افتتاح حساب ترکیه
سفر با تور

سفر با تور یکی از مناسب‌ترین روش‌های سفر به مقاصد مختلف گردشگری است. تورهای مختلفی اعم از داخلی و خارجی وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها به سفر رفت. مزایای سفر با تور بسیار زیاد است از جمله اینکه شما فقط کوله و چمدان خود را می‌بندید و لباس مخصوص سفر و کمپ را میپوشید و بقیه برنامه‌ریزی‌ها به عهده تور است. مزایا و معایب سفر با تور را حتما در این مطلب از گروه سفر شادمگ مطالعه کنید.

تور چیست؟

در تور سازمان‌ یافته (Organized Tour)، همه‌ی وظایف برنامه‌‌ریزی سفر، از حمل‌ونقل گرفته تا اسکان، غذا و برنامه‌های تفریحی، بر عهده‌ی آژانس‌ مسافرتی بوده و تنها کاری که مسافران باید انجام دهند، بستن چمدان و همراه‌شدن با این تور مسافرتی است.

سفر با تور

یکی از دیگر عواملی که موجب محبوبیت تورهای سازمان یافته در میان مسافران شده، دورهم آمدن افرادی است که همگی دارای علایق مشترک‌ بوده و سبک‌های سفر یکسانی را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند.

سفر با تور چه خوبی هایی دارد؟

روش های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد و افرادی که اهل سفر کردن باشند، انواع آن را امتحان می کنند تا سبک مخصوص خود را پیدا کنند. سفر با تور، سفرهای انفرادی و… بعضی از افراد فکر می کنند سفر با تور کسل کننده است و به همین دلیل ترجیح می دهند تنهایی سفر کنند. این افراد شاید تجربه ی خوبی از سفرهای قبلیشان که با تور بوده است نداشته اند و شاید هم تصوری است که بی دلیل در ذهنشان مانده است. با الی گشت همراه باشید تا با هم بعضی از مزیت های این نوع سفر را نسبت به سفر بدون تور بررسی کنیم.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه و دقیق سفر را تعریف کنیم، باید گفت سفر کاوش در جهان است برای کشف ناشناخته ها، برای کشف مکان های جدید، آشنایی با مردم و فرهنگ های جدید. سفر دید شما را باز می کند و مرزهایی که در ذهنتان ساخته اید را از هم گسسته می کند و تجربه های زیادی به شما یاد می دهد.

سفر با تور خوب یا بد؟

مطمئنا نمی توان مطلقا گفت که سفر با تور خوب است یا بد! این کاملا بستگی به روحیه و انتظارات شما از سفر و آژانس گردشگری ای دارد که با آن سفر کرده اید حتی زمان تور هم تاثیر گذار است. افرادی که خیلی سفر می کنند و در این کار کمی خبره شده اند شاید ترجیح بدهند تا تنهایی سفر کنند چون فکر می کنند اینطور آزادی بیشتری دارند و می توانند هیجان بیشتری را تجربه کنند و اگر با تور سفر کنند باید قوانین دست و پاگیری را تحمل کنند، مدام منتظر توضیحات تورلیدر باشند و گروهی از مسافران مسن را همراهی کنند اما اینطور نیست.

سفر با تور

انتخاب آگاهانه تور با زمان مناسب می تواند ناشناخته هایی از مقصد رویایی تان را به شما نشان دهد. تورهایی هستند که فعالیت های جالبی دارند، معمولا راهنمایان تور به خاطر تجربه های زیادی که دارند، اطلاعات خیلی دقیقی از مقصد گردشگری دارند و در نتیجه سفر با آنها و استفاده از دانش آنها می تواند شما را در حد یک فرد محلی یا شاید حتی بیشتر از آن در مورد یک مکان اطلاعات دهد.

این نوع سفر چه مزیت هایی دارد؟

مطمئنا سفر با تور مزیت های خیلی زیادی دارد که درزیر تعدادی از آنها را بیان می کنیم:
۱- باعث کم شدن استرس می شود.
۲- خدماتی مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، بسته به نوع تور شام و ناهار و صبحانه کاملا با هماهنگی قبلی و بدون نیاز به کاری از طرف شما انجام می شود.
۳- بالارفتن اطلاعات به درست ترین شکل ممکن
۴- کاهش اتلاف وقت
۵- و…
۶- امنیت بیشتر مسافر

سفر با تور

به طور خلاصه، آیا می توان به راحتی لباس ها را در چمدان یا کوله پشتی ریخت و به یک کشور دیگر و مقصدی نامعلوم سفر کرد؟ مطمئنا نه. اگر شما بخواهید انفرادی سفر کنید باید واقعا در اینکار ماهر باشید. مثلا شما به صورت انفرادی به کشور آفریقای جنوبی سفر کرده اید. چطور می خواهید با مردم بومی ارتباط برقرار کنید؟ اگر در آنجا اتفاقی مثل مثل گم کردم وسایلتان بیفتد چه می کنید؟

چطور می توانید متوجه شوید که رفتن به چه خیابان هایی خوب نیست و کجاها نباید بروید؟ حالا اگر همین سفر را با تور انجام بدهید، ففقط کافی است عقب بشینید تا مجریان تور همه ی کارها را خودشان انجام دهند و شما هم بدون هیچ استرس و نگرانی ای از سفرتان لذت ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تور خوب در یک زمان مناسب انتخاب کنید تا برای همیشه شیفته ی این نوع سفر شوید.

معرفی کامل جاهای دیدنی لاهیجان عروس گیلان زمین + آدرس و مشخصات کامل

سفر با تور چه مزایایی دارد؟

در سفر با تور، یک نفر راه را به شما نشان می دهد

شاید این مهم ترین و اصلی ترین دلیلی باشد که افراد مختلف را برای سفر با تورهای مسافرتی ترغیب می کند.

سفر با تور

زمانی که شما به تنهایی سفر می کنید، تمام مسئولیت های سفر به عهده خودتان است. به تنهایی باید مخل اقامت خود را مشخص کنید، به آن محل برسید. خودتان به تنهایی باید غذای خود را در طول سفر پیدا کنید. اینکه از کجا غذا سفارش دهید یا حتی برای خرید غذا به کجا بروید. در عین حال، مطمئن باشید که مسیر درستی را در سفر در پیش گرفته اید.

سفر با تور هر روزه افراد بیشتری را به سمت خود می کشاند. در این میان حتی افرادی که به تنهایی سفر می کنند یا به اصطلاح سولو سفر می کنند نیز گاهی به سراغ تورها می آیند. در ادامه می توانید مزایای سفر با تور را بخوانید.

داشتن راهنما در سفر با تور

تمام این کارها و دغدغه ها در سفر با تور حل می شوند. دیگر استرس و نگرانی تمام مشکلات بالا را ندارید. راهنمای مسافرتی که در تور با شما همراه می شوند، شما را به مکان های توریستی و رستوران های عالی و مناسب می برند و حتی در طول راه تمام مطالب جالب و حقایق را درباره مسیر و جاذبه ها به شما می گویند.

هنگامی که به تنهایی به کشورهای دیگر همانند تایلند، هند و مالزی سفر می کنید، اگر زبان انگلیسی ندانید نمی توانید سوال های خود را از مردم آن کشور بپرسید. اما اگر راهنما همراه شما باشد، میانجی گری شما و مردم خواهد بود و به جای شما، سوال هایتان را می پرسد و کار شما را راه می اندازد. همچنین در سفر با تور اصلا اهمیت ندارد که کاری را احمقانه انجام دهید، چرا که راهنمای تور مسافرتی به کمک شما خواهد آمد و شما را راهنمایی می نماید.

سفر با تور

پیدا کردن دوست و همسفر در تور

در حقیقت همه مدل افراد در تورهای مسافرتی شرکت می کنند و به دنبال دوست هستند. در نتیجه صحبت کردن و ارتباط با مردم در سفر با تور بسیار راحت تر است. شاید در همان ابتدای سفر با نگاه کردن به افراد بتوانید افرادی که علاقه مند به صحبت هستند را پیدا کنید. همچنین در ادامه نیز با شناخت افراد تور، شاید بسیار از شناخت دیگران و دوست شدن با آن ها تعجب کنید. در حقیقت دوست پیدا کردن در بین افراد یک تور بسیار آسان تر از دوست پیدا کردن در لابی هتل هاست.

همچنین با شرکت در تورهای مسافرتی مزیت دوست پیدا کردن از تمام نقاط ایران و حتی جهان را دارید.

بهترین مکان ها و مقصدها در تورهای مسافرتی

به این معنی که در تورها، بهترین مقصد ها و مکان ها از قبل مشخص شده اند. آژانس های گردشگری به دلیل اینکه سال های طولانی برای یک مقصد گردشگری تحقیق نموده اند و تورهای بسیاری در آن مسیر اجرا کرده اند، در این زمینه خبره شده و همیشه بهترین ها را جلوی مسافران خود قرار می دهند.

شاید اگر بخواهید به تنهایی بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری را پیدا کنید، هفته ها و یا ماه ها به دنبال اطلاعات بگردید. مدت های طولانی برای برنامه ریزی سفرتان زمان بگذارید و در آخر نیز در طول سفر به مشکلات بسیاری برخورد کنید.

سفر با تور

در سفر با تور هیچ یک از این مشکلات را نخواهید داشت و مطمئن خواهید بود که بهترین های هر شهری پیش روی شما قرار دارد.

همچون آژانس گردشگری الی گشت، دیگر آژانس هایی که برگزار کننده تورهای مسافرتی هستند، با مردم محلی هر شهر و کشوری ارتباط برقرار کرده اند. بهترین راهنماهای محلی، بهترین رستوران ها و کافه ها را یافته اند و به همین دلیل می توانید به آن ها اعتماد کنید.

امنیت در سفر با تور

از نکات مهم دیگری که در سفر برای هر گردشگر و جهانگردی اهمیت دارد، داشتن امنیت است. به همین خاطر به تورها و گروه های مسافرتی بپیوندید. هر زمان که مشکلی پیش آمد، راهنما و تورلیدر با شماست و خطر را رفع می کند. با اینکه راهنماها پدر و مادر شما نیستند و شما هم بچه نیستید و باید مراقب خود باشید؛ باز هم خیالتان راحت است که کسی برای پیشتیبانی از شما در سفر با تور هست.

شگفت انگیزترین و جذاب ترین جاهای دیدنی سیستان که فکرشو نمی کنید

سفر با تور

بهترین راه برای ساماندهی سفرهای دوستانه

بسیاری از افراد تمایل دارند که با گروه های دوستانه خود، سفر کنند. این افراد همانطور که علاقه مند به سفرهای دوستانه و گروهی هستند، از قبول کردن مسئولیت دوستان خود و البته مسائل مالی سفر گریزانند. همه این افراد می خواهند که تنها خوش بگذرانند و مسئولیت سنگین پرداخت های مالی سفر را به عهده نگیرند. تنها کاری که این گروه های دوستی باید انجام دهند، ثبت نام در تورهای مسافرتی است. تنها کافی است که شما و یکی از دوستانتان برای سفر با تور اقدام کنید و سپس به دوستان دیگرتان بگویید. در این صورت شما تنها دوستانتان را با تورهای مسافرتی که در آن حضور دارید، آشنا نموده اید و همانند دیگران از سفر لذت می برید.

خاطر جمعی برای والدین تان

اگر والدین شما از اینکه به تنهایی پا به درون دنیای بزرگ بیرون بگذارید، نگران می شوند، سفر با تور را شروع کنید. با این گونه سفرهای گروهی به خانواده خود این احساس خاطر جمعی را می دهید که با دیگران هستید و تنها نیستید. در نتیجه اتفاقات ناگواری که در صورت تنها بودن برایتان ممکن بود رخ دهد، دیگر اتفاق نمی افتند. همچنین والدین شما می توانند با شماره آژانس مسافرتی از وضعیت شما در سفر مطلع شده و حتی با فردی که مسئول امنیت شماست در تماس باشند.

در این میان اگر برای سفر به هند، دبی، ترکیه، مالزی، سنگاپور و یا هر مقصد دیگری به دنبال بهترین تورهای مسافرتی می گشتید، می توانید تورهای مختلف الی گشت را مطالعه کرده و پس از آشنایی با مزایای این تورها از آژانس مسافرتی الی گشت بهترین خدمات و تورها را خریداری کنید.

تخفیف های گروهی

زمانی که در گروه های بسیار سفر می کنید، راهنما و تورلیدر شما می تواند در فعالیت های مختلف تخفیف های گروهی بگیرد. در نتیجه هزینه های کمتری برای پرداخت ها و هزینه های سفر خواهید پرداخت. همین موضوع می تواند سفر با تور را برای شما ارزان تر از سفرهای تکی و سولو تمام کند.

پس این تصور که سفر با تور گران تر از دیگر سفرهاست، تصوری غلط و اشتباه است.

سفر با تور

چرا که کمپانی ها و شرکت های بسیاری برای مشتری های بسیار تخفیف های خوبی می دهند.

سفر با تور و بازدید از جاذبه های دورافتاده

زمانی که به تنهایی وارد یک کشور خارجی می شوید، به دلایل متعدد شاید نتوانید به دیدن جاذبه هایی که در مناطقی با دسترسی خاص وجود دارد، بروید. تورهای مسافرتی و گروه ها با وسایل حمل و نقلی که در اختیار دارند، به راحتی می توانند به دیدن جاذبه های خارج از شهر بروند. به همین خاطر در سفر با تور می توانید جاذبه های بیشتری را ببینید.

این موضوع مخصوصا در سفر و تور هند بسیار اهمیت دارد. اگر با تور سفر کنید به راحتی می توانید به دیدن جاذبه های خارج شهر و اطراف آن بروید. حتی می توانید برای سافاری های حیات وحش که عموما گروهی نام نویسی می کنند، ثبت نام کنید. همچنین شانس معرفی شدن با راهنماهای خوب محلی را خواهید داشت. راهنمایانی که اگر به تنهایی سفر کنید، شاید نتوانید با آن ها آشنا شوید.

کسی را دارید که از شما عکس بگیرد

درست است که بسیاری از ما با گوشی هایمان و البته مونوپادها عکس می گیریم، اما وقتی دوربین عکاسی داریم چه کنیم؟ در سفر با تور همواره فرد مطمئنی را کنار خود دارید تا دوربین عکاسی تان را به دستش بسپارید و از او بخواهید از شما و باقی عکس بگیرد. همچنین با آشنا شدن با افراد دیگر تور، شاید آن ها از شما عکس های زیبایی بگیرند. گرفتن عکس هایتان از دوستی می تواند دلیل برای ادامه روابط دوستانه و شاید سفرهای بعدی باشد.

علاقه مندی شخصی به گروه های سفر و تورها

جدای از تمام مزایا و دلایلی که برای بهتر بودن سفر با تور بیان کردیم، گاهی بعضی از افراد تنها در جمع بودن را دوست دارند. همین موضوع می تواند دلیلی محکم برای شرکت در تورهای مسافرتی باشد. هر چند که سفر با تور معایب خود را نیز دارد و گاهی با عده ای خلقیات متفاوتی نسبت به شما دارند، درگیرتان می کند. اما اگر مثبت بیندیشید و کمی شوخ طبع باشید، می توانید افرادی همانند خود پیدا کنید و بیشتر از سفرتان لذت ببرید. تنها کافی است که سفر با تور و گروه را تجربه کنید.

کشورهایی که می توانید بی دردسر بدون ویزا به آنها سفر کنید

سفر با تور

معایب تورهای سازمان‌یافته

در کنار مزایای بسیار زیاد تورهای مسافرتی، این تورها معایبی نیز دارند:
وقت‌نشناسی برخی از مسافران
کاهش زمان بازدید از جاذبه‌های دیدنی
تورگرادانان کسل‌کننده
عدم انعطاف‌ برنامه‌ی سفر
عدم رضایت از منوهای غذایی تور ها
تورهای طولانی‌مدت و خسته‌کننده
شانس کم ملاقات با مردم محلی

سفر با تور

برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی در سفر با تور همان‌قدر که می‌تواند نقطه قوت در سفر باشد می‌تواند نقطه ضعف آن نیز باشد. چون هنگامی که شخص دیگری برای کل سفر برنامه ریزی کرده باشد شما تا حد زیادی نمی‌توانید به میل خودتان تصمیم بگیرید که چه‌کاری انجام بدهید. مطمئناً، شما برای توری که به آن علاقه‌مند نباشید ثبت نام نمی‌کنید، اما این به این معنا نیست که شما بخواهید تمام کارهایی را که در برنامه سفر هست انجام دهید.

تحقیق و برنامه ریزی برای سفر و اینکه خودتان انتخاب کنید که چه‌کارهایی را دوست دارید در چه زمان‌هایی انجام دهید، می‌تواند نقش بسیار مهمی در لذت بردن بیشتر شما از سفرتان داشته باشد.

سرعت زیاد سفر

بسیاری از تورها به‌گونه‌ای برنامه ریزی می‌شوند که حداکثر جاذبه‌های توریستی یک مکان را در زمانی محدود به مسافران نشان بدهند. هر چند ممکن است ایده دیدن 7 شهر در 10 روز جالب به نظر برسد، اما در عمل ممکن است باعث سرعت بسیار بالا و فشرده بودن بیش از اندازه برنامه‌ها بشود که از معایب سفر با تور است. مسافرت به چنین شکلی می‌تواند منجر به خستگی شدید و از پا در آمدن مسافران ظرف چند روز شود.

سفر با تور

ضمن اینکه امکان درک درست یک شهر در طول یک یا دو روز امکان‌پذیر نبوده و باعث می‌شود فرصت نکنید متوجه نکات بسیاری در مورد آن شهر شوید. آیا واقعاً می‌خواهید تمام راه را تا پاریس بروید و تنها برج ایفل و لوور را ببینید؟

عدم انعطاف پذیری

از دیگر معایب سفر با تور آن است که وقتی با تور سفر می‌کنید باید به برنامه زمانی تور پایبند باشید. تورها معمولاً وقت‌های آزاد کمی را برای مسافران در نظر می‌گیرند یا وعده‌های غذایی خاصی را به عهده خود مسافر می‌گذارند؛ اما اکثر اوقات شما ناچارید مطابق برنامه از پیش تعیین شده تور عمل کنید.

این بدان معنی است که شما نمی‌توانید تصمیم بگیرید یک روز خارج از برنامه تور استراحت کنید، نمی‌توانید به‌صورت خودجوش فرضاً به موزه‌ای که از قبل از آن اطلاعی نداشتید و در سفر متوجه آن شده‌اید و مایلید از آن بازدید کنید بروید یا حتی نمی‌توانید رستورانی را که دوست دارید، برای غذا خوردن انتخاب کنید. در حالی که آزادی عمل و انعطاف پذیری هنگام سفر می‌تواند منجر به تجربه‌های شگفت انگیزی شود.

شلوغی و ازدحام

در حالی که دیدار با افراد جدید در یک تور می‌تواند فرصت بسیار عالی‌ای باشد، اما از طرفی شما ناچارید همه جا با این افراد بروید و تا انتهای سفر سعی کنید آن‌ها را بپذیرید و تحمل کنید. به‌طور مداوم باید در یک گروه بزرگ باشید و زمان کمتری برای خودتان دارید. من عاشق مسافرت هستم، اما بعضی وقت‌ها نیاز دارم از تمام این چیزها دور باشم.

اگر دائماً در یک گروه بزرگ باشید دستیابی به چنین فرصتی سخت‌تر خواهد شد مخصوصاً اگر فرد درونگرایی هستید باید به این موضوع حتماً توجه کنید.

سفر با تور
شاید این‌ها را هم بپسندید!

محدود شدن تعاملات با افراد محلی

نکته بسیار مهمی که باعث خاص شدن یک مکان می‌شود مردم آن است. حتی اگر زبانتان مشترک نباشد، مردم محلی کاراکتر واقعی شهر یا کشوری که به آن سفر می‌کنید را نشان می‌دهند؛ اما اگر شما در یک تور گروهی بزرگ باشید، بسیار بعید است که بتوانید برخورد واقعی با افراد محلی داشته باشید. موارد استثنایی وجود دارد، اما شما ناچارید بیشتر وقت خود را در حباب گروه و در تعامل با راهنمای خود و دیگر مسافران صرف کنید. مکان‌های دیدنی را خواهید دید، اما با شخصیت مردمانی که فرهنگ آن شهر یا کشور را شکل می‌دهند آشنا نخواهید شد که از معایب سفر با تور است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

7 آبان 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *