افتتاح حساب ترکیه
خرید صندلی اداری

خرید صندلی اداری مناسب و ارگونومیک برای همه افرادی که با نشستن مداوم پشت میز سروکار دارند ضروری است. از آنجاکه برچسب ارگونومیک تضمین نمی‌کند که صندلی انتخابی شما تمام ویژگی‌های لازم را داشته باشد، بهتر است درباره ویژگی‌های یک صندلی اداری مناسب بیشتر بدانید. ما در گروه دکوراسیون شادمگ اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیارتان قرار دادیم.

چرا انتخاب یک صندلی اداری خوب مهم است؟

این روزها که استفاده از مبلمان خیلی رایج شده و افراد کارمند ساعت‌های طولانی پشت میز و روی صندلی می‌نشینند؛ اگر صندلی با فرم بدن مطابقت نداشته باشد و نواحی خاصی مانند پشت و پاها را پشتیبانی نکند، نشستن زیاد می‌تواند باعث دردهای مزمن شود و سلامت افراد در تهدید بیماری‌های مختلفی از جمله درد کمر، درد مفاصل، درد گردن و … قرار می‌گیرد.

خرید صندلی اداری

احساس خستگی و ناراحتی سبب می‌شود که کارایی افراد پایین بیاید و نتیجتاً بهره‌وری شرکت پایین آید. اینجاست که اهمیت وقت گذاشتن و دقت در انتخاب و خرید میز و صندلی اداری، مشخص می‌شود؛ پس باید حسابی وقت برای آن گذاشت، تحقیق کرد و بجز ظاهر آنها، باید خیلی نکات دیگر را درنظر گرفت. ممکن است با صندلی زیبایی ببینید و عاشق ظاهر آن شوید ولی لزوماً صندلی ایده آلی برای شما نباشد.

آرویناژ به عنوان یک متخصصی که سال‌ها در تولید مبلمان اداری تجربه دارد به شما کمک می‌کند تا بدانید در خرید مبلمان اداری چه نکاتی را باید درنظر بگیرید.

خرید صندلی اداری ارگونومیک چه ضرورتی دارد؟

همه افرادی که روزانه چند ساعت پشت میز می‌نشینند و می‌نویسند، با رایانه کار می‌کنند و به‌طورکلی کارهای اداری انجام می‌دهند، خواه در منزل باشند یا در دفتر کار، می‌دانند که نشستن طولانی پشت میز خستگی، درد شدید در ناحیه گردن، پشت، کمر و حتی باسن و پاها را به دنبال دارد.

صندلی ارگونومیک می‌تواند تا حد زیادی به شما در درست نشستن کمک کند و با این کار خستگی و درد را کاهش دهد.

دلایل نیاز به صندلی اداری خوب

به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، خرید صندلی اداری خوب لازم است. گروه مکعب با شما همراه است تا انتخاب خوبی داشته باشید.

حفظ سلامتی در طولانی مدت

برای امتحان کردن راحتی صندلی باید در نظر بگیرید، آیا می‌توانید مدت زمان زیادی روی آن بنشینید یا خیر؟ بعضی صندلی‌ها ابتدا راحت به نظر می‌رسند، اما اگر طراحی ضعیفی داشته باشند در طولانی مدت سبب ناراحتی می‌شوند.نشستن طولانی مدت اگر به شکل صحیحی نباشد بر سلامتی تاثیر منفی می‌گذارد، به قول معروف پیشگیری بهتر از درمان است.

نیاز به جایگزینی صندلی‌های قدیمی

زمانی که صندلی‌های اداری قدیمی می‌شوند، نیاز به جایگزینی دارند. چون ممکن است کیفیت و حالت ارگونومی خود را از دست بدهند. عمر انواع صندلی‌ اداری اگر حدود ۴۰ ساعت در هفته استفاده شوند، چیزی بین هفت تا ده سال است.اگر عمر صندلی به پایان برسد، متوجه آن خواهید شد. چون دیگر به راحتی قبل نیست و نمی‌تواند از بدن شما محافظت کند. در نتیجه باید به فکر جایگزین کردن آن‌ها با صندلی‌های نو باشید.

خرید صندلی اداری

چه نکاتی را باید در هنگام خرید صندلی اداری در نظر بگیریم؟

1- ارگونومیک بودن صندلی اداری

اولین و یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید صندلی اداری به آن دقت کنید این است که صندلی مورد نظر شما ارگونومیک باشد، به عبارت دیگر اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم منظور از ارگونومیک بودن صندلی اداری این است که در طراحی کلی بدنه و ساختار آن اصولی بکار رفته باشد که صندلی اداری مورد نظر بخش های مهم بدن انسان مثل ستون فقرات، گردن، پا ها و… را به خوبی پوشش دهد.

به طوری که یک فرد بتواند ساعت ها بر پشت صندلی اداری مورد نظر بنشیند بدون آن که احساس کمر درد یا گردن درد داشته باشد، همچنین ارگونومیک بودن صندلی اداری برای افرادی که بیشتر زمان روز بر پشت صندلی مینشینند بسیار مفید و عالی است! پس حتما قبل از خرید صندلی اداری از ارگونومیک بودن آن مطمئن شوید!

2- توجه به ابعاد بخش های مختلف صندلی اداری

شما باید قبل از خرید صندلی اداری به “ابعاد” آن دقت کنید! ممکن است صندلی اداری مورد نظر ارگونومیک باشد اما مناسب ابعاد بدنی شما نباشد! این بسیار مهم است که به عرض و عمق نشیمنگاه صندلی اداری مورد نظر دقت کنید که فضای کاملا کافی را برای شما فراهم کند تا هنگام نشستن بر روی آن کاملا احساس خوبی داشته باشید!

همچنین توجه به ارتفاع صندلی اداری مورد نظر و مقایسه آن با ابعاد بدنی خودتان هم بسیار مهم است! اگر قد شما بین 150 الی 185 سانتی متر است اکثر صندلی های موجود در بازار برای شما مناسب هستند اما اگر بلندتر از 185 سانتی متر هستید حتما باید به سراغ خرید صندلی هایی بروید که ارتفاع سراسری آن ها بیشتر از 125 سانتی متر است!

3- توجه به روکش صندلی اداری با قابلیت تنفس!

اگر یک صندلی اداری به صورت حرفه ای و استاندارد ساخته شده باشد باید برای قسمت نشیمنگاه و پشتی صندلی از پارچه یا چرم “تنفسی” استفاده شده باشد! پارچه یا چرم تنفسی نوعی خاص و با کیفیت از پارچه یا چرم است که هوا را از میان ساختار خود عبور میدهد و به این ترتیب شما میتوانید بدون اینکه احساس کنید نشیمنگاه یا پشتی صندلی گرم شده یا عرق کرده، ساعت های طولانی بر روی صندلی مورد نظر بنشینید!

جدا از این مورد باید حتما دقت کنید که پارچه یا چرم استفاده شده بر روی صندلی اداری مورد نظر به راحتی قابلیت تمیز شدن را نیز داشته باشند!

4- داشتن قابلیت های مختلف

صندلی های اداری معمولا قابلیت های مختلفی را به شما ارائه میدهند، به طور مثال : قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی اداری، قابلیت تنظیم زاویه پشتی، قابلیت تنظیم انحنای کمر، قابلیت تنظیم دسته های صندلی اداری و…، طبیعتا تنها برخی مدل های خاص و گران قیمت صندلی های اداری ممکن است همه این قابلیت ها را داشته باشند .

جاکفشی کم جا شیک ، مدرن و جدید رو چطور انتخاب کنیم ؟

خرید صندلی اداری

اما شما دقت کنید که صندلی اداری مورد نظرتان حداقل قابلیت تنظیم ارتفاع و قابلیت تنظیم زاویه پشتی را داشته باشد تا هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی داشته باشید، این دو قابلیت به شما کمک میکنند که صندلی مورد نظر را در ارتفاع و زاویه ای که راحت تر هستید تنظیم کنید!

5- توجه به چرخ دار بودن صندلی اداری

به طور کلی دو مدل صندلی اداری وجود دارد : 1- صندلی اداری با پایه ثابت 2- صندلی اداری چرخ دار، معمولا قیمت های صندلی های اداری که پایه ثابت دارند کمتر از مدل های چرخ دار آن میباشد اما به شما توصیه میکنیم حتما به سراغ صندلی های اداری چرخ دار بروید و ترجیها بهتر است .

مدل پایه های آن نیز فلزی باشد زیرا صندلی چرخ دار با پایه های فلزی مقاومت بیشتری به نسبت پایه های پلاستیکی دارد، صندلی اداری چرخ دار هم از لحاظ اینکه بتوان آن را بهتر جا به جا کرد و هم از لحاظ احساس راحتی شما در هنگام نشستن بر روی آن، گزینه بهتری است برای خرید!

6- توجه به ظاهر و در نظر گرفتن زیبایی

فرقی ندارد که صندلی اداری را برای منزل تهیه میکنید یا برای اداره یا هر محیط دیگری، صندلی اداری مورد نظر باید ظاهر زیبا و خوبی داشته باشد و به عبارت دیگر بهتر است با محیط مورد نظر هماهنگی داشته باشد.

امروزه طراحی اکثر صندلی های اداری استاندارد به سمت مدرن بودن و ساده کردن ظاهر پیش میرود، دیگر دوران صندلی های اداری با ظاهری شلوغ و پر زرق و برق گذشته است و همواره باید دقت کنیم که زیبایی در سادگی میباشد.

پس برای خرید صندلی اداری نیز به سراغ صندلی هایی با ظاهری مدرن و ساده بروید زیرا تقریبا با هر دکوراسیونی هماهنگی دارند و البته ظاهر بهتری هم دارند!

همچنین خرید صندلی هایی که در قسمت پشتی آن ها ساختار توری مانند بکار رفته است نیز میتواند ایده خیلی خوبی برای شما باشد، اینگونه صندلی ها هم خیلی ظاهر زیبا و مدرنی دارند و هم به دلیل استفاده از توری در قسمت پشتی آن ها، هوا به راحتی از میان ساختار آن عبور میکند و باعث میشود شما همیشه در هنگام نشستن بر روی صندلی اداری مورد نظر احساس خوبی داشته باشید!

7- خرید از برند های برتر را در اولویت خود قرار دهید!

در سطح بازار، ده ها برند تولید کننده صندلی اداری وجود دارند که هر کدام محصولات خود را به بازار ارائه میدهد، اما بهتر است همیشه برای خرید هر محصولی از برترین برند های تولید کننده خرید کنید! با خرید صندلی اداری از بهترین برند های تولید کننده، تا حد زیادی خیالتان بابت کیفیت صندلی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش و دیگر موارد کاملا راحت است، برند های نیلپر، راحتیران، لیو، آرتمن و… برخی از بهترین تولید کنندگان صندلی های اداری میباشند که میتوانید برای خرید یک صندلی اداری حرفه ای به آن ها اعتماد کنید.

برند های برتر همانند نیلپر یا راحتیران یا لیو و… ضمن رعایت اصول ارگونومیک از بهترین متریال در ساخت محصولات خود استفاده میکنند، همچنین طراحی کلیه محصولات تولید شده توسط این برند ها نیز به صورت کاملا حرفه ای و توسط متخصصین این برند ها انجام میشود، به همین خاطر صندلی های اینگونه برند ها کلیه مورد های قبلی که به عنوان نکات مهم خرید صندلی اداری به آن ها اشاره کردیم را در خود دارند مواردی مثل : ارگونومیک بودن، وجود قابلیت های مختلف مثل تنظیم ارتفاع و…، استفاده از پارچه یا چرم تنفسی و دیگر موارد، به همین خاطر است که به شما پیشنهاد میکنیم که فریب قیمت های پایین برند های ضعیف را نخورید و حتما خرید خودتان را از میان برترین برند های تولید کننده انجام دهید!

8- توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش!

یکی از نکات مهم در خرید صندلی اداری توجه به این است که صندلی اداری مورد نظر هم گارانتی داشته باشد و هم خدمات پس از فروش حرفه ای! دقت کنید این که صرفا در هنگام خرید به شما برگه گارانتی بدهند به هیچ عنوان کافی نیست! شما باید کیفیت پشتیبانی برند مورد نظر را بسنجید!

خرید صندلی اداری

خیلی مواقع بعضی برند های غیر معتبر ادعا میکنند که صندلی های تولیدی خودشان چندین سال گارانتی و خدمات پس از فروش دارد اما وقتی کوچکترین مشکلی برای صندلی مورد نظر پیش بیاید نه پشتیبانی و نه گارانتی صندلی اصلا پاسخگو نیستند!

یک صندلی اداری ایده آل باید هم دارای گارانتی باشد و هم خدمات پس از فروش، به هیچ عنوان سعی نکنید به سراغ خرید صندلی اداری بروید که گارانتی یا خدمات پس از فروش ندارد، البته با خرید از برند های برتر مثل نیلپر، راحتیران، لیو و… خیالتان هم بابت خدمات پس از فروش و هم گارانتی راحت است زیرا سطح خدمات پس از فروش و گارانتی این برند ها کاملا حرفه ای و قابل اعتماد است.

9-ارتفاع صندلی باید قابل ‌تنظیم باشد

ارتفاع صندلی باید قابل‌تنظیم باشد تا به‌راحتی بتوانید آن را با قد خودتان دقیق تنظیم کنید. محدوده تنظیم ارتفاع صندلی باید کمی بالاتر تا کمی پایین‌تر از ارتفاعی باشد که دقیقا مناسب شماست. اگر می‌خواهید بدانید که ارتفاع صندلی برای قد شما باید چقدر باشد، یک قانون کلی برای آن وجود دارد: برای افراد دارای قد از ۱۵۲ سانتی‌متر تا ۱۹۳ سانتی‌متر ارتفاع صندلی از ۳۸ تا ۵۵ سانتی‌متر مناسب است.

تعداد کمی از صندلی‌های ارگونومیک هستند که محدوده گسترده‌تری را ارائه می‌دهند. بنابراین از همان ابتدا به ارتفاع آن در هنگام نشستن دقت کنید. زیرا ممکن است بعدا برای قدتان خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد.

صندلی باید دارای تنظیم ارتفاع پنوماتیک باشد تا بتوانید به‌راحتی ارتفاع آن را تنظیم کنید. تنظیم درست صندلی، فشار روی زانو و کمر را به حداقل می‌رساند. در اصل صندلی باید به اندازه‌ای باشد که وقتی می‌نشینید، زانوها کمی پایین‌تر از لگن باشند، ران‌ها تقریبا موازی با زمین و پاها صاف روی زمین قرار بگیرند.

دکوراسیون سرویس بهداشتی طلایی همراه با ایده های شیک و لاکچری

10- اندازه نشیمن صندلی باید مناسب باشد

نشیمن صندلی باید به اندازه‌ای گود باشد که از بیشترین قسمت فوقانی پا پشتیبانی کند، اما نه آن‌قدر که هنگام نشستن روی صندلی با پشت زانوها تماس پیدا کند. عرض صندلی هم باید به اندازه ۲ تا ۳ سانت از عرض باسن شما پهن‌تر باشد. کمتر یا بیشتر از این مقدار به شما اجازه نخواهد داد که دستتان را روی دسته‌های صندلی تکیه دهید.

اگر فردی سنگین‌وزن هستید، صرفا وزنی را که صندلی می‌تواند تحمل کند ملاک قرار ندهید. اندازه نشیمن صندلی هم به همان اندازه مهم است. بنابراین دقت کنید صندلی انتخابی شما با ابعاد و وزن بدنتان متناسب باشد.

11-عمق نشیمن صندلی باید قابل‌تنظیم باشد

نشیمن صندلی زمانی به‌درستی قرار گرفته است که دو تا چهار انگشت بین پشت زانوی شما و جلوی صندلی فضا وجود داشته باشد و از پشت هم انحنای پشتی صندلی دقیقا به پشت شما چسبیده باشد. بنابراین عمق صندلی باید قابل‌تنظیم باشد تا بتوان در صورت لزوم آن را به داخل یا بیرون حرکت داد.

خرید صندلی اداری

دو روش برای تنظیم عمق صندلی وجود دارد:

۱. نوار لغزنده اهرمی که درحالی‌که نشسته‌اید می‌توانید صندلی را به داخل یا خارج هدایت کنید. این نوع تنظیم ساده‌تر است.

۲. دستگیره‌ای در پشت صندلی که پشتی را به داخل و بیرون حرکت می‌دهد. این نوع تنظیم در حالت نشسته سخت‌تر است، زیرا احتمالا به فرد کمکی نیاز خواهید داشت. بنابراین اگر فقط قرار است خودتان از این صندلی استفاده کنید این نوع صندلی را بخرید؛ وگرنه مدام مجبورید دوباره آن را تنظیم کنید و باید کسی باشد که کمکتان کند.

12-سازوکار صندلی را انتخاب کنید

سازوکار صندلی نحوه حرکت صندلی و پشتی آن را کنترل می‌کند. سازوکار صندلی به‌طورمعمول همان اهرم‌ها یا پیچ‌های زیر صندلی هستند که با کشیدن، چرخاندن، پیچاندن یا فشاردادن آنها می‌توان صندلی را در جهت‌های مختلف تنظیم کرد. بعضی از مدل‌ها ممکن است فقط یک انتخاب و برخی دیگر ممکن است بیش از یک انتخاب به شما بدهند. دو سازوکار محبوب صندلی‌های ارگونومیک عبارت‌اند از:

  • چند منظوره
  • همگام‌ساز شیب

در ادامه این دو مکانیزم را بیشتر توضیح می‌دهیم.

صندلی با ساروکار چندمنظوره

این سازوکار محبوب‌تر است، زیرا طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را به کاربر ارائه می‌دهد. در این نوع صندلی زوایای پشت، زاویه صندلی و شیب آن همگی مستقل از یکدیگر تنظیم می‌شوند. این به شما امکان می‌دهد صندلی را در هر مدل موقعیتی که دوست دارید قفل کنید. این نوع سازوکار از مرکز نشیمن، به‌شکل نوسانی حرکت می‌کند یا کج می‌شود.

خرید صندلی اداری

سازوکار همگام‌ساز شیب

در این سازوکار وقتی به پشت تکیه می‌دهید، نشیمن و پشتی همزمان با هم حرکت می‌کنند. معمولا پشتی به ازای هر درجه خم‌شدن نشیمن، دو درجه به عقب خم می‌شود. ازآنجاکه قابلیت‌تنظیم این سازوکار کمتر است، ویژگی ارگونومیک آن به اندازه صندلی دارای سازوکار چندمنظوره نیست.

این صندلی باید در قسمت جلو به سمت پایین انحنا داشته و لبه آن قابل‌انعطاف باشد وگرنه ممکن است هنگام تکیه‌دادن به پشت ران فشار بیاورد. این نوع سازوکار هم از مرکز نشیمن، به‌شکل نوسانی حرکت می‌کند یا کج می‌شود.

سازوکارهایی که کمتر رایج هستند اما در برخی مواقع برای برخی از کاربردها مناسب‌اند:

سازوکار پویا یا دینامیک

این سازوکار به‌دلیل سادگی آن محبوب است. وقتی خم می‌شوید صندلی به جلو و پایین حرکت می‌کند. این صندلی‌ها به‌جای کج شدن خم می‌شوند و ممکن است تنظیم کشش داشته باشند یا نداشته باشند. اگر تنظیم کشش را نداشته باشند با وزن کاربر تعادل متقابل برقرار می‌کنند. بسته به نوع صندلی، ممکن است زاویه پشت آن قفل شود یا نشود.

سازوکار تیلت – زانو

این نوع سازوکار که شیب زانو (Knee-Tilt) نام دارد، از زیر زانو کج می‌شود یا نوسان می‌کند. هنگامی که با یک زاویه پشتی مستقل قابل‌تنظیم ترکیب شود، این نوع سازوکار می‌تواند میزان حرکت نوسانی شل یا سفت را فراهم کند. این نوع صندلی بیشتر برای اتاق کنفرانس یا جلسات هیئت مدیره مناسب است و کمتر برای کسانی که با رایانه کار می‌کنند کاربرد دارد.

هنگام خرید این نوع صندلی بررسی کنید که آیا سایر ویژگی‌های قابل‌تنظیم را دارد یا نه، زیرا بیشتر این صندلی‌ها شامل تنظیم گودی صندلی نیستند یا ممکن است تنظیمات ارتفاع پشت و زاویه تکیه‌گاه را نداشته باشند.

برخی از کاربران ممکن است با این سازوکار نیاز به پایه استوانه‌ای کوتاه‌تری داشته باشند، زیرا زانوها در آن بالاتر از باسن قرار خواهند گرفت.

سازوکار ساده Task

سازوکار تسک (Task) ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین سازوکار صندلی است و تنظیمات آن فقط به یکی از موارد زیر محدود است:

  • ارتفاع نشیمن
  • ارتفاعنشیمن و عمق آن
  • ارتفاع، عمق و زاویه پشتی آن

این سازوکار تنظیمات شیب را فراهم نمی‌کند. ازآنجاکه دامنه حرکت در این صندلی محدود است بهتر است برای جاهایی که کارهای سبک‌تری انجام می‌شوند از جمله دفترکار خانگی یا اتاق کنفرانس مناسب‌تر است.

تنظیمات ارتفاع تکیه‌گاه یا پشتی صندلی

تکیه‌گاه باید به سمت بالا و پایین بلغزد تا به شما اجازه دهد انحنای کمر پشتی صندلی درست در ناحیه انحنای کمر (لوردوتیک) قرار بگیرد. پشتی با قابلیت تنظیم ارتفاع می‌تواند از ناحیه کمر پشتیبانی کند. سه قابلیت زیر در پشتی صندلی باید وجود داشته باشد:

خرید صندلی اداری

تنظیم زاویه پشتی صندلی ارگونومیک

اگر صندلی این قابلیت را داشته باشد، می‌توانید آن را با نوع اندام خودتان متناسب کنید. تکیه‌دادن به صندلی از وزن بالاتنه شما پشتیبانی می‌کند و بنابراین بخشی از وزن روی کمرتان را کاهش می‌دهد. بسیاری از صندلی‌ها قابلیتی دارند که زاویه پشتی را قفل می‌کند و به شما امکان می‌دهد ابتدا بهترین و راحت‌ترین حالتِ خم‌شدن یا راست‌نشستن خودتان را پیدا کنید و سپس همان وضعیت را قفل کنید که تغییر نکند. با زاویه تکیه‌گاه ۱۱۰ تا ۱۳۰ درجه، هم فشار دیسک کمر و هم فعالیت ماهیچه‌های پشت به حداقل می‌رسند.

13-تنظیم سفتی و شیب تکیه‌گاه

برای تنظیم سفتی و شیب تکیه‌گاه معمولا دکمه‌ای تعبیه می‌کنند که میزان نیروی موردنیاز برای تکیه‌کردن را تنظیم کند.

معجزه استفاده از شال مبل در دکوراسیون منزل ؛ ترندترین اکسسوری روز

تنظیم پشتیبانی از کمر در بهترین حالت زمانی است که هم عمودی تنظیم شود و هم بتوان عمق آن را تنظیم کرد. این به‌ویژه برای کاربرانی که کمرشان مشکل دارد یا اگر چند نفر می‌خواهند از صندلی استفاده کنند بسیار مهم است.

ابتدایی‌ترین مدل این صندلی مدلی است که صرفا عمودی تنظیم می‌شود و در آن می‌توانید پشتی صندلی را بالا و پایین ببرید. در این مدل عمق صندلی ثابت می‌ماند. البته اگر هنگام خرید صندلی اداری متوجه شدید که عمق آن برایتان مناسب است و نیاز به تنظیم ندارد، همین که تنظیم عمودی را داشته باشد قابل‌قبول است. اما اگر تنظیم عمودی ندارد، احتمال دارد برای بسیاری از افراد مناسب نباشد.

14-تکیه‌گاه دست صندلی را بررسی کنید

دوطرف صندلی باید تکیه‌گاه دست داشته باشد و حداقل از نظر ارتفاع قابل‌تنظیم باشند. محل درست آنها در پایین‌ترین نقطه، جایی زیر ارتفاع ران است. به این ترتیب وقتی به تکیه‌گاه دست نیاز ندارید و می‌خواهید دست‌هایتان را حرکت دهید، آرنجتان به آن برخورد نمی‌کند. بهترین حالت قرارگیری آن از حدود ۱۷ تا ۲۶ سانتی‌متر بالاتر از نشیمن است، البته وقتی روی آن نشسته‌اید و صندلی به‌اندازه کافی فشرده شده است.

در اصل این تکیه‌گاه‌ها باید از جلو و عقب و از نظر عرضی هم قابل‌تنظیم باشند تا بتوان در صورت لزوم آنها را به‌اندازه موردنیاز تنظیم کرد. اگر حالت چرخشی داشته باشند هم بسیار مفید است زیرا به پشتیبانی از دست و بازوی کاربران در هنگام تایپ‌کردن کمک می‌کند.

خرید صندلی اداری

15-پایه چرخ‌دار ثابت و چرخ‌های با کیفیت

پایه صندلی باید حداقل پنج میله یا پره داشته باشد. معمولا اگر چهارتا باشند، صندلی هنگام نشستن تمایل بیشتری به واژگون‌شدن دارد. چرخ‌ها باید کیفیت لازم را داشته باشند تا به‌راحتی بتوان آنها را روی کف زمین حرکت داد. برخی از صندلی‌ها به شما امکان می‌دهند با توجه به نوع کف که می‌تواند فرش، موکت، پارکت یا سرامیک باشد نوع چرخ‌ها را انتخاب کنید. دسته‌ای از صندلی‌ها هم پایه‌های صاف و غیرقابل‌چرخش دارند که انتخاب آنها به خودتان بستگی دارد.

تکیه‌گاه سر در صندلی، از سر و گردنتان پشتیبانی به عمل می‌آورد و وزنی را که گردن باید تحمل کند کاهش می‌دهد. مخصوصا اگر از ناحیه گردن مشکل دارید، حتما این نوع صندلی را بخرید.

خرید صندلی اداری برای فضای مدرن یا کلاسیک

آیا می‌دانید فضای اداره بر روی روحیه کارمندان و بهروری کاری آنها تاثیر مستقیم دارد؟ از این جهت انتخاب صحیح دکوراسیون اهمیت دارد. صندلی اداری کلاسیک از متریال خاص استفاده می‌کند، این متریال باعث ایجاد محصولی لوکس و لاکچری خواهدشد. در مقابل صندلی اداری مدرن از سبکی نو و تازه بهره می‌گیرد. برای مثال صندلی های مشبک جز صندلی‌های اداری مدرن به حساب می‌آید.

اگر فضای اداره شما مساحتی کمتر از ۱۰۰ مترمربع دارد، دکوراسیون و صندلی مدرن بهتر است. چرا که فضای بازتری در سبک مدرن داریم. همچنین صندلی‌های کلاسیک به نسبت مدرن به دلیل متریال ساخت، قیمت بیشتری دارند. البته به دلیل داشتن طیف سلیقه‌ای متفاوت کارمندان بهتر است، تلفیق دکوراسیون و صندلی‌های کلاسیک و مدرن را استفاده کنیم.

خرید صندلی اداری

انواع صندلی طبی اداری

واقعا مناسب‌ترین صندلی اداری طبی برای شما کدام نوع است؟ در این بخش با معرفی انواع صندلی اداری به پاسخ این سوال خواهید رسید.

صندلی مدیریتی

صندلی مدیریتی معمولا بیشترین قیمت و زیباترین طراحی را در مقایسه با بقیه دارد و اصولا قسمت تکیه‌گاه پشتی آن بسیار بلند و دارای بالشتک‌های باکیفیت‌تری است. به همین دلیل، بیشتر آن‌ها دارای طیف کاملی از ویژگی‌های ارگونومیک هستند.

صندلی کارمندی

صندلی کارمندی معمولا برای کار با کامپیوتر و نشستن طولانی‌مدت پشت میز اداری طراحی شده است. قابلیت تقسیم وزن بین بالشتک‌های صندلی و زانو به منظور کاهش کشیدگی کمر دارد تا روند انجام کارهای روزانه برای کارمندان ساده‌تر شود. تقریبا مشابه صندلی مدیریتی است، اما ابعاد کوچکتر و قیمت پایین‌تری دارد.

صندلی کنفرانس

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع صندلی برای استفاده در یک اتاق کنفرانس طراحی شده است که در آن جلسات گروهی و تا حدی طولانی برگزار می‌شود. به همین دلیل دارای انواع بالشتک پشتی و کمری برای پیشگیری از خستگی مزمن افراد شرکت‌کننده است. البته برای نشستن بیش از نیم روز پشت میز اداری نیز گزینه عالی است.

صندلی انتظار

این نوع صندلی برای استفاده مداوم و حتی 24 ساعته در محیط‌های کاری مانند مراکز تماس، گزینه ایده‌آلی است. چرا که اصولا با فریم‌هایی با دوام فوق‌العاده، پشتی‌های ضخیم و چندین تنظیمات ارگونومیکی طراحی می‌شود.

خرید صندلی اداری

صندلی اپراتوری

البته صندلی اپراتوری تقریبا مشابه نوع کامپیوتری است، فقط با این تفاوت که ابعاد کوچکتری دارد و به نوعی برای ارائه خدمات در مکان‌هایی با رفت و آمد زیاد مانند کافی نت‌ها و اداره پست طراحی شده است.

صندلی آزمایشگاهی

انواع صندلی آزمایشگاهی اساسا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پرسنل آزمایشگاه‌ها و مراکز پزشکی بتوانند به کمک آن روند کار خود را تسهیل کنند. خوشبختانه مدل‌های مختلفی مانند چرخ‌دار یا ثابت، دسته‌دار یا بدون دسته، دارای قسمت تکیه‌گاه پشتی یا بدون آن دارند و پاسخ‌گوی سلایق مراکز مختلف پزشکی هستند.

صندلی کانتر

اصولا ارتفاع صندلی کانتر بسیار بلندتر از انواع دیگر است و به همین دلیل معمولا برای مسئولین بخش ورودی ادارات مانند نگهبانان خریداری می‌شود. وزن کمی دارد، بسیار نرم است و علاوه بر امکان تنظیم ارتفاع بعضی از مدل‌های آن دارای رکاب در قسمت پایین است و مانع بروز مشکلات جدی در کمر و پا می شود.

صندلی ارگونومیک

به مرور با افزایش ساعت کاری و صرف اوقات زیادی از روز روی صندلی، نیاز به نوعی از صندلی اداری با قابلیت‌های پشتیبانی بیشتر احساس شد و همین مساله باعث ظهور نسل جدید از صندلی‌های طبی با عنوان ارگونومیک شد. در واقع تفاوت اصلی آن‌ها با بقیه در امکان تنظیم عمق صندلی، شیب زانویی، ارتفاع نشیمنگاه، ارتفاع پشتی صندلی و قسمت پشتیبانی کمر است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

1 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *