نحوه درست رژگونه زدن

نحوه درست رژگونه زدن باعث می شود جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید و می‌تواند زیبایی چهره شما را دوچندان کند. گروه زیبایی شادمگ ترفندهایی برای نحوه درست رژگونه زدن را به شما آموزش داده است.

نحوه درست رژگونه زدن حرفه ای

رژگونه زدن یکی از مراحل اصلی آرایش کردن است که به مهارت های خاصی نیاز دارد, رژگونه تکمیل کننده آرایش است و باعث میشود گونه ها زیباتر شوند. اگر میخواهید مانند آرایشگرهای حرفه ای رژگونه بزنید و گونه های برجسته ای داشته باشید باید بر اساس فرم صورت تان رژگونه بزنید تا اشکالات فرمی صورت را هم برطرف کنید.

نحوه درست رژگونه زدن

نکته ای که باید برای نحوه درست رژگونه زدن دقت کنید این است که رژگونه های پودری مخصوص پوست های چرب هستند و رژگونه های کرمی برای پوست های خشک مناسب تر اند.

تعریف رژگونه

رژگونه در انواع پودری، کرمی و ژله‌ای تولید و مورد استفاده می‌شود که هر فردی باید با توجه به نوع پوست خود آنها را تهیه نماید. اگر پوست صورتتان چرب است، رژگونه‌های پودری و ژله‌ای برای شما گزینه ایده‌آل محسوب می‌شوند. اما در صورتی که از پوستی خشک برخوردارید، رژگونه‌های کرمی سازگاری بهتری با پوست شما خواهند داشت.

نحوه درست رژگونه زدن

رژگونه‌های پودری به پوست حالت ابریشمی داده و ظاهر آن را مات می‌کند. این نوع از رژگونه‌ها بهترین سازگاری با پوست‌های چرب را ارائه داده و حتی تا چندین ساعت بدون نیاز به تجدید، بر روی صورت شما بصورت تمیز باقی خواهند ماند.

نحوه درست رژگونه زدن بر اساس فرم صورت

رژگونه زدن صورت بیضی

دختر هایی با صورت‌ های بیضی بسیار خوش شانس می باشند، زیرا به گونه ای است که بسیاری از افراد باور دارند مدل صورت ایده‌ آلی می باشد. بهترین کار این است که سعی کنید با اضافه کردن رنگی غلیظ به تمامی نواحی گونه خود آن را پهن‌ تر نشان بدهید.

در صورتی که با لب‌ های بسته لبخند بزنید، می‌توانید جای صحیح رژگونه را بیابید؛ همراهانی مجله ی رایان درمان فراموش نکنید که شما احتیاج ندارید که جایی از صورت‌ خود را برجسته و یا تیره نمایید، بلکه این بقیه صورت‌ ها هستند که احتیاج دارند تا ظاهر آن ها بیضی‌تر به نظر برسد.

رژگونه زدن صورت قلبی

به دلیل اینکه این حالت صورت در انتها تیز به نظر می رسد ما باید لبه های بیرونی صورت را نرم تر جلوه بدهیم تا از تیزی صورت کاسته شود و صورت شبیه به فرم صورت بیضی شکل شود. برای صورت های قلبی باید رژگونه را از گوشه بیرونی استخوان گونه یعنی از نزدیک گوش شروع کنیم و در نقطه ای زیر گوشه بیرونی چشم آن را خاتمه دهیم.

نحوه درست رژگونه زدن

رژگونه زدن صورت مربعی

از آنجایی که در صورت های مربعی استخوان های گونه دارای عرض یکسانی با استخوان چانه هستند باید رژگونه را در زیر استخوان گونه و از محل خط موی پایه گوش بزنیم. این کار به نرم تر کردن لبه های صورت کمک می کند.

ترفندهای شگفت انگیز برای رشد سریع مو و ابرو در کمترین زمان

اموزش رژگونه زدن برای صورت گرد

اگر صورت گرد دارید باید حتی الامکان با آرایش صورت را کشیده‌تر جلوه داد یعنی با پوشاندن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه صورت خود را باریک‌تر نشان دهید بنابراین بهتر است رژگونه را به شکل کشیده بزنید باید رژگونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید و ناگفته نماند که بهتر است رنگ این رژگونه تیره انتخاب شود.

رژگونه زدن صورت کشیده

رژگونه برای صورت لاغر و کشیده را روی استخوان گونه و درست در زیر گوشه بیرونی چشم ها بزنید و مطمئن شوید که هرگز به سمت نوک بینی گسترس پیدا نکند زیرا این امر باعث می شود صورت کشیده تر به نظر بیاید.

نحوه رژگونه زدن بر صورت مثلثی

چون در صورت های مثلثی عرض پیشانی بیشتر است و انتهای صورت تیز تر می باشد باید کاری بکنیم که یک حالت تعادل بین این دو ویژگی صورت شما ایجاد شود. بنابراین باید رژگونه را در دو سمت بیرونی صورت بر روی استخوان های گونه به شکل حرف v انگلیسی بزنید.

نحوه درست رژگونه زدن

چگونه فرم صورت خود را برای نحوه درست رژگونه زدن تشخیص دهید

برای شروع کار اولین چیزی که نیاز دارید یک سانتی‌متر خیاطی است و بعد شروع به اندازه‌گیری اجزای صورت به شکل زیر کنید و هر کدام از این اندازه‌ها را روی کاغذ بنویسید.

۱ – اندازه طول صورت، یعنی از جایی که بالای پیشانی موها درآمده‌است تا پایین چانه

۲ – اندازه خط فک، یعنی ببینید عرض پهن‌ترین قسمت چانه شما چند سانت است

۳ – اندازه عرض پیشانی، یعنی ببینید عرض پهن‌ترین قسمت پیشانی شما چند سانت است

۴ – اندازه عرض گونه‌‌ها، یعنی ببینید بیشترین فاصله بین دو گونه چقدر است

حالا این اندازه‌ها را با شکل‌های زیر مقایسه کنید تا ببینید به کدام حالت نزدیک‌تر است.

نحوه درست رژگونه زدن

تشخیص فرم صورت

در مرحله اول باید پهن‌ترین قسمت صورت‌تان را تعیین کنید. برای این کار مستقیما به آینه نگاه کنید و این قسمت را پیدا کنید.

  • اگر پیشانی، گونه‌ها و فک شما تقریبا پهنای برابری دارند، ممکن است صورت‌تان مربعی، گرد یا بیضی باشد.
  • پهن‌ترین قسمت صورت‌تان پیشانی شما بود، احتمالا فرم صورت شما قلبی است.
  • گونه‌های پهن ممکن است نشان دهنده صورت لوزی باشند.
  • فک پهن نیز می‌تواند نشانگر صورت مثلثی یا گلابی باشد.

در مرحله دوم تعیین فرم صورت به شکل فک‌تان نگاه کنید. اینکه چقدر استخوان فک‌تان گرد است، فرم صورت شما را به طور دقیق‌تری مشخص می‌کند.

  • صورت‌های گرد و تخم مرغی فک بسیار گردی دارند.
  • فک‌های مربعی مربوط به کسانی است که صورت‌شان به فرم مربع یا لوزی است.
  • اگر فک‌تان در قسمت چانه نوک تیز است، صورت‌تان قلبی است.

در مرحله سوم باید طول صورت‌تان را بررسی کنید که آیا بلندتر از پهنای صورت شماست یا خیر. یک خط فرضی را حد فاصل گوش‌ها و در زیر چشم‌های‌تان تصور کنید. سپس یک خط فرضی را از روی بینی‌تان تا روی چانه تصور کنید. طول این دو خط را با هم مقایسه کنید.

نحوه درست رژگونه زدن

  • اگر مساوی بودند، صورت شما گرد است.
  • در غیراین صورت اگر طول صورت‌تان بیشتر از پهنای آن بود و یا برعکس، در دسته‌های دیگر فرم‌های صورت قرار می‌گیرید.

در پایان نحوه درست رژگونه زدن تمام مواردی که گفته شد را با هم در نظر گرفته و فرم صورت‌تان را تعیین کنید. برای مثال اگر پهن‌ترین قسمت صورت شما پیشانی‌تان است، فک نوک تیزی دارید و طول صورت‌تان کمی بلندتر از عرض آن است، احتمالا صورت شما قلب شکل باشد.

ترفند های شگفت انگیز نرم کردن موی ریش آقایان

انتخاب رژگونه متناسب با رنگ و نوع پوست

۱) افرادی که از پوست تیره‌تر برخوردارند بهتر است به سراغ رژگونه‌هایی با رنگ نارنجی روشن، آجری و یا جگری نه چندان تیره بروند. این رنگ‌ها با توجه به تونالیته تیره‌تر خود، به خوبی می‌توانند پوست شما را جذاب‌تر نشان دهند. استفاده از رنگ‌های روشن یا خیلی خاص باعث مصنوعی به نظر رسیدن صورت می‌شود.

این افراد برای داشتن ظاهری جذاب اما نرمال و طبیعی، بهتر است رنگ نارنجی روشن را انتخاب کنند.

نحوه درست رژگونه زدن

۲) کسانی که پوست نرمال دارند بهتر است از رژگونه‌هایی با رنگ بنفش تیره یا خردلی استفاده کنند. این رنگ‌ها گرمی ملایمی به پوست نرمال می‌دهد و علاوه بر این، پوست شما عمق و بعد بیشتری نیز پیدا می‌کند.

۳) زمانی که پوست روشن دارید، رژگونه‌ای با رنگ ارغوانی روشن، گلبهی یا صورتی روشن مناسب صورت شماست. به طور کلی این رنگ‌ها روشنایی مناسبی داشته و به خوبی با پوست شما هماهنگ می‌شوند. استفاده از رنگ‌های تیره بر روی پوست این افراد فقط توسط آرایشگران متخصص و حرفه‌ای توصیه می‌شود.

۴) اگر پوست صورت شما تقریبا به رنگ زیتونی است، انتخاب رژگونه‌ای با رنگ صورتی روشن (گل رز) و برنزه پیشنهاد می‌شود. صورتی روشن ضمن ایجاد حالت گلگونی طبیعی، به پوست صورت و آرایش شما، لطافت خاصی نیز می‌بخشد.

انتخاب رژگونه براساس رنگ چشم

توجه به رنگ چشم از دیگر نکات مهمی است که باید قبل از نحوه درست رژگونه زدن و هنگام انتخاب رنگ رژگونه خود در نظر داشته باشید. در ادامه باید و نبایدهای انتخاب رنگ این ابزار آرایشی را با توجه به رنگ چشم‌های مختلف آورده‌ایم.

افرادی که چشم‌های آبی دارند، بهتر است از رنگ‌های هلویی و صورتی یخی برای رژگونه زدن استفاده کنند. رنگ‌های گوجه‌ای، قهوه‌ای و بادمجانی برای این افراد مناسب نیست زیرا باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود. اگر چشمان شما سبز رنگ است، تمام طیف‌های رنگ صورتی باعث درخشش بیشتر چشم‌های‌تان می‌شود اما از طرفی استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای از زیبایی چشم‌های‌تان می‎کاهد.

برای چشم‌های قهوه‌ای طیف رنگی قرمز جگری، گوجه‌ای و اناری مناسب است. متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند این افراد از رژگونه قهوه‌ای یا رنگ‌های خنثی استفاده نکنند. همچنین اگر چشم‌های فندقی یا میشی دارید، رنگ‌های بنفش متمایل به ارغوانی و صورتی چشم‌های شما را زیباتر نشان خواهد داد و نباید از رنگ‌های صورتی مایل به نارنجی استفاده کنید؛ چرا که در این صورت چشم‌های فندقی زیبای شما، خاکستری به نظر خواهد رسید.

 

انتخاب رژگونه براساس نوع پوست (چرب، خشک یا معمولی)

اولین نکته هنگام خرید رژگونه، انتخاب محصولی است که با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد. توجه به این نکته باعث می‌شود اصطلاحا رژگونه روی صورت شما بخوابد و زود پاک نشود. همان طور که می‌دانید به طور کلی سه نوع رژگونه پودری، مایع یا ژله‌ای و کرمی وجود دارد که در واقع فرمولاسیون هر کدام از آن‌ها مناسب پوست خاصی است.

اگر پوست خشکی دارید، توصیه ما استفاده از رژگونه‌ کرمی است. این نوع محصولات حاوی مرطوب کننده هستند، پوست را آبرسانی می‌کنند و نسبت به انواع پودری جذب بالاتری بر روی این نوع پوست‌ها دارند. علاوه بر این اگر پوست‌تان چین و چروک دارد، رژگونه‌های کرمی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

نحوه درست رژگونه زدن

از سوی دیگر اگر پوست شما چرب یا معمولی است، انواع پودری دوام بیشتری روی پوست شما خواهند داشت؛ چرا که درصورت استفاده از رژگونه‌های کرمی، ممکن است به علت بافت مایع مانند آن، آرایش روی صورت‌تان روان شود. همچنین به طور کلی اگر به دنبال رژگونه زدن با ماندگاری بالا هستید، توصیه ما استفاده از انواع مایع و ژله ای است.

چطور از پالت رژ لب استفاده کنیم ؟ راز انتخاب بهترین رنگ رژ مناسب پوست و لب شما

نحوه درست رژگونه زدن

بهتر است رژگونه آخرین بخش از مراحل آرایش صورت شما باشد. کیفیت برس و موهای آن در افزایش کیفیت آرایش شما تاثیر بسیار مهمی می‌گذارد. به هیچ عنوان از پنبه یا پدهای آرایشی پنبه‌ای برای این کار استفاده نکنید.زیرا کار و زحمت شما را بی اثر میکند.

برای رژگونه پودری بهتر است از یک برس متوسط مخصوص رژگونه استفاده کنید. برس را به پودر رژگونه آغشته نموده و با چند ضربه یا تکان، کاری کنید که رژگونه اضافی از روی برس جدا شود. با توجه به فرم صورت خود، رژگونه را بر روی نقطه یا نقاط (سیب گونه یا زیر برآمدگی حاصل از لبخند) مورد نظر قرار داده و سپس با استفاده از یک برس تمیز محو کننده، رژگونه را محو کنید تا ظاهری طبیعی‌تر و بهتری داشته باشید.

کافیست برس را از قسمت گونه یا اطراف چشم به سمت پایین حرکت دهید تا موهای برس به خوبی بر روی پوست صورت‌تان نشسته و رژگونه اضافی را محو کند. در صورتی که از رژگونه کرمی یا ژلی استفاده می‌کنید، یک قلم موی مخصوص رژگونه مورد نیازتان خواهد بود. البته اگر کمی مهارت داشته باشید، با انگشت حلقه نیز می‌توانید مقدار مناسبی از رژگونه را برداشته و سپس با استفاده از انگشت تمیز یا یک اسفنج آرایشی یا پد خامه‌ای، آن را بر روی پوست خود محو کنید.

برای برداشتن مقدار اضافی رژگونه پودری، یک دستمال ظریف (دستمال کاغذی) را موازی صورت و گونه‌ها قرار داده و سپس با یک اسنفج آرایشی تمیز به آرامی آن را به سمت پوست خود فشار دهید. اگر رژگونه کرمی یا ژلی است، با استفاده از یک دستمال کاغذی و چند ضربه به پوست، مقدار اضافی رژگونه را از روی پوست خود بردارید.

نکاتی برای رژگونه زدن صحیح

  • رژگونه باید آخرین مرحله آرایش شما باشد
  • بعد از رژگونه زدن پودر تثبیت کننده بزنید
  • هنگام رژگونه زدن لبخند بزنید تا گونه ها نمایان شوند
  • رنگ رژگونه و رژلب باید هماهنگی داشته باشند
  • برس رژگونه را خیلی پرنکنید, یک لایه نازک کافیست
  • با رعایت این نکات میتوانید مانند گریمورهای حرفه ای رژگونه بزنید و آرایش تان را تکمیل کنید. هنگام رژگونه زدن تمام دقت تان را به کار بگیرید زیرا اگر رژگونه زدن درست انجام نشود صورت را بی حال نشان میدهد.

یک اشتباه رایج در نحوه درست رژگونه زدن

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در رژگونه زدن دارند، این است که رژگونه را زیر استخوان گونه خود می‌کشند. در واقع شما باید بسته به فرم صورت‌تان، رژگونه را بالا و یا روی گونه‌ها استفاده کنید. به هیچ عنوان زدن رژگونه زیر استخوان گونه درست نیست و این قسمت را تنها باید با خطوط کانتور آرایش کنید تا باعث برجستگی بیشتر گونه‌های‌تان شود.

چگونه می توان مانند آرایشگرهای حرفه ای رژگونه زد؟

باید بر اساس فرم صورت تان رژگونه بزنید تا اشکالات فرمی صورت را هم برطرف کنید.

رژگونه برای صورت گرد چگونه باید باشد؟

اگر صورت گرد دارید باید حتی الامکان با آرایش صورت را کشیده‌تر جلوه داد یعنی با پوشاندن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه صورت خود را باریک‌تر نشان دهید

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

9 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *