افتتاح حساب ترکیه
راز محبوب شدن

روش های زیادی برای محبوب شدن در نزد دیگران وجود دارد که اگر تمایل به دانستن راز محبوب شدن دارید بهتر است تا پایان این مقاله گروه موفقیت شادمگ ما را همراهی کنید.

چگونه محبوب شویم؟

محبوب بودن، یک نیاز ذاتی است. در هرم نیازهای روانی شخص، احتیاج به دوست داشتن و دوست داشته شدن، یکی از اصلی ترین نیازهای روانی هر انسانی است. احتمالا ظاهر آدم ها گاهی روی محبوبیت آن ها تاثیرگذار باشد ولی در صورتیکه شخصی ظاهر بسیار زیبایی نداشته باشد نباید مایوس و غمگین باشد چون با رفتار مناسب و صحیح میتوان افراد دیگر را آنقدر جذب خود کرد که بخواهند همیشه با شما معاشرت کنند و از ته دل دوست تان داشته باشند.

راز محبوب شدن

انسان موجودی است كه برای زندگی اجتماعی آفریده شده و زمانی كه حس كند دوستداشتنی و مورد پذیرش نیست، حس بدبختی و تیره روزی میكند. واقعیتی كه شامل من، تو و همه مردم دنیا میشود. ما در دنیایی بزرگ، با مردمی زندگی میكنیم كه آرزومند گرمای دوستی، شادمانی، لبخند و همراهی ما هستند و زمانی میتوانیم این موهبتها را بخود و افراد دیگر هدیه دهیم كه یك قانون طلایی را به كار ببندیم.

راه های محبوب شدن نزد دیگران

برخی از راه های محبوب شدن نزد دیگران عبارتند از:

برای محبوب شدن اعتماد به نفس داشته باشید:

هیچ شخصی کامل نیست؛ بدین ترتیب شما هم برای محبوب شدن نیازی ندارید کامل باشید، حتی اگر حس می کنید از ایده آل فاصله ی زیادی دارید، باز هم نخستین گام به سوی کسب اعتماد به نفس این است که خود را باور داشته باشید. خودتان را مخفی نکنید. در صورتیکه فرصت مناسبی یافتید، بلند شوید و خودتان را در جمع مطرح کنید.

چنانچه تمام مدت نگران این باشید که دیگران چطور شما را می بینند و چه فکری در مورد شما می کنند و پشت سر شما چه می گویند، هرگز نمی توانید قدم مثبتی بردارید یا حتی از شرِ این افکار راحت شوید. به جای آن، همان کسی که هستید و همان کاری را که می کنید عاشقانه دوست داشته باشید. اگر خودتان را دوست داشته باشید، دیگران هم از همراهی با شما لذت خواهند برد.

 به آنچه میگویید عمل كنید:

دوستانتان زمانی به شما اعتماد خواهند كرد كه ببینند شما آنچه را كه میگویید انجام میدهید، آن ها نیز توقع دارند كه شما آنرا به برترین شكل ممكن انجام دهید.

راز محبوب شدن

هیچ چیز نباید مهم تر از قولی كه میدهید، باشد. هنگامی که شما به شكلی ذهنی و اخلاقی به قولهایی كه میدهید پایبند باشید، پلی بین خودتان و موفقیت میزنید و این سبب محبوب شدن شما میشود.

راز محبوب شدن معلوماتتان را به رخ نكشید:

هر شخصی دوست دارد در دید دیگران مهم و باارزش بنظر بیاید. پس زمانی كه شما سعی میكنید این حس را به شخصی تقدیم كنید برترین موقعیت را در روابط ایجاد و ادب و نزاكت خود را متجلی كرده اید، ولی چنانچه تلاش كنید یا فضل فروشی کنید. خود را شخص مهمی نشان دهید اگر چه ممكن است سایرین شما را بخاطر دانشتان تحسین كنند ولی شما را دوست نخواهند داشت.

بهتر است مورد علاقه باشید تا مورد تحسین، توجه كنید كسی كه سعی میكند تا اطلاعات و دانشش را به رخ شما بكشد احتمالا دارد تلاش میكند حس عمیق خود كم بینی در سایر زمینه ها را مخفی كند، او به ترحم و همدلی شما احتیاج دارد. بنابراین برای محبوب شدن، معلومات و داشته هایتان را به رخ دیگران نکشید.

همدلی كردن با طرف مقابلتان، راهی برای محبوب شدن:

خیلی ها تاکید دارند كه به دوستان و نزدیكان خود بفهمانند كه با آن ها در حوادث زندگیشان همدرد هستند ولی هیچ كس بطور واقعی نمی تواند درد كسی را متوجه شود. پس به جای هم دردی برای محبوب شدن باید با دیگران همدلی كرد و طی آن باید خودتان را به جای طرف مقابل قرار دهید و دنیا را از دریچه چشم او ببینید.

راز محبوب شدن

 نوع پوشش و ظاهرتان، ترفندی برای محبوب شدن:

ضمن رعایت اصل ساده پوشی و ساده زیستی، مرتب بودن و آراستگی را نادیده نپندارید. برای محبوب شدن، ظاهر شما باید نمایانگر باطن شما باشد. پوشش و آراستگی می بایست طبق آموزه های دینی طراحی و انتخاب شود. اصل مهم در این خصوص پوشاندن ویژگیها و خصوصیات بدن از نامحرم است.

 برای محبوب شدن دیگران را با نامشان صدا بزنید:

احیانا توجه کرده اید که وقتی کسی در احوال پرسی یا بین مکالمات از نام شما استفاده می کند چه قدر خوشایند است. زمانی که در مکالمات از نام طرف مقابل استفاده می کنید مقدار صمیمیت شما به او نشان داده می شود و سبب محبوب شدن شما میشود. البته افرادی هستند که با یادآوری نام ها مشکل دارند. در این مواقع بهتر است برای به یاد داشتن نام ها آن ها را در دفترچه ای بنویسید.

اطلاعاتی مفید در خصوص استقلال مالی زنان و مزایا و معایب آن | چطور یک زن به استقلال مالی برسد ؟

هیچوقت به گونه ای رفتار نكنید كه انگار شما برتر از اطرافیانتان هستید:

چنانچه خداوند به شما تواناییهای برتری بخشیده است برای آن است كه در رشد و ارتقای آن بكوشید و از مواهب آن بهره مند شوید. در صورتیکه تلاش میكنید تا این برتریها را به رخ اطرافیانتان بكشید. متأسفانه یك جزیزه كوچك تنها خواهید شد و در جمع مجبورید مدام سر به این سو و آن سو بچرخانید تا شاید شنونده ای برای حرفهایتان پیدا كنید. این سرنوشت در انتظار تمامی كسانی است كه دروغ میگویند و بدون وقفه مبالغه میكنند. مواظب باشید زمانی ممكن است شما هم فریاد بزنید و كسی به یاریتان نیاید.

راز محبوب شدن

ذهنیت مثبت نسبت به دیگران، روش محبوب شدن:

ذهن زیبا، زبان را زیبا می کند. بنابراین برای محبوب شدن اولاً نسبت به افراد دیگر ذهنیت منفی نداشته باشید که اگر ذهن منفی داشته باشید حتما در نگاه و زبان شما هم بروز یافته و سبب آزردگی دیگران شده و تعامل فی مابین را تلخ و گزنده خواهد کرد. ثانیاً با مطالعه کتب اخلاقی، عرفانی و تحصیل مهارت های ارتباط مؤثر و مفید با دیگران ذهن خود را با زیبایی های اخلاقی، به زیبایی مدیریت کنید تا طبق “از کوزه همان برون طراوت که در اوست” گفتار و رفتار شما نوازشگر و آرامشگر و آموزشگر مخاطبان شما شده و نحوه گفتار و رفتار آنان هم با شما محترمانه و دوستانه باشد.

راز محبوب شدن ، بخشش دیگران:

یاد بگیرید تا دیگران را بخاطر اشتباهاتشان ببخشید. در صورتیکه شما بتوانید خود را كنترل كنید و اشتباه دیگران را بزرگوارانه و بدون منت ببخشید افراد بازخورد بسیار مثبتی از شما خواهند گرفت و این در محبوب شدن شما نزد دیگران تأثیر شگرفی خواهد گذاشت.

برای محبوب شدن یک شنونده خوب باشید:

یکی از راههای محبوب شدن بین دیگران هنر خوب گوش دادن است. باید بگونه ای به دیگران گوش دهیم که حس کنند تمام توجه و تمرکزتان به آنهاست. درصورتی که به حرفهای خوب گوش ندهیم، یعنی به آن ها و صحبتهایشان بی توجهیم و این کار سبب می شود در نگاه طرف مقابل شخصی مثبت و جذاب دیده نشوید.

با گوش دادن دقیق و خوب به دیگران می فهمانید که در پی درک و همدلی با آن ها هستید و برایشان ارزش قائلید. در مقابل، آنها هم شما را مورد اعتماد و دوستداشتنی می دانند و تمام حرفهایشان را با شما در میان می گذارند. در زمان گوش دادن باید توجه کامل به طرف مقابل داشته باشید. با جان و دل به حرفهایش گوش بدهید. شنونده خوبی باشید و دیگران را تشویق کنید از خود صحبت کنند. برای این که شنونده خوبی باشید به این نکات توجه کنید:

برای محبوب شدن، زمانی که طرف مقابل مشغول صحبت کردن است به این فکر نکنید که چه پاسخی یا راهکاری به او بدهم. هر موقع حس کردید مشغول پیدا کردن جواب هستید، جلوی خود را بگیرید زیرا مانعِ تمرکز شما بر صحبت های طرف مقابل می شود.

راز محبوب شدن

درهنگام گفتگو ارتباط چشمی برقرار کنید. رو برگرداندن از افراد موقع صحبت کردن، حس ناخوشایندی را به طرف مقابل انتقال می دهد که سبب محبوب شدن شما میشود. امکان دارد او حس کند شما از روی اجبار یا رو دربایستی به حرفهایش گوش می دهید.

تمام توجه تان را به او بدهید به عنوان مثال گوشی خود را خاموش یا بی صدا کنید. مدام به این طرف و آن طرف نگاه نکنید. برای محبوب شدن، وسط صحبت های طرف مقابل نپرید و …

نحوه برخورد با دیگران، از راز محبوب شدن

همان گونه که مایلید و می پسندید با شما رفتار شود با دیگران برخورد کنید و از آنچه در دیگران می بینید و نمی پسندید دوری کنید. بی تردید هرگز مایل نیستید که افراد دیگر در غیاب شما بدی های شما را افشا کنند یا به شما کم اعتنایی و بی اعتنایی کنند. پیشی در سلام – احترام و مهر ورزیدن – هدیه دادن – تواضع بی ریایی و خوش رویی – از مهارتهای ارتباطی است که همگی طالب آنند. بنابراین شما هم برای محبوب شدن در برخورد با دیگران به این مهارتها مجهز و عامل شوید تا مورد علاقه و محبت دیگران واقع شوید.

برای دیگران زیاد دم دست نباشید:

هیچ وقت برای افراد دیگر خیلی دست یافتنی نباشید. یکی از راه های محبوب شدن اینست که طوری برخورد کنید که شما یک شخصیت دست نیافتنی هستید. همیشه بودن و همیشه حضور داشتن ما را به یک شخصیت معمولی و متوسط تبدیل می کند. شخصیت های دوستداشتنی طوری رفتار می کنند که مردم همیشه مشتاق دیدن آنها باشند.

راز محبوب شدن

برای محبوب شدن شوخی را چاشنی سخنانتان کنید:

شوخ طبعی و مزاح یخ افراد را باز و سبب محبوب شدن و صمیمت بیشتر می شود. هر گاه در جمعی نشسته اید به جای این که پا روی پا بیندازید سرتان پایین یا داخل مویابل باشد یا صحبت های منفی و ناامید کننده در خصوص اوضاع جامعه گرانی و مریضی بزنید، تلاش کنید لبخندی به لب داشته باشید اما شوخی های نامعقول، طعنه زدن، متلک پراندن، آزردن، کوچک و خرد کردن دیگران، مسخره کردن جنسیت زن و مرد و … احتمالا سبب خنده افراد حاضر شود ولی دور از ادب و اصول اخلاقی و انسانی است و سبب دلخوری و دوری شخص تحقیر یافته می شود. شوخی های سنجیده و به جا در زمانهای دورهمی سبب صمیمت و دلگرمی افراد نسبت به هم‌دیگر می شود. توصیه هایی برای این که شخصی شوخ طبع باشید:

بحران میانسالی در زنان و نکته های مهمش ؛ تکنیک های شگفت آور مقابله با بحران 40 سالگی

طوری رفتار نمایید که طرف مقابل حس کند از شما برتر است

زمانی که در جمعی نشسته اید تمام افکار مزاحم مربوط بکار یا نگرانی هایتان را از خود دور کنید و تلاش کنید در طول آن مدت دور هم شاد باشید و بخندید.

تجربیات زندگی خود را با کمی طنز بازگو کنید. تقریباً تجربه زندگی شما خاص است و داستان هایی که طبق آن تعریف میشوند ، بکر هستند. دیگران هم علاقه شدیدی به داستان های واقعی در قالب طنز دارند.

در صورتیکه نمی دانید چگونه فردی بامزه و شوخ باشید حس بذله گویی خود را با خواندن کتاب های خنده دار تقویت کنید.

 کاهش انتظارات از دیگران، روشی دیگر برای محبوب شدن

توقع خویش را از دیگران تقلیل دهید، بلکه اصلاً توقع نداشته باشید آدم پرتوقع، منزوی و تنها می ماند. اگر محبتی ابراز می دارید و یا هدیه ای به وی می دهید، توقع تلافی کردن رابطه شما را مخدوش و محبوب شدن شما را در دل و دیده اطرافیان به شدت تقلیل خواهد داد.

راز محبوب شدن

ارزش کار افراد دیگر را برای محبوب شدن درک کنید:

مردم از ما توقع زیادی ندارند. اگر ما قوانین ارتباط مؤثر را درست در روابط مان پیدا کنیم آنها برای ما احترام زیادی قائل می شوند. بسیاری از مردم هیچ وقت کار و ارزش کار دیگران را تحسین نمی کنند. شاید بخاطر غرور کاذب باشد. سعی کنید طوری رفتار کنید که دیگران استنباط کنند که یک نفر بالاخره ارزش کارشان را فهمید.

بیشتر مردمان ما با تنبیه میانه خوبی دارند تا تشویق اما باور کنیم که عامل سازندگی و محبوب شدن انسانها تشویق است.

راز محبوب شدن ؛ گله نکنید:

در نظر داشته باشید که مردم از کنار شخصی که منفی بوده و همیشه از همه چیز گله می کند فاصله می گیرند، چون این افراد با انرژی منفی خود میتوانند جو را مسموم کرده و نشاط و شادی را بربایند. اگر در شرایطی قرار گرفتید که در خصوص موضوعی گله می کردید ولی شخصی به حرفتان اهمیت نمی داد یا خود را به انجام کار دیگری مشغول میکرد، موضوع گفت و گو را عوض کنید.

برای محبوب شدن، زود قضاوت نکنید:

گاهی وقت ها اتفاقاتی می افتد که سبب می شود زود قضاوت کرده و با قضاوت نادرست خود باعث آزردگی شخصی شویم. این رنجش ها در نتیجه از محبوب شدن ما کم می کند چون شخصی که با قضاوت زودهنگام روبرو شده با دیگران هم تصمیم عجولانه شما را در میان قرار داده و امکان دارد به چهره شما در نظر دیگران آسیب برساند.

بهترین کار این است تا هنگامی که در خصوص موضوعی کاملاً مطمئن نشده اید قضاوت نکنید. حتی اگر قضاوت کردید آنرا در جمع بیان نکنید و در نزد خود یا فردی که با او صمیمی هستید نگه دارید تا مشاهده کنید که دیگران هم قضاوتی مشابه شما با موضوع مورد نظرتان دارند.

اینفوگرافیک راز محبوب شدن

راز محبوب شدن

۷ تکنیک روانشناسی راز محبوب شدن که کاری میکنه هر کسی از شما خوشش بیاد

تکان دادن سر در گفتگو

تکان دادن سر به نشانه فهمیدن یا تایید در طول صحبت یا زمانی که سوالی می پرسید و جواب میشونید. باعث میشه احتمال موافقت کردن فرد مقابل با اون چیزی که شما می گویید بیشتر بشه.

پس دفعه بعدی که خواستید نظر یک نفر به سمت نظرات و تفکرات خودتون بیارید، وقتی دارید حرف می زنید سرتون رو تکون بدید(بالا و پایین).

تکان دادن سر وقتی دارید حرف می زنید به طرف مقابل این مفهوم میرسونه که چیزی که شما میگید مطلوب و خواستنیه و بیشتر با شما هم عقیده خواهد شد.

پس اگر می خواهید با کسی که خوشتون میاد قرار عاشقانه بذارید، برید سراغش و سرتون تکون بدید.

کاری کنید دیگران به شما محبت کنند

به جای اینکه تمام تلاشتون بکنید که کارهای خوب برای کسانی که دوست دارید انجام بدید، کاری کنید اون ها برای شما کاری انجام بدهند. عجیبه نه؟

تحقیقات نشون داده وقتی کاری می کنید که دیگران برای شما کارها و محبت هایی انجام می دهند. جذابیت شما بالاتر میره.

همیشه آدم فکر می کنه برعکسه، مگه نه؟

وقتی از کسی می خواهید کاری براتون انجام بده، این مفهوم به اون میرسونه که شما اون رو دوست دارید و بهش اعتماد دارید.

راز محبوب شدن

پس اگر از اون دختر یا پسر همکلاسیت یا همکارت خوشت میاد و می خواهی اون هم از تو خوشش بیاد، ازش بخواه برات کاری انجام بده.

روش هاي كاربردي و موثر براي برخورد با كودك پرخاشگر

اسم این روش هست اثر بنجامین فرانکلین – یکی از روسای جمهور آمریکا.

اون با این روش، بدترین دشمنانش رو به نزدیک ترین دوستانش تبدیل می کرد.

دلیل علمی این فرآیند که وقتی شخصی برای شما محبتی میکنه و در نتیجه علاقه اش به شما بیشتر میشه اینه که اون به صورت ناخودآگاه دنبال دلیلی می گرده که چرایی محبت کردن به شما رو براش توجیح کنه.

این توجیح ها میتونه مثلا این باشه که من می خوام این فرد رو تحت تاثیر قرار بدم، یا این کار برای رابطه دوستیمون انجام میدم، و یا اینکه اون دوسته منه و من دوستش دارم.

پس دو طرف قضیه برنده اس. هم کارتون راه میوفته، هم اون شخص از شما بیشتر خوشش میاد.

دستان باز نشان یک فرد دوست داشتنی

تا حالا مثلا تو بازار، سوپرمارکت یا خیابون از کسی آدرس پرسیدید؟

 

اگر دقت کرده باشین میبینین مثل این تصویر مسیر بهتون معمولا داده میشه، نه این طوری. چون دست باز و کف دست نشانه ای از اعتماده و باعث ایجاد اون میشه . حرکات بدنی که همراه دستان باز باشه باعث میشه دیگران بیشتر با شما موافقت کنند.

دستان باز این مفهوم میرسونه که شما دوست داشتنی تر و قابل اعتماد تر هستید.

در حالی که نشونه رفتن با انگشت مفهوم تهاجمی و حتی گستاخانه میتونه داشته باشه.

بفهمید که اون ها چی کارهایی دوست دارند

تکنیک شماره ۴ یکمی نیاز به فعالیت کارآگاهی مثل شرلوک هلمزی داره.

وقتی با کسی صحبت می کنید تلاش کنید دریابید چه چیزی روی آنها تاثیر می گذاره. بفهمید که اون ها چی کارهایی دوست دارند و هیجان زدشون میکنه و راجع بهش حرف بزنید.

آدم ها عاشق این هستن که راجع به علاقه ها و سرگرمی هاشون حرف بزنند.

نکته باحال این روش اینه که شما فقط کافیه سوالات مختلف بپرسید تا همینطور صحبت ها ادامه پیدا کنه. زحمت حرف زدن با اوناس.

راز محبوب شدن

باحال ترین قسمتش اینه که در نهایت اون کسی که به عنوان فرد خوش صحبت تو ذهن اونا جا میگیره شما هستید.

البته برای این که این تکنیک کار کنه باید واقعا علاقه خودتون رو نشون بدید.

اسمشو صدا بزن. به همین راحتی

هیچ کلمه ای قشنگ تر و خوش صداتر برای هر فردی نیست جز شنیدن اسم خودشون.

استفاده از اسم یک نفر وقتی دارید باهاش حرف میزنید یک ابزار بسیار قویه. پس اگر می خواهید مردم از شما بیشتر خوششون بیاد، تا اونجایی که میشه اسمشون در طول صحبت به زبان بیارید.

البته دیگه شورش در نیارید. یه کاری کنید طبیعی باشه. مثلا وقتی با یکی سلام علیک می کنید، به جای سلام چطوری چه خبر؟ بگید، فرزین سلام، حالت چطوره؟

یا مثلا به جای، خب برنامه آخر هفته ات چطوره؟ بگید، فرزین جان برنامه آخر هفته ات چطوره؟

دلیل علمیش هم اینه که به طرف مقابل حس ارزش و اعتبار میده. این مفهوم میرسونه که اون شخصی هست که مهمه و ارزشمند.

راز محبوب شدن

ارتباط چشمی

این یکی خیلی واضحه و بعضی اوقات هم دردسر ساز. چون وقتی راجع به اهمیتش میفمید، بعضی اوقات ممکنه فکر کنید زیاده از حد دارید انجامش میدید و یه جورایی خیره شدید.

بعدا که می خوای کمش کنی و این ور اون ور نگاه می کنی ضایع بازی میشه.

نکته اش اینه که حدود ۶۰ درصد در طول صحبت باید ارتباط چشمی رو داشته اشید. حتما حواستون باشه که طبیعی باشه، زیاده از حد ترسناکه، کم هم باشه به نظر میاد براتون اهمیت نداره.

اما اگه درست از آب درش بیارین، شما رو به فردی دوست داشتنی، قابل اعتماد و مهربون در ذهن دیگران تبدیل میکنه و شانس اینکه اونا از شما خوششون بیاد بیشتر میشه.

راز محبوب شدن

روش آینه ای

این یکی یکی از قدیمی ترین تکنیک های روانشناسی که میشناسید.

اسمش هست، روش آینه ای، که یکی از موثر ترین روش هاییه که باعث میشه دیگران ار شما خوششون بیاد

معروفه که میگویند، تقلید بالاترین نوع ستایش هست، که در این مورد ما هم واقعا حقیقت داره.

تنها با دنبال کردن و تقلید آینه ای از حرکات، نحوه ایستادن یا نشستن و رفتار دیگران، شانس اینکه انها ازتون بیشتر خوششون بیاد بیشتر میشه.

مثلا اگر اون ها نوشیدنشون برداشتن و خوردن، شما هم همین کاری بکنید، اونها تکیه دادند، شما تکیه بدید.

اما حواستون باشه تابلو نباشه – یکم فاصله زمانی کوتاه بدید بد نیست.

دلیلش هم اینه که با یکسان کردن زبان بدن خودتون با دیگران، شما این مفهوم می رسونید که من مثل تو هستم .راز محبوب شدن

 

من هم احساسم مثل تو هست و افکارمون هم مثل همه. این باعث میشه شما در تصور اونها شبیه شون بشید و در نهایت قابل اعتمادتر و دوست داشتنی تر.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

19 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *