ذخیره شدن پسورد در گوگل

ذخیره شدن پسورد در گوگل کروم از جمله قابلیت های بسیار جذاب و کاربردی گوگل کروم است که  توانسته کاربران زیادی را جذب خود کند. تصمیم داریم در این بخش از گروه تکنولوژی شادمگ چگونگی مدیریت گذرواژه و دیدن رمزهای ذخیره شده در گوگل کروم را مورد بررسی قرار دهیم.

پسوردهای ذخیره شده گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم این قابلیت را دارد که تمامی نام های کاربری و رمزهای عبور مورد نظر شما را ذخیره کند تا در دفعات بعدی به سادگی قادر به ورود باشید.

حتی ممکن است بخواهید تمامی این رمزهای عبور را به صورت یک فایل اکسل اکسپورت گرفته و در سیستم دیگری مورد استفاده قرار دهید، برای چنین شرایطی هم برنامه ریزی شده و شما می توانید به سادگی به استخراج پسورد از مرورگر بپردازید. یا حتی فرض کنید شما رمز عبور جیمیل خود را فرمواش کرده اید، به راحتی می توانید در راستای مشاهده پسورد جیمیل در گوگل کروم گام بردارید.

این امکانات بسیار جذاب تنها گوشه ای از قابلیت های مدیر گذرواژه گوگل کروم است. نحوه مدیریت نام کاربری و کلمه عبور های ذخیره شده در گوگل کروم بسیار ساده است در ادامه به تمامی این موارد به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

نحوه ذخیره پسورد در گوگل کروم

در گام اول می بایست تنظیماتی اعمال کنید که هر بار با مراجعه به فرم های ورود و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور سوالی مبنی بر ذخیره اطلاعات از شما پرسیده شود. خیلی خب بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه نام کاربری و رمز عبور خود را در مرورگر ذخیره کنم؟ برای این منظور مطابق با مراحل زیر اقدام کنید:

  • در ابتدا در مرورگر گوگل کروم روی علامت سه نقطه بالای مرورگر کلیک کنید.
  • گزینه settings را انتخاب کند.
  • در صفحه باز شده در قسمت Autofill روی گزینه password کلیک کنید.
  • اکنون گزینه Offer to save passwords را در حالت فعال قرار دهید.

دیدن رمزهای ذخیره شده در گوگل کروم

در دفعات بعدی هنگام وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در وب سایت های مختلفی پیغامی مشابه با تصویر زیر مشاهده خواهید کرد و می توانید نام کاربری و رمز عبور خود را در گوگل کروم ذخیره نموده تا در دفعات بعدی به سادگی قادر به لاگین باشید.
ذخیره رمز در کروم
نکته بسیار مهم: در صورتی که پس از انجام مراحل بالا همچنان با مشکل مشکل ذخیره نشدن پسورد در کروم مواجه بودید مشابه تصویر زیر سایت هایی که در لیست never saved قرار دارند را حذف نمایید. برای اینکار کافیست روی علامت ضربدر مقابل آن کلیک کنید.

حذف نام کاربری ذخیره شده در کروم

جالب است بدانید گزینه ای تحت عنوان sync نیز در این قسمت قابل مشاهده است و شما می توانید ایمیل یا جیمیل خود را در مرورگر وارد نموده و آن را همگام یا اصطلاحا سینک کنید.

تمامی رمزهای عبور ذخیره شده در مرورگر با این ایمیل همگام شده و اگر ایمیل را در مرورگر سیستم دیگری باز کردید تمام بوک مارک ها و رمزهای عبور قابل مشاهده خواهند بود.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

مدیریت گذرواژه های ذخیره شده

در واقع می توان گفت سینک کردن ایمیل یکی از روش های سریع و ساده جهت انتقال پسوردهای ذخیره شده در کروم بشمار می رود.

فرض کنید شما گزینه ذخیره ذخیره پسورد در گوگل کروم را در حالت فعال قرار داده باشید (که البته این گزینه به صورت پیش فرض فعال است.) در چنین شرایطی اطلاعاتی از قبیل نام کاربری و رمز عبوری که در فرم های مختلف وارد می کنید قابلیت ذخیره شدن دارند و در دفعات بعدی نیاز نیست مجددا این اطلاعات را وارد کنید.

تصور کنید یکسری از رمزهای عبور خود را فراموش کرده اید یا تصمیم به انتقال پسوردهای ذخیره شده در کروم دارید در این حالت ساده ترین راهکار مراجعه به بخش پسورد مرورگر کروم و استخراج اطلاعات است. حالا برای اینکه بدانید چطور پسوردهای ذخیره شده کروم را ببینید مراحل زیر را دنبال کنید:

در ابتدا مرورگر گوگل کروم را اجرا کرده و در بالا سمت راست صفحه روی آیکون سه نقطه کلیک کنید
در منوی باز شده روی گزینه settings کلیک کنید تا به بخش تنظیمات گوگل کروم هدایت شوید.

استخراج پسورد از مرورگر

در مرحله بعدی به منظور مدیریت پسوردهای ذخیره شده کروم روی گزینه Passwords کلیک کنید.
اکنون قادر به دیدن رمزهای ذخیره شده در گوگل کروم هستید. مشابه تصویر زیر در بخش Saved Passwords سه ستون وجود دارد:
Website: در این قسمت آدرس ورود وبسایت یا فروم مربوطه نوشته شده است.
Username: در مقابل نام وبسایت می توانید نام کاربردی جهت رود را مشاهده کنید.
Password: در این ستون رمز عبور به صورت مخفی با آیکون دایره توپر نمایش داده می شود. برای مشاهده پسوردهای ذخیره شده کروم تنها کافیست روی آیکون کلیک کنید.

هر آنچه باید در مورد وای فای 6 بدانید !

مشاهده پسورد جیمیل در گوگل کروم

بعد از کلیک روی آیکون چشم جهت دیدن رمزهای ذخیره شده در گوگل کروم کادری مشابه با تصویر زیر نمایش داده می شود که می بایست رمز عبور ورود به ویندوز خود را وارد نمایید. جالب است بدانید اصولا از این روش برای مشاهده پسورد جیمیل در گوگل کروم استفاده می شود چرا که اغلب ما رمز عبور ورود به جیمیل خود را روی مرورگر ذخیره می کنیم.
در نهایت رمز عبور برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

در این قسمت امکان کپی کردن رمز، ویرایش و پاك كردن پسورد در كروم میشر است.

با کلیک روی آیکون سه نقطه کنار رمز عبور دلخواه سه گزینه زیر را مشاهده می کنید:
Copy Password: با انتخاب این گزینه رمز عبور کپی می شود.
Edit Password: این گزینه جهت مدیریت گذرواژه ارائه شده و در صورت تمایل می توانید رمز ذخیره شده در گوگل کروم را ویرایش کرده و آن را تغییر داده سپس مجددا ذخیره کنید.
Remove: در صورت عدم تمایل ذخیره یک گذرواژه در مرورگر و نیاز به پاك كردن پسورد در كروم روی این گزینه کلیک کنید. در ادامه به شرح مفصل انواع روش های حذف گذرواژه از کروم می پردازیم.

استخراج پسورد از مرورگر گوگل کروم

انتقال پسوردهای ذخیره شده در کروم یکی دیگر از امکانات جالبی است که به واسطه ذخیره کردم رمز عبور در مروگر کروم فراهم شده. درواقع به واسطه این قابلیت به راحتی می توانید از تمام رمزهای عبور، وبسایت ها و نام های کاربری سیو شده یک خروجی با فرمت .csv تهیه کنید. به این روش می توان در خصوص بازیابی سایت های ذخیره شده در گوگل کروم هم اقدام کرد. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

ذخیره شدن پسورد در گوگل

در مرورگر گوگل کروم روی آیکون سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید.
روی گزینه settings کلیک کنید تا صفحه تنظیمات مرورگر باز شود.
اکنون جهت مدیریت رمزهای عبور روی گزینه passwords کلیک کنید.
در صفحه باز شده تمامی گذرواژه های ذخیره شده در کروم قابل مشاهده است برای استخراج پسورد از مرورگر روی آیکون سه نقطه بالای ستون ها کلیک کنید.

استخراج پسورد از مرورگر

اکنون برای بازیابی پسورد ذخیره شده در مرورگر کافیست روی گزینه Export Passwords… کلیک کنید.ذخیره اطلاعات گوگل کروم
پیغامی مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید کرد. روی دکمه آبی رنگ Export Passwords کلیک کنید تا از تمامی رمزهای ذخیره شده در کروم به صورت یک فایل خروجی گرفته شود.

انجام مراحل بالا موجب استخراج پسورد از مرورگر خواهد شد. در نهایت این خروجی با پسوند .csv به شما ارائه می شود که می توانید آن را با برنامه اکسل نیز اجرا کنید.

پاك كردن پسورد در كروم

فرض کنیم شما یکسری گذر واژه های مختلف را در مرورگر خود ذخیره کردید و دیگر تمایل ندارید این رمزها در مرورگر ذخیره باشند، یا اینکه رمزهای عبور شما در مرورگر شخص دیگری ذخیره شده و تنها تصمیم دارید تعداد محدودی را حذف و مابقی را نگه دارید، دو روش کلی برای پاک کردن پسورد در کروم ارائه شده که به شرح مفصل هر دو خواهیم پرداخت.

پاک کردن تمامی رمزهای عبور ذخیره شده در گوگل کروم

اگر تمایل دارید برخی از رمزهای عبور ذخیره شده در گوگل کروم را حذف کنید می توانید در مرورگر روی علامت
سه نقطه بالا سمت راست کلیک کرده و سپس روی زیرمنوی settings کلیک کنید.
در صفحه باز شده از بخش Autofill روی گزینه passwords کلیک کنید تا به صفحه رمزهای ذخیره شده در مرورگر هدایت شوید.
حالا روی آیکون سه نقطه مقابل رمز عبور خود کلیک کرده و گزینه Remove را انتخاب کنید. این کار موجب حذف رمز عبور جاری خواهد شد.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

بازیابی پسورد ذخیره شده در مرورگر

در صورتی که تمایل دارید تمامی رمزهای عبور ذخیره شده در کروم به صورت یکجا حذف گردد و هیچ اطلاعاتی باقی نماند می توانید در مرحله سوم از بخش Privacy and security روی گزینه Clear browsing data کلیک کنید.

حذف نام کاربری ذخیره شده در کروم

سپس مشابه تصویر زیر برای پاک کردن رمزهای عبور ذخیره شده در کروم روی سربرگ Advaced کلیک کرده و چک باکس مقابل Password and other sign-in data را در حالت فعال قرار دهید.
در ابتدای همین باکس کشویی تحت عنوان Time rangeوجود دارد که می توانید بازه زمانی دلخواه خود را جهت پاک کردن رمزهای عبور انتخاب کنید به عنوان مثال با انتخاب گزینه last hour تمامی رمزهای ذخیره شده در یک ساعت گذشته حذف می شوند.

حذف پسوردهای ذخیره شده کروم

اکنون روی دکمه آبی رنگ clear data کلیک کنید. این کار علاوه بر پاک کردن رمزها موجب حذف نام کاربری ذخیره شده در کروم نیز خواهد شد. در آموزش حذف تاریخچه گوگل کروم به شرح مفصل این موضوع و چگونگی پاک کردن کلیه اطلاعات ذخیره شده در حافظه مرورگر پرداختیم.
حتما دقت کرده اید که هنگام ورود به سایت های متعدد و تکمیل فیلدهای رمز عبور و نام کاربری پیغامی تحت عنوان ذخیره پسورد در گوگل کروم نمایش داده می شود. قبول کردن این باکس موجب ذخیره اطلاعات در گوگل کروم خواهد شد. به گونه ای که در دفعات بعدی دیگر به وارد کردن مجددا این اطلاعات نیازی نیست. جالب است بدانید امکان مدیریت گذرواژه های ذخیره شده نیز فراهم می باشد. به گونه ای که قادر به دیدن رمزهای ذخیره شده در گوگل کروم و انتقال پسوردهای ذخیره شده در کروم خواهید بود. در این آموزش به چگونگی مدیریت گذرواژه های ذخیره شده و همچنین نحوه تهیه backup پشتیبان از یوزرنیم و پسوردهای ذخیره شده در کروم پرداختیم. شما از چه روش های برای مدیریت گذرواژه های خود استفاده می کنید؟

راحت ترین روش دانلود فیلم از یوتیوب ؛ رایگان و فوری

فعالسازی ذخیره پسورد به روی گوشی اندروید

جهت فعال سازی گزینه ذخیره پسورد بر روی گوشی اندروید، مراحل زیر را مطابق شکل انجام دهید:

۱.و ارد Setting مرورگر شوید.

۲. گزینه Save Password را انتخاب نمایید.

۳. گزینه را On نمایید.

فعالسازی ذخیره پسورد بر روی گوشی اپل

جهت فعال سازی گزینه ذخیره پسورد بر روی گوشی اپل، مطابق راهنما مراحل زیر را انجام دهید.

۱. از قسمت Setting گزینه Safari را انتخاب نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

۲. گزینه Passwords را انتخاب نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

۳. گزینه Name and Passwords را روشن نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

۴. در مرورگر پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور سوالی مبنی بر ذخیره کردن اطلاعات وارد شده پرسیده می‌شود که با زدن دکمه Save Password ذخیره صورت میگیرد.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

فعالسازی ذخیره پسورد در کروم

۱. مطابق شکل روی گزینه setting کلیک نمایید.

۲. از پایین صفحه باز شده گزینه show advanced setting را انتخاب نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

۳. گزینه ذخیره پسورد را انتخاب نمایید.

۴. ازاین لحظه شما هر پسوردی روی مرورگر وارد نمایید مانند شکل زیر سوالی مبنی بر ذخیره کردن پسورد از شما پرسیده می‌شود که با انتخاب گزینه save password ذخیره صورت می‌گیرد.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

۵. درصورتی که پس از وارد کردن پسورد سوالی پرسیده نشد و یا اشتباهاً گزینه Never را انتخاب نمودید، مطابق شکل زیر آدرس سایت را پاک نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

فعالسازی ذخیره پسورد به روی فایرفاکس

۱. مطابق شکل روی گزینه Options کلیک نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

۲. گزینه یادآوری پسورد را انتخاب نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

۳. از این لحظه شما هر پسوردی روی مرورگر وارد نمایید سوالی مبنی بر ذخیره کردن پسورد از شما پرسیده می‌شود که با انتخاب گزینه save password ذخیره صورت می‌گیرد.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

درصورتی که پس از وارد کردن پسورد سوالی پرسیده نشد و یا اشتباهاً گزینه Never را انتخاب نمودید، مطابق شکل زیر آدرس سایت را پاک نمایید.

فعالسازی ذخیره پسورد به روی اینترنت اکسپلورر

۱. روی گزینه options Internet کلیک نمایید.

۲. مطابق شکل گزینه ذخیره پسورد را انتخاب نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

فعالسازی ذخیره پسورد به روی Opera

۱. مطابق شکل روی گزینه setting کلیک نمایید.

۲. مطابق شکل گزینه ذخیره پسورد را انتخاب نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

۳. از این لحظه شما هر پسوردی روی مرورگر وارد نمایید سوالی مبنی بر ذخیره کردن پسورد از شما پرسیده می‌شود که با انتخاب گزینه save password ذخیره صورت می‌گیرد.

درصورتی که پس از وارد کردن پسورد سوالی پرسیده نشد و یا اشتباهاً گزینه Never را انتخاب نمودید، مطابق شکل زیر آدرس سایت را پاک نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

 

 

مشکل ذخیره نشدن پسوردها در گوگل کروم را چگونه برطرف کنیم؟

فعال بودن این قابلیت در گوگل کرومتان را چک کنید

در مرحله اول باید به تنظیمات کروم مراجعه کرده و چک کنید که این قابلیت گوگل، خاموش نشده باشد. البته خاموش شدن این قابلیت خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد ولی چک کردن آن ضرری ندارد. زیرا برای بررسی آن، نیاز نیست کار زیادی انجام دهید.

کروم را باز کنید و آدرس chrome://settings/passwords را در نوار URL وارد کنید.آدرس تنظیمات گوگل کروم
اطمینان حاصل کنید که گزینه Offer to Save Passwords روشن است.

در بخش Never Saved چک کنید که از میان سایت‌هایی که شما وارد شده‌اید، آدرسی در این قسمت وجود نداشته باشد.وبسایت‌هایی که پسووردشان در گوگل ذخیره نمی‌گردد
شما باید لیستی از پسوردهای ذخیره شده را در بخش Auto Sign-in ببینید و سایت‌هایی که اخیرا پسورد ورودشان ذخیره شده است، در ابتدای لیست قرار دارند. در بخش Never Saved هم وبسایت‌هایی هستند که شما برای گوگل کروم تعیین کرده‌اید تا پسوردشان را ذخیره نکند و در هنگام ورود به سایت، پیشنهادی در راستای ذخیره پسورد ارائه ندهد. بنابراین، در این بخش به دنبال سایتی که در آن به مشکل ذخیره نشدن پسورد برخورده‌اید، بگردید.

اگر کروم به گونه‌ای تنظیم شده که باید در هنگام ورود به سایت از شما در مورد ذخیره پسورد سوال کند و این سایت در میان سایت‌های بخش Never Saved هم نیست، پس نیاز است تا برای حل این مشکل بیشتر کند و کاو شود.

از اکانت گوگل خود خارج و دوباره وارد شوید

ممکن است این مسئله به خاطر عدم همسان‌سازی درست میان اکانت گوگل شما و مرورگر کروم اتفاق افتاده باشد. زمانی که شما با اکانت خود پسوردی را ذخیره می‌کنید، این پسورد در فضای ابری نیز ذخیره خواهد شد.

بنابراین با یکبار خارج شدن و ورود دوباره به اکانت گوگل خود، بررسی کنید که آیا این مسئله برطرف می‌شود یا نه

ذخیره شدن پسورد در گوگل

داده‌های موقت مرورگر را پاک کنید

گاهی حافظه پنهان یا کش کروم باعث به وجود آمدن اشکالاتی در مرورگر می‌گردد. البته، این موضوع فقط مختص کروم نیست و در همه مرورگرها وجود دارد. برای پاک کردن حافظه پنهان کروم، می‌توان مطابق مراحل زیر عمل کرد:

روش های تضمینی پیدا کردن گوشی تلفن همراه گم شده

کروم را باز کنید و بر روی نماد منوی سه نقطه در سمت راست بالا، کلیک کنید.
گزینه More tools و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده، تیک تمام گزینه‌ها را بزنید و در بخش Time range گزینه All time را انتخاب کنید. سپس بر روی clear data کلیک کنید.
دوباره به وب‌سایت مورد نظر وارد شوید تا ببینید در هنگام ورود، گوگل پیشنهاد ذخیره پسورد را می‌دهد یا خیر.

فولدر پسورد موجود در ویندوز را پاک کنید

اگر مشکل مورد نظر با روش‌های قبل حل نشد، لازم است که پوشه حاوی پسورد خود را پیدا کرده و سپس دو تا از فایل‌هایش را حذف کنید. این کار کروم را مجبور می‌کند تا پسوردها را مجددا بازیابی کند.

در فایل اکسپلورر (File Explorer) ویندوزتان، به مسیر زیر بروید:
C:\Users\[Username]\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default
در آدرس بالا، به جای [Username]، نام پروفایل ویندوز خود را وارد کنید.فولدر حاوی پسووردهای گوگل کروم
یک کپی از فایل‌های Login Data و Login Data-journal تهیه و در جای امنی قرار دهید.فایلهای مربوط به پسووردهای گوگل کروم

سپس دو فایل مذکور را حذف کنید.

مطابق با فرایند توضیح داده شده در بخش قبل، پنجره Clear browsing data را باز کنید و این بار وارد زبانه Advanced شوید و سپس گزینه Passwords and other sign-in data را فعال کنید. در نهایت دکمه Clear data را بزنید.زبانه Advanced در پنجره پاکسازی دیتای مروری
دوباره وارد وب‌سایتی شوید که از اطلاعات ورودی آن آگاهید، با ورود اطلاعات، وارد سایت شوید و سپس کروم را ببندید.
دو فایلی را که در جای امن کپی کرده بودید را دوباره به محل اصلی خود انتقال دهید. احتمالاً کروم دو فایل جدید به جای آن ها ساخته باشد. پس باید فایل‌های قبلی را جایگزین دو فایل جدید کنید.فایلهای مربوط به پسووردهای گوگل کروم
قابلیت ذخیره‌سازی پسورد کروم را دوباره امتحان کنید.

چرا استفاده از یک نرم‌افزار و یا وب‌سایت مدیریت پسورد بهتر است

من برای به خاطر سپردن پسوردهایم، یک مدیریت کننده‎ پسورد مانند 1Password یا LastPass را بیشتر از مرورگر می‌پسندم. این نرم‌افزارها و سایت‌ها امنیت و انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و به غیر از ذخیره‌سازی پسوردها کاربردهای متنوع دیگری هم دارند. در ادامه دلایل انتخاب خود مبنی بر استفاده از نرم افزارهای مدیریت پسورد را بیشتر توضیح خواهم داد.

من از LastPass استفاده می‌کنم و این وبسایت برای ذخیره داده‌های من از رمزگذاری AES 256-bit استفاده می‌کند که در حال حاضر، امن‌ترین رمزگذاری موجود برای استفاده عموم است و هم به صورت محلی و هم در فضای ابری قابل اجرا است. از طرفی، مطلع شدن از رمزگذاری مورد استفاده در کروم به صورت دقیق مشخص نیست ولی فکر نمی‌کنم که از این شیوه رمزگذاری مذکور امن‌تر باشد.

LastPass و دیگر مدیریت‌کننده‌های پسورد، برای تولید یک پسورد با انواع طول و میزان پیچیدگی مختلف، پیشنهادات وسیعی را ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین از salting برای ایجاد امنیت بیشتر استفاده می‌کنند.

نرم‌افزارها و سایت‌های مدیریت پسورد همچنین می‌توانند اطلاعات کارت اعتباری، کدهای گواهینامه رانندگی و تامین اجتماعی را نیز در خود ذخیره سازند.

باتوجه به دلایل بالا، من پیشنهاد می‌کنم که از یک نرم افزار مدیریت پسورد به جای مرورگر خود برای ذخیره‌سازی پسوردهای‌تان استفاده کنید. اگر دوباره با مشکل ذخیره نشدن پسوردها توسط کروم مواجه شدید، این اتفاق را نشانه‌ای در نظر بگیرید تا روش‌های بهتری جهت ذخیره‌سازی پسوردتان انتخاب کنید.

ذخیره کردن نام کاربری و رمز عبور در مرورگر

گام اول. مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) رو باز کرده و آدرس سایت درایورشو (www.driversho.com) رو وارد نمایید.

گام دوم. بعد از باز شدن سایت، در قسمت بالای مروگر کروم آیکن سه نقطه رو بزنید تا منوی کروم باز بشه. (در تصویر زیر دور آن خط قرمز کشیده شده.)

ذخیره شدن پسورد در گوگل

گام سوم. در منوی باز شده گزینه Settings رو بزنید.

گام چهارم. همون طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید، گزینه ذخیره کردن رمزهای عبور (Save passwords) روشن هست (On). روی این گزینه بزنید.

گام پنجم. در صورتی که گزینه ذخیره رمزهای عبور برای مرورگر شما روشن نیست، می‌تونید اون رو فعال کنید. نکته مهم این هست که سایت مورد نظر قبلاً در لیست سیاه وارد نشده باشد! (قسمت Never saved) برای مثال آدرس درایورشو همون طور که در تصویر می‌بینید در همین لیست قرار گرفته. اگر برای شما هم به این شکل هست، کافیه روی اون بزنید تا به قسمت حذف برید (گام بعدی)

ذخیره شدن پسورد در گوگل

 

گام ششم. برای بیرون آوردن آدرس سایت از لیست سیاه مرورگر کافیه آیکن سطل زباله رو بزنید.

گام هفتم. حالا کافیست فرم ورود به درایورشو رو باز کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. (همچنین عبارت امنیتی.) بعد از زدن دکمه ورود، مروگر کروم از شما سوال می‌کند که تمایل دارید اطلاعات وارد شده ذخیره بشه یا خیر. با زدن دکمه Save، این اطلاعات ذخیره شده و در دفعات بعدی برای ورود به سایت درایورشو، دیگر نیازی نیست که نام کاربری و رمز عبور خود را مجدد وارد نمایید.

ذخیره شدن پسورد در گوگل

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

1 اسفند 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

2 دیدگاه

  • رضا:

    مفید بود مرسی

    پاسخ
    • admin:

      سپاس از توجهتون

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *