افتتاح حساب ترکیه
تهیه مربای پوست پرتقال

حالا که فصل پرتقال است باید نهایت استفاده را کنید و از همه قسمتهای این میوه خوشمزه و بی نظیر لذت ببرید. گروه آشپزی شادمگ در این مطلب تهیه مربای پوست پرتقال را به شما آموزش میدهد.

مربای پوست پرتقال

مربای پوست پرتقال از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم است که در فصل پاییز تهیه می شود, در ساخت این مربا از مواد ساده ای نظیر پوست پرتقال و شکر و آبلیمو و آب استفاده می شود.

در ادامه مطلب طرز تهیه این مربا را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید .

تهیه مربای پوست پرتقال

بنابراین اگر شما نیز علاقه زیادی به مربا دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مربا از انواع خوراکی های خوشمزه ای است که از پخته شدن شکر با میوه های مختلف تهیه می شود. مربا پوست پرتقال و مربای پوست پسته از انواع مرباهای خوشمزه و مقوی هستند که شما می توانید این مرباهای خوش طعم را در منزل برای وعده صبحانه تهیه کنید.

خواص پوست پرتقال

پوست پرتقال دارای فواید بسیاری است . کسانی که دارای فشار خون بالا هستند، می توانند از پوست پرتقال استفاده کنند. کاهش دهنده سریع فشار خون است.

تهیه مربای پوست پرتقال

همچنین روغن پوست پرتقال در عطاری‌ها و داروخانه‌ها به فروش می‌رسد برای افسردگی و ضد اضطراب است. کمی از روغن را به روی پیشانی بمالید، تسکین دهنده خوبی است. برای سلامتی قلب مفید و التهابات قلبی را از بین می‌برد.

10 راهکار طلایی برای جلوگیری از کپک زدن خیارشور

کاهش دهنده کلسترول خون است. کسانی که رژیم دارند می‌توانند از پوست پرتقال استفاده کنند. برای کاهش وزن کمک دهنده خوبی است. کم کالری و دارای فیبر فراوانی است. ضد یبوست و شاداب کننده پوست است.

گاهی مربای پوست پرتقال را بصورت مجلسی می توانید درست کنید .

به این صورت که پوست پرتقال رو بصورت رول در آورید بعد پخت کنید . خیلی شکیل و خاص . از نظر طعم و مزه یکی است و به همان صورت دستور پخته شده با این تفاوت که این نوع مربا مجلسی تر و بدرد میهمانی ها می خورد .

مواد لازم مربای پوست پرتقال

  • پوست پرتقال ۵۰۰ گرم
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • آب ۲ لیوان
  • چوب دارچین (اختیاری) ۱ تکه
  • میخک (اختیاری) ۴ عدد
  • آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

تهیه مربای پوست پرتقال

دستور پخت مربای پوست پرتقال

مرحله اول

برای تهیه مربا پوست پرتقال خوشمزه ابتدا باید سفیدی های داخل پوست پرتقال را به طور کامل بگیریم، سپس پوست های پرتقال را به صورت لوله ای جمع کنیم. در ادامه تمام پوست ها را به وسیله نخ و سوزن به هم متصل می کنیم.

مرحله دوم

برای راحت تر شدن کار تمام پوست های پرتقال را درون یک نخ مانند تسبیح قرار می دهیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب تا نیمه آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید، سپس پوست ها را درون آب جوش قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست های پرتقال را از آب جوش خارج می کنیم و با آب سرد آبکشی می کنیم. این کار را حداقل ۴ بار انجام می دهیم تا تلخی پوست های پرتقال به طور کامل گرفته شود. در بار آخر طعم پوست ها را امتحان می کنیم.

طرز تهیه عصاره قلم خوشمزه و خوش طعم + فواید و مضرات آب قلم

مرحله چهارم

اگر باز هم طعم تلخی داشتند باید یک بار دیگر جوشانده شوند. در ادامه شکر را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود و آب به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، میخک و دارچین را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آب بجوشند. در ادامه پوست های پرتقال را کمی با دست فشار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

تهیه مربای پوست پرتقال

مرحله ششم

در این مرحله پوست های پرتقال را همانطور به صورت ریسه شده با نخ درون شربت قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را به مدت ۲۰ دقیقه می گذاریم تا پوست های پرتقال نرم شوند. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم مربا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بسیار ملایم بجوشد تا به قوام برسد. در پایان پس از اینکه مربا تقریبا آماده شد آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن مربا را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم مربا به مدت چند ساعت در دمای محیط به طور کامل خنک شود، سپس نخ های موجود در مربا را خارج می کنیم. در ادامه مربا را درون ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

خوشمزه ترین طرز تهیه مربای پوست پرتقال

طرز تهیه پوست پرتقال مجلسی

پرتقال را بشویید و به صورت یکدست پرتقال را پوست بگیرید. مواظب باشید در هنگام پوست گرفتن پوست شما بریده نشود. بعد سفیدی را از قسمت نارنجی سوا کنید. پوست را با دقت بپیچید و رولش کنید. با خلال دندان فیکسش کنید.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با 3 روش متفاوت و خوشمزه

داخل آب جوش قرار دهید و همان مراتب بالا را تکرار کنید. در آخر آب سرد بگیرید تا تلخی آن کم شود. بهتر است در صورت رول کردن حداقل چهار باری جوش بخورد، تا کاملاً تلخی آن گرفته شود.

تهیه مربای پوست پرتقال

پخت آن همان بصورت خلالی است. تنها اینکه در آخر داخل یک شیشه خشک و تمیز ریخته و روش نگهداری آن است که در جای سرد و تاریک قرار بگیرد. بهتر است دور شیشه فویل بکشید تا نور نبیند.

اگر پوست پرتقال خشک بصورت خلالی آن را تهیه کردید، پخت آن به همین صورت است. یک چند ساعتی آن را خیس کنید و طبق دستور پیش بروید.

نکات تکمیلی در مورد مربای پوست پرتقال

  • مربای پوست پرتقال جزو مربا و کمپوت میباشد.
  •  زمان پخت آن در حدود 2 ساعت میباشد .
  • مربای پوست پرتقال را می توانید در وعده صبحانه – میان وعده – سرو کنید .
  • تهیه مربای پوست پرتقال

مربای پوست پرتقال چیست؟

مربای پوست پرتقال از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم است که در فصل پاییز تهیه می شود. در ساخت این مربا از مواد ساده ای نظیر پوست پرتقال و شکر و آبلیمو و آب استفاده می شود.

آیا با پوست پرتقال خشک خلالی می شود مربا درست کرد؟

اگر پوست پرتقال خشک بصورت خلالی آن را تهیه کردید، پخت آن به همین صورت است. یک چند ساعتی آن را خیس کنید و طبق دستور پیش بروید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

20 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *