افتتاح حساب ترکیه
جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

اگر از موهای یکدست تکراری خسته شده اید و به دنبال ایجاد تنوع در استایل خود هستید، حتما جدیدترین مدل‌ هایلایت مو را امتحان کنید. ما در این مقاله گروه زیبایی شادمگ هرآنچه را که لازم است درباره این تکنیک رنگ مو بدانید به شما می گوییم.

هایلایت مو چیست ؟

هایلایت کردن به معنای ایجاد رگه های روشن مو، در لا به لای موهای تیره ی سر است. البته هایلایت مو با یک آرایش ساده می تواند چهره ی شما را زیباتر بکند. البته باید توجه داشته باشید که هایلایت یک کار تخصصی است و اگر آرایشگر شما خلاقیت داشته باشد و مدل های جدید و متنوعی به شما پیشنهاد بکند، قطعا نتیجه ی کار بهتر خواهد بود.

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

به دلیل تنوع بالای انواع هایلایت در این مقاله میخواهیم به معرفی و توضیح اجمالی درباره ی آن بپردازیم که شما با داشتن پیش زمینه ی مناسب برای انتخاب هر کدام از آن ها اقدام بکنید. در مقاله های دیگر شما را درباره ی انواع هایلایت و روش های مختلف انجام هر یک بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه هایلایت مو

چهار قرن قبل از میلاد مسیح، یونانیان باستانی تلاش کردند تا بخشی از موهای خود را به رنگی متفاوت در بیاورند. البته سابقه‌ی رنگ کردن مو به پیش از این دوران باز می‌گردد.

یک مرد یونانی مقداری گرده‌ی گل و روغن زیتون را با پولک‌های طلا مخلوط کرد. این ترکیب را به بخشی از موهایش مالید و ساعت‌ها زیر آفتاب نشست. این روش چندان موثر نبود اما به نظر می‌رسد تا چند قرن بعد نیز مردم به همین شیوه موهای خود را هایلایت می‌کردند.

حدود 1400 سال پس از میلاد حضرت مسیح، پای مواد شیمیایی به مقوله‌ی رنگ مو باز شد.

موضوع هایلایت مو یک موضوع بسیار گستره است. لایت کردن انواع مختلفی دارد. لایت‌های جذاب و زیبا برای مو در مورد انواع لایت روی مو نوشته شده است. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

پمادی از ترکیب زاج، عسل، آب لیموترش و گوگرد ساخته شد. افراد این پماد را به بخش‌هایی از موی خود می‌مالیدند. سپس کلاهی بر سر می‌گذاشتند که بقیه‌ی قسمت‌های مو رنگ نشود. در این تکنیک باز هم از نور آفتاب برای انتقال رنگ استفاده می‌شد.

به دلیل وجود گوگرد و آب لیمو در این پماد، این روش موفقیت‌آمیزتر بود.

در اوایل قرن بیستم کلاه‌های هایلایت مو ساخته شدند. سوراخ‌های که در سرتاسر کلاه وجود داشت به آرایشگر اجازه می‌داد که بخش‌هایی از موی سر را انتخاب کند و از کلاه خارج کند. این موها رنگ می‌شدند اما نتیجه‌ی کار چندان چنگی به دل نمی‌زد چرا که بسیار غیرطبیعی به نظر می‌رسید.

سال‌ها طول کشید و دنیای محصولات زیبایی دچار تغییر و تحولات گسترده شد. متخصصان آرایشگری تجربیات زیادی اندوختند. بلاخره هایلایت مو به شکل امروزی و زیبایش، رواج پیدا کرد.

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

فرق هایلایت با رنگ کامل مو

رنگ موی سراسری که معمولاً به آن رنگ موی تک فرآیندی نیز می‌گویند، در یک مرحله انجام می‌شود و شامل پوشاندن تمام تارهای مو با یک رنگ است. با استفاده از این روش یک تغییر بزرگ در وضعیت ظاهری شما اتفاق می‌افتد. اما گاهی شما برای ایجاد چنین سطحی از تغییر آمادگی ندارید. به خصوص اگر برای بار اول می‌خواهید پا به دنیای رنگ مو بگذارید. بنابراین بهتر است روش هایلایت مو را انتخاب کنید.

در قسمت بالاتر قدری درباره‌ی هایلایت مو توضیح دادم. تا به حال به زیبایی موهای خود زیر نور شدید خورشید توجه کرده‌اید؟ بعضی از تارهای مو روشن‌تر و بعضی تیره‌تر به‌نظر می‌رسند. هایلایت مو تقلیدی از همین وضعیت است، انگار که موهای شما هر لحظه در معرض نور خورشید، می‌درخشند. در این روش تنها بخش‌هایی از مو با توجه به نوع هایلایتی که مدنظر شما است، رنگ می‌شود.

با این تکنیک بعد از اصلاح به هیچ وجه جوش نمیزنید

روش های انجام هایلایت کردن مو

برای هایلایت از دو روش استفاده می شود:

هایلایت با کلاه

در این روش کلاه مخصوص هایلایت که دارای منافذی در سطح خود است روی سر قرار می گیرد و تکه هایی از مو به طور نامنظم از منافذ کلاه خارج می شود و با رنگ دلخواه مشتری رنگ می شود. در اغلب موارد رنگ هایلایت چند درجه روشن تر از رنگ موی سر انتخاب می شود تا رگه های روشن بتوانند به خوبی لا به لای مو خودنمایی کنند.

بعد از برداشتن کلاه شما شاهد تکه های روشن مو در میان موهای تیره ی سر خواهید بود.

هایلایت با فویل

در روش دیگر فویل ها به شکل مستطیل و بلند تر از طول موها، برش داده می شود و تکه های رنگ شده‌ی مو داخل فویل قرار می گیرند. بعد از رنگ گرفتن موهای داخل فویل، شاهد تکه های هایلایت شده در میان موهای سر خواهیم بود که شکل و شمایل زیبایی به موهای سر داده اند.

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

انواع هایلایت مو

۱. هایلایت کلاسیک

این تکنیک رنگ مو با نام فویلینگ نیز شناخته می شود. آرایشگر موهای شما را به چند قسمت تقسیم می کند. تارهای مو را از ریشه تا انتها روشن می کند و سپس درون آن ها فویل می پیچد. می توانید هایلایت ها را کامل یا جزئی انجام دهید و یا فقط روی روشن کردن موهای اطراف صورت خود تمرکز کنید.

۲. بیبی لایت

بیبی لایت روشی ظریف است که به موهای شما ظاهری شبیه به انعکاس نور آفتاب می دهد. این مدل لایت ها ظریف‌تر از هایلایت‌های کلاسیک هستند و درخشندگی زیادی به موهای شما می‌بخشند. در روش نیز از فویل استفاده می شود اما فویل ها در ابعاد کوچک تری هستند.

این تکنیک رنگ مو برای افرادی مناسب است که:

می خواهند موهایی داشته باشند که به نگهداری و ترمیم زیادی نیاز نداشته باشد.
به دنبال تغییر مدل موهای خود بدون انجام روش های زیبایی پردردسر هستند.
کسانی که موهای خیلی نازکی دارند. زیرا بیبی لایت به موهایتان حجم می دهد.

۳. بالیاژ

بالیاژ اصطلاح فرانسوی و به معنای «جارو کردن» است. این تکنیک بدون استفاده از فویل انجام می شود و ترکیبی یکپارچه ایجاد می‌کند. البته برخی از آرایشگرها از فویل نیز برای این مدل استفاده می کنند که به آن فویلیاژ می گویند.

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

این روش بسیار متنوع است و می توان آن را روی هر رنگ یا بافت مو انجام داد! بالیاژ مو به آرایشگر شما این امکان را می‌دهد تا موهایی با رنگ ترکیبی، ظاهری خاص برای شما ایجاد کند.

بالیاژ نگهداری آسان تری نسبت به تکنیک های سنتی دارد. زیرا موها از ریشه رنگ نمی شوند و دیگر نیازی به ریشه گیری نخواهید داشت. در صورتی که درتکنیک های سنتی شما بعد از حدود هشت هفته نیاز به رنگ مجدد پیدا می کنید.

۴. آمبره

کلمه آمبره یک کلمه فرانسوی است که در آن بخشی از موها رنگ می شوند. اما یک تفاوت عمده با سایر روش های هایلایت دارد. این تکنیک اغلب با بالیاژ مقایسه می شود و اگرچه مشابه هم هستند اما نتیجه نهایی کاملا متفاوت است. در تکنیک آمبره مو، موهای شما به صورت افقی رنگ می شود ولی در بالیاژ، موها به صورت عمودی رنگ می شوند. به این صورت که آرایشگر چند سانت از ریشه فاصله می گیرد و سپس رنگ جدید موهای شما را آغاز می کند.

۵. سامبره

این روش نیز شبیه به آمبره است. اما یک تفاوت جزئی دارد. در سامبره مو رنگ ریشه مو ثابت باقی می ماند و رنگ ساقه مو یک یا دو درجه روشن تر می شود. تغییر رنگ در روش سامبره به صورت ملایم اتفاق می افتد و در نهایت نتیجه کار یک رنگ بسیار ظریف و ملایم خواهد بود.

حرفه ای ها اينطوری بهترين رنگ مداد ابرو رو برای صورتشون انتخاب مي كنند

۶. هایلایت جلوی مو

این تکنیک مانند تکنیک های دیگر ظریف نیست و بخش‌های بیشتری از موها را با عرض حدود یک اینچ در بر می‌ گیرد. این روش برای همه رنگ های مو از بلوند گرفته تا قهوه ای و … عالی است! هایلایت های چانکی به تازگی در سال ۲۰۲۰ ترند شده اند و به آن هایلایت جلوی مو یا فیس فریم یا تکه ای نیز گفته می شود. زیرا دسته ای از موهای جلوی صورت روشن می شوند که به نوعی صورت را قاب می کنند.

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

نکات مهم قبل از هایلایت مو

-قبل از هایلایت موهایتان از ژل، ماسک های گیاهی یا شیمیایی و سرم های تقویت کننده، براق کننده و …. استفاده نکنید.
-موهایتان قبل از انجام هایلایت باید تمیز باشند. به طور معمول اغلب سالن های زیبایی، قبل از انجام هر عملیاتی روی مو، کار شستشوی مو را انجام می دهند. البته اگر موهایتان تمیز باشند، صرفا از نرم کننده استفاده خواهند کرد.
-سعی کنید رنگ مورد نظرتان را پیش از مراجعه به سالن زیبایی، انخاب کنید. چون در این صورت کارتان زود تر انجام می شود. چون دیدن انبوهی از رنگ ها در ژورنال هایی که به شما داده می شود، کار انتخاب را سخت تر می کند. البته مشورت کردن با آرایشگر حتما می تواند شما را به انتخاب درست تری برساند.
-اگر قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید حتما قبل از هایلایت و رنگ به آرایشگرتان اطلاع دهید.

تناسب هایلایت و فصل

شاید این نکته را تا کنون کسی به شما نگفته باشد اما، هماهنگی موی سر با فصل می تواند به زیبایی و دوام رنگ مو و هایلایت تان کمک کند. در تابستان به دلیل گرمای هوا و زمان زیادی که در خارج از منزل به سر می برید، باید رنگی روشن برای هایلات تان انتخاب کنید. در زمستان به دلیل سردی هوا، رنگ هایی با پایه ی تیره تر و عمق بیشتر، توصیه می شود.

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

رنگ هایلایت و هماهنگی با رنگ پوست و مو

آرایشگران ماهر، همیشه تاکید می کنند که رنگی را برای موهایتان انتخاب کنید که دو درجه تیره تر یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست تان باشد. چرا که در این حالت زیبایی بیشتری به چهره تان خواهد داد.

کسانی که پوست های تیره و در اصطلاح سبزه یا گندمی دارند، اگر از رنگ های خیلی روشن مثل طلایی استفاده کنند، چهره ی زیبایی نخواهند داشت. به هماهنگی رنگ هایلایت با رنگ پایه ی موهایتان نیز دقت داشته باشید.
تضاد خیلی زیاد بین رنگ هایلایت و رنگ موی اصلی، به هیچ عنوان زیبا دیده نمی شود. چرا که تنوع به هر قیمتی خوب نیست.

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

هایلایت مو و ایجاد سایه‌های روشن‌تر با روش بالیاژ مو

بالیاژ مو روشی نسبتاً جدید در میان تکنیک‌های هایلایت است. اگر می‌خواهید موهای‌ شما به اثری هنری تبدیل شود، مد روز برای‌تان مهم است و موهای بلندی هم دارید، بالیاژ را امتحان کنید. نتیجه‌ی آن بسیار طبیعی و در عین حال جذاب خواهد بود. در تکنیک بالیاژ، موهای شما را به‌صورت افقی تقسیم می‌کنند و همین کار باعث حجیم‌تر به نظر رسیدن موها نیز خواهد شد.

بالاترین قسمت سر به همان رنگ طبیعی و پایه باقی می‌ماند. حالا بقیه‌ی موهای خود را به‌صورت افقی در سه بخش تصور کنید. هر بخش از بخش قبلی خود کمی روشن‌تر می‌شود یعنی قسمت انتهایی مو چندین درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موی شما است. سایه روشن ایجاد شده با روش بالیاژ بسیار طبیعی است و ظاهری مواج به موهای شما خواهد داد.

انجام صحیح این تکنیک بستگی زیادی به مهارت آرایشگر دارد بنابراین حتماً برای پیاده‌سازی آن به سالن‌های آرایش معتبر مراجعه کنید. البته شاید مایل به انجام این کار در خانه باشید. توصیه‌ی من این است که مطلب آموزش قدم به قدم بالیاژ مو در خانه را با دقت مطالعه کنید.

نور کم یا Lowlight چیست؟

برخلاف هایلایت‌ها که روشن‌تر از رنگ طبیعی و پایه‌ی مو هستند، کم‌لایت‌ها چند درجه تیره‌تر از رنگ پایه انتخاب می‌شوند. این تکنیک به موهای شما عمق می‌دهد و با ایجاد کنتراست، جذابیت زیادی ایجاد می‌کند. اگر موهای روشن و کم پشتی دارید، این روش برای شما واقعاً مناسب است و باعث می‌شود موها پرپشت‌تر به نظر برسند. همچنین اگر بارها هایلایت کرده‌اید، این بار Lowlight را انتخاب کنید تا تعادلی ایجاد شود.

اطلاعات مفیدی که دختر خانوم ها باید در مورد موی چتری بدانند + آموزش چتری مو بدون کوتاهی

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

چه خانم هستید و چه آقا، برای پوشاندن موهای سفید از تکنیک لولایت استفاده کنید. نسبت به هایلایت مو، در این روش آسیب کمتری به موها وارد می‌شود. چرا که نیازی به استفاده از مواد روشن‌کننده و دکلره برای مو نخواهیم داشت.

فرمول جدیدترین رنگ مو هایلایت

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

نگهداری و مراقبت از موهای هایلایت شده:

موهای رنگ شده و موهای هایلات شده، نیاز به مراقبت های بهداشتی خاصی دارند. عموما در سالن های زیبایی توصیه های لازم در این خصوص به افراد داده می شود. استفاده از شامپوها و نرم کننده ها مخصوص، استفاده از مرطوب کننده هایی که سولفات پایینی دارند، از جمله ی این توصیه هاست.
البته استفاده از نرم کننده ها نباید به صورت روزانه انجام شود؛ بلکه باید هفته ای یک مرتبه از نرم کننده استفاده کرد.
روغن نارگیل برای موهای هایلات شده بسیار مناسب است. می توانید یک قاشق از روغن نارگیل را گرم کرده و به موهایتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.
قبل از رفتن به استخر از روغن های محافظت کننده استفاده کنید. چرا که کلر موجود در آب استخر می تواند تاثیر مخربی روی موهای رنگ شده داشته باشد.

هایلایت پایین مو چیست؟

اگر رنگ بسیار روشن‌تری نسبت به رنگ موی موجود در نظر گرفته شود، می‌توان از هایلایت عمیق استفاده کرد. در حالی که ریشه مو در هایلایت کلاسیک رنگ نمی شود، می توان ریشه ها را با رنگ روشن تری رنگ کرد تا به طور کلی ظاهری طبیعی داشته باشد. با این روش که به آن شکستن ریشه مو نیز می گویند، طبیعی بودن را هدف قرار می دهند که ریشه ها را به نحوی که مناسب آنها رنگ می کنند، حتی اگر رنگ مو بسیار روشن باشد.

آموزش قدم به قدم هایلایت مو در خانه

بعضی از خانم‌ها، کارهای مربوط به رنگ مو را در خانه انجام می‌دهند. اگر در این زمینه تجربه‌ی لازم را دارید، می‌توانید در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید. در ادامه‌ی مطلب قصد داریم به آموزش قدم به قدم هایلایت مو در خانه بپردازیم:

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

بهترین روش

روش هایلایت مو با کلاه را انتخاب کنید. بهتر است برای انجام این کار موهای شما کوتاه باشد.

ابزار لازم

کیت رنگ موی مناسب، کرم و پودر دکلره و لوازم مربوط به رنگ مو را از فروشگاه‌های لوازم آرایشی معتبر خریداری نمایید. شما به کلاه مش، کاسه و فرچه رنگ مو و قلاب مخصوص مش احتیاج دارید.

تست دکلره

یک رشته نازک از موهای خود را انتخاب کنید. قسمتی که چندان در معرض دید نیست. سپس کمی از مواد دکلره را روی آن بمالید. اگر اثری از آسیب و شکنندگی ملاحظه نمودید، موها را فوراً بشویید و از هایلایت مو در خانه صرف‌نظر کنید.

دکلره مو

اگر تست موفقیت‌آمیز بود، موها را با برس یا سشوار کاملاً شانه کنید تا تمام گره‌ها باز شود. حالا کلاه مش را روی سر قرار دهید. با کمک قلاب مش، رشته‌های نازکی از موی خود را از کلاه خارج کنید.

در این مرحله مواد دکلره را روی موها خوب بمالید. معمولاً باید بیست دقیقه صبر کنید. اما ممکن است موهای شما زودتر از این زمان روشن شود. پس کاملاً روند روشن شدن را زیر نظر بگیرید و در زمان لازم موها را خوب بشویید. دقت کنید که تمام مواد دکلره از روی مو پاک شود.

جدیدترین مدل‌ هایلایت مو

رنگساژ مو

پس از اینکه مو را خوب شستید، کیت رنگ موی انتخابی را بردارید و طبق دستورالعمل روی جعبه، رنگ را آماده کنید. در این قسمت هم کاملاً هوشیار باشید و دستورات پشت جعبه را دقیقاً اجرا نمایید. در زمان مناسب موها را شستشو دهید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

25 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *