کاربرد نرده چوبی

نرده‌های چوبی یکی از انواع نرده‌های لوکس و زیبا برای منزل هستند. این نوع نرده‌ها به دلیل رنگ و شکل طبیعی، حس بودن در قلب طبیعت به همراه گرمایی آرامش‌بخش را برای منزل شما به ارمغان می‌آورند. گروه دکوراسیون شادمگ از مزایا و کاربرد نرده چوبی برای شما گفته است.

نرده چوبی چیست؟

نرده‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع جنس نرده و تنوع طرح‌های آن‌ها متفاوت می‌باشند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یا رنگ‌بندی و طرح محل زندگی‌تان، طرح و رنگ نرده موردنظر خود را انتخاب نمایید.

به دلیل لوکس و زیبایی منحصربه‌فردی که این نوع نرده‌ها دارند، بیشتر در راه‌پله‌های منازل یا راه‌پله خانه‌های دوبلکس و ویلایی یا دفاتر تجاری مجلل مورداستفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد نرده چوبی

همچنین این نوع نرده‌ها هرچه بیشتر از عمرشان می‌گذرد و قدیمی می‌گردند ظاهری شکیل‌تر پیدا می‌کنند. به همین دلیل همواره نرده چوبی یکی از انتخاب صاحبین منازل و دفاتر کاری لوکس می‌باشد و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند.

کاربرد نرده چوبی

نرده چوبی با وجود اینکه عمر بسیاری ندارد، اما امروزه کاربرد آن بسیار زیاد شده و بسیاری از افراد از نرده چوب پلاستیک یا نرده چوب پلاست برای دکوراسیون استفاده می‌کنند. البته از آنجایی که روز به روز صنایع پیشرفت می‌کنند در تولید و نصب نرده چوبی هم تغییراتی رخ داده که عمر و دوام آن را بالاتر برده است.

نرده چوبی قابل اجرا با چوب پلاست در انواع و طرح‌های گوناگونی تولید می‌شود که هر فردی بر اساس سلیقه خود می‌تواند آن را انتخاب کند و در دکوراسیون خود به کار ببرد.

یکی از نکاتی که در این نوع از نرده‌ها بسیار مهم می‌باشد این است که باید به اتصالات آن بسیار دقت داشته باشید. امروزه افرادی که می‌خواهند دکوراسیون شیک تری داشته باشند بدون شک از اجرای نرده چوبی برای راه پله‌های و مکان‌های دیگر استفاده می‌کنند. برا اینکه با انواع این نرده‌ها و نقش آن در دکوراسیون آشنایی بیشتری داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این نرده‌ها را بیان کنیم.

کاربرد نرده چوبی

کاربرد انواع نرده چوبی

همانطوری که بیان کردیم کاربرد این نرده‌ها در مکان‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و در هر یک از مکان‌ها به گونه ای خاص نصب می‌شود. در ادامه کاربرد انواع این نرده‌ها را برای شما بیان می‌کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید.

نرده چوبی باغ

از این دسته از نرده‌ها برای بیرون ساختمان استفاده می‌شود، که وظیفه اصلی آن حفاظت از پوشش‌های گیاهی است. البته استفاده کردن از نرده چوبی بیشتر برای زیبایی فضای سبز می‌باشد، چرا که طراحی فضای سبز را بسیار زیباتر می‌کند، طرح‌ها و اشکال این نرده‌ها برای فضای سبز متنوع می‌باشد و شما هر یک را که مایل باشید را می‌توانید انتخاب کنید.

استفاده دیگری که از این نرده‌ها می‌توانید در فضای سبز داشته باشید این است که آنها را در نزدیک دیواره ساختمان و یا اینکه در وسط چمن به کار ببرید، این روش زیبایی فضای سبز را بسیار بیشتر می‌کند، ولی نقش حفاظتی آن کمتر می‌شود.

کاربرد نرده چوبی

نرده چوب پلاست راه پله

بسیاری از افراد برای راه پله‌های خود نرده‌های گوناگونی را طراحی می‌کنند، اما امروزه نرده چوبی یکی از نرده‌هایی می‌باشد که توسط بسیاری از افراد برای راه پله‌ها یا پله دوبلکس انتخاب می‌شود. دلیل گرایش بسیاری از افراد به این نرده‌ها این است که هم نقش حفاظتی دارد و هم اینکه زیبایی ظاهری ساختمان را بیشتر می‌کند، و هم اینکه قیمت نصب نرده چوبی بسیار پایینتر نرده‌های دیگری مثل فلز و… است.

تزئین و ایجاد فضا در ساختمان

از این نرده‌ها برای تزئین و ایجاد فضا هم استفاده می‌کنند که اصولا طراحی آن یا به صورت منبت کاری می‌باشد و یا اینکه کنده کاری و خراطی بر روی آنها انجام می‌دهند. روش انجام این طراحی‌ها به صورت ماشینی و دستی می‌باشد، که اگر دستی باشد زیبایی آن بسیار بیشتر است.

کاربرد نرده چوبی

شما می‌توانید هر یک از این نرده‌ها را که مایل هستید را انتخاب کنید، البته باید دقت داشته باشید که طرح نرده با فضای داخلی ساختمان شما هماهنگ باشد.

کاربرد تجاری نرده چوبی

باید بدانید به طور کلی به دو صورت می‌باشد، یکی از آنها ساده و دیگری حلزونی است. برای اینکه نرده‌های چوبی را تولید کنند از چوب راش و یا چوب روسی استفاده می‌کنند. هر یک از این چوب‌ها مزایای خاص خودشان را دارند ولی از آنجایی که چوب راش مقاومت بسیاری دارد، بیشتر اماکن تجاری از این جنس چوب استفاده می‌کنند. چرا که در مکان‌های تجاری استفاده از این نرده‌ها بیشتر از مکان‌های دیگر می‌باشد.

نرده چوب پلاست برای حفاظت

همه ما به خوبی می‌دانیم استفاده از نرده‌ها در گذشته هم مرسوم بوده است و در خانه‌های قدیمی‌هم می‌توانید این نرده‌ها را مشاهده کنید. امروزه هم از این نرده‌ها استفاده زیادی می‌شود و در خانه‌هایی که ییلاقی و ویلایی هستند برای حفاظت این نرده‌ها را نصب می‌کنند.

مزایای استفاده از نرده چوبی

در مقاله مزایای انواع نرده شما را همانطوری که بیان کردیم استفاده از نرده‌های چوبی بسیار رایج شده است و افراد بسیاری از این نرده‌ها استفاده می‌کنند. نصب و اجرای این نرده‌ها در ساختمان‌ها مزایای بسیاری دارد که در ادامه برخی از آنها را بیان می‌کنیم تا آشنایی بیشتری با نرده چوبی و مزایای آن داشته باشید.

آشنایی با مهمترین ویژگی های بهترین شیرآلات ایرانی باکیفیت و استاندارد

کاربرد نرده چوبی

کاربرد نرده چوبی ؛ سازگاری با طبیعت

اگر شما ویلایی دارید که در دل طبیعت قرار گفته است، باید از نرده‌های چوبی برای دکوراسیون آن استفاده کنید، چرا که طبیعت از چوب می‌باشد و اگر نرده‌های چوبی هم در ویلای شما وجود داشته باشد زیبایی بیشتری ایجاد خواهد شود و از آنجایی که این نرده شباهت بسیاری به طبیعت دارد شیک بودن ویلای شما را بسیار بیشتر می‌کند.

تنوع بی نظیر آن

یکی دیگر از مزایای اجرای نرده چوب پلاست تنوع بی نظیر آن می‌باشد. تولید کنندگان این دسته از نزده‌ها تلاش می‌کنند طرح‌ها و اشکال گوناگونی از این نرده‌ها را تولید کنند تا مشتریان هر طرح و شکلی ار که می‌پسندند در ساختمان خود استفاده کنند. هر یک از طرح‌های این نرده‌ها را اگر استفاده کنید محیط مورد نظر شما حال و هوای بسیار شیکی به خود می‌گیرد.

بدون نیاز به تعویض

اگر استفاده شما از نرده چوب پلاست در ساختمان‌های خود به درستی باشد، عمر آن بسیار طولانی می‌شود، عمر مفید این نرده‌ها حدود 30 سال می‌باشد. نصب و اجرای اینگونه از نزده‌ها هزینه نصب مجدد و یا تعمیر ندارد و به همین علت است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مناسب برای انواع فضاها

بسیاری از افراد بر این گمان هستند که استفاده از نرده‌های چوب پلاستیک برای برخی از مکان‌های خاص می‌باشد، در صورتی که شما می‌توانید از این نرده‌ها در مکان‌های مختلفی استفاده کنید. شما می‌توانید هر طرحی را که مایل باشید را برای انواع مکان‌ها مورد استفاده قرار دهید.

کاربرد نرده چوبی

امروزه به قدری طرفداران این دسته از نرده‌ها افزایش پیدا کرده است که مکان‌های تجاری و باغ بام سبز یا روف گاردن هم از این نرده‌ها استفاده می‌کنند.

صرفه جویی در زمان

امروزه به خوبی می‌دانیم یکی از مهمترین و با ارزش ترین دارایی‌های انسان زمان می‌باشد. از آنجایی که مشغله‌های کاری افراد بسیار افزایش پیدا کرده است، اصولا به دنبال راهی می‌گردند تا سریعتر مشکلاتشان حل شود. نرده‌های چوبی به دلیل اینکه از قبل در قالب‌های مخصوص به خود تولید شده اند و آماده می‌باشند، شما می‌توانید فقط طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن سریع آن را بر روی مکان مورد نظر خود نصب نمایید.

هزینه پایین تر از کاربرد نرده چوبی

امروزه یکی از نگرانی‌های افراد این است که وسیله‌هایی را که می‌خواهند برای خانه خود استفاده کنند، چندان هزینه بالایی نداشته باشند تا به خوبی بتوانند تمامی‌وسایل را فراهم کنند. قیمت نصب نرده چوبی بسیار مناسب می‌باشد سازگار با محیط زیست است و درختان کمتری هم قطع میشوند و به همین دلیل بیشتر افراد از این نوع نرده‌ها استفاده می‌کنند.

انواع نرده چوبی

 نرده تراس

نرده چوبی تراس در اصل برای محافظت از افتادن اشیا و یا افراد از روی تراس طراحی می شوند، ولی از آنجا که نرده ها از بیرون ساختمان دید داشته و می توانند نمایی زیبا را به ساختمان ببخشند انتخاب یک نرده زیبا، مناسب و با کیفیت می تواند برای پرستیژ منزل اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

برای تراس استانداردی در نرده چوبی وجود دارد که به آن استاندارد 2X2 می گویند. البته نرده چوبی تراس نرده هایی زیبا، و مقرون به صرفه قیمت بوده، که معمولا حال و هوای خاصی ای را به فضای تراس و منزل بخشیده و ظاهر آن را تبدیل به نمایی روستایی می نمایند.

نرده راه پله چوبی

باید بدانید نرده چوبی راه پله نوعی نرده است که در یک طرف راه پله گذارده می گردد، غالبا این کار را بمنظور تمهیدات محافظتی انجام می دهند ولی در کنار آن خود می تواند جنبه ای تزیئنی نیز داشته باشد.

کاربرد نرده چوبی

نرده دوبلکس چوبی

اگر فضای داخلی شما چند سطحی است، اهمیت ظاهر و کیفیت پله دوبلکس و نرده دوبلکس در چنین فضایی انکار نشدنی است. چند سطح بودن فضای داخلی فرصتی استثنایی به شمار می رود تا چیدمانی خیره نماینده داشته باشید.در تمام انواع فضاهای داخلی و خارجی، برترین راه اتصال دو طبقه یا دو سطح، استفاده از پله چوبی است. این پله ها برای حفاظت و زیبایی حتما به نرده چوبی دوبلکس نیاز خواهند داشت.

نرده چوبی باغچه

این نوع از نرده ها اغلب در باغچه ها به منظور تزئینی بکار گرفته می شوند، ولی در عین حال می توان مقاصد ایمنی و محافظت از باغچه را مثلا برای جلوگیری از تردد بر روی باغچه را نیز برای آن برشمرد.

۵ مورد از مهم‌ترین نکات کلیدی کاربرد نرده چوبی

در هنگام خرید یا انتخاب نرده چوبی نکات بسیار مهمی وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. درواقع توجه به این نکات باعث می‌شود تا سالیان سال از خرید خود مطمئن بوده و به انتخابی که کردید آفرین بگویید.

به‌عنوان‌مثال یکی از مواردی که بسیار در انتخاب نرده چوبی شما مؤثر است کیفیت چوب موردنظر شماست. اگر نرده شما جنس مناسبی نداشته باشد نمی‌تواند سالیان زیادی برای شما دوام بیاورد و تعویض نرده‌ها نیز کاری هزینه‌بر و زمان‌بر است. همچنین باید این نکته را مدنظر داشته باشید که به این دلیل که نرده‌های چوبی نرده‌هایی لوکس می‌باشند قیمت بیشتری نسبت به دیگر نرده‌ها دارند.

در این قسمت به بررسی ۵ مورد از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید نرده چوبی باید مدنظر داشته باشید می‌پردازیم:

 کیفیت چوب

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای انتخاب نرده چوبی مدنظر داشته باشید کیفیت نرده‌های انتخابی شماست. کیفیت، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های نرده چوبی است که می‌تواند مقاومت و عدم پوسیدگی و خرابی نرده شمارا تا سالها تضمین نماید.

صفر تا صد نکات مهم برای انتخاب پارکت مناسب خانه

جنس نرده‌های چوبی چون از چوب که وسیله‌ای حساس در برابر رطوبت و ضربه می‌باشد ساخته‌شده است، بنابراین باید کیفیت چوب موردنظر را مدنظر داشته باشید. به این دلیل که اگر وسیله‌ای به آن برخورد کند رنگ کردن آن کار دشواری می‌باشد.

نرده چوبی دوبلکس یا نرده چوبی که برای راه‌پله استفاده می‌شود به دلیل رفت‌وآمد زیاد یا اسباب‌کشی ممکن است آسیب ببیند. بنابراین درصورتی‌که دچار رنگ‌پریدگی شده است می‌توانید روی آن مقداری روغن جلا بزنید. همچنین درصورتی‌که می‌خواهید آن را تمیز نمایید باید از پارچه‌ای که کمی مرطوب است استفاده نمایید.

کاربرد نرده چوبی

هزینه نرده چوبی

نرده چوبی یکی از انواع نرده‌های لاکچری می‌باشد و به دلیل زیبایی خاصی که داراست از قیمت بیشتری نیز برخوردار است. درصورتی‌که قصد خرید نرده‌هایی ارزان‌قیمت را دارید باید از خرید این نوع نرده صرف‌نظر نماید؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید ظاهری زیبا و لوکس را برای منزل یا محل کارتان به ارمغان آورید، نرده‌های چوبی انتخابی شایسته‌ای برای شما هستند.

نرده‌های چوبی بر اساس طرح‌ها و رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی موجود هستند که شما می‌توانید بنا بر سلیقه خود از یکی از آن‌ها استفاده نمایید. همچنین شما باید بر اساس بودجه‌بندی خود نرده موردنظر را انتخاب نمایید. طراحی چوب و نوع چوب دو فاکتور هستند که روی قیمت چوب تأثیرگذار می‌باشند.

در خصوص کاربرد نرده چوبی باید بدانید درصورتی‌که نرده موردنظر شما نرده منبت‌کاری شده باشد و در طراحی و ساخت آن ظرافت‌های زیادی به‌کاررفته باشد، قیمت آن طبیعتاً بالاتر خواهد رفت. نرده‌های دوبلکس یکی از نرده‌هایی است که شما می‌توانید از نرده منبت برای زیبایی بیشتر آن استفاده نمایید. به این دلیل که این نوع نرده‌ها در داخل منزل وجود دارند احتمال کمتری وجود دارد که در اثر رفت‌وآمد آسیب ببینند بنابراین می‌توانید برای خرید آن بیشتر هزینه کنید.

رنگ چوب

داشتن هارمونی مناسب با وسایل منزل و ظاهر خانه شما یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در هنگام خرید نرده جنس چوب باید به آن توجه کنید. اگر نرده موردنظر شما با طرح منزلتان هماهنگی داشته باشد زیبایی و جلوه این نرده‌ها برای شما چندین برابر خواهد بود.

کاربرد نرده چوبی

به‌عنوان‌مثال اگر برای راه‌پله‌های منزل خود می‌خواهید یک نرده چوبی مناسب انتخاب کنید بهتر است نرده موردنظر بارنگ و طرح راه‌پله شما هماهنگ باشد. در این هنگام بهتر است رنگ نرده چوبی را کمی پررنگ‌تر یا کم‌رنگ‌تر از راه‌پله خود انتخاب نمایید. پیشنهاد ما این است که رنگ نرده را کمی تیره‌تر در نظر بگیرید چون رنگ روشن باعث می‌شود که آلودگی‌ها و گردوغبار روی نرده‌ها بیشتر به چشم بیاید.

به دلیل موجود بودن انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف چوبی، شما می‌توانید نرده متناسب با منزل خود را انتخاب نموده و از زیبایی و هماهنگی آن لذت ببرید.

همچنین بعضی از انواع نرده چوبی وجود دارند که پس از نصب آنها اقدام به رنگ آمیزی میکنند. برای حل این مسئله میتوانید از نرده هایی با طرح چوب یا ABS استفاده نمایید که رنگ آمیزی شده و آماده نصب هستند. این نوع نرده ها با مقاومت بالا و ویژگی های منحصر به فردی که دارند درحال جایگزین شدن با نرده های چوبی متداول میباشند. اگر می خواهید با روش های رنگ آمیزی نرده چوبی آشنا شوید می توانید به این مقاله مراجعه کنید:

طرح چوب

یکی دیگر از مواردی که باید برای انتخاب کاربرد نرده چوبی مدنظر داشته باشید طرح چوب می‌باشد. انواع طرح‌های مختلف چوب در بازار موجود است که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را بر اساس سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید.

نرده‌های چوبی برای داخل یا خارج از ساختمان طراحی‌شده‌اند. به این صورت که نرده‌هایی با طرح‌های ظریف‌تر و کیفیتی بالاتر برای فضاهای داخلی ساختمان مناسب‌تر هستند و نرده‌هایی که ظرافت و کیفیت کمتری دارند برای تراس مناسب‌تر می‌باشند چون امکان دارد که بر اساس تابش آفتاب، رطوبت یا رفت‌وآمد مورد آسیب قرار بگیرد. همچنین به همین دلیل، استفاده از نرده‌هایی با طرح ظریف‌تر و گران‌تر برای داخل منزل بیشتر پیشنهاد می‌شود.

بهتر است برای منزل یا محل کار خود طرحی را انتخاب کنید که با طرح راه‌پله‌ها، درب منزل و وسایل چوبی منزل شما هماهنگی داشته باشد؛ مثلاً نرده چوبی دوبلکس به دلیل پیچ‌درپیچ بودن به‌صورت مستقیم روی ظاهر منزل شما تأثیرگذار است.

کاربرد نرده چوبی

یکی دیگر از موارد مهمی که در هنگام انتخاب نرده چوبی باید مدنظر داشته باشید کاربرد آن است. این نوع نرده‌ها در مکان‌های مختلفی نصب می‌شوند و شما باید بر اساس نیازتان از یکی از آن‌ها استفاده نمایید.

همچنین نکته بسیار مهم این است که  شما نرده چوبی موردنظر را در مکان مناسبی نصب نمایید. به‌عنوان‌مثال استفاده از نرده چوبی دوبلکس به‌عنوان نرده چوبی باغچه‌کاری هزینه‌بر و غیراقتصادی است و همچنین زیبایی کمتری نیز برای باغچه شما دارد. همچنین به دلیل عدم مقاومت به رطوبت امکان باد کردن، ترک برداشتن و پوسیدگی نرده بسیار بالاست.

کاربرد نرده چوبی

کاربرد انواع نرده چوبی

نرده چوبی ساده

این نرده‌ها، همان نرده‌هایی هستند که در اغلب خانه‌های قدیمی مادر بزرگ‌ها و مادرنمان هم دیده‌ایم. نرده‌‌هایی از جنس چوب و معمولا در رنگ‌های فندقی، قهوه‌ای و یا قهوه‌ای سوخته که اتفاقا زیبایی‌شان هم در عین سادگی‌شان است.

این قبیل نرده‌های چوبی را می‌توان انتخابی ایده‌ال برای افرادی دانست که در کنار زیبایی، به سادگی هم اهمیت می‌دهند و از طرفی، به دنبال محصولاتی با قیمت‌های نجومی نیستند. دست‌سازه‌های چوبی، امروزه و با توجه به کمیابی و به تبع آن گرانی چوب، به شدت گران شده‌اند و از این رو، در صورتی که بخواهید در مورد انتخاب نرده‌های چوبی مورد علاقه‌تان، بیش از حد مته به خشخاش بگذارید، باید حسابی سر کیسه مبارک را هم شل کنید.

ایده آل ترین و بهترین رنگ برای دیوار خانه چیست ؟

البته، بدون شک متریال مورد استفاده در این قبیل نرده‌ها هم اهمیت دارد. ممکن است برای یک نرده چوبی از چوب راش استفاده شده باشد، برای دیگری از چوب مرغوب گردو و برای یک نمونه دیگر، حتی از ام‌دی‌اف یا چوب‌های بی کیفیت و نامناسبی نظیر آن…

از این رو، بهتر است هنگام خرید، دقت داشته باشید تا محصولی را خریداری کنید که از ماهیت واقع آن آگاه هستید و در ازای آن، مبلغی را پرداخت می‌کنید که واقعا حق آن است.

گاهی برای برخی از کاربران، استفاده از برخی رنگ‌ها روی چوب اهمیت پیاده می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است به عنوان مصرف کننده دوست داشته باشید نرده‌های چوبی منزل‌تان هم‌رنگ کابینت‌های خانه به رنگ صدفی کار شوند. یا ممکن است به رنگ طلایی تمایل داشته باشید. بدون شک، دست‌ساز بودن این محصولات دست شما را برای هر انتخابی باز گذاشته است و شما، این قابلیت را دارید تا هر طرح، رنگ و ابعادی از کار را که دوست داشته باشید سفارش بدهید.

نرده چوبی منبت‌کاری شده

استفاده از منبت‌کاری در دست‌سازه‌های چوبی از دیرباز وجود داشته است. منبت‌کاری یک از هنرهای دستی بسیار زیبایی است که ما امروز، زیبایی بسیاری از اسباب دکوراتیو منازل‌مان را مرهون آن هستیم. همان‌طور که بوفه و کنسول‌ها، سرویس‌های مبلمان و سایر اثاثیه دکوراتیو خانه، این امکان را دارند تا با بهره از این هنر بی‌نظیر، زیباتر شوند، نرده‌های چوبی نیز می‌توانند کنده‌کاری یا به عبارت بهتر منبت‌کاری شده و نمایی دو چندان پیدا کنند.

بدون شک، اعمال چنین فرایندی، به ویژه اگر پای دستگاه‌های سی‌ان‌سی در میان نباشد و به وسیله دست صورت گرفته باشد، به شدت روی قیمت تمام شده کار تاثیر خواهد گذاشت. از این رو، باید دقت کنید تا محصولی را انتخاب کنید که در محدوده قدرت خریدتان باشد.

هر چه چوب به کار رفته در این نوع نرده‌های چوبی بهتر و مرغوب‌تر بوده، و منبت‌کاری‌های بیشتری روی کار پیاده شده باشد، قیمت بالاتر می‌رود. البته، میزان این منبت‌کاری‌ها، همان‌طور که عنوان شد تنها ملاک کار نیست. کار دست بودن منبت‌ها از یک سو، و ظرافتی که در اجرای آن‌ها به کار رفته است نیز از سوی دیگر، فاکتورهایی هستند که رقم نهایی قیمت را مشخص می‌کنند. در حالت کلی، پیشنهاد می‌شود بیشتر از زیبایی ظاهری، به متریال مورد استفاده در این نرده‌ها و چوبی که استفاده شده است توجه کنید. در این مورد به خصوص، امنیت و استحکام بر زیبایی و ظاهر ارجحیت دارد.

کاربرد نرده چوبی لوکس

اگر نگاهی به سبک‌های دکوراسیون کهن، نظیر سبک‌های ویکترویایی انداخته باشید، با نرده‌های چوبی عظیمی روبه‌رو خواهید شد که تماما با استفاده از دست کار شده‌اند. نرده‌هایی که به محیط پیرامون لوکس بودن و زیبایی خارق‌العاده‌ای بخشیده‌اند و در عین حال، آن را ارزشمندتر نشان می‌دهند. اگر از علاقمندان این قبیل سبک‌ها در دکوراسیون داخلی هستید، باید بگوییم که آدرس را درست آمده‌اید!

نرده‌های چوبی لوکس و کهن، که همگی کار دست هنرمندان این عرصه هستند، در طرح‌ها و نقش‌های متنوع و بسیار چشم‌نوازی طراحی و اجرا می‌شوند و می‌توانند زینت‌بخش خانه‌های لاکچری شما باشند. البته، در صورتی که فضا و پول کافی برای این قبیل نرده‌ها را داشته باشید.

کاربرد نرده چوبی

اما برای طرفداران سبک‌های مدرن نیز پیشنهاداتی داریم. برخی از انواع نرده‌ راه پله چوبی نیز قابل معرفی هستند که متناسب با سبک‌های مدرن و مینیمال طراحی و اجرا می‌شوند. طرح‌هایی از قبیل:

نرده‌های تلفیقی چوب و فلز

این نرده‌ها را می‌توان تلفیقی از هر دو جبهه نامید. نرده‌هایی که هم برای سبک‌های سنتی و کلاسیک کاربرد دارند و هم با سبک‌های مدرن و مینیمال هم‌خوان هستند. البته، رنگ‌های مورد استفاده در اجرای این دست از نرده‌ها نیز روی سبکی که انتخاب کرده‌اید تاثیر خواهد گذاشت.

وقتی نرده‌هایی با چوب فندقی را برمی‌گزینید که دارای میله‌هایی شکل گرفته از فلز به رنگ تیره – مشکی یا قهوه‌ای سوخته – هستند، بیشتر به سبک‌های سنتی و کلاسیک نزدیک شده‌اید تا مدرن. اما وقتی چوب کار را همان فندقی انتخاب می‌کنید ولی میله‌های میانی را به رنگ سفید یا صدفی کار می‌کنید، بیشتر به سمت سبک‌های مدرن و مینیمال سوق پیدا می‌کنید.

نرده‌های تلفیقی چوب و شیشه

استفاده از شیشه در ساختار نرده‌های چوبی نیز می‌تواند ایده جذابی برای کاربرد نرده چوبی باشد. البته، این روند شما را به سبک‌های مدرن و مینیمال نزدیک‌تر می‌کند تا سبک‌های کهن و کلاسیک. در عین حال، باز هم رنگ‌های به کار رفته در اجرای این نرده‌های چوبی روی نتیجه نهایی کار و سبک پیاده شده تاثیر می‌گذارند.

نرده چوبی چیست؟

نرده‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع جنس نرده و تنوع طرح‌های آن‌ها متفاوت می‌باشند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یا رنگ‌بندی و طرح محل زندگی‌تان، طرح و رنگ نرده موردنظر خود را انتخاب نمایید.

نرده‌ تلفیقی چوب و شیشه برای چه سبکی مناسب است؟

استفاده از شیشه در ساختار نرده‌های چوبی نیز می‌تواند ایده جذابی برای کاربرد نرده چوبی باشد. البته، این روند شما را به سبک‌های مدرن و مینیمال نزدیک‌تر می‌کند تا سبک‌های کهن و کلاسیک.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

8 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *