مدل جدید پرده آشپزخانه

اگر به فکر تعویض پرده آشپزخانه خود هستید پیشنهاد میکنیم حتما این مطلب گروه دکوراسیون شادمگ را مطالعه کنید. ما چند مدل جدید پرده آشپزخانه را در اختیارتان قرار داده ایم.

راهنمای انتخاب پرده آشپزخانه

رنگ در انتخاب پرده خیلی مهم است. شما می توانید با انتخاب صحیح رنگ هماهنگ با محیط بر جذابیت محیط بیفزایید. همچنین می توانید با انتخاب جنس پارچه مناسب، طراحی جدید و اندازه پرده، به زیبایی دکوراسیون داخلی و ایجاد گرمای محیط در خانه دست پیدا کنید.

مدل جدید پرده آشپزخانه

خوب است بدانید استفاده از پارچه های حریر با توجه به ظرافت فوق العاده و لطافت پارچه، همیشه منجر به تولید جدیدترین مدل های پرده می گردد. البته استفاده از مدل پرده حریر در مکانی که به نور زیادتری نیاز است، بسیار تأثیر گذار است. به دلیل اینکه روش شستن پرده زبرا آسان است، در میان خانم های خانه دار طرفداران زیادی دارد.

جدیدترین مدل های پرده

پرده های چاپی

یکی از انواع مدل جدید پرده آشپزخانه ، می توان به پرده های چاپی، اشاره کرد. امروزه پرده های چاپی با پیشرفت کیفیت چاپ، دارای محبوبیت زیادی است. در این مدل پرده طرح و نقش بر روی انواع جنس پارچه قابل اجراست.

مدل جدید پرده آشپزخانه مدل جدید پرده آشپزخانه مدل جدید پرده آشپزخانه

مزیت پرده های چاپی

ویژگی مثبت این پرده ها این است که شما هر پارچه ساده ای را که انتخاب کنید. می توانید طرح و رنگ مورد نظر خود را با چاپ دیجیتالی روی آن پارچه، چاپ کنید. در این صورت شما یک مدل پرده خواهید داشت که دارای طرح و نقش رویایی خودتان است. به طور کلی شما می توانید هم جنس پارچه و هم طرح را خودتان انتخاب کنید.

نکته دیگر این است که شما اگر تمایل داشته باشید طرحی یکسان برای کل دکوراسیون داخلی خود هماهنگ با طرح پرده داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید؛ حتی می توانید از عکس خودتان یا عزیزانتان را برای نقش پرده استفاده کنید.

مدل جدید پرده آشپزخانه مدل جدید پرده آشپزخانه مدل جدید پرده آشپزخانه

پرده های رومن

یکی دیگر از مدرن ترین مدل جدید پرده آشپزخانه می توان، به پرده رومن اشاره داشت. پرده مدرن رومن، با تاخوردن به صورت عمودی ، سادگی و هزینه نسبتاً پایین، یکی از مدلهای جدید پرده محسوب می شود.

ویژگی مثبت پرده مدرن رومن

  • قیمت ارزان
  • قابلیت تمیز کردن آسان
  • نصب موتور برای بالا و پایین کردن اتوماتیک
  • داشتن تنوع در طراح با توجه به سلیقه شما
  • قابلیت نصب مکان هایی مثل آشپزخانه به دلیل امکان تمیز شدن راحت

مدل جدید پرده آشپزخانه

جدیدترین مدل پرده های ایرانی

پرده در دکوراسیون منزل بسیار مهم است. با اهمیت ترین بخش هر خانه برای دکوراسیون، اتاق و سالن پذیرایی است. برای همین به اجزای آن بیشتر از هر بخشی از خانه توجه می شود. هر جز در این بخش از منزل شما، باید به دقت انتخاب شود و در تناسب با سایر بخش های آن باشد. برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره پرده های پذیرایی پیشنهاد می کنم مقاله پرده پذیرایی و نکات مهم خرید و نصب آن را مطالعه کنید.

یکی از زیباترین مدل پرده ها برای سالن پذیرایی ، استفاده از پرده های سلطنتی است. پرده سلطنتی، باید بلند و دارای زرق و برق و تجملات زیاد باشد. والان دار بودن پرده خصوصاً در استفاده از چوب پرده طلایی، نیز در مدل پرده سلطنتی به نحو زیبایی بر هیجان دیدار از دکوراسیون خانه شما می افزاید.

نکات مهم دیزاین اتاق طوسی سفید و ترکیب با رنگهای مختلف

جنس پارچه این نوع پرده ها اغلب گرانقیمت بوده و از پارچه های ابریشم، مخمل و ساتن درخشان تشکیل می شود. زیبایی پرده سلطنتی، در رنگهای آبی فیروزه ای، زرشکی و طلایی و در تلفیقی با پارچه حریر واقعاً تماشایی است.

مدل جدید پرده آشپزخانه

جنس پرده و تناسب آن با دکوراسیون

پرده ها را می توان با جنس های مختلف تهیه کرد. اما کدام جنس پرده، می تواند با دکوراسیون شما تناسب بیشتری داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال، چند حالت مختلف را بررسی می کنیم. پرده های حریر، پارچه های گیپور، پارچه های تور کاربرد زیادی در پرده برای سالن پذیرایی دارند البته هر کدام از این جنس از پارچه ها می توانند با دیگر پارچه ها ترکیب شده و طرح های بی نظیری را ایجاد کنند.

مدل پرده های ساده و حریر

پرده های حریر در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند. ظاهر نسبتا ساده این پرده ها، برای دکورهای مدرن و کلاسیک بسیار مناسب است.پرده های حریر را می توان به عنوان لایه ثانویه و مکمل با پارچه های ضخیم تر به کار برد. استفاده ترکیبی از این جنس پرده دکوراسیون بی نظیری را خلق می کند.

پرده های گیپور

اگر در دکوراسیون به دنبال موتیف های بیشتر هستید. شاید پرده های گیپور انتخاب بسیار مناسبی باشد. وجود عناصر مختلف و تکرار شونده در طرح این پرده ها، هم به تنهایی زیبا هستند و هم زمانی که آن را با عناصر مختلف بیامیزید.

پرده های تور

اگرچه پرده توری را در دکورهای مختلف استفاده می کنند. اما باز هم باید در نظر داشت که برای برخی دکورها مناسب تر و با برخی ازآن ها همخوانی کمتری دارد. به عنوان مثال، در دکورهای سنتی استفاده از پرده های توری ساده چندان زیبایی بصری ندارد. اما اگر بخواهید یک دکور مدرن داشته باشید. انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. مخصوصا اگر به دنبال فضایی ساده و بزرگ هستید، این انتخاب بیشتر نقش خود را نمایان می کند.

مدل جدید پرده آشپزخانه

توجه داشته باشید زمان انتخاب پرده پذیرایی، دو حالت وجود دارد. اگر سایر اجزای محیط را طراحی و خریداری نکرده اید. کمی دستتان بازتر است. چرا که با توجه به پرده می توانید آن­ها را انتخاب کنید. اما اگر سایر اجزا تهیه شده اند. آنگاه باید با دقت بیشتری تصمیم گیری کرد.

مدل جدید پرده آشپزخانه

از آنجا که امروزه در بازار تنوع پرده ها برای قسمت های مختلف خانه از جمله آشپزخانه بسیار زیاد است، شما باید با مشاهده نمونه های مختلف پرده آشپزخانه ایده بگیرید و در ذهن خود تجسم کنید که آشپزخانه شما به چه نوع پرده ای نیاز دارد و باید برای خرید آن اقدام کنید. از آن جایی که پرده ها قسمت قابل توجهی از دیوار را پوشش می ‌دهند، اگر طرح پرده ها و نوع آن ها به درستی انتخاب شود می تواند باعث جذابیت بیشتر فضای آشپزخانه شما شود.

مدل جدید پرده آشپزخانه

هنگام خرید پرده آشپزخانه به این نکته توجه داشته باشید که پرده ای خریداری کنید که در برابر نور و شستشو مقاومت بالاتری داشته باشد، چون فضای آشپزخانه طوری است که ممکن است شما مجبور شوید بارها پرده آشپزخانه را بشویید و بهتر است با چند بار شستن رنگ آن از بین نرود و جنس خود را از دست ندهد.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید بهتر است از پرده هایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید که فضا را دلباز تر و بزرگتر نشان دهند و اگر آشپزخانه شما خیلی بزرگ است با توجه به سلیقه خود می توانید هم پرده رنگ روشن داشته باشید هم پرده رنگ تیره و این سلیقه و سبک دکوراسیون شما است که تعیین کننده خواهد بود.

صفر تا صد نکات مهم برای چیدمان کابینت آشپزخانه | 10 اصل اساسی چیدمان کابینت

نکته

نکته دیگری که برای انتخاب رنگ پرده آشپزخانه تاثیرگذار است، میزان نور خورشیدی که در طول روز به داخل آشپزخانه شما وارد می شود، می باشد. اگر تابش نور خیلی زیاد است و ممکن است شما را اذیت کند می توانید از پارچه های رنگ تیره استفاده کنید تا میزان نور ورودی را کنترل کنید.

سعی کنید طرح و رنگ پرده آشپزخانه طوری باشد که با قسمت های مختلف و دکوراسیون آشپزخانه و وسایل داخل آن هماهنگی داشته باشد و حتی می توانید برای جذابیت بیشتر، پرده آشپزخانه را با رومیزی آشپزخانه و قسمت غذاخوری ست کنید.

مدل پرده های جدید آشپزخانه

پرده های آشپزخانه انواع مختلفی دارند که شما با توجه به فضای آشپزخانه و سلیقه خود می توانید نوع مناسب را خریداری کنید. یکی از انواع مدل جدید پرده آشپزخانه پرده ریلی و یا پرده پلیسه دار هستند که این دو نوع جزو محبوب ترین پرده های آشپزخانه به حساب می آیند.

مدل جدید پرده آشپزخانه

ساده یا پلیسه

در آشپزخانه هایی که فضای ساده تری دارند می توانید از پرده های ساده یا پرده های پلیسه ای استفاده کنید و پرده های آشپزخانه با طرح حیوانات و طرح های خاص و همچنین طرح راه راه می توانند گزینه های زیبایی برای آشپزخانه شما باشند. همچنین اگر در آشپزخانه تازه عروس ها از وسایل گلدار زیادی استفاده شده باشد می توانید مدل پرده آشپزخانه گل گلی را انتخاب کنید و روح تازه ای به فضا ببخشید.

پرده رومی

نوع دیگری از مدل جدید پرده آشپزخانه مدل پرده رومی است که هزینه زیادی برای شما ندارد و می تواند باعث برقراری ظرافت و آرامش خاصی در فضای آشپزخانه شما شود. انواع مختلف پرده های آشپزخانه نیمه توری، شطرنجی و بالا رونده در انواع و اقسام طرح ها وجود دارد و اگر آشپزخانه شما از سبک کلاسیک پیروی می‌کند و داخل خانه شما از مبلمان کلاسیک و کابینت های کلاسیک استفاده شده است، می توانید پرده آشپزخانه را هم مطابق با سبک کلاسیک که پارچه های بسیار زیبا و مجللی دارند خریداری کنید.

معمولاً کنار آنها از منگوله و آویز هم استفاده می شود که سبک سنگین تری در فضا ایجاد می کند. پس در آشپزخانه هایی که سبک کلاسیک دارند، در کنار کابینت های چوبی می توانید از پرده های ضخیم استفاده کنید و جذابیت فضا را چندین برابر کنید.

انواع مدل های پرده آشپزخانه

پرده ریلی و پلیسه برای آشپزخانه

از پر طرفدارترین انواع پرده برای آشپزخانه پرده های ساده در دو نوع ریلی و پلیسه ای است . برخی از افراد شاید به دلیل سبک و دکوراسیون منزل و دکوراسیون آشپزخانه ترجیح می دهند از مدل پرده ساده و بدون نقوش خاصی استفاده نمایند. می توانید این پرده ساده را به صورت پلیسه بدوزید زیرا پرده های پلیسه ای به دلیل به روز بودن محبوبت بیشتری دارند.

پرده آشپزخانه با طرح حیوانات

یکی از طرح های رایج و محبوب که بسیاری از افراد برای آشپزخانه خود می پسندند پارچه ای با طرح حیوانات مزرعه است.

مدل پرده آشپزخانه راه راه

انتخاب پرده با طرح ساده و شیک از پارچه راه راه برای هر قسمتی از خانه شما مناسب است وبرای دکوراسیون آشپزخانه نیز می تواند مناسب و کاربردی باشد.

بهترین مدل پرده مناسب خانه های کم نور که خونه رو دلباز و روشن می کنه

مدل پرده آشپزخانه گل گلی

از بهترین گزینه ها برای دکوراسیون آشپزخانه پرده آشپزخانه گل گلی است که طراوت بهاری را به خانه شما می آورد و روح و به دکوراسیون آشپزخانه شما روح تازه ای می بخشد .

مدل جدید پرده آشپزخانه

مدل پرده آشپزخانه رومی

اگر برای انتخاب و خرید پرده آشپزخانه هزینه اندکی در نظر دارید گزینه ای ساده و در عین حال شیک برای دکوراسیون آشپزخانه شما می تواند انتخاب پرده رومی باشد . این مدل پرده آشپزخانه ظرافت و آرامش را به دکوراسیون آشپزخانه شما می بخشد و بسیار پرطرفدار و مناسب است. در انتخاب طرح پارچه برای این نوع پرده خلاقیت داشته باشید و بهترین را برای خود انتخاب کنید.

مدل پرده آشپزخانه شطرنجی

طرح شطرنجی نوع دیگری از انواع مدل های پرده آشپزخانه است. این مدل پرده بهترین طرح برای پرده آشپزخانه است.

پرده آشپزخانه نیمه توری

اگر دوست دارید که آشپزخانه شما نور کافی نیاز داشته باشد و روشنایی اش در طول روز تامین شود از پرده های توری یا نیمه توری استفاده کنید.

پرده آشپزخانه بالا رونده

یکی از گزینه های مناسب برای پنجره های آشپزخانه پرده های بالا رونده با دوخت های مناسب است . این پرده ها فضای کمی اشغال می کنند و خیلی راحت جمع می شوندو قیمت آنها کمتر از پرده های معمولی است.

مدل جدید پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه کلاسیک

اگر آشپزخانه شما دارای مبلمان و کابینت کار شده است بهتر است از پرده آشپزخانه به سبک کلاسیک که دارای پارچه های زیبا و مجلل چند لایه و روی هم و دارای آویز و منگوله استفاده نمایید.

در آشپزخانه به سبک کلاسیک با کابینت چوبی از پرده ضخیم تر نیز استفاده می کنند اما باید سبک جمع شدن و کنار زدن پرده را به گونه ای انتخاب کنید که با تزیینات و وقار سبک کلاسیک متناسب باشد.

 

نکاتی مهم برای انتخاب پرده آشپزخانه

  • پارچه پرده آشپزخانه باید در برابر نور و شستشو مقاوم باشد پس برای پرده اآشپزخانه از پارچه های با دوام و کیفیت عالی انتخاب کنید .
  • پرده آشپزخانه بهتر است طرح و رنگ زیبایی داشته باشد تا جذابیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و بزرگ منزل شما بیشتر شود. برای آشپزخانه های کوچک از پرده های رنگ روشن و برای آشپزخانه های بزرگ از انواع پرده ها با رنگ روشن و یا تیره استفاده کنید.
  • در انتخاب رنگ پرده آشپزخانه میزان تابش نور خورشید به درون آشپزخانه نیز تاثیرگذار است اگر تابش نور به آشپزخانه زیاد است از پارچه ها با رنگ تیره استفاده کنید تا نور کنترل شود.
  • انتخاب رنگ پرده بر اساس رنگ کابینت و دیوارهای آشپزخانه و میز ناهارخوری برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید صورت گیرد طوری که طرح و رنگ پرده را با طرح و رنگ رومیزی ست کنید تا آشپزخانه شما زیبا و جذاب تر به نظر برسد.
  • پرده عمودی کناره های پنجره را از نوع پرده های ثابت که نمی توان آنها را باز و بسته کرد و با رنگی هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید .

پرده برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ چگونه باشد؟

برای آشپزخانه های کوچک از پرده های رنگ روشن و برای آشپزخانه های بزرگ از انواع پرده ها با رنگ روشن و یا تیره استفاده کنید.

اگر آشپزخانه پرنور باشد چه پرده ای مناسب است؟

می توانید از پارچه های رنگ تیره استفاده کنید تا میزان نور ورودی را کنترل کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

3 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *