افتتاح حساب ترکیه
ست مادر فرزندی

ست مادر فرزندی شامل لباس هایی است که برای مادر و دختر و پسر تهیه می شود و به یک رنگ مشخص یا یک هارمونی رنگ است که یک ایده جدید و زیبا برای خانواده هاست تا از کنار هم بودن خود خاطره های زیبایی به کمک یک دوربین عکاسی در خاطره ها ماندگار کنند. برای ست مادر فرزندی باید نکاتی را مدنظر داشته باشید که این نکات را گروه استایل شادمگ در اختیارتان قرار داده است.

دلایل خرید ست مادر فرزندی جذاب

کودکی دوران مهمی برای آموزش‌‏های اخلاقی است. شما می توانید با خرید و پوشیدن ست لباس مجلسی ترکیه ای جدید مادر و دختر به کودک خود اهمیت آراستگی ظاهری را آموزش ‏دهید که این امر تاثیر مستقیمی را در آینده کودک شما دارد. البته از نگاهی دیگر، بعد از دوختن یک لباس شاید مقداری از پارچه شما اضافه بیاید. به عنوان یک مادر آراسته و خوش سلیقه در جهت صرفه‌جویی در هزینه‎‌ها، جدیدترین مدل پیراهن دخترانه مناسب برای فرزند خود بدوزید.

ست مادر فرزندی

جذابیت ست مادر فرزندی

قطعاً گرفتن عکس های یادگاری با فرزندانتان یکی از از جذاب ترین کارهایی است که شما این روزها به آن فکر می کنید. حال تصور کنید که در این عکس های یادگاری لباس شما فرزند دلبندتان ست باشد. جذابیت و زیبایی عکس های شما چندین برابر می شود. حتی اگر به جشنی مانند جشن تولد و یا عروسی دعوت هستید هم می‌توانید لباسی ست با فرزند خود برتن کنید. در این صورت حسابی خاص خواص و بی نظیر خواهید شد.

تفاوتی نمی کند که فرزند شما پسر و یا دختر باشد، به هر حال شما می توانید لباس ست و هیجان انگیز با فرزند خود داشته باشید. اما به طور کلی این روزها مادرانی که دارای فرزند دختر هستند بیشتر از این موضوع استقبال کرده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد ست لباس مادر و فرزند به شما بدهیم.

ست مادر فرزندی

ست خانوادگی لباس شامل لباس هایی است که برای پدر و مادر و دختر و پسر تهیه میشود این لباس های برای همه خانواده به یک رنگ مشخص یا یک هارمونی رنگ است که یک ایده جدید و زیبا برای خانواده هاست تا از کنار هم بودن خود خاطره های زیبایی به کمک یک دوربین عکاسی در خاطره ها ماندگار کنند.
اگر اهل جستجو و تماشای عکس ها در شبکه اجتماعی باشید، حتما متوجه شده اید که یکی از ترندهای محبوب این روزها، پوشیدن لباس های ست خانوادگی است و ظاهرا به خصوص این علاقه در بین خانواده های جدید که به تازگی بچه دار شده اند، بیشتر دیده می شود.

اصول طراحی و دوخت لباس ست مادر فرزندی

حالا که تصمیم دارید برای خود و فرزندتان یک ست مناسب تهیه کنید باید به چند نکته توجه مناسبی داشته باشید که عبارت‌اند از:

در اولین مرحله جنس و طرح پارچه خود را به گونه‌‏ای انتخاب کنید که متناسب با فرزندتان نیز باشد. پارچه‏‌های کار شده سنگین انتخاب خوبی برای دوخت ست مادر و دختری نخواهند بود. سعی کنید از نمونه‏‌های ساده و شیک استفاده کنید که قابل پوشیدن باشند.
طرح و رنگ پارچه با سن کودک شما هم‌خوانی داشته و مناسب باشد. طرح‌‏های سنگین و درشت نمونه‏‌های نامناسبی برای کودکان می‌‏باشند. البته بجز مراسم‌های تولد، نباید‌ از طرح‌‏های بچگانه برای دوختن ست مادر و دختری بهره بگیرید.
جنس پارچه اهمیت بالایی در ست مادر و دختر دارد.

پارچه را به گونه‌‏ای انتخاب کنید که متناسب با فرزند شما و سن آن باشد . اگر نوعی پارچه انتخاب کرده‏‌اید که خیلی کار شده و زنانه است، از همان رنگ پارچه ساده‌‏ای را برای فرزندتان لباس ست بدوزید.

صندل با جوراب دیگه ضایع نیست ؛ تازه این مدلی کلی کلاس داره

ست مادر فرزندی
برای استایل روزانه و کژوال مادر و دختری نیز با کمک اکسسوری‏‌های هم رنگ با شال یا روسری خود جذابیت بیشتری را به استایل خود ببخشید.

راهنمای ست کردن کیف و کفش در ست مادر فرزندی

جز جدانشدنی استایل بانوان کیف و کفش مناسب و جذاب است. این دو مورد از فاکتورهای تعیین کننده در استایل خانم‎ها می‌‎باشند. مطمئنا کفشی که مادران خریداری می‌کنند همخوانی جالبی برای فرزندتان به همراه ندارد؛ به این علت خرید کفش ست شاید کار درستی نباشد.

شما می‌توانید برای خرید کفش ست مادر و فرزندی از نمونه‌های همرنگ و تا حدودی مشابه استفاده کنید. بطور کل می‌توان گفت که رعایت جزئیاتی مانند مشابه بودن مدل کیف و کفش و همچنین تشابه اکسسوری‌ها در رنگ و سایر جزئیات به زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر استایل‌تان کمک می‌کند.

نکات طلایی برای ست کردن لباس هماهنگ

برای ست مادر فرزندی دسته‎بندی مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌‏کنیم:

دسته‌بندی انواع ست‎‌های مادر‎و‎دختری با توجه به کاربرد: با توجه به مراسم‌ها و موقعیت‌های مختلف، طراحی متفاوتی نیز برای لباس در نظر گرفته می‌‏شود. اما در این دسته سه نمونه مختلف، فرمالیته و آتلیه‌ای، مجلسی و روزانه یا کژوال در بازار موجود می‌‏باشند. اگر این ست را برای عکاسی در نظر دارید باید از رنگ‌‏های شاد و سازگار با روحیات کودکان استفاده کنید.

ست مادر فرزندی

دسته دوم ست‌های هستند که برای حضور در مجالس و میهمانی‌ها خریداری می‌‏گردند. پارچه این ست‌ها معمولا با هزینه بالاتری دوخته می‌شود.

دسته سوم ست‌های کژوال و روزانه هستند؛ لباس‏‌هایی که برای این نمونه انتخاب می‎گردند باید مناسب اماکن عمومی، لباس خواب، لباس مناسب تعطیلات و لباس‌های ورزشی باشند.

ایده‎‌هایی برای داشتن ست مادر و دختری جذاب

پیراهن‌‏های رنگارنگ را امتحان کنید

پیراهن‌های رنگارنگ و راحت برای نیمه اول سال گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. رنگ‌‏های جذاب و مناسب با پوست شما، ایده‎ی خوبی برای ست کردن می‌‏باشند. دوخت این پیراهن‌ها بسیار ساده بوده و مرتب کردن آن کاری به مراتب راحت خواهد بود.

ست مادر فرزندی

تیشرت و شلوار رنگی

با توجه به محدودیت‏‌های موجود در ایران این انتخاب مناسب برای منزل است. تیشرت‌های ساده با شلوار رنگی برای مادر و فرزند به راحتی هرچه تمام قابل استفاده می‌‏باشند و زیبایی خاصی را به همراه دارند.

ست و طرح‌های مناسب

ممکن است در بازار لباس‌ها و تیشرت‌هایی را ببینید که بسیار جذاب و مدرن هستند و قابلیت ست کردن با فرزندتان را دارند، اما شاید لازم باشد برای شلوار‌ها کمی خلاقیت به خرج داده و از قانون رنگ‏‌ها برای پیدا کردن نمونه مناسب کمک بگیرید.
با رعایت این نکات روزگار خوش کودکی و نوجوانی فرزندتان را به طرز زیبایی پشت سر می‌‏گذارید و از این روزها بهترین خاطره را خواهید ساخت.

ست مادر فرزندی

قوانین ست کردن مادر و دختری

عین هم نباشید

اولین و مهم‌ترین قانون ست کردن مادر و دختری این است که لزومی ندارد حتما لباس‌هایتان عین هم باشند.

درست است که بعضی لباس‌های راحتی و مناسب برای منزل، با یک طرح یکسان طراحی شده‌اند و فقط مدلشان فرق می‌کند، اما لازم نیست حتما لباس‌های مهمانی را عین هم انتخاب کرد.

اگر نتوانستید لباس‌های مشابهی پیدا کنید که برای سن هر دوی شما مناسب باشند اجباری در عین هم پوشیدن نیست.

چون در این صورت یا شما کودک به نظر می‌رسید یا دخترتان بزرگسال به نظر می‌آید و هیچ کدام از این وضعیت‌ها جالب نیستند.

ست مادر فرزندی

در عوض به بعضی جزئیات دقت داشته باشید که در ادامه برایتان آورده‌ایم.

دقت به جزئیات

اگر نگاهی به ست کردن مادر و دختری بین سلبریتی‌های معروف و دخترانشان بیندازید، متوجه می‌شوید به جزئیات توجه زیادی دارند و به جای اینکه عین هم لباس بپوشند بعضی جزئیات استایلشان را با هم هماهنگ می‌کنند.

افرادی مثل «ریس واتراسپون» یا «بیانسه» هر جا که دخترانشان هم همراهشان هستند، جزئیاتی را در ست کردن لباسهایشان رعایت کرده‌اند.

برای مثال اگر لباس دخترشان راه‌راه است و رنگ‌های شاد دارد، آن‌ها از لباسی راه‌راه با رنگ‌های تیره‌تر استفاده کرده‌اند یا اگر روی لباس خودشان سنگ‌دوزی شده است، هد بند یا گل سر دخترشان هم سنگ دوزی دارد.

آشنایی با ویژگی های پارچه فاستونی خوب و اعلا + راز یک عدد در پارچه های فاستونی

آن‌ها در حین اینکه عین هم نیستند به هم شباهت دارند و شیک به نظر می‌رسند.

یک تمرین ساده این است که لباس‌ها و زیورآلات خودتان و دخترتان را از کمد بیرون بیاورید و کنار هم بگذارید و آن‌هایی که با هم وجه مشترک دارند، شناسایی کنید.

ست مادر فرزندی

اگر فکر می‌کنید ممکن است بعد از چند وقت یادتان برود کدام‌ها با هم ست بودند، می‌توانید از لباس‌ها یا زیورآلات در کنار هم و به صورت جفت جفت عکس بگیرید و هر وقت که نیاز بود نگاهی به عکس‌ها بیندازید تا برایتان یادآوری شود که چه گزینه‌هایی برای انتخاب کردن دارید.

در ست مادر فرزندی با رنگ‌ها چه کنیم؟

اگر لباس‌هایتان در طرح، هیچ وجه اشتراکی ندارند، یعنی مثلا راه راه یا گلدار نیستند، ایرادی ندارد.

در عوض می‌توانید سراغ استفاده از شباهت بین رنگ‌ها بروید. مثلا اگر لباس صورتی ملایم پوشیده‌اید، برای دخترتان هم لباسی با همین رنگ انتخاب کنید.

البته لازم نیست لباس به صورت تمام قد‌ به این رنگ باشد، بلکه اگر صرفا دامن، بلوز یا شلوار به این رنگ باشد هم کافی است.

رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به هر دوی شما می‌آیند. می‌توانید از تمرین قبل برای شناسایی و ست کردن لباس‌هایی با رنگ‌های مشابه هم استفاده کنید.

ست مادر فرزندی

متضاد بپوشید

یکی دیگر از نکاتی که برای ست کردن مادر و دختری به کارتان می‌آید متضاد پوشیدن است.

زمانی که تیپ مشکی زده‌اید، دخترتان می‌تواند تیپ سفید بزند و دست در دست شما قدم بزند!

یا وقتی لباس آبی پوشیده‌اید دخترتان با پوشیدن لباس زرد می‌تواند تکمیل کننده استایل شما باشد.

رنگ‌های مکمل یا متضاد را شناسایی کنید و با توجه به فصل سراغشان بروید. نتیجه به طرز شگفت آوری هیجان انگیز و زیبا خواهد شد!

آزادی برای انتخاب کفش

موقع ست مادر فرزندی تقلید صرف ممنوع است، مگر در مورد لباس‌های مناسب برای تمام سنین و البته کفش‌ها.

اگر کفش‌های مشابه پیدا کردید می‌توانید با خیال راحت سراغشان بروید و از آن‌ها استفاده کنید. به خصوص برای مهمانی‌های رسمی.

ست مادر فرزندی

مثلا هر دوی شما می‌توانید کفش مشکی ورنی بپوشید یا سراغ دو جفت کفش جیر شیری رنگ بروید.

البته معمولا پیدا کردن کفش‌های رسمی یکسان کار آسانی نیست و نیاز به جست و جو دارد.

اگر مدل‌های کاملا مشابه پیدا نکردید سراغ جنس و رنگ مشابه بروید یا دنبال یک المان مشترک بگردید، مثلا کفش‌هایی را که پاپیون دارند یا سگک‌دار هستند، انتخاب کنید.

بر خلاف کفش رسمی اما کفش ورزشی یکسان را به راحتی می‌توان پیدا کرد و برای یک پیاده روی مادر و دختری بیرون زد.

ست کردن جنس لباس با هم

یکی از نکات مهمی کـه موقع ست مادر فرزندی باید بـه آن دقت داشته باشید، هماهنگی بین جنس لباس اسـت. برای مثال اگر زیباترین پالتو و بارانی دختر بچه ها را تهیه کنید؛ اما جنسشان با جنس پالتو یا بارانی شـما تفاوت داشته باشد، یکجای زیبایی ظاهری ست خانوادگی‌تان ایراد دارد.

ست مادر فرزندی

مدل را هماهنگ کنید

یکی از کارهایی کـه در مورد ست کردن لباس با فرزندان نتیجه چندان جالبی بـه دنبال ندارد؛ این اسـت کـه صرفا رنگ لباس‌ها مثل هم باشد و مدل‌ها باهم متفاوت باشند. اگر قرار اسـت از رنگ‌هایي مثل هم استفاده کنید؛ خوب اسـت مدل لباس‌ها هم کاملا شبیه هم باشد.
برای مثال وقتی مدل کت تک و جلیقه زنانه برای مهمانی سفارش داده‌اید؛ از خیاط بخواهید عین همان مدل را برای دخترتان هم بدوزد.

استایل بچه در ست مادر فرزندی

سعی کنید بیشتر از این کـه بچه‌ها را در استایل‌هاي بزرگسالان جا دهید. خودتان بـه استایل او نزدیک شوید.

منظور این نیست کـه تی شرتی بپوشید کـه روی آن عکس السای کارتون فروزن چاپ شده اسـت؛ بلکه میتوانید سراغ تیشرت و شلوار جین ساده رنگی بروید کـه مشابه آنرا دختر یا پسرتان هم دارد. اینکار باعث می شود لباس‌هاي تیره نپوشید و بـه تن فرزندتان همچنین لباسی نپوشانید.

مدل های جدید بوت زنانه مخصوص استایل پاییزی شیک و جذاب

ست مادر فرزندی

از قبل هماهنگ شوید

ست مادر فرزندی رابه دقیقه آخر موکول نکنید. سعی کنید لباس‌ها را از قبل باهم هماهنگ کنید. گاهی لباس‌هایي کـه ظاهراً بنظر میرسد باهم ست هستند. وقتی پوشیده می شوند، اصلا زیبا و ست بنظر نمی رسند. بهمین دلیل بـه خصوص قبل از مهمانی‌ها حتماً عملیات پوشیدن و هماهنگی لباس را انجام دهید، تا دقیقه ۹۰ دچار دردسر انتخاب لباس‌هاي تازه نشوید.

بـه سن بچه‌ ها دقت کنید

یکی از مسائلی کـه متاسفانه بعضی از خانواده‌ها موقع انتخاب ست مادر فرزندی بـه آن توجه نمی‌‌کنند، سن بچه‌هاست. اگر فرزندتان هنوز خیلی کوچک اسـت و عادت دارد دستش را در هر ظرفی فرو و بعد با لباسش پاک کند، پوشاندن لباس‌هاي کاملا روشن بـه او و ست کردن لباس خودتان با او اشتباه اسـت. کافی اسـت سراغ تناژهای تیره رنگ‌هایي مثل سبز و بنفش بروید یا از سرمه‌اي کمک بگیرید.

ست مادر فرزندی

تیره پوشی ممنوع

سعی کنید بیشتر از اینکه بچه ها را در استایل های بزرگسالان جا دهید؛ خودتان به استایل او نزدیک شوید. منظور این نیست که تی شرتی بپوشید که روی آن عکس السای کارتون فروزن چاپ شده است؛ بلکه می توانید سراغ تی شرت و شلوار جین ساده رنگی بروید که مشابه آن را دختر یا پسرتان هم دارد.

این کار باعث می شود لباس های تیره نپوشید و به تن فرزندتان هم چنین لباسی نپوشانید. لباس های تیره با مدل های بزرگسالان انتخاب های چندان مناسبی برای کودکان نیستند.

ست مادر فرزندی

عوض کردن ترکیب لباس ها

یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید برای ست کردن لباس به صورت خانوادگی به کار ببرید؛ عوض کردن ترکیب لباس هاست. برای مثال می توانید در مهمانی شومیز آبی روشن و دامن شیری بپوشید و به دخترتان عکس این ترکیب را بپوشانید؛ یعنی شلوار آبی روشن و شومیز شیری. پدرها می توانند همین کار را در مورد پیراهن و شلوار انجام دهند.

برای ست مادر فرزندیسراغ این طرح‌ ها نروید

ست کردن لباس با بچه‌ها همانطور کـه بایدهایی دارد؛ شامل نبایدهایی هم می شود. یکی از نبایدهای اساسی کـه باید بـه آن توجه کرد.

ست مادر فرزندی

انتخاب لباس‌هایي اسـت کـه طرح روی آن‌ها بزرگ اسـت؛ برای مثال لباس‌هاي خال دار با دایره‌هاي بزرگ یا لباس‌هاي گل‌دار با گل‌هاي بزرگ. پوشیدن لباس‌هایي با اشکال بزرگ شاید برای بزرگسالان مشکلی نداشته باشد. اما باعث گم شدن بچه‌ها در لباس شان می شود.

ایده‎‌هایی برای داشتن ست مادر فرزندی جذاب

پیراهن‌‏های رنگارنگ را امتحان کنید

پیراهن‌های رنگارنگ و راحت برای نیمه اول سال گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. رنگ‌‏های جذاب و مناسب با پوست شما، ایده‎ی خوبی برای ست کردن می‌‏باشند. دوخت این پیراهن‌ها بسیار ساده بوده و مرتب کردن آن کاری به مراتب راحت خواهد بود.

تیشرت و شلوار رنگی

با توجه به محدودیت‏‌های موجود در ایران این انتخاب مناسب برای منزل است. تیشرت‌های ساده با شلوار رنگی برای مادر و فرزند به راحتی هرچه تمام قابل استفاده می‌‏باشند و زیبایی خاصی را به همراه دارند.

ست مادر فرزندی

ست و طرح‌های مناسب

ممکن است در بازار لباس‌ها و تیشرت‌هایی را ببینید که بسیار جذاب و مدرن هستند و قابلیت ست کردن با فرزندتان را دارند، اما شاید لازم باشد برای شلوار‌ها کمی خلاقیت به خرج داده و از قانون رنگ‏‌ها برای پیدا کردن نمونه مناسب کمک بگیرید.

انتخاب ست لباس خواب مادر و کودک 

تهیه ست لباس خواب مادر و کودک بسیار ساده و آسان است، زیرا تنوع در آن ها بسیار زیاد می باشد. شما با خیال راحت می توانید به سراغ آنها بروید.

ست مادر فرزندی

بسیاری از برندهای مختلف ست لباس خواب مادر و کودک را در مدل ها و طرح های متنوعی در بازار ارائه داده اند. اما اگر به دنبال کارهای بسیار خاص و متفاوت با قیمت مناسب هستید، بهتر است به دنبال مجموعه هایی باشید که علاوه بر کیفیت بسیار خوب قیمت مناسبی هم ارائه دهند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

13 بهمن 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *