افتتاح حساب ترکیه
دزدگیر ماشین خوب

ترس دزدیده‌شدن خودرو معمولا افراد را مجبور می‌کند که به دنبال خرید یک دزدگیر ماشین خوب بروند. استفاده از دزدگیر به خصوص در شهرهای بزرگ اهمیت بسیار زیادی دارد و باید برای خرید آن وسواس زیادی به خرج دهید. گروه تکنولوژی شادمگ در این خصوص به شما راهنمایی می کند.

دزدگیر

خودرو و تجهیزات آن، مانند ضبط و همچنین لاستیک‌های آن، بیشتر مواقع در خطر به سرقت رفتن هستند. بیشتر شرکت‌های بیمه هم معمولا پایین‌ترین نرخ بیمه سرقت خودرو و تجهیزاتش را ارائه می‌دهند. بنابراین خرید سیستم دزدگیر خودرو، عاقلانه‌ترین کاری است که مالک آن می‌تواند انجام دهد.

یک دزدگیر خوب، نه‌تنها می‌تواند سرقت خودرو را سخت‌تر کند، بلکه کارایی‌های دیگر آن، کار با خودرو را برای شما راحت‌تر می‌کند. مثلا، می‌توانید با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور آن، درهای خودرو را باز و بسته کنید یا با استفاده از تلفن هوشمندتان، مراقب خودرویتان باشید.

دزدگیر ماشین خوب

گذری بر تاریخچه دزدگیر ماشین

قطعا هر اختراع و اکتشافی به علت وجود یک نیاز اولیه بوده است. معرفی دزدگیر به جهانیان نیز به علت نیاز به تامین امنیت، صورت گرفته است. اگر به تاریخ گذری داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که اولین مورد سرقت اتومبیل در سال 1896 گزارش شده است. شاید تا قبل از آن افراد به فکر این نیفتاده بودند که حتی اتومبیل نیز می‌تواند از گزند سارقین محفوظ نماند. زمان دزدیده شدن اولین ماشین مصادف با گذر زمانی ده سال از تولید اولین ماشین گازوئیلی در جهان بود.

از آن زمان به بعد افراد به این موضوع پی بردند که استفاده از یک وسیله مانند دزدگیر ماشین که بتواند امنیت بیشتری را برای اتومبیلشان تامین کند، یک نیاز ضروری است. در واقع افراد به این نکته پی بردند که صرف هزینه برای نصب یک وسیله روی خودرو، خیلی به صرفه‌تر از دزدیده شدن خودرو است. اما اولین دزدگیر کی و چگونه معرفی شد؟

برخی مستندات تاریخی

طبق مستنداتی که برای تاریخچه دزدگیر خودرو وجود دارد، اولین دزدگیر خودرو در سال 1913 به کار گرفته شد. این دزدگیر به گونه‌ای کار می‌کرد که با استارت زدن و روشن شدن خودرو، اعلام خطر می‌کرد. متاسفانه اطلاعاتی راجع به مخترع این دزدگیر به طور دقیق در دسترس نیست.

در سال 1916 مدل دیگری از دزدگیر روانه بازار شد که کمی پیشرفته‌تر عمل می‌کرد. سیستم این دزدگیر به این صورت عمل می‌کرد که با روشن شدن خودرو، یک سیگنال به گیرنده دزدگیر فرستاده می‌شد. این گیرنده که می‌بایست در دست صاحب خودرو باشد، وی را از روشن شدن خودرو آگاه می‌کرد.

به مرور زمان پیشرفت‌های بزرگ و چشمگیری در راستای افزایش امنیت و کاربردی شدن دزدگیرها به وجود آمد. امروزه شاهد انواع متفاوتی دزدگیر در بازار هستیم که نتیجه این پیشرفت‌ها هستند. در ادامه راجع به آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

چرا دزدگیر فابریک کافی نیست؟

معمولا سیستم‌های دزدگیری که توسط کارخانه روی خودرو نصب می‌شود از نظر دقت عملکرد کارایی بهتری دارند و مورد اعتمادترند. دلیل آن هم نوع طراحی و نصب آن‌هاست که دزدگیر را عملا تبدیل به بخشی از ماشین می‌کند.

برخی از این سیستم‌ها توانایی جلوگیری از روشن شدن خودرو و همچنین هشدار صوتی و روشن شدن چراغ‌ها در صورت اقدام به روشن کردن خودرو توسط سارق بدون کلید را دارند. اما مشکل بزرگ آ‌ن‌ها اینجاست که پس از مدتی به دلیل مشابه بودن محل نصب این دزدگیرها، پیدا کردن آن‌ها و از کار انداختنشان برای سارقان حرفه‌ای کاری راحت و پیش‌پا افتاده است!

کدام نوع دزدگیر؟!

پس تا اینجا می‌توان نتیجه گرفت که بهترین دزدگیر برای ماشین، دزدگیر خودرو با موبایل یا به عبارت دقیق‌تر دزدگیرهای سیم کارتی با اپلیکیشن می‌باشد که علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های یک سیستم امنیتی نسبتا خوب، قابلیت‌های راهگشای دیگری نیز برای راحتی کاربر فراهم می‌آورد. اما باید توجه داشت که برای افزایش امنیت دزدگیر هنوز هم نیازهایی داریم. برای افزایش امنیت دزدگیر خودرو و عملکرد بهتر آن چه کارهای می‌توانیم بکنیم؟

تمام انواع دزدگیرهایی که تا اینجا در مورد آن بحث شد علی‌رغم تفاوت در ویژگی‌های ظاهری و عملکردی، اما به طور کلی یک ساختار مشترک دارند. اکثر این دزدگیرها دارای خط تحریک باز و خط تحریک بسته هستند که محل اتصال حسگر باز و حسگر بسته می‌باشند و برای روشن و خاموش کردن دستگاه، کلید معمولی، سوئیچ آلفا، قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور دارند. علاوه بر این مدارات دزدگیر به منظور قطع شدن برق دستگاه شامل مدار شارژ باتری و مدار آژیر هستند.

برای افزایش ایمنی دزدگیر خودرو باید بخش‌های مختلف دزدگیر را ایمن‌سازی نمود. پس ابتدا بهتر است با بخش‌های مختلف یک دزدگیر ماشین کمی آشنا شویم.

انواع سیستم‌های دزدگیر خودرو را بشناسید

سیستم‌های متنوعی از دزدگیر خودرو در بازار وجود دارد که با اطلاع از عملکرد آنها می‌توانید نوع دلخواه خود را تهیه کنید. از این سیستم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دزدگیر ماشین خوب

دزدگیرهای صوتی

این دزدگیرها، اصلی‌ترین نوع دزدگیرهای خودرو هستند. وقتی فردی به خودرو نزدیک شود، حسگرها فورا آژیرهای مخفی خودرو را به صدا درمی‌آورند و سارق را فراری می‌دهند. مقدار حساسیت این حسگرها را می‌توان تنظیم کرد و آنقدر بالا برد تا با کوچکترین حرکت مشکوک در اطراف خودرو، دزدگیر آژیر بکشد.

دزدگیرهای فعال و غیرفعال

دزدگیرهای غیرفعال، بعد از اینکه خودرو خاموش و تمام درها قفل شدند، به‌طور خودکار روشن می‌شوند. از آنجایی‌که صاحب خودرو برای به‌کار انداختن دزدگیر مجبور نیست کاری انجام دهد، به این دزدگیرها غیرفعال می‌گویند. درواقع راننده نقش فعالی در راه‌اندازی آن ندارد.

متاورس چیست به زبان ساده | پیش بینی آینده متاورس !

از طرفی دزدگیرهای فعال، باید به‌وسیله راننده فعال شوند که این کار معمولا پس از بستن درهای خودرو و پارک آن، با فشردن دکمه‌ای روی کنترل از راه دور، انجام می‌شود.

البته بیشتر این نوع دزدگیرها وقتی تنظیم شده باشند، درهای خودرو را هم به‌طور خودکار قفل می‌کنند. به این دزدگیرها فعال می‌گویند، زیرا راننده، نقش فعالی در تنظیم این نوع دزدگیر دارد.

دزدگیرهای فعال به دلیل اینکه به وسیله راننده تنظیم می‌شوند، از ایمنی بالاتری در مقایسه با دزدگیرهای غیرفعال برخوردار هستند اما کار با دزدگیرهای غیرفعال، راحت‌تر است زیرا کاملا خودکار است.

دزدگیر مجهز به کنترل از راه دور دوطرفه

بسیاری از دزدگیرهای خودرو، مجهز به سیستم‌های کنترل از راه دور یک‌طرفه هستند. اما برخی از سیستم‌های کنترل از راه دور، دوطرفه‌اند.

در سیستم‌های یک‌طرفه، وقتی دستوری به دزدگیر می‌دهید، هیچ بازخوردی به شما نمی‌دهد تا مطمئن شوید که فرمان دلخواه انجام شده است یا خیر. اما دزدگیر‌های دارای کنترل از راه دور دوطرفه، شما را از انجام کار مورد نظر مطمئن می‌کنند.

همچنین با استفاده از دزدگیرهای دوطرفه، فرمان‌های داده‌شده آسان‌تر انجام می‌شوند. بازخوردهای دزدگیر به شکل روشن و خاموش شدن خودرو، یا روشن شدن سیستم تهویه هوا یا حرارتی خودرو و حتی روشن شدن رادیو صورت می‌گیرد. بنابراین هر زمان خودرو اطلاعاتی از کنترل از راه دور دریافت کند، انجام فرمان را اطلاع می‌دهد.

برخی از دزدگیرهای دوطرفه به صفحات نمایش LCD هم مجهز هستند و تصاویر هشداردهنده‌ای روی صفحه نمایش نمایان می‌شود. مثلا اگر راننده فراموش کرده باشد، در خودرو را قفل کند، همراه با صدای هشدار‌دهنده، تصویر در را به صاحب خودرو نشان می‌دهد و فرد متوجه علت آژیر دزدگیر می‌شود.

دزدگیرهای بی‌صدا

این نوع دزدگیر خودرو، بدون اینکه سروصدایی راه بیندازد، صاحب خودرو را از وجود سارق آگاه می‌کند. بدین ترتیب مالک خودرو می‌تواند به‌راحتی او را به دام پلیس بیندازد.

دزدگیر سیم‌کارتی

در این نوع دزدگیرهای خودرو، از فناوری‌های جدیدی استفاده شده است که می‌توان با قرار دادن سیم‌کارت داخل دزدگیر و اتصال به آنتن جی‌اس‌ام (سامانه جهانی ارتباطات سیار)، دزدگیر را به اینترنت متصل کرد.

این نوع دزدگیرها معمولا اپلیکیشن تلفن همراه هم دارند و می‌توانید به وسیله هشدار روی تلفن همراه‌تان از وضعیت خودرو آگاه شوید. همچنین وقتی به اینترنت متصل نباشید، دزدگیر در مواقع ضروری به شما پیامک ارسال می‌کند.

بخش‌های مختلف دزدگیر خودرو

جعبه دزدگیر ماشین:

باید دقت شود که جهت ایمنی دستگاه دزدگیر بهتر است مدار اصلی آن داخل یک جعبه آهنی کوچک ساخته شده با یک در روی لولا قرار داده شود. همچنین در صورت سیم‌کشی توکار دزدگیر خودرو، دستگاه امنیت بیشتری خواهد داشت.

بهتر است به منظور نصب مدار شماره‌گیر خودکار تلفن به مدار دزدگیر، یک بلندگوی کوچک وصل نموده و در جعبه دزدگیر ماشین، کنار میکروفون قرار داده شود.

سیم‌های دزدگیر ماشین:

بهتر است سیم‌های دزدگیر ماشین که معمولا هشت عدد هستند از جعبه اصلی که مدار دزدگیر در آن قرار دارد، خارج شود. معمولا چهار سیم مربوط حسگر نوری، دو سیم به ولتاژ مثبت و منفی ۱۲ ولت تغذیه حسگر نوری و دو سیم مربوط به رله که هنگام تحریک این دو سیم به هم متصل می‌شوند، می‌باشد.

آژیر دزدگیر ماشین:

صدای قوی و بلند آژیر برای دزدگیر خودرو یک امتیاز محسوب می‌شود. پس بهتر است برای این کار از آژیرهای بوقی استفاده شود. بهتر است بلندگو داخل جعبه‌ای فلزی که جلوی آن باز باشد، محکم شده و جهت امنیت بیشتر توکار نصب شود.

بررسی ویژگی‌های متنوع سیستم‌های دزدگیر خودرو

هنگام خرید بهترین سیستم دزدگیر خودرو، ویژگی‌های زیر را در نظر داشته باشید:

حسگرها

هنگام خرید دزدگیر، به حسگرهای آن توجه کنید. این حسگرها زمانی‌که مهاجم به در، پنجره‌ها، کاپوت و صندوق عقب خودرو نزدیکی می‌شود، به‌سرعت هشدار می‌دهند.

دزدگیر ماشین خوب

حسگرهای در و پنجره می‌توانند ضربات به شیشه یا خرد شدن آنها را حس کنند. این حسگرها به فشار هوا هم حساس هستند و می‌توانند کوچکترین تغییر در فشار هوای داخل اتاق خودرو را حس کنند. وقتی در یا پنجره خودرو باز می‌شود، هوای بیرون به سرعت وارد داخل خودرو شده و این تغییر ناگهانی هوا، صدای آژیر دزدگیر را درمی‌آورد.

برخی از حسگرها به حرکت حساس هستند. آنها با استفاده از رادار، هر حرکت مشکوک کنار خودرو را شناسایی کرده و اگر کسی بیش از اندازه به خودرو نزدیک شود، هشدار می‌دهند.

برخی از حسگرها هم به کج شدن خودرو حساس هستند و به محض اینکه خودرویتان با زوایه خاصی از زمین بلند ‌شود، درست مانند زمانی‌که یدک‌کش می‌شود، هشدار می‌دهند.

تمام حسگرهای سیستم‌های دزدگیر خودرو، قابلیت تنظیم دارند و می‌توانید حساسیت آنها را کم و زیاد کنید. هنگام خرید دزدگیر خودرو به این ویژگی مهم توجه کنید و دزدگیری انتخاب کنید که به انواع این نوع حسگرها مجهز باشد.

ضدسرقت خودرو

تصور کنید خودرویتان را در کوچه یا خیابان پارک کرده‌اید و ناگهان سیستم هشدار خودرویتان هشدار می‌دهد که کسی خودرویتان را دارد به سرقت می‌برد. این موضوع واقعا شوک‌آور است. اما اگر دزدگیرتان مجهز به سیستم ضدسرقت خودرو باشد، می‌توانید به محض آگاهی از سرقت خودرو، با زدن دکمه‌ای، خودروی در حال حرکت‌تان را متوقف کنید.

این سیستم فقط روی بهترین دزدگیرهای خودرو نصب است و کیفیت آن در برند‌های مختلف، فرق می‌کند. با وجود این ویژگی، هیچکس نمی‌تواند به‌راحتی خودرویتان را بدزدد. همچنین بسته به نوع سیستم ضدسرقت، هنگام دزدی خودرو، با از کار انداختن موتور خودرو، صدای آژیر هم درآمده و چراغ‌های خودرو، روشن و خاموش هم می‌شوند. صدای آژیر هم آنقدر بلند است که دزد خودرو ترجیح می‌دهد، پا به فرار بگذارد.

هر آنچه در مورد ویژگی گلس خوب باید بدانید + معرفی بهترین مارک گلس سامسونگ و آیفون

انتقال رمزگذاری شده

امروزه دزدهای خودرو، ماهرتر از دزدهای گذشته شده‌اند. آنها با استفاده از سیستم‌های پیشرفته هک می‌توانند سیستم‌های امنیتی دیجیتال خودرویتان را از کار بیندازند. بنابراین هنگام خرید دزدگیر باید از سیستم‌های هشداری استفاده کنید که به رمزگذاری پیشرفته مجهز باشد. نفوذ به اینگونه سیستم‌ها بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است.

سازگار با اپلیکیشن‌های انواع تلفن‌های همراه

امروزه بیشتر سازندگان دزدگیر خودرو، هنگام تولید به اپلیکیشن‌های تلفن همراه‌های مختلف هم توجه می‌کنند. این نوع دزدگیرها به‌راحتی به انواع اپلیکیشن‌ها متصل شده و در کنترل و مدیریت سیستم امنیتی خودرو به صاحب آن کمک می‌کنند. بنابراین هنگام خرید دزدگیر خودرو، به امکان سازگاری آن با اپلیکیشن‌های تلفن همراه هم توجه کنید.

دزدگیر ماشین خوب

دامنه عملکرد سیستم دزدگیر خودرو

سیستم‌های دزدگیر با استفاده از فرکانس‌های رادیویی کار می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که ساختمان‌های بلندمرتبه منطقه روی عملکرد آنها اثر منفی داشته باشند. بنابراین موقع خرید دزدگیر به این مساله دقت کنید و دزدگیری بخرید که این مشکل را برطرف کرده باشد.

به دامنه و برد عملکرد دزدگیر هم دقت کنید. دامنه این دزدگیرها از ۱۰۰۰ تا ۴۸۰۰ متر متغیر است.

انواع دزدگیر خودرو را ببینید

دیگر ویژگی‌های سیستم‌های دزدگیر خودرو چه مواردی هستند؟

ورود بدون کلید

سیستم‌ ورود بدون کلید این امکان را می‌دهد که قفل در خودرو را بدون فشردن دکمه کنترل از راه دور باز کنید. دستگاه کنترل از راه دور به سیستم هشدار دزدگیر متصل شده و در را به‌راحتی قفل و باز می‌کند.

استارت و کنترل خودرو از راه دور

این ویژگی به شما در روشن و خاموش کردن موتور خودرو بدون اینکه داخل خودرو باشید، کمک می‌کند و می‌توانید جلوی سرقت خودرو را در مواقع ضروری بگیرید.

ردیاب محل خودرو

این ویژگی به شما کمک می‌کند، محل پارک خودرویتان را به‌سرعت پیدا کنید.

فرض کنید به یک کنسرت یا مسابقه ورزشی رفته‌اید و بعد از پایان برنامه فراموش می‌کنید خودرویتان را دقیقا کجا پارک کرده‌اید. با استفاده از ردیاب محل خودرو می‌توانید به‌راحتی خودرویتان را پیدا کنید.

بی‌حرکت‌کننده (ایموبلایزر)

بی‌حرکت‌کننده، ابزاری است که جلوی روشن شدن خودرو را می‌گیرد، مگر اینکه خودرو با استفاده از سوئیچ یا کنترل از راه دور، روشن شود.

درون سیستم دزدگیر خودرو، تراشه‌ای نصب می‌شود که با ابزار بی‌حرکت‌کننده ارتباط برقرار می‌کند و سپس اجازه روشن شدن خودرو را می‌دهد. این ویژگی دزدگیر خودرو می‌تواند جلوی به سرقت رفتن آن را بگیرد.

بالا و پایین‌بر خودکار پنجره خودرو: برخی از دزدگیرهای خودرو به ویژگی بالا و پایین‌بر خودکار پنجره‌های خودرو مجهز هستند. در این حالت، به محض خاموش شدن خودروها، پنجره‌های آن به‌طور خودکار بالا رفته و بسته می‌شوند.

راهنمایی‌هایی برای انتخاب بهترین دزدگیر ماشین

همانطور که برای خرید یک ماشین وسواس به خرج می‌دهیم، بهتر است برای حفظ و نگهداری از آن نیز وسواس داشته باشیم. دزدگیر خودرو یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وسایل موجود برای تامین امنیت یک خودرو است. نکات ساده‌ای برای انتخاب بهترین دزدگیر ماشین وجود دارد که دانستن آن‌ها باعث می‌شود انتخاب صحیح‌تری داشته باشیم. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

بخش اول

داشتن ریموت یدکی

در انتخاب هر نوع دزدگیری توجه کنید که دزدگیر معرفی شده دارای دو ریموت کنترلی باشد. ریموت یدک به ویژه برای افرادی که مرتب سوئیچ خود را گم می‌کنند یا جا می‌گذارند، مفید به نظر می‌رسد. بسیاری از دزدگیرهای موجود در بازار دارای دو ریموت هستند.

دزدگیر ماشین خوب

جنس و میزان مقاومت ریموت

از دیگر موارد مهم برای خرید یک دزدگیر ماشین کیفیت ریموت کنترلی دزدگیر می‌باشد. بدیهی است که ریموت دزدگیر ممکن است در معرض ضربه‌‌های زیاد که به طور اتفاقی به آن وارد می‌شوند، قرار گیرد. از بین رفتن ریموت با ضربه‌‌های بسیار ساده و در روز‌‌های اول خرید، برای مشتری بسیار ناخوشایند می‌باشد. بنابراین در هنگام خرید به جنس ریموت و میزان مقاومت آن توجه داشته باشید.

سازگاری با خودرو

در هنگام خرید دزدگیر حتما نوع خودرو خود را در نظر داشته باشید و به فروشنده اعلام کنید. دانستن نوع خودرو کمک می‌کند تا از خرید ریموت‌هایی که با خودرو شما سازگاری ندارند جلوگیری به عمل آید.
خرید بهترین دزدگیر ماشین

بخش دوم

میزان صدای هشدار دزدگیر

شاید در نگاه اول این مسئله خیلی مهم به نظر نرسد. اما این نکته نیز به اندازه سایر نکات می‌تواند مهم باشد. زمانی را تصور کنید که از ماشین خود دور هستید. صدای کم دزدگیر خودرو در فاصله دور ممکن است به گوش شما نرسد. علاوه بر آن صدای بسیار بلند یک دزدگیر نیز می‌تواند حتی در فواصل دور گوش خراش باشد. بنابراین در هنگام خرید دزدگیر ماشین این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید.

میزان حساسیت دزدگیر

فراموش نکنید که یک دزدگیر را با چه هدفی می‌خرید؟ هدف اصلی خرید و نصب هر دزدگیری آن است که امنیت ماشین تامین شود. بنابراین یک دزدگیر می‌بایست در راستای این هدف فعالیت کند. در مواقعی که خودرو امکان دزدیده شدن را دارد، اعلام خطر کند. میزان حساسیت دزدگیر در این گونه مواقع حرف اول را می‌زند. در واقع میزان حساسیت یک دزدگیر می‌بایست قابل تنظیم باشد. طبیعی است که یک ضربه دست کوچک یا رد شدن گربه، اتفاق مهمی نیست. که به واسطه آن نیاز باشد دزدگیر اعلام هشدار کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

توصیه ما خرید دزدگیری معتبر است که به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. محصولات خود را گارانتی می‌کند. معمولا محصولاتی که دارای کیفیت بالایی هستند این نوع خدمات را ارائه می‌کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل پاسخگو مشتری خواهند بود.

بخش سوم

دزدگیر ماشین خوب

خاموش کردن موتور خودرو توسط دزدگیر ماشین

خاموش شدن موتور خودرو حین سرقت، یکی از کاربردی‌ترین عوامل برای مهار یک سرقت است. دزدگیرهای سیم کارت خود و تصویری این قابلیت را دارا هستند. این قابلیت کمک می‌کند تا در صورتی که سارق در تمامی مراحل سرقت موفق عمل کرد، روشن نشدن موتور او را غافلگیر کند. انواع جی پی اس خودروها نیز در بازار موجود هستند که دارای این قابلیت نیز می‌باشند. در واقع جی پی اس کمک می‌کند تا هم بتوان خودرو را ردیابی کرد. و هم بتوان موتور خودرو را در زمان ضروری خاموش کرد.

چطور اینترنت رایگان دولت ثبت نام کنیم + اطلاعات کامل در خصوص مشمولین ، روش ثبت نام و آخرین مهلت

دانستن نکات بالا در هنگام خرید کمک می‌کند تا خریدی مقرون به صرفه و متناسب با نیاز خود داشته باشید. به طور کلی واژه بهترین دزدگیر خودرو ممکن است برای افراد مختلف تعاریف متفاوتی داشته باشد. در واقع معنی بهترین دزدگیر خودرو با توجه به نیاز فرد مشخص می‌شود. بنابراین قبل از خرید هدف خود را از خرید دزدگیر تعیین کنید. سپس با توجه به بودجه‌ای که دارید دست به اقدام بزنید.

دزدگیر ماشین ایرانی

با توجه به توضیحاتی که داده شد تا اینجای مطلب متوجه شدیم که در میان انواع دزدگیر ماشین، دزدگیر‌های ساده قیمت ارزان‌تری داشته و مقرون به صرفه‌تر نیز می‌باشند. اما با توجه به آمار بالای سرقت ماشین در ایران و کارایی کم این نوع دزدگیرها نسبت به انواع دیگر نام برده شده توصیه ما به شما استفاده از دزدگیرهایی با قابلیت بیشتر است.

دزدگیرهای ارزان قیمت به طور کلی تنها می‌توانند نزدیک شدن خطری به ماشین را به اطلاع صاحب ماشین برسانند. در نتیجه قابلیت جلوگیری از سرقت را ندارد. در صورتی که انواع دیگر قابلیت جلوگیری از سرقت را نیز دارند. علاوه بر موارد گفته شده برای استفاده از دزدگیر ماشین ایرانی، هنگام خرید دقت کنید که دزدگیر قابلیت اجرا به زبان فارسی نیز داشته باشد. این نوع دزدگیرها معمولا کاربر را کمتر در درد سر می‌اندازند.

قیمت دزدگیر خودرو چقدر است؟

هنگام خرید دزدگیر خودرو باید به قیمت آن و بودجه‌تان توجه کنید. دزدگیرهای خودرو به دلیل تنوعی که در ارائه امکانات دارند، به قیمت‌های مختلفی، از حدود ۲۰۰هزار تومان تا حدود ۳میلیون تومان فروخته می‌شوند. پیش از خرید دزدگیر، ابتدا دزدگیرهای مختلف و امکانات آنها را در فروشگاه‌های معتبر بررسی کنید.

هرگز به دنبال ارزان‌ترین سیستم دزدگیر نباشید. برخی از این نوع دزدگیرها، از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند و آنها نه‌تنها نمی‌توانند از خودرویتان به‌خوبی مراقبت کنند، بلکه در کمتر از یک‌سال از رده خارج می‌شوند.

اگر هم فکر می‌کنید گران‌ترین دزدگیر، بهترین نوع دزدگیر است، اشتباه می‌کنید. برخی از دزدگیرها بیشتر به دلیل نام برندشان گران‌تر از بقیه هستند. شما با کمی جستجو در بازار می‌توانید بهترین دزدگیر را با مناسب‌ترین قیمت بخرید.

دزدگیر ماشین خوب

مزایای استفاده از دزدگیر ماشین

استفاده از دزدگیر خودرو دارای مزیت های بسیار زیادی است که در ادامه شما را با برخی از این مزیت ها آشنا خواهیم ساخت.

  • جلوگیری از سرقت و دزدیده شدن ماشین
  • جلوگیری از سرقت وسایل و تجهیزات داخلی و خارجی در ماشین
  • باز و بسته کردن سریع درهای ماشین بدون نیاز به سوئیچ
  • در صورت سرقت ماشین می توان توسط علائم هشدار دهنده سیستم دزدگیر آن را در زمان کوتاهی پیدا کرد.
  • کنترل، فعال یا غیر فعال کردن خودرو بدون نیاز به راننده ماشین

نصب دزدگیر خودرو چگونه است؟

نصب سیستم‌های ضدسرقت به دلیل اینکه به سیم‌کشی‌های پیچیده‌ای نیاز دارند، کمی سخت است و باید از یک متخصص نصب دزدگیر کمک بگیرید. اما اگر تا حدی با ابزارهای الکترونیکی آشنایی دارید و می‌خواهید خودتان سیستم دزدگیر خودرو را نصب کنید، پس مطمئن باشید که دفترچه راهنمایی دزدگیر خودرو را هنگام خرید، دریافت کنید. هر زمان هم که به راهنمایی نیاز داشتید، می‌توانید با سازنده تماس گرفته و راهنمایی بخواهید.

نکات نصب دزدگیر ماشین

برای نصب دزدگیر ماشین باید نکات بسیار زیادی رعایت شود تا بتوان به خوبی از کاربردهای این محصول استفاده کرد. در ادامه برخی از مهم‌‎ترین نکاتی که در هنگام نصب دزدگیر ماشین لازم است رعایت شود را بررسی می‎‌کنیم.

از اولین و مهم‎‌ترین نکاتی که باید هنگام نصب دزدگیر ماشین درنظر داشته باشید این است که باید سیم اصلی دزدگیر از سیم اصلی سوئیچ گرفته شود. هم چنین سیم بدنه به هیچ عنوان نباید از سیم‌کشی اتومبیل گرفته شود. بیشتر مشکلاتی که بعد از نصب دزدگیر ماشین اتفاق می‎‌افتد ناشی از همین مورد است. در ادامه چند مورد از نکات در هنگام خرید و نصب دزدگیر ماشین را به شما ارئه می دهیم.

بهتر است به هیچ عنوان خودتان برای نصب اقدام نکنید، کار نصب دزدگیر ماشین را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.
برای نصب دزدگیر ماشین بهتر است از سیم کشی‎‌های توکار استفاده شود و به هیچ عنوان سیم‎‌ها در دسترس نباشند.
هنگام نصب دزدگیر ماشین باید دستگاه مرکزی آن را در جایی نصب کنید تا به راحتی در دسترس نباشند.
زمان که کار نصب به پایان رسید، لازم است به سرعت برای تست آن اقدام کنید.

حتما برند معروف و پرطرفدار بخریم؟

پیش از خرید دزدگیر خودرو، اطلاعات کاملی از دزدگیرهای مشهور و خوش‌نام کسب کنید. این آگاهی را می‌توانید با استفاده از اینترنت و جستجوی نظرات خریداران دزدگیرهای مختلف به‌دست آورید.

سیستم‌هایی که کیفیت خوب و بالایی دارند و قابل اعتماد هستند، خیلی زود می‌توانند نظر خریداران بسیاری را جلب کنند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت دزدگیر مناسبی بخرید.

 

لزوما خرید برند معروف، دلیل بر کارایی قابل تضمین یک دزدگیر خودرو نیست اما خرید سیستم دزدگیر پرطرفدار به شما کمک می‌کند در مواقع نیاز از پشتیبانی مناسبی برخوردار شوید. این نوع دزدگیرها به دلیل اینکه مشتریان زیادی دارند، می‌توانند تسهیلات مناسبی از جمله، تعمیرات احتمالی دزدگیر یا به‌روزرسانی نرم‌افزارهای آن ارائه دهند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

20 مهر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *