افتتاح حساب ترکیه
مشخصات پارچه مبلی خوب

دانستن مشخصات پارچه مبلی خوب براي همه كساني كه فكر خريد مبلمان را دارند مهم است چرا كه اگر بايد زمان خرید توجه لازم را داشته باشید و با دقت زیاد خرید را انجام بدهید که بهترین و مناسب‌ ترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنید. مهترين ويژیگي هايي كه پارچه مبلي خوب بايد داشته باشد را در اين مطلب از گروه دكوراسيون شادمگ بخوانيد.

مشخصات پارچه مبلی خوب کدام است ؟

یکی از مهم ترین بخش‌هایی که در خرید مبل و تعمیرات مبل توجه همه را به خود جلب می‌کند، پارچه به‌کار رفته و مصرفی در مبل است.

مشخصات پارچه مبلی خوب

پارچه مبل اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و کارایی اولیه و زیبایی و جلوه مبلمانتان از بین میرود و این امر موجب میشود تا شما دوباره هزینه را متحمل و دست به جیب شوید. به همین‌دلیل در زمان خرید توجه لازم را داشته باشید و با دقت زیاد خرید را انجام بدهید که بهترین و مناسب‌ ترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنید.

مشخصات پارچه مبلی خارجي

البته خیلی از پارچه‌های مبلی موجود در بازار چینی هستند مانند مازراتی، ملیتا، ملما، مایا که از بهترین، باکیفیت ترین و پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار هستند. دقت داشته باشید که پارچه موردنظر کش نیاید و در عین حال لطافت خود را داشته باشد و یا پرزهای آن به مرور زمان کنده نشود و اصطلاحا کچلی نگیرد. اما برای اینکه خیالتان راحت شود از خود فروشنده در این مورد سؤال کنید و بخواهید که اطلاعات لازم در مورد پارچه انتخابی را در اختیار شما قرار بدهد و در ضمانت‌نامه مقاومت پارچه را هم تأیید کند.

پارچه‌های ترک هم نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در ساخت مبلمان است که از دیرباز طرفداران خودش را داشته است . اگر قصد خرید مبلمان سلطنتی را دارید به یاد داشته باشید که یکی از بهترین نوع پارچه در ساخت این نوع مبل، پارچه‌های یزد ایران است. حتی به‌نظر خود فروشندگان مبلمان این نوع پارچه برای مبل‌های سلطنتی حرف ندارند و جالب اینکه در بعضی از مواقع شاهد این هستیم که کشور ترکیه این نوع پارچه را می‌خرد و در نهایت آن را به اسم ترک بفروش میرساند.

پارچه‌های شانل، کوبلن، مخمل، چرم نانومیکرو، سلطنتی و … بخشی از پارچه‌های موجود در بازار هستند که در ساخت مبلمان از آنها استفاده می‌شود. رایج‌ ترین نوع آنها در مدل‌ مبل‌هایی با پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی هستند. اگر به نمایشگاه ها و تولیدی ها مراجعه کنید به خوبی متوجه خواهید شد که برای مبلمان سلطنتی از پارچه‌های سلطنتی، برای مبلمان راحتی از مخمل، کتان، پارچه های اسپورت و برای مبلمان به اصطلاح «ال» از پارچه‌های چرم ، طرح چرم و پارچه های اسپورت که دارای تنوع رانگی بالایی هستند استفاده می‌شود.

مشخصات پارچه مبلی خوب

البته بحث انتخاب پارچه مبلمان امری است کاملا سلیقه‌ای و بستگی به‌نظر و خواسته ی مشتری دارد اما برای ایده گرفتن و راهنمایی بیشتر باید بگوییم که همیشه درنظر داشته باشید که گراماژ و تراکم پارچه اهمیت زیادی دارد و اینکه وقتی به پارچه مبلمان دست می‌کشید یک تکه است و به راحتی فشردگی آن را می‌توانید با لمس کردن احساس کنید.

تراكم پارچه مبلی

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای شناخت تراکم پارچه این است که آن را جلوی نور بگیرید و آن را مقایسه کنید. پارچه ی مخمل براق معمولا پارچه مناسبی برای مبلمان استیل است و به این نوع از مبلمان زیبایی دوچندان و خاص می‌دهد.

معمولا پارچه های با کیفیت و خوب از نظر وزن سنگین‌تر اند و همیشه قیمت، ملاک بهتر بودن و کیفیت عالی پارچه مبلمان نیست. مبلی که در اون از متریال بی کیفیت استفاده شود و جنس خوبی نداشته باشد زیبایی هم ندارد و این را می‌توانید در نگاه اول به وضوح احساس کنید.

مشخصات پارچه مبلی خوب

انتخاب نوع پارچه مبل

صرف نظر از اینکه مبلمان شما در کجا قرار خواهد گرفت: یک اتاق نشیمن پرتردد، یک محل عمومی مثل فرودگاه، یا در یک اتاق آفتاب گیر، به خاطر استفاده و تماس زیاد و مکرر، پارچه ای باید انتخاب شود که در برابر ساییدگی، نور آفتاب شدید، خراشیدگی، لک و گرد و غبار مقاوم باشد. به طور کلی پارچه ها از نظر نوع الیاف آن به دو گروه تقسیم می شوند:

۱- پارچه با الیاف طبیعی

الیاف طبیعی مانند: کتان، لینن، پشم، ابریشم، چرم، ویسکوز ریون و استات
کتان مقاومت خوبی در برابر سایش، تغییر رنگ و نخ کش شدن دارد. ولی زود لک و چروک می شود.
لینن، تحمل کمی در برابر سایش دارد، زود لک و چروک می شود و شستن آن کار آسانی نخواهد بود. بنابراین بیشتر برای محیط های رسمی که تردد کمتری دارند، قابل استفاده است.
پشم، مقاوم در برابر تغییر رنگ، نخ کش شدن، چروک و لکه است. اگر به صورت کاملاً طبیعی استفاده شود، در اثر شستشو و تماس با آب حالت کوبیده و نمدی پیدا می کند.
ابریشم؛ بسیار ظریف، شکننده، و درخشان است. تنها برای استفاده رسمی در فضاهایی که تردد بسیار کمی دارند پیشنهاد می شود. لکه بری آن کاری تخصصی است.
چرم؛ به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن است. مقاوم در برابر سایش، اما در برابر خراشیدگی مقاومت پایینی دارد. با گذشت زمان نرمی و لطافت بیشتری پیدا میکند.
ویسکوز ریون ها؛ از خمیر کاغذ ساخته می شوند، بنابراین مقاومت بسیار کمی در برابر آب دارند. جذب رطوبت آنها بسیار بالاست. استحکام خوبی در برابر سایش دارند. نرم، لطیف و درخشنده هستند و زود چروک می شوند. با ترکیب با الیاف مصنوعی (نایلون، پلی استر) جذب رطوبت آن کاهش پیدا کرده و اصلاح می شوند.
استات ها؛ هم از سلولوز طبیعی گرفته می شوند و به صورت لیف های استات در می آیند. جذب رطوبت بسیار بالا، مقاومت سایش کم، استحکام کم تارها از خصوصیاتی هستند که با ترکیب با الیاف مصنوعی دیگر (نایلون، پلی استر) اصلاح می شود. مقاومت خوبی در برابر چروک دارند.

ایده های مدرن و شیک برای دکوراسیون ورودی آپارتمان + نکات مهمی که باید بدانید

۲-پارچه با الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی مانند: آکریلیک، پلی استر، نایلون، ریون یا ابریشم مصنوعی

مشخصات پارچه مبلی خوب
آکلیریک؛ الیاف آکلیریک ظاهری شبیه به پشم دارند. در برابر ساییدگی، چروک، لک و تغییر رنگ مقاوم هستند. کیفیت های پایین تر آن ممکن است به مرور زمان پرز بیاندازد. جذب رطوبت کمی دارد و کلاً الیافی مقاوم و با دوام به حساب می آیند. الیافی نرم و سبک هستند.
پلی استر؛ استحکام زیاد، خاصیت کشسانی مناسب، مقاومت سایشی زیاد، مقاوم در برابر چروک و حرارت، شستشوی راحت، جذب رطوبت کم، مقاوم در برابر نخ کش شدن، الیاف پلی استر را تبدیل به یکی از پرمصرف ترین الیاف مصنوعی استفاده شده در صنایع نساجی، کرده است. این الیاف معمولاً با الیاف دیگر (مصنوعی و طبیعی) ترکیب می شوند. به خاطر بار الکتریکی که ایجاد می کند، دوده و گرد و خاک بیشتری جذب میکند؛ بنابراین زودتر نیاز به شستشو دارد، اما شستشوی آن راحت و آسان است.
نایلون؛ معمولاً به تنهایی استفاده نمی شود و با مواد مصنوعی دیگر ترکیب شده و بافت بسیار مقاومی پیدا می کند. الیاف آن استحکام زیادی دارد و در برابر سایش و چروک مقاومند. جذب رطوبت بسیار کمی دارند.
ریون یا ابریشم مصنوعی؛ ظاهری ابریشم مانند دارد، گاهی شبیه به کتان یا لینن است. پارچه ای مقاوم محسوب میشود، اما خیلی زود چروک می خورد.

از آنجایی که پارچه های رومبلی در تماس مستقیم با بدن نیستند و الیاف طبیعی در حالت معمول نسبت به الیاف مصنوعی، دوام بسیار کمتر و مقاومتی کم در برابر چروک و رطوبت دارند، نگهداری و شستشوی آنها تبدیل به کاری سخت و هزینه بر خواهد شد. بنابراین اکثر پارچه های موجود در بازار ترکیباتی از الیاف طبیعی و مصنوعی و یا ترکیب الیاف مصنوعی با یکدیگر هستند.

چند نمونه از ترکیبات مختلف الیاف در بازار

• ویسکوز-پلی استر-لینن-کتان

•  پلی استر -ویسکوز-ابریشم

• ابریشم-استات-پلی استر

• کتان-ابریشم – یسکوز

انتخاب سبک و رنگ پارچه مبلی خوب

در کنار توجه به نوع و کیفیت پارچه مبل نکته مهم دیگر تناسب نقش، طرح و رنگ آن با دکوراسیون محیطی است که مبلمان در آن قرار می گیرد و به نوعی کامل کننده سبک مبلمان خواهد بود. اندازه و کاربری محیط از جمله دیگر عواملی است که در انتخاب پارچه تأثیر خواهد گذاشت. دراینجا به نکاتی اشاره میکنیم که راهنمای خوبی برای انتخاب پارچه مبلمان به شما میدهد.

مشخصات پارچه مبلی خوب

1. هیچ گاه یک پارچه مبل با طرح های بزرگ و شلوغ را برای یک اتاق کوچک انتخاب نکنید

2. برای اتاق های نشیمن شلوغ و پر رفت و آمد سعی کنید که از پارچه های مقاوم تر و بادوام تر، با تنالیته های خنثی و ترجیحاً تیره تر استفاده کنید.

3. رنگ های روشن تر معمولاً برای مبلمان کلاسیک تر و رسمی تر استفاده می شوند.

4. سبک خاص شما نیز می تواند در مبلمان تجلی پیدا کند. مثلاً می توانید مبلمانی را انتخاب کنید که کمی غیرمعقول به نظر برسد یا جزئیات خاصی در اجرای فریم و رویه کوبی آن وجود داشته باشد.

5. اگر چند سالی مایل به استفاده از مبلمان خود هستید، سعی کنید بیشتر از پارچه هایی با زمینه خنثی (انواع قهوه ای، کرم، خاکستری) استفاده کنید.

6. برای استفاده رنگی که دوست دارید در اتاقتان داشته باشید، می توانید یک یا دو تکه از مبلمان را با استفاده از رنگ یا یک بافت خاص از بقیه متمایز کنید. پارچه ای با رنگ قوی (نارنجی،قرمز،بنفش) را روی مبلی که فریمی با خطوط ساده داشته باشد، استفاده کنید و یا با استفاده از کوسنهای رنگی رنگ دلخواه خود را به مبلمان اضافه کنید

طرح هاي مختلف پارچه مبلي

7. اگر از بافت یا طرح های متفاوت در پارچه مبلمان استفاده می کنید، سعی کنید با استفاده از رنگ های مشابه، آنها را به هم متصل کنید.

8. استفاده از پارچه مبلی های گلدار و طرحدار در اماکنی که پر رفت و آمد هستند باعث می شود که لکه ها فوراً به چشم نیایند و در لابه لای نقوش محو شوند.

9. پارچه‌های مخملی براق و پرزدار برای مبلمانی که قرار است در خانه‌های کوچک‌تر چیده شوند، بهتر است و فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. پارچه‌های مخملی مات و بدون پرز هم برای خانه‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند.

10. اگر در خانه فرزند کوچکی دارید، بهتر است رنگ پارچه مبلتان را از بین رنگ‌های چرک‌تابی مانند کاراملی یا نسکافه ای و یا فیلی انتخاب کنید تا در اثر شیطنت بچه‌ها مدام کثیف و نامرتب به نظر نرسند.

11. به طور کلی پارچه‌های مبلی یا ساده هستند یا طرح دار(منظور از طرح دار انواع گلدار و راه‌راه است). پارچه‌های ساده برای مبلمانی که قرار است در فضاهای کوچک‌تر چیده شوند، مناسب‌تر هستند و پارچه‌های گلدار هم مناسب فضاهای باز و بزرگ است.

12. شما می‌توانید برای شکستن فضا و روح بخشیدن به محیط خانه، مبلمانی ساده با کوسن‌های گلدار یا برعکس را انتخاب کنید.

13.شما میتوانید رنگ و پارچه مبل خود را با کفپوش ، پرده و فرش و دکوراسیون داخلی خانه خود ست نمایید.

مشخصات پارچه مبلی خوب

مشخصات پارچه مبلی خوب و با کیفیت

یکی از مشخصات پارچه مبلی خوب، نوع پارچه است. پارچه مبلی یا همان رویه مبل نوع های خیلی متنوعی از نظر طرح و رنگ و جنس دارند. در این بخش می خواهیم به تحلیل انواع پارچه رویه مبل بپردازیم.
تاکید اول مان این است که به هیچ عنوان سراغ پارچه های چینی نروید، موضوع به خرید دوباره بازمیگردد که قبل برای تان گفتیم. مگر این پارچه های چینی که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند: مازراتی، ملیتا، ملما، مایا؛ این پارچه ها بین پرفروش ترین و محبوب ترین پارچه ها قرار دارند.

نکات طلایی برای خرید موکت نرم و راحت

اکنون وقت آن رسیده است که تخصصی تر ادامه دهیم. هنگام خرید بهترین پارچه مبلی با کیفیت خوب، دقت کنید که پارچه به هیچ عنوان کش نیاید و لطیف و مقاوم باشد، الیاف آن با کیفیت باشد و پارچه پرز ندهد یا به اصطلاح کچلی نگیرد. یکی از راه های اطمینان از مقاومت و ثابت بودن رنگ پارچه راهنمایی خواستن از فروشنده محترم است.

بهترین پارچه مبلی با کیفیت خوب

پارچه های روکش مبلمان بافت های متفاوتی دارند مثل پارچه های شل یا سفت، که هر چه پارچه سفت تر باشد مرغوب تر است و دیر تر خراب می شود. از بهترین پارچه مبلی با کیفیت خوب، پارچه ترک است که محصولی از کشور ترکیه می باشد این نوع پارچه ها برای مبلمان سلطنتی خیلی مناسب بوده و از بهترین ها محسوب می شود.
انواع پارچه هایی مانند شانل، کوبلن، مخمل، چرم نانومیکرو برای رویه کوبی یا پارچه مبلی سلطنتی استفاده می‌شود.
برای مبل های راحتی که اکثرا به شکل L چیده می شوند از پارچه های مخمل، کتان، یا پارچه های چرم ، طرح چرم استفاده می‌شود.

اینجا چند تا مثال از نوع پارچه ها برای شما بیان میکنیم:

پارچه مخملی یکی دیگر از پارچه های مورد استفاده در رویه ی مبلمان است که سفت تر و محکم تر از پارچه ی کتان است و مرتب تر روی مبل قرار می گیرد، نرمی پارچه ی مخملی کاملا قابل وضوح است و همچنین تمیز کردن پارچه مخملی خیلی راحت است.
جیر یکی از پارچه های پر طرفدار برای رویه ی مبلمان است، که ظاهری بسیار شیک دارد و تمیز کردن ان بسیار ساده است و با اسپری کردن محلول ها به اسانی تمیز می شوند.
پارچه مبلی چرم از مدرن ترین مدل پارچه ها است و بافتی غیر قابل نفوذ دارد که با راحتی تمیز می شود.
از معمولی ترین انتخاب پارچه برای رویه ی مبل، پارچه نخی است. پارچه نخی بافت های مختلفی دارد که میتوان استحکام ان ها را با توجه به شل یا سفت بودن سنجید.

مشخصات پارچه مبلی خوب براي راحتی و سلطنتی

سبک مبلمان روی نوع پارچه ای که انتخاب می کنید تاثر زیادی دارد . برای هر سبکی از مبلمان باید پارچه های مخصوص آن سبک را انتخاب کنید . برای مبل سلطنتی پارچه های مخمل و ابریشمی مناسبند و به فضای دکوراسیون منزل ابهت و جلوه بیشتری می دهند .

مشخصات پارچه مبلی خوب

همچنين برای مبل های سبک مدرن و مبل های راحتی باید از پارچه های ساده تر و جنس هایی که عمر بالایی دارند و قابل شست و شو می باشند استفاده کنید . پارچه های پورشه، مازراتی، مکس و پارچه های چرم برای مبل راحتی مناسب می باشند . پارچه نانو نیز یکی از جدیدترین مدل های پارچه است که برای مبل راحتی استفاده می شود .

انتخاب رنگ پارچه مبل خوب

انتخاب رنگ مبلمان و پارچه مبلی یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خرید مبلمان با آن روبرو می شوید . البته انتخاب رنگ بستگی به عوامل متعددی دارد . برای خانه های کوچک باید از رنگ های روشن و شاد انتخاب کنید تا فضای منزل دلبازتر و روشن تر شود . تنوع رنگ پارچه مبل های راحتی بیشتر از مدل های سلطنتی است و می توانید با توجه به سلیقه و اندازه فضای منزل یک رنگ مناسب را انتخاب کنید .

برای مبل های کلاسیک و سلطنتی رنگ های تم قهوه ای و طلایی کاربرد بیشتری دارند . برای محیط های کوچک نباید از پارچه هایی با طرح شلوغ انتخاب کنید چون باعث می شود فضا شلوغ و بی نظم جلوه کند .

جنس پارچه مبل خوب

پارچه هایی که برای روکش مبل استفاده می شوند دارای تنوع زیادی هستند و قبل از خرید باید با آنها آشنایی داشته باشید جنس پارچه مبل خوب باید علاوه بر زیبایی از کیفیت و دوام خوبی برخوردار باشد و همچنین مناسب دکوراسیون داخلی منزل باشد . انواع پارچه های مبلی :

مخمل

پارچه های مخمل یکی از پر طرفدارترین مدل های پارچه مبل هستند که دارای ظاهر زیبایی می باشند و از تنوع رنگی بالایی برخوردارند و برای مبل های کلاسیک و سلطنتی استفاده می شوند که شکوه و جلوه زیبایی به این نوع مبل ها می دهند .

مشخصات پارچه مبلی خوب

چرم

کسانی که به مبل های لوکس و لاکچری علاقه دارند پارچه چرم برایشان مناسب است . چرم های مرغوب دارای کیفیت بالایی می باشد . مبلمان چرمی هم زیبا و لاکچری هستند و هم اینکه به راحتی تمیز می شوند و می توانید با یک دستمال مرطوب آنها را تمیز کنید . اگر حیوان خانگی دارید مبل چرم انتخاب نکنید زیرا ممکن است حیوان با چنگ انداختن به چرم مبل آسیب بزند .

پارچه مبلی نانو

یکی از جدیدترین مدل های پارچه مبلی که وارد بازار شده است پارچه مبلی نانو می باشد . این نوع پارچه بسیار نرم و راحت است و دارای خصوصیاتی از جمله ضد آب بودن، ضد لک بودن، ضد حریق بودن، و آنتی باکتریال بودن می باشد . پارچه نانو در تولید مبل راحتی استفاده می شود.

مازراتی

یکی از انواع پارچه های مبلی است که در سطح آن دانه های ریزی به شکل منظم کنار هم قرار گرفته اند و شبیه مخمل است ولی سطح صاف تری دارد .

پارچه مبلی کتان

این نوع پارچه شبیه پارچه نخی است ولی با گذشت زمان دچار سایش می شود و همچنین ممکن است چروک شود .

پشمی

این نوع پارچه همیشه طرفداران خاص خود را دارند و بخصوص در مناطق سردسیر محبوبیت زیادی دارد و گرما را به افرادی که روی مبل می نشینند منتقل می کند . پارچه های پشمی دارای دوام و مقاومت بالایی می باشند و به دلیل اینکه چروک نمی شوند برای خانواده هایی که فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارند گزینه مناسبی می باشند . تنها عیب پارچه های پشمی این است که شست و شوی آنها سخت است .

راهنمای کامل برای نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی + معرفی ایده های جذاب

مشخصات پارچه مبلی خوب

پارچه مبلی ریون

یکی از پارچه های سبک و مقاوم پارچه مبلی ریون می باشد که دارای قابلیت ارتجاعی قابل قبولی است . این نوع پارچه امکان چروک شدن دارد و لغزنده می باشد .

پارچه مبلی نایلونی

این پارچه دارای مقاومت خوبی در برابر کشش و ساییدگی است و در برابر رطوبت نیز مقاوم است . پارچه نایلونی در برابر آفتاب مقاوم نیست و نباید آن را در مقابل نور خورشید قرار داد .

پلی استر

یکی از مدل های پارچه مصنوعی پلی استر می باشد که دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و همچنین در برابر نور آفتاب و چروک شدن از خود مقاومت نشان می دهد .

 

پارچه نخی

پارچه های نخی بیشترین کاربرد را در تولید مبلمان راحتی دارند و از تنوع زیادی برخوردارند . این نوع پارچه ها بسیار نرم و راحت می باشند و همچنین قابل شست و شو هستند و به راحتی شسته می شوند .

مشخصات پارچه مبلی خوب مسکو

یکی از پارچه هایی که بسیار برای مبلمان راحتی انتخاب می‌شود؛ پارچه مسکو است. این پارچه در بین خریداران مبل راحتی بسیار محبوب و پر طرفدار بوده و از کیفیت بیشتری نسبت به دیگر انواع پارچه های مبلی برخوردار است.

مشخصات پارچه مبلی خوب

پارچه مبلی مسکو‌ با ضخامت بالایی که دارد و البته حالت نمد مانندی که پشت آن قرار می‌گیرد؛ باعث شده تا این پارچه کاملا مناسب انواع مبلمان راحتی به خصوص مبلمان چستر (به علت وجود لمسه کاری) باشد. که اگر تصویر زیر را مشاهده کنید؛ کاملا متوجه کیفیت و لطافت این پارچه مبلی خواهید شد.

مزایا و معایب پارچه مبلی مسکو

  • ضد چروک بودن پارچه مسکو
  • کیفیت و مرغوبیت بالا
  • عدم تعریق بدن به هنگام نشستن طولانی مدت بر روی مبل
  • دارا بودن قابلیت شستشوی
  • لطافت و نرمی منحصر به فرد پارچه مسکو
  • دارا بودن ظاهری زیبا و اشرافی
  • منعکس کننده نور در فضای نشیمن
  • دارای بیش از 25 رنگ مختلف

مشخصات پارچه مبلی خوب ملیتا

یکی دیگر از پارچه های مناسب مبل راحتی که از محبوبیت خاصی در بازار ایران برخوردار است؛ پارچه مبلی ملیتا است که همانند پارچه مسکو ضخامت بالایی دارد.

مشخصات پارچه مبلی خوب

از آنجا که مبلمان راحتی در منزل یا محل کار به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ پارچه ملیتا به علت ضخامت بالایی که دارد مناسب این استفاده های روزمره است و طرفی همین ضخامت بالا باعث افزایش طول عمر این پارچه مبلی نیز شده است. دیگر خصوصیات پارچه ملیتا همانند پارچه مسکو بوده اما با این تفاوت که نقش و طرح های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

اگر پارچه مایا را لمس کرده باشید؛ کاملا گفته های بنده را حس می‌کنید که پارچه مبلی مایا از آن دسته پارچه هایی است که یک حالت ابر و بادی دارد و با نام های پارچه های چرم پارچه یا مبل راحتی چرم پارچه در بازار ایران مشهور است. این پارچه به دلیل اینکه چرم و پارچه را توأمان در خود دارد؛ زیبایی و نمای منحصر به فردی را به مخاطب و فضای شما ارائه می‌کند.

از دیگر خصوصیات پارچه مایا که مناسب خانواده های دارای فرزند کوچک یا دارای رفت آمد زیاد هستند؛ چرم پارچه بودن این پارچه به کمک آن ها آمده که نسبت به دیگر انواع پارچه مبلی، راحت تر تمیز می‌شوند و کمتر نیاز به گردگیری این پارچه نیاز است.

مشخصات پارچه مبلی خوب مازراتی

پارچه مازراتی تنها در یک مدل که آن هم کاملا ساده و بدون طرح خاصی است تولید می‌شود.

پارچه مبلی مازراتی کاملاً مناسب مبلمان راحتی است. این پارچه در مقایسه با پارچه پورش، پرز خیلی کمتر و بافت درشت تری دارد. برای تمیز کردن یا حتی شستشوی پارچه مازراتی می‌توانید همانند پارچه پورش از اسفنج و یک شوینده ملایم استفاده کنید.

چه پارچه ای برای مبل راحتی مناسب است‌؟

زیباترین پارچه مبل راحتی کدام است؟ جواب به این قبیل سوالات کار ساده‌ای نیست. چون سلیقه من در انتخاب پارچه مبل راحتی یک نوع پارچه ای است و سلیقه شما ممکن است پارچه دیگری باشد. به همین دلیل انتخاب پارچه مبلی بسیار بستگی به شما و اعضای خانواده‌تان دارد. اما اگر بخواهیم سلیقه را کنار بگذاریم و یک حالت استاندارد را بررسی کنیم؛ برای خرید مبل راحتی می‌توانیم بگوییم که…

مشخصات پارچه مبلی خوب

اگر مبل راحتی شما یک حالت ساده و به اصطلاح مینیمال دارد؛ پارچه های مخمل ماننده مثل پارچه جاسمین و پارچه پورش یک انتخاب بسیار ایده آل و خوب است.

اما اگر مبل راحتی مدنظرتان یک حالت لمسه کاری شده دارد ماننده مبلمان چستر؛ پارچه های مسکو‌، ملیتا و چرم پارچه ها مثل پارچه مایا بهترین انتخاب هستند.

در مشخصات پارچه مبلی خوب به نکات زیر توجه کنید

مشخصات پارچه مبلی خوب راحتی باید دارای مقاومت و دوام بالایی باشند تا در اثر استفاده زیاد دچار آسیب نشوند .

مشخصات پارچه مبلی خوب
در اتاق هایی که ابعاد کوچکی دارند باید از پارچه های ساده برای مبلمان استفاده شود، استفاده از پارچه هایی با طرح های شلوغ در فضاهای کوچک باعث می شود که اتاق شلوغ و بی نظم به نظر برسد .
برای اینکه فضای منزل بزرگتر دیده شود می توانید از پارچه های مخملی براق و پرزدار برای مبل ها استفاده کنید و برای اتاق های بزرگ از پارچه های مخملی مات و بدون پرز استفاده کنید .
رنگ پارچه مبلی را هماهنگ . ست با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی منزل از جمله پرده ، کفپوش و فرش انتخاب کنید .

مشخصات پارچه مبلی خوب
اگر می خواهید برای چند سال از مبلمان استفاده کنید بهتر است رنگ پارچه مبل را از رنگ های خنثی مانند طوسی، خاکستری و کرم انتخاب کنید .

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

6 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *