افتتاح حساب ترکیه
بهترین پارچه برای پالتو

تنوع  بهترین پارچه برای پالتو بسیار زیاد است و شما با هر سلیقه و نیازی، می توانید پارچۀ پالتویی باب میلتان را انتخاب کنید. اما در خرید پارچه باید نکات مهمی را مدنظر داشته باشید کهدر این مطلب از گروه استایل شادمگ به آن اشاره شده است.

پالتو

پالتو، یکی از مطرح‌ترین بالاپوش‌های گرم‌کن فصل‌های سرد است که به خصوص در زمستان‌های مناطق سردسیری طرفداران زیادی دارد. پالتو علی‌رغم استفاده در مدت محدودی از سال، از دسترس صنعت مد به دور نمانده و در بازه‌های مختلف زمانی دچار تغییر و تحول در مدل دوخت، رنگ و نوع پارچه مصرفی شده است.

بهترین پارچه برای پالتو

اگر برای خرید پالتو سری به فروشگاه‌های پوشاک بزنید، انواع و اقسام پالتوهای کودکانه، زنانه و مردانه را مشاهده می‌کنید که هرکدام در طرح و جنس متنوع تولید شده‌اند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کدام پالتو برای شما مناسب‌تر است؟ بهترین پارچه برای پالتو کدام است؟ پالتو اور سایز ترند سال است؟ و بسیاری از سوالات دیگر در خرید پالتو ذهن شما را مشغول می‌کند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد و به خصوص انتخاب بهترین پارچه برای پالتو به دست آورید، این مقاله را تا آخر بخوانید.

چرا در انتخاب پالتو باید به دنبال بهترین باشیم؟

پاسخ این سوال واضح است. بسیاری از ما دوست نداریم هر سال پالتوی جدید بخریم و قبلی را دور بیاندازیم. همین‌طور دوست نداریم از خرید پوشاک بعد از یک‌ بار استفاده پشیمان شویم.

بهترین پارچه برای پالتو

این موضوع به خصوص با قیمت بالای پوشاکی مثل پالتو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید پوشاکی مانند پالتو به عوامل مختلفی توجه کنید که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

انتخاب با کیفیت‌ترین و بهترین پارچه برای پالتو
تک لایه یا دو لایه بودن پالتو
طول و سایز پالتو
مدل پالتو
رنگ پالتو
کیفیت دوخت پالتو
میزان بودجه‌ی شما برای خرید پالتو

بهترین پارچه برای پالتو

با چند مثال اهمیت موارد بالا را توضیح می‌دهیم. انتخاب بهترین پارچه برای پالتو به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را با توجه به محیط مورد استفاده و دمای زمستان منطقه‌ی زندگیتان تعیین کنید.

انتخاب بهترین پارچه برای پالتو

یک پالتوی تک لایه، گرمای کمتری نسبت به پالتوهای دولایه حفظ می‌کند، به همین دلیل برای مناطق معتدل‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به علاوه اگر می‌خواهید پالتوی دولایه بخرید بهتر است سایز دقیقا اندازه خودتان را تهیه کنید، چون نیازی نیست که زیر پالتو مجددا لباس گرم بپوشید.

پالتوهایی که قد آن‌ها تا بالای زانو می‌رسد و کوتاه‌تر هستند، برای مناطق نه چندان سرد و افراد کوتاه‌قدتر استفاده می‌شود، پس اگر قد بلندی دارید پیشنهاد می‌کنیم پالتوهایی تا روی زانو تهیه کنید. پالتوهای بلندتر را برای مدل‌های جلو باز توصیه می‌کنیم.

بهترین پارچه برای پالتو

رنگ پالتوی انتخابی هم اهمیت زیادی دارد. حتما می‌دانید که پالتوهای با رنگ تیره‌تر گرمای بیشتری جذب کرده و از این نظر مفید هستند، هم‌چنین افراد را کمی لاغرتر نشان می‌دهند و با رنگ‌های مختلف به راحتی ست می‌شوند.

ویژگی های پارچه پالتویی خوب

نکته اول در انتخاب پالتوی مناسب، شناخت فرم بدن خود می باشد تا پالتوی مناسب با با استایل بدن شما باشد. فرم و استایل بدن به انواع مختلف مستطیل، دایره، مثل، ساعت شنی و مثلث رو به پایین تقسیم می شوند.

بهترین پارچه برای پالتو

اما نکته ای که مهم است این است که آیا میتوان با پوشیدن تعداد زیادی لباس روی هم شیک به نظر رسید؟ بنابراین در مرحله ی بعدی، توجه به رنگ و جنس پارچه پالتو مهم است. پالتو ها از انواع مختلف پارچه های ضخیم و گرم طراحی و تولید می شوند. در انتخاب پارچه پالتویی باید به نکاتی مثل کیفیت، ایستایی و ضخامت پارچه توجه شود.

انوع پارچۀ پالتو

انوع پارچۀ پالتو را برایتان خواهیم گفت تا بتوانید بهترین پارچۀ پالتو را متناسب با سلیقه و خواسته تان تهیه کنید.

راهنمای کامل برای استفاده از انواع گیره مو مناسب سلیقه خانم ها

پارچۀ پشمی

وقتی صحبت از پالتو، و به طور کلی، لباس زمستانی به میان می آید، پارچۀ پشمی اولین گزینه ای است که به ذهنمان خطور می کند. بسیاری از مردم، پارچۀ پشمی را بهترین گزینه برای فصول سرد سال می دانند. پارچۀ پشمی از پشم گوسفند، بز (کشمیر و موهر)، خرگوش (آنگورا) و گاو مشک (کیو یوت) تولید می شود. پارچه های پشمی، بسیار سبک و در عین حال، بادوام هستند.

بهترین پارچه برای پالتو

پارچۀ پشمی در برابر آب مقاوم است و آب به آن نفوذ نمی کند؛ به همین دلیل، در سردترین و پُر بارش ترین روزهای سال نیز می تواند شما را از سرما در امان بدارد و نگذارد برف و باران، خیستان کند. تنوع طرح و رنگ پارچۀ پشمی بسیار زیاد است.

چرم طبیعی و چرم مصنوعی

چرم، پارچه ای بسیار شیک و زیبا است و نه فقط برای فصل زمستان، بلکه برای همۀ فصول سال مناسب است.
بافتِ خاصی دارد و هر چقدر از عمر آن بگذرد، زیباتر می شود. چرم پارچه ای بسیار با دوام است که البته به مراقبت نیاز دارد.

بهترین پارچه برای پالتو

پارچۀ نایلونی

پارچۀ نایلونی، یکی دیگر از گزینه های مناسب برای فصول سرد سال است. می توانید از این پارچه برای دوختن انواع پالتو استفاده کنید. پارچه های نایلونی از الیاف و مواد مصنوعی تولید می شوند. ویژگی های منحصر به فردِ این پارچه، آن را به گزینه ای مناسب برای فصل زمستان تبدیل کرده است؛ به عنوان مثال:

  • پارچه های نایلونی بسیار نرم و لطیف هستند؛
  • در برابر برف و باران مقاوم اند و هیچ گونه آب و رطوبتی از آن ها رد نمی شود؛
  •  شست و شو و نگهداری پارچه های نایلونی بسیار آسان است؛
  •  این پارچه ها به راحتی تمیز می شوند؛
  •  پارچه های نایلونی در اثر برخورد با بدن، به خود لکه نمی گیرند.

پارچۀ کنف بهترین پارچه برای پالتو

بله، درست خوانده اید؛ پارچۀ کنف یکی دیگر از گزینه های مناسب برای فصل زمستان به شمار می رود. اگر به دنبال پارچه ای بادوام و نرم و دوستدار محیط زیست می گردید، پارچۀ کنف را از یاد نبرید. الیاف کنف درست مثل عایق عمل می کنند؛ به همین دلیل، می توانند یکی از گرم ترین پارچه ها برای دوختنِ پالتو باشند.

این پارچه می تواند در هوای خیلی سرد نیز شما را گرم نگه دارد. از این ها گذشته، پارچۀ کنفی خاصیت آنتی باکتریال و آنتی میکروبیال دارد؛ به همین دلیل، بویی به خود نمی گیرد. به علاوه، پارچۀ کنف یکی از بهترین گزینه ها برای اشخاصی با پوست های حساس است؛ زیرا الیاف آن بسیار لطیف هستند و همچنین، هوا را از خود عبور می دهند.

بهترین پارچه برای پالتو

پارچۀ فلانل

با شروع فصول سرد سال، پارچه های فلانل جایگاه خاصی پیدا می کنند. این پارچه ها بسیار راحت، گرم و بادوام هستند. این پارچه برای سردترین روزهای سرد نیز مناسب است و می تواند شما را گرم نگه دارد. یکی از نقاط قوتِ پارچۀ فلانل، تنوع آن است. شما چه استایل کژوال را انتخاب کنید چه استایل رسمی، می توانید پارچۀ فلانل متناسب با سلیقه و استایلتان را پیدا کنید و از پوشیدنِ آن لذت ببرید.

پارچۀ کشمیر

آیا به دنبال پارچه ای شیک و به روز هستید؟ پارچۀ کشمیر، پارچه ای بسیار شیک و لاکچری است و از بهترین گزینه ها برای فصول سرد سال به شمار می رود. پارچۀ کشمیر بسیار نرم و لطیف است. این پارچه گرمایی مثال زدنی دارد. کشمیر از پارچه های گران به شمار می رود؛ اما مطمئن باشید که کیفیت، زیبایی و گرمای این پارچه، ارزش هزینه ای را که می پردازید دارد و از خریدنِ آن پشیمان نخواهید شد.

بهترین پارچه برای پالتو

پارچۀ موهر

پارچۀ موهر، ظاهری مجهد دارد و از بهترین گزینه ها برای دوختن لباس های زمستانی به شمار می رود. این پارچۀ  از الیاف تولیدشده از پشم بز آنگورا به دست می آید. این پارچۀ طبیعی بسیار بادوام و گرم است. موهر، هم برای دوختنِ لباس مردانه مناسب است و هم دوختن انواع لباس زنانه. برخی از پارچه های موهر، با پشم ترکیب می شوند؛ اما هیچ فرقی نمی کند، چراکه موهر خالص و موهر ترکیب شده با پشم، هر دو می توانند شما را گرم نگه دارند.

پارچۀ پنبه‌ ای

آیا می دانستید پارچۀ پنبه ای از گزینه های مناسب برای فصل زمستان است؟ نوع نازکِ این پارچه، گزینۀ خوبی برای فصل تابستان است و نوعِ ضخیمِ آن انتخابِ خوبی برای فصل زمستان به شمار می آید. کسانی که به پارچه ها و الیاف پشمی حساسیت دارند، می توانند پارچۀ پنبه ای را جایگزین آن کنند. پارچه های پنبه ای بسیار نرم و لطیف هستند و هوا را از خود عبور می دهند.

عینک آفتابی زنانه اصل چی بخریم ؟ راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه

بهترین پارچه برای پالتو

مخمل کبریتی بهترین پارچه برای پالتو

مخمل کبریتی هیچ وقت از مُد نمی افتد. این پارچه گزینۀ بسیار مناسبی برای دوختن شلوار و پالتو است. مخمل کبریتی، ظاهری جذاب دارد و در هوای سرد، شما را گرم نگه می دارد. این پارچه، دارای بافتی منحصربه فرد بوده و بسیار نرم و راحت است. این پارچۀ ضخیم، گزینۀ مناسبی برای سردترین روزهای سال است.

پارچۀ توییت

پارچۀ توییت از پرطرفدارترین پارچه های فصل زمستان است. این پارچه از پشم خالص یا از ترکیب پشم با دیگر الیاف تولید می شود. پارچۀ توییت در زمرۀ پارچه هایی قرار می گیرد که هیچ وقت از مُد نمی افتند و همیشه پرطرفدار هستند.

بهترین پارچه برای پالتو

خز طبیعی و خز مصنوعی

خز، پارچه ای بسیار نرم و لاکچری است. میلیون ها سال است که انسان ها از پارچۀ خز استفاده می کنند و این پارچه هیچ وقت از مُد نیفتاده است.

خز، پارچه ای ضد آب است و اصلاً سرما را از خود عبور نمی دهد؛ از این رو، این پارچه گزینۀ بسیار مناسبی برای هوای بارانی و خیلی سرد به شمار می رود.
خز، دو نوع طبیعی و مصنوعی دارد. نوع مصنوعی این پارچه نیز بسیار بادوام و گرم است.

بهترین پارچه برای پالتو

فیلیس بهترین پارچه برای پالتو

پارچۀ فیلیس یکی دیگر از گزینه های مناسب برای فصل زمستان به شمار می رود. این پارچه، بسیار نرم، سبک و راحت است و شما را گرم نگه می دارد؛ همچنین، این پارچۀ ارزان قیمت، ضد آب است و از شما در برابر بارشِ سنگین برف و باران محافظت می کند.
اگر از طرفداران استایل کژوال هستید، فیلیس گزینۀ بسیار خوبی برای شما است.

ابریشمی

حتی سرمای زمستان نیز نمی تواند شما را از پوشیدنِ لباس های ابریشمی باز دارد. پارچۀ ابریشمی نیز از گزینه های مناسب برای فصل زمستان به شمار می رود؛ البته انواع ضخیم آن! این پارچه، گرما را در خود نگه می دارد و از این رو، باعث می شود که شما گرم بمانید و احساس سرما نکنید.
تنوع طرح و رنگ پارچه های زمستانی ابریشمی آنقدر زیاد است که انتخاب را برایتان دشوار می کند.

پارچه پالتویی تدی

پارچه تدی نوعی از پارچه های وارداتی می باشد که شبیه به پارچه پالتویی خز بوده که پرز های کوتاه تری به نسبت به آن دارد و ضخامت آن از پارچه خز کمتر است اما از پارچه فوتر و کچه ضخیم تر می باشد.

بهترین پارچه برای پالتو

انواع فرم بدن و پالتوهای متناسب با آنها

فرم مستطیل

برای افراد با فرم مستطیلی توصیه می شود پالتوهایی انتخاب کنند که در قسمت کمر انحنا ایجاد شده باشد (کمر برش خورده و ترجیحا قسمت بالاتنه و پایین تنه دو تکه باشد). به طور کلی می توان گفت پالتوهای نیمه تنگ و کمر باریکی که با کمربند تزیین شده باشند، مناسب این افراد هستند. از یقه های مناسب برای این استایل می توان به یقه های بلند و یک طرفه، یقه های باز و لاله شکل اشاره کرد.

فرم ساعت شنی

می توان گفت بهترین نوع از فرم بدن، فرم ساعت شنی است که هر نوع پالتو و طرحی برای آن مناسب است. افراد با فرم بدن ساعت شنی برای زیبا تر نشان دادن استایل خود می توانند از پالتوهایی با دیزاین یک طرفه و کمر باریک (برش خورده) و قد بالای زانو، استفاده کنند.

فرم دایره ای

افراد با فرم بدن دایره ای بهتر است برای پالتو خود یقه های درشت ایستاده یا هفت را به کار نبرند. اما پالتوهایی با بالا تنه نسبتا تنگ، پایین تنه گشاد، کمر باریک و قد تا زانو استایل شیکی را به این افراد می بخشد.

بهترین پارچه برای پالتو

فرم مثلثی

غالبا به استایلی که دارای پایین تنه درشت و بالا تنه ریز است، فرم مثلثی می گویند. در چنین استایلی افراد باید پالتویی را انتخاب کنند که بالا تنه را درشت تر از پایین تنه و کمر را کمی باریک نمایان کند. برای افراد دارای این ویژگی پالتوهایی با آستین های گشاد و پفی، پالتوهایی که خط برش آنها از زیر سینه است، پالتوهای خز دار و پالتوهایی با یقه درشت، پیشنهاد می شود. توصیه می شود این افراد از پوشیدن پالتوهایی که قسمت پایین تنه آنها به شکل دامن است و همچنین پالتوهایی با کمربند پهن یا جیب های بزرگ و پاکتی، اجتناب کنند.

نقش کمربند در استایل و جذابیت بیشتر

فرم مثلث برعکس

می توان گفت که این استایل کاملا برعکس استایل مثلثی است. بدین صورت که این دسته از افراد دارای بالا تنه بزرگ و پایین تنه کوچک هستند. پس توصیه می شود از پالتوهایی که پایین تنه آنها دامنی و کلوش است و همچنین پالتو هایی با جیبهای بزرگ و پاکتی جهت خطای دید، استفاده کنند. بهتر است این افراد پالتو هایی با قد کوتاه تا بالای زانو و بالاتنه ی ساده (بدون هیچ تزییناتی) تهیه کنند.

تشخیص نوع پارچه پالتویی از طریق روش زیر دست پارچه

یکی ازساده ترین راه های تشخیص نوع پارچه پالتویی، “زیر دست پارچه” است. در این روش شما با دانستن چند نکته ساده در مورد ویژگی های پارچه پالتویی مورد نظرتان، می توانید آن را از میان انواع پارچه، انتخاب کنید.

بهترین پارچه برای پالتو

در علم پارچه شناسی، روشی ساده به نام “زیر دست پارچه” وجود دارد. به این صورت که با تکیه بر حس لامسه و تجربیات گذشته، می توانید نوع پارچه را تشخیص دهید.

در واقع می توان گفت که زﯾﺮ دﺳﺖ ﭘﺎرﭼﻪ، واﮐﻨﺶ ﺣس لامسه دست ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻟﻤﺲ ﭘﺎرﭼﻪ اﺳﺖ. ﺑﺮای ﺑﯿﺎن اﯾﻦ واﮐﻨﺶ ﺣﺴﯽ، از ﺗﻮﺻﯿﻒ ﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺻﺎفی، زﺑﺮی، ﻧﺮمی، خشکی، نازکی و ضخیمی اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ کنند. در نتیجه آن حسی که پس از لمس پارچه به شما دست می دهد، راه تشخیص شما برای نوع و جنس پارچه است.

چگونه با روش زیر دست پارچه نوع پارچه های پالتویی را تشخیص دهیم؟

در ادامه چگونگی تشخیص کیفیت پارچه پالتویی با کمک روش “زیر دست پارچه” را برایتان شرح می دهیم:

اگر پارچه ای که لمس می کنید کمی حالت گره دار داشت، برای فصل پاییز و زمستان مناسب است. چون تار و پود این پارچه زیاد به هم فشرده نیست و منافذی که در بین آن وجود دارد، مانند عایق عمل می کند. بهترین و مرغوب ترین نوع از این دست پارچه، پارچه پشمی است که مناسب برای مانتوها، کت ها و پالتوهای زمستانی هستند.
قطعا همه ما به دنبال جنسی از لباس و پارچه هستیم که کمتر از سایر پارچه ها چروک شود. برای اینکه تشخیص دهیم میزان چروک پذیری یک پارچه چقدر است، مقداری از آن پارچه را به مدت 30 ثانیه در دستان خود مچاله می کنیم. اگر پارچه مورد نظر چروک پذیری بالایی داشت، با این روش مشخص می شود. معمولا ویژگی چروک پذیری در بین پارچه های پاییزی و زمستانی به ندرت یافت می شود. اما پارچه هایی مانند لنین بسیار چروک پذیر هستند.

بهترین پارچه برای پالتو

منشا انواع پارچه‌ ها

می توان گفت که پارچه ها با توجه به منشا تولیدشان، به 4 دسته تقسیم می شوند:

پارچه­‌هایی که منشا تولید گیاهی دارند؛ مانند کتان، پنبه، کنف و…
پارچه­‌ هایی که از سنتزهای شیمیایی به دست می­‌آیند؛ مانند نایلون، داکرون و ترگال
پارچه­‌ ای که منشا حیوانی دارند؛ مانند ابریشم، پشم، خز طبیعی و…
پارچه­‌هایی که با سرچشمه­‌ معدنی هستند؛ مانند آزبست ( پنبه­‌ی نسوز) و پارچه­‌های شیشه­‌ای

بهترین پارچه برای پالتو

چند توصیه برای انتخاب پارچه برای پالتو

همان طور که می دانید، لباس زمستانی گران است؛ از این رو، بهتر است هنگام خریدنِ لباس یا پارچه برای پالتو ، کاملاً دقت، و رنگی را انتخاب کنید که هیچ وقت از مُد نمی افتد؛ همچنین، به شما توصیه می کنیم که رنگ های خنثی را مانند مشکی، طوسی و کرمی، برای لباس زمستانی انتخاب کنید تا بتوانید آن را با همۀ لباس هایتان سِت کنید؛ به علاوه، اگر می خواهید لباس های زمستانی تان دوام زیادی داشته باشد و هر سال مجبور به خریدنِ لباس و پارچۀ زمستانی نشوید، حتماً آن ها را با احتیاط و براساس دستورالعمل ها بشویید و اتو کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

19 دی 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *