افتتاح حساب ترکیه
بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

البته كه مساقرت در زمستان هم مشكلات خاص خودش را دارد ولي مي توان با انتخاب بهترين مقصد از سفر لذت برد. اين مطلب از گروه سفر شادمگ بهترین شهرها برای سفر زمستانی را به شما معرفي مي كند.

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در زمستان

برای اینکه شهر مناسبی برای سفر زمستانی خود انتخاب کنید باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه آیا سرما مسئله ای آزاردهنده برای شماست و قصد دارید به مناطق گرمسیری سفر کنید؟ اگر سرما می تواند شما را آزار دهد بهتر است به شهرهایی همچون کیش، سیستان، اهواز و شوش، اروند کنار و یا بندرعباس سفر کنید.

در مجموع شهرهای جنوب کشور گزینه ای مناسب برای سفر شما خواهند بود. البته اگر کیش را به عنوان مقصد سفر زمستانی خود انتخاب می کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است هزینه سفر به کیش نسبت به فصل دیگر بیشتر باشد.

اما اگر سرما آزارتان نمی دهد بیشتر شهرهای ایران می توانند گزینه ای مناسب برای سفر شما باشند. در فصل زمستان هر کدام از شهرهای ایران جذابیت های مخصوص به خود را دارند و بهتر است با توجه به فاکتورهای دیگر مقصد سفر خودتان را انتخاب کنید.

بهترین مقاصد داخلی برای سفر در زمستان

فصل زمستان بی تردید جذابیت های خاص خود را دارد و البته عده بسیاری از افراد سراسر سال را منتظر رسیدن زمستان و روزهای برفی آن هستند. بر خلاف کسانی که زمستان را فصل روزهای سرد و ابری و افسردگی می دانند!

خوشبختانه ایران سرزمینی چهار فصل است و در تمام اوقات سال جاذبه های گردشگری و سفری خود را دارد و برخی از این نقاط با جذابیت های خاص خود به عنوان بهترین مقاصد سفری زمستان و فرار از سرمای برف هستند.

همچنین می توانید برای سفر خود بجای استفاده از انواع خودرو ها و یا حتی هواپیما، با خرید بلیط قطار از جاده های زیبای قطاری کشور نیز لذت ببرید.

 بندر خمیر و چشمه آب گرم سیاه کش

این چشمه زیبا در استان هرمزگان و در روستای نیمه کار قرار دارد و از بکرترین مناطق گردشگری ایران است. چشمه آب گرم سیاه کش در کشور کمتر شناخته شده است و از گزند آلودگی های محیطی به دور مانده است و به جرات آن را به عنوان بهترین مقصد سفر در زمستان عنوان می کنیم.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

برای فرار از سرمای زمستان و تعطیلاتی چند روزه می توانید یک لیست از بهترین مکان ها برای سفر در زمستان درست کنید و سیاه کش را در رتبه اول آن قرار دهید. این چشمه طبیعی به دلیل دارا بودن مواد و املاح خاص دارای خاصیت درمانی برای بدن نیز هست. پس در سفر به چشمه آب گرم سیاه کش با یک تیر چندین نشان زده اید!

غار نمکی قشم

این غار نمکی در لیست جاذبه های توریستی و گردشگری جزیره قشم قرار دارد و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر است. غار نمکدان، به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان نیز شناخته می شود. علت نامگذاری آن نیز به غیر از نمک موجود در محیط به دلیل شکل نمک دان مانند و مخروطی دالان ها در دل کوه است و بهترین زمان برای دیدار از ان نیز فصل زمستان!

در این غار می توانید قندیل های زیبا و طبیعی از نمک ببینید و حتی از نمک آن به عنوان نمک خوراکی با خود به همراه ببرید. همچنین به دلیل نمکی بودن غار و خاصیت ضد عفونی کننده نمک، هوای غار نیز دارای خاصیت درمانی است.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

برای سفر به قشم راه های دسترسی بسیار متنوع است و می توانید به هر طریق که دوست داشته باشید سفر خود را به مقصد برسانید؛ از خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و یا حتی استفاده از خودرو های شخصی؛ همه چیز بستگی به انتخاب خودتان دارد.

جزیره ستاره ها در قشم

در فاصله ۵ کیلومتری شهر قشم و نزدیکی های روستای برکه خلف، یکی از عجایب زیبای ایران به نام دره ستاره ها وجود دارد؛ مکانی که عمری دو میلیون ساله دارد! مکانی با تندیس و ستون هایی ماسه ای و عجیب که بسیار محسور کننده و زیبا هستند.

براساس افسانه مردم محلی سال ها قبل یک ستاره در این نقطه سقوط کرده است و این مکان را به وجود آورده است. به همین دلیل نام آن را در زبان محلی استاره کفته می گویند. البته مردم بومی قشم معتقدند که این مکان محل رفات و آمد اجنه است از رفت آمد به هنگام شب در آن واهمه دارند!

دره ستارگان به عنوان بخش بزرگی از ژئو پارک جزیره قشم در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است و دارای اهمیتی جهانی است و می تواند در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان برای شما قرار بگیرد.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

اگر به قشم سفر نکرده اید و شنیده هایتان شما را جذب این جزیره ی افسانه ای کرده است، پیشنهاد میکنیم ویدئوی کوتاه زیر را که نمایی از جزیره قشم است را مشاهده کنید.

معرفی زیباترین دیدنی های درکه ؛ سکوتی دلچسب در شهر پر از دود

جزیره هنگام، هرمزگان

جزیره هنگام در خلیج فارس است که وسعتی ۵۰ کیلومتری دارد و در حقیقت در قسمت جنوبی جزیره قشم است. در این جزیره زیبا معادن سرب و نمک زیادی وجود دارد. اگر دلتان می خواهد در فصل زمستان از سواحل زیبا و رنگارنگ و حضور در کنار دلفین ها لذت ببرید، حتما سری به جزیره هنگام بزنید. جزیره هنگام بهترین مکان برای فرار از سرمای برف و سفر در زمستان است.

در جزیره هنگام خبری از برق و گاز و تکنولوژی نیست و فرصت زندگی در گذشته و لذت بردن از طبیعت بکر و محیط اطراف است. حتی به همین دلایل است که سفر و زندگی در این جزیره دارای جذابیت های خاص خود است.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

آبشار سوی دزفول از بهترین شهرها برای سفر زمستانی

آبشار شوی دزفول، مقصد بعدی است که برای سفر در زمستان با معرفی آن با شما همراهیم. این آبشار به غیر از داشتن جاذبه های محیط های آبی که همیشه مورد علاقه هستند، به سبب پتانسیل بالایی که برای تبدیل شدن به جاذبه های توریستی دارد، مورد توجه قرار گرفته است. علت نامگذاری این منطقه وجود دهستانی در نزدیکی های آن است که به معنی لطافت است.

این آبشار از درون غاری سرچشمه می ‌گیرد و پس از بیرون آمدن از آن از صخره‌ های بلندی به پایین می‌ ریزد. آب آبشار سوی دزفول؛ مسافتی را از میان دشت‌ ها و کوه ها می ‌پیماید و در نهایت به آغوش دریاچه سد دز در استان خوزستان وارد می‌ شود.

این آبشار ارتفاعی ۸۵ متری دارد و محیط مناسبی را برای سفر در زمستان به وجود آورده است.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

دسترسی نه چندان آسان به این آبشار تا حد مطلوبی باعث بکر ماندن آن شده است و همین مورد لذت دیدن آن را دوچندان می ‌کند. آبشار شوی به عنوان سی و پنجمین اثر طبیعی ملی و اولین اثر ملی استان خوزستان در سال ۱۳۹۳ به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسید.

تنگه کول فرح، ایذه

این تنگه در هفت کیلومتری شمال شرق ایذه است که با داشتن شش نقش برجسته تاریخی؛ دارای قدمتی مربوط به دوران ایلامیان است. این محل در واقع پرستشگاه نارسینا است که یکی از خدایان ایلامی است. در قسمت راست ورودی این تنگه دو قطعه سنگ عظیم نیز وجود دارد که بر بدنه آنها نقش هایی ظریف و زیبا از صورت انسان و حیوانات در حال نیایش و پرستش دیده می شود.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

جزیره هرمز، بهترین مکان برای سفر در زمستان

جزیره هرمز به خاطر خاک قرمزش رنگش معروف است. خاکی که ترکیب بی‌ نظیر را با آبی دریا به وجود آورده و خودش می تواند به عنوان یکی از سوغات های سفر شما باشد. در جزیره هرمز دیدن جاهایی مثل دره مجسمه ‌ها، جزیره بکر مفنق، دره رنگین کمان و تنگه هرمز را که همگی بی نظر اند، نباید از دست داد.

بطور کلی مناطق جنوب کشور همیشه در لیست بهترین مقاصد سفر در زمستان قرار دارند و برای فرار از سرمای زمستان، فرصت مناسبی هستند.

خبر خوب این است که برای سفر به نزدیکی های هرمز می توانید از قطار استفاده کنید و بهتر از همه اینکه در صورت تمایل به تعویض ابزار سفر و مثلا انتخاب هواپیما، می توانید در سایت سامتیک اقدام به استرداد آنلاین بلیط قطار خود کنید و در کمترین زمان ممکن کارهایتان را انجام دهید.

قلعه سریزد، مهریز

این بنا در شهر یزد و شهرستان مهریز قرار دارد و یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بانک های جهان در گذشته بوده است. قدمت این بنا به دوره ساسانیان می رسد و در گذشته برای ذخیره سازی مواد غذایی، پول، طلا و زیورآلات مورد استفاده بوده است.

این قلعه از ۳ طبقه خشتی و گلی به وجود آمده است و مجموعا ۷۷۹۰ مترمربع مساحت دارد. این بنا ۴۶۸ حجره دارد که هر کدام از آنها متعلق به یک خانواده بوده تا اشیاء با ارزش خود را در آن نگهداری کنند و در هنگام هجوم دشمن نیز در این حجره‌ها پناه بگیرند.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

دیدار از قلعه سریزد به عنوان مکانی برای سفر در زمستان می تواند فرصت مناسبی باشد تا هم از تعطیلات خود لذت کافی را ببرید و هم سفری در دل تاریخ داشته باشید.

کوه های مریخی چابهار بهترین شهر برای سفر زمستانی

اگر حدود ۵۰ کیلومتر از چابهار به سمت بندر گواتر پیش بروید، رشته کوه هایی وجود دارد که به کوه های مینیاتوری یا مریخی نام دارند و البته در زبان محلی به نام “کالانی” شناخته می شوند. این منطقه به لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت خاصی است و گذشته پرباری دارد.

در تفحص های انجام شده این منطقه انواع فسیل های جانوری دریای نیز وجود دارد و نشان دهنده این امر است که در گذشته این منطقه خشک نبوده و در زیر آب قرار داشته است.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

چشمه آب گرم گنو، بندرعباس

این چشمه های آب گرم فرصت مناسبی برای بیرون کردن سرمای زمستان از بدنتان است و از جمله مقاصد سفری است که همیشه در زمستان محبوب اند و پرطرفدار. در آب های این منطقه نوعی ماهی به نام آوینیوس گینویس زندگی می کنند که در هیچ جای دیگر جهان نمونه ای از آنها وجود ندارد.

آشنایی با جاهای دیدنی رودسر همسایه دریا و کوه و جنگل

در این چشمه آبگرم برای خانم ها و آقایان دو استخر جدا در نظر گرفته شده است تا بتوانند از خواص آب های گوگردی این چشمه آبگرم استفاده کنند.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

تنگه گمبیل، سپیدان

تنگه گمبیل در روستای ساران استان فارس قرار دارد و از جمله خصوصیات زیبای آن رودهای زیبا، درختان سرسبز، انگور، گردو، انجیر و تمشک های وحشی است. این تنگه در روستای ساران بهشت مکان یا بشمکان قرار دارد و از جمله مناطقی است که جز قطعاتی از بهشت ایران محسوب می شود.

آبشار آب گرم مشهد از بهترین شهرها برای سفر زمستانی

برخلاف طرز فکر بسیاری از افراد که فقط به قصد زیارت به مشهد سفر می کنند، این شهر زیارتی دارای جاذبه های توریستی بسیاری است، همانند آبشار آبگرم مشهد که برای زمستان بهترین مقصد سفری است.

آبشار آبگرم تنها آبشار ایران است که آب گرمی دارد و دمای آن به حدود ۴۰ درجه هم می رسد. این آبشار در حدود ۵ کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری و در نزدیکی روستای آبگرم قرار دارد.

آبشار درگهان، تفت

این منطقه از جمله مکان های دیدنی استان یزد است که به تفرجگاه درگهان نیز شناخته می شود و به دلیل داشتن محیطی بکر و طبیعی و آبشاری زیبا در دسته مکان های دیدنی برای سفر در زمستان قرار دارد. البته دیدار از آبشار درگهان همیشه مناسب است و جذابیت های خاص خود را دارد.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

این آبشار در مسیر حرکت به سوی شیراز است و ارتفاعی ۲۰ متری دارد. در فصل زمستان و بهار؛ آب از ییلاقات طرزجان به این سمت جاری است و به دلیل فرسایش های محیطی مکان مناسبی را برای کوهنوردی به وجود آورده است.

کوه های آهکی بوشهر

اگر برای مسافرت راهی شهر بوشهر شدید، در همان ابتدا به بافت قدیم شهر بروید که جذاب‌ترین بخش سفرتان را تشکیل خواهد داد. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی متعدد، کوچه‌های سفیدرنگ و تودرتو، کافه‌های متعدد و جذاب با موسیقی زنده و غذاهای خاص بوشهری، شهرت و محبوبیت بسیاری برای این منطقه به ارمغان آورده‌اند.

عمارت گلشن، آب‌انبار قوام، عمارت دهدشتی، مدرسه سعادت، بازار قدیم بوشهر، پارک جنگلی چاه‌کوتاه،‌ اسکله جفره و غیره همگی از جاهای دیدنی این شهر هستند.

بافت قدیمی شهر بوشهر یکی از جذاب‌ترین نقاط این منطقه برای گردش و از بهترین شهرها برای سفر زمستانی است.
در صورتی که شهر دلوار مقصد بعدی سفرتان بود، از گنبد نمکی جاشَک، موزه رئیسعلی دلواری و بوستان ساحلی دلوار دیدن کنید که بی‌شک یک روز جذاب برایتان خواهند ساخت.

شهر جم از زیباترین شهرهای جنوبی ایران است که به‌واسطه موقعیت کوهستانی و آب‌وهوای مطبوعش می‌تواند در فهرست مقاصد زمستانی شما قرار بگیرد. جنگل گلودبردکان مهم‌ترین جاذبه‌ این شهر است که پیک‌نیک در آن حسابی خاطره‌انگیز خواهد بود. کوه پردیس یا پدری جم نیز با وجود افسانه‌ها و شایعه‌های زیادی که درباره‌اش مطرح است، برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارد.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

عسلویه نیز جاذبه‌های زیبا و بکر طبیعی و سواحل بی‌نظیری را در خود جای داده است که از آن جمله می‌توان به روستا و ساحل بنود، پارک ساحلی نخل تقی،‌ پارک ملی نایبند، آب‌انبار بندو و قلعه‌ شیخ کنعانی اشاره کرد.

بندر سیراف

بازدید از بندر سیراف نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. اینجا که یکی از شهرهای بندری و زیبای جنوب ایران به حساب می‌آید، چشم‌اندازی دیدنی از سواحل فیروزه‌ای خلیج فارس را پیشکش شما می‌کند.

گورستان تاریخی بندر سیراف از مشهورترین آثار تاریخی سیراف است که قدمتش به دوره ساسانیان برمی‌گردد. بازدید از قلعه نصوری، موزه سیراف، گور سیبویه و بازار سیراف را نیز در برنامه‌ خود لحاظ کنید. اگر اهل غذاهای دریایی هستید، در بندر سیراف می‌توانید از انواع ماهی تا خرچنگ را امتحان کنید.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

بندر کنگان، بندر گناوه، برازجان، دیر، تنگستان، دشتی، دیلم و… نیز جزو استان بوشهر هستند که سفر به آن‌ها شما را با این مناطق، فرهنگ و مردم مهمان‌نوازش بیشتر آشنا می‌کند.

کویر نایبند از بهترین شهرها برای سفر زمستانی

به جرات کویر نایبند در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان و پاییز قرار دارد. این روستای زیبا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری طبس قرار دارد و در مسیر حرکت به سوی راور، در استان کرمان قرار دارد. روستای نایبند در فاصله اندکی از کویر لوت قرار دارد و سرسبزی و فضای موجود در آن ترکیبی بسیار زببا در کنار کویر به وجود آورده است.

سازه های آبی شوشتر

برای مسافرت در زمستان یکی دیگر از انتخاب های شما، سازه های آبی شوشتر است. این بنای عظیم که در بعدی جهانی معروف و شناخته شده است، مجموعه ای از پل ها، بندها و آسیاب‌ها، آبشارها و کانال ها و تونل های عظیم برای هدایت مسیر آب است.

این بنا دارای قدمتی مربوط به دوره هخامنشیان تا ساسانیان است و به منظور استفاده بیشتر و بهینه از آب بنا شده است. مادام ژان دیولافوا یکی از باستان شناسان فرانسوی، سازه های آبی شوش را به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی عنوان کرده است.بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

گردشی به جاهای دیدنی شوشتر و سازه های آبی بی نظیرش

خوزستان از بهترین شهرها برای سفر زمستانی

خوزستان گنجینه‌ای از اصالت، تاریخ و فرهنگ است. همه ما هزاران بار در وصف صفا و صمیمیت و نجابت مردمان خوزستان شنیده‎ایم، اما شاید با سفر به این سرزمین بتوان آن را تمام و کمال حس کرد.

هیچ‌ چیزی بیشتر از آغوش باز و مردم مهمان‌نواز مسافران را خوشحال نمی‌کند. و دقیقا به همین دلیل است که سفر به خوزستان حسی از سفر به خانه را برای همه تداعی می‌کند.

فرقی نمی‌کند که کدام یکی از شهرها را برای مقصد انتخاب کرده باشید؛ اهواز با کارون و پل‌های زیبا و دکه‌های فلافلی بی‌نظیر و بازارهای پرجنب‌وجوش. خرمشهر با یادگاری‌های جنگ و محله‌های تاریخی و پارک ساحلی و بازارهای محلی.

شوشتر با سازه‌های آبی اعجاب‌انگیز و حیرت‌آور از دوران هخامنشی. تالاب‌های شادگان و هورالعظیم که البته ممکن است تماشای پیکر نحیفشان غم عالم را به دلتان بریزد.

چغازنبیل و تماشای زیگوراتی که از دل تاریخ بیرون آمده است و هزاران دیدنی کوچک و بزرگ که تا وقتی خودتان به خوزستان سفر نکنید، نمی‌توانید متوجه جذابیت‌های بی‌پایانشان شوید.

برای سفر زمستانی در ایران خوزستان یک مقصد زیباست که دل کندن از آن واقعا دشوار است!

زمستان کجا برف بازی بریم؟

حالا که بهترین شهرها برای سفر زمستانی را بررسی کردیم، وقت آن است که به سراغ معرفی شهرهای برفی برویم.

حتی اگر سرمایی باشید و از زمستان فراری، بهتر است خودتان را برای یک تفریح برفی آماده کنید. چون بارش برف در کشور ما، یک موقعیت ویژه است که اگر از دستش بدهید، معلوم نیست چقدر باید برای دیدن دوباره برف منتظر بمانید.

سرعین

بیشتر ما سرعین را با چشمه‌های آب گرمش می‌شناسیم. اما این شهر زیبا که در دامنه‌های سبلان قرار گرفته، به جز گرما به مسافران سرما هم هدیه می‌دهد، آن هم سرمایی از جنس برف.

اگر مشتاق برف‌بازی هستید یا ورزش‌های زمستانی را دنبال می‌کنید و برای تمرین به یک پیست پربرف نیاز دارید، سرعین یک انتخاب درست است.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

پیست اسکی آلوارس در نزدیکی سرعین یکی از پیست‌های وسیع و استاندارد در ایران است. از آنجایی که سرعین از شهرهای برفی ایران محسوب می‌شود، این پیست در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار پربرف و سفیدپوش است.

این پیست با امکاناتی مثل تله‌سیژ و قیمتی کمتر از پیست‌های پایتخت یکی از مقاصد مهم سفر در زمستان برای علاقمندان به برف‌بازی و اسکی است.

مخصوصا که می‌توان بعد از تجربه برف، به سراغ چشمه‌های آب گرم رفت و از لذت آبتنی گرم وسط زمستان لذت برد.

اگر دلتان یک برف بازی حسابی می‌خواهد، پاسخ امسال زمستان کجا بریم شهرهای شمال غرب ایران به ویژه سرعین است.

بهترین شهرها برای سفر زمستانی ، تبریز

تبریز در فصل زمستان از سردترین، برفی‌ترین و یخبندان‌ترین شهرهای ایران است. به همین دلیل است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در فصل بهار و تابستان به آن سفر کنند؛ چرا که تحمل سرمای تب ریز و استخوان‌سوز آن کار هرکسی نیست.

اما اگر عاشق برف و سرما هستید، تبریز زمستانی بهشت شماست. دمای هوا در روزهای سرد به منفی ۱۰ درجه هم می‌رسد.

البته کاهش بارندگی گریبانگیر تبریز هم شده، بنابراین باید قبل از سفر خود وضعیت آب‌وهوا و بارندگی را چک کنید تا بتوانید روزهای برفی را برای سفر انتخاب کنید.

البته که برای این سفر زمستانی به تجهیزات کامل مثل زنجیرچرخ نیاز دارید تا اگر گرفتار برف و بوران شدید، کمترین خطر شما را تهدید کند.

تبریز جای دیدنی زیاد دارد، اما به خصوص در زمستان پیشنهادمان این است که سری به بازارهای تبریز هم بزنید.

مشهد

پیست اسکی شیرباد در دامنه بینالود و در فاصله حدودا ۵۰ کیلومتری از شهر مشهد یکی از مقاصد مهم برف‌دوستان است. فرقی ندارد که حرفه‌ای هستید یا فقط می‌خواهید با دوستان و آشنایانتان یک روز برفی پرخاطره را تجربه کنید.

این پیست امکانات مناسبی برای ورزش‌های زمستانی دارد و با هزینه‌ای به‌صرفه‌تر از پیست‌های تهران جزو گزینه‌های روی میز برای سفر در زمستان است.

پیست شیرباد معمولا از اواخر پاییز تا اوایل بهار پربرف و قابل استفاده است.

بهترین شهرها برای سفر زمستاتی

تله‌اسکی ۹۰۰ متری، امکانات آموزشی و رفاهی، اجاره وسایل و تجهیزات اسکی و امکانات اقامتی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیست هستند که می‌‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یک خاطره لذت‌بخش برفی از خراسان بزرگ برای خودتان خلق کنید.

البته که مشهد در هر موقع سال دیدنی‌های جذابی دارد، مثلا جاهای دیدنی اطراف مشهد برای تابستان خوب است و اگر می‌پرسید امسال زمستان کجا بریم برف بازی باز هم مشهد یک مقصد تک است!

 

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در زمستان کجاست؟

اگر سرما می تواند شما را آزار دهد بهتر است به شهرهایی همچون کیش، سیستان، اهواز و شوش، اروند کنار و یا بندرعباس سفر کنید.

بزرگترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی در ایران کجاست؟

سازه های آبی شوش

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

9 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *