افتتاح حساب ترکیه
رنگ مو - رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو در خانه کار بسیار ساده ای است ولی نیاز به رعایت نکات مهم و خاصی دارد تا رنگ مدنظرتان را روی موهای خود شاهد باشید. حتما نکاتی را که در گروه زیبایی شادمگ در اختیارتان قرار دادیم به خوبی مطالعه کنید.

آموزش کامل و دقیق رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن موها سبب زیباتر شدن چهره می شود از این رو بسیاری از خانم ها برای اینکه در چهره خود تغییر ایجاد نمایند و چهره خود را زیباتر از قبل کنند به رنگ کردن موهای خود می پردازند. در این روزها که حسابی هزینه زندگی بالا رفته است بسیاری از خانم ها به جای رفتن به آرایشگاه برای رنگ مو  خود ، در خانه اقدام به این کار می کنند .

اگر شما هم جزو این دسته اخیر هستید، احتمالا دانستن نکاتی برای رنگ کردن بهتر موها می تواند برای تان جالب باشد. رعایت این نکات که در این بخش  آورده ایم سبب خواهد شد که رنگ مو شما ماندگارتر گردد.

شاید رنگ كردن مو با قهوه به گوشتان نخورده باشد، اما باید بگوییم این یک روش طبیعی و قدیمی است که موهای سفیدتان را به درستی پوشش می دهد.

برای رنگ کردن مو ابتدا قیچی به دست شوید

برای اینکه نتیجه بهتری از رنگ نمودن موهایتان در خانه بگیرید ، قبل از رنگ کردن نوک موهایتان که دچار موخوره شده است را کوتاه کنید . همچنین بهتر است قبل از رنگ کردن قسمت های خشک و آسیب دیده موهایتان را کوتاه کنید زیرا موی خشک و شکننده نمی تواند به خوبی رنگ را در خود نگه دارد و پس از مدت کوتاهی رنگش از بین می رود و موها بدرنگ خواهد شد.

کوتاهی مو - رنگ کردن مو در خانه

درجه بندی ها را برای رنگ کردن مو بشناسید

رنگ ها از درجه 1 تا 10 در بازار وجود دارند . رنگ درجه یک موها را تیره تر و رنگ درجه 10 موها را روشن تر می کند. درجات رنگ مو را می توان به صورت زیر نشان داد:

1- سیاه، 2- قهوه ای خیلی تیره، 3- قهوه ای تیره، 4- قهوه ای، 5- قهوه ای متوسط، 6-قهوه ای روشن، 7- بلوند تیره، 8- بلوند متوسط، 9- بلوند روشن، 10 – بلوند پلاتینی روشن. در برخی از کاتالوگ ها رنگ موی درجه 11و 12 هم وجود دارد که می توان این رنگ ها را با رنگ های اصلی ترکیب نمود تاموها روشن تر شود. شماره های بعد از ممیز مثلا 1/2و1/1و1/3 نشان دهنده ترکیب رنگ اصلی با رنگ های فرعی هستند.

خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید

رنگ کردن موها برایتان راحت تر می شود اگر شما چرخه رنگ را بشناسید. باید بدانید که موهای شما ترکیبی از 3 رنگ اصلی قرمز ، آبی و زرد است. رنگ های ثانویه مانند نارنجی، سبز و بنفش از ترکیب رنگ های اصلی به دست می آیند.

تعیین رنگدانه زیرین مو از عناصر و عوامل اصلی رنگ کردن مواست. رنگی که شما بر روی موهایتان می گذارید ممکن است به علت رنگدانه زیرین موهایتان رنگی که می خواهید در نیاید. برای هر رنگ یک رنگ مخالف وجود دارد؛

مثلا در صورتی که رنگ موی شما نارنجی باشد گذاشتن رنگ سبز روی موهایتان ، موی شما را قهوه ای می کند یا اگر موی حالتی از رنگ زرد به خود گرفته ، گذاشتن رنگ بنفش بر روی مو سبب از بین رفتن تون زرد مو می شود. بنابراین بهتر است خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید.

رنگ کردن موهای سفید

برخی از موهای سفید مانند موهای ریز، کلفت و… اطراف شقیقه در مقایسه با دیگر موهای سفید در برابر رنگ مو مقاوم هستند و یا خیلی سریع رنگ خود را از دست می دهند.

برای موهایی که بسیار سفید شده اند ، ابتدا اکسیدان با Vol 20 یا 30 را روی موی سفیدتان قرار دهید و اجازه دهید تا 5-7 دقیقهبماند وسپس موها را آبکشی کنید. این کار را از جایی که سفیدترین موها را دارد آغاز کنید و سپس موها را بشویید و کامل خشک کنید .

سپس رنگ یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان را روی موها قرار دهید زیرا رنگ به دلیل وجود نداشتن رنگدانه در تار مو ها روشن تر به نظر می رسد. موهای سفید قدرت جذب بیشتری دارند پس باید زمان گذاشتن رنگ روی مو 45 دقیقه باشد.

با رنگ کردن مو به موهای خشک هم جان دهید

گذاشتن رنگ بر روی موها سبب خشکی و شکنندگی و ریزش مو خواهد شد . رنگ کردن موها وضعیت طبیعی مو را دچار تغییر می کند و رطوبت موها را ازبین می برد . برای اینکه بخواهیم رطوبت کافی را به موهای خشک بازگردانیم باید از اسیدهای چرب طبیعی مانند روغن زعفران استفاده کنیم .

رنگ کردن مو در خانه

برای این کار در کف دستتان چند قطره روغن زعفران بریزید و روی موهای خشک خود آرام بمالید. این کار اگر متداوم انجام شود رطوبت از دست رفته را به موهای شما بر می گرداند اما موهای شما را چرب نمی کند.

برای شست وشو موهایتان از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید .موهای رنگ شده خود را قبل از ورود به استخر، با آب بدون کلر بشویید.زمانی که موهایتان خیس است آنها را شانه نزنید . موهایتان را با سشوار خشک نکنید زیرا رطوبت آن از بین می رود.

برای رنگ کردن مو به شماره اکسیدان توجه کنید

اکسیدان به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می رود و انواع گوناگونی دارد که با نتایج مورد نظر شما و تمایلات سازندگان رنگ ها تعیین می شود.

1: رنگ را به طور جزئی باز می کند.

2:قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی موهای سفید را دارد.

3: با کمترین میزان رنگ قدرت روشن کنندگی زیادی دارد.

استفاده از اکسیدان های با درجه بالا سبب پاک کردن میزان زیادی از سولفور موهایتان می شود، پس توصیه می شود از اکسیدان های با درجه کمتر از 30 استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.

آمونیاک ماده ای است که در رنگ موهای دائمی بکار رفته است و سبب جداکردن کوتیکول مو می شود و به رنگ اجازه نفوذ به داخل مو را می دهد. اگر آمونیاک به کار رفته در رنگ بیش از حد تند باشد، سبب جدا شدن بیشتر پیوندهای سولفور مو و سفت شدن موها و کاهش قطر و وزن مو خواهد شد.

هنگام رنگ کردن مو مراقب لکه های رنگ باشید

برای رنگ نمودن موهایتان :

ابتدا اطراف صورت ، اطراف گوش، گردن، پیشانی و… را کرم مرطوب کننده بزنید تا پوست شما رنگ نگیرد .
سپس با حوله ای، اطراف گردن تان را بپوشانید، زیرا رنگ باعث التهاب پوست گردن می شود.
لباس خود را با یک لباس کهنه تعویض کنید زیرا ریختن رنگ بر روی لباس سبب از بین رفتن لباستان می شود.
قبل از رنگ کردن موهایتان حتما دستکش دست تان کنید.
اگر هم پوست تان در حین رنگ نمودن مو لک شد نگران نباشید و با الکل طبی رنگ را از بین ببرید.

نکات مهم رنگ کردن مو در خانه

در چه ظرفی رنگ ها را مخلوط کنید؟

در یک ظرف غیرفلزی مقدار لازم از رنگ مورد نظرتان را بریزید و به آن اکسیدان اضافه کرده و با قلم رنگ با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آید.

ترمیم افتادگی سینه با چند روش خانگی و کم هزینه | باورتون میشه اینطوری سینه های سفت و خوش حالت داشته باشید

برای رنگ کردن مو از کجای سر شروع کنید؟

اگر موهای تان را تا بحال رنگ نکرده اید و موهای طبیعی و رنگ نشده دارید ، دقت کنید که باید به گونه ای موها را رنگ کنید تا روی هر تار مو رنگ کافی وجود داشته باشد. برای رنگ کردن موها ابتدا از قسمت های انتهایی و طولی این کار را شروع کنید طوری که رنگ مو با ریشه مو 5/2 سانتی متر فاصله داشته باشد یعنی ریشه موها را رنگ نکنید ، 10 دقیقه صبر کنید و سپس رنگ را به ریشه مو بزنید .

تقسیم یندی مو - رنگ کردن مو در خانه

برای اینکه موها رنگ بگیرند اگر موهایتان نازک است رنگ مو باید 30 دقیقه واگر موهای ضخیم دارید رنگ مو باید 40 دقیقه روی آن باشد. پیش از این هم در بخش آرایش و زیبایی دنیای مد نمناک گفته بودیم که رنگ کردن مو را از پشت سر شروع کرده و به طرف جلوی سر ادامه دهید. برای رنگ کردن موهای خاکستری و سفید بهتر است رنگ را از جایی که موی خاکستری یا روشن بیشتر است مانند جلوی سر شروع کنید .

آبکشی را جدی بگیرید

برای جلوگیری از ریزش مو پس از رنگ کردن موها ، موهایتان را با آب سرد یا آب ولرم آبکشی کنید.

رنگ کردن ابروها و مژه ها حساسیت زا است

رنگ کردن ابرو با رنگ مو به این علت که رنگ مو مواد شیمیایی بسیاری در خود دارد، می تواند باعث حساسیت شدید شود.

برای رنگ گرفتن موی زبر چه کار کنیم؟

اگر موهایتان بسیار زبر و در برابر رنگ مقاوم است ، قبل از رنگ کردن موهایتان را نرم کنید زیرا لایه های کوتیکول با نرم کردن، رنگ را بهتر جذب می کنند.

موهای تان را بدون تست رنگ نکنید

اگر تا به حال از رنگ مو استفاده نکرده اید و یا مارک خاصی از رنگ مو را انتخاب کرده اید، قبل از رنگ کردن موهای خود قسمت از رنگ را برای اینکه بفهمید به آن حساسیت دارید یا نه ، روی گردن یا کنار گوش بگذارید .

اگر با علائمی مانند قرمزی، تورم، التهاب و… رو برو شدید و روی پوست تان احساس ناراحتی نمودید به این رنگ مو حساسیت دارید و باید به سرعت رنگ را بشویید.برای انتخاب رنگ مورد نظرتان به رنگ روی جعبه اطمینان نکنید و از آرایشگرتان بخواهید تا یک رنگ مناسب هماهنگ با پوستتان برای شما انتخاب کند .

هنگام رنگ کردن مو این اشتباهات را مرتکب نشوید

قبل از اینکه موهای خود را رنگ کنید باید موهایتان تمیز و عاری از هر گونه چربی یا کثیفی باشد تا بهتر رنگ بگیرد پس چند ساعت قبل از رنگ کردن مو ، موهایتان را با شامپو بشویید اما از نرم کننده استفاده نکنید. هنگام رنگ اگر موها مرطوب باشد بهتر است زیرا موهای خشک رنگ را مدت کوتاه تری در خود نگه می دارد.

کدام رنگ مو را انتخاب کنید؟

رنگـ شـرابی، مسـی، شـاه بلوطی، فنـدقی و آجری برای افرادی با پوست تیره مناسب است.
رنگموهای بـلوند خاکـستـری یـا صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی و های لایت آبی یا قرمزبرای افرادی با پوست روشن مناسب است.
رنگ موهای شـیـری، گـلبـهـی، مسـی، کـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی برای افرادی با پوست های گندمگون و برنزه مناسب است.
رنگموهای کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره برای افرادی با پوست های صورتی و سرخ مناسب است.
رنگ موهای آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه ای و مشکی برای افرادی با چشم های آبی مناسب است .
رنگموهای طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته برای افرادی با چشم های کهربایی مناسب است.

رنگ کردن مو باعث سفیدی مو می شود؟

از مهم ترین علت های سفیدی مو ژنتیک است. برخی افراد به طور ژنتیکی موهایشان زودتر سفید می شود اما موی بعضی دیگر دیرترسفید می شود. از علت های سفید شدن موها بعضی از بیماری های خاص مثل بیماری های غدد داخلی، بیماری های سیستم عصبی، شوک های جسمی و روانی و… نیز می تواند باشد که با بهبود و یا درمان بیماری، مو رنگ طبیعی خود را به دست می آورد اما موهایی که قبلا رشد کرده اند، سفید می مانند.

شست و شوی مو - رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن به موها آسیب می زند؟

استفاده از رنگ مو به دفعات کم به موها آسیب نمی زند و عوارضی ندارد اما رنگ کردن مو به دفعات زیاد جنس موهای شما را خراب می کند و اگرطی سال موهایتان را زیاد رنگ کنید که ریشه موها آسیب ببینند دچار ریزش مو نیز خواهید شد پس بهتر است سالی بیش از پنج یا شش بار موهای تان را رنگ نکنید. رنگ کردن بیش از این حد موها سبب خراب شدن جنس موهای تان ، از بین رفتن طراوت و شادابی موهایتان و به وجود آمدن موخره می شود.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو در خانه

قبل از اینکه شما سعی کنید موی خود را رنگ کنید, نیاز خواهید داشت که لوازم ضروری را تهیه کنید:

  • رنگ مو
  • براش رنگ
  • پاک کننده ارایش
  • دستکش لاتکس
  • مرطوب کننده لب جامد
  • رنگ کردن مو در خانه

15 ترفند برای رنگ کردن مو در خانه با بهترین نتیجه ی ممکن

شما می خواهید تغییرات بزرگ رنگ مو سالن ها را حفظ کنید، تغییر رنگ افراطی (مثل بلوند بودن از حالت تیره) می تواند به چندین فرآیند نیاز داشته باشد, که بهتر است به یک سالن رنگ که می دانند چطور این کار را انجام دهند و آسیب را به حداقل برسانند، بروید. اما در رنگ کردن مو در خانه در دو سایه, روشن تر یا تیره تر, از رنگ فعلی تان بمانید، به یاد داشته باشید که نتیجه شما بین رنگ طبیعی شما و عکس روی جعبه خواهد بود.

همچنین اگر به تازگی موهایتان را تقویت کرده و یا پرمد کرده اید، باید از یک کار رنگ صرف نظر کنید چون هر دو فرآیند می توانند باعث آسیب شوند. حداقل هفت روز پس از پرم یا دیگر کارهایی که برای موهایتان شده صبر کنید و بعد رنگ کنید، باید ایمن باشید.

1. دو جعبه رنگ مو بخرید:

شما نمی خواهید در وسط کار رنگتان تمام شود، اگر موهایتان بلند است، ممکن است به دو جعبه نیاز داشته باشید تا کل سر خود را بسته به ضخامت موهایتان، بپوشانید. اگر با یک بسته باقی مانده تمامش کنید، می توانید همیشه از آن یکی بعدا استفاده کنید.

2. محافظت از پوست از رنگ و نشتی:

هیچ چیز بدتر از پایان رنگ کاری با لکه های رنگ روی پیشانی نیست. به جای استفاده از وازلین یا مرطوب کننده برای محافظت از پوستتان در برابر رنگ، یک برق لب محکم و صاف را در امتداد خط موی خود بکشید که بهتر است، اندازه کوچک آن برای کاربرد مختصر کافی است.

برای پاک کردن هر گونه رنگی که بر روی آن قرار می گیرد, از پاک کننده های صورت استفاده کنید. اگر صبر کنید تا این کار تمام شود, لکه ها ممکن است ثابت شوند, پس این کار را از لحظه ابتدا شروع کنید.

3. رنگ ها را با هم ترکیب نکنید:

مگر اینکه یک متخصص باشید و دو رنگ مختلف از رنگ مو را با هم ترکیب کنید.

هیچکدام از شرکت های بزرگی که ما صحبت کردیم این مساله را تضمین نمیکنند که رنگ حاصله یک ترکیب قابل پیش بینی خواهد بود. در حقیقت، حتی زمانی که تنها با یک رنگ استفاده می کنید ، نتیجه معمولاً کمی از تصویر نشان داده شده در جعبه متفاوت است. بهترین کار شما این است که تنها یک رنگ را انتخاب کنید و دستورالعمل های مربوط را دنبال کنید.

4. برای اولین بار رنگ را تست کنید:

اگر می خواهید یک رنگ جدید را امتحان کنید، آن را با موهای کوتاه شده و یا یک تار موی پنهانی امتحان کنید، و قبل از اینکه واقعاً مرتکب کار اشتباهی شوید به نتیجه نگاه کنید. یک داستان بد عمومی از افرادی که تست نمی کنند:موهایی که نارنجی و ارغوانی شده!

ماسک نرم کننده مو خانگی فوق العاده بساز ؛ معجزه ابریشمی شدن مو رو با چشم خودت ببین

ریشه گیری - رنگ کردن مو در خانه

5. محافظت از لباس و زمین:

یک پیراهن جلو دکمه دار و یا یک ردای کهنه بپوشید.، در غیر این صورت شما باید چیزی بپوشید که به راحتی از سرتان بیرون بیاید تا به موها مالیده نشود.همچنین می توانید کیسه های زباله را روی سطوحی که با حوله یا ملافه پوشیده اید جایگزین کنید، که می تواند به نیاز به شستن کف زمین را کاهش دهد.

6. داشتن دستکش های اضافی:

شما از دستکش های پلاستیکی جعبه ای برای حفاظت از دستان خود در هنگام رنگ زدن استفاده می کنید ، اما باید آن ها را در هنگام شستن رنگ نیز بپوشید. دنیای مد نمناک توصیهمی کند یک جفت دستکش تازه آماده کنید که در صورت اینکه دستکش های قبلی آسیب دیدند، آن ها را داشته باشید، یک تستر که 2 جفت دستکش را فراموش کند، دستانش به شدت لکه دار می شوند.

7. از کاسه رنگ استفاده کنید

ریختن رنگ و پخش آن روی موهای شما ممکن است آسان باشد (و جالب)!)، اما این روش می تواند نا مرتب و غیر دقیق باشد . در عوض، کار رنگ کارهای سالن را تکرار کنید:رنگ را در یک کاسه مخلوط کنید و با کمک براش رنگ، رنگ را به موها بزنید.

8. هر چیزی که نیاز خواهید داشت را مشخص کنید.

وانمود کنید که یک جراح هستید و تمام ابزارهایی که می خواهید را بیرون بیاورید. شما نباید در وسط فرآیند توقف کنید و به دنبال چیزهای دیگر بگردید ، که می تواند منجر به تصادف های بدی شود (مثل ترک کردن رنگ در طول مدت طولانی!). قبل از اینکه رنگ کردن را شروع کنید، باید از قبل دستورها جعبه را بخوانید.”

9. رنگ کردن مو را از بالا شروع کنید:

از آنجا که ریشه ها اغلب به زمان بیشتری برای رنگ گرفتن نیاز دارند، ابتدا رنگ را به ریشه ها بزنید. سپس از میان بقیه مو برای توزیع آن استفاده کنید. در چهار تا شش بخش کار کنید، مثل حرفه ای ها در سالن کار کنید تا از پوشش کامل مو و رنگ مطمئن شوید

10. از دو آینه برای دیدن پشت سر خود استفاده کنید:

رنگ کردن سرتان می تواند کمی پیچیده باشد، در حالی که شما رنگ خود را در مقابل آینه حمام می زنید، یک آینه دستی هم در دست خود داشته باشید تا مطمئن شوید که قسمتی در پشت سرتان را از دست نمی دهید و بدون رنگ نخواهد ماند .

11. مو را با یک مسواک هایلایت بزنید:

چند تستر یک ترفند هوشمندانه برای نتایج بهتر به اشتراک گذاشتند:استفاده از یک جعبه رنگ دو درجه روشن تر از رنگ خود، و هایلایت کردن با یک مسواک تمیز و یا یک دسته ریمل تمیز جالب خواهد بود . آن ها را به مقدار کم در جایی از روی موها بزنید .

مش - رنگ کردن مو در خانه

12. استفاده از یک کلاه رنگ:

زمانی که تمام رنگ را زدید موهایتان را با یک کلاه رنگ یک بار مصرف بپوشنید تا رنگ چکه نکند و موهایتان سریع تر رنگ بگیرد، سپس می توانید با خیال راحت برای شام آماده شوید و یا فیلم ببینید و بعد از نیم تا 45 دقیقه موهایتان ر بشویید.

13. فوری پس از رنگ کردن، موها را شامپو نکنید:

این کار منطقی به نظر می رسد:شستن موها، رنگ را هم می شوید. موها را با اب بشویید، به این دلیل که فقط آب ساده می تواند مولکول های رنگی را از رشته ها بردارد، یک روز در میان موهای رنگ شده خود را بشویید.

14. از محصولات تقویت کننده مو بعد از رنگ کردن استفاده کنید:

با استفاده از شامپو، نرم کننده و کریستال یک بار در هفته بین رنگ کردن های مو می تواند به تازگی رنگ مو کمک کند. آرایشگر ها می گویند که درمان های سالن ها -برای بالا بردن عمر رنگ موها، درخشش بیشتری به مو می دهد و کاربرد آن آسان است.

15. جلوگیری از محو شدن رنگ:

از خورشید دور بمانید تا مو را از نور دور نگه دارید و تماس با آب کلر دار را به حداقل برسانید (مو های سبز می خواهید؟). هم چنین از شامپو و نرم کننده به طور خاص برای موهای رنگ شده استفاده کنید. آن ها رنگ را از بین نمی برند (که محصولات دیگر ممکن است) و می توانند طول عمر رنگ موهای جدید شما را تا چند هفته طولانی تر کنند.

آیا رنگ کردن مو در خانه ضرر دارد؟

جواب روژا به این سؤال منفی است. تا زمانی که نکات ایمنی را رعایت کنید، هیچ مشکلی برای شما و موهایتان ایجاد نمی‌شود.

نحوه رنگ کردن مو در خانه

به این موارد توجه کنید:

هرگز دو تیوب رنگ با مارک‌های مختلف را با هم مخلوط نکنید؛ چون شما دقیقاً نمی‌دانید ترکیبات هر کدام چیست و ممکن است دو محصول مختلف با یکدیگر دچار واکنش شیمیایی شوند و موهایتان آسیب ببیند!
تا حد امکان دو رنگ مختلف از یک برند را با هم مخلوط نکنید؛ زیرا ممکن است رنگ جالبی از آب درنیاید.
از مواد با کیفیت و جدید استفاده کنید. مطمئن شوید که رنگ یا اکسیدان خریداری شده تاریخ گذشته نباشد.

طریقه رنگ کردن مو در خانه

از 48-24 ساعت قبل، موهای خود را خوب بشویید و شامپو کنید. این کار به روغن طبیعی موهایتان اجازه می‌دهد تا بیشتر آزاد شوند و رنگ بهتر عمل کند.
قبل از ترکیب رنگ/دکلره و اکسیدان، موهایتان را یک دور شانه کنید و موهای اضافه را بگیرید تا یکدست شود.
حاشیه گوش، پیشانی و همچنین پشت گردنتان را کرم بزنید تا در صورت پخش شدن رنگ، پوستتان رنگ نگیرد.
اگر می‌خواهید رنگ پایه مو را تغییر دهید، ابتدا مقدار معینی از دکلره و اکسیدان را درون یک کاسه مخصوص با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. به دستورالعمل قید شده روی بسته‌بندی هم دقت کنید. مقدار لازم جهت ترکیب هر کدام را باید از روی بسته‌بندی جعبه دکلره و اکسیدان ببینید.

شانه کردن - رنگ کردن مو در خانه
بهتر است از قبل مقداری دکلره و اکسیدان را روی بخشی از مو امتحان کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارد و به آن حساسیت نشان نمی‌دهید.

ادامه نکات

مخلوط دکلره و اکسیدان را روی مو پخش کنید، یک پلاستیک روی مو بگذارید و کلاه یا حوله مو را دور سر بپیچید. سپس بین 30 تا 45 دقیقه صبر کنید.
بعد از عمل دکلره موهایتان را بشویید و خشک کنید. حالا می‌توانید رنگ اصلی را اعمال کنید.
در صورتی که نیاز به تغییر رنگ پایه مو نداشتید از دو مرحله قبل ذکر شده صرف نظر کنید.
رنگ و اکسیدان را با مقدار معین ذکر شده روی بسته‌بندی هر دو محصول، با یکدیگر ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید. مطمئن شوید تکه‌های حل نشده از رنگ داخل اکسیدان باقی نمانده باشد و ترکیب یکدستی داشته باشید. با قلمو رنگ را کامل روی موهایتان پخش کنید و ماساژ دهید. کاور مخصوص رنگ یا پلاستیک را روی سر قرار داده و با کلاه یا حوله مو روی آن را بپوشانید. بین 45 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید. برای اینکه تست حساسیت بگیرید، از قبل مقداری رنگ و اکسیدان را روی تکه‌ای از مو تست کنید تا سوزش نداشته باشید. البته مقدار کمی سوزش طبیعی است اما نباید طولانی مدت سوزش داشته باشید.

بعد از این مدت، موهایتان را خوب بشویید و شامپو کنید. با سشوار، موها را خوب خشک کرده و در صورت امکان از روغن‌های مخصوص تقویت مو استفاده کنید. (دقت کنید که روغن مخصوص موهای چرب و موهای خشک با هم متفاوت است.)

راه های رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن موهای سفید

رنگ کردن موهای سفید کمی دشوارتر از موی تیره است. موی سفید به دلیل بافتی که دارد، در رنگ‌پذیری ناتوان‌تر است. به همین دلیل موهای سفید سخت‌تر رنگ می‌گیرند. کمبود نسبی روغن‌های طبیعی در موی سفید، آن را نسبت به موهای جوان، خشن‌تر می‌کند. این امر سبب می‌شود موی سفید، رنگ را به‌خصوص در ریشه‌ها پس بزند.

رفع ترک پوستی با روش های فوق العاده موثر و فوری خانگی

برای رنگ کردن موهای سفید خود ابتدا باید درصد تارهای سفید خود را حساب کنید. این درصد، نوع رنگ مو و نحوه آن را مشخص می‌کند. اگر درصد سفیدی موی شما بیشتر از ۲۰ است، برای رنگ کردن موهای سفید خود از رنگ‌های سوپرنچرال استفاده کنید. همچنین بهتر است از رنگ‌های دائم بهره ببرید.

رنگ کردن موهای سفید با این نوع رنگ‌ها بسیار بهتر است؛ زیرا آن‌ها در ساقه مو نفوذ می‌کنند و در آن باقی می‌مانند. به‌عنوان آخرین نکته سعی کنید رنگ کردن موی خود را از قسمتی که سفیدی بیشتری دارد شروع کنید.

بهترین زمان برای رنگ کردن مو

اگر بیماری خاصی ندارید یا باردار نیستید، هر زمان که بخواهید می توانید موهایتان را رنگ کنید. البته پیش از رنگ کردن مو باید موهایتان را بررسی کنید؛ چراکه اگر موهایتان به هر دلیل آسیب دیده باشد، امکان دارد با رنگ کردن خشک تر شود و بیشتر صدمه ببیند. در چنین شرایطی، ابتدا باید به موهایتان رسیدگی نمایید، موهای آسیب دیده را نوک گیری کنید و پس از احیای مو برای رنگ کردن مو اقدام کنید.

ریشه مو - رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن ریشه مو به کمک اپلیکاتور

ریشه موهایتان را به کمک اپلیکاتور به راحتی می توانید رنگ کنید.

رنگ مو چند دقیقه باید روی سر بماند؟

میزان قرارگیری رنگ مو به نوع مو بسیتگی دارد. اغلب موهای نازک و با تارهای نرم 30 دقیقه طول می کشد تا رنگ بگیرند. موهای دارای تارهای ضخیم معمولاً تا 40 دقیقه زمان نیاز دارند تا رنگ را به خود جذب کنند.

اما توصیه می کنیم هر 10 دقیقه حتماً موهایتان را ببینید تا در صورت رنگ باز کردن هنگام فرایند رنگ کردن مو متوجه شوید و موهایتان را بشویید. بیش از حد ماندن رنگ مو می تواند موهایتان را بسوزاند!

رنگ کردن مو در دوران عادت ماهانه

خانم ها بهتر است در این دوران موهایشان را رنگ نکنند. به خصوص اگر قصد دارند موهایشان را بلوند کنند، بهتر است رنگ کردن مو را به بعد از پریود و دوران عادت ماهانه موکول کنند؛ چراکه در این دوران اغلب موها به خوبی رنگ را نمی گیرند و نتیجه نهایی رضایت بخش نیست. اگرچه علت علمی و دقیق برای این موضوع نیست، اغلب خانم ها از رنگ کردن موهایشان در دوران قاعدگی رضایت ندارند.

روش رنگ کردن مو در خانه

۱۰ اشتباه رنگ کردن مو در خانه

این روزها که سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیلند، بسیاری از افراد دست به کار شده‌اند و نقش آرایشگر را در خانه ایفا می‌کنند. رنگ کردن مو در خانه صرف نظر اجباری بودن آن در این روزها از کارهایی است که خیلی‌ها آن را انجام می‌دهند، این کار صرفه‌جویی در هزینه و زمان هم به حساب می‌آید. در ادامه ۱۰ اشتباهی را که خانم‌ها هنگام رنگ کردن مو در داخل خانه مرتکب می‌شوند با هم مرور می‌کنیم.

۱- رنگ تیره‌تر را انتخاب می‌کنید

شما در فروشگاه ایستاده‌اید در حالیکه دو رنگ در دستتان دارید، رنگ روشن‌تر و رنگ تیره تر، هیچ ایده‌ای ندارید کدامیک را انتخاب کنید. این سناریو برای همه ما اتفاق افتاده است. بزرگترین اشتباهی که انجام می‌دهیم انتخاب رنگ تیره‌تر است. اگر بین انتخاب دو رنگ مردد هستید همیشه رنگی را که یک درجه روشن‌تر است انتخاب کنید. رنگ روشن را راحت‌تر می‌توانید عیب‌یابی کنید و اگر ایرادی داشت آن را برطرف کنید، اما عیب‌یابی رنگ تیره مشکل است. رنگ زدن روی رنگ تیره هم همیشه مشکلات خودش را دارد.

۲- از رنگ دودی می‌ترسید

بسیاری از ما تصورمان از رنگ دودی رنگی است که به خاکستری می‌زند، بنابراین هنگام انتخاب رنگ از رنگ‌های دسته‌بندی دودی خیلی سریع می‌گذریم. اما بد نیست بدانید گاهی استفاده از رنگ دودی در ترکیب رنگ می‌تواند جذابیت بیشتری به رنگ نهایی بدهد. این رنگ می‌تواند گرمای بیشتری به رنگ موها بدهد و همیشه قرار نیست موهایتان را خاکستری را روشن کند.

۳- سعی می‌کنید تغییر عمده در رنگ موهایتان بدهید

اینکه می‌توانید به راحتی با یک رنگ قهوه‌ای به رنگ کردن مو در خانه بپردازید بدین معنا نیست که می‌توانید موهای تیره را روشن یا پلاتینی کنید. بهتر است زمانی که می‌خواهید رنگ کردن مو در خانه را انجام دهید، همیشه رنگی انتخاب کنید که حداکثر یک یا دو درجه از رنگ طبیعی موی خودتان روشن‌تر باشد.

مش کردن - رنگ کردن مو در خانه

۴- موهایتان را به خوبی دسته بندی نمی‌کنید

برای رنگ کردن مو در خانه، بسیار مهم است که آن را درست، دسته بندی کنید تا رنگ به همه نقاط برسد و یکدست شود. اگر به درستی موهایتان را قسمت بندی نکنید در نهایت با رنگ مویی مواجه می‌شوید که در قسمتی روشن و در قسمت دیگر تیره است.

۵- دستورالعمل نوشته شده در محصول خریداری شده را مطالعه نمی‌کنید

هربار که رنگ مویی خریداری می‌کنید بهتر است به نکاتی که در دستور العمل استفاده آنها آمده است دقت کنید و طبق این دستور العمل و پله پله رفتار کنید.

۶- رنگ را بیش از حد روی موهایتان می‌گذارید

این مهم است که رنگ مو به مدت لازم روی سر باقی بماند و سر وقت آن را بشویید. همان‌طور که در نکته قبل گفته شد بهتر است قبل از استفاده، راهنمای داخل جعبه را بخوانید تا بدانید رنگ مورد نظرتان باید چه مدت روی سرتان بماند.

۷- سعی می‌کنید ایراد رنگ موهایتان را خودتان برطرف کنید

هر چه برای روشن‌تر یا تیره‌تر کردن موهایتان از رنگ بیشتر و مواد مختلف به روی موهایتان استفاده کنید، برطرف کردن ایراد موهایتان را برای متخصصان هم سخت‌تر می‌کنید.

اگر می‌خواهید تغییری در رنگ موهایتان ایجاد کنید از محصولات مخصوص رنگ همانند شامپوهای رنگ بر استفاده کنید. یک یا دو بار این کار را انجام دهید، اما اگر باز به رنگ دلخواهتان نرسیدید بهتر است به آرایشگرتان مراجعه کنید تا با تخصص و امکاناتی که دارد این کار را برایتان انجام دهد.

۸- می‌خواهید موهایتان را روشن و بلوند کنید

رنگ بلوند، رنگ دلخواه بسیاری از افراد است، اما کار کردن با این رنگ‌ها آنقدرها هم آسان نیست. بهتر است این کار را همیشه به آرایشگرها بسپارید، بخصوص اگر می‌خواهید خیلی روشن و بلوند شود.

شما برای این‌که خودتان بتوانید موهایتان را به رنگ بلوند دلخواهتان تبدیل کنید نیازمند امکانات و تخصص بیشتری هستید. ممکن است با این کار نه تنها رنگ دلخواهتان را نداشته باشید بلکه به موهایتان نیز صدمه بزنید.

۹- می‌خواهید رنگی طبیعی برای موهایتان داشته باشید، اما با رنگ نارنجی و غیرطبیعی مواجه می‌شوید

در این صورت می‌توانید از شامپوهای رنگ بنفش استفاده کنید. شامپوهای ویولت، بدون سولفات هستند و نه تنها به راحتی موهایتان را تمیز و نرم می‌کنند، بلکه در صورت وجود رنگ زرد یا نارنجی آنها را به رنگی طبیعی تبدیل می‌کند. چند بار از این شامپو برای شستن موهایتان استفاده کنید تا رنگ طبیعی موهایتان تثبیت شود.

سشوار -رنگ کردن مو در خانه

۱۰- از حنا برای رنگ کردن موهایتان استفاده می‌کنید

بسیاری از افراد از حنا بعنوان یک رنگ‌کننده طبیعی مو استفاده می‌کنند که این اصلا بد نیست، اما مشکل اینجاست که رنگ حنا به این راحتی‌ها پاک نمی‌شود و اگر شما بخواهید موهایتان را روشن کنید به مشکل بر می‌خورید و اگر مرتب از این ماده برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید موهایتان خیلی تیره می‌شود. بنابراین شاید بهتر باشد مرتب از حنا استفاده نکنید یا برای تیره کردن موهایتان از موادی استفاده کنید که اگر خوشتان نیامد بتوانید چند ماه بعد آن را به رنگی روشن‌تر تبدیل کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

6 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

2 دیدگاه

  • admin:

    ممنون بابت نکته ای که مطرح کردید

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *