افتتاح حساب ترکیه
تاثیر جوراب در استایل

برخی از تاثیر جوراب در استایل اطلاعی ندارند و نمی دانند که این لباس کوچک چه تاثیری در استایل‌های روزمره دارد.  خوش­تیپ شدن با اجزای کوچک یک استایل کار سختی نیست، کافی است کمی دقت به خرج دهیم و انتخاب‌های مناسبی داشته باشیم. گروه استایل شادمگ مفصل به تاثیرات این جفت دوست داشتنی در استایل پرداخته است.

تاریخچه جوراب

اولین مدل جوراب در عصر حجر در حدود 5000 سال پیش ساخته شده است مشاهده می کنید. اولین جوراب در عصر حجر تولید شد.

تاثیر جوراب در استایل
اولین جوراب در عصر حجر و در حدود ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شد. اولین جوراب ها؛ از پوست نرم حیوانات به وجود آمدند که به دور مچ پا بسته می‌شد. چندین هزار سال بعد از یونان باستان و در سال ۸۰۰ قبل از میلاد، آنها کمی پیچیده تر شدند. سربازان روم باستان جوراب هایی میپوشیدند که با تکه های پارچه بافته شده به یکدیگر دوخته شده بودند.

با این حال بعدها مصر باستان جوراب هایی را ساختند که بیشتر شبیه به جوراب های امروزی بودند. در سال های ۳۰۰ تا ۶۰۰ مصری ها جوراب های بافتنی استفاده میکردند که بسیار شبیه به جوراب های امروزی بودند.

انواع جوراب

جوراب ساق بلند (بالای زانو)

جوراب ساق بلند آیتم مورد علاقه کسانی است که نه اهل جوراب شلواری هستند و نه جوراب ­هایی با ساق متوسط!
نمایش کش جوراب برای خیلی از ما نمای خوش­آیندی نیست، پس از آنجایی که ساق این جورابها تقریبا تا نصف ران را می­پوشانند، گزینه مناسبی برای استفاده با دامن­های کوتاه و میدی هستند.
معمولا مدل نایلونی یا شیشه‌ای این جوراب­ ها پرطرفدارترند اما نمونه ­های ضخیم، بافت­ دار و طرح­دار آنها یک آیتم کژوال و امروزی است که می­تواند به راحتی ظاهر ساده شما را کمی رنگ و لعاب ببخشد.

تاثیر جوراب در استایل
همچنین جوراب ساق بلند ضخیم یکی از مهم­ترین آیتم­های استایل گرانج به حساب می­آید.
در این استایل این جوراب ها یار قدیمی کفش­های کانورس هستند، دو آیتمی که با دیدنشان چیزی جز استایل های دهه 80 و 90 میلادی به یادمان نمی­آید.

زمان استفاده

اما اگر می­خواهید با این جوراب ها خیلی خوش­تیپ تر از این حرف­ها باشید برای تاثیر جوراب در استایل به شما پیشنهاد می­کنم در فصل سرد این جوراب را روی یک جوراب شلواری نازک بپوشید و خودتان نتیجه را ببینید!
بر خلاف جوراب ­های ضخیم و طرح­دار انواع شیشه ­ای این جوراب ­ها زنانه و کلاسیک هستند و ظاهر رسمی­تری نسبت به انواع دیگر آنها دارند.
ترکیب جوراب ساق بلند شیشه ای با پیراهن یا دامن­های کلاسیک و زنانه یک استایل رسمی را به وجود می­ آورد.
در حالی که پوشیدن جوراب ساق بلند ضخیم و طرح­دار با شلوارک یا دامن­های کوتاه جین و کتان شما را برای رفتن به یک دورهمی دوستانه آماده می‌کند.

جوراب ساق بلند (پایین زانو)

رخی این جوراب­ ها را “سه ربع” هم می­شناسند و بدون شک شنیدن کلمه “جوراب سه ربع” ما را یاد مادربزرگ‌مان می­اندازد که همیشه دامن میدی و جوراب سه ربع عضو جدایی ناپذیر بقچه لباسش بود.
آنها مانند انواع بلندترشان دو نوع نایلونی و نخی دارند و نکته­ای که این جوراب را از نوع بلندترش متمایز می­کند نحوه استایلینگ آن است.

تاثیر جوراب در استایل
معمولا این جوراب ­ها انتخاب مناسبی برای پوشیده شدن با شلوار­های کوتاه هستند.

تاثیر جوراب در استایل

خاصیت این اندازه از جوراب­ این است که وقتی با شلوار ست می­شوند در هنگام نشستن و بالا رفتن شلوارتان ظاهر شما را یکدست نگه می­دارد.
هم­چنین در اینجا هم جوراب شیشه ­ای ظاهری رسمی و جوراب نخی استایل کژوال­ تری به وجود می ­آورد.
به غیر از شلوارهای کوتاه، این شلوارک های جین هستند که می‌توانند بهترین ترکیب استایل با این جوراب ها باشند، کافی است آنها را با یک تی‌شرت اورسایز ست کنید.

جوراب نیم ساق

جوراب­ نیم ساق معمولا پرطرفدارتر از بقیه اندازه ­ها هستند و بیشترین استفاده را در میان تمام جوراب­ ها دارند.
در واقع جوراب نیم ساق ماموریت خوشتیپ کردن شمارا در فصل پاییز بر عهده دارد! انواع رنگی و طرح‌دار آن که چند وقتی است طرفداران زیادی پیدا کرده است، به راحتی می­تواند استایل شما را از یکنواختی درآورده و شکل جدیدی به آن ببخشد.
این جوراب ها علاوه بر اسنکیرز، برای استفاده با بوت نیز مناسب‌اند.
اگر قد شلوار یا دامنتان در پاییز و زمستان خیلی کوتاه است می‌توانید این جوراب‌ها را با یک نیم بوت ست کنید.

تاثیر جوراب در استایل

یک تقلب کوچک برای تاثیر جوراب در استایل

سعی کنید رنگ جوراب‌تان را با یکی از جزئییات کوچک استایل پاییزی‌تان مثل رنگ گل شال، دکمه پالتو و … ست کنید.

جوراب مچی

ساق این جوراب ها درست بر روی مچ قرار می‌گیرد و وقتی با کفش پوشیده می­شوند تنها قسمت کش­بافت آن که روی مچ است بیرون قرار می­گیرد.
این جوراب ها معمولا مناسب زمانی است که یک شلوار کوتاه انتخاب کرده­اید و نمی­خواهید کل ساق پایتان با جوراب پوشانده شود و در عین حال می­خواهید رنگ و طرح جورابتان نیز در استایلتان تاثیر داشته باشد.

همچنین جوراب مچی گزینه مناسبی برای ست شدن با اسنیکرز است و استایل کژوال شما را مدرن‌تر جلوه می‌دهد.

جوراب بدون ساق

جوراب هایی که فاقد ساق هستند نیز جزو جوراب های محبوب به شمار می‌آیند؛ مخصوصا در فصل تابستان!
این جوراب ها یار همیشگی کتانی هستند و از این رو به آنها SNEAKER SOCKS نیز گفته می­شود.

تاثیر جوراب در استایل
پوشیدن کتانی (اسنیکرز) بدون جوراب می­تواند خسارات جبران ناپذیری به پوست پای شما وارد کند، پس حتی فکر امتحان کردنش را هم از سرتان بیرون کنید!
اگر نمی­خواهید در هنگام پوشیدن اسنیکرز نمایی از جورابتان پدیدار شود، جوراب بدون ساق می­تواند انتخاب درستی برای شما باشد.

جوراب پاپوش

این روزها بیش از پیش شاهد استفاده این نوع پاپوش ها هستیم.
بله در کفش های نیمه باز نیز نباید نقش پررنگ جوراب را از یاد برد!
اگر این جوراب ها را با اسنیکرز نیز استفاده می­کنید باید بگویم که سخت در اشتباهید؛ زیرا اسنیکرزها به دلیل رویه بلند و ضخیمی که دارند ممکن است باعث آزار پوست روی پایتان شوند.
این پاپوش ها معمولا برای استفاده در کفش هایی طراحی شده­ اند که یا فاقد رویه هستند و یا رویه کوتاهی دارند؛ مانند لوفر،آکسفورد و یا پامپ و فلت.

جوراب شلواری و تاثیر جوراب شلواری در استایل

بدون شک هیچ خانمی نیست که در کمد لباسش یه جوراب شلواری نداشته باشد!
جوراب شلواری یکی از مهم­ترین آیتم­های کمد یک خانم به حساب می آید؛ اکسسوری که هم می­تواند کلاسیک باشد و هم کژوال!
برای تعریف بهتر و نحوه استفاده درست­تر از این اکسسوری مهم بهتر از آن را به دسته های مختلفی تنظیم کرده و نحوه استفاده درست از انواع مختلف آن را تک به تک توضیح بدهم:

جوراب شلواری ضخیم

مشخصه بارز این جوراب شلواری که معمولا با نام ساپورت شناخته می­شود ضخامت آن است، از این رو معمولا گزینه گرم و مناسبی برای استفاده در فصل سرما است.

از آن­جایی که این جوراب شلواری به نسبت دیگر مدل ها کژوال تر است به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای استفاده کردن با لباس های کلاسیک یا به اصطلاح مجلسی نیست.
بهتر است این جوراب شلواری ضخیم را با لباس های کژوال تری مانند: شلوارک، دامن و پیراهن های کوتاه ست کنید.

تاثیر جوراب در استایل

جوراب شلواری شیشه ای

این جوراب شلواری یکی از انواع کلاسیک و پرطرفدار است که از گذشته تا به امروز استایل­های زنانه ما را همراهی کرده است.برخلاف جوراب شلواری ضخیم این جوراب شلواری کلاسیک و به اصطلاح مجلسی است و گزینه مناسبی برای زمانی است که می­خواهید استایل زنانه­­ ای داشته باشید.
این جوراب ها بهترین گزینه برای ست شدن با دامن­های تنگ و خمره­ ای، پیراهن­های ساده و رسمی و شلوار­های پارچه­ ای هستند.
البته نه فقط استایل­های کلاسیک بلکه در برخی استایل­های کژوال نیز این جوراب شلواری ها می­توانند معجزه آفرین باشند.

جوراب شلواری رنگی

بدون شک اگر از آن دسته افرادی هستید که جوراب شلواری­ رنگی را برای استایل‌تان انتخاب می­کنید، فردی جسور هستید!

تاثیر جوراب در استایل
جوراب شلواری رنگی یکی از ریسک­ پذیر­ترین اکسسوری­های لباس به شمار می‌آید؛ زیرا نه ست کردن آن کار راحتی است و نه به راحتی با آیتمی جور در می­آید.

شال یا روسری ؛ بهترین گزینه مناسب استایل شما کدام است ؟

جوراب شلواری رنگی را به چهار روش می‌­توانید استفاده کنید:

۱- استایل­های مونوکوروم یا تک­رنگ
در این سبک شما تنها مجاز به استفاده از یک رنگ در کل استایل‌تان هستید.‌

۲- استایل­های رنگی و ماکسیمال
استایل­های شلوغ و جسورانه­ای که بدون هیچ قانونی آیتم­ها آزادانه کنارهم قرار می­گیرند.

۳- ترکیب رنگی­های مکمل و هم­ خانواده
در این نوع استایل­ می­توانید رنگ جورابتان را طوری انتخاب کنید که رنگ مکمل دیگر آیتم­های استایل‌تان باشد.

۴- ترکیب رنگ­های ناهم­خوان و جسورانه
در این استایل نیز می­توانید رنگ­های به اصطلاح ناهم‌خوان را کنار هم گذاشته و یک تنالیته اختصاصی در استایل‌تان پدید بیاوردید (برای آشنایی با این سبک اینجا را کلیک کنید)

جوراب شلواری توری و تاثیر جوراب در استایل

این جوراب شلواری ها کمی خاص تر از بقیه هستند و آنچنان پرطرفدار نیستند.
شاید یکی از دلایل تنهایی این جوراب شلواری خیلی خاص سختی آن در استایلینگ باشد!
اما ست کردن آن آنچنان هم کار سختی نیست. زمانی که این جوراب شلواری را برای استایل خود انتخاب می­کنید بهتر است باقی آیتم­های استایلتان به رنگ­های تیره و یا خنثی باشند.

تاثیر جوراب در استایل
به طوری که حتما قسمت پایین تنه؛ دامن کوتاه و یا شلوار کتان حتما مشکی یا تیره باشد.

همچنین سعی کنید از این جوراب ها برای استایل های ساده خود استفاده کنید، زیرا این جوراب شلواری زمانی که در کنار دیگر اکسسوری ها و تزئینات قرار می‌گیرد استایل شما را شلوغ و خسته کننده نشان می­دهد.

جوراب بدون دید

این مدل جوراب ها که به جوراب کالج نیز معروف است. ساق بسیار کوتاهی دارند که زیر مچ پا قرار می گیرد و قسمت روی جوراب نیز بلند تا مچ پا و برخی هم کوتاه تر می باشند ، به نحوی که فقط انگشتان پا را بپوشاند؛ تولید می گردند. این جوراب ها برای استایل کژوال و غیررسمی مناسب هستند. و در رنگ بندی و طرح های متنوع وجود دارند. با کفش های کالج، لوفر و به طور کل کفش هایی که ساق کوتاه دارند و در سبک غیررسمی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان پوشید.

تاثیر جوراب در استایل

انواع مدل و سبک جوراب مردانه و تاثیر جوراب در استایل

مردان برای رفتن به یک مصاحبه شغلی، قرار ملاقات و حتی یک مراسم تشییع جنازه احتیاج به پوشیدن جوراب برای تکمیل استایل خود دارند. بسیاری از مردان بدون پوشیدن جوراب نمیتوانند از خانه بیرون بروند و این عادت طبیعی در آقایان است. جوراب مردان همچون زنان دارای انواع مختلفی است که در قسمت زیر مشاهده میکنید:

جوراب ورزشی یا لوله ای مردانه

جوراب ورزشی یا لوله ای توسط شرکت نلسون طراحی شد.
یکی از انواع جوراب که مناسب استایل کلاسیک مردان است، جوراب ورزشی یا لوله ای مردانه (Athletic) هست که اکثرا در طرح های راه راه افقی دیده میشود. شرکت بافندگی نلسون در سال ۱۹۶۷ جوراب ورزشی را اختراع کردند. آنها شبیه به یک جوراب لوله ای بلند هستند که مطابق با شکل طبیعی پای انسان طراحی شده اند. این مدل جوراب طراحی بسیار ساده و آسانی داشتند.

تاثیر جوراب در استایل

جوراب های لوله ای همگی در یک اندازه طراحی می‌شدند. آنها به سرعت طراحی و تولید میشدند. یکی از اشتباهات بزرگی که شرکت نلسون مرتکب شد، این بود که طرح جوراب لوله ای خود را ثبت نکردند. در نتیجه سایر تولیدکنندگان، بازار را با جوراب های ورزشی خود پر کردند. امروزه انواع گوناگونی از جوراب های ورزشی یا لوله ای وجود دارند.

جوراب بیسبال یا رکابی مردانه

این سبک جوراب بیشتر در بازی بیسبال استفاده میشود.
داستان جوراب بیسبال یا همان رکابی (Baseball) که به اندازه چوب بیسبال نمادین است به سال ۱۸۶۸ بر میگردد. در آن زمان مردم بیشتر جوراب های ساق بلند که اغلب در بازی کریکت دیده میشد میپوشیدند. در حالی که هنوز آنها در بیسبال آمریکایی ظاهر نشده بودند. سپس جوراب های رکابی در سال ۱۹۰۵ اختراع شدند و جایگزین جوراب های قبلی گردیدند. امروزه این مدل جوراب ها هنوز توسط بازیکنان بیسبال در سراسر دنیا پوشیده می‌شوند.

جوراب فشرده مردانه

مدلی از جوراب فشرده که برای تسکین درد کاملا مناسب است را مشاهده می کنید.
این جوراب برای تسکین درد طراحی شده است.
جوراب فشرده مردانه (Compression) به دلایل بسیاری توسط ورزشکاران و برای تسکین برخی از شرایط پزشکی استفاده می‌شوند. این جوراب ها برای بهبود جریان خون، کاهش تورم و تسکین درد در پاها کاربرد دارند. آنها را میتوان در هر طول و اندازه و همچنین هر سبکی خریداری کرد. بسیاری از جوراب ها مانند جوراب فشاری برای تسکین درد طراحی شده اند و نقش مسکن را ایفا میکنند. برای مثال جوراب کف پا نیز با استفاده از بالشتک و ساپورت برای کمتر کردن درد کف پا ساخته می‌شوند.

جوراب معمولی یا لباس مردانه

مدلی زیبا از جوراب معمولی یا لباس مردانه که مناسب استفاده روزمره است را مشاهده می کنید.

تاثیر جوراب در استایل
این سبک برای استفاده روزمره مناسب است.
مردان برای روزمرگی و در روزهای عادی به همراه کفش های آکسفورد و رسمی خود از جوراب های معمولی یا لباس Dress sockاستفاده میکنند. جوراب های معمولی مخصوصا به گونه ای طراحی شده اند که بسیار نازک باشند. بنابراین آنها با هر کفشی به خوبی پوشیده می‌شوند.

استفاده از جوراب های ضخیم در کنار کفش های مجلسی استایل شما را نامناسب میکند و مد روز نیست. جوراب لباس معمولا در رنگهای سفید، طوسی، خاکستری، مشکی و آبی تولید میشود. زیرا آنها بیشتر در محیط های رسمی و حرفه ای پوشیده می‌شوند. ناگفته نماند که امروزه جوراب های طرح دار و رنگارنگ در میان مردان مد شده است. همچنین جوراب های مجلسی مردانه در بازار وجود دارند.

جوراب کالجی یا بدون دید مردانه و تاثیر جوراب در استایل

با کفش کاج خود حتما از جوراب کالج استفاده کنید.
درصورتیکه کفش شما کالج باشد، ممکن است آخرین راه حل شما نپوشیدن جوراب باشد! اما عدم استفاده از جوراب باعث عرق کردن و همچنین تاول زدن پاهای شما می‌شود. شاید بگویید پوشیدن جوراب لباس با این کفش ها استایل شما را نامناسب خواهد کرد. پیشنهاد ما استفاده از جوراب های کالجی یا بدون دید (College socks) با این مدل از کفش ها میباشد.

این مدل جوراب ها به قدری کوتاه هستند که هر گاه انواع مختلفی از کفش های به روز را بپوشید، پاهایتان ظاهر نمی‌شوند. جوراب های کالجی گزینه ای عالی برای مراسم غیررسمی و مجلسی است. همچنین آنها با کفش های تابستانی و صندل ها نیز خوب عمل میکنند.

جوراب اسکی مردانه

جوراب اسکی کاملا ضخیم هستند و شما را گرم نگه می دارند.
جوراب اسکی مردانه (Ski Sock) بسیار ضخیم و گرم هستند و پاهای شما را در برابر سرما حفظ میکنند. این مدل جوراب ها اغلب از جنس پشم و یا ترکیبی مصنوعی از مواد مختلف ساخته می‌شوند. آنها معمولا به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر ضخیم بودن دارای بالشتک باشند. به همین دلیل است که شما به هنگام خریدن کفش های اسکی، حداقل یک سایز بزرگتر از اندازه واقعی آنها را تهیه مینمایید. از لحاظ اندازه و طول، جوراب اسکی مردانه؛ اکثرا بلند و تا زانو تولید می‌شوند. این مسئله باعث گرم شدن پاهای شما خواهد شد.

تاثیر جوراب در استایل

جوراب بافتنی یا حرارتی مردانه و تاثیر جوراب در استایل

جوراب حرارتی فقط برای تامین گرما طراحی شده اند.
جوراب بافتنی یا حرارتی مردانه (Knitted socks) فقط برای تامین گرما و محافظت از پاها در برابر سرما طراحی شده اند. جوراب های حرارتی معمولا با موادی ساخته می‌شوند که عایق تر و محافظ تر از دیگر پاپوش ها باشند.

۱۶ نکته مهم در مورد تاثیر جوراب مرانه در استایل

۱-مناسب ترین جوراب برای رفتن به باشگاه ، جوراب مچی می باشد.

۲-هنگام پوشیدن شلوارک ، به هیچ وجه نباید جوراب از کفش شما مشخص باشد.

۳-جوراب رنگ سفید ، تنها دراستایل های اسپرت مورد استفاده قرار می گیرد.

۴-در استایل های رسمی رنگ جوراب حتما با رنگ شلوار ست می گردد.

۵-در استایل های غیررسمی می توان رنگ جوراب را با سایر لباس ها یا اکسسواری ها ست کرد.

۶- برای استایل های رسمی از جوراب های کاملا ساده و بدون طرح استفاده کنید.

۷-رنگ های سورمه ای، مشکی و خاکستری جز رنگ های خنثی به شمار می رود و برای استایل رسمی مناسب است.

۸-سایز جوراب همواره باید دوسایز بزرگتر از سایز کفش شما باشد.

جنس جوراب

۹-جنس جوراب هایی که با استایل رسمی می پوشید بهتر از جنس کشمیر، پنبه و یا پشمی نازک باشد.

۱۰-افراد با ذهنیت خلاق و نوآور در استایل خود می توانند از جوراب های خال خالی یا طرح های دیگر استفاده کنند.

تاثیر جوراب در استایل

۱۱-در مواقع رسمی از جوراب معمولی ساق دار استفاده کنید، به این دلیل که هنگام نشستن ساق پای شما مشخص نشود.

جدیدترین بافتنی زنانه 1402 شیک و لاکچری | ژورنالی از مدل های بافت دخترانه مناسب با رنگ سال 2024

۱۲- هرگز جوراب های مختص به استایل کژوال را با استایل رسمی نپوشید و بالعکس.

۱۳-همراه با شلوارهای کتان یا مخمل می توانید جوراب های پشمی ضخیم تر بپوشید.

۱۴-جوراب های استاندارد ، می تواند از آسیب های وارده به مچ پا تا حد زیادی جلوگیری کند.

۱۵-تنها کفشی که نباید باآن جوراب پوشید صندل است، بقیه کفش ها بلااستثنا با جوراب استایل کامل تری می سازند.

۱۶-عمر مفید یک جوراب، آن هم درصورت استفاده درست از آن شش ماه است.

قوانینی برای تاثیر جوراب در استایل

شما مختارید که هر رنگ جورابی را با هر شلوار یا کفشی بپوشید. سلیقه شخصی موضوعی است که در بند هیچ قانونی قرار نمی‌گیرد. مطالب این مقاله بیشتر توصیه‌هایی است که از جانب طراحان مد و لباس مطرح شده است. ضمن آن‌که قوانین مربوط به ست کردن لباس‌ها بیشتر در خصوص آنچه باید در مجالس یا جلسات رسمی بپوشیم صدق می‌کنند. تیپ‌های اسپرتی که اغلب جوانان امروزی را در قالب آن‌ها می‌بینیم تقریباً از هر نظر انتخاب‌های آزادانه‌ای به افراد می‌دهد که تقریباً هیچ قانونی برای آن‌ها نمی‌توان وضع کرده و تماماً سلیقه و انتخاب‌های شخصی است.

تاثیر جوراب در استایل

1- با هیچ شلوار یا کفشی جوراب سفید نپوشید

جوراب سفید یکی از پرمصرف‌ترین پوشینه‌های تمام دنیا است. بنابراین شاید این مورد به‌عنوان قانون شماره یک ست کردن جوراب با کفش یا شلوار کمی عجیب به نظر برسد. اما حقیقت دارد.

لباس زير كاستوم (costume) چيست؟ رنج قیمت 98 + نکات قبل از خرید
پوشیدن جوراب سفید با شلوارهای بلند، فارغ از این‌که جنس شلوار چیست؟ یا این‌که استایل شلوار، اسپرت یا مجلسی است؟ و با هر مدل کفشی، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. طراحان مد معتقدند که جوراب سفید با ساق متوسط یا سه ربع تنها مناسب زمان‌هایی است که با شلوارک و کتونی در حال ورزش کردن باشید. در غیر این صورت امکان ندارد که بتوانید شلوار یا کفش خود را با جوراب سفید طوری هماهنگ کنید که همه چیز شیک و اصولی به نظر برسد.

تنها شرایطی که در آن مجاز به پوشیدن جوراب سفید هستید، به جز زمان‌هایی که در حال ورزش کردن هستید، وقتی است که شلوار و کفشتان نیز کاملاً سفید باشد. در غیر این صورت اگر طالب شیک پوشی هستید و زیاد جوراب سفید می‌خرید، بهتر است این رویه را عوض کنید.

2- جوراب را با شلوارتان ست کنید، نه با کفش

شاید از این توصیه هم متعجب شده باشید، اما صحت دارد. تلاش برای ست کردن جوراب با کفش اشتباه است. قوانین مد میگویند که جوراب باید با شلوار هماهنگ باشد، نه کفش. بنابراین هنگامی‌که می‌خواهید از قفسه فروشگاه، جوراب مناسب انتخاب کنید، در نظر داشته باشید که این جوراب قرار است با کدام شلوار پوشیده شود.

تاثیر جوراب در استایل

البته می‌توان موقع لباس پوشیدن دقت به خرج داده و طوری شلوار خود را انتخاب کنید که علاوه بر شلوار، ست کردن جوراب با کفش نیز امکان پذیر باشد. اما به صورت کلی در قوانین تیپ‌های رسمی و کلاسیک این شلوار است که جوراب را باید از نظر رنگ و طرح با آن هماهنگ کرد.

3- با کفش مجلسی و تیپ‌های رسمی، جوراب ساق کوتاه نپوشید

هدف شما از پوشیدن جوراب چیست؟ آیا قصدتان این است جوراب تنها از ساییده شدن کف پا به کفی کفش جلوگیری کند؟ خب این دلیل کافی و موجهی برای پوشیدن جوراب نیست. حتی اگر با هدف بهره‌گیری از نقش محافظتی جوراب از پا، آن را می‌پوشید، باید انتخاب درستی داشته باشید.

پوشیدن جوراب ساق کوتاه، یعنی ساقی که اندازه آن تا زیر مچ پا باشد، نه برای آقایان توصیه می‌شود، نه برای خانم‌ها. جوراب باید علاوه بر کف، از مچ پا نیز محافظت کند. همچنین باید پا را گرم نگه دارد. ضمن آن‌که دیده شدن موی پا از پاچه شلوار اصلاً صحنه جذابی نیست.

بنابراین اگر تا به حال از جوراب ساق کوتاه استفاده می‌کردید، آن را به علت تاثیر جوراب در استایل فراموش کنید. بهتر است در اولین فرصت برای خرید جوراب با کیفیت ساق بلند اقدام کنید. به ویژه اگر قصد دارید تیپ شما یک تیپ رسمی و کلاسیک باشد، به هیچ عنوان نباید جورابی بپوشید که هنگام نشستن یا پا روی پا انداختن، ساق پایتان دیده شود.

جوراب‌های ساق کوتاه تنها مناسب کفش ‌های کالج مردانه یا کفش‌های اصطلاحاً عروسکی زنانه‌ای است که با آن شلوارهای نسبتاً کوتاه پوشیده می‌شود. در غیر این صورت جوراب ساق کوتاه نه مناسب پوشیده شدن با کفش و تیپ‌های رسمی است و نه حتی مناسب پوشیده شدن با کتونی. در صورتی که علاقمند به ست کردن با کف کالج می باشید می توانید مقاله “چند نکته در خصوص کفش کالج، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کفش در دنیا” را مطالعه نمایید.

4- رنگ جوراب خود را در یک طیف با رنگ شلوارتان انتخاب کنید

تاثیر جوراب در استایل

یکی از مهم‌ترین قوانین مد در خصوص ست کردن لباس‌ها این است که اجزای لباس شما باید در یک طیف رنگی باشد. به این معنی که اگر شلوار شما قهوه‌ای سوخته است، هوشمندانه‌تر آن است که جورابتان هم طیف با رنگ قهوه‌ای باشد، نه دقیقاً قهوه‌ای سوخته و درست هم رنگ شلوارتان. در حقیقت شلوار و جوراب از نظر رنگ باید سایه روشن یا مکمل یکدیگر باشند.

بنابراین بهتر است برای ست کردن جوراب با شلوار و تاثیر جوراب در استایل ، ابتدا شلوار مورد نظر خود را بپوشید، سپس از سبد جوراب‌هایتان جورابی که نزدیک‌ترین رنگ به شلوارتان دارد را انتخاب کنید. مثلاً برای یک شلوار سورمه‌ای تیره، پوشیدن جورابی به رنگ آبی تیره پیشنهاد می‌شود. یا برای یک شلوار طوسی، جورابی به رنگ نوک مدادی. همچنین اگر جوراب طرح دار می‌پوشید، بهتر است رنگ یکی از اجزای طرح جوراب با شلوارتان هم خوانی داشته باشد. برای خرید جوراب طرح دار از بخش مربوطه دیدن نمایید.

اگر قصد خرید جوراب زنانه را دارید باید به فاکتور هایی مثل جنس، اندازه، طرح جوراب و قیمت آن توجه کنید. ما بهتون پیشنهاد می کنیم حتما محصولات متنوع و با کیفیت تاپیک را مشاهده کنید

5- حداقل شلوار و جوراب را هم رنگ انتخاب کنید

اگر در شما تمایلی برای حساسیت به خرج دادن روی انتخاب اجزای لباسی که می‌پوشید وجود ندارد، یا به اندازه کافی برای این کار وقت یا پول ندارید، مطمئن‌ترین راه برای ست کردن جوراب با شلوار، انتخاب جوراب هم رنگ شلوار است. این شیوه مطمئن‌ترین راه برای ایجاد هماهنگی بین اجزای ترکیب لباسی است که می‌پوشید.

تاثیر جوراب در استایل

6- هم شلوار و هم جوراب را طرح دار نپوشید

توضیح این قانون بسیار ساده است. اگر شلوار شما راه‌راه است یا طرح دارد، جورابتان باید ساده باشد. همچنین اگر شلواری می‌پوشید که هیچ طرحی ندارد یا اصطلاحاً بدون پترن Pattern است، می‌توانید از جوراب‌های طرح دار، راه‌راه یا چهارخانه استفاده کنید.

7- اگر جوراب را با شلوار ست نمی‌کنید، آن را با سایر اجزای لباس هماهنگ کنید
اگر شلوار پاچه کوتاه می‌پوشید، یعنی شلواری که در حالت ایستاده هم بخشی از جورابتان دیده می‌شود، می‌توانید به جای ست کردن رنگ جوراب با شلوار، آن را با یکی دیگر از اکسسوری هایی که به تن دارید ست کنید. به طور مثال اگر سرآستین پیراهنی که به تن کرده‌اید از آستین کتتان بیرون میزند، می‌توانید رنگ جورابتان را با رنگ سرآستین پیراهنتان ست کنید.

تاثیر جوراب در استایل

8- با تیپ‌های رسمی، جوراب شاد و طرح دار نپوشید

اگر قرار است به عنوان یک آقا کت و شلوار به تن کنید، بدون شک نباید از جوراب‌هایی با طرح‌های عروسکی یا رنگ‌های جیغ استفاده کنید. هر اندازه که رنگ و طرح انتخاب شده برای جورابتان هماهنگ با شلوار باشد یا با تلاش بسیار موفق به ست کردن جوراب با کفش مورد نظرتان شده‌اید، باز هم نباید این نکته را فراموش کنید که جوراب‌هایی که رنگ‌های جیغ یا طرح‌های پیچیده و کارتونی دارند مناسب تیپ‌های کلاسیک یا کت و شلوار نیستند.

9- مهم‌ترین قانون! پوشیدن صندل با جوراب ممنوع

به عنوان آخرین و شاید مهم‌ترین قانون این مورد را به خاطر بسپارید که هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید صندل را با جوراب پوشید. این قانون جهان شمول است. همچنین محدود به آقایان یا خانم‌ها نمی‌شود. اگر بنا به هر دلیل مجبور به پوشیدن جوراب هستید، پوشیدن صندل را فراموش کنید. و اگر پوشیدن صندل را دوست دارید باید بدانید که حتی نازک‌ترین جوراب‌ها نیز با صندل نباید پوشیده شوند.

تاثیر جوراب در استایل

آیا به همراه کفش جوراب بپوشیم یا خیر؟

شاید اگر بخواهیم بنابر سلیقه برخی از افراد این پرسش را پاسخ بدهیم، باید گفت به دلیل مختلفی از جمله: خنک‌تر بودن پاها، جمع شدن جوراب درون کفش و اذیت کردن پاها، یا سبک‌تر به نظر رسیدن پاها یا حتی بهتر بودن ظاهر بی جوراب پا در برخی از کفش‌ها نباید جوراب بپوشیم؛ اما با وجود تمام این دلایل می‌توان گفت جوراب نپوشیدن مضراتی دارد که بیشتر از فواید آن بوده و به همین دلیل پوشیدن آن توجیه بیشتری دارد.
-پاهای شما با توجه به میزان کفش پوشیدن، می‌تواند در روز به طور میانگین تا 500 میلی‌لیتر تعریق کند که حجم زیادی از رطوبت است و این عرق‌ها حاوی باکتری هستند، و باکتری‌ها در محل‌های تاریک و مرطوب بهتر رشد نموده و تکثیر می‌شوند در حالی که داشتن جوراب می‌تواند تا حد زیادی آثار این تعریق را کم کرده و مانع از ابتلا به بیماری‌های باکتریایی پاهای‌تان شود.
-جوراب با جذب رطوبت از طرفی هم می‌تواند مانع از بو گرفتن پاها و فضای درونی کفش شده و هم از خراب شدن کفی کفش جلوگیری نماید.
-آستر درونی همه کفش‌ها با پوست پای انسان سازگاری کامل ندارد و در مجاورت با پوست پا برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند، لذا باید جوراب پوشید تا از آن مشکل‌ها جلوگیری نمود.
-در صورت جوراب نپوشیدن احتمال اینکه پاهای‌تان در اثر سایش با بدنه کفش تاول بزند زیاد است و بعد از مدتی هم آن تاول در اثر سایش دهن باز کند و فضای درونی کفش را هم میکروبی کند و از طرفی میکروب‌های موجود در کفش از طریق تاول باز شده ممکن است وارد جریان خون شما شده و سبب بیماری‌های عفونی شود. پس پوشیدن جوراب الزامی است.
-در صورت نپوشیدن جوراب احتمال اینکه ناخن‌هایتان در اثر فشرده شدن به انگشتانتان، آن‌ها را زخمی کنند وجود دارد، همچنین ابتلا به بیماری‌های قارچی هم برای پاها بالاست.

10 مدل شلوار پاییزی 1402 زنانه و دخترانه ترند و لاکچری

تاثیر جوراب در استایل

ضرورت توجه به ظاهر جوراب به دلیل تاثیر جوراب در استایل

همواره هستند افرادی که به زیبایی و شیک بودن تیپ و ظاهر خود اهمیت می‌دهند. زیبایی تیپ و ظاهر برای این افراد وابسته به تک تک اجزای لباس‌شان است: یعنی همانقدر که در هنگام تهیه کت‌ و شلوار، پیراهن، یا کفش دقت به خرج می‌دهند، هنگام تهیه جوراب هم همانقدر دقت عمل دارند تا جورابی را بگیرند که همانگی لازم با سایر اجزای استایل‌شان (خصوصا با کفش) را داشته باشد.

هماهنگی در سطوح مختلف، هماهنگی در سطح جنس اجزا، رنگ اجزا و نوع طرح و بافت اجزا. پس این افراد پی برده‌اند که در ایجاد یک تیپ و استایل زیبا، نسبت به هیچ جزیی حتی جوراب نباید بی‌اهمیت بود. به حسب ظاهر جوراب درون کفش و زیر شلوار افراد پنهان بوده و چندان دیده نمی‌شود که بخواهد تاثیر خاصی روی تیپ و استایل افراد بگذارد

اما تجربیات افراد عادی و دانش افراد فعال در حوزه مد و فشن چیزی دیگری می‌گوید؛ ثابت شده که عدم هماهنگی بین جوراب و کفش یا حتی جوراب و لباس می‌تواند مشکلات ظاهری را برای استایل افراد ایجاد کند، به همین دلیل قوانینی برای در کنار هم قرار گرفتن کفش و جوراب‌ها تدوین شد که بهتر است برای داشتن استایل بهتر از آن‌ها تبعیت کرد.

جوراب مناسب کفش‌های رسمی یا کژوآل

-هنگامی که اکثر اجزای استایل‌تان رسمی بوده، مثلا شلواری رسمی به همراه کفشی چرم به پا دارید از پوشیدن جوراب‌های طرح‌دار یا شلوغ و پر از رنگ‌های شاد و جیغ خودداری کنید. فراموش نکنید که جوراب‌های رنگ شاد و طرح‌دار به کلی رسمی بودن یک استایل کلاسیک را برهم می‌زنند حتی اگر درون طرح‌های جوراب، رنگ کفش یا شلوار هم وجود داشته باشد. در کنار این استایل‌ها باید از جوراب‌های ساده تک رنگ، با رنگ‌هایی از طیف رنگی و خانواده رنگ کفش یا شلوارتان استفاده کنید.
-در کنار کفش‌های رسمی علاوه بر جوراب‌های ساده و تک رنگ باید از پوشیدن جوراب‌های ساق کوتاه اجتناب نمود و جوراب‌های ساق بلند پوشید. زیرا جوراب‌ها درون این کفش‌ها علاوه بر محافظت از کف‌پا باید از مچ پا نیز محافظت کرده و علاوه بر نقش محافظتی باید نقش یک مکمل خوب را هم برای کفش‌های رسمی و تیپ‌های کلاسیک ایفا کنند. در تیپ‌های کلاسیک نباید پاهای افراد لخت دیده شود و فاصله بین کفش و شلوار در هنگام قدم برداشتن باید توسط جوراب پوشش داده شود. در استایل‌های رسمی نه تنها هنگام راه رفتن بلکه هنگام نشستن، وقتی که پاهایتان روی زمین آویزان است یا هنگامی که پا روی پا می‌گذارید، نباید ساق پاهای‌تان مشخص شود.

تاثیر جوراب در استایل
-خانم‌ها در مواجهه با کفش‌های پاشنه بلند مجلسی و استایل‌های رسمی، اگر دامن و لباس مجلسی به تن کنند بهتر است سراغ جوراب شلواری بلند بروند اما اگر هنگام پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلندشان استایل را نیمه رسمی یا اسمارت کژوآل کردند و شلوار جین پوشیدند می‌توانند در این ترکیب از جوراب‌های توری طرح‌دار استفاده کنند.

تاثیر جوراب در استایل با چکمه یا بوت

با چکمه های خود، جوراب ضخیم بپوشید.
به هنگام پوشیدن چکمه یا بوت (boot) بهترین گزینه استفاده از جوراب های ضخیم و بادوام است. جوراب هایی که باعث ایجاد اصطکاک و تعریق بر روی پاهای شما نمیشوند عالی هستند. موادی که ضد رطوبت و قابل تنفس میباشند و پاهای شما را از گرم شدن بیش از حد در داخل بوت یا چکمه ها محافظت می کنند، مناسب هستند. جوراب هایی از جنس مصنوعی با کیفیت، پشم و مواد طبیعی برای پوشیدن با بوت ها خوب کار میکنند. از در نظر گرفتن طول جوراب برای چکمه غافل نشوید. در واقع شما جورابی میخواهید که به اندازه طول چکمه پاهای شما را بپوشاند.

تاثیر جوراب سفید در استایل

استفاده از جوراب سفید در کنار کفش‌ها ولباس‌های مختلف یک قانون شفا و صریح دارد: از جوراب سفید کنار هیچ کفش یا تیپ و استایلی نباید استفاده کرد!! به جز دو مورد استثنائی که در ذیل شرح می‌دهیم:
-از جوراب سفید ساق بلند یا سه ربع زمانی استفاده کنید که می‌خواهید فعالیت ورزشی داشته باشید و در استایل‌تان شلوارک و کفش کتانی پوشیده باشد.
-تنها در صورتی می‌توانید از جوراب سفید در استایل‌های خیابانی یا رسمی‌تان استفاده کنید که سایر اجزا تیپ‌تان (حداقل کفش و شلوار) سفید باشد.
به جز دو مورد بالا استفاده از جوراب سفید در کنار هر نوع کفش یا هرگونه تیپ و استایلی خلاف اصول زیبایی شناختی بوده و سمی مهلک برای خوش‌تیپی افراد است.

جوراب مناسب برای عرق پا چیست؟

پارچه هایی از جمله نایلون و پلی استر که به دفع عرق پوست کمک میکنند برای تعریق پا انتخاب های خوبی میباشند. برخی از جوراب ها با هدف جذب رطوبت و حفظ تنفس پا تولید میشوند. این نوع جوراب ها گزینه های خوبی برای عدم عرق کردن پاهای شما هستند.

چه جورابی برای اشخاص دیابتی مناسب است؟

بیماری دیابت عوارض زیادی از جمله نوروپاتی دارد. نوروپاتی نوعی آسیب عصبی در پاها است که باعث ایجاد درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن و سوزش میشود. بنابراین این گونه افراد به جوراب هایی احتیاج دارند که در آن احساس راحتی کنند. جوراب هایی که هیچ گونه درزی ندارند و در نتیجه روی پاها ساییده نمیشوند برای اشخاص دیابتی عالی هستند.

تاثیر جوراب در استایل

همچنین جوراب آنها باید قابل تنفس و رطوبت گیر باشد تا پاها را خشک نگه دارد. به علاوه جوراب های ضخیم و گرم به بهبود گردش خون آنها کمک بسیاری میکند و مثل یک عایق عمل میکند. جوراب های بالشتکی و ضخیم همه این ویژگی ها را دارند و لایه ای محافظ برای پاها ایجاد میکنند.

تاثیر جوراب در استایل با کفش‌های کالج

نوعی دیگر از جوراب‌های موجود در بازار جوراب‌های کالج هستند، این جوراب‌ها از جوراب‌های ساق کوتاه هم کوتاه‌ترند و با توجه به نام‌شان مناسب استفاده در کنار کالج‌ها هستند. همچنین از این جوراب‌ها می‌توان به همراه کفش‌های پاشنه بلند جلو بسته یا کتانی‌هایی که برای ورزش استفاده شده و نیاز به کاهش دمای پا دارند استفاده کرد.

جوراب‌های بلند تا زیر زانو یا بالای زانو

جوراب‌های بلند برای آقایان تنها کاربرد ورزشی دارد و به همراه کفش‌ها و شورت‌های ورزشی مثلا در ورزش‌هایی مانند فوتبال و بسکتبال پوشیده می‌شود. اما برای خانم‌ها جریان متفاوت است. این جوراب‌ها برای استایل‌های کژوآل و رسمی در مجالس و جشن‌ها استفاده می‌شود. خانم‌ها می‌توانند این جوراب‌ها را کنار کفش یا نیم‌بوت زنانه پاشنه بلند همراه با دامن‌های کوتاه بپوشند. در استایل‌های کژوآل هم می‌توانند از این جوراب‌ها کنار کفش‌های تخت یا اسنیکرزها و شلوارک‌های کوتاه استفاده کنند.

استثنائاتی در مورد تاثیر جوراب در استایل و کفش

فارغ از جنسیتتان، وقتی شلوارهای جین جذب و لوله‌تفنگی می‌پوشید، یا وقتی شلوار کوتاه می‌پوشید که مچ پاهای‌تان مشخص است، یا زمانی که از لوفرها، کفش‌های boat استفاده می‌کنید، بهتر است به جای جوراب‌های عادی از جوراب‌های کوتاه تا زیر مچ و قوزک پا استفاده کنید، که هم از فواید جراب پوشیدن بی‌بهره نمانید هم با پنهان شدن جوراب درون کفش‌ها، زیبایی استایل و کفش‌تان را زیر سوال نبرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

9 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *