افتتاح حساب ترکیه

ترندهای آرایشی با شروع هر سال و حتی هر فصل تغییر می‌کنند. در سال‌های قبل هیچ چیز به اندازه سایه‌های قهوه‌ای، اسموکی و آرایش‌های طبیعی و کمرنگ پرطرفدار و محبوب نبودند؛ اما امسال خبری از رنگ‌های مات و ملایم نیست و دنیای زیبایی بار دیگر با شیوه جدیدی از آرایش مواجه خواهد شد.

فروش بالای لوازم آرایشی که از رنگ‌های شاد و متفاوت تشکیل شده‌اند، خبر از ترند آرایشی می‌دهد که متخصصان زیبایی نام آن را آرایش پاستلی یا پاستیلی گذاشته‌اند. آرایش با رنگ های پاستلی ترند تازه‌ای است که از بهار سال گذشته جای خود را در میان علاقه‌مندان دنیای زیبایی باز کرده است و در سال جدید نیز بیشتر از گذشته دیده خواهد شد.

آرایش پاستلی چیست؟

آرایش پاستلی شیوه‌ای از آرایش است که در آن صورت به کمک رنگ‌های فانتزی مانند سبز نئونی، آبی، صورتی و حتی بنفش آراسته می‌شود. این شیوه آرایش برای نخستین بار در گلدن گلوب سال 2020 توجه افراد را به خود جلب کرد؛ آن هم زمانی که بازیگران هالیوودی مانند اما استون و زوئی سالدانا با آرایش هلویی و صورتی روی فرش قرمز ظاهر شدند.

گرچه بسیاری از افراد، فصل این سبک از آرایش را مناسب بهار و تابستان می‌دانند، با این حال لوازم آرایشی پاستیلی همچنان در روزهای سرد پاییز و زمستان فروش بالایی دارند. جالب است که بدانید این ترند آرایشی علاوه بر صورت، در دنیای رنگ موها نیز وارد شده و تا امروز طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

رنگ هاي پاستيلي در آرایش

در آرایش پاستیلی رنگ‌های شاد به عنوان رنگ‌های غالب شناخته می‌شوند. رنگ هاي پاستيلي در آرایش شامل رنگ‌های فانتزی مثل صورتی ملایم، فیروزه‌ای و حتی زرد لیمویی هستند. در این آرایش بیشترین تاکید بر استفاده از سایه‌های رنگارنگ قرار دارد که باعث برجسته‌تر شدن چشم‌ها می‌شود و طیف‌گسترده‌ای از یاسی تا سبز نئونی را در بر می‌گیرد.

بهترین لباس‌های زمستانی مردانه برای یک زمستان شیک و گرم

ترند آرایش پاستلی را می‌توان روی گونه‌ها، چشم‌ها و حتی لب‌ها پیاده کرد. کمی سایه چشم آبی یخی، گونه‌های صورتی و لب‌هایی که به رنگ هلویی براق در آمده‌اند، نمونه ساده‌ای از آرایش پاستلی هستند که به طرز شگفت انگیزی صورت را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان خواهند داد.

لوازم آرایشی پاستیلی

گرچه انجام آرایش پاستلی به ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما مانند تمام سبک‌های آرایشی ترفندها و فوت‌های کوزه‌گری خودش را دارد. مهم‌ترین نکته در پیاده کردن این آرایش این است که رنگ‌های پاستلی باید به‌طور هماهنگ مورد استفاده قرار بگیرند. در غیر این صورت، رنگ‌های بی‌ربط تنها صورت را شلخته و خسته نشان خواهند داد.

نکته مهم دیگر این است که چشم‌ها در این آرایش باید در مرکز توجه باشند. بنابراین باید از محصولاتی استفاده کرد که ضمن داشتن رنگدانه‌های قوی، به خوبی روی پوست پخش شوند. پس حتما هنگام انتخاب لوازم آرایش با رنگ پاستلی به برند و کیفیت آن‌ها نیز توجه کنید. برخی از متداول‌ترین سبک‌های آرایش‌های پاستیلی به شرح زیر هستند:

چشم‌های براق و درخشان، تمام چیزی که احتیاج دارید

هیچ چیز به اندازه تزئین چشم‌ها با سایه‌های اکلیلی، نمایان‌گر آرایش پاستلی نخواهد بود. استفاده از سایه‌های براق نقره‌ای و آبی یخی، نور را به درستی منعکس کرده و جذابیت چشم‌ها را افزایش می‌دهد. فراموش نکنید که هنگام استفاده از سایه‌های مرواریدی براق، حتما گوشه‌های چشمانتان را نیز به این رنگ آغشته کنید تا برجسته‌تر دیده شوند.

صورتی ملایم، رنگ اول آرایش پاستیلی

استفاده از صورتی ملایم به عنوان تنها رنگ آرایش، از دیگر تکنیک‌های سبک پاستلی شناخته می‌شود. تنها کافی است از کمی رنگ صورتی برای پشت پلک‌هایتان استفاده کنید، روی گونه‌هایتان رژگونه صورتی کمرنگ بزنید و لب‌هایتان را با رژلب‌هایی که در طیف رنگ‌های صورتی قرار دارند، آراسته کنید.

آیا لیزر برای تیروئید ضرر دارد؟

به خاطر داشته باشید که رژ لب شما نباید بیش از اندازه پر رنگ و جیغ باشد. انواع رژ لب با رنگ های متنوع را می توانید در https://elanza.com/category/lipstick تهیه کرده و از زیبایی آرایش خود لذت ببرید.

ترکیب رنگ‌ها، یک بازی هیجان انگیز!

یکی از جذاب‌ترین شگردهای آرایش پاستلی، ترکیب چند رنگ شاد و محو کردن آن‌ها در یکدیگر است، تا جایی که پایه رنگ‌های ترکیب شده به درستی مشخص نباشند. از این تکنیک به عنوان آرایش آبرنگی نیز یاد می‌کنند. برای انجام این سبک آرایش پاستلی باید از دو یا سه رنگ سایه نزدیک به یکدیگر استفاده کرده و آن‌ها را در هم ترکیب کنید.

 اولین پیشنهاد ما برای انجام چنین آرایشی، استفاده از رنگ زرد لیمویی، نارنجی و صورتی است. ترکیب این رنگ‌ها در کنار یکدیگر حالت جسورانه‌ای به چشمان شما می‌بخشد. اگر می‌خواهید کمی آهسته‌تر پیش بروید، از بنفش کم‌رنگ، آبی و صورتی کمک بگیرید. ترکیب این سه رنگ صورت و چشمانتان را به طرز شگفت‌انگیزی جذاب نشان خواهد داد.

مژه‌های بلند و پر، ویژگی مهم آرایش پاستلی

برای اینکه چشم‌ها درشت‌تر و برجسته‌تر دیده شوند و توجه را به خود جلب کنند، باید مژه‌های بلندی داشته باشید. این موضوع اصلا به این معنا نیست که به سراغ اکستنشن مژه بروید و یا وقتتان را با چسباندن مژه‌های مصنوعی تلف کنید. تمام آنچه که لازم دارید، یک ریمل خوب است که بتواند مژه‌هایتان را از حالت عادی بلندتر نشان دهد.

می‌توانید برای حالت گرفتن بهتر مژه‌ها، پیش از ریمل زدن از یک فر مژه استفاده کنید. این‌ کار باعث می‌شود تا مژه‌ها در هنگام ریمل زدن به یکدیگر نچسبند و حالت طبیعی خود را حفظ کنند. نباید آنقدر از ریمل استفاده کنید که مژه‌ها حالت اغراق شده‌ای داشته باشند و به صورت غیر طبیعی به چشم بیایند.

شایع‌ترین علل بروز درد دست چپ و زیر بغل

حرف آخر

در این مطلب با شما درباره انتخاب لوازم آرایش با رنگ پاستلی صحبت کردیم و به معرفی برخی از تکنیک‌های این شیوه آرایش پرداختیم. فراموش نکنید که در آرایش پاستلی، مشخص کردن رنگ‌ها و هماهنگی بین آن‌ها یک نکته بسیار مهم است. با این حال انجام این آرایش یک سرگرمی منحصر به فرد است و با کمی خلاقیت، به سادگی قابل انجام خواهد بود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

11 دی 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

2 دیدگاه

  • admin:

    ممنون از این که نظرتون را با ما به اشتراک گذاشتید

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *