قوانین بازسازی ساختمان

قوانین بازسازی ساختمان در مورد اصول و قوائد و قوانینی است که برای بازسازی ساختمان به کار می آید و معمولا باید برای بازسازی خانه ها این کارها را انجام داد. در این مطلب گروه دکوراسیون شادمگ با این اصول آشنا می شوید.

بازسازی ساختمان

تمامی بناها و ساختمان‌ها به مرور زمان و با استفاده‌ مداوم دچار افت کیفیت مصالح و فرسودگی می‌گردند که این امر موجب می‌شود تا افراد برای بازسازی ساختمان خود اقدام کنند. از اصول بازسازی ساختمان زیبایی و مقاومت نهایی است که می‌تواند عمر آن را بالا ببرد. بازسازی خانه نیز مانند تمام ساخت و سازهای دیگر قواعد و قوانین خاص خود را دارد که افراد باید آن را رعایت کنند تا بتوانند نتایج دلخواه خود را بگیرند.

قوانین بازسازی ساختمان

اصول بازسازی ساختمان چست؟

در نگاه مفهومی لغت بازسازی یک اصطلاح دکوراسیون داخلی در حفاظت از ساختار سازه‌ هر شی‌ای است که بسته به زمینه یا رشته‌‌ای که در آن به‌ کار برده می‌شود، معانی متفاوتی پیدا می‌کند. اصول بازسازی ساختمان به منظور ایجاد تغییرات برای تنوع، تعمیر یا مرمت بنا و انجام مجموعه اقداماتی برای حفظ آن صورت می‌گیرد.
نوسازی خانه می‌تواند بخش خاصی از خانه و یا کل خانه را مدنظر قرار دهد و شامل تغییرات جزئی و یا کلی و ساختاری باشد.
بازسازی یک ملک به علت افزایش طول عمر مفید بنا، نو شدن ظاهر آن و کاربردی‌تر شدن فضاها ارزش افزوده بنا را نیز بالا می‌برد.

قوانین بازسازی ساختمان

انجام هر فرآیندی براساس اصول بازسازی ساختمان باید طبق قوانین موجود صورت گیرد که این قوانین از پیش تعیین شده هستند و افراد اگر می‌خواهند مشمول جریمه یا تخریب محل بازسازی شده نشوند موظفند تا این قوانین را به صورت کامل رعایت کنند.
اگر می‌خواهید در بازسازی ساختمان خود یکی از چهار مورد زیر را اجرا کنید حتما باید از شهرداری مجوز بگیرید:

  • جابجایی راه‌پله‌ها
  • تخریب دیوارها و تیغه‌های داخلی که بار ساختمان بر آن‌ها سوار است و در صورت تخریب باعث کاهش پایداری ساختمان می‌شود.
  • جابجایی دیوارهای پارکینگ زمانی که منجر به از بین رفتن بخشی از فضای پارکینگ شود.
  • جابجا کردن بخش‌هایی از ساختمان که بر طبق ضوابط شهرسازی ممنوع است.

برای بازسازی ساختمان در مرحله‌ اول باید نقشه کامل و جامعی از ساختمان و شکل بنای خود داشته باشید. در این نقشه باید تمامی اجزا و لوازم موجود ساختمانی، مشخصات کامل ساختمان، تعیین کاربری ساختمان و مصالح بنا، استاندارد قطعات، خدمات فنی، مشخصات تأسیساتی بنا و خصوصیات ساختاری ساختمان وجود داشته باشند.
شما موظف هستید شرایط ساختمان و جزئیات مربوط به هر بخش از بنای خود مانند نمای ساختمان، سقف پلکان‌، زیر زمین، اتاق‌های خواب، پذیرایی، حال و آشپزخانه را شرح دهید. در انتها باید با بررسی دقیق ساختمان خود، نقطه و محل‌هایی که قصد بازسازی آن‌ها را دارید به طور کامل مشخص کنید؛ هیچ فرقی هم نمی‌کند یک آپارتمان مسکونی دارید یا مغازه.

مراحل بازسازی ساختمان

اولویت بندی مراحل بازسازی ساختمان قطعاً امری مهم برای برنامه ریزی ساختمان است. مراحل بازسازی یک ساختمان را می‌توان به سه مرحله کلی تخریب، ساخت و طراحی داخلی تقسیم کرد که هر کدام دارای زیرمجموعه فعالیت‌های مختص به خود هستند.
در ابتدا باید گفت قبل از انجام هر کاری باید برای برنامه بازسازی خود نقشه‌ای جامع طرح کنید، در این حالت یا می‌توانید خودتان مسئول بازسازی شوید یا با شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند قرارداد ببندید و کار را برعهده آن‌ها بگذارید.
در هر حالت ابتدا باید نقشه کلی ساختمان و مواردی که قصد بازسازی آن را دارید به طور کامل و واضح مشخص کرده و در مورد مصالح و هزینه‌های مربوطه بررسی‌های لازم صورت گیرد.

۱) اصول بازسازی ساختمان در مرحله تخریب

این مرحله مختص قسمت‌هایی از بنا است که قصد دارید در آن‌ها تغییرات کلی انجام دهید. شما در این مرحله دیوارها و قسمت‌هایی از خانه را که می‌خواهید برداشته شود و یا قسمت‌هایی از ساختمان که نیاز به حذف آن را دارید با مشورت شرکت‌های ساختمانی و مهندسین ساختمانی حذف می‌کنید.
در حذف دیوارها توجه به نوع بنا (فلزی، بتونی و بنایی) و نقش دیوار در تحمل بار ساختمان ضروری است که با افراد متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید تا احیاناً به بنا آسیبی وارد نشود.
همچنین باید در محل‌هایی از ساختمان که رفت و آمد زیادی در جریان است برای محافظت ماشین‌های عبوری و عابرین پیاده، ساکنین و کارگران به ایجاد حفاظ و داربست اقدام کنید و سپس شروع به کندن شیرآلات و کابینت و وسایل ساختمان و قطع گاز کرده و بعد از انجام عملیات‌های گفته شده، تخریب مکان‌هایی که قصد بازسازی دارند را شروع کنید.

قوانین بازسازی ساختمان

۲) اصول بازسازی ساختمان در مرحله ساخت

مرحله اصلی در انجام بازسازی یک ساختمان مرحله ساخت آن است که تمام نقاطی که در آن‌ها تخریب انجام شده و قصد تغییر وجود دارد مورد ساخت و ساز مجدد قرار می‌گیرد. این موارد ممکن است بازسازی اصلی و زیر ساختی باشد مانند انجام تغییراتی در تیر و ستون و دیوارهای اصلی با نظر مهندسین برای رفع نواقص و استحکام سازی بیشتر و یا می‌تواند بازسازی فرعی باشد مانند ساخت و انجام تغییرات در سرویس‌های دستشویی و حمام، اتاق‌ها و سایر نقاط ساختمان به غیر از قسمت اصلی سازه.
در این مرحله ممکن است با توجه به نیاز ساختمان شیرآلات و اتصالات آن‌ها، سیم کشی‌ها و … با توجه به تغییرات جدید مورد بازسازی و تعویض قرار گیرند که در بیشتر موارد ساختمان‌های قدیمی از این نظر مورد بازسازی قرار می‌گیرند.
موارد زیر نیز جزو مراحل ساخت هستند که می‌توانند با توجه به تعمیرات هر ساختمان متفاوت باشند:
• تعویض لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی و برق کشی مجدد نسبت به نقشه جدید
• اجرای سیمکشی برق طبق نقشه‌
• سیمان‌کاری و ایزولاسیون پس از خشک شدن سیمان‌کاری سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه

مزایا و معایب روکش ژله ای مبل + نحوه درست شستشوی کار مبل ژله ای

۳) اصول بازسازی ساختمان در طراحی داخلی

مرحله‌ آخر در بازسازی یک ساختمان طراحی داخلی و انجام امور مربوط به تزئین و زیبا سازی داخلی و یا نما سازی ساختمان است.
گچ کاری و سقف کاذب، نصب کلید و پریزهای ساختمان و تزئینات نورپردازی، اجرای دیوارپوش یا کاغذ دیواری، رنگ دیوار و سقف، قرنیز، کف سازی، اجرای کاغذ دیواری و پارکت، سرامیک بین کابینتی و سنگ آنتیک، ساخت کمدهای دیواری و کابیت‌ها، نصب شیرآلات، سینک و کاسه روشویی و نصب در‌های داخلی ساختمان و … از جمله مراحل مربوط در طراحی داخلی است.

روش های بازسازی ساختمان

روش‌های مختلفی برای بازسازی ساختمان‌ها وجود دارد که در ادامه به معرفی انواع مختلفی از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

۱) اصول بازسازی ساختمان حفاظتی

در این روش به بازسازی و حفاظت کلی ازساختمان پرداخته می‌شود و کلیات یک بنا مورد بازسازی ساختمان و حفاظت قرار می‌گیرد. در این روش باید مطالعه کاملی بر روی تمام ویژگی‌های یک ساختمان و مصالح آن انجام شود تا بتوان مراحل بازسازی را صحیح و کامل انجام داد.

۲) اصول بازسازی ساختمان سبکی

این روش به این صورت انجام می‌گیرد که تکه‌های جایگزین به جای تکه‌های فرسوده قبلی جایگذاری می‌شود، اما به گونه‌ای که بیشترین شباهت را به نمای ابتدایی ساختمان دارد.

قوانین بازسازی ساختمان
این روش بازسازی اغلب برای بنا‌های تاریخی فرسوده استفاده می‌شود که نمی‌خواهیم هارمونی و سبک قبلی آن از بین برود. در این روش باید حتی الامکان کمترین تغییر بر روی ساختمان انجام شود.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان

به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی خانه را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

البته در مرحله برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی و در همه مراحل دیگر نباید فراموش کرد که مشورت گرفتن از کارشناسان در زمینه بازسازی خانه‌های فرسوده بسیار ضرورت دارد. هزینه‌های بازسازی خانه‌های فرسوده در حالت کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • خرید مصالح
  • حمل و نقل زباله
  • تعمیرات (در صورت نیاز شما)
  • تغییر دکوراسیون (در صورت نیاز شما)
  • مجریان، پیمانکاران، کارگران و نیروهای حضور یافته در پروژه بازسازی

هزینه جانبی خرید خانه چه چیزهایی است؟

عمدتا هزینه مجریان به دو روش اصلی روزمزد و کنترات محاسبه می‌شود که در روش روزمزد عمدتا از این روش برای پروژه‌هایی استفاده می‌شود که متراژ بالایی ندارند و برای مجری به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست تا بر اساس متر مربعی کار کند، دستمزد استاد کاران حرفه‌ای معمولا روزانه میان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

اما در روش کنتراتی کمی موضوع فرق می‌کند و این روش که در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی اجرا می‌شود، پیمانکار به صورت کلی قیمتی را برای انجام پروژه در نظر می‌گیرد که در این روش سرعت انجام کار نیز بیشتر است و پیمانکار تشویق می‌شود تا سریعتر پروژه را در زمان کوتاهی به پایان برساند تا به دستمزد خود برسد.

به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی خانه قدیمی را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

بازسازی خانه قدیمی چطور انجام می‌شود؟

نوسازی ساختمان‌ها به دو روش انجام می‌شود یکی روش بازسازی ساختمان حفاظتی است و دیگری بازسازی ساختمان سبکی است. که در ادامه بازسازی‌های مختلف را برایتان شرح می‌دهیم. این دو روش از لحاظ هزینه بازسازی ساختمان یکسان هستند.

بازسازی ساختمان حفاظتی

در روش بازسازی ساختمان حفاظتی به بازسازی و حفاظت کلی از ساختمان شما پرداخته می‌شود.

قوانین بازسازی ساختمان
این روش کلیات یک بنا مورد بازسازی و حفاظت قرار می‌گیرد. روش بازسازی ساختمان حفاظتی باید یک مطالعه جامع و کامل بر روی تمامی ویژگی‌های یک ساختمان و مصالح آن ساختمان انجام شود تا بتوان مراحل بازسازی را به صورت صحیح و کامل انجام داد.

بازسازی ساختمان سبکی

روش بازسازی ساختمان سبکی به روشی اطلاق می‌شود که تکه‌های جدید جایگزین تکه‌های فرسوده‌تر می‌شود به این صورت که کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه ایجاد شود.
از این روش جهت بازسازی بناهای تاریخی استفاده می‌شود زیرا می‌خواهیم سبک و هارمونی تاریخی بدون کمترین تغییر باقی بماند.
در این روش شباهت بسیار زیادی بین طرح قدیمی و طرح جدید وجود دارد.

روش بازسازی ساختمان سبکی به روشی اطلاق می‌شود که تکه‌های جدید جایگزین تکه‌های فرسوده‌تر می‌شود به این صورت که کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه ایجاد شود.

یکی از روش‌های مهم دیگر در بازسازی ساختمان می‌توان به بخش طراحی اشاره کرد.

مواردی باید در این نوع بازسازی رعایت شود که در ادامه برای شما شرح می‌دهیم:

مقاوم سازی و محکم کردن یک ساختمان.
سوار کردن المان‌هایی که جدا شده است.
سفت کاری بخش‌هایی از ساختمان که ترک پیدا کرده است.
نوسازی نمای یک ساختمانی که نیاز به بازسازی دارد.
بخش‌هایی از ساختمان که از بین رفته است به صورت کامل نوسازی و بازسازی شود تا روند عادی حیات خود را ادامه دهد.
تغییرات در نوع مصالح استفاده شده در بازسازی یا نو سازی بنای جدید.

راهنمای کامل خرید مدل های تخت کنار مادر و ویژگی های آن

به منظور شروع بازسازی خانه قدیمی ابتدا از منزل قدیمی شما یک نقشه تهیه می‌شود که مکان دقیق اتاق‌ها و دیگر بخش‌های مختلف خانه در آن مشخص شده و تغییرات لازم برای بازسازی بر روی آن پیاده می‌شود. در ادامه به آیتم‌هایی که در اغلب بازسازی خانه‌های فرسوده انجام می‌شود، می‌پردازیم.

قوانین بازسازی ساختمان

به منظور شروع بازسازی خانه قدیمی ابتدا از منزل قدیمی شما یک نقشه تهیه می‌شود که مکان دقیق اتاق‌ها و دیگر بخش‌های مختلف خانه در آن مشخص شده و تغییرات لازم برای بازسازی بر روی آن پیاده می‌شود.

اعمال تغییرات در پوشش کف و دیوار

این تغییرات از بیشترین و در عین حال راحت‌ترین تغییراتی است که در طی بازسازی خانه کلنگی انجام می‌شود و برای انجام آن می‌توان از گزینه‌های متعددی مانند پنل‌های دکوراتیو سه بعدی، پوستر سه بعدی، دیوار پوش، سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و انواع کاغذ دیواری و حتی رنگ آمیزی مجدد خانه و بسیاری از گزینه‌های دیگر استفاده کرد. در زمینه کف پوش نیز گزینه‌های سرامیک، پارکت، لمینت، انواع کف پوش‌های سه بعدی، کف پوش‌های پلاستیکی ، موکت و غیره قابل استفاده هستند.

بازسازی آشپزخانه

عمدتا بازسازی آشپزخانه به منظور اوپن کردن با بنایی و کاشی کاری همراه است که احتمالا بحث تغییر در دکوراسیون داخل آن مانند کابینت‌ها را نیز به همراه دارد. مواردی که در نوسازی آشپزخانه اغلب انجام می‌شود عبارتند از: تعویض کابینت‌ها ، تخریب دیوارها، تخریب آرک‌های قدیمی و رابیتس کاری‌، نوسازی و یا حتی در صورت لزوم جابه جایی لوله کشی، کف سازی، کاشی بین کابینتی، پرده و غیره که به دلیل موارد متعددی که در زمینه بازسازی آشپزخانه وجود دارد اغلب بازسازی پر هزینه‌ای خواهد بود.

بازسازی اتاق‌ها

در بازسازی اتاق‌ ها نیز سه گزینه اصلی نیاز به تغییر پیدا می‌کنند که دیوارها و کف یا کمدها هستند. شما می‌توانید از انواع کفپوش و یا تغییر موکت استفاده کنید یا سقف را کناف کاری کرده و کمدها را با نوع جدیدتر آن تعویض کنید. تغییر لوسترها نیز جلوه خاصی را به فضای خانه شما می‌دهد.

بازسازی خانه

مواردی که در نوسازی آشپزخانه اغلب انجام می‌شود عبارتند از: تعویض کابینت‌ها ، تخریب دیوارها، تخریب آرک‌های قدیمی و رابیتس کاری‌، نوسازی و یا حتی در صورت لزوم جابه جایی لوله کشی، کف سازی، کاشی بین کابینتی، پرده و غیره که به دلیل موارد متعددی که در زمینه بازسازی آشپزخانه وجود دارد اغلب بازسازی پر هزینه‌ای خواهد بود.

قوانین بازسازی ساختمان

چندین نکته مهم در رابطه با اصول بازسازی خانه بیان می شود.

از مهمترین اصول بازسازی، انتخاب درست پیمانکار مجری پروژه است

زمانی که در رابطه با پروژه های بازسازی ساختمان یا خانه صحبت می کنیم، اولین و مهمترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم، انتخاب درست پیمانکار مجری پروژه بازسازی مورد نظرمان است.

برای انتخاب اینکه پروژه بازسازی خود را به یک فرد متخصص بسپاریم یا به یک مجموعه یا شرکت متخصص بازسازی ساختمان، باید براساس بزرگی یا کوچکی بازسازی مورد نظرمان تصمیم بگیریم. یعنی اگر پروژه بازسازی مورد نظر ما، یک پروژه بزرگ باشد، قطعاً لازم است تا یک مجموعه یا تیم متخصص بازسازی را بعنوان پیمانکار انتخاب کنیم.

از طرف دیگر، باید در زمان انتخاب پیمانکار، به تخصص فرد یا شرکت مورد نظرمان اطمینان داشته باشیم. باید در چندین جلسه حضوری در محل پروژه، تسلط و تخصص کارشناسان مورد نظرمان را در رابطه با اصول بازسازی ساختمان بسنجیم.

در نهایت هم، باید نمونه پروژه های بازسازی قبلی فرد یا شرکت مورد نظرمان را با دقت بررسی کنیم تا کیفیت و شرایط نمونه پروژه های بازسازی قبلی این شرکتها یا افراد، در حد پروژه بازسازی ساختمان یا منزل ما باشد.

انتخاب قرارداد مناسب، یکی از اصلیترین اصول بازسازی ساختمان یا خانه است

پس از انتخاب پیمانکار مناسب پروژه بازسازیمان، باید در مورد نوع قرارداد بازسازی مورد نظرمان تصمیم بگیریم. انتخاب قرارداد مناسب پروژه ما نیز باید با تسلط و آشنایی کامل به اصول بازسازی مورد نظرمان انجام شود. اگر تمامی جزئیات اجرایی پروژه ما بطور کامل در زمان عقد قرارداد مشخص باشد، بهترین نوع قرادادها، قرادادهای بازسازی پیمانکاری با مصالح یا بدون مصالح خواهد بود.

اما اگر جزئیات اجرای بازسازی بطور کامل مشخص نیست و در طول پروژه امکان تغییر در روند بازسازی یا حتی اتخاذ تصمیمات جدید از طرف کارفرما وجود دارد، بهتر است بسراغ قراردادهای بازسازی درصدی برویم.

پیش بینی دقیق از هزینه و زمان پروژه نیز از اصول مهم هر پروژه بازسازی است

بخش بزرگی از اشتباهات زیانبار در پروژه های بازسازی ساختمان، بدلیل اتخاذ تصمیمات اشتباه مالک و کارفرمای پروژه است. برای اتخاذ تصمیمات درست، باید اطلاعات مهم درستی در اختیار ما باشد. رعایت اصول بازسازی یعنی بدست آوردن اطلاعات درست و تصمیم گیری درست براساس این اطلاعات.

قوانین بازسازی ساختمان

از مهمترین اطلاعاتی که باید در زمان تصمیم گیری در مورد پروژه بازسازی مورد نظرمان در اختیار ما باشد، یک پیش بینی بسیار دقیق از هزینه و مدت زمان بازسازی مورد نظرمان است.

محاسبه و برآورد دقیق هزینه و مدت زمان بازسازی ساختمان یا خانه ما، تنها باید توسط افراد یا کارشناسان متخصص و با تجربه صورت گیرد. محاسبات و برآوردهایی که خود ما بدون داشتن تجربه و تخصص کافی بدست می آوریم، قابل اعتماد نبوده و باعث خواهد شد تا تصمیمات اشتباهی در مورد پروژه مورد نظرمان بگیریم که در نهایت باعث بروز مشکلات و وارد شدن ضرر و زیان مالی به پروژه ما خواهد شد.

راهنمای خرید پرده ساده برای شیک کردن دکوراسیون منزل + ایده های شیک دوخت پرده ساده

از مهمترین اصول بازسازی هر ساختمانی، تهیه تمامی نقشه های اجرایی پروژه است

بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که بازسازی ساختمان یا هر فضایی بدون تهیه و تأیید نهایی نقشه های اجرایی آن آغاز می شود. نتیجه شروع بازسازی بدون مشخص شدن و نهایی شدن نقشه های اجرایی آن، دوباره کاری، کاهش سرعت اجرای پروژه، کاهش کیفیت اجرای بازسازی و در نهایت وارد شدن ضررهای مالی و زمانی بسیار زیادی به پروژه است.

بنابراین مشخص است که یکی از اصول بازسازی ساختمان یا خانه، این است که پیش از شروع پروژه، تمامی جزئیات کار با دقت زیاد، مشخص و نهایی شده باشد. باید تمامی نقشه های معماری، مقاوم سازی سازه، تأسیسات و نقشه های مبلمان و دکوراسیون داخلی ساختمان یا خانه مورد نظرمان بطور کامل آماده شده باشد و پس از آن پروژه مورد نظر آغاز شود.

اشتباهات رایج در بازسازی دکوراسیون

برآورد اشتباه هزینه پروژه

قبل از شروع مراحل کار، بودجه و فهرستی از متریال ها و مصالح و هزینه های لازم را فهرست کنید و اگر مطمئن نیستید، درمورد چگونگی هزینه ها با مشاور یا طراح مشورت کنید و بعد از اطمینان از بودجه کافی برای کل کار، آن را آغاز نمایید. فراموش نکنید همیشه به بودجه خود پایبند بوده و با طراح و مجری که قادر است با کیفیت مناسب و بودجه شما کار کند بازسازی فضا را انجام دهید و درباره آن به قطعیت برسید.

عدم هماهنگی بودجه و برنامه پروژه نوسازی

آنچه را که برای نوسازی در ذهن شما شکل گرفته به همراه متریال های مناسب و دلخواه خود را با معمار و همینطور مجری در میان گذاشته و درباره آنها به توافق برسید زیرا عدم هماهنگی برنامه ریزی برای طراحی دلخواه و بودجه کافی تعادل را بر هم زده و چون طراحی خلاف ذهنیات شما از آب در آمده قطعا نارضایتی ایجاد کرده و سبب آشفتگی و عدم برنامه ریزی مناسب در کار خواهد شد.

بستن قرارداد بدون ارزیابی

انتخاب عاقلانه معمار و مجری پروژه و مشورت با افراد مطلع برای یافتن فرد مناسب و دیدن نمونه کارهای قبلی با نحوه سازماندهی کار و هزینه ها در زمان معین بسیار ضروری است زیرا با انتخاب نامناسب وقت و هزینه زیادی بدون رسیدن به نتیجه دلخواه صرف خواهید کرد.

بدکوراسیون جدید با سلیقه بسیار شخصی و خاص

اگر برای تعمیرات و تغییرات از ایده های مختص به خود با سلیقه شخصی تبعیت نمایید ممکن است بعدها برای فروش ملک خود با مشکل مواجه شوید زیرا با سلیقه عموم در تعارض بوده و به همین سبب بهتر است از به کارگیری رنگ های بسیار شاخص یا تم های بسیار شخصی پرهیز نموده و تغییرات را متناسب با عوامل زیباشناسی و مبانی دکوراسیون داخلی, و تناسبات فضا تغییر دهید در غیر این صورت برای فروش منزل می بایست دوباره برای تغییرات هزینه زیادی بپردازید.

قوانین بازسازی ساختمان

دیزاین طبق مد و جریانات روز

تبعیت از مد رایج در سبک های دکوراسیون و نوع طراحی برای منزل ایده و همینطور دلیل مناسبی برای بازسازی نیست زیرا ممکن است مد و جریانات روز بسیار کوتاه مدت بر جامعه حاکم باشد و به صورت مداوم تغییر کند به همین دلیل مبنای انتخاب متریال ها یا سبک طراحی روز برای بازسازی نمی تواند گزینه مناسبی باشد زیرا با تغییر مد، نیاز به تغییر آن و تبعیت از مد جدید حاکم بر جامعه احساس می شود.

تفکر غلط: نوسازی همه چیز را تغییر می دهد

این موضوع را فراموش کنید که با بازسازی خانه می توانید یک فضا را به فضایی دیگر تبدیل کنید و یا سبک خیلی متفاوتی را در خانه بگنجانید درباره طراحی همه جانبه و سبک دلخواه خود از قبل با معمار مشاوره کنید بعد درباره بازسازی تصمیم گیری نمایید.

کاهش هزینه برای متریال هایی که روکار و قابل مشاهده نیستند

حذف و یا کاهش هزینه برای کیفیت متریال های استفاده شده در قسمت هایی از خانه که قابل مشاهده نیستند و مانند پارکت یا سطوحی مانند دیوار نما ندارند کار بسیار غلطی است زیرا کیفیت متریالها در همه قسمت ها به خصوص در قسمت های درونی و توکار سبب استحکام و مقاومت کافی شده و در صورت عدم توجه و به کارگیری متریال مناسب دوباره کاری و هزینه بیشتری را در بر دارد.

بی توجهی به ایمنی در کار

قبل از شروع کار نقشه منزل را مورد توجه قرار داده و از متخصصین درخواست کنید برای جلوگیری از خطرات احتمالی و بروز خسارت خطرات برق و تاسیسات، محل دیوارهای حامل بار و جای ستون ها را در نظر بگیرند.

قوانین بازسازی ساختمان

عدم توجه به حریم ها و مجوز کار

برای انجام بازسازی خانه و انجام کار در مدت زمان معین و در حیطه حریم های اعلام شده حتما نیاز به اخذ مجوز کار است زیرا در صورت عدم رعایت قوانین ممکن است مجبور به متوقف کردن کار یا دست کشیدن از آن و یا تخریب آن شوید که همه موارد گفته شده هزینه و زمان زیادی را اتلاف خواهد کرد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

8 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *