سوپ جو پرک رستورانی

سوپ جو پرک رستورانی پر فایده و خوش طعم را می توانید در ایام سرد سال برای خانواده عنوان یک غذای کامل تهیه کنید. گروه آشپزی شادمگ فوت وفن تهیه این سوپ به روش رستوران ها را در اختیارتان قرار داده است.

سوپ جو پرک رستورانی

سوپ جو پرک یکی از انواع سوپ ها می باشد که با جو پرک تهیه می شود و بسیار خوشمزه و سریع می باشد و به دلیل استفاده از جو پرک برای انواع بیماری ها به خصوص بیماری های ویروسی و سرماخوردگی مناسب است زیرا هم زود هضم می باشد و هم لعاب خوبی به سوپ می دهد.

سوپ جو پرک رستورانی

شما می توانید سوپ جو پرک را با مرغ و یا بدون مرغ تهیه کنید و یک شام خوشمزه و ساده در روزهای سرد زمستان و یا یک سوپ جا افتاده و غلیظ با جو پرک برای مهمانی های خود آماده کنید. اما جو پرک ارزش غذایی بالایی دارد و نهایت در ۲۰ دقیقه پخته می شود. جو پرک سرشار از آنتی اکسیدان است و برای کسانی که فشار خون یا قند دارند مناسب است.

از این سوپ برای تهیه افطاری فوری نیز می توانید استفاده کنید.

تاریخچه سوپ جو پرک رستورانی

اگر بخواهیم به تاریخچه پخت سوپ نگاه کنیم، سوپ یکی از آسان ترین و اولین غذاهایی است که انسان طرز تهیه آن را یاد گرفته است. در حقیقت سوپ نوعی خوراک آبکی است که معمولاً هم به صورت سرد و هم گرم سرو می شود و در جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است.

سبزیجات، انواع گوشت و مایعات مواد اولیه تشکیل دهنده سوپ هستند که به احتمال زیاد طبخ و تهیه اولین سوپ تاریخ به حدود پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح یعنی زمانی که انسان ها موفق به ساخت ظروف سفالی شدند، برمی گردد.

طرز تهیه اسموتی هندوانه خنک و دلچسب تابستانی + طرز تهیه 7 مدل اسموتی هندوانه با طعم مختلف

انسان های اولیه ابتدا مایعات را درون ظرف های سفالی روی آتش می پختند و با گذر زمان یاد گرفتند که غذاها را نیز می توانند به جای این که مستقیم روی آتش قرار دهند، داخل ظروف سفالی بپزند. در حدود قرن شانزدهم شخصی در یک محل خاص، نوعی سوپ تهیه می کرد و آن را به مردم می فروخت.

بعدها مردم از او تقاضای آموزش دستور پخت این غذا را کردند زیرا بعد از آن، آن ها توانستند غلات، سبزیجات سفت و استخوان های حیوانات مختلف را کاملاً بپزند و مصرف کنند، زیرا این کار باعث می‌ شد طعم و مزه غذا بسیار بهتر شود.

طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی را در شادمگ بخوانید.

سوپ جو پرک رستورانی

مواد لازم برای ۴ نفر

  • جو پرک ۱ پیمانه
  • سینه مرغ ½ سینه
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • هویج ۱ عدد بزرگ
  • سبزی سوپی ۴ قاشق غذاخوری
  • زرشک ۲ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ جو پرک رستورانی

مرحله اول

برای تهیه سوپ جو پرک خوشمزه ابتدا جو پرک را به خوبی می شوییم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و تفت دادن را چند دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا پیاز و ادویه ها با هم ترکیب شوند.

ساده ترین روش ها برای تهیه سس خردل خانگی ؛ 3 سس با طعم متفاوت و جذاب

مرحله سوم

حالا سینه مرغ را به همراه جو پرک به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس ۵ لیوان آب جوش به قابلمه می افزاییم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

سوپ جو پرک رستورانی

مرحله چهارم

در این مرحله حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم مرغ بپزد. پس از اینکه مرغ نیم پز شد، هویج را پوست گرفته و با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس به قابلمه می افزاییم. پس از اینکه مرغ پخت، آنرا از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوشت مرغ را به صورت ریش ریش خرد کرده و مجددا به قابلمه می افزاییم. در ادامه رب گوجه فرنگی را در یک تابه کوچک با کمی روغن تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم سوپ جا بیفتد، سپس سبزی سوپی را به صورت ریز خرد کرده و به همراه زرشک، نمک و آب لیمو ترش به قابلمه می افزاییم. در نهایت سوپ را پس از اینکه جا افتاد، در ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

سوپ جو پرک رستورانی

نکات مهم در طرز تهیه سوپ جو پرک رستورانی

شما می توانید طبق سلیقه خود هویج و سیب زمینی را رنده کنید و سپس به سوپ اضافه کنید.
توجه داشته باشید که جو پرک سریع پخته می شود و نیاز به جوشیدن زیاد ندارد.
شما می توانید طبق ذائقه خود از ذرت یا نخود فرنگی نیز در طرز تهیه این سوپ استفاده کنید.
در صورتی که سوپ جو پرک شما خیلی رقیق بود، می‌ توانید سیب زمینی بیشتری به آن اضافه کنید. زیرا سیب زمینی باعث غلظت بیشتر سوپ جو پرک می شود.
بهتر است جو پرک را یک الی دو ساعت داخل آب خیس کنید و هر چند دقیقه یک بار آب آن را عوض کنید تا کاملاً تمیز شود و زمان پخت آن کمتر شود.
شما می توانید جو پرک را به صورت جداگانه پخته و سپس آن را به سوپ اضافه کنید. این کار باعث می شود سوپ جو پرک شما لعاب بیشتری بیندازد و جا افتاده تر شود.
برای اینکه سوپ شما غلظت بیشتری داشته باشد، می توانید مقدار بسیار کمی رشته سوپ خرد شده را به باقی مواد اضافه کنید.
شما می توانید سوپ جو پرک را بدون مرغ تهیه کنید و به جای آن از یک عدد عصاره مرغ استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی مربایی به روش مشهدی ؛ خوشمزه و بی نظیر برای عید نوروز

نکته مهم

حتماً در مرحله آخر پخت میزان نمک سوپ را تست کنید و در صورتی که سوپ شما شور شده بود، یک یا دو عدد سیب زمینی کامل را داخل قابلمه انداخته و اجازه دهید ۱۵ دقیقه دیگر داخل سوپ جو پرک بپزند تا نمک‌ها جذب سیب زمینی شوند. سپس آن ها را از سوپ خارج کنید.
برای پخت این غذا می توانید به جای آب از ۳ الی ۴ لیوان شیر استفاده کنید.

سوپ جو پرک رستورانی
سبزی سوپ از ترکیب جعفری و گشنیز تهیه می شود که معمولاً نسبت جعفری به گشنیز بیشتر است. البته شما می توانید طبق سلیقه خود از کمی اسفناج خرد شده نیز در سوپ جو پرک استفاده کنید.
دقت داشته باشید که حتماً رب گوجه فرنگی را هنگام پخت تفت دهید، زیرا این کار باعث می شود رنگ و طعم سوپ جو پرک شما فوق‌العاده شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

30 مهر 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *