افتتاح حساب ترکیه
ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی معمولا از ترندهای بهار و تابستان هر سال هستند و دانستن قوانین ست کردن ظاهر و استایل و استفاده از آن ها مفید است. برای اینکه این قوانین را بدانید خواندن این مطلب از گره استایل شادمگ را از دست ندهید.

رنگ پاستلی چیست؟

به رنگ‌هایی مانند کاراملی روشن، صورتی روشن، آبی روشن، هلویی، نعنایی روشن، بنفش روشن، موزی و… رنگ‌های پاستلی گویند. این رنگ‌ها تناژ رنگ‌های واقعی را دارند اما بسیار روشن و نزدیک به رنگ‌های خنثی یعنی خاکستری، مشکی و سفید هستند. به عبارت دیگر اگر به رنگ‌های موجود در چرخه رنگ، رنگ سفید اضافه کنیم، آنها را تبدیل به رنگ پاستلی کرده‌ایم.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

رنگ پاستلی به چه رنگ هایی گفته می شود؟

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی در واقع از ترکیب سفید، با هر کدام از رنگ ها ساخته می شوند. آبی روشن، صورتی روشن، لیمویی روشن و… از انواع رنگ های پاستلی به شمار می آیند.

رنگ ها نقش مهمی در انتقال احساسات و عواطف شما دارند و انتخاب رنگ پاستلی حس آرامش را به مخاطب شما انتقال می دهد؛ در نتیجه توصیه می کنم که حداقل یک لباس با این رنگ در کمدتان داشته باشید. البته ست کردن این رنگ لباس، همیشه چالش به شمار می آید

به هر رنگی که میزان اشباع یا خلوص (شدت) رنگ در آن کم تا متوسط باشد، رنگ پاستلی گفته می‌شود. این رنگ‌ها سایه‌هایرنگ پاستلی روشن‌تری از رنگ‌های اولیه هستند، مانند آبی کم‌رنگ، سبز نعنایی، صورتی روشن و بنفش کم‌رنگ. رنگ‌های پاستلی نمادی از سبکی، آرامش و لطافت‌اند و همان‌طور که در بالا اشاره شد بیشتر در فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. چند نکته کلی در مورد رنگ‌های پاستلی در صنعت مد و فشن که خوب است بدانید:

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

رنگ‌های پاستلی سن شما را کمتر نشان می‌دهند. اگر از رنگ‌های پاستلی در استایل خود استفاده کنید بانمک و جذاب به نظر می‌رسید؛ و اگر توجه کرده باشید اغلب لباس‌های کودکان از رنگ‌های پاستلی تهیه شده‌اند.

هارمونی رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های خنثی. بهترین رنگ‌هایی که به خوبی با رنگ‌های پاستلی هماهنگ می‌شوند رنگ‌های خنثی هستند؛ رنگ‌هایی مانند شتری، خاکستری و بژ. وجود رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های پاستلی باعث می‌شود این رنگ‌ها قوی‌تر و زنده‌تر از همیشه به نظر برسند.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

رنگ‌های پاستلی بیشتر مناسب فصل بهارند. اگر به ترندهایی که هر ساله در فصل بهار تولید و به بازار عرضه می‌شوند توجه کنید، رنگ‌های پاستلی را به‌ راحتی میان آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

اگر پوست روشن دارید، لازم است با رنگی قوی‌تر ترکیب کنید. برای مثال، ست بلوز بنفش پاستلی با یک دامن خاکستری تیره بسیار شیک خواهد بود. همچنین می‌توانید شلوار جین تیره را با یک پلیور زرد پاستلی به‌ خوبی ست کنید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

رنگ‌های پاستلی در صنعت مد جهان

پاستلی‌ها نمادی از سبکی، آرامش و لطافت‌اند و بیشتر در فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رنگ‌های جذاب و دل‌نشین از دهه ۸۰ میلادی وارد چرخه‌ی مد شدند و سال‌هاست که در بهار و تابستان در مجموعه‌ها و فشن‌شوهای سالیانه آیتم‌هایی زیبا با این پالت رنگی می‌بینیم. این رنگ‌ها به خصوص برای فصل‌های گرم و سبز سال مانند بهار و تابستان فوق‌العاده‌اند و علاوه بر این که منتقل‌کننده‌ی حس شادابی و طراوتند، شما را جوان‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهند.

معرفی شیک ترین و لاکچری ترین اکسسوری آقایان

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

چگونه رنگ‌های پاستلی را با رنگ پوست هماهنگ کنیم؟

اگر رنگ پوستتان روشن است: رنگ‌های آبی، نارنجی و بنفش پاستلی برای شما بسیار مناسب است. برای ست کردن این رنگ‌ها کار سختی ندارید، کافی‌ست چند آیتم از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری انتخاب کنید.

چنانچه رنگ پوستتان متوسط است: رنگ‌های صورتی، سبز و زرد پاستلی برای شما بسیار مناسب است. برای ست کردن این رنگ‌ها نیز می‌توانید به سراغ رنگ‌های خنثی مانند طوسی تیره بروید، البته کمی شجاعت به خرج دهید و سایر رنگ‌های خنثی را نیز امتحان کنید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

اگر رنگ پوستتان تیره است: رنگ‌های بنفش و زرد پاستلی برای شما بسیار مناسب است. البته با توجه به تیره بودن رنگ پوست توصیه می‌شود از پارچه‌های براق برای جلوه بیشتر استفاده کنید.

چگونه رنگ پاستلی را ست کنیم؟

رنگ پاستلیبه‌ صورت ساده می‌توانید یکی از ۴ روش زیر را برای پوشیدن رنگ‌های پاستلی انتخاب کنید:

مونوکروم: می‎توانید این رنگ را به‌ صورت تک‌رنگ انتخاب کرده و همه آیتم‌های خود را با آن هماهنگ کنید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

ترکیب رنگ‌های پاستلی: می‌توانید به کمک نکاتی که در این یادداشت اشاره کردیم، چند رنگ پاستلی را با هم بپوشید.

رنگ‌های خنثی: می‌توانید این رنگ لباس را با رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، شتری و … ست کنید.

رنگ‌های روشن: می‌توانید رنگ‌های پاستلی را با رنگ‌های روشن ست کنید.

مهم‌ترین نکته برای ست کردن رنگ‌های پاستلی چیست؟

مهم‌ترین نکته در مورد ست کردن رنگ‌های پاستلی این است که در استفاده از آن‌ها افراط نکنید. شاید پوشیدن لباسی یک‌دست لیمویی و ست کردن آن با کیف و کفشی به رنگ پاستلی در یک مهمانی شیک و جذاب به نظر برسد، اما برای فعالیت‌های روزمره این استایل کمی نامناسب است.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

برای اینک‌ه چنین اتفاقی رخ ندهد، بهتر است لباس رنگ روشن خود را با زیورآلات و اکسسوری به رنگ مشکی، سفید و یا دیگر رنگ‌های خنثی ست کنید. به‌ طور کلی وقتی در حال انتخاب یک لباس به رنگ پاستلی هستید، بهتر است مینیمالیسم و ساده بودن را در نظر بگیرید.

قوانین ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

استفاده از رنگ‌های پاستلی در استایل، شما را جذاب و خوش پوش می‌کند اما شرط آن، این است که بدانید چگونه باید از آنها استفاده نموده و در کنار کدام رنگ‌ها سِت کنید.

استفاده از رنگ‌های پاستلی با رعایت اصل مینیمال

در روزهای عادی و در استایل روزانه، سرتا پا پوشیدن به رنگ پاستلی چندان جالب نیست. استفاده از رنگ‌های پاستلی تحت شرایطی که لباس دارای الگوی واضحی نباشد نیز جذاب است. یعنی استایلتان را تنها با رنگ نمی‌سازید بلکه با استفاده از برش و مدل نیز، رنگ‌های پاستلی را دخیل کرده‌اید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی با رنگ‌های خنثی

یکی از بهترین روش‌ها برای ست کردن رنگ‌های پاستلی، قرار دادن آنها در کنار رنگ‌های خنثی است. ترکیب این رنگ‌ها با سفید، سیاه و خاکستری، بژ و یا تناژهای کرم و نسکافه‌ای، از میزان دخترانه بودن و فانتزی بو دن رنگ‌های پاستلی می کاهد و در عین حال، یک استایل عالی و شیک ایجاد خواهد کرد.

سِت کردن رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های متضاد

سِت کردن رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های متضادشان بسیار جذاب خواهد بود. مثلاً می‌توانید صورتی پاستلی را با لیمویی روشن، آبی را با سبز نعنایی و پرتقالی روشن را با بنفش سد کنید. همچنین می‌توانید این رنگ‌ها را با رنگ‌های روشن‌تر به کار ببرید اما حواستان به طیف رنگی ای که انتخاب می‌کنید باشید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی با رنگ‌های درخشان

ترکیب رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های درخشان، ظرافت این رنگ‌ها را کاهش داده و خلاقیت شما را در ست کردن نشان می‌دهد. مثلاً می‌توانید یک شلوار به رنگ سبز نعنایی را با یک کت سبز روشن ترکیب نمائید و برای کامل شدن به آن کیف و کفش به رنگ خنثی اضافه کنید.

از استایل تک رنگ یا مونوکروم چه می دانید + ترفندهایی برای ست کردن لباس با یک رنگ

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

سِت کردن رنگ‌های پاستلی با لباس‌های طرح دار

رنگ‌های پاستلی در ترکیب با پارچه‌های طرح دار بسیار زیبا می‌شوند، به ویژه اگر طرح این پارچه‌ها نیز به رنگ پاستلی باشند. اما بهتر است با رنگ‌های پاستلی از طرح‌های گلدار استفاده نکنید. در عوض از پارچه‌هایی استفاده کنید که طرح‌های مینیمال و مدرن دارند.

ایجاد استایل مونوکروم با رنگ‌های پاستلی

می‌توانید استایل خود را تنها با یک رنگ پاستلی، تبدیل به استایل مونوکروم کنید. این کار باعث می‌شود تا اندامتان بلندتر و کشیده‌تر نشان داده شود. برای هر چه زیباتر کردن این استایل، می‌توانید همراه با آن از زیور آلات و لوازم جانبی جذاب و خلاقانه استفاده کنید. در استایل مونوکروم با رنگ پاستلی می‌توانید از جنس‌های متفاوت پارچه استفاده کنید تا زیباتر به نظر آیید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

چگونه از زیورآلات به رنگ پاستلی استفاده کنیم؟

اگر هنوز آنقدر اعتماد به نفس ندارید که در استایلتان از رنگ‌های پاستلی استفاده کنید، بهتر است با چیزهای کوچک و لوازم جانبی شروع کنید. مثلاً از یک کیف دستی، زیورآلات، کلاه و یا کفش به رنگ پاستلی استفاده نمائید. حتی می‌توانید آرایش و یا رنگ لاک خود را پاستلی انتخاب کنید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

کدام کفش‌ها را با رنگ‌های پاستلی انتخاب کنیم؟

بهترین و مناسب‌ترین رنگ کفش که می‌توان با لباس‌های پاستلی ست کرد، کفش‌های با رنگ خنثی و یا رنگ‌های درخشان هستند. رنگ‌هایی مثل مشکی، قهوه‌ای، کرم، بژ، قهوه‌ای یا خاکستری. اگر می‌خواهید به استایل مونوکروم خود کمی رنگ و لعاب بدهید، می‌توانید از یک کفش که تناژ آن با رنگ لباستان هماهنگ است استفاده کنید.

چگونه از جواهرات رنگی پاستلی استفاده کنیم؟

اگر هنوز اعتماد به نفس کافی در استفاده از رنگ های پاستلی در استایل خود ندارید ، بهتر است کار را با چیزهای کوچک و اکسسوری شروع کنید. به عنوان مثال ، از کیف دستی ، جواهرات ، کلاه یا کفش در رنگ های پاستلی استفاده کنید. شما حتی می توانید آرایش یا لاک ناخن خود را به صورت پاستل انتخاب کنید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

انتخاب رنگ‌های پاستلی با توجه به رنگ پوست و مو

اگر پوست و موی تیره ای دارید، بهتر است از رنگ‌های پاستلی روشن مثلاً تناژ کرم استفاده کنید. به کار بردن زیاد رنگ‌های پاستلی شما را رنگ پریده نشان می‌دهد.

اگر پوست و موی روشن دارید، بهتر است به سراغ رنگ‌های پاستلی تیره‌تر مثل تناژهای نسکافه‌ای برود.

اگر موی بلوند دارید، هیچ محدودیتی در انتخاب و میزان استفاده از رنگ‌های پاستلی نخواهید داشت و در لباس‌هایی با این دسته از رنگ‌ها بسیار جذاب و زیبا به نظر می‌رسید.

به طور کلی شما می‌توانید ست کردن با رنگ‌ های پاستلی را به ۴ روش کلی ست کنید:

رنگ‌های پاستلی را به صورت منوکروم یا تک رنگ ست کنید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی
با ترکیب چند رنگ پاستلی در استایل خود لطافت و زیبایی را برای استایل خود به ارمغان آورید.
ترکیب رنگ‌های پاستلی با رنگ‌های خنثی. برای این منظور یک تک رنگ پاستلی را به عنوان بخش برجسته استایل خود انتخاب کنید و برای سایر آیتم‌ها از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید و سیاه استفاده کنید.
رنگ‌های پاستلی را با رنگ‌های روشن ست کنید.

به دلیل تنوع و محبوبیت این رنگ در استایل زنانه، احتمالا تاکنون ست های مختلفی از آن را دیده باشید. اگر چه این رنگ ها بهترین انتخاب برای کمد لباس بهاری و تابستانی هستند اما مهم است که بدانید چگونه آن ها را با رنگ های دیگر ترکیب کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را در جذابیت استایل خود حس کنید.

استایل با مانتو رنگ پاستلی

در انتخاب رنگ مانتو، باید به اصول ترکیب رنگ آشنا باشید. از اصول ست کردن رنگ های پاستلی ترکیب آن ها با یکدیگر است. برای مثال در استایل مانتو با رنگ پاستلی آبی می توانید آن را با صورتی پاستلی ترکیب کنید و سادگی و جذابیت را یک جا داشته باشید.

از بین بردن چروک کفش بدون آسیب رسیدن به بافت آن

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

همچنین رنگ نود، همیشه به عنوان راه چاره در مواقعی که نمی دانید با چه رنگی استایل خود را کامل کنید به کمک شما می آید. در خصوص مانتو رنگ پاستلی صورتی نیز می توانید شلوار و کفش خود را از مدل های نود انتخاب کنید و مینیمال و شیک ظاهر شوید.

استایل با شلوار

در میان انواع شلوار زنانه، انتخاب شلوار با رنگ پاستلی جسورانه بنظر می رسد؛ اما شاید لازم باشد گاهی جسور باشید و تحولی در لباس پوشیدن روتین خود ایجاد کنید.

شلوار با رنگ های نود

هنگام ست کردن رنگ پاستلی شلوار زنانه، ترکیب آن با طیف های مکمل و البته پررنگ تر را مدنظر داشته باشید. برای مثال می توانید بنفش پاستلی را با کت زرد فسفری بپوشید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی با کیف

تکمیل یک استایل خاص و جذاب بدون کیف ممکن نیست؛ پس بهتر است جای خالی کیف پاستلی را در کمد خود پر کنید. در واقع کیف پاستلی با اغلب استایل ها به راحتی دست به دست هم می دهند و شما با داشتن یکی از آن ها می توانید استایل های مختلف خود را کامل کنید.

هنگام استفاده از کیف رنگ پاستلی تنها کافی است که از طیف رنگی کیفتان، در انتخاب شال یا اکسسوری های خود استفاده کرده تا هارمونی جذابی ایجاد کنید.

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

انتخاب کفش مناسب

خبر خوب این است که انتخاب کفش مناسب برای رنگ پاستلی مانتو و شلوار چندان کار دشواری نیست. از میان مدل کفش 1401 تنها داشتن کفش هایی با رنگ خنثی و نود کافی است تا تیپ خود را کامل کنید. بد نیست بدانید، رنگ های خنثی شامل رنگ سفید، خاکستری، بژ و قهوه ای هستند.

در نهایت چند نکته طلایی جهت ست کردن با این رنگ ها را باید مدنظر داشته باشید:

استفاده از رنگ های خنثی از جمله خاکستری و سفید در ترکیب با رنگ های پاستلی فراموش نکنید.
اگر در استفاده از pastel colors مبتدی هستید، توصیه می شود استایل کاملا تک رنگ را امتحان کنید؛ برای مثال کیف، مانتو و شلوار خود را از رنگ آبی پاستلی انتخاب کنید (نمونه رنگ در سایت colorhunt).

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی
در هنگام انتخاب رنگ از پالت رنگ های پاستلی، به تناژ رنگ پوست خود توجه داشته باشید. برای افرادی با پوست و مو روشن رنگ های تیره‌تر مانند قهوه ای و نسکافه ای و برای افرادی با رنگ پوست و مو تیره‌تر، تناژ رنگ های روشن مانند زرد و بنفش پیشنهاد مناسبی است.
اگر چه رنگ های پاستلی زیبایی خاصی به استایل شما می بخشند؛ اما استفاده دائمی از آن را در برنامه لباس پوشیدنتان قرار ندهید. چرا که ممکن است در طولانی مدت ظاهر شما را بی انرژی و رنگ پریده نشان دهند.

نکات ست کردن با رنگ‌ های پاستلی

شما می توانید رنگ های پاستلی را در هر مکانی بپوشید از محل کار تا مهمانی به راحتی می توانید این رنگ را وارد استایل خود کنید مهم نیست قد و هیکل شما به چه شکلی است می توانید از آیتم های این رنگی در لباس خود استفاده کنید.

به طور خلاصه می توان گفت نحوه ست کردن این رنگ ها به چه صورت است.

مونوکروم، می توانید این رنگ را به صورت تک رنگ انتخاب کنید و همه لباس های خود را با آن هماهنگ کنید.
ترکیب با رنگ های متضاد، در دایره رنگ ها می توانید از رنگ های متضاد کمک بگیرید

ست کردن با رنگ‌ های پاستلی
ترکیب با رنگ های خنثی، می توانید با رنگ های خنثی مثل خاکستری شتری و…. ست کنید.
می توانید رنگ پاستلی با رنگ های روشن ست کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

12 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *