افتتاح حساب ترکیه
تهیه پاناکوتا انار

تهیه پاناکوتا انار که یک نوع دسر و ژله خوشمزه و بسیار نرم ویژه شب یلدا است بسیار ساده است و شما می توانید آن را به صورت تک نفره در لیوان و یا قالبی درست کنید. در ادامه با آموزش طرز تهیه پاناکوتا انار با ما همراه باشید.

مواد لازم تهیه پاناکوتا انار

  • شیر 3 پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • وانیل 1 قاشق مرباخوری
  • پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
  • ژله انار 1 عدد
  • خامه صبحانه صورتی ۲۰۰ گرمی 1 عدد
  • دونه انار قرمز به میزان دلخواه

تهیه پاناکوتا انار

مراحل طرز تهیه پاناکوتا انار

1. برای درست کردن این دسر خوشمزه که از سری دسر شب یلدا با بیسکویت لذیذ تر است ابتدا پودر ژلاتین را با مقداری آب مخلوط می کنیم و روی بخار کتری می گداریم تا به روش بن ماری حل شود و کاملا یکدست شود.

تهیه پاناکوتا انار

2. در ادامه شیر + شکر + وانیل را باهم مخلوط می کنیم و در تابه روی شعله با حرارت ملایم می گذاریم تا شکر به طور کامل در شیر حل شود.

3. سپس خامه صبحانه را در یک ظرف دیگر روی حرارت قرار می دهیم تا خامه حسابی شل و یکدست شود. نباید بجوشد. حالا خامه شل شده را به مخلوط شیر و شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم.

4. در ادامه محلول ژلاتین را اضافه و هم میزنیم تا مواد کاملا باهم حل شوند و یکدست شود و بعد حرارت را خاموش می کنیم. حالا قسمت سفید دسر آماده است.

5 ترفند برای جلوگیری از کپک زدن رب آلوچه ، گوجه و انار

تهیه پاناکوتا انار

5. در این مرحله یک بسته ژله انار را با نصف لیوان آب جوش روی بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بن ماری پودر ژله در آب حل شود و کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله بعد تهیه پاناکوتا انار

6. حالا ژله انار را از روی بخار کتری برمی داریم و دو سوم لیوان آب سرد اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد قالبی را که برای این دسر در نظر گرفتیم چرب می کنیم و کمی از محلول ژله انار داخل قالب می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا ببندد.

7. تقریبا 20 تا 30 دقیقه صبر می کنیم تا نیم بند شود. سپس قالب را از یخچال خارج می کنیم و دانه های انار را روی قسمت نیم بند شده می ریزیم و مقداری محلول ژله را روی انارها می ریزیم تا جایی که سطح دانه های انار را بپوشاند.

8. دوباره قالب را داخل یخچال می گذاریم تا این لایه هم نیم بند شود و دانه های انار فیکس شود. وقتی لایه دوم نیم بند شد از قسمت سفید به آرامی روی قسمت نیم بند شده می ریزیم تا باهم قاطی نشوند. من خودم عجله ای ریختم و یکم قاطی شد. تو عکس معلوم است.

تهیه پاناکوتا انار

9. این کار را تا تمام شدن موادمان انجام می دهیم و روی لایه آخر از قسمت سفید می ریزیم و بعد به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال می گذاریم تا دسر به طور کامل ببندد.

10. توجه کنید اگر می خواهید دسرتان فوق العاده شیک و زیبا شود دقت کنید حتما قبل از ریختن لایه جدید ، لایه قبلی به طور کامل نیم بند شده باشد و مثل من عجله ای درستش نکنید.

طرز تهیه فلافل خوشمزه خانگی به روش جنوبی

تهیه پاناکوتا انار

11. بعد از اینکه ژله به طور کامل نیم بند شد آن را در ظرف سرو برمی گردانیم و در روی میز دکور شب یلدا سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این پاناکوتای انار خوشمزه و یلدایی مجله اینترنتی بارونک لذت ببرید.

نکات کلیدی در تهیه پاناکوتا انار لیوانی و قالبی

اگر دوست دارید این دسر را داخل قالب بریزید ابتدا قالب را چرب کنید سپس به روش بالا لایه لایه مواد را ریخته و بگذارید داخل یخچال سپس در انتها از قالب خارج کنید.

تهیه پاناکوتا انار
می توانید از ژله آلورا استفاده کنید و در چند لایه این دسر را تهیه کنید.

تهیه پاناکوتا انار
حتما باید لایه قبلی نیم بند باشد بعد لایه بعدی را بریزید وگرنه لایه ها بهم نمی چسبند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

29 آذر 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *