تهیه سالاد فرانسوی

تهیه سالاد فرانسوی همراه با فوت وفن آن هدیه گروه آشپزی شادمگ به شما به عنوان یکی از سالاد های خوشمزه که بین ایرانی ها محبوب شده می باشد. با ما همراه باشید.

سالاد فرانسوی

سالاد فرانسوی به عنوان نوعی پیش غذا و با ارزش غذایی مناسب برای شام و ناهار سرو می شود. این سالاد دستور تهیه های متفاوتی دارد و ما طرز تهیه رایج آن را برای تهیه این سالاد خوشمزه انتخاب کرده ایم. و برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد. این سالاد خوشمزه را به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. همچنین سالاد فرانسوی را می توانید به عنوان یک پیش غذا برای پذیرایی از مهمان ها استفاده نمایید.

تهیه سالاد فرانسوی

تهیه سالادهای متفاوت در منزل تنوع در برنامه غذایی شما را افزایش می دهد،  این مدل سالادهمچون سالاد فصل و سالاد حبوبات از جمله سالادهای مفید و با ارزش غذایی بالا می باشد.

مواد لازم برای سالاد فرانسوی از انواع سالاد مجلسی

  • ژامبون یا سینه مرغ ۲۰۰ گرم
  • خیار شور ۱۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۲۵۰ گرم
  • مغز گردو ۱ پیمانه
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • مغز کاهو ۱ پیمانه
  • برنج نصف پیمانه
  • سس مایونز نصف پیمانه
  • ماست کیسه ای نصف پیمانه
  • خامه صبحانه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش تازه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد فرانسوی

مرحله اول

برای تهیه سالاد فرانسوی برنج را شسته ، سپس به همراه یک قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

تهیه چند مدل سس رژیمی کم کالری ساده برای انواع سالاد + دستور تهیه

تهیه سالاد فرانسوی

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را پر از آب می کنیم تا نیمه آن پر شود، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا به نقطه جوش برسد. در ادامه خیار شور را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

با ریختن برنج در آبکش آب اضافی ان را خارج کنید، سپس درون قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس برنج را آبکشی می کنیم. سپس برنج را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد.

مرحله ششم

مغز گردو را با چاقوی تیز به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

قابلمه باید روی حرارت ملایم قرار گیرد، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و مغز آن نرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم.

خورش اناربیج خوشمزه به روش شمالي را اينطوري درست كنيد

مرحله هشتم

پوست سیب زمینی را جدا کنید و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس به صورت نگینی درشت خرد می کنیم. در ادامه برنج را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله نهم

مغز کاهو را شسته به صورت ساطوری ریز خرد کنید. در ادامه ژامبون را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه مغز کاهو، سیب زمینی، برنج، مغز گردو و خیار شور درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

تهیه سالاد فرانسوی

مرحله دهم

در این مرحله سس مایونز را به همراه خامه صبحانه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس ماست و نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش تازه به سس اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا مخلوط سس و ماست را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه سس را روی مخلوط سالاد می ریزیم و با قاشق زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد برود. در ادامه روغن زیتون را روی سالاد می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت سالاد فرانسوی را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج می کنیم و سرو می کنیم. نوش جان.

تهیه سالاد فرانسوی

مواد موردنیاز تهیه سس

  • سس سفید (به مقدار لازم)
  • فلفل سیاه (به مقدار لازم)
  • نمک (به مقدار لازم)
  • آبلیمو (به مقداری که خیلی ترش نشود)
طرز تهیه اوتمیل یه صبحونه رژیمی خوشمزه و مقوی بدون نیاز به پخت

حالا برای تهیه سس فرانسوی تمام مواد ذکر شده در بالا را با هم به خوبی مخلوط کرده. سس شما آماده است می توانید آن را به سالادتان اضافه کرده و هم بزنید. و برای تزئین روی سالادتان می توانید از گردو یا سبزیجات (بسته به ذائقه و سلیقه خودتان) استفاده کنید.

نکاتی در مورد خوشمزه تر شدن تهیه سالاد فرانسوی

۱. از فلفل دلمه در رنگ های مختلف می توانید استفاده کنید.

تهیه سالاد فرانسوی

۲. در تهیه این سالاد می توانید از کمی روغن زیتون استفاده نمایید.

۳. بسته به ذائقه تان می توانید از قارچ و ذرت نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

20 اردیبهشت 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *