شستن کفش در لباسشویی

راه هایی برای شستن کفش در لباسشویی بدون آسیب دیدن و از فرم خارج شدن آن ها وجود دارد که ما در گروه سبک زندگی شادمگ به شما توضیح داده ایم.

نحوه شستن کفش در لباسشویی

برای اینکه بدانید چگونه کتانی خود را میتوانید در لباسشویی بشویید نیازمند دانش است.. در ادامه ؛ مراحل صفر تا صد شستشو را شرح داده ایم بنابراین با دقت و آرامش به خواندن ادامه دهید.

شستن کفش در لباسشویی

اگر میخواهید بدانید که چگونه کتونی را در لباسشویی بشویید، 6 مرحله زیر را دنبال نمایید:

  • آماده سازی
  • استفاده از برنامه شستشوی مناسب با لباسشویی
  • محافظ کفش
  • کیسه محافظ
  • انتخاب مقدار مناسب مواد شوینده
  • انتخاب خشک کننده مناسب

شستن لباس نجس در لباسشویی تکنیک های خاصی دارد که در شادمگ می توانید با آن ها آشنا شوید.

پیشنهاد تولید کننده

پیش از شستن کفش در ماشین لباسشویی به توصیه تولید کننده آن توجه کنید. این توصیه ممکن است روی برچسب کفش یا جعبه آن درج شده باشد. یا اینکه می‌توانید آن را از سایت برند کفش خود پیدا کنید. بعضی از کفش ها به سادگی ساخته نمی‌شوند و انداختن آنها در ماشین لباسشویی باعث خراب شدن آن‌ها می‌شود. به همین ترتیب، برخی از مواد به روش های خاص شستشوی دست نیاز دارند.

روی برچسب برخی کفش‌ها به صراحت نوشته شده که با ماشین شستشو نشوند (Do not machine wash). در برخی دیگر مانند کتونی‌های اسکیچرز این راهنمایی آمده که همه ‌کفش‌های مخصوص پیاده‌روی و دویدن برند اسکیچرز که فاقد رویه یا قسمت چرمی‌ هستند، در ماشین لباسشویی قابل شست و شو است.

بهتر است شستن کفش اسکیچرز در ماشین لباسشویی با حداکثر دمای ۳۰ درجه و در کیسه مخصوص شست و شو شود.

6 مرحله شستشوی کتانی در لباسشویی

در ادامه به توضیحات کامل 6 مرحله شستشوی کتانی در لباسشویی پرداخته ایم.

مرحله اول : آماده‌سازی برای شستشو کتانی در لباسشویی

مرحله اول راهنمای شستن کتونی در لباسشویی آماده سازی آن می باشد ، قبل از اینکه کفش‌های خودتان را به دست ماشین لباسشویی بسپارید تا کار شستن را بر عهده بگیرد بهتر است کارهایی را برای آماده‌سازی کفش خودتان انجام دهید.

شستن کفش در لباسشویی

  • ابتدا باید بند کفش های خود را باز کنید.
  • می توانید آنها را به صورت جداگانه با کفش های خود در ماشین قرار دهید.
  • معمولا کثیفی و ذرات خود کفش به گونه ای است که نباید به طور غیر مستقیم در ماشین لباسشویی شسته شود.
  • منظورم این است که آنها باید در معرض حداکثر آب و مواد شوینده باشند.
  • اگر کفش هایتان خیلی کثیف است، بهتر است قبل از شستن کفش ها را با مسواک تمیز کرده و سپس در سطل آشغال تکان دهید.
  • خاک و گل را با تکان دادن پاک کنید.
  • اکنون می توانید کفش های خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

مرحله دوم : اطلاع از برنامه شستشوی مناسب جهت شستن کتانی در لباسشویی

مرحله دوم نحوه شستن کتانی با ماشین لباسشویی اطلاع و دانش از برنامه های شستشو می باشد. برنامه لباسشویی بر اساس سرعت شستشو تهیه می شود. به این معنی که استفاده از برنامه شستشوی ملایم تری باعث می شود کفش های شما در هنگام شستشو اصطکاک و ضربه کمتری داشته باشند و این نکته احتمال پارگی و آسیب دیدن کفش های شما را کاهش می دهد.

  • از یک برنامه شستشوی ملایم استفاده کنید.
  • اگر می توانید نوع آب را انتخاب کنید، آب سرد را انتخاب کنید.
  • برنامه شستشوی مناسب جهت شستن کتانی در لباسشویی
13 دعا سریع الاجابه برای دندان درد شدید در مفاتیح و کتاب ادعیه

مرحله سوم : استفاده از محافظ کفش برای شستن آن در لباسشویی

در مرحله سوم نحوه شستشوی کتانی با لباسشویی، طریقه استفاده از محافظ به شما آموزش داده می شود. یکی دیگر از راه‌های محافظت از کفش‌هایتان در برابر ضربه‌ در لباسشویی، استفاده از محافظ در اطراف کفش است، برای این کار می‌توانید از حوله، تی‌شرت یا پتو استفاده کنید. همانطور که می دانید، از چیزهایی استفاده نکنید که خود نیز حین فرآیند شستشو از بین بروند.

شستن کفش در لباسشویی

  • اگر کفش ها بسیار کثیف هستند، از حوله سفید استفاده نکنید.
  • بدانید که هیچ چیز دیگری با کفش های کثیف تمیز نمی شود.

نکته بارز دیگر این است که اگر کفش شما سنگین است هرگز از ماشین لباسشویی استفاده نکنید زیرا به آن آسیب می رسانید. مثل کفش بسکتبال!

مرحله چهارم : استفاده از کیسه محافظ برای شستن کتونی در لباسشویی

اگر می خواهید بند کفش های خود را در ماشین بشویید، توصیه می کنیم آن ها را در کیف سوراخ دار قرار دهید تا جایی گیر نکنند و خوب شسته شوند.

کیسه های محافظی برای این وسایل وجود دارد که به شما کمک می کند بند ها را به خوبی شسته و باعث شده دور لباس های دیگر نپیچید.
زمانی که نمی خواهید از لباسشویی استفاده کنید، از این کیف ها برای حمل وسایل کوچک خود در سفر استفاده کنید.
استفاده از کیسه محافظ برای شستن کتونی در لباسشویی

مرحله پنجم : انتخاب مقدار مناسب مواد شوینده برای شستن کتانی در لباسشویی

اگر احساس می کنید چیزهایی که در ماشین لباسشویی دارید باید با کفش های کثیف شسته شوند. این یک تصور غلط است.

شستن کفش در لباسشویی
این تصور اشتباه است که استفاده از مواد شوینده زیاد باعث تمیزتر شدن می شود.
استفاده بیش از حد باعث تولید کف زیادی شده و موجب میشود تا کفش ها به خوبی شسته نشوند.
از سوی دیگر، ممکن است باعث رنگ گیری شدید اقلام با هم شود. بنابراین تا حد امکان از مواد شوینده به میزان لازم استفاده کنید.
برای کفش خود به مواد شوینده خاصی نیاز ندارید، از شوینده های قدیمی خود استفاده کنید.
مقدار مناسب مواد شوینده برای شستن کتانی در لباسشویی

مرحله ششم : انتخاب خشک‌کننده مناسب برای شستن کتانی در لباسشویی

بسیاری از مردم کفش‌های خودشان را با خشک‌کن‌ها خشک می‌کنند ، شما یکی از آن‌ها نباشید ، مثل این است که همه خودشان را به دردسر بیندازند و شما هم مثل آن‌ها عمل کنید.

  • هنگامی که برنامه شستشو به پایان رسید و کفش های خود را از دستگاه خارج کردید، مطمئن شوید که آب در چرخش های زیاد خارج شده است.
  • بهترین راه برای خشک کردن کتانی بعد از شستشو در ماشین لباسشویی استفاده از پنکه است.
  • پس از شستن، کتانی را نزدیک پنکه قرار دهید.
  • اگر پنکه ندارید، می توانید کفش های خود را در هوای آزاد قرار دهید تا باد آنها را خشک کند.
  • باد به زمان خشک شدن کمک می کند.
  • اگر کفش شما دارای قطعات جداشدنی است، می توانید آنها را در خشک کن قرار دهید.
  • شستن کفش در لباسشویی
  • می توانید کفش های خود را وارونه قرار دهید تا باد در کفش شما بپیچد.
تعطیلات رسمی 1402 در یک نگاه ؛ سال نو چند روز تعطیلی داره ؟

کارهایی که نباید برای شستشوی کفش با لباسشویی انجام دهیم

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی باید به نکاتی نیز دقت داشته باشیم. این نکات به شرح زیر است:

  • هر کفشی مناسب شستشو با لباسشویی نیست.
  • در شستن کفش با لباسشویی نباید از شوینده های قوی و مواد سفیدکننده استفاده کرد.
  • به هنگام شستشو، درون کفش را با کاغذ پر نکنید.
  • کفش ها را پیش از خشک شدن نپوشید.
  • برچسب کفش را پیش از شستشو بخوانید.

از چه مواد شستشویی برای شستن کتانی استفاده کنیم؟

حواستان باشد که به چه میزان از مواد شستشو برای شستن کفش‌ و کتانی‌ استفاده می‌کنید. اول این‌که از مواد شستشوی پودری استفاده نکنید. پودر به درون کفش وارد می‌شود و به خوبی شسته نمی‌شود. پس مخزن ماشین لباسشویی را با مایع پر کنید. از مایع به میزان زیادی استفاده نکنید، چون به خوبی شسته نمی‌شود و باعث سخت شدن سطح کفش شما خواهدشد.

در تنظیمات ماشین لباسشویی، دور ملایم و آب سرد را انتخاب کنید. اگر ماشین روی دور ملایم باشد، کفش‌ها به دفعات کم‌تری باهم برخورد می‌کنند و آسیب کم‌تری می‌بینند. آب سرد هم باعث می‌شود که کفش‌ها چروک نشوند و رویه آن‌ها آسیب نبیند.

بهترین راه خشک کردن کفش‌ها

بهترین راه خشک کردن کفش‌ها این است که قالب پای خود را تهیه کنید و آن‌ها را درون کفش خیس قرارداده تا همراه با قالب و در تماس با هوای آزاد خشک شوند. اگر تهیه قالب کفش برای شما کار سختی است، یا این کار را نوعی سوسول‌بازی می‌دانید، از پنکه یا دریچه کولر برای خشک کردن سریع کتانی خود استفاده کنید.

شستن کفش در لباسشویی

کتانی را به حالت اولیه برگردانید و آن را در معرض باد مرطوب کولر قرار دهید تا سریع خشک شود. در غیر اینصورت نور خورشید، بهترین گزینه برای خشک کردن هر چیزی است. حتی کتانی خیس و چروکیده شما.

فقط کمی هوشمندی به خرج دهید و تعدادی روزنامه باطله درون کفش قراردهید تا رطوبت کفش‌ها سریع‌تر گرفته‌شود و در عین حال ظاهر کفش تغییر نکند.

کفی‌های کفش خود را نادیده نگیرید

نگران کفی‌ها نباشید. آن‌ها را از جوش شیرین بیرون بیاورید و با یک مسواک تمیزشان کنید. حواستان باشد که هرچقدر کفی‌ها را بیش‌تر برس بکشید، بهتر است. این عمل را بو زدایی می‌نامیم. منتظر شوید که کفش‌ها کاملا خشک شوند و سپس کفی‌ها را وارد کفش کنید. بند‌ها را ببندید و از کفش‌هایتان که مثل روز اول نو و تمیز شده‌اند لذت ببرید. حالا وقت دویدن است.

شستشوی کفش در برندهای مختلف ماشین لباسشویی

نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی و نکاتی که باید به آن توجه داشت در همه ماشین‌های لباسشویی یکسان است. اما برخی برندها در سایت‌های خود توضیحاتی در این باره ارائه کرده‌اند که حتما مورد توجه شما قرار خواهد گرفت.

شستن کفش در لباسشویی بوش

کفش‌های ورزشی از مواد مصنوعی مانند نایلون و پلی استر ساخته می‌شوند که از دوام بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند در برابر شستن کفش در ماشین لباسشوئی مقاومت کنند. با این حال، بسیار مهم است که دستورالعمل‌های موجود در برچسب مراقبت از کفش خود را مطالعه کنید که تعیین می‌کند شستن کفش در ماشین لباسشویی برای این نوع برند مناسب است یا خیر. اگر برچسب شستن کفش با ماشین لباسشویی را توصیه نمی‌کند، یک روش شستشوی جایگزین مانند شستن با دست را امتحان کنید.

پاک کردن لکه خودکار از روی لباس و پارچه با 11 روش ساده و فوری

شستن کفش در ماشین لباسشویی بوش

بندها را از کفش‌های کتانی خود درآورید و با استفاده از مسواک آشغال و خاک اضافی را از سطح آن پاک کنید. با این کار ماشین لباسشویی می تواند آلودگی باقیمانده در کفش شما را بهتر پاک کند. در حالت ایده‌آل، کفش‌ها و بندهای آن را درون کیسه و سپس آن را در درام ماشین لباسشویی قرار دهید. این کار از گیر کردن آن‌ها در داخل درام به خصوص بین درز لاستیکی درب جلوگیری می‎‌کند.

شستن کفش در لباسشویی

برای کاهش سر و صدای کفش‌ها که به درام ماشین لباسشویی برخورد می‌کنند، توصیه می‌شود با ایجاد یک لایه محافظ از ضربه کفش با محفظه کم کنید. کفش‌های خود را با استفاده از دمای آب سرد بشویید تا از رنگ پریدگی آن جلوگیری کنید. ما توصیه می‌کنیم برای نتیجه بهتر از دمای آب 30 درجه سانتیگراد استفاده کنید.

پس از شستن کفش در ماشین لباس شویی ، ممکن است وسوسه نشوید که آنها را مستقیما در خشک کن قرار دهید تا سریع خشک شوند. زیرا گرمای حاصل از خشک کن می‌تواند با ذوب کردن چسب به کفش‌ها آسیب زیادی برساند. ایده بهتر این است که آن‌ها را در هوای آزاد خشک کنید.

شستن کفش در لباسشویی سامسونگ

شرکت سامسونگ درباره شستن کفش در ماشین لباسشویی به طور مختصر توضیح داده است که کفش‌های تنیس یا کفش‌های کتانی را می‌توانید در ماشین لباسشویی سامسونگ شستشو دهید. توصیه می‌شود کفش‌های تنیس یا کفش های کتانی را با یک بار حوله بشویید تا از عدم تعادل شدید در طول چرخش جلوگیری کنید.

شستن کفش در ماشین لباسشویی ویرپول

این برند آمریکایی نیز در سایت خود، روند توصیه شده ما را راجع به شستن کفش در ماشین لباسشویی تایید می‌کند. در این سایت آمده است که شستن کفش در ماشین لباسشویی کار دشواری نیست، اما مقداری آماده‌سازی لازم دارد.

قبل از شروع به کار، دستورالعمل‌های مراقبت و نظافت کفش‌های خود را بررسی کنید تا از ایمنی در شستشو با لباسشویی مطمئن شوید. سپس مطمئن شوید که ابزار و مواد زیر را در دست دارید: کیف‌های توری شستشو، مواد شوینده ترجیحا مایع لباسشویی، یک برس نرم مانند یک مسواک قدیمی، کرم پاک کننده و حوله‌های قدیمی؛

شستن کفش در ماشین لباس شویی ایرانی

روشی که در بالا توضیح داده شد به طور معمول در تمامی برندهای ماشین لباسشویی قابل استفاده است. در واقع همه ماشین‌های لباسشویی از دوام و قدرت شستشوی کفش برخوردارند. نکته این است که شما در وهله اول به جنس کفش‌های خود دقت کنید و در وهله دوم همه نکاتی که گفته شده را رعایت کنید.

شستن کفش در لباسشویی

در این باره، شستن کفش‌ها با چند حوله بسیار مهم به نظر می‎‌رسد که هم از آسیب کفش و هم ضربه به بدنه ماشین جلوگیری می‌کند. در سال‌های اخیر، محصولات خانگی ایرانی پیشرفت چشمگیری کرده است و شرکتی همچون برفاب محصولات خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌کند.

پس با خیال راحت می‌توانید علاوه بر شستشوی لباس‌ها، شستن کفش در ماشین لباسشویی ساخت داخل را تجربه کنید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

31 فروردین 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *