افتتاح حساب ترکیه
اصلاح صورت با شمع

اصلاح صورت با شمع یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای اصلاح صورت در میان خانم‌هاست ؛ که مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در نتیجه باید قبل و بعد از انجام آن نکات و دستورالعمل های مراقبت از پوست خود را با دقت انجام دهید که پوست شما دچار مشکل خاصی نشود. این مطلب از گروه زیبایی شادمگ را از دست ندهید.

اصلاح با شمع

رشد موهای زائد یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها و آقایان را به خود مشغول کرده است. روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن وجود دارد مانند لیزر موهای زائد، اپیلاسیون، اصلاح با تیغ، بند انداختن صورت و روش های دیگر. در این میان اپیلاسیون سال‌هاست که برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود و محبوبیت زیادی در میان خانم ها و آقایان دارد. از آنجایی که باور هایی در رابطه با انتقال زگیل تناسلی با لیزر وجود دارد افراد ترجیه می دهند از روش های اصلاحی استفاده  کنند.

اصلاح صورت با شمع

اپیلاسیون با روش های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها اپیلاسیون با شمع است. به این معنی که در این روش از پارافین بجای موم اپیلاسیون استفاده می‌شود.

مزایای اصلاح صورت با شمع

از مزایای اپیلاسیون با شمع می توان به طولانی شدن مدت زمان رویش موها، عدم التهاب های پوستی، از بین بردن جوش های زیر پوستی و … اشاره کرد.

۱. طولانی شدن زمان رویش مجدد موها

اپیلاسیون به طور کلی باعث می‌شود موها از ریشه کنده شوند. بنابراین مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا موهای جدید رشد کنند. از طرف دیگر، این روش به پیاز مو آسیب می‌رساند. بنابراین اگر اپیلاسیون را به طور مرتب انجام دهید، میزان رشد موها به مرور کمتر شده و ضخامت آن‌ها بسیار کاهش می یابد.

۲. کاهش جوش های سرسیاه

چسبندگی شمع همانطور که باعث کنده شدن موها از ریشه می‌شود، می‌تواند به خارج شدن و درمان جوش های سرسیاه نیز کمک کند.

۳. کاهش موهای زائد

استفاده مداوم از این روش در طولانی مدت باعث کاهش موهای زائد می شود. در حقیقت این روش پیاز مو را سست می کند و باعث نابودی آن ها می شود.

ترمیم ناخن شکسته کاشت یا طبیعی با روش‌ های آسان ؛ درست مثل روز اول

اصلاح صورت با شمع

۴. کمرنگ شدن موهای زائد

مو هایی که مجددا بعد از انجام اپیلاسیون می رویند، نرم تر از مو های قبل هستند و رنگ آن ها نیز روشن تر می‌شود. تغییر رنگ مو های زائد بعد از انجام اپیلاسیون به دلیل تحریک فولیکول های مو می باشد.

۵. پاکسازی پوست

اپیلاسیون با شمع می‌تواند باعث جداسازی سلول های مرده از سطح پوست شده و آلودگی ها را از بین ببرد. به عبارت دیگر اپیلاسیون با شمع می‌تواند به پاکسازی پوست کمک کند.

معایب اصلاح صورت با شمع

انجام اپیلاسیون با شمع برای از بین بردن موهای زائد معایب مختلفی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر نگران هزینه های استفاده از ژیلت هستید، تیز کردن تیغ ژیلت به شما در کاهش هزینه ها کمک می کند.

۱. برای پوست های نازک مناسب نیست

استفاده از شمع برای افرادی که پوست نازک دارند، مناسب نمی باشد. یکی از نشانه های نازک بودن پوست صورت، مشاهده مویرگ ها در سطح پوست است.

اصلاح صورت با شمع

۲. احتمال انتقال میکروب وجود دارد

از دیگر معایب اپیلاسیون با شمع می توان به انتقال میکروب ها و باکتری ها اشاره کرد. به عبارت دیگر اگر در انجام این روش بهداشت رعایت نشود ممکن است باعث انتقال عفونت به پوست شود.

۳. باعث بروز جوش های زیرپوستی می شود

اپیلاسیون با شمع ممکن است باعث بروز جوش های زیرپوستی به ویژه در پوست صورت شود. در نتیجه بعد از انجام این روش باید از محلول های ضد جوش استفاده شود.

۴. منجر به شل شدن پوست می شود

این روش ممکن است باعث شل شدن پوست شود. در حقیقت برای انجام اپیلاسیون، پوست کشیده می شود که می‌توند در طولانی مدت به شل شدن پوست منجر شود.

اصلاح صورت با شمع

۵. احتمال بروز آلرژی وجود دارد

به طور کلی ممکن است بعضی افراد به شمع حساسیت داشته باشند و پوست آن‌ها واکنش های آلرژيک از خود نشان دهد.

۶. باعث التهابات پوستی می شود

با کندن لایه شمع از روی پوست، موها از ریشه کنده می‌شوند. این کار یک عمل خشن برای پوست تلقی می‌شود و در نتیجه آن پوست قرمز شده و دچار التهاب می‌شود. روش هایی برای رفع قرمزی بعد از اپیلاسیون وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ژل مخصوص بعد از اصلاح صورت با شمع

بعد از اصلاح صورت با شمع توصیه میشود که از یک ژل مخصوصی استفاده شود. ژل هایی حاوی عصاره جلبک دریایی بعد از شمع استفاده می‌شود که خاصیت خنک کنندگی، ضد التهاب و ضدعفونی کننده دارد و باعث پیشگیری از بروز جوش می‌شود از ژل acnomiss هم می‌توان استفاده نمود یا ژل های مخصوص بعد از اصلاح. البته جوشی که هنگام رشد مجدد موها ایجاد می‌شود حکایت جداگانه ای دارد.

راز انتخاب ریمل چشم خوب مناسب مژه شما | روش ساده برای تشخیص ریمل اصل از تقلبی

اصلاح صورت با شمع در دستگاه

برای انجام اصلاح صورت با شمع در دستگاه، به وسایلی مانند پارافین مخصوص این کار و نیز دستگاه مخصوص گرم کننده شمع مورد نیاز است.

اصلاح صورت با شمع

مراحل انجام اصلاح صورت با شمع در دستگاه به روش زیر است:

برای تهیه مواد برای اصلاح صورت با شمع باید ابتدا مقداری پارافین را در دستگاه گرم کننده قرار بدهید تا کاملاً آب شوند.

سپس به وسیله یک کاردک یا چوب و یا حتی نوک انگشت مقداری از آن به صورت یک لایه نازک بر روی پوست خود بکشید. چند ثانیه منتظر بمانید تا پارافین بر روی صورت خشک شود. پس از خشک شدن پارافین را در خلاف جهت رویش مو به سرعت از پوست جدا کنید.

روش اصلاح صورت با شمع بدون دستگاه

برای اصلاح صورت با شمع در خانه آن هم بدون دستگاه، مراحل زیر را انجام دهید.

مقدار شمع یا پارافین را در ظرفی که تحمل حرارت را دارد، بریزید.
سپس ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد در فر برقی و یا تستر بگذارید.

اصلاح صورت با شمع
اگر این دستگاه های حرارتی را ندارید؛ خیلی راحت می‌توانید برای ذوب کردن شمع از روش بن ماری استفاده کنید. در این روش ظرف آبی را روی حرارت قرار دهید و بعد از اینکه به دمای جوش رسید ظرف محتوی قالب شمع را روی آن قرار دهید و اجازه دهید شمع روی حرارت بخار آب آرام ذوب شود.
سپس شمع ذوب شده را با چوب بستنی روی محل مورد نظر بمالید.
بعد از خشک شدن پارافین را در جهت خلاف رویش مو بردارید.

نکته

اصلاح موی زائد با شمع مانند اصلاح با موم است با این تفاوت که برای بلند کردن شمع از پارچه یا کاغذ استفاده نمی‌کنند بلکه خود پارافین را می‌کشند و بلند می‌کنند، استفاده از شمع برای صورت بهتر از موم است.

مراقبت های بعد از اپیلاسیون با شمع

روش های مراقبتی بعد از اپیلاسیون به تسکین پوست و رفع التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند. دستورالعمل های لازم برای مراقبت بعد از اپیلاسیون شامل موارد زیر است:

بعد از اتمام اپیلاسیون روی پوست خود یخ بگذارید.
بلافاصله بعد از اپبلاسیون از حمام رفتن خودداری کنید.

اصلاح صورت با شمعبعد از چند ساعت پوست خود را با آب ولرم بشویید.
از مصرف ژل آلوئه ورا بعد از اپیلاسیون غافل نشوید. برای نتیجه بهتر و راحتی کار می توانید مقداری ژل آلوئه ورا را داخل فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا یخ بزند. سپس قطعه های ژل آلوئه ورا یخ زده را استفاده کنید.
از مرطوب کننده کودک استفاده کنید. مرطوب کننده کودک علاوه بر اینکه باعث درمان خشکی پوست و تامین رطوبت مورد نیاز پوست می شود، حساسیت زا نیست و باعث تحریک پوست نمی‌شود.
بعد از اپیلاسیون لایه ها و سلول های مرده پوست از سطح پوست جدا می شوند، در نتیجه پوست خشک می شود. بنابراین تا دو روز بعد از اپیلاسیون حتما از روغن بچه استفاده کنید.

برای از بین بردن جوش سر سفید این راه های خانگی موثر رو امتحان کنید

پیشگیری از زدن جوش بعد از اصلاح با شمع

برخی از پوست ها بعد از اصلاح با شمع جوش می زنند که جوش زدن بستگی به نوع پوست هر فرد دارد .بعد از اصلاح با شمع از ژل مخصوصی که حاوی عصاره جلبک دریایی استفاده نمایید . این ژل خاصیت خنک کنندگی ، ضد التهاب و ضدعفونی کننده دارد و باعث پیشگیری از بروز جوش میشود.

اصلاح صورت با شمع

نکات مهم در مورد اصلاح صورت با شمع

قبل از اصلاح صورت با شمع دقت داشته باشید که پارافین یا شمع مخصوصی که برای صورت استفاده می‌شود با پارافین مخصوص اصلاح بدن متفاوت است.
در هنگام گرم کردن پارافین برای اصلاح صورت، مواظب باشید که بیش از حد آن را گرم نکرده چرا که این کار باعث سوختگی در پوست می‌شود.
همچنین توصیه می‌شود که هرگز برای ذوب کردن شمع از حرارت مستقیم استفاده نکنید، زیرا شمع در این حالت می‌سوزد.
برای استفاده از پارافین می‌توان از اسانس و رنگ‌های مختلفی که در بازار وجود دارد استفاده کرد.

مهم

چون وکس (شمع اصلاح صورت) پس از خشک شدن کامل روی پوست می چسبد برای جداسازی آن از روی پوست مراقب باشید تا با ناخن صورت خود را زخم نکنید.
اصلاح صورت با شمع از آن جهت که باعث کشش در پوست می گردد ممکن است موجب شل شدن پوست گردد بنابراین توصیه می گردد از این روش مکرراً استفاده نکنید.

اصلاح صورت با شمع
س از انجام وکس و اصلاح صورت با شمع می‌توانید از محلولهای تسکین دهنده یا ژل های حاوی آلوئه ورا که در برخی فروشگاه ها عرضه می‌شود، استفاده کنید.

اصلاح صورت با شمع در دوران بارداری

اصلاح صورت با شمع در دوران بارداری به این دلیل توضیه می‌شود که بانوان در این دوران تحمل دردشان کم می‌شود. ولی در کل اصلاح موی زائد با شمع در دوران بارداری، مشکلی ندارد، می‌توانید انجام دهید. اگر درد اصلاح صورت با شمع برای بانوان باردار، قابل تحمل است، ایرادی ندارد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

25 فروردین 1403

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *