افتتاح حساب ترکیه
رنگ موی سه صفر

رنگ موی سه صفر یک رنگ موی روشن کننده است که باعث بی رنگ کردن پیگمنت های رنگ مو می شود و تارهای مو را برای پذیرش رنگ های بعدی مهیا میکند. در واقع باعث روشن تر کردن و نزدیکتر کردن مو به رنگ موردنظر می شود. گروه زیبایی شادمگ در خصوص رنگ موی سه صفر و کاربرد هایش اطلاعات خوبی را برای شما جمع ۀوری کرده است.

دلیل عدم تمایل برخی برای دکلره کردن موها

بسیاری از خانم ها تمایلی به دکلره کردن مو های خود ندارند و دلیلی که عنوان می کنند نیز این است که نگران این هستند که موها یا پوست سرشان آسیب ببیند. البته این مشکل زمانی پررنگ تر می شود که دکلره کردن توسط افرادی انجام شود که از دانش و مهارت کافی برای این کار برخوردار نیستند و اصول دکلره کردن را به درستی رعایت نمی کنند.

رنگ موی سه صفر

از جمله مواردی که باید در هنگام دکلره کردن مو به آنها توجه کرد می توان به استفاده از مقدار صحیح ترکیب پودر دکلره، نحوه زدن خمیر دکلره به مو، بررسی کیفیت مو پیش از دکلره کردن و زمان باقی ماندن دکلره بر روی موها اشاره کرد. بنابراین با آنکه دکلره ماده ای بسیار کاربردی و ضروری برای رنگ کردن موها به حساب می آید اما بسیاری از افراد به علت آسیب هایی که می تواند برای مو داشته باشد، از استفاده از آن خودداری می کنند.

رنگ موی سه صفر چیست

رنگ موی سه صفر یا همان رنگ موی روشن کننده، به عنوان جایگزینی برای دکلره ساخته شده تا افرادی که می خواهند موهای بلوند و روشن داشته باشند اما آسیب کمتری به موهای شان وارد شود بتوانند از آن استفاده کنند. با اینکه رنگ سه صفر به گونه ای طراحی شده است که در شرایط مناسب می تواند جایگزین دکلره باشد، اما از آنجایی که ممکن است که این رنگ مو همیشه و برای همه افراد بهترین گزینه به حساب نیاید، ابتدا باید بدانید که این محصول دقیقا چیست و عملکرد آن چگونه است.

این رنگ در حقیقت در ردیف واریاسیون ها قرار می گیرد، اما به دلیل بهره مندی از ترکیباتی خاص، نسبت به رنگ موهای دیگر اندکی متفاوت تر است.

ویژگی رنگ موهای سه صفر

تفاوت های اصلی رنگ موی سه صفر با رنگ های دیگر شامل موارد زیر می شود:

  • بهره مندی از آمونیاک بیشتر
  • داشتن رنگدانه بیشتر
  • میزان ترکیب آن با اکسیدان ۴۰ درصد و به نسبت یک به دو است

وجود این تفاوت های کلیدی موجب می شود که این رنگ مو به رنگی تبدیل شود که موها را به طور مؤثرتری روشن می کند و بدون نیاز به هیچ عمل دیگری آنها را آماده دریافت رنگ موی مورد نظر شما می کند.

رنگ موی سه صفر

کاربرد رنگ موی سه صفر چیست؟

ممکن است این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که کاربرد رنگ موی سه صفر چیست و آیا می توان رنگ موی سه صفر را به جای دکلره استفاده کرد؟ یا اینکه آیا رنگ موی سه صفر مو را مانند دکلره به پایه 10 می رساند؟

رنگ موی سه صفر مانند یک دکلره خفیف عمل کرده و مو را تا پایه 5 روشن می کند. ولی نمی تواند مانند دکلره موها را به پایه بیشتر از 5 یا نهایتا 6 برساند. همانطور که گفتیم این رنگ مو در دسته واریاسیون قرار دارد. به همین دلیل قدرت نفوذ پذیری کمتری به نسبت رنگ مو دارد و به راحتی با چندین بار شستشو از روی سر پاک می شود‌. در صورتی که می خواهید موهایتان را تنها چند درجه روشن تر کنید، باید پنج سانت از روشن کننده مو سه صفر را با رنگ مورد نظر خود ترکیب کنید‌. دقت داشته باشید که استفاده از رنگ موی سه صفر به تنهایی، بلافاصله از روی موهایتان پاک می شود ولی ترکیب سه صفر با رنگ مو موجب افزایش ماندگاری رنگ موی شما می شود‌.

از بین بردن جای جوش با روش های خانگی ساده | این معجزه رو امتحان کن !

نژاد آسیایی ها به گونه ای است که باعث می شود رنگ پوست، چشم و موی آن ها تیره به نظر برسد. از این رو در میان خانم های آسیایی روشن کردن موها بسیار رواج دارد. ولی مشکل این است که برای روشن کردن موها باید ابتدا رنگدانه های طبیعی مو را از کوتیکول خارج و به اصطلاح آن ها را بی رنگ کنید که این کار باعث آسیب رسیدن به موها می شود.

رنگ موی سه صفر

بی رنگ کردن کوتیکول مو

یکی از راهکارهای بی رنگ کردن کوتیکول مو، دکلره کردن است که عوارض زیادی برای مو دارد؛ از جمله خشکی مو، ایجاد حساسیت و شکننده شدن موها (تمام عوارض رنگ مو را از مقاله دیگر ما بخوانید). این ماده شیمیایی اگر درست استفاده شود می تواند تا حد زیادی موها را روشن کند‌. ولی ترکیب رنگ مو با سه صفر باعث روشن شدن آن بدون هیچ آسیبی می شود و رنگ موهایتان را 5 درجه روشن تر از رنگ فعلی می کند.

این رنگ مو از طریق کمرنگ کردن پیگمنت های مو آن ها را روشن می کند. رنگ موی 000 دارای آمونیاک است که کوتیکول مو را باز کرده و رنگ پذیری آن را ساده تر می کند. برای استفاده از آن تنها کافیست نسبت روشن کننده سه صفر و اکسیدان را دو به یک در نظر بگیرید‌. البته به توصیه بسیاری از آرایشگران حرفه ای بهتر است برای رسیدن به نتیجه بهتر بعد از رنگ کردن و شستن موها، از تونر استفاده کنید تا به رنگ موی مورد نظر دست پیدا کنید.

آیا رنگ موی سه صفر عوارض دارد؟

با توجه به مطالب گفته شده در قسمت قبل در پاسخ به این سوال که آیا رنگ موی سه صفر عوارض دارد باید بگوییم خیر، این رنگ مو عملکردی شبیه واریاسیون دارد و دارای نفوذپذیری کمتری نسبت به دکلره و رنگ های دیگر است. تنها با چندبار شستشوی موها از روی سر پاک می شود و حتی ماندگاری رنگ سه صفر بسیار کمتر هم است.

البته بعضی از افراد با استفاده از واریاسیون ها هم دچار خشکی ساقه مو می شوند که البته این مورد بسیار اندک است. به طور کلی می توان گفت استفاده از رنگ موی سه صفر عوارض خاصی ندارد.

تفاوت دکلره کردن و رنگ موی سه صفر

دلیل تولید رنگ مو ی روشن کننده یا سه صفر این است افرادی که نمی خواهند موهای شان را دکلره کنند بتوانند به عنوان یک جایگزین از آن استفاده کنند. اما باید گفت که رنگ موی سه صفر نمی تواند کاملا جایگزین دکلره شود. به عبارت دیگر، استفاده از این رنگ مو محدودیت هایی دارد و تنها کسانی که موهای خود را رنگ نکرده اند می توانند از آن برای روشن کردن موها استفاده کنند. این رنگ بر روی موهای بلوند تیره یا قهوه ای روشن بهترین نتیجه را خواهد داشت.

رنگ موی سه صفر

با کمک این رنگ و اکسیدان ۹ درصد می توان موها را حدود ۳ تا ۴ درجه روشن تر نمود و نهایتا به پایه ۵ رساند. یعنی موی بلوند تیره را به موی بلوند متوسط تا روشن رساند. این در حالی است که با کمک دکلره می توان موی کاملا تیره را چندین درجه روشن کرد و به موی کاملا روشن رساند. هرچند ممکن است مجبور باشید به این منظور و برای حفظ سلامت مو اینکار را طی چند جلسه انجام داد.

اطلاعاتی که باید قبل از لیزر موهای زائد بدانید + مراقبت های بعد از لیزر

با آنکه می توان موها را با کمک این رنگ تا ۴ درجه نیز روشن تر کرد، اما این محدودیت وجود دارد که برای رسیدن به نتیجه ایده آل باید از آن بر روی رنگ طبیعی موها استفاده نمود. دلیل آن این است که این رنگ به نوعی یک واریاسیون به حساب می آید و قدرت کافی برای از بین بردن پیگمنت های رنگ موی قبلی از ساقه مو را ندارد. بنابراین برای روشن کردن بهتر موی رنگ شده بهتر است از دکلره استفاده کنید.

به همین دلیل اگر به طور طبیعی موهای نسبتا روشنی دارید می توانید به راحتی رنگ سه صفر را با رنگ های دیگر ترکیب کنید و از نتیجه لذت ببرید. اما اگر موی تیره ای دارید ممکن است در نهایت موهای تان سایه های نارنجی پیدا بکند. بنابراین برای رساندن موهای تیره به پایه های رنگی بالاتر پیشنهاد می شود که از دکلره استفاده کنید.

نکات روشن کردن مو

رنگ موی سه صفر روی موی دکلره شده کارایی ندارد. همچنین روی موی سفید (صد در صد سفید) نمی تواند گزینه کارساز و مفیدی باشد و صرفا با این رنگ مو می توان به موی سفید شوک داد.

رنگ موی سه صفر

این رنگ مو برای موهای تیره و حداقل تا پایه 6 طراحی شده و روی آن جواب می دهد.

کسی که رنگ موی طبیعی اش پایه 7 یا 8 است (اروپایی) یا با رنگ کردن به این پایه رسیده با رنگ موی سه صفر تنها می تواند یک پایه رنگ موی خود را روشن تر کنند.

رنگ موی سه صفر با چه اکسیدانی استفاده شود؟

رنگ موی سه صفر

همانطور که می دانید سه نوع اکسیدان وجود دارد که عبارتند از:

  • شماره 1 یا 6 درصد
  • اکسیدان شماره 2 یا 9 درصد
  • شماره 3 یا 12 درصد

اینکه برای رنگ موی 000 چه اکسیدانی مناسب است بستگی به رنگ دلخواه شما دارد که برای موهایتان در نظر گرفته اید.

مثلا اگر می خواهید موهای نازک و رنگ نشده خود را 3 درجه روشن کنید، اکسیدان شماره 2 یا همان 9 درصد برایتان مناسب است ولی اگر موهایی ضخیم و پرپشت دارید باید اکسیدان با درصد بالاتری استفاده کنید.

رنگ موی سه صفر

اگر می خواهید موهای خود را فقط یک درجه روشن تر کنید، اکسیدان شماره یک یا 6 درصد مناسب شما است.

اگر می خواهید موهای خود را 4 یا 5 درجه روشن کنید، از اکسیدان 12 درصد استفاده کنید. ولی وقتی با سه صفر و اکسیدان 12 مو را روشن کنیم، سلامت موها به خطر می افتد پس این گزینه توصیه نمی شود.

چه زمانی باید از رنگ موی 000 استفاده کرد

رنگ موی سه صفر کاربرد خاصی دارد. بنابراین اگر بدانید چه زمان و چگونه از آن استفاده کنید، به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا می کنید. به عنوان مثال از این رنگ نباید روی موی سیاه یا قهوه ای تیره استفاده نمایید و انتظار داشته باشید که موهایتان بلوند شود. همچنین نباید از آن بر روی مویی که قبلا رنگ شده است استفاده کنید، مگر آنکه موهای طبیعی تان رشد کرده باشد و رنگی که قبلا زده اید کاملا از موهای تان رفته باشد. به طور کلی بهترین شرایط برای استفاده از رنگ سه صفر به شرح زیر است:

  • داشتن موی طبیعی رنگ نشده
  •  موهای سالم
  •  موهای بلوند تیره یا قهوه ای خیلی روشن
  •  تمایل به روشن کردن مو تا ۳ الی ۴ درجه (نهایتا تا پایه رنگ ۵)
هر آنچه در مورد بوتاکس صورت باید بدانید

بنابراین اگر موهایی تیره دارید، احتمال روشن شدن موهای شما با رنگ موی سه صفر کم است و به احتمال زیاد نیاز خواهید داشت تا با یک تونر رنگ نارنجی نامطلوب ایجاد شده را اصلاح کنید یا آنکه دومرتبه از دکلره استفاده نمایید.

پس از گذشت دو روز می توانید رنگ دلخواه خود را به موی تان که روشن شده است بزنید. به عنوان مثال می توانید موهای خود را زیتونی کنید. برای ترکیب زیباتر رنگ زیتونی، از واریاسیون های سبز و نقره ای نیز در ترکیب خود استفاده کنید. برای داشتن رنگ شکلاتی عسلی، بعد از دو روز از روشن کردن مو با رنگ موی روشن کننده، از ترکیب رنگ عسلی، شکلاتی و دودی به همراه واریاسیون نقره ای و کمی واریاسیون طلایی استفاده کنید.

رنگ موی سه صفر

نحوه رنگ کردن موها با رنگ سه صفر

رنگ کردن موها با رنگ موی سه صفر درست همانند رنگ کردن مو با رنگ های عادی است. برای این منظور رنگ را با دو واحد اکسیدان مخلوط کنید. یک درجه روشن کردن موها از اکسیدان ۶ درصد، برای سه درجه روشن تر شدن موها از اکسیدان ۹ درصد و در نهایت برای چهار تا پنج درجه روشن تر کردن موها از اکسیدان ۱۲ درصد استفاده کنید.

ممکن موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید و بر روی هر قسمت به صورت جداگانه رنگ بگذارید. برای این منظور هر قسمت را با یک کلیپس مو در جای خود ثابت کنید.

معمولا رنگ را از قسمت عقب سمت چپ شروع می کنند. اما شما می توانید این کار را از هر قسمتی که برایتان آسان تر است آغاز کنید. همچنین می توانید ابتدا قسمت های پشتی را رنگ بگذارید و پس از آن به سراغ قسمت های جلویی بیایید. بنابراین اینکه از کجا شروع کنید و چگونه ادامه بدهید کاملا به راحتی خودتان بستگی دارد.

توصیه می شود که نخست طول ساقه های موهای خود را رنگ بزنید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ریشه های موها را رنگ کنید. این کار موجب می شود که گرمای کف سر باعث روشن تر شدن ریشه موی تان نشود. البته این نکته درباره دکلره کردن بیشتر صادق است اما ممکن است گاهی هنگام استفاده از رنگ موی سه صفر نیز این اتفاق بیافتد.

رنگ موی سه صفر

پس از آنکه تمامی قسمت های موی خود را رنگ کردید، حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید. برای حفظ نرمی و شادابی و جلوگیری از خشکی موها بهتر است از شامپو و نرم کننده مناسب موهای خود استفاده نمایید.

مزیت استفاده از رنگ مو سه صفر

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این محصو،ل تنها قادر است موی طبیعی و فاقد رنگ را به پایه ۵ برساند. بنابراین اگر می‌خواهید به رنگ موهای بلوند یخی، کنفی، استخوانی و بلوند با پایه‌های بالا دست پیدا کنید، قطعا رنگ ۰۰۰ نمی‌تواند گزینه مفید و کارسازی برای شما باشد.

اما روشن کردن مو با رنگ سه صفر مزیت‌های زیادی دارد، مهم‌ترین آن این است که به دلیل اینکه مو را نهایتا ۴ درجه روشن می‌کند، آسیب در این روش به میزان خیلی کم‌تری وجود دارد.

همچنین با استفاده از این محصول به هیچ عنوان موها نمی‌سوزند، کات نمی‌شوند و دچار حساسیت‌های پوستی نیز نمی‌شوید. بنابراین اگر رنگ موهایتان طبیعی است و قصد روشن کردن آن را به میزان ۳ تا ۴ درجه دارید، به شما رنگ مو سه صفر را پیشنهاد می کنیم.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

10 تیر 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *