افتتاح حساب ترکیه
تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام با نمایان کردن بیش‌تر شما، حتی فرصت‌های بیش‌تری را برای رشد کسب‌وکار فراهم می‌کند. این مطلب گروه تكنولوژي شادمگ شامل تمام چیزهایی‌ست که برای دانستن درمورد تیک آبی اینستاگرام به آن نیاز دارید.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

فضای مجازی امروزه میان تمامی افراد همه گیر شده است و طرفداران خود را دارد. اپلیکیشن های بسیاری هستند که زیرمجموعه فضای مجازی قرار دارند و مردم در آن فعالیت می کنند. اینستاگرام یکی از آنهاست که بر طبق آمار حدود 1.386 میلیارد مردم جهان در آن فعال هستند. این اپلیکیشن پرطرفدار، روزانه قابلیت های زیادی را به خود اضافه می کند؛ یک نمونه از این قابلیت ها تیک آبی اینستاگرام است. در این مقاله از مجله امنیتی ایران سوشیال به بررسی مزایای تیک آبی اینستاگرام و کاربرد های آن می پردازیم.

تیک آبی اینستاگرام

اگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال باشید، حتما تا به امروز علامت تیک آبی اینستاگرام (Verified Badge) را در کنار برخی حساب های کاربری دیده اید؛ این علامت مدت زیادی است که جزو قابلیت های اینستاگرام بوده و وجود دارد اما امروزه به تازگی اینستاگرام در اپلیکیشن خود امکان ارسال درخواست دریافت تیک آبی را فعال کرده است و به این صورت هر فرد که شرایط دریافت را داشته باشد می تواند به این کار اقدام کرده و تیک آبی را دریافت کند.

آیا تا به حال به گرفتن تیک آبی فکر کرده اید؟

در ادامه مقاله مزایای تیک آبی اینستاگرام، لازم به ذکر است که تیک آبی رایگان بوده و نیاز به پرداخت هزینه ای برای دریافت آن نمی باشد. ممکن است دیده باشید که برخی اشخاص سودجو در این اپلیکیشن به منظور دریافت تیک آبی برای افراد، مبالغ زیادی را درخواست می کنند که این کار کلاهبرداری بوده و باید دقت کنید که فریب اینگونه اشخاص را نخورید. چراکه این امکان در اینستاگرام به صورت رایگان وجود دارد و شما می توانید جهت دریافت تیک آبی، شخصاً اقدام کنید.

مزایای تیک آبی اینستاگرام

پیش از این‌که توضیح دهیم چگونه می‌توانیم تیک آبی اینستا بگیریم و مراحل گرفتن تیک آبی اینستاگرام را مرور کنیم، بهتر است ابتدا با مزایای گرفتن تیک آبی آشنا شویم. اگر کسب‌وکار یا برند تجاری شما در خطر جعل هویت است، شما هم باید تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید. گرفتن تیک آبی اینستاگرام مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها در زیر ذکر شده‌است:

تیک آبی اینستاگرام

داشتن تیک آبی اینستاگرام کمک می‌کند تا برند تجاری خود را به شکلی انحصاری نشان دهید؛
راهی آسان برای افزایش آگاهی از برند تجاری است و تعداد دنبال‌کنندگان شما را افزایش می‌دهد؛
استراتژی مؤثری برای محافظت از برند تجاری در برابر جعل هویت است؛
اعتماد بین برند شما و دنبال‌کنندگانتان را افزایش می‌دهد؛
برندها ترجیح می‌دهند که با صفحاتی همکاری کنند که نشان تایید دارند؛
تیک آبی اینستاگرام به کاربران کمک می‌کند تا به‌راحتی برند شما را در رسانه‌های اجتماعی پیدا کنند.

نکته

علاوه بر این موارد، اکانت‌های دارای تیک آبی اینستاگرام به بعضی امکانات ویژه در اینستاگرام دسترسی دارند، مثلا «Swipe Up» در استوری‌های اینستاگرام که برای دسترسی به این ابزار باید بیش از ده‌هزار فالوور داشته‌باشید. اما صاحبان حساب‌های دارای تیک آبی اینستاگرام از این قانون مستثنی هستند و برای استفاده از این امکانات، ملزم به داشتن این تعداد فالوور نیستند.

همان‌طور که می‌بینید داشتن این نشان ساده در پروفایل کسب‌وکارتان می‌تواند تأثیر زیادی را در آگاهی از برند تجاری و افزایش فالوورهای شما داشته‌باشد. اکنون که دیگر می‌دانید تیک آبی اینستاگرام چیست و داشتن تیک آبی در اینستاگرام چه مزایایی دارد، زمان آن رسیده‌است که ببینیم چه کسانی واجد شرایط درخواست این تأییدیه‌ هستند.

ایا پیج با تیک ابی هک میشود؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا کسانی که پیج اینستاگرامشان دارای تیک آبی است هک می شوند؟ در پاسخ به این سوال شما، یک مقاله ای زده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید و به بهترین پاسخ برسید.

بدون نیاز به کنترل تلویزیون با گوشی کانالا رو عوض کن

تیک آبی اینستاگرام

شرایطی که برای گرفتن تیک آبی لازم است:

اکانت اینستاگرام شما فعال باشد:

مزایای تیک آبی اینستاگرام: یکی از مهم ترین شرایطی که برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام لازم می باشد، این است که حساب شما فعال باشد و در میان فالور ها از اعتبار کافی برخوردار باشد.

حساب کاربری شما باید مشهور باشد و در میان بازدیدکنندگان محبوب باشید.

حساب کاربری شما باید منحصر به فرد باشد:

اکانت اینستاگرام شما تنها منحصر به شما یا یک برند معتبر یا شرکت باشد. این شرط بدین معناست که یک شخص نمی تواند دو تا حساب کاربری با نام خودش داشته باشد.

اطلاعات حساب کاربری شما باید کامل باشد:

اکانت اینستاگرام شما برای گرفتن تیک آبی باید در حالت عمومی (public) باشد و اطلاعات شما در بیوگرافی و پروفایل تکمیل باشد.

تیک آبی اینستاگرام

روش درخواست تیک آبی اینستاگرام چگونه است؟

ابتدا وارد اینستاگرام خود شده و به بخش تنظیمات (Setting) بروید.
در صفحه تنظیمات روی قسمت account کلیک کنید و گزینه request verification را بزنید.
با زدن این گزینه، یک سند معتبر از شما می خواهید و شما باید آن را ارسال کنید و در نهایت منتظر پاسخ اینستاگرام بمانید.
در مقاله مزایای تیک آبی اینستاگرام برای شما درباره روش گرفتن تیک آبی اینستاگرام نیز مطالبی قرار داده ایم.

مراحل درخواست تایید تیک آبی اینستاگرام

هر کسی که بداند تیک آبی اینستاگرام چیست و حساب کاربردی واجد شرایط برای گرفتن تایید اینستاگرام را داشته باشد، می‌تواند برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام اقدام کند. در ادامه معیارهای درخواست و همچنین مراحل تایید برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام را توضیح داده‌ایم.

گام اول: وارد حساب کاربری خود شوید

وارد حساب کاربری خود شوید. اگر بیش از ۱ حساب کاربری دارید مطمئن شوید که وارد حساب کاربری‌ای می‌شوید که می‌خواهید برای آن تیک آبی بگیرید.

گام دوم: درخواست تأیید دهید

۱. هنگامی که در پروفایل اینستاگرام خود هستید، روی دکمه‌ی واقع در گوشه‌ی بالا سمت راست بزنید و سپس به قسمت تنظیمات بروید (علامت قسمت تنظیمات مانند یک چرخ‌دنده‌ی کوچک است)؛

۲. روی «Account» بزنید؛

۳. روی «Request Verification» بزنید.

گام سوم: هویت خود را تأیید کنید

۱. جزئیات مورد نیاز، از جمله نام کامل، نام حرفه‌ای و دسته‌بندی (کتگوری) صحیح را پر کنید؛

تیک آبی اینستاگرام

نام کامل (Full Name): این نام کامل و حقوقی شماست که دقیقا به همان شکل درکارت شناسایی‌تان ذکر شده‌است؛
معروف به (Known As): در این بخش می‌توانید نام شرکت خود یا نامی که مخاطبان شما به طور کلی شما را با آن می‌شناسند را بیاورید. به عنوان مثال اگر نام مستعار دارید یا از مخفف اسم خود استفاده می‌کنید، باید در این بخش ذکر شود؛
دسته‌بندی (Category): دسته‌بندی‌های مختلفی برای انتخاب کردن وجود دارد و انتخاب درست دسته‌بندی پیج شما در اینستاگرام اهمیت دارد. این دسته‌بندی‌ها شامل اخبار/ رسانه، ورزش، موسیقی، مد، سرگرمی، دولت‌/ سیاست، کسب‌وکار/ برند تجاری/ سازمان، بلاگر/ اینفلوئنسر یا دیگر است.

2. اسناد رسمی کسب‌وکار خود یا شناسه عکس‌های رسمی خود را آپلود کنید. اگر پیج مربوط به یک شخص است می‌توانید از گذرنامه، کارت شناسایی یا گواهی‌نامه‌ی رانندگی‌تان استفاده کنید. برای کسب‌وکار می‌توانید از قبض‌های خدمات شهری مانند آب و برق یا گاز با نام شرکت خود، اساس‌نامه‌ و شرکت‌نامه یا اظهارنامه مالیاتی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که نامی که در بالا وارد کردید با نامی که در مدارکتان نوشته شده مطابقت دارد؛

۳. هنگامی که درخواست خود را تکمیل کردید، روی «Send» کلیک کنید.

تمام شد!

هنگامی که اینستاگرام درخواست شما را بررسی کرد، طی چند روز آینده به شما اطلاع خواهد داد که آیا درخواست شما تایید شده‌است یا خیر. اگر در ابتدا موفق نشدید، ناامید نشوید. دلایل زیادی هست که ممکن است اینستاگرام تصمیم بگیرد درخواست شما را برای گرفتن تیک آبی رد کند. اگر اولین درخواست شما رد شود، سعی کنید متوجه شوید که چگونه می‌توانید پروفایل خود را بهبود ببخشید، مخاطبان خود را افزایش دهید و خودتان را به عنوان فرد قابل‌توجهی در این پلتفرم معرفی کنید.

ضدعفونی کردن موبایل را اینگونه انجام دهید + نکات ممنوعه !

هنگامی که تغییرات لازم را اعمال کردید، دوباره اقدام کنید. می‌توانید درخواست بعدی را حداقل ۳۰ روز پس از رد درخواست قبلی‌تان ارسال کنید.

مدارک لازم برای احراز هویت هنگام تکمیل فرم درخواست تیک آبی اینستاگرام

پس از تکمیل نمودن نام خود در فیلد ذکر شده ، لازم است روی گزینه Choose file که که به رنگ آبی در سمت راست ، در مقابل گزینه Please attach a photo of your ID قرار دارد ، کلیک کرده تا تصویر شناسنامه ، گذرنامه یا گواهینامه خود را بارگذاری نمایید. لازم به ذکر می باشد که برای کاربران اینستاگرام که در داخل ایران می باشند ، تصویر مدرک گذرنامه جهت احراز هویت معتبر می باشد و دیگر مدارک مورد قبول بخش پشتیبانی اینستاگرام نمی باشد.

تیک آبی اینستاگرام

در نهایت پس از تکمیل کردن تمامی فیلدهای ذکر شده ، بر روی دکمه Send کلیک کرده تا اطلاعات شما با موفقیت برای بخش پشتیبانی اینستاگرام جهت بررسی صلاحیت حساب کاربری شما ارسال شود. سپس لازم است چند روز کاری منتظر جواب این واحد بمانید. همان طور که گفته شد زمان مشخصی برای پاسخگویی به درخواست کاربران برای دریافت تیک آبی اینستاگرام ، تعریف نشده است.

همچنین هیچ ضمانتی وجود ندارد که اینستاگرام درخواست شما را تایید نماید. چرا که نماد تیک آبی اینستاگرام برای افراد مشهور ، معروف ، شخصیت های عمومی و شناخته شده که از تعداد دنبال کنندگان بالایی برخوردار می باشند و برندهای معروف و معتبر جهانی رزرو شده است و به راحتی به کاربران دیگر تعلق نمی گیرد.

بعد از بررسی کامل درخواست شما توسط بخش پشتیبانی اینستاگرام ، یک پیام در Notifications بخش Setting برای شما ارسال می گردد که نشان دهنده رد یا قبول درخواست شما برای رسمی کردن اکانت شما می باشد.

مدت زمان لازم برای درخواست مجدد دریافت تیک آبی اینستاگرام

مدت زمان لازم برای درخواست مجدد رسمی کردن اکانت خود که به هر دلیلی درخواست شما توسط واحد پشتیبانی اینستاگرام رد شده باشد که نشان دهنده این است که حداقل یکی از شرایط اصلی ذکر شده را نداشته اید ، یک ماه می باشد که شما می توانید 30 روز بعد ، در صورت برطرف کردن مشکل خود و تکمیل کردن چهار شرط اصلی دریافت تیک آبی اینستاگرام ، مجدد اقدامات فوق را برای درخواست دریافت نماد اعتبار تیک آبی اینستاگرام انجام دهید.

بنابراین امکان انجام این فرآیند در زمان کمتر از 30 روز امکان پذیر نمی باشد. همچنین باید بررسی لازم را انجام دهید که کدام شرط شامل حال شما نشده است و در این مدت زمان تمامی تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید آن شرط را نیز به صورت تمام و کمال تکمیل نموده و هنگام ارسال درخواست مجدد و بررسی های تیم اینستاگرام ، سریعا مورد تایید این اپلیکیشن قرار گرفته و تیک آبی اینستاگرام را دریافت نمایید.

چگونگی افزایش شانس گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتی اگر حساب اینستاگرام شما با معیارهایی که ذکر کردیم مطابقت داشته‌باشد، هنوز هم تضمینی نیست که شما حتما تیک آبی را دریافت کنید. در ادامه توضیح می‌دهیم چگونه می‌توانیم با شانس بیشتری تیک آبی اینستا را بگیریم. به منظور شانس بیش‌تر، بهتر است که نکات زیر را رعایت کنید:

تیک آبی اینستاگرام

قسمت بیو (Biography) را کامل کنید

یکی از اولین مواردی که اینستاگرام برای تعیین این‌که آیا باید اکانت شما را تایید کند یا نه بررسی می‌‌کند، تکمیل بودن اکانت شماست. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مورد‌نیاز در قسمت‌های بیو را پر کنید.

عکس پروفایل داشته‌باشید، حداقل یک پست بگذارید و اطلاعات درمورد خودتان، کسب‌وکار و نام تجاری‌تان را دقیق وارد کنید.

خبرساز شوید

یکی دیگر از شرایط اصلی برای تا‌ٔیید در اینستاگرام، این است که حساب شما خبرساز باشد. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، ذکر شدن نامتان در اخبار است. می‌توانید برای درج نام خود در رسانه‌ها، می‌توانید بیانیه‌های مطبوعاتی و بسته‌های رسانه‌ای ارسال کنید. همچنین می‌توانید با آژانس‌های خبری محلی و سایر نشریات بزرگ ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، رایان گرانت (تصویر زیر) از واسطه‌گردی در خرده‌فروشی برای ذکر شدن نامش در مطبوعات استفاده کرده‌است. این کمک می‌کند که به اینستاگرام ثابت کند که داستان آن‌ها قابل‌توجه و خبرساز است و حضور آنلاین قابل‌توجهی دارد.

امضای دیجیتال چیست | دریافت امضای دیجیتال و ساز و کارش به زبان ساده !

حضور آنلاین خود را بهینه‌سازی کنید

بر روی حضور آنلاین خود، به‌خوبی کار کنید تا بیش‌تر در نتایج جست‌وجوها دیده شوید. اگر نام شما فقط در سرچ اینستاگرام ظاهر شود، کم‌تر احتمال دارد که حسابتان تأیید شود.

با ابزارهایی مانند Thrive Themes میزان مشاهده‌پذیری آنلاین سایت خود را افزایش دهید و همچنین حضور خود را در سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید تا حضور قابل‌توجهی در نتایج جست‌وجوی وب داشته‌باشید. همچنین می‌توانید در وب سایت‌های معتبر مختلف پست مهمان بگذارید (نوشتن مطلب و محتوایی در وبلاگ یا سایت دیگران) و به عنوان مهمان در ویدیو‌ها و پادکست‌ها حضور پیدا کنید.

از آنجایی که لینکدین (LinkedIn) شبکه‌ی حرفه‌ای بسیار مهمی است، ایده‌ی خوبی است که با همه‌ی افراد حرفه‌ای که در گذشته همکاری کرده‌اید ارتباط برقرار کنید. با این کار برخی از این الگوها و الگوریتم پیام‌ها می‌تواند به شما کمک کند با آن افراد ارتباط برقرار کنید و کمپین تبلیغاتی خود را بیش‌تر شخصی‌‌سازی کنید.

تعداد فالوورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهید

اگرچه تعداد فالوورهای مشخصی برای گرفتن نشان تأیید اینستاگرام وجود ندارد، تعداد فالوورهای بیش‌تر باعث می‌شود که شما قابل‌توجه‌تر به نظر برسید. اگر می‌خواهید تیک آبی را در اینستاگرام تضمین کنید، بر افزایش دسترس‌پذیری و تعداد فالوورهایتان کار کنید.

تیک آبی اینستاگرام

به طور منظم پست کنید

درست است که طبق دستورالعمل‌ها شما تنها به ۱ پست نیاز دارید تا برای تأیید مورد‌توجه قرار گیرید، اما به طور ایدئال بهتر است هنگام درخواست دادن، حضور قابل‌توجه‌تری در این پلتفرم داشته‌باشید.

برای این که قابل‌توجه‌تر باشید، به اکانتی فعال با فالوورهای زیاد نیاز دارید. این یک شاخص کلیدی است که نشان می‌دهد شما چقدر قابل‌توجه هستید و شانس تأیید گرفتن شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

نرخ تعامل (Engagement) را افزایش دهید

راه دیگری برای افزایش شانس تیک آبی در اینستاگرام این است که با فالوورهای خود بیش‌تر تعامل کنید. در اکثر کانال‌های اجتماعی، نرخ تعامل شاخصی قوی از اعتبار است.

اینستاگرام توصیه می‌کند که مشتریان خود را تشویق کنید تا برند تجاری شما را در پست‌ها یا استوری‌های خود تگ کنند و بدین ترتیب افراد بیش‌تری بتوانند اکانت شما را ببینند و تعامل برقرار کنند.

اشتباهاتی که باید اجتناب کنید

حال که توضیح دادیم چگونه می‌توانیم تیک آبی اینستا را بگیریم و گرفتن تیک آبی اینستاگرام چه مزایایی دارد، مورد دیگری که باید بدانیم این است که هنگام تلاش برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام، اشتباهات متداولی وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب شود. در ادامه برخی از این اشتباهات را ذکر کرده‌ایم:

از خدمات شخص ثالث (واسطه) برای درخواست دادن استفاده نکنید

افراد زیادی در اینترنت هستند که ادعا می‌کنند می‌توانند تیک آبی اینستاگرام سریع‌تر و آسان‌تری به شما بفروشند. همه‌ی این‌ها کلاهبرداری هستند. همان‌طور که دیدید مراحل درخواست برای تایید تیک آبی در اینستاگرام بسیار ساده است و هر کسی می‌تواند آن‌ را دنبال کند و نیازی به افراد واسطه نیست؛

در قسمت بیوی خود لینک سایر رسانه‌های اجتماعی را اضافه نکنید

از بیوی اینستاگرام خود برای تبلیغ سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده نکنید. همچنین از فالوورهای خود در اینستاگرام نخواهید که شما را در هر رسانه‌ی دیگری دنبال کنند. اگر پروفایل شما شامل لینک Add me به سایر رسانه‌های اجتماعی باشد، اینستاگرام حساب شما را تأیید نخواهد کرد؛

تیک آبی اینستاگرام

قوانین و سیاست‌های اینستاگرام را رعایت کنید

مطمئنیم که نمی‌خواهید بعد از این‌همه تلاش و به‌دست‌آوردن ، آن را از دست بدهید. برای اجتناب از این امر باید شرایط خدمات و دستورالعمل‌های این پلتفرم را مطالعه کنید.
حال که می‌دانیم چگونه تیک آبی اینستا را بگیریم و در این مسیر از چه اشتباهاتی باید اجتناب کنیم، این را هم باید بدانیم برخی از مواردی که ممکن است منجر به از دست دادن تیک آبی‌ می‌شود شامل تلاش برای انتقال یا فروش تیک آبی اینستا یا استفاده از بیو، تصویر پروفایل یا نام کاربری‌ برای ترویج خدمات دیگر می‌باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

29 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *