترموود حتما باید بدانید

سرامیک های مات کمتر کثیفی را نمایش می دهند و می توان گفت که تحمل بالاتری نسبت به لکه دارند و به ترتیب تمیزکاری آنها ساده تر است. ولی حتی در سرامیک های مات هم هر چقدر روشن باشند کثیفی را بیشتر نمایان می کنند. اما شاید این حرف ذهن شما را به سمت استفاده از سرامیک های مات تیره رنگ سوق داده باشند، این کار نیز باعث می شود فضای خانه شما کمی گرفته شود.

سرامیک مات یا براق

راه حل این موضوع این است که از رنگ هایی با تنالیته و میزان روشنایی متوسط استفاده کنید. به طور کلی در صورتی که فضایی که برای سرامیک کاری مد نظر دارید وسیع است شما می توانید با استفاده از کمی رنگ تیره فضای باز و خالی را در اختیار خود بگیرید و در صورتی که فضای شما بسته است، برای بهتر نشان دادن فضا تنها راه شما این است که از رنگ های روشن استفاده کنید.

سرامیک های براق برای دکوراسیون

همانطور که از اسم این سرامیک ها پیداست این سرامیک ها دارای جلوه نور و بازتاب بسیار خوبی هستند و در صورتی که در فضا های بزرگ از آنها استفاده کنید، باعث می شود که احساس کنید فضا بازتر است. از طرفی اگر شما به دنبال یک فضای لوکس و پر زرق و برق و درخشان هستید، این سرامیک ها بهترین گزینه ها برای شما هستند. این سرامیک ها برای زمان هایی که قصد دارید از یک فرش برای تمرکز دادن به توجه بیننده استفاده کنید کاربرد زیادی دارند و به این صورت می توانید نور دهی جالبی به خانه خود بدهید.

سرامیک مات یا براق

نکته ای که باید در مورد این سرامیک ها در نظر داشته باشید این است که این سرامیک ها سریعا لکه و کثیفی را به صورت واضح نمایش می دهند و نیاز به تمیز کاری بیشتری نسبت به سرامیک ها مات دارند.
نکته بعدی که در خصوص این سرامیک ها باید به یاد داشته باشید این است که به دلیل پولیش شدن و صیقلی بودن ممکن است که کمی لیز باشند.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

14 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

  • جباری:

    سلام برای بیرون .بالکن چه نوع سرامیک خوبه

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *