افتتاح حساب ترکیه
کنترل قند خون

یک مشکل اصلی در سلامتی که بسیاری از افراد مبتلا به آن حتی نمی دانند بالا رفتن و یا پایین آمدن قند خون است. از این رو کنترل قند خون اهمیت بسیار دارد. گروه سلامت شادمگ برخی راههای سنتی و خانگی برای کنترل قند خون را در اختیارتان قرار داده است. با ما همراه باشید.

چرا قند خون بالا می‌رود ؟

بالا رفتن قند خون زمانی اتفاق می‌افتد که بدنتان نمی‌تواند به طور موثر قند را از خون به درون سلول‌ها انتقال دهد.

زمانی که این مورد بررسی نشود به بیماری دیابت منجر می‌شود. حال خوب می دانید با وجود دیابت چه خطری شما و زندگی شما را تهدید می‌کند البته اگر ندانید چگونه با آن کنار بیاید و با آن مقابله کنید.

چرا کنترل قند خون مهم است؟

نگه داشتن قند خون در سطح نرمال، به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند تا عوارض جدی ناشی از بیماری دیابت را از بین ببرند.

کنترل قند خون

قند خون بالا می‌تواند موجب بروز بسیاری از بیماری‌های ناگهانی باشد. با گذشت زمان، نگهداری قند خون در سطوح ناسالم می‌تواند عروق خونی کوچک و بزرگ را در چندین اندام و سیستم ایجاد کند که منجر به عواقب جدی مانند:

  • اختلال بینایی و کوری
  • زخم های پا، عفونت ها و قطع عضو
  • نارسایی کلیه و دیالیز
  • حمله قلبی و سکته مغزی
  • بیماری عروق محیطی . وضعیتی که جریان خون به اندام ها کاهش می یابد.
  • آسیب به سیستم عصبی، منجر به درد و ضعف می شود.

با کنترل قند خون زیر 100 mg / dl قبل از غذا و کمتر از mg / dl 180 بعد از خوردن غذا، افراد مبتلا به دیابت می‌توانند خطر ابتلا به عوارض جانبی ناشی از بیماری را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

چگونه قند خون را پایین بیاوریم؟

اگر به دنبال کنترل قند خون در خانه هستید، می‌توانید غذاهای پایین آورنده قند خون را امتحان کنید. کافی‌ست بدانید باید برای کاهش قند خون چه بخوریم. در ادامه غذاهایی را معرفی کردیم که می‌توانند به کنترل قند خون شما کم کنند.

اما باید بدانید که در حالت کلی تغییر سبک زندگی اولین و کارآمدترین روش برای مقابله با دیابت و قند خون است . که اگر اراده شما به اندازه کافی قوی باشد از همین الان این مشکل حل شده به حساب می آید.

حذف قند از رژیم غذایی یکی از بهترین تصمیم هایی است که شما می تونید برای سلامت خودتون بگیرید. اگر هنوز برای حذف قند از رژیم غذایی مردد هستید حتما این مطلب شادمگ رو مطالعه کنید

15 روش برای کنترل قند خون خود بدون درمان دارویی

دیابت نوع 2 به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده است اما آیا می دانستید که نه تنها فقط قابل پیش گیری هست، بلکه قابل بازگشت هم هست ؟

اگر دیابت نوع 2 دارید ، ما در این بخش از سلامت نمناک چند نکته مفید در مورد نحوه پایین آوردن و پایین نگه داشتن قند خون را برای شما آورده ایم.

در حالی که برخی از ما به طور ژنتیکی در معرض خطر دیابت نوع 2 قرار داریم ، این مشکل امروزه به طور عمده یک اختلال سبک زندگی است .

با تغییر سبک زندگی خود، می توانید یاد بگیرید که چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کاهش دهید بدون نیاز به دارو بیشتر داروهای دیابت چیزی بیش از یک تعمیر موقت نیستند.

نکته:تغییر مثبت در نحوه خوردن، خوابیدن، فعالیت، و مدیریت استرس ایجاد کنید. پس بیایید با مطالعه دقیق نکات این بخش از سلامت نمناک یاد بگیریم چگونه قند خون را از طریق 15 روش ساده و طبیعی پایین بیاوریم.

کنترل قند خون

در ادامه 15 نکته قابل اجرا برای کاهش قند خون به روش طبیعی را شرح می دهیم:

 قطع کربوهیدرات ها

رژیم غذایی با کربوهیدرات فرآوری شده به میزان قند در رژیم غذایی شما می افزاید به این دلیل است که همه کربوهیدرات ها در هضم به قند تبدیل می شوند و این منجر به افزایش قند خون و افزایش وزن می شود.

از تمام کربوهیدرات ها با شاخص گلیسیمیک بالا اجتناب کنید.

ما یک رژیم چربی کم کربوهیدرات را برای دیابت ها توصیه می کنیم؛ به طور ایده آل ، تنها 10 % کالری روزانه شما باید از کربوهیدرات حاصل شود.

کربوهیدرات مناسب برای هر دیابتی، سبزیجات تازه ، میوه ها و دانه های کامل است. برنج قهوه ای ، کوینوا ، گندم سیاه و دانه کامل مفید هستند.

شما به چربی های خوب نیاز دارید

چگونه در زمانی که مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید ،می توان زنده ماند ؟ این مرحله ای است که چربی های خوب وارد می شوند .

چربی های سالم که اسیدهای چرب امگا 3 را تامین می کنند، دوستان شما هستند و نه تنها آن ها شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد، بلکه سلامت قلب شما را نیز بهبودمی بخشد.

آن ها منبع سوخت هستند که بدن شما می تواند به جای قندها از این استفاده کند مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن نارگیل ، آووکادو ، آجیل ، روغن زیتون و ماهی روغنی.

روزه گرفتن متناوب و البته به اندازه

روزه داری متناوب یکی از بهترین روش ها برای بهبود حساسیت انسولین و سطح پایین قند خون است .امروز علم ثابت کرده است که تنها چیزی که ما می خوریم، مهم نیست . نحوه خوردن و چه وقت غذا خوردن به همان اندازه نیز مهم است.

خواص نبات که از چشم مادربزرگ ها پنهون نمونده ؛ کمک به درمان ۱۱ بیماری

روزه گرفتن یک استراتژی ساده است:
در طول 24 ساعت، 12 ساعت غذا بخورید و در 12 ساعت چیزی نخورید. خوردن با این روش از ریتم طبیعی بدن انسان پیروی می کند این هم چنین به سلول های ما کمک می کند تا بیشتر به انسولین واکنش نشان دهند.

مواظب اندازه وعده های غذایی باشید

خوردن وعده غذایی زیاد ، قند را بالا می برد زیاد خوردن باعث آسیب بیشتر به دیابت می شود . یک راه آسان برای پایین آوردن سطح قند خون ، خوردن میزان غذای کوچک تر است .

نگران نباشید ؛ ما قصد نداریم از شما خواهش کنیم که از گرسنگی بمیرید ! در حقیقت ، وقتی دانه ها ، پروتئین ها و چربی ها را انتخاب می کنید ، آنها را کنترل کنید.

کنترل قند خون

سعی کنید با میانه روی غذا بخورید. برای سیر شدن به آرامی غذا بخورید و آرام غذای خود را بجوید ، بنابراین مغز شما فرصتی دارد تا به شما اطلاع دهد که چه زمانی سیر هستید . اگر شما غذای خود را بدون فکر ببلعید، خیلی بیشتر از آن چیزی می خورید که بدن شما احتیاج دارید.

رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید

رژیم غذایی سرشار از فیبر ، جذب شکر را کاهش می دهد . بدن شما فیبر را با سرعت کم تر هضم می کند و به تدریج سطح قند خون شما را افزایش می دهد .

یک رژیم غذایی با فیبر بالا باعث می شود کنترل قند خون برای شما بسیار آسان تر شود و هم چنین به هضم کمک می کند . مصرف روزانه فیبر را از خوراکی هایی مثل میوه ها و سبزیجات که با پوست ، لوبیا ، سبزیجات و غلات سبوس دار نظیر جو ،و کوینوا بگیرید .

به اندازه کافی ویتامین مصرف کنید

دریافت ویتامین به اندازه کافی ایمنی بدن را افزایش می دهد و از توانایی بدن شما برای استفاده از انسولین حمایت می کند .

این می تواند به حفظ قند خون شما در سطوح سالم کمک کند .برخی از بهترین ویتامین ها برای دیابتی ها شامل ویتامین B3 ، B6 ، ب، ب ، C ، E ، و K است.

اضافه کردن پروبیوتیک به رژیم غذاییتان

براساس تحقیقات، پروبیوتیک اثرات مهمی بر کاهش گلوکز ، HbA1c، میزان انسولین و مقاومت انسولین در بیماران دیابتی دارند. پروبیوتیک یک معده سالم را هدایت می کند که متابولیسم گلوکز را بهبود می بخشد.

 کمی وزن کم کنید

برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، مطالعات نشان داده اند که از دست دادن 5-10 درصد از وزن بدن می تواند سطح آمادگی جسمانی را بهبود بخشد.

کنترل قند خون

کاهش وزن همچنین به کاهش سطو ح HbA1c کمک می کند و سلامت قلبی و عروقی را بهبود می بخشد و این مساله به خصوص در صورتی مهم است که وزن اضافی در اطراف شکم داشته باشید.

کم تر بخورید. کربوهیدرات ها و چربی های سالم تر همراه با کنترل اندازه غذایی به شما کمک می کنند تا وزن کم کنید.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش کردن فقط یک راه عالی برای از دست دادن وزن نیست، ورزش کردن به طور منظم حساسیت انسولین را بهبود می بخشد.

مطالعات نشان داده اند که آموزش مقاومت همراه با آموزش ایروبیک، دفع گلوکز را در دیابت نوع 2 افزایش می دهد . حساسیت بهبود یافته انسولین مربوط به کوچک کردن شکم و چربی امعا و احشاست و تراکم ماهیچه را افزایش می دهد.

حتما شب خوب بخوابید

هرگز نیروی خواب را دست کم نگیرید. خواب ناکافی شب در بدن ما به شیوه ای مشابه مقاومت انسولین را کاهش می دهد. آن می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود.

خواب خوب شبانه می تواند متابولیسم گلوکز را بهبود بخشد و این کار همچنین باعث می شود که شما انگیزه داشته باشید تا با رژیم غذایی خود پیش بروید و تمرین کنید.

مدیریت بهتر استرس

استرس ، چه جسمی، چه روحی و چه عاطفی ، به تغییرات در میزان قند خون مربوط است؛ اجازه ندهید استرس شما را نابود کند. اجازه ندهید استرس علائم دیابت شما را بدتر کند. یکی از بهترین روش ها برای مدیریت استرس، تمرین یوگا و مدیتیشن مرتب است.

کنترل قند خون

ترک سیگار

برای فرد دیابتی، سیگار نکشیدن مهم است نیکوتین سیگار مقاومت به انسولین را افزایش می دهد. نه تنها کنترل قند خون را سخت تر می کند بلکه خطر بیماری های قلبی، مشکلات کلیوی و غیره را نیز افزایش می دهد.

روغن های گیاهی و دارچین مصرف کنید

روغن های ضروری می توانند به شدت برای حساسیت انسولین مفید باشند. برخی از روغن های ضروری به کاهش شدت دیابت کمک می کنند .

برخی از روغن ها می تواند به کاهش وزن کمک کنند که میزان قند خون را زیاد نگه می دارد . سعی کنید پوست دارچین ، روغن ضروری نعناع، روغن دانه گشنیز و روغن اسانس داوانا را امتحان کنید.

دارچین با بیشتر شیرینی ها به عنوان مواد اولیه همراه می شود و آن را به کیک، کلوچه، شیرینی، کلوچه ها و غیره اضافه می کنند. هم چنین می توانید کمی روی بستنی و دسرهای پایه شیر ( ماست، پنیر ) بریزید.

همچنین با کاکائو، وانیل، نارگیل، شیر و یا خامه طعم خوبی می گیرند به همین ترتیب می توانید دارچین را به بعضی از گوشت و ماهی اضافه کنید تا طعم و مزه منحصر به فردی بگیرد و هضم را بهبود می بخشد.

با معجزه چند گیاه دارویی برای لاغری آشنا شوید !

دارچین را می توان به، اسموتی ها، نوشیدنی ها که با شکلات درست می شوند اضافه کنید. می توانید روغن اسانس دارچین را در دفتر رژیم غذایی و یا در فروشگاه های سلامتی پیدا کنید.

بنابراین می توانید از آن به طور روزانه استفاده کنید و دقت کنید از روغن های اسانس مصنوعی دوری کنید.

کنترل قند خون

گیاهان و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

برخی گیاهان و ادویه جات به طور طبیعی سطح قند خون را کاهش می دهند و آن ها را باید به رژیم غذایی دیابتی ها اضافه شوند.

هم جینسینگ و هم زغال اخته به کاهش سطح قند خون کمک می کنند. دارچین نیز تاثیر مثبتی بر کنترل گلسیمیک تاثیر دارند.

مکمل های رژیمی نیز کمک می کنند

افزایش میزان مصرف مکمل های غذایی که توانایی بدن شما را برای استفاده از انسولین را تامین می کند و می تواند به حفظ ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند.

قند خون پایین چگونه رخ می دهد؟

زمانی که بدن شما انسولین تولید می کند یا داروهای کاهش قند خون وجود داشته باشد، گرسنه باشید یا به دلیل تحرک و فعالیت زیاد مانند ورزش امکان دارد هایپوگلایسمی یا قند خون پایین رخ می دهد.

هایپوگلایسمی یا سطح قند خون زمانی رخ می دهد که قند خون شما به 70 میلی گرم در دسی لیتر کاهش پیدا کند.
نشانه های عمومی کاهش قند خون شامل:

  • سستی، ضعف و لرزش
  • بی قراری یا سردرگمی
  • بی قراری یا سردرگمی
  • تاری دید و سردرد
  • غش یا از دست دادن هشیاری

در صورتی که دچار کاهش قند خون شدید طبق دستورالعملی که پزشک داده است آن را درمان کنید. به صورت کلی سعی کنید که 15 میلی گرم گلوکز مصرف کنید، سپس سطح قند خون خود را یک بار تست کنید.

کنترل قند خون

در صورتی که پس از 15 دقیقه باز هم سطح آن پایین بود دوباره آن عمل را را تکرار کنید.

۱۰ خوردنی مفید برای کنترل قند خون

اگر به دیابت مبتلا هستید، می‌توانید گزینه‌های خوشمزه و غافلگیر کننده‌ای در آشپزخانه خود بیابید که به تنظیم قند خون‌تان کمک می‌کنند.

کلید تنظیم قند خون در افراد مبتلا به پیش‌دیابت یا دیابت، داشتن برنامه غذایی مناسب این بیماری است.

در ادامه به نقل از سایت تخصصی “ان‌دی‌تی‌وی”، فهرستی از انتخاب‌های مناسبِ افراد مبتلا به دیابت برای افزودن به رژیم‌ غذایی‌شان آورده شده است:

 انواع حبوبات

همه انواع حبوبات اعم از عدس، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا سیاه یا نخود، شاخص گلوکز (شاخص گلیسمی) پایینی دارند و این بدان معناست که کربوهیدرات موجود در خود را به تدریج آزاد می‌کنند.

از همین رو احتمال افزایش قند خون پس از مصرف آن‌ها بسیار پایین است. بر اساس یک مطالعه اخیر، مصرف روزانه یک فنجان حبوبات به مدت سه ماه به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم گلیسمی، سطوح هموگلوبین گلیکوزیله را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

 سیب

بسیاری از افراد تصور می‌کنند هیچ میوه‌ای در رژیم غذایی افراد دیابتی وجود ندارد اما این تصور اشتباه است. میوه‌هایی هم‌چون سیب که شاخص گلیسمی پایینی دارند را می‌توان در رژیم غذایی دیابتی مصرف کرد.

خوردن روزانه یک سیب مزایای دیگری نیز دارد چرا که سیب حاوی فیبر بالا و ویتامین C بوده و فاقد چربی است.

هم‌چنین نیاز به گفتن این نکته نیست که میان‌وعده‌ای راحت و قابل حمل محسوب می‌شود. می‌توانید سیب را به صورت خام بخورید یا با دارچین پخته و میان‌وعده‌ای گرم تهیه کنید.

 پودرهای مخصوص دیابت

بعضی روزها تصمیم‌گیری برای انتخاب یک خوردنی‌ مناسب می‌تواند کار دشواری باشد. اما برخی پودرهای آماده در بازار وجود دارد که حاوی کربوهیدرات‌هایی است که به آرامی هضم و جذب می‌شوند تا به کاهش قند خون کمک کنند و از این رو برای دیابت مناسب هستند.

این پودرها معمولا در هر وعده کمتر از ۲۳۰ کالری دارند. در صورتی که این پودرها را همیشه به همراه داشته باشید، می‌توانید در هر زمان آن را با آب مخلوط کرده و میان‌وعده‌ای سالم و ایمن داشته باشید.

 بادام

این نوع از آجیل سرشار از منیزیم است که می‌تواند به بدن شما کمک کند تا انسولین خود را به طور موثرتری مصرف نماید.

در صورت امکان روزانه حدود ۲۳ دانه بادام کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید که حدود ۲۰ درصد از نیاز شما به ماده معدنی منیزیم که متعادل‌کننده قند خون است را تامین می‌کند.

علاوه بر این آجیل‌هایی مانند بادام سرشار از اسیدهای چرب تک زنجیره‌ای اشباع نشده، پروتئین و فیبر زیاد هستند که آنها را به میان‌وعده‌ای مناسب برای افراد دیابتی تبدیل می‌کند. می‌توانید بسته‌های کوچک ۳۰ گرمی بادام آماده کنید تا روزانه یکی از آن‌ها را مصرف کنید.

کنترل قند خون

 اسفناج

هر فنجان از این برگ سبز پخته شده ۲۱ واحد کالری دارد و سرشار از منیزیم مفید برای قند خون و فیبر است. می‌توانید اسفناج را به صورت خام، تفت داده با روغن زیتون یا پخته یا مخلوط با دیگر سبزیجات مصرف کنید.

‌هم‌چنین می‌توانید مشتی از برگ‌های کوچک اسفناج را به اسموتی خود اضافه کرده یا از آن به جای کاهو در سالاد استفاده کنید.

 دانه چیا

ممکن است شنیده باشید که کنترل یا کاهش وزن یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید برای بهبود سطح قند خون خود انجام هید. دانه‌ چیا از خوردنی‌هایی است که در این زمینه به شما کمک می‌کند.

در یک مطالعه اخیر مشخص شد افراد دیابتی که برای شش ماه روزانه حدود ۳۰ گرم از دانه چیا را به رژیم غذایی با محدودیت کالری خود اضافه می‌کنند پس از مدتی با کاهش حدود دو کیلوگرمیِ وزن و حدود چهار سانتی‌متری از دور کمر خود روبه‌رو می‌شوند.

درمان فوری سرما خوردگی 1 روزه در خانه بدون نیاز به دارو

علاوه بر آن این دانه‌ها سرشار از فیبر بوده و حاوی پروتئین و ۱۸ درصد از میزان مورد نیاز کلسیم مصرفی فرد است. برای مصرف این دانه‌ها می‌توانید یک چهارم از یک فنجان دانه‌ چیا را با یک فنجان شیر یک درصد چربی یا فاقد چربی و نیمی از یک فنجان از میوه‌های برش‌زده مخلوط کرده و آن را شب در فریزر قرار داده و صبح برای صبحانه میل کنید.

 بلوبری

بلوبری حاوی ترکیباتی است که ثابت شده به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بهبود چگونگی استفاده بدن از انسولین کمک می‌کند.

یک مطالعه اخیر نشان داد مصرف روزانه حدود دو فنجان بلوبری، حساسیت به انسولین را در افراد مقاوم به انسولین و با اضافه وزن بهبود می‌بخشد. بلوبری هم‌چنین یک منبع عالی فیبر و سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است.

می‌توانید یک فنجان بلوبری به اسموتی خود اضافه کنید یا نیمی از یک فنجان بلوبری تازه یا منجمد را با یک قاشق سر صاف از ماست بدون شیرینی مخلوط کرده و میل کنید.

بلغور جو دوسر

جو دوسر تنها برای قلب شما مفید نیست بلکه غذایی است که به کنترل قند خون نیز کمک می‌کند. بلغور جو دوسر و جوی پرک نیز مانند سیب شاخص گلیسمی پایینی دارند.

اما باید توجه کرد که اگرچه این ها به دلیل فرآوری شدن شاخص گلیسمی پایینی دارند اما جوهای فرآوری نشده شاخص گلیسمی بالایی داشته و برای قند خون مناسب نیستند. می‌توانید بلغور جو دوسر یا جوی پرک را با ادویه ماسالا پخته یا همراه با بلوبری طبخ کرده و به عنوان صبحانه‌ای گرم میل کنید.

کنترل قند خون

 زردچوبه

این ادویه طلایی حاوی کورکومین است. این ماده می‌تواند به حفظ سلامت پانکراس کمک کرده و از تبدیل پیش‌دیابت به دیابت نوع ۲ جلوگیری کند.

محققان طی یک مطالعه به مدت ۹ ماه به برخی از شرکت‌کنندگان مطالعه روزانه ۱۵۰۰ میلی‌گرم مکمل کورکومین و برخی دیگر از دارونماها را دادند.

در نهایت ۱۶ درصد از افرادی که دارونما استفاده ‌می‌کردند به دیابت مبتلا شدند، این در حالی است که هیچ یک از افرادی که مکمل کورکومین مصرف می‌کردند به این بیماری مبتلا نشدند. این مطالعه چگونگی تاثیر ادویه‌ای قدیمی مانند زردچوبه را بر بهبود حساسیت افراد به انسولین مشخص کرد.

می‌توانید ادویه کاری خود را با میزان مناسبی از زردچوبه مخلوط کنید و این ادویه را روزانه در غذاهای خود استفاده نمایید.

چای بابونه

چای بابونه برای بسیاری از بیماری ها به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات موجود حاکی از خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی این چای بوده و یک مطالعه اخیر نشان داده که می‌تواند به کنترل قند خون نیز کمک کند.

در این مطالعه شرکت‌کنندگان به مدت شش هفته روزانه سه بار بعد از هر وعده غذایی یک فنجان چای بابونه نوشیدند. نتایج مطالعه حاکی از کاهش قند خون، انسولین و مقاومت به انسولین در این افراد بود.

می‌توانید بعد از شام یک فنجان چای بابونه را همراه با یک تکه از لیمو برای بهبود طعم و افزایش ویتامین C آن بنوشید.

یک فعالیت بدنی را انتخاب کنید

می‌دانستید فعالیت‌های روزانه مثل راه رفتن (شامل خرید از سوپرمارکت و همینطور مرکز خرید)، استفاده از دوچرخه‌های ثابت داخل خانه و دوچرخه سواری بیرون از خانه، شستن و تمیز کردن زمین هم ورزش محسوب می‌شوند؟ حتی لازم نیست تمام ورزش‌ها و فعالیت‌ها را در یک زمان انجام دهید.

کنترل قند خون

می‌توانید از حرکت‌های ساده و آرام شروع کنید و بعد حرکت‌های دیگر را هم اضافه کنید. با ۵ دقیقه ورزش در روز شروع کنید و به تدریج آن را بیشتر کنید. سعی کنید حرکت‌های مختلف را امتحان کنید تا برایتان جذابیت داشته باشد و بتوانید ادامه دهید.

ورزش‌های مقاومتی هم فعالیت‌هایی هستند که باعث افزایش قدرت و توده عضلانی می‌شوند. جالب است که حتی حمل خریدهای روزانه هم جزو همین ورزش‌هاست.

سوخت هوشمند برای فعالیت

برنامه ورزشی جدیدتان ممکن است به چند تغییر در برنامه غذایی نیاز داشته باشد.

اگر دیابت دارید، بیشتر شدن فعالیت بدنی ممکن است قند خون تان را پایین بیاورد و پزشکتان مجبور شود داروهایتان را طور دیگری تنظیم کند. به هر حال برای ورزش کردن این موارد را در نظر بگیرید:

قبل از ورزش: یک میان وعده حاوی کربوهیدرات با مقداری پروتئین انرژی پایدار برای فعالیت شما ایجاد می‌کند.

حین ورزش: اگر برای بیشتر از یک ساعت ورزش می‌کنید، احتمالا به کربوهیدرات اضافی در طول فعالیت نیاز دارید تا از افت قند جلوگیری کند.

بعد از ورزش: اگر بیشتر از یک ساعت ورزش می‌کنید بعد از ورزش هم یک میان وعده کوچک بخورید.

در ضمن نوشیدن مایعات قبل، حین و بعد از فعالیت فیزیکی مهم است تا آب بدن از دست نرود.

چرا کنترل قند خون مهم است؟

نگه داشتن قند خون در سطح نرمال، به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند تا عوارض جدی ناشی از بیماری دیابت را از بین ببرند.

قند خون پایین چگونه رخ می دهد؟

زمانی که بدن شما انسولین تولید می کند یا داروهای کاهش قند خون وجود داشته باشد، گرسنه باشید یا به دلیل تحرک و فعالیت زیاد مانند ورزش امکان دارد هایپوگلایسمی یا قند خون پایین رخ می دهد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 فروردین 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *