راز شاد بودن

شاد بودن با وجود همه مشکلات زندگی یک هنر است که هر کسی که توانست به آن دست یادب بی شک یکی از موفق ترین آدم هاست. گروه موفقیت شادمگ راز شاد بودن را به شما می آموزد تا قادر باشید بهترین چیزهایی که اتفاق می‌افتد را برای خود پیش بیاورید.

فرمولی شگفت انگیز برای شاد بودن در زندگی

خوشبختی یک انتخاب است در هر لحظه از روز، شما هستید که تصمیم می گیرید، چه این را می دانید و چه نمیدانید.

این نتیجه نگرش شما نسبت به زندگی است و هر چه باشد مثبت یا منفی, همه رویدادها, افراد, روابط و اساساً هر چیزی که در زندگی خود با آن روبرو می شوید را تحت تاثیر قرار می دهد . بنابراین اگر شما زندگی با بسیاری از مسائل پیچیده دارید و برای خودتان وقت نمی گذارید, تقصیر شما است.

راز شاد بودن را با راهکارهایی ساده بیاموزید و در زندگی به کار ببندید تا از روزهای عمرتان لذت ببرید .

اگر دقیقاً همان چیزی را که می خواهید دارید و هر روز به خاطرش ممنون هستید, باید خودتان را تحسین کنید ؛ اگر توسط افراد منفی محاصره شده اید, شغلی دارید که از آن نفرت دارید و حتی ممکن است شب ها به خاطر افکار بسیاری که به طور مداوم در ذهنتان ظاهر می شوند, سخت بخوابید, هیچ کس دیگری مسئول نیست.

این به خاطر یک انتخاب است که ” آنچه را که دوست دارید انجام می دهید, سخت کار می کنید, اما هنوز وقتی را برای خود و آن هایی که دوست دارید پیدا نکرده اید و در برخی نقاط زندگیتان ساخته شده است.

اما خبرهای خوبی وجود دارد ؛ موقعیت شما هرچه هست, می توانید آن را تغییر دهید. خوشبختی در هر زمانی کاملاً امکان پذیر است, به سن, ظاهر, شغل و درآمد بستگی ندارد و هر کسی سزاوار آن است و نیازی به کشف, ایجاد, یا هر چیز دیگری که نیازمند تلاش است, ندارد.

راز شاد بودن

برای شاد بودن در زندگی چه باید کرد؟

این فرمول راز شاد بودن در زندگی است:
رها کردن + پذیرش + سپاسگزاری

اینها واقعاً نیازی به تعریف ندارند.اما اینها سه مورد از بهترین کارهایی هستند که می توانید برای زندگی خود انجام دهید. باعث می شود شما خوشحال و راضی باشید.

آرامش را خواهید یافت, خود را از بار گذشته و اضطراب آینده آزاد خواهید کرد و در حال حاضر زندگی خود را آغاز خواهید کرد و با تمرکز بر آنچه که دارید, تمام زیبایی و فراوانی را در زندگی خود خواهید دید.

حال بیایید در مورد هر عنصر راز شاد بودن به صورت جداگانه ای بحث کنیم.

رها کردن

این جادو محض است، چون ما را آزاد و راضی می کند که متوجه می شویم قبلاً زندگی نکرده بودیم.

مشکل این است که ما همه چیز را نگه می داریم – تمام روابط گذشته مان, خاطرات دردناک, اشیا مادی که به ما یادآوری می کنند, ” همچنین وقت زیادی را صرف فکر کردن درباره آینده می کنیم. و نگران آن هستیم که با کنترل و برنامه ریزی آن را تغییر دهیم و وقتی اوضاع عوض می شود,” مایوس و ویران ” می شویم.

همه اینها ما را ضعیف, غمگین و ناامید می کنند. ما چیزهای اضافی زیادی در سرمان داریم که نمی توانیم آنها را نگه داریم و در نتیجه می تواند ما را از لذت زندگی دور کند .

اگر آنها را رها کنیم و اجازه دهیم که اوضاع پیش برود, آزاد, صلح آمیز و قادر خواهیم بود که زمان حال را بدون مقایسه تجربه کنیم, بدون اینکه انتظار داشته باشیم که در مورد آینده نگران باشیم.

پذیرش

پذیرش این است که با چیزها, مردم, رویدادها و خودتان خوب باشید. این، به این معنی نیست که سعی نکنید به چیزی که می خواهید برسید, بلکه یعنی به جریان طبیعی اعتماد کنید و مداخله نکنید. این نشان می دهد که شما در آرامش هستید و به کنترل و تغییر علاقه ای ندارید.

به شما این امکان را می دهد که زندگی راحتی داشته باشید تا شادی و رضایت را ببینید و حس کنید.

شما باید درک کنید که هر اتفاقی که در حال حاضر رخ می دهد، بهترین و مناسب ترین لحظه برای آن است.سپس از اضطراب رهایی پیدا می کنید, نیاز به انجام کاری دارید.

سپاسگزاری

چیز دیگری که می تواند شما را خوشحال کند. بر روی چیزهای خوب در زندگی خودتان تمرکز کنید, روی چیزهایی که خودتان دارید, مثبت باشید.

از چیزهایی که دارید ممنون باشید (حتی چیزهای بد) هر روز, از آنها ممنون باشید, نشان دهید که مراقب هستید, قدردانی و عشق خود را بیان کنید.

راز شاد بودن

باید تمام وفور زندگی را ببینید. همه چیز برای شما زیباتر خواهد شد. شما افرادی را خواهید دید که شما را به عنوان هدایای ارزشمندی دوست می دارند و احساس خوشبختی خواهند کرد.

آنچه ساده و آسان است. آن طرف دیگر زندگی را به شما نشان می دهد. به شما اجازه می دهد که زندگی را بدون تغییر چیزی داشته باشید.

10 فرمول برای راز شاد بودن در زندگی

 به دنبال تئوری آزادی بیان باشید

نظریه ” زندگی و رها کردن دیگران ” گامی شگفت انگیز در جهت دستیابی به سعادت در زندگی است.

این بدان معناست که باید محافظ شخصی خود باشید, زندگی خود را طوری زندگی کنید که دوست دارید و در کسب وکار دیگران مداخله نکنید. شما باید زندگی خود را بدون مزاحمت عامل بیرونی در آن زندگی کنید.

توقع زیادی نداشته باشید

دلیل اصلی ایجاد غم و اندوه در زندگی این است که انسان انتظار فراوانی از خود, دیگران و موقعیت ها را دارد. باید درسی باشد که توسط افراد در سراسر جهان یاد گرفته شود، تا هر اتفاقی که رخ می دهد را به خدای متعال واگذار کنید.

هر چه انتظار بیشتری داشته باشید, قبول واقعیت سخت تر می شود, که کاملاً متفاوت از چیزی است که انتظار داشتیم. پس انتظار کمی داشته باشید و بیشتر به دست آورید.

راحت باشید، اما نه بی احتیاط

گاهی زندگی انتخاب های ناشیانه ای ارائه می دهد – ما دوست داریم که کارها را خیلی جدی یا خیلی کم انجام دهیم. سهل انگاری به صورت اتفاقی رخ نمی دهد, اما با انتخاب, اغلب توصیه می شود که به جای به تعویق انجام کارها, آنها را آهسته انجام داد.

این بدین معنی نیست که در زندگی خود بیش از حد دوستانه شوید و اجازه دهید زندگیتان به هر سمتی که می خواهد برود، خودتان را کمی خشن کنید و خیلی دوستانه هم نباشید. راز شاد بودن همین است.

 با کسانی که سخاوتمند هستند، بیشتر معاشرت کنید

زمانی که با افرادی هستید که به شما اهمیت می دهند و حس تعلق دارند, می توانید همان عشقی که به آن ها می دهید, عشق یکسانی را نیز دریافت کنید.

چنین برخوردهایی می تواند به شما در ایجاد دوستی کمک کند که می توانند منبع شادی در زندگی شما باشند. شادی از درون می آید که افراد را با چشمان درخشان و لبخند خوش آمد گویی می بینید.

به راه فساد و غلط پیش نروید

برای داشتن یک زندگی سالم و درست ، باید مسیر درستی را انتخاب کنید. صداقت بهترین سیاستی است که امروزه وجود دارد،

زندگی ساده

آیا تا به حال شنیده اید:” زندگی ساده, تفکر بالا “؟ این گفته، این حقیقت را روشن می کند که شما باید بدون هیچ تعهد و پشیمانی زندگی کنید.

سادگی شما باید در شخصیت شما منعکس شود. سعی نکنید زندگی خود را فصلی از ریاضیات کنید که حل آن دشوار است. فقط آن را ساده نگاه دارید و اجازه دهید بدون نیاز و شکایت جریان یابد.

برای خانواده، دوستان و خیرخواهانتان کارهای خوبی انجام دهید

سخاوت نشان دهنده شخصیت شما در زمانی است که بی وقفه برای عزیزان خود کار می کنید.شما باید بی گناه و منصف باشید.

راضی باشید و بیش از اندازه خود سوال نکنید. عزیزان شما به عنوان سیستم حمایتی می ایستند که می تواند تصویر شما را خراب کند و باعث شود پیوند عاطفی قوی تر از قبل شود.

حریص نباشید

این نیازهای بی وقفه انسان ها است که انسان را در زندگی حریص می کند. انگیزه پشت سر زندگی نباید تبدیل شدن به یک میلیاردر باشد، بلکه برای جلب قلوب مردم و در آغوش گرفتن عشق باشد.

عشق دارویی است که درد طمع را درمان می کند. خرید نکنید و یا هیچ یک از این جاذبه های مجلل، دلیل زندگی تان نباشد، بلکه برای لذت بردن زندگی کنید.

 در سلامت سبز باشید

راز شاد بودن در حفظ سلامتی شما نهفته است، زیرا تا زمانی که لوبیای زیادی نخورید، نیروی کافی برای انجام کارها را نخواهید داشت.

شما باید قوی و با نشاط باشید تا خوب فکر کنید و هم چنین مسیری را دنبال کنید که سرشار از هیجان است.

باید مراقب خود باشید زیرا احساسات منفی شما بر حالتتان تاثیر می گذارد و اگر حالت روحی خوبی داشته باشید، تنها می توانید پر از انرژی و برعکس باشید.

راز شاد بودن

قلب شاد به معنای زندگی شاد است

زمانی که قلب و عواطف شما سر جای خود هستند، می توانید زندگی کنید که از درام عصبی شدن دور باشید. اجازه ندهید قلب شما تکه تکه شود و از سرگرمی های کمی لذت ببرد.

کارهایی که ممکن است از انجام آن لذت ببرید:

  • رفتن به سینما
  • غذا خوردن در رستوران مورد علاقه تان (یا رستوران جدیدی که همیشه می خواستید امتحان کنید)
  • شنا کردن
  • بیدار شدن از خواب و خوردن صبحانه خوش مزه
  • تبدیل شدن به یک توریست در شهر خودتان و یا یک جای دیگر:بازدید از مکان های تاریخی ملی یا پارک ها، نشانه های تاریخی، چیزهای جالب)
  • بسکتبال بازی کردن یا هر نوع ورزش کردن:بسکتبال، توپ بسکتبال، کیک بال، هاکی خیابانی، گلف بازان حرفه ای، گلف.
  • پیوستن به یک گروه ورزشی.
  • ثبت نام در درس های ورزشی:تنیس، گلف، کاراته یا مجلس عمل متحده
  • انجام کار در فضای باز:پیاده روی، دوچرخه سواری، کایاک سواری یا دویدن،همچنین می توانید برنامه ای برای پیک نیک برنامه ریزی کنید.
  • بازی های تخته ای
  • پخش بازی های ویدیویی
  • تماشای ورزش
  • یاد گرفتن نحوه بازی کردن یک وسیله،
  • تجدید حیات کردن با یک عشق گذشته به یک:گیتار، پیانو، ساکسیفون، بوق، ویولن، صدای شما.
  • پیدا کردن یک سرگرمی جدید یا یک سرگرمی قدیمی را که قبلاً از آن لذت می بردید را انتخاب کنید:نقاشی، نوشتن، ایجاد چیزها، و یا تقریباً هر چیزی که در بالا ذکر شد.
  • رفتن به سینما
درمان منفی نگری با 10 اقدام ساده برای داشتن زندگی موفق

چیزهایی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید

کارهای غیر ضروری

لباس شستن، رفتن به ساحل، مالیات، درو کردن چمن ها، انجام دادن ظرف ها (بسیاری از اینها و برخی دیگر که شما می توانید تا بعد از آن رها کنید) و یا می توانید به شخص دیگری محول کنید.

جلسات غیر ضروری

هر نوع ملاقاتی که شما در مورد آن هیجان زده نیستید و یا به آن نیاز ندارید به مشتریان دردسر ندهید و یا “ارزش این دردسر را ندارد”

شغل روزانه تان

همانطور که قبلاً گفتم، فرد ممکن است کمی وقت برای برنامه ریزی بگزارد، اما اگر ناراضی هستید باید به طور فعال روی یک راه کار کنید.

راهکارهای شاد بودن در کار و زندگی

  1. زمان بیشتری را با روحیه بالا خرج کنید
  2. برنامه ای را با دوستان خود طرح ریزی کنید:
  3. بازی در ظهر یا عصر، برنامه ریزی برای دربی اسکیت، یک مکالمه معنی دار یا داشتن یک دوست نزدیک برای قهوه یا چای داشته باشید.
  4. از روابط سمی و به درد نخور دور شوید
  5. تعطیلات آخر هفته را با دوستان نزدیک خود پایه ریزی کنید
  6. برای سفر یا شام با برخی از اعضای خانواده مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید
  7. یک بلیط برای یک سمینار یا کارگاه بخرید که بر روی سرگرمی لذت بخش شما متمرکز است و با دیگران مانند افراد برجسته ملاقات کنید.
  8. از دیگران برای کوچکترین کارها نیز قدردانی کنید

راز و رمز شاد بودن

در روان شناسی راز شاد بودن برخلاف بسیاری از مقوله های روان شناسی به اختلال های روانی توجه نمی شود بلکه تمرکز بر شادی و لذت از زندگی است اما به راستی چگونه می توان با شادی زندگی کرد و از زندگی لذت برد؟

با خدا ارتباط برقرار كنید

حداقل نیاز انسان به روح خدایی، مانند احتیاج نوزاد است به مادر. به همان میزان كه جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است.

آرامش جان، زمینی حاصلخیز است كه دانه های “خواست و نیاز” در آن به خوبی می روید، نیازهای به حق خود را در یاد خداوند كه آرامش جان و قلب است، بكارید تا به خوبی تحقق یابند.

خداوند همراه كسی است كه او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام های او، همراهی و پشتیبانی خدا را به سوی خود جلب كنید. انسان همان است كه به آن توجه می كند، پس به خداوند توجه كنید تا الهی شوید! به خدا توكل كنید.

هرچه ارتباط شما با خدا، “آن نیروی عظیم و خرد لایتناهی” بیشتر و بیشتر شود، آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می كنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بیشتری بر شما چیره می شود. خداوند فرموده است: “اگر مرا یاری كنید، شما را یاری می كنم و قدم هایتان را استوار می گردانم.”

یار خدا بودن یعنی بر اساس قوانین الهی رفتار كردن، گناه نكردن، كمك به دیگران، نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و غیره. “یار خدا بودن” در واقع همان “یاری كردن به خود” است

راز شاد بودن

خوش بین باشید

به زندگى با دیدى مثبت نگاه کنید تا خود را به دلیل احساس انرژى و خوشحالى بسیار زیادى که نصیبتان خواهد شد، شگفت زده کنید.

مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت پذیری باعث افزایش درجه خوشحالی می شود. هرچقدر انسان مسئولیت پذیرتر باشد به همان اندازه شادتر هم خواهدبود. البته به شرطی که بیشتر از توان خود مسئولیت قبول نکند. پس اصلا فکر نکنید با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت هایتان شادتر خواهید بود!

قضاوت خود را به تأخیر بیندازید

در این جهان، هیچ حادثه ای برحسب تصادف نداریم و در همه وقایعی كه روی می دهند، لطف و رحمت الهی نهفته است.

تمام حوادث برای ما پیام هایی دارند كه سبب تكامل روحمان می شوند. مثلاً شما می توانید پیام آن حادثه به ظاهر بد را بعد از گذشت مدت زمانی بفهمید و یا حتی ممكن است تا زمانی كه زنده هستید متوجه نشوید.

زیرا بسیاری از این وقایع فراسوی ادراك ما و جزء اسرار الهی هستند و تلاش برای فهم حكمت خداوند با هوش محدودمان، مانند سنجش اقیانوس با پیمانه است.

همچنین در ذهن الهی از دست دادنی ای وجود ندارد و اگر شما به ظاهر چیزی را از دست می دهید، معادل آن شیء و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد و تمام این اشیاء به عنوان وسیله ای برای تكامل و زیبایی روح شما هستند. بیایید كاملاً بپذیریم كه در هر موقعیت نامطلوب، نیكی پنهانی برای همه وجود دارد. “ساقی هر چه ریزد از لطف اوست.”

دید گسترده ای داشته باشید

اجازه ندهید مشکلات کوچک شما را آشفته نماید. یکی از اصول راز شاد بودن این است.

 باورهای انسان

باورهای فرد در شکل گیری برداشت های او از اتفاقات اطرافش بسیار تاثیرگذار و مهم است و باعث می شود احساس فرد به سمت مثبت یا منفی گرایش پیدا کند.

در نتیجه فردی که همیشه ترشرو و عبوس است به طور حتم کمتر شاد خواهدبود و کمتر از زندگی لذت می برد در حالی که یک فرد سرزنده و خوش خلق، شادی بیشتری را تجربه می کند. پس عوض شدن افکارمان می تواند شادی مان را بیشتر کند.

مثبت فكر كنید

هر فكر، صورتی از انرژی است كه در جهت نیكی یا بدی خود تولید می كنیم. با اندیشیدن به افكار بهشتی با نیروی بهشتی مرتبط می شویم، شادی را احساس می كنیم و آفتاب سرور را هر جا كه رویم، می تابانیم.

یاد بگیرید كه احساس هایتان را از طریق افكار مثبت مهار كنید. به دقت افكارتان را زیر نظر بگیرید و هنگامی كه یك فكر منفی هجوم می آورد، خودتان را وارسی و به جای آن یك فكر مثبت جایگزین كنید.

ذهن مثبت، اوضاع مثبت را به خود جلب می كند. به خاطر داشته باشید كه عالم، به نیات ما پاسخ می دهد. افكار و عقاید ما به صورت انرژی از وجودمان ساطع می شود و به جهان بیرون راه می یابد و محیط سعی می كند آنچه را كه می خواهیم، به ما هدیه كند.

راز توفیق آن است كه میزان انرژی خود را در جهت مثبت و صعودی افزایش دهیم و برای خود و دیگران همیشه بهترین ها را بخواهیم. چرا كه حتی اگر در مورد دیگران نیت بد و منفی داشته باشیم، آثار مخرب آن گریبانگیر خودمان می شود. چه زیباست كه بهترین نیات و آرزوها و افكار را برای خود و دیگران داشته باشیم تا به اوج آرامش و شادی برسیم.

راز شاد بودن ؛ سپاسگزار باشید

از دیگران قدردانى کنید. از همکار خود به خاطر کمکش سپاسگزاری کرده و به دلیل پیروزی در انجام کارش به او شادباش بگویید.

برخورد با دیگران

شاید گمان کنید نوع برخورد شما با دیگران تنها در روحیه فرد مقابل تاثیر دارد اما اصلا چنین نیست چون نه تنها طرف مقابل از نوع برخورد شما تاثیر می گیرد بلکه نوع برخورد شما با دیگران در حس شادی خودتان هم موثر خواهدبود. کسانی که با گشاده رویی با دیگران تعامل برقرار می کنند شادتر خواهندبود.

بر آرامش درونی تمركز كنید

در دل توفان هم، آرامش نهفته است. مهم نیست كه در هر زمانی از روز چه اتفاق بیفتد. هرچه مسائل به نظر مشكل و پردردسر بیایند و هرچه قدر هم كه بخواهیم كارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم، باید فقط به خلوتگاه درون خویشتن برگردیم و آرامش درونی پیدا كنیم.

برای دسترسی به خلوتگاه درونی، چشم هایتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی را درون خود تصور كنید. این فضا جایی است كه ضربان قلب شما به فرمان شما آرام می تپد- به آن جا بروید.

از دور دست، استاد معنوی تان از راه می رسد؛ در گوشتان زمزمه می كند: “هرجا می توانید خوبی كنید، در هرچه می توانید، به هرشكل كه می توانید، هر وقت كه می توانید، به همه اشخاصی كه می توانید و تا زمانی كه می توانید.” نور سفیدی فضای دلتان را آرام می كند، سپس بر این آرامش حاصل شده تمركز كنید.

کارهایى انجام دهید که از انجام دادن آنها لذت مى برید

برای راز شاد بودن در زندگی اتومبیلتان را بشویید، به برخى تعمیرات کوچک در منزل بپردازید، تلویزیون تماشا کنید، خرید بروید.

دوستان خوب داشته باشید

به نظر شما داشتن یک دوست خوب بهتر است یا داشتن ثروت بیشتر؟ به اعتقادتان کدام یک می تواند شما را شادتر کند؟ جالب است بدانید یک دوست خوب می تواند به راحتی جای ثروت اضافه را بگیرد و در شادی شما بیشتر از ثروت اضافه موثر باشد.

توجه کنید که ما گفتیم پول و ثروت اضافه! منظور از ثروت اضافه، درواقع مازاد ثروت و درآمد است. یعنی درآمد و ثروتی بیشتر از نیاز فرد، وگرنه هیچ کس منکر این نیست که زندگی در فقر هم می تواند روی کیفیت زندگی تاثیر منفی بگذارد.

افزایش عزت نفس در کودکان با چند نکته کلیدی

نتاج تحقیقی که در انگلستان انجام شد، نشان داد هردوست خوب با 50 پوند انگلیسی برابر است و نداشتن هر دوست خوب می تواند چیزی در همین حدود به شادکامی شما ضربه بزند. پس تا می توانید قدر دوستان خوبتان را بدانید.

 از آنچه هستید راضی باشید

بدن وسیله زندگی است نه جوهر آن. آن قدر كه ما انسان ها با ظاهر جسمی خود مشخص می شویم، یك درخت با تنه اش مشخص نمی شود.

تجربیات ما باید مثل شاخه های درخت به ما شكل بدهد، ولی این كار را نمی كند. فقط جوهره وجودمان است كه با شرایطی محیطی از بین نمی رود، شكسته نمی شود و یا در معرض دید و بررسی دیگران قرار نمی گیرد.

وجود داشتن، پرمعنا و پرمفهوم است: من وجود دارم، من هستم، من اینجا هستم، من در حال شدن هستم، تنها من هستم كه زندگی ام را می سازم و… هر كدام از ما انسان ها در این دنیا مأموریت خاصی داریم. با كمك كردن به دیگران و مهرورزی به آنان، باعث تكامل روحمان می شویم.

رسالت اصلی ما در این دنیا بیدار شدن و بیدار كردن است و زندگی ما به منزله یك سفر است و هدف نیست. منظور از بیداری، فعال شدن در همه ابعاد وجود و همه زوایای زندگی است. مانند: بیداری روحی، بیداری جسمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… بیداری به زمان، مكان و خلاصه در یك كلام “بیداری الهی”!

 از جسم خود مراقبت کنید

خوب بخورید و خوب ورزش و استراحت کنید. به باشگاه رفته و کمى بدوید یا در یک بازى ورزشى شرکت کنید.

شریک کردن دیگران در شادمانی هایمان

هنگامی که فردی دیگران را در شادی خودشریک می کند، شادی خودش هم بیشتر می شود. این را در راز شاد بودن زندگی فراموش نکنید.

راز شاد بودن

 

بنابراین اگر می خواهید شادی تان را بیشتر کنید تا می توانید دیگران را در شادی تان سهیم کنید و هرگز تنهای جشن نگیرید و از در میان گذاشتن خوشحالی تان با کسانی که دوستشان دارید دریغ نکنید.

به دستورات اخلاقی احترام بگذارید

از كنجكاوی كردن در زندگی دیگران دوری كنید. از خواندن نامه های شخصی و دفتر خاطرات محرمانه دیگران و گوش دادن به مكالمات خصوصی آن ها اجتناب كنید.

بدون درزدن و اجازه گرفتن وارد هر مكانی نشوید. سعی در اثبات درستی نظرات و عقاید خود به دیگران نداشته باشید. تلاش نكنید كه به زور، افكار و عقاید دیگران را تغییر دهید. زیرا در صورت رعایت نكردن این دستورات، آرامش خود را بر هم می زنید. به پدر و مادر خود نیكی كنید. با آنان با صدای بلند صحبت نكنید.

“بتی. جی. ایدی” می گوید: “زمانی كه شما به درگاه خداوند دعا می كنید، این دعاها به صورت شعاع های نورانی به طرف آسمان بالا می روند و فرشته ها برای اجابت آن به زمین می آیند. ولی در میان این شعاع های نورانی یكی از همه فوق العاده قطورتر و نورانی تر است و فرشتگان به محض مشاهده آن سریع به آن مورد رسیدگی می كنند.

این پرتو قدرتمند و خیره كننده مربوط به دعای مادر در حق شما است. دعای مادر خالصانه ترین دعاهاست.” چه زیباست به والدین خود از صمیم قلب احترام بگذارید و نیازهای آنان را تأمین كنید، زیرا كه مهر و نیكی به آنان، سبب آرامش و نشاط در شما می شود.

با مردم در تماس باشید

آیا به خاطر مى آورید زمانى که یک دوست قدیمى به طور غیرمنتظره با شما تماس گرفت چه احساسى داشتید؟ با افراد فامیل و یا دوستان قدیمى خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شوید.

راز شاد بودن ؛ دید جدیدی پیدا كنید

پرهای دم طاووس رنگارنگ هستند و هنگامی كه از زاویه ای خاص به آنها نگاه می كنید، درخشش و زیبایی بی نظیری دارند. خیلی از مسایل در زندگی، هنگامی ارزش خود را نشان می دهند كه از زاویه درست دیده شوند؛ ولی نگرش های متشابه و كلیشه ای، دیدن این زیبایی ها را مشكل می سازد.

اگر به هر مسأله ای از زاویه ای درست نگاه كنید، در آن چیزهای باشكوه و زیبایی خواهید دید. سعی كنید همه چیز و همه كس را با چشم های تازه ای ببینید كه از طریق عادت، تیره و تار نشده اند. با این روش، شما می توانید ثروت های نامحدودی را كشف كنید.

به خاطر داشته باشید كه اگر از زاویه ای درست به تمام چیزها و اشخاص نگاه كنید، هر شخص یا هر شیء از طرف خالقتان برای شما ارمغان و پیام زیبایی به همراه خواهد داشت. فلورانس می گوید: “تمام انسان ها همچون حلقه های طلایی هستند در زنجیره خیر و صلاح من.”

خلاق باشید

روزنه اى براى انرژى خلاق خود بیابید. این ممکن است شامل کاردستى، بازسازى، نقاشى، ترسیم کاریکاتور، نویسندگى و یا حتى باغدارى باشد.

مهم نیست که چقدر مشغله داشته باشید و یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بى حالى مى کنید، اگر زمانى را براى انجام فعالیت هاى خلاق اختصاص دهید، احساسى شادتر و سالم تر خواهید کرد.

صفت های مثبت خود را افزایش دهید

از غیبت، تهمت، قضاوت نسنجیده در مورد افراد یا حوادث، حسادت، كینه، دروغ، جر و بحث كردن با دیگران و خلاصه رنجاندن دیگران به شدت پرهیز كنید.

زیرا با انجام دادن این گونه اعمال تراكمی از نیروهای منفی را به دور خودتان جمع می كنید، كسی كه از این همه نیروهای منفی عذاب می كشد، خودتان هستید.

زمانی كه به دیگران خوبی و كمك می كنید، تجمعی از نیروهای مثبت به دور خودتان فراهم می آورید و این نیروهای مثبت باعث آرامش و شادی شما می شوند، هنگامی كه وضو می گیرید، الكتریسیته های ساكن را به سطح بدن خود می آورید؛ آب نیز رسانا است و شما امواج آلفا (امواج آرامش بخش) تولید می كنید.

با كشیدن مسح سر، این امواج را به كورتكس مغز انتقال می دهید و باعث می شوید كه ناحیه شلوغ ذهن آرام گیرد. با مسح پا، انتقال امواج آلفا را در اندام های پایینی سرعت می بخشید. بیشترین منطقه ای كه در روی كره زمین امواج آلفا دارد، كعبه است.

زمانی كه شما نماز می خوانید و در جهت خانه خدا قرار می گیرید و ۷ قسمت بدن شما با زمین تماس پیدا می كند، امواجی را دریافت می كنید كه باعث آرامش شما می شوند. برای افزایش نیروهای مثبت خود می توانید در یك وان حمام، پر از آب و نمك، به مدت ۲۰ دقیقه قرار بگیرید.

در بطری های رنگی آب خوراكی بریزید و به مدت ۲ ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار دهید؛ سپس آن ها را در یخچال بگذارید و در موقع لزوم بنوشید. بدون كفش و جوراب روی چمن راه بروید؛ زیرا طبیعت منبع انرژی نیروهای مثبت است.
1میلیون تومان تخفیف تکرارنشدنی اسپیکر بلوتوثی سیلیکون پاور!!(محدود)

راز شاد بودن؛ تخیل کنید

آرزوها و بلندپروازى هاى خود را یادداشت کرده و به تدریج آنها را واقعیت بخشید آنگاه همیشه چیزهایى براى انتظار کشیدن، و جایى براى متمرکز کردن انرژى خود خواهید داشت.

حس ها را از همدیگر جدا كنید

اغلب، ما به این مسأله توجه چندانی نداشته ایم كه حواس پنجگانه خود را از یكدیگر تفكیك و آن ها را به صورت مجزا از یكدیگر حس كنیم.

ذهنتان را برای بالا بردن آگاهی حسی پرورش دهید. امروز بر بینایی تمركز كنید، فردا برمزه، روز بعد بر بویایی و … مثلاً: زمانی كه در حال دوش گرفتن در حمام هستید، قطرات آب را روی بدن خود احساس كنید و از این كه باعث تمیزی و آرامش شما می شود، لذت ببرید.

موقعی كه در حال غذا خوردن هستید فقط بر طعم و مزه غذا تمركز كنید. وقتی در حال ریختن چای در استكان هستید، به صدای ریزش آن گوش دهید. به این ترتیب، شروع به جدا كردن تجربیات حسی تان از یكدیگر كنید و از بابت هر كدام لذت ببرید.

بخشنده باشید

شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسى (یا خودتان) را به خاطر چیزى که اتفاق افتاده و یا گفته شده مورد بخشایش قرار دهید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پذیرفته و فراموش کنید.

بدانید که نمى توانید زمان را به عقب برگردانید. شادمانى خود را با از یاد بردن ناامیدى ها و شکست هاى گذشته دوباره به دست آورید.

راز شاد بودن

وسایل اضافی را از محیط زندگی تان خارج سازید

اشیاء درون خانه تان را لمس كنید و از خودتان بپرسید آیا به این وسایل احتیاج دارم؟ كتاب ها را از درون قفسه بیرون بیاورید و ببینید آیا دوباره قصد خواندن این كتاب ها را دارید.

هر شیء یادگاری را بررسی كنید و از خودتان بپرسید آیا هنوز لحظه ای را كه این شیء به یادم می آورد، برایم مهم و با ارزش هستند؟ لباسهایتان را باز كنید و توجه كنید كه آیا به تمام این لباس ها احتیاج دارید و از آخرین باری كه آنها را پوشیده اید چه قدر زمان می گذرد و آیا دوباره تصمیم به پوشیدن آنها دارید؟

بعد از این بررسی كاملی كه به عمل می آورید تمام وسایل و لباس های اضافی تان را یا به دیگران ببخشید و یا آنها را حراج كنید. زیرا كه هر شیء انرژی خودش را دارد و اگر به كار نرود در خانه به آب راكد تبدیل می شود.

همچنین جای مناسبی برای جوندگان و پشه ها می گردند. پس باید مراقب باشید و بگذارید انرژی آزادانه جریان یابد و آب جاری گردد. اگر كهنه ها را نگه دارید، تازه ها جایی برای تجلی خویش نمی یابد.

پس برای چرخش انرژی و پیشرفت در زندگی تان وسایلی را كه مورد احتیاج تان نیست از محیط خارج سازید.

راز شاد بودن و خوشحال بودن در زندگی

راه های تضمینی کسب درآمد با گوشی موبایل که شما را بی نهایت پولدار می کند !

10 اشتباه رایج که جلوی شاد بودن را می گیرد

روان شناسان معتقدند کسانی که عاشق زندگی کردن هستند، آدم های شادتر و سالم تری هم هستند. کسانی که از روزمرگی زندگی برای خود شادی های کوچک می سازند.

البته کسانی هم هستند که با کارهای اشتباهی که انجام می دهند، فرصت تجربه شادی را از خودشان می گیرند. این آدم ها کم نیستند. این اشتباهات هم کم نیستند.

اگر دلتان می خواهد با این اشتباه های رایج که جلوی شادی را می گیرند آشنا شوید، ما 10 مورد از مهم ترین ها را که «جیمز پاک» روان شناس رفتاری گردآوری کرده است، در این مطلب آورده ایم که آن ها را می خوانید:

خودداری از ارتباط عمیق و معنی دار (مانند ازدواج، دوستی نزدیک و در تماس بودن با خانواده)

روان شناسان معتقدند افراد دارای روابط اجتماعی قوی با دیگران کمتر در معرض خطر مرگ قرار می گیرند. تحقیقات نشان داده کسانی که روابط اجتماعی قوی تری دارند، میل به زندگی و شادی در آن ها بیشتر از دیگران است.

آن ها معتقدند حتی دوستی های قدیم به کسی که سرطان دارد خیلی کمک می کند و باعث می شود فردی با بیماری بجنگد و دلش می خواهد بیشتر زنده بماند.

راز شاد بودن

یک مطالعه علمی نشان داده؛ بودن در یک رابطه عشقی ماندگار و یک ازدواج موفق، خطر ابتلا به افسردگی، سوء مصرف مواد و بعضی سرطان ها را کاهش می دهد.

مردم اوکیناوای ژاپن جزو فقیرترین مردم این کشور هستند اما طول عمر آن ها از بقیه ژاپنی ها بیشتر است. محققان معتقدند مردم این منطقه به دلیل داشتن روابط خانوادگی قوی طول عمری باورنکردنی دارند.

همه این مطالعات نشان می دهد اتصال و تعلق خاطر داشتن برای یک زندگی سالم و شاد ضروری است. محققان بعد از آزمایش روی شش هزار نفر مرد مجر به این نتیجه رسیدند که مردان متاهل زندگی شادتر و سالم تری از مردان مجرد دارند.

نشستن در تمام روز

کسانی که تمام روز رو به روی تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر می نشینند. نشستن جلوی تلویزیون برای ساعت های طولانی یا کارکردن با کامپیوتر هیچ فرقی با هم ندارند و هر دو می توانند باعث ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و مرگ زودرس شوند.

نتایج یک پژوهش روی 240 هزار نفر نشان می دهد کسانی که در روز، ساعت های طولانی روی مبل یا صندلی می نشینند از بقیه غمگین تر و بیمارتر هستند. این موارد از مهمترین موانع راز شاد بودن است.

 نداشتن آرامش و پیوسته تند نفس کشیدن

محققان معتقدند یوگا و مدیتیشن به شادی آدم ها کمک زیادی می کند. آن ها معتقدند آرامش و آرام نفس کشیدن و رها کردن مغز از روزمرگی ها بهترین غذای سلطان بدن است. وقتی مغز احساس رهایی و سلامت بکند، مطمئنا بدن سالم تر و روان شادتر می شود.

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید و بی امان و بدون توقف از مغزتان کار می کشید، باعث می شوید استرس و اضطراب مهمان هر روزه شما باشد.

استراحت دادن به مغز و تنفس عمیق و آرام در روز به کاهش خشم و بهبود خواب کمک می کند. کسی که خوب بخوابد و کمتر خشمگین شود، آدم شادتر و سالم تری هم هست.

 نداشتن اعتقاد دینی و ایمان

تحقیقات پزشکی نشان داده است که اثرات درمانی که دین و معنویت در بدن دارد کاملا انکارپذیر است. افراد باایمان و اعتقاد قوی کمتر دچار استرس و اضطراب و دل شوره و البته ناامیدی می شوند.

مذهب باعث به وجودآمدن حس نوع دوستی و جامعه دوستی در فرد می شود. تحقیقات نشان داده است که همه ما به یک حس تعلق معنوی احتیاج داریم. اینکه به منبع بزرگ معنوی و ذات یگانه خدا متصل باشیم، از ترس و ناامیدی دور می شویم و همیشه به یک منبع بزرگ و بی پایان امیدواریم.

محققان معتقدند افراد دارای اعتقاد قوی و با ایمان از بقیه کسانی که خود را بدون دین معرفی می کنند، شادتر و سالم تر هستند. آن ها با ایمان قوی ای که دارند هر اندوه و غمی را گذرا و زودگذر می دانند و معتقدند پایان هر شب سیه، سپید است.

نادیده گرفتن توانایی ها و خلاقیت ها

محققان معتقدند پرداختن به خلاقیت ها باعث کاهش بیماری و تقویت سلامتی و تندرستی بدن می شود.

مطالعات دانشکده بهداشت عمومی هاروارد «Harvard University» نشان داده است که هنر و خلاقیت باعث کاهش استرس و اضطراب و افزایش احساسات مثبت و پایین آوردن احتمال ابتلا به افسردگی می شود.

راز شاد بودن

مطالعه دیگری که در مجله «health» منتشر شده است، ثابت کرده که خلاقیت در بیماران مبتلا به ایدز، روند بهبود آن ها بهتر می کند؛ یعنی هرچه در زندگی ایده های بیشتری دارند، سلامتی شان هم بالاتر می رود. همچنین نقاشی کردن بیماری هایی که به افسردگی مبتلا هستند به روند بهبودی آن ها کمک زیادی می کند.

نشستن در خانه و هیچ جا نرفتن

سفر کردن به این معنی نیست که دور دنیا را بگردید یا با هواپیمای شخصی به جزیره اختصاصی تان بروید. گاهی سفر کردن یعنی گردش در دشت و دمن نزدیک خانه تان هم می شود.

سفر و پیاده روی یک روزه در بیابان و جنگل و راه رفتن زیر نور آفتاب به بهبود اعتماد به نفس و کاهش ابتلا به بیماری های افسردگی و روانی کمک می کند. پیاده روی و کوهنوردی و ورزش در پارک به بهبود توانایی تعامل با دیگران، اعتماد به نفس و حتی کم کردن وزن و سلامتی و شادی هم کمک می کند.

گفتیم کم کردن وزن؛ نشستن در خانه و نداشتن فعالیت باعث چاقی و اضافه وزن می شود. خود اضافه وزن باعث ناراحتی و غم و اندوه و البته خداحافظی با شادی می شود.

نپرداختن سهم زندگی اجتماعی

هر انسانی در زندگی اجتماعی سهمی دارد. زندگی پویا و فعال یعنی اینکه به عنوان یک فرد در جامعه بتوانی در زمانی که به تو نیاز دارند، کارت را انجام بدهی.

زندگی با خوردن و خوابیدن و لباس خریدن و فیلم دیدن و بی اعتنا از کنار یکدیگر گذشتن هم می گذرد؛ اما زندگی وقتی شاد و سالم و معنی دار می شود که منفعلانه و هرچه پیش آید خوش آید، نشود.

مثلا به جای خریدن یک لباس که خیلی هم به آن نیازی ندارید، می توانید یک وعده غذا برای چند بی خانمان درست کنید یا در مشارکت های بزرگ اجتماعی مثل خیریه ها و… شرکت کنید.

آدم های شاد، آدم های بخشنده و فعال هستند و کسانی که سهمشان را در جامعه به خوبی می پردازند. پرداختن به خود و خود را دیدن در طولانی مدت باعث بیماری روانی و افسردگی و دوری هرچه بیشتر با شادی می شود.

ماندن در کاری که دوست ندارید

فعالیت در کاری که به آن هیچ علاقه ای ندارید، بلاهایی سر سلامت قلبتان می تواند بیاورد که باورتان نمی شود. «Karoshi» در ژاپن به معنی مرگ با کار زیاد و پراسترس است. اگر دلتان نمی خواهد «کاروشی» شوید و با حمله قلبی از دار فانی خداحافظی کنید، هرچه زودتر در مورد کار و شغلی که دارید، تجدیدنظر کنید.

تحقیقات نشان داده افرادی که کارشان را دوست دارند و در محل کار استرس کمتری از طرف رئیس و مسئول مستقیم و همکارانشان دریافت می کنند زندگی شادتر و البته بدن سالم تری دارند .

البته کسانی که با رغبت کمتری به محل کار می روند و روزشان را با استرس می گذرانند، احتمال اینکه مرگ زودرسی هم داشته باشند، بیشتر است.

 غذا خوردن تنهایی

«برایان وانسینک» استاد دانشگاه کرنل «Cornell University» معتقد است کسانی که همیشه تنها غذا می خورند، غمگین تر و مریض تر هستند.

تحقیقات نشان داده زمانی که مردم به تنهایی غذا می خورند، کمتر به سالم بودن غذا فکر می کنند و بیشتر غذاهای سیرکننده و ناسالم می خورند.

آن ها معتقدند آدم های تنها بیشتر به این فکر می کنند که غذایی بخورند تا سیر شوند و هیچ وقت به این موضوع فکر نمی کنند که غذایی بخورند که شاد و سالم شوند.

راز شاد بودن

عادت نخوردن صبحانه و ناهار و خوردن وعده های شام سنگین باعث به وجود آمدن بیماری های قلبی و عروقی و سکته های مغزی می شود. آدم های تنهاخور بیشتر شیرینی می خورند و بیشتر در معرض ابتلا به مرض قند هستند.

اعتقاد به اینکه شما لایق سلامتی، شادی و عشق نیستید

همه آدم ها سزاوار زندگی شاد و سالم هستند. محققان دانشگاه هیوستون «University of Houston» آمریکا بعد از یک مطالعه ده ساله به این نتیجه رسیده اند که کسانی که در زندگی خود را سزاوار خوشحالی و عشق و راز شاد بودن می دانند از کسانی که این احساس را ندارند، سالم تر هستند.

آدم های خود کم بین و بدون اعتماد به نفس همیشه خود را لایق چیزی که می توانند داشته باشند، نمی بینند. مثلا در هر شرایطی که هستند، می گویند ما لایق همین شرایط هستیم و برای بهبود وضعیت خود هیچ تلاشی نمی کنند.

برای شاد بودن در زندگی چه باید کرد؟

این فرمول راز شاد بودن در زندگی است: رها کردن + پذیرش + سپاسگزاری

راهکارهای شاد بودن در کار و زندگی چیست؟

زمان بیشتری را با روحیه بالا خرج کنید. برنامه ای را با دوستان خود طرح ریزی کنید. از روابط سمی و به درد نخور دور شوید. تعطیلات آخر هفته را با دوستان نزدیک خود پایه ریزی کنید. برای سفر یا شام با برخی از اعضای خانواده مورد علاقه خود برنامه ریزی کنید. یک بلیط برای یک سمینار یا کارگاه بخرید که بر روی سرگرمی لذت بخش شما متمرکز است و با دیگران مانند افراد برجسته ملاقات کنید. از دیگران برای کوچکترین کارها نیز قدردانی کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *