افتتاح حساب ترکیه
نگهداری از شارژر موبایل

نگهداری از شارژر موبایل یکی از کارهایی است که معمولا جدی گرفته نمی شود . از آنجا که شارژر برخی از برندها و شرکت های تلفن همراه دارای قیمت های بالایی می باشند ، به همین دلیل تعویض کردن این شارژرها مستلزم صرف کردن هزینه زیاد می باشد که از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد. گروه تکنولوژی شادمگ در این مطلب راههای مهم برای مراقبت از شارژر تلفن همراه را به شما آموزش داده است.

شارژر موبایل چیست؟

به صورت کلی شارژر موبایل یک مبدل تبدیل برق شهری به برق مورد نیاز برای شارژ باتری موبایل می‌باشد. به این صورت که با قطعاتی که در شارژر موبایل قرار گرفته شما خیلی ساده می‌توانید برق شهری را به برق مورد استفاده باتری موبایل تبدیل کنید.

نگهداری از شارژر موبایل

اما شارژر موبایل نیاز به مراقبت دارد. در واقع شما نیازمند اقدام برای مراقبت از شارژر موبایل هستید. اما بیشتر ما مردم نمی‌دانیم که چگونه از شارژر خود مراقبت کنیم.

دستورالعمل های مراقبتی برای نگهداری از شارژر موبایل

۱. مراقبت از اتصال کابل

یکی از مهم ترین نکات برای مراقبت از شارژر تلفن همراه ، مراقبت از کابل اتصال می باشد . اگر کابل اتصال آسیب ببیند امنیت تمام سیستم شارژر به خطر افتاده و ممکن است کارکرد آن متوقف شود.

نگهداری از شارژر موبایل
سعی کنید کابل شارژر را همیشه رول کرده و آن را در یک مکان امن نگهداری کنید . جایی که احتمال آسیب به آن وجود نداشته باشد.
اگر شما یک شارژر دو قطعه ای که از سَری و کابل تشکیل شده است، دارید. هنگام پیچیدن کابل آن را به سمت بالای سری آن نبرید، بلکه کابل را از سری آن جدا کنید.

۲. نگهداری از شارژر موبایل هنگام جدا کردن از برق

هنگامی که شارژ گوشی کامل شد ، برای جدا کردن آن از برق لازم است بخش ضخیم در ابتدای شارژر را با یک حرکت ملایم و صاف جدا کنید .هرگز برای جدا کردن شارژر از برق از کشش کابل استفاده نکنید، زیرا این کار باعث آسیب به اتصالات داخلی کابل می شود.

آسان ترین روش برای ریست كردن گوشی اندرويد و آیفون

نگهداری از شارژر موبایل

در نتیجه مشکلات اتصال که موجب مشکلاتی برای شارژ گوشی می شود، ایجاد می شود.

۳. هنگامی که گوشی خود را شارژ نمی کنید ، شارژر را از برق بکشید

هنگامی که شارژر را متصل به برق رها می‌کنید، موجب ایجاد ولتاژ درون آن می شوید که این مسئله باعث ایجاد عیب و نقص در سیستم آن می شود و باعث می شود که سیم با سرعت بیشتری تجزیه و متلاشی شود.

نگهداری از شارژر موبایل
علاوه بر این ، بسیاری از شارژرهای موبایل هنگام وصل بودن به برق، همچنان به مصرف برق می پردازند که این مسئله ممکن است هزینه فوق العاده ای را برای شما ایجاد کند.
حالت ایده آل این است که زمانی که از شارژر استفاده نمی کنید، اتصال آن را به برق قطع کنید. به این ترتیب از خراب شدن مدارهای داخلی که بعدها حتی در مدار تلفن همراه شما تاثیر می گذارد ، اجتناب می کنید.

۳. جلوگیری از ایجاد درجه حرارت بالا

برای همه افراد در بسیاری از موارد پیش آمده است که شارژرهای تلفن‌ های همراه خود را در مکان های بسته و بدون تهویه مانند کوله پشتی ، کیف های چرمی و… قرار داده و آن را برای مدت زمان طولانی رها کنند.
این مسئله باعث می شود که دمای شارژر افزایش یافته و به قطعات و تکه های داخلی آسیب برسد و در بعضی موارد نیز می تواند باعث ایجاد نقص و خرابی آن شود.
مانند هر وسیله الکترونیکی دیگر شارژر تلفن همراه نیز باید در کمترین دمای ممکن نگهداری شود. احتیاط لازم این است که شارژ را در مکان هایی که دارای محیط بسته و گرمای بالا می باشد ، قرار ندهید.

۴. نگهداری از شارژر موبایل از ولتاژ بالا

شوک الکتریکی قوی می تواند به هر دستگاه در عرض چند ثانیه آسیب برساند. این شوک های الکتریکی برای همه سیستم‌های الکترونیکی مضر می باشند .

نگهداری از شارژر موبایل
برای محافظت ازشارژر خود در برابر این مشکل، بهتر است به طور مستقیم به پلاگین متصل نباشید و از یک کم کننده قدرت یا محافظ جریان برق استفاده کنید که مانند یک جلیقه ضد گلوله عمل کرده و جریان الکتریکی قوی را متوقف می کند.
نکته دیگر برای مراقبت از شارژر تلفن همراه در برابر تخلیه سنگین این است که آن را هنگامی که رعد و برق وجود دارد ، از جریان برق قطع کنید.

چند راه آسان برای تقویت مودم اینترنت بدون هزینه

۵. دور نگهداشتن شارژر از آب

به یاد داشته باشید که آب در سیستم های الکترونیکی مشکلات جدی مانند مدارهای کوتاه ایجاد می کند و باعث می شود آنها در بیشتر موارد خراب و غیرقابل استفاده شوند. در حالت ایده آل ، شارژر تلفن همراه خود را از هر جایی که آب وجود دارد، دور نگه دارید.
اگر شارژر شما خیس شده است ، بهتر است سعی کنید قطعات آن را جدا نکنید و آن را در مواد جاذب مانند برنج قرار دهید ، این کار باعث خشک شدن سریع تر آن می شود. به عنوان توصیه اضافی ، هنگام خیس شدن بگذارید حداقل 24 ساعت (توصیه می شود 48 ساعت) در مواد جاذب مانده و سپس دوباره از آن استفاده کنید.

نگهداری از شارژر موبایل

۶. خریدن یک قطعه جدید برای نگهداری از شارژر موبایل

اگر شارژر از دو بخش سیم و کابل تشکیل شده است ، بهتر است از آسیب هر دو تا بخش جلوگیری کنید . زیرا وقتی که یکی از این دو خراب شود جایگزینی آن قطعه موثر نخواهد بود و حتی مرکز شارژ تلفن همراه نیز عواقب جدی می یابد.

روکش سیم شارژ چیست؟

روکش سیم شارژ یک لایه پلاستیکی، فلزی و یا پارچه‌ای می‌باشد که این لایه‌ها به شما در مراقبت از شارژر موبایل کمک می‌کند. این لایه‌ها یا روکش سیم شارژ به شما کمک می‌کند تا از خراب شدن کابل شارژ خود جلوگیری کنید. حتی خود شما می‌توانید با استفاده از فنر خودکار و یا با بافتن یک روکش سیم شارژ با کاموا، یک روکش سیم شارژ تولید کنید.

نگهداری از شارژر موبایل

چگونه سیم شارژر را فنری کنیم

ما در این قسمت می‌خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه برای نگهداری از شارژر موبایل سیم شارژر را فنری کنیم. در ابتدا و قبل از شروع هر کاری باید گفت که برخی افراد دوست دارند که سیم شارژ خود را فنری کنند. فنری کردن سیم شارژر می‌تواند تا حدودی یک عمل خوب برای مراقبت از شارژر موبایل باشد. اما واقعا چگونه سیم شارژر را فنری کنیم.

آشنایی جامع با سامسونگ کیدز و مزایای این برنامه پرطرفدار + آموزش استفاده از سامسونگ کیدز

ابتدا یک مداد و یا خودکار ضخیم بردارید و کابل یا سیم شارژ خود را به صورت فنر به دور آن بپیچید.
سپس سر و ته کابل را با چسب نواری محکم کنید.
سه الی پنج دقیقه صبر کنید تا کابل یا سیم شارژ شما شکل فنر به خودش بگیرد.
بعد از سه الی پنج دقیقه چسب ها را باز کنید و خودکار یا مداد را بیرون بکشید.
بفرمایید حال شما یک سیم شارژر فنری دارید.

نکات تکمیلی جهت بالا بردن طول عمر شارژر گوشی و نگهداری از شارژر موبایل

مواردی که به آن‌ها اشاره شد از مهم‌ترین نکاتی است که باید برای نگهداری از شارژر تلفن همراه به آن‌ها دقت داشته باشید. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به شما در این راه کمک کنند. یکی از این موارد استفاده از روکش‌ها یا محافظ‌های کابل شارژر است. این محافظ‌ها که برخی از آن‌ها شکلی مانند فنر دارند، به دور کابل پیچیده شده و دوام کابل را برای کاربر بسیار بالا می‌برند.

نگهداری از شارژر موبایل

نحوه جمع کردن کابل شارژ نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید به گونه‌ای آن را جمع کنید که اتصالات داخلی آن دچار تغییر شکل شود. در واقع بهترین حالت برای این کار حلقه کردن کابل شارژر است.

پیشگیری از خرابی شارژر موبایل

هنگامی که شارژر جدید خریداری می‌کنید، یک لیست از چگونگی نگهداری از شارژر موبایل برای خود تهیه کنید و به آن پایبند باشید تا دوام شارژر را بالا برده و بتوانید برای زمان‌های طولانی از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که تا جای امکان تنها تلفن همراه خود را با شارژر تغذیه کنید و از قرض دادن آن به دیگران خودداری کرده یا از آن برای دستگاه‌هایی که ولتاژ و شدت جریان متفاوتی با شارژر دارند، استفاده نکنید که با این کار به دستگاه و همچنین شارژر خود آسیب وارد خواهید کرد. رعایت این نکات مهم چندان کار سختی نبوده و پیچیدگی به همراه ندارد، اما طول عمر و دوام شارژر شما را می‌تواند بسیار بالا ببرد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

21 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *